اخبار بازیگرانبازیگران ایرانیبازیگران زنبازیگران مردفیلم ایرانی

معرفی فیلم سینمایی روشن با هنرنمایی رضا عطاران

فیلم روشن اثری به کارگردانی و نویسندگی روح‌الله حجازی محصول سال 1399 است. این اثر در ژانر اجتماعی ، خانوادگی درام تولید شده است. در این مطلب، خبرهای مربوط به فیلم روشن و همین‌طور اطلاعاتی را که تاکنون از حاشیه و اصل فیلم روشن منتشر شده می‌خوانید.

کارگردان فیلم روشن چه کسی است؟

کارگردان فیلم روشن روح‌الله حجازی است.

خلاصه داستان و موضوع فیلم روشن چیست؟

در خلاصه داستان فیلم روشن آمده است: روشن، مرد میانسال عشق بازیگری، نمی‌تواند خانه ثبت‌نامی‌اش را بگیرد و در آستانه فروپاشی همه‌چیز، تصمیم می‌گیرد نقشش را بازی کند.

اسامی بازیگران نقش اصلی فیلم روشن چیست؟

رضا عطاران، سارا بهرامی و سیامک انصاری و… از بازیگران نقش اصلی فیلم روشن هستند.

مشخصات فیلم روشن

نام فیلمروشن
کارگردان و نویسندهروح‌الله حجازی
تهیه‌کنندهجواد نوروزبیگی و روح‌الله حجازی
ژانراجتماعی ، خانوادگی
سال تولید۱۳۹۹

معرفی فیلم روشن با بازی رضا عطاران

دانلود رایگان فیلم روشن

فیلم سینمایی «روشن» پس از دو سال در نهایت در شهریور سال ۱۴۰۱ پروانه نمایش گرفت و به‌زودی در سینماهای سراسر کشور اکران خواهد شد.
تا بدین لحظه هیچ‌گونه اخباری مبنی بر زمان پخش در شبکه نمایش خانگی «روشن» رسانه‌ای نشده است. به‌محض انتشار این فیلم لینک دانلود رایگان آن در دسترس مخاطبان عزیز قرار می‌گیرد.

لیست بازیگران فیلم روشن

  • رضا عطاران
  • سارا بهرامی
  • سیامک انصاری
  • مهدی حسینی‌نیا
  • مسعود میرطاهری
  • محمد ولی‌زادگان
  • ابراهیم عزیزی
  • حمیدرضا حیدری
  • هدیه آزیدهاک
  • امیر کیوان معصوم
  • محمد نیکبخت
  • نازنین سهامی زاده
  • سرگل لواسانی
  • علی رحیمی
سارا بهرامی در کنار دیگر بازیگران و عوامل فیلم روشن
سارا بهرامی در کنار دیگر بازیگران و عوامل فیلم روشن

عوامل فیلم روشن

  • کارگردان: روح‌الله حجازی
  • تهیه‌کننده: جواد نوروزبیگی، روح‌الله حجازی
  • نویسنده: روح‌الله حجازی
  • موسیقی: بامداد افشار
  • تدوین‌گر: میثم مولایی
  • مشاور پروژه، مدیر فیلم برداری: مرتضی نجفی
  • طراح صحنه: سهیل دانش اشراقی
  • صدا بردار: رشید دانشمند
  • طراح چهره پردازی: ایمان امیدواری
  • طراح لباس: ثنا نوروزبیگی
  • مدیر تولید: امیر اسکندری
  • مدیر برنامه ریزی و دستیار اول کارگردان: علی مردانه
  • منشی صحنه: محسن بهاری
  • جانشین تولید: پرویز کاظم لو
  • جلوه‌های ویژه میدانی: آرش اقابیگ
  • عکاس: آزاده امیر خان، مشاور رسانه‌ای: آریان امیر خان
  • دستیار نویسنده: مهدی حجازی
  • منشی صحنه: محسن بهاری
  • دستیار دوم کارگردان: میثم فخرائی
  • دستیارِ برنامه‌ریز: آرش زندی
  • دستیار فیلمبردار: مسعود عباسی
  • نور: محمد پرچ
بیوگرافی اسکارلت جوهانسون و ماجرای شکایت او از کمپانی فیلمسازی دیزنی

معرفی روح الله حجازی کارگردان فیلم روشن

سید روح‌الله حجازی متولد ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ در آبادان، فارغ‌التحصیل دیپلم تجربی و مدرک درجه ۲ رشته کارگردانی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی فعالیت سینمایی را با کارگردانی فیلم‌های کوتاه و تلویزیونی نظیر «ماه جبین» (۱۳۸۴) و «اگر باران ببارد» (۱۳۸۶) آغاز کرد.

اولین فیلم سینمایی حجازی در مقام کارگردان «در میان ابرها» بود، حجازی کارگردانی فیلم‌های سینمایی چون «زندگی خصوصی آقا و خانم میم» (۱۳۹۰)، «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» (۱۳۹۱)، «سبز به رنگ زمرد» (۱۳۹۳)، «مرگ ماهی» (۱۳۹۳)، «هیهات» (۱۳۹۴)، «اتاق تاریک» (۱۳۹۶) و «روشن» (۱۳۹۹) را بر عهده داشته است.

همچنین او نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی سریال نمایش خانگی «نوبت لیلی» محصول سال ۱۴۰۰ را بر عهده داشته است.

روشن برای من تجربه بسیار متفاوتی بود و نگارش فیلمنامه این اثر و رسیدن به فرم و زبانی که در ذهن داشتم برایم سخت بود. این فیلم، قصه‌ای اجتماعی را روایت می‌کند اما در عین حال رگه‌هایی از کمدی نیز در آن دیده می‌شود. همواره در زمان نگارش فیلمنامه‌هایم به یک خط داستانی یا بصری می‌رسیدم، اما در این فیلم، برای اولین بار به یک شخصیت به نام «روشن» رسیدم و سلیقه و شخصیتش را تعریف کردم.

روح الله حجازی کارگردان فیلم روشن
روح الله حجازی کارگردان فیلم روشن

معرفی فیلم روشن

روشن فیلمی ایرانی به کارگردانی و نویسندگی روح‌الله حجازی و تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی و روح‌الله حجازی محصول سال ۱۳۹۹ است.رضا عطاران، سارا بهرامی و سیامک انصاری از بازیگران این فیلم هستند. این فیلم در سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور داشت.

فیلم روشن درباره واکنش مردی است که در اثر فشار و تحقیر بیرونی به مرز فروپاشی می‌رسد و تصمیم می‌گیرد تا در برابر این وضعیت دست به کاری بزند برای تغییر، اما نه تغییر به سادگی اتفاق می‌افتد و نه تحقیر تمامی دارد. فیلمی که در چارچوب‌های معمول قصه‌گویی مبتنی بر درام قرار نمی‌گیرد و بیش از هر چیز روی یک شخصیت تمرکز می‌کند؛ شخصیتی که نه فقط در مقایسه با کارنامه حجازی و عطاران، بلکه در سال‌های اخیر سینمای ایران کمتر مشابهش را دیده‌‌ایم.

پوشش جنجالی بازیگران ایرانی در روزهای مختلف جشنواره فیلم کن

آغاز مراحل فنی فیلم تازه روح الله حجازی

مراحل فنی فیلم سینمایی «روشن» تازه ترین ساخته روح الله حجازی آغاز شد. فیلمبرداری فیلم اواخر اسفندماه سال گذشته در تهران به پایان رسید و تنها شش جلسه به علت شیوع ویروس کرونا از فیلمبرداری باقی ماند که به زودی جلوی دوربین می رود.

اما به تازگی مراحل فنی فیلم «روشن» آغاز شده است. میثم مولایی که پیش از این تدوین آثار مطرحی از جمله «خوک»، «غلامرضا تختی» و «روز صفر» را بر عهده داشته این روزها مشغول تدوین «روشن» است.

بامداد افشار موسیقی «روشن» را می سازد

با ادامه مراحل فنی فیلم سینمایی «روشن» به نویسندگی، تهیه کنندگی و کارگردانی روح الله حجازی، بامداد افشار ساخت موسیقی ساخته جدید حجازی را بر عهده گرفت.

افشار که پیش از این ساخت موسیقی فیلم های «اعترافات ذهن خطرناک من»، «سینما شهر قصه»، «تمارض» و «مغزهای کوچک زنگ زده» را بر عهده داشته است، سال گذشته برای موسیقی فیلم «پوست» برنده سیمرغ بلورین از سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر شد.

تدوین «روشن» توسط میثم مولایی به پایان رسیده و به زودی مراحل صداگذاری، جلوه های بصری و اصلاح رنگ فیلم آغاز می شود تا با مناسب شدن شرایط، «روشن» برای حضور در فستیوال های بین المللی آماده نمایش شود.

فیلم روشن در راه جشنواره فجر

فیلم سینمایی «روشن» به نویسندگی و کارگردانی روح الله حجازی آماده نمایش در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر است.تهیه کنندگی «روشن» را روح الله حجازی و جواد نوروزبیگی بر عهده دارند.

«روشن» مانند فیلم های قبلی حجازی اثری پربازیگر است که ترکیبی متفاوت از بازیگران سینما و تئاتر در آن به ایفای نقش می پردازند.

همه چیز درباره زندگی مهدی پاکدل و جزئیات ازدواج و طلاقش + بررسی فیلم های او

خلاصهٔ داستان فیلم روشن

روشن، مرد میانسال عشق بازیگری، نمی‌تواند خانه ثبت‌نامی‌اش را بگیرد و در آستانه فروپاشی همه‌چیز، تصمیم می‌گیرد نقشش را بازی کند.

پوستر فیلم روشن

پوستر فیلم روشن

تیزر فیلم روشن

بیوگرافی بازیگران فیلم روشن

رضا عطاران در فیلم روشن

رضا عطاران (زادهٔ ۲۰ اردیبهشت ۱۳۴۷ در مشهد) بازیگر، کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس، خواننده و تدوین‌ گر ایرانی است. او در رشته اقتصاد دیپلم خود را دریافت کرد و برای ادامه تحصیل به دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران رفت. با این حال پس از مدتی تحصیل را رها کرد و به سینما روی آورد. آغاز فعالیت عطاران به‌عنوان بازیگر در تئاتر حسن حامد در دهه ۱۳۶۰ صورت گرفت.

رضا عطاران سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم طبقه‌ی حساس از سی و دومین جشنواره‌ی فیلم فجر و تندیس بهترین بازیگر نقش اول مرد از پانزدهمین دوره‌ی جشن خانه‌ی سینما را در کارنامه دارد.

رضا عطاران با ایفای نقش در فیلم روشن اولین همکاری اش را با روح الله حجازی کارگردان این فیلم تجربه میکند.او در این فیلم نقش روشن را ایفا میکند.

این فیلم یکی از متفاوت ترین نقش آفرینی های عطاران در دوره ی بازیگری اش محسوب میشود وی برای حضور در این فیلم برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از سی و نهمین دوره ی جشنواره فجر شد.

رضا عطاران در فیلم روشن

سیامک انصاری در فیلم روشن

سیامک انصاری (زاده ۱۲ مرداد ۱۳۴۷، تهران) هنرپیشه سینما، تلویزیون و تئاتر است.

از مهم‌ترین آثار سیامک انصاری می‌توان به بازیگری در سریال شب‌های برره، سریال مرد هزارچهره و سریال قهوه تلخ اشاره کرد.

شیلا خداداد کیست؟ بیوگرافی کامل شیلا خداداد و ماجرای ازدواج او با جراح بینی اش

سیامک انصاری بازیگر فیلم سینمایی روشن تازه ترین ساخته روح الله حجازی می باشد. این اولین همکاری وی با روح الله حجازی می باشد.

او در سال 1394 با حضور در فیلم سینمایی دراکولا نیز با رضا عطاران همکاری کرده است و سینمایی روشن تازه ترین همکاری این دو بازیگر محسوب می شود.همچنین عطاران کارگردانی این فیلم را نیز بر عهده داشته است.

سیامک انصاری در فیلم روشن
سیامک انصاری در فیلم روشن

سارا بهرامی در فیلم روشن

سارا بهرامی (زاده ۲ بهمن ۱۳۶۱، اصفهان) هنرپیشه سینما است. او در سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم دارکوب موفق به کسب سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن شد.

از مهمترین آثار سارا بهرامی میتوان به سریال نمایش خانگی کرگدن و فیلم دارکوب اشاره کرد.

سارا بهرامی با حضور در فیلم روشن اولین همکاری اش را با روح الله حجازی تجربه کرده است.

وی در سال 1396 با ایفای نقش در فیلم سینمایی هزارپا به کارگردانی ابوالحسن داوودی نیز با رضا عطاران همکاری داشته است روشن همکاری دوباره این دو بازیگر محسوب میشود.

سارا بهرامی در فیلم روشن

نقد و بررسی فیلم روشن

حجازی کارش را در دهه هشتاد شروع کرد و از همان ابتدا نشان داد که سرش درد می‌کند برای رفتن به سراغ موضوعات دردسرساز و تابوهای عرفی و اجتماعی که در شرایط معمول سینمای ایران به دلیل فضای بسته و ممیزی‌های سخت‌گیرانه، کمتر فرصت پرداخت به آن‌ها پیدا می‌شود. در طول دو دهه مسیر فیلمسازی حجازی با همین رویکرد و سلیقه ادامه پیدا کرد و با زندگی خصوصی آقا و خانم میم، زندگی مشترک آقای محمودی و بانو و اتاق تاریک نشان داد که می‌تواند تب جامعه را به درستی شناسایی کند و در نقش‌های اصلی  هم بازی‌های قابل‌قبولی از بازیگرها بگیرد، اما آنچه که به فیلم‌ها آسیب می‌زد عمیق نشدن در پرداخت به اندازه کافی و گاه بیش از حد رو بودن ایده‌ها بود. برخلاف انتظار، حجازی در روشن به کل مسیر متفاوتی را رفته و به همین دلیل حاصل کار یادآور فیلم‌های قبلی نیست. بخشی از ایده‌ی مرکزی فیلم را می‌تواند واکنشی دانست به وضعیت بحرانی کشور در دو سال اخیر، اما تاثیرپذیری حجازی از شاهکارهای معروف سینما که شهرت خود را مدیون “کاراکتر اِستادی” هستند نیز آشکار است.

هادی حجازی فر و همسرش و ماجرای انتخاب او برای نقش احمد متوسلیان

باید از دو عنصر مهم دیگر در فیلم یاد کرد:‌ رضا عطاران که از پرسونای معمولش در کمدی های عامه‌پسند چند سال اخیر کاملا فاصله گرفته و خودش را وقف خلق یک شخصیت تازه کرده و مرتضی نجفی که سال قبل با تومان سیمرغ بلورین بهترین فیلمبرداری را برای اولین تجربه‌اش در مقام مدیر فیلمبرداری دریافت کرد و در روشن به یک بافت بصری شگفت‌انگیز و دور از استاندارد رایج سینمای ایران دست یافته است.

نباید فراموش کرد که فیلم روشن تجربه‌ای متفاوت در مقایسه با الگوی همیشگی فیلم‌های اجتماعی سینمای ایران است و همین روایت کاراکترمحور و حتی در لحظاتی انتزاعی احتمالا واکنش‌های ضد و نقیضی را به همراه خواهد داشت. با این وجود، حتی اگر روشن از سوی هیئت داوران جشنواره فجر امسال خیلی هم تحویل گرفته نشود، باید منتظر استقبال منتقدان از فیلم باشیم.

واکنش منتقدان به فیلم روشن

اگر بنا را به واکنش منتقدها بگذاریم، تا به اینجا روشن یکی از بهترین فیلم‌های جشنواره امسال و اثری قابل توجه در سینمای چند سال اخیر است که در مقایسه با کارنامه خود فیلمساز نیز جایگاهی ویژه پیدا می‌کند. فیلمی تاثیرگذار و در عین حال فکرشده که شاید بهتر تمام از آثار در جشنواره امسال موفق شده تا حس و حال جاری در سطح جامعه را بازتاب دهد.

روشن بیش از هر چیز فیلمی است مبتنی است بر شخصیت‌پردازی و تمام عناصر اجرایی را برای خلق یک جهان شخصی به کار می‌گیرد. در سینمای دهه نود ایران به ندرت شاهد فیلم‌های مبتنی بر درک و مطالعه یک شخصیت بوده‌ایم. برای مثال در جشنواره گذشته می‌توان به آتابای و تومان اشاره و در سال‌های قبل به آثار مهم دیگری چون رگ خواب، پرویز و نفس. ساخته جدید روح‌الله حجازی روایتی کاملا درونی را دنبال می‌کند و به دلیل همراهی دائم با شخصیت، پی‌رنگ قصه و حوادث بیرونی در درجه دوم از اهمیت قرار گرفته است.

اکران فیلم چرا گریه نمیکنی؟ با بازی باران کوثری و هانیه توسلی

تاثیرپذیری و ارجاع به آثار شاخص سینمایی در فیلم فقط به علاقه شخصیت اصلی نسبت به سینما محدود نشده و در طول تماشا بارها این مسئله به چشم می‌آید. طوری که می‌توان جوکر تاد فیلیپس یکی از فیلم‌های مهم سال گذشته را منبع الهام احتمالی حجازی برای نوشتن  داستان و خلق شخصیت روشن دانست، که البته خود جوکر هم به نوعی بازیافت دو فیلم دیگر مارتین اسکورسیزی یعنی راننده تاکسی و سلطان کمدی به شمار می‌رفت.

این را هم باید در نظر داشت که تمام واکنش‌ها هم به روشن موافق و تحسین‌آمیز نبوده. در مواردی رویکرد پی‌رنگ گریز و فضای ذهنی آن موجب شده بخشی از تماشاگران با فیلم ارتباط برقرار نکنند و از سویی دیگر نیز ایده اجتماعی تند و تلخ فیلم احتمالا موجب زاویه تعدادی از منتقدان با فیلم از منظر درونمایه شده است.

امیررضا صفائی تبار

این فیلم به صورت شخصیت محوری است و از ابتدا تا انتها روال صعودی شخصیت روشن را می بینیم . کارکتر روشن که در اول فیلم فردی بسیار مظلوم و خانواده دوست بود و بیشتر پلانها بازی او با دخترش را میبینیم تا به کارکتری عصیان گر و مطالبه گر تبدیل می شود که می کوشد حق خود را بگیرد . فیلم پر از نقاط عطف است و علاوه بر نقاط عطف درست در فیلم ما شاهد نقاط عطف فرعی نیز هستیم. مثل پلانی که روششن به قضیه ی بیرون رفتن های مشکوک همسرش شک می کند و از ان جا نقطه پرتاب ما به پرده دوم و کشمکش های او است . فیلم از لحاظ فیلم نامه بسیار قوی شکل گرفته است . توجه به پی رنگ اصلی که ماجرای همسرش با دوست صمیمی او است را می بینیم و خرده پی رنگ هایی مثل اشنایی او با زنی که قصد اتش زدن خود دارد را می بینیم. از نکات مثبت خوب فیلم توجه به عناصر ایجاز و بسط است . ایجاز در پلانی که متوجه می شویم که همسرش قصد ماندن ندارد و بسط هم در پلانی که علل این تصمیم را می بینیم. یکی از نکات مثبت فیلم تدوین مناسب ان است که کات های بی وقفه ندارد و اجازه می دهد ما بیشتر با کارکتر درگیر شویم. کارگردانی فیلم قابل قبول است و از لانگ شات و نماهای مناسب با موضوع استفاده شده است . بازی رضا عطاران در این فیلم می توان تولد دوباره ی او در سینما نامید که به خوبی توانست در یک ژانر جدی و درام به خوبی ایفای نقش نماید.

جنگل آسفالت جدیدترین سریال نوید محمد زاده در نماوا

حسین نثاری مقدم

#آقای_فیلمباز و #روشن:

ترسی که #سید_روح_الله_حجازی با #روشن از عاقبت این دنیا به دل من انداخت رو دوست داشتم.

بهترین تدوین که قطعاً سیمرغ رو داره، بهترین بازی #رضا_عطاران با اختلاف.

واقعا منو به فکر فرو برد و مدام توی طول فیلم به این فکر میکردم که بعضی از انسان ها مثل من دنبال یک زندگی آسون و معمولی هستیم، نه دنبال ویلاو زمین و باغیم نه دنبال ماشین های آنچنانی و نه اینکه به هر طریقی پول روی پول بزاریم.

و این دنیای نامرد اصلا هست تا با این آدم ها لجبازی کنه و هر روز به طریقی دمار از روزگارشون دربیاره.

#روشن در روند خودش تبدیل به خاموش میشه و شما این خاموشی رو با ذره ذره وجودتون حس میکنید.

تغییر #فریم فیلم فوق العادست، بازی های بچه ها فوق العاده، کارگردانی درست، سوژه دقیق…

سکانس صحبت با #زن_بدکاره درست و دقیق.

متفاوت ترین سکانس های دستشویی در تاریخ سینما.

بعد از #فرهاد_اصلانی در #بخاطر_پونه توی این لوکیشن چنین شاهکاری رو ندیدم.

مرسی از جشنواره امسال که توی موضوع #بدبختی تقابل #روشن و #شیشلیک رو آورده و مخاطب میتونه فیلمی که باهاش با احترام و یا بی احترام هست رو تشخیص بده.

بیش ازین میترسم بنویسم چون میره سمت اسپویل

معرفی فیلم روشن

جوایز و افتخارات فیلم روشن

سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر
بخشنامزدنتیجهجایزه
بهترین بازیگر نقش اول مردرضا عطارانبرندهسیمرغ بلورین
بهترین فیلم‌برداریمرتضی نجفیبرندهسیمرغ بلورین
بهترین جلوه‌های ویژه میدانیآرش آقابیکنامزدشدهسیمرغ بلورین

صفحه اینستاگرام فیلم روشن

صفحه ی رسمی اینستاگرام فیلم روشن از صفحات فعال در اینستاگرام بوده و اخبار این سریال را در صفحه اش به اشتراک گذاشته که بررسی اینستاگرامش، در واقع مروری است بر فیلم روشن و سکانس های دیدنی آن و بازیگران فیلم روشن .آدرس اینستاگرام صفحه رسمی فیلم روشن @roshanmovie می باشد.

ناگفته های زندگی کوروش تهامی از طلاق از شبنم طلوعی تا ازدواج دوم + بررسی فیلم ها
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا