اخبار دیگران

معرفی انواع روش های پاکسازی پوست

همه خانم‌ها و حتی آقایان به داشتن یک پوست لطیف و باطراوت تمایل دارند و برای داشتن‌ آن تلاش ‌می‌کنند؛ آشکار است که داشتن یک پوست زیبا و شاداب تاثیر ‌شگفت‌انگیزی روی ظاهر دارد. برای رسیدن به این هدف، پاکسازی پوست ‌بسیار سودمند باشد. قرار گرفتن در جلوی آلودگی‌ها، نور خورشید، مراقبت‌های غیر بنیادی و حتی داشتن استرس ‌می‌توانند تاثیرات منفی روی پوست داشته باشند. ‌در این ‌صورت پاکسازی پوست در کنار مراقبت از پوست باعث تمیز شدن و از بین ‌رفتن یاخته‌های مرده پوست خواهد شد. در این مقاله با روش‌های گوناگون پاکسازی پوست آشنا خواهیم شد.

روش‌های پاکسازی پوست

به‌صورت کلی پاکسازی پوست به دو روش خانگی و کلینیکی  انجام می‌شود. ‌می‌توانیم در خانه و با استفاده از محصولات طبیعی، پوست خود را پاکسازی کنیم. از طرفی امکان انجام روش‌‌های کلینیکی پاکسازی پوست تحت نظر دکتر پوست نیز وجود دارد. در ادامه کارسازترین و بهترین روش‌های خانگی و کلینیکی پاکسازی پوست معرفی شده‌اند.

https://mayaskincare.ir/skin-cleaning/

بهترین روش‌های خانگی پاکسازی پوست

شما ‌می‌توانید پاکسازی پوست خود را با ساده‌ترین مواد در خانه انجام دهید. معمولا اگر روش‌های خانگی به‌ شیوه صحیح و با استفاده از ماده مناسب انجام شوند، نتیجه شگفت‌انگیزی به‌دست می‌آوریم. کارسازترین و بهترین سبک‌های پاکسازی پوست در خانه عبارتند از:

پاک ‌کننده مناسب هر پوست

برای این خواسته باید از یک پاک‌ کننده مناسب با نوع پوست‌ خود استفاده کنیم. پاک ‌کنند را با حرکات‌های دورانی ماساژ دهیم و بعد از مدت زمانی که روی محصول درج شده صورت را خود را بشوییم.

روغن زیتون، نارگیل یا جوجوبا

برای پوست‌های عادی تا خشک، استفاده از روغن زیتون یا روغن نارگیل بهترین انتخاب است. البته برای پوست‌های حساس و چرب، اکثر اوقات استفاده از روغن جوجوبا پیشنهاد ‌می‌شود.

نکات خواندنی بیوگرافی یکتا ناصر و همسرش منوچهر هادی

تمیز‌‌کننده

چنانچه پوست چربی دارید، باید با استفاده از تمیزکننده مناسب، چربی پوست خود را مهار کنید. یک تمیز کننده مناسب ‌می‌تواند همه‌ی آلودگی روی پوست شما از بین ببرد. پس از آن تنها کاری که باید انجام دهیم انتخاب شوینده مناسب برای شستن صورت است. این کار روی تمیز کردن پوست تا حد فراوانی کارساز خواهد بود.

لایه‌برداری پوست

لایه‌‌برداری، یک روند عالی برای پاکسازی پوست و روشن‌شدن آن به‌ شمار می‌آید. با انجام لایه‌‌برداری، یاخته‌های مرده‌ لایه خارجی پوست از بین خواهند رفت. اسکراب صورت محصول مناسبی است که باید مقدار کمی از آن را با حرکات دورانی روی پوست مالش دهیم. توجه کنید باید با ملایمت و بدون هیچ‌گونه فشاری این کار انجام شود تا به پوست‌مان صدمه نزنیم. سپس صورت خود را با آب ولرم بشوییم. از مزایای لایه‌برداری پوست می‌توان به پاکسازی عمیق، درخشش، صاف و روشن شدن پوست اشاره کرد.

بخور گرفتن

تقریبا همه ما با بخور گرفتن و تاثیرات آن آشنایی داریم. بخور به حذف سموم پوست صورت و پاکسازی عمیق آن کمک خواهد کرد. این کار به‌ شیوه باور‌نکردنی جوش‌های سرسیاه و سرسفید پوست را از بین می‌برد و با آبرسانی پوست از خشکی آن جلوگیری می‌کند. برای بخور ‌می‌توان از عصاره‌ گیاه‌های خشک شده‌ای مانند: بابونه، اسطوخودوس، رزماری و بسیاری دیگر استفاده کرد.

استفاده از ماسک‌های صورت

می‌توان پس از بخور، از انواع ماسک‌ها برای تاثیر بهتر بهره برد. ماسک صورت سبب تغذیه پوست، صاف، نرم و روشن کردن و همچنین درخشش پوست خواهد شد. برای استفاده از ماسک صورت پیشنهاد ‌می‌شود که حتما به نوع پوست خود توجه کنید و ماسکی را خریداری کنید که مناسب با نوع پوست‌تان باشد. ماسک‌ها را می‌توان به‌صورت آماده از داروخانه‌ها یا کالا بهداشتی تهیه کنیم و یا خود ماسک‌های خانگی (عسل، جوش‌‌شیرین و آبلیمو) درست کنیم. کافی است ماسک دلخواه خود را برای مدت 20 تا 30 دقیقه روی پوست صورت خود قرار دهیم.

تقدیر از حسامی فر اولین بانوی پزشک ایرانی و فاتح قله اورست

استفاده از تونر صورت

با استفاده از تونر، ph پوست پایدار ‌می‌شود. باید  تونر را با انگشت روی پوست ماساژ دهیم یا آن را به‌ صورت صاف و در راستای  صورت اسپری کنیم. تونر‌ها همچنین پوست صورت را هیدراته (آبدار) نگه ‌می‌دارند.

9 روش‌های کلینیکی پاکسازی پوست

بسیاری از ما می‌خواهیم پاکسازی پوست صورت‌مان را در یک کلینیک و با روش‌های پیشرفته انجام دهیم. در این بخش به معرفی 9 روش‌ کلینیکی جهت پاکسازی پوست صورت خواهیم پرداخت.

نور LED

پاکسازی پوست با نور ال ای دی یک روش غیر‌ تهاجمی و مناسب برای هر نوع پوستی است. به همین دلیل برای انواع پوست یک نوع مکمل به‌ حاسب می‌آید. نور LED با طول موج‌های مختلفی که دارد انواع مشکلات پوستی را درمان می‌کند.

لیزر (Laser Skin Resurfacing)

این یک روش تهاجمی است که با از بین بردن لایه‌های خارجی باعث کلاژن‌سازی پوست می‌شود. یکی از مزایای استفاده از این روش از بین بردن خطوط صورت و گردن و کاهش ضایعات پوستی است.

میکرونیدلینگ

از طریق سوزن زخم‌های کنترل شده‌ای روی پوست ایجاد می‌شود که گردش خون و تولید کلاژن را افزایش می‌دهد. برای از بین بردن ناهمواری‌های پوست، علائم پیری و جای جوش روش بسیار کاربردی است.

دستگاه اکسیژن صورت

پس از آماده سازی و باز کردن منافذ پوست، با ابزار ویژه فشار، اکسیژن را به پوست می‌رساند. این روش نیز برای انواع پوست مناسب است و باعث آبرسانی و شفافیت پوست خواهد شد.

هیدرو فیشیال

دستگاه هیدروفیشیال با مکش قوی که دارد مانند جاروبرقی تمام سلول های مرده سطح پوست را از بین می برد. این روش برای افرادی که از افتادگی پوست و همچنین جوش های سر سیاه و سر سفیده رنج می برند بسیار مفید است. هیدراته و روشن کردن پوست مزایای این نوع پاکسازی از و ثابت شده است که برای هر نوع پوستی مناسب است.

فصل جدید زخم کاری، سریالی که همه منتظرش هستند در فیلیمو

دستگاه فرکانس بالا (High Frequency)

برای اکسیژن رسانی به پوست از طریق جریان های الکتریکی با فرکانس بالا استفاده می شود. مناسب برای انواع پوست‌های مستعد آکنه است چون سموم و باکتری را از بین می برد. افزون بر این، با کوچک کردن منافذ پوست و کاهش چین و چروک می‌دهد.

دستگاه بلولایت رفع آکنه

باکتری های موجود بر روی پوست که با سایر روشهای پاکسازی از بین رفته اند به وسیله این دستگاه از بین خواهند رفت. و در نتیجه باعث کاهش آکنه خواهد شد.

میکرودرم ابریژن

این دستگاه مانند سمباده لایه بیرونی پوست را می تراشد همچنین با قدرت مکش ای که دارد سلول های مرده را به داخل خود میکشد. افزایش الاستین، کلاژن سازی، گردش خون و کاهش چروک، لکه و جای جوش مزیت‌های آن است.

دستگاه گالوانیک صورت

یکی از بهترین روشها برای مقابله با پیری و کاهش چین و چروک بستر این صورت که با تقویت عضلات پوست و سفت کردن آن و همچنین تولید کلاژن چین و چروک های پوست را به حداقل می رساند. اگر می خواهید در مدت زمان کوتاهی نتیجه پاکسازی پوست را ببینید پیشنهاد ما استفاده  دستگاه گالوانیک است.

سخن پایانی:

در بعضی از موارد پاکسازی پوست با استفاده از شگرد های گسترده ای مانند لایه‌‌برداری یا دیگر شگرد‌های خانگی انجام خواهد شد. اما در صورتی که پوست حساسی داشته باشیم، باید از دستگاه برای پاکسازی پوست استفاده کرد. از نگاهی دیگر، شگردهای خانگی بسیار در دراز مدت کار.ساز می باشند؛ به همین دلیل در بیشتره موارد پزشکان استفاده از شگردهای کلینیکی را مطرح ‌می‌کنند.

خرید بهترین محصولات زناشویی و کاندوم بدون رودرواسی

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا