اخبار دیگران

معرفی بهترین ارقام نهال گردو به همراه تصاویر اختصاصی

تولید جهانی گردو، این آجیل مغذی و خوشمزه، چیزی بیشتر از یک میلیون تن می باشد و کشور چین اولین تولید کننده گردوهای مرغوب محسوب می شود. این یک گزارش خبری است اما به این معنا نیست که کشور ایران از این بازار پر تقاضا عقب مانده است! منشاء درخت گردو بر اساس فرضیه های مختلفی که وجود دارد به برخی مناطق آسیای مربوط می‌شود. پس از آن، نهال های گردو و به اروپا گسترش پیدا کردند؛ پس می بینید که برترین ارقام نهال گردو متعلق به قاره آسیا است. کمی بعد از آن، کشورهای آلمان، اسپانیا، فرانسه و انگلستان در پرورش نهال گردو به تدریج رشد پیدا کردند.

باغداران ایرانی می توانند با خرید نهال گردو، درختانی را پرورش دهند که سهم زیادی از بازارهای جهانی را به خود اختصاص می دهد. گردوهای مرغوب از ارقام نهال با کیفیت حاصل می گردد و اگر باغداران استراتژی های خوبی را برای نگهداری و مراقبت از نهال های گردو و درختان بالغ گردو ارائه دهند، سودآوری و محصول دهی، دو چندان خواهد شد. خرید و فروش نهال های گردو بر اساس ویژگی های نهال، شرایط باغ گردو و شرایط آب و هوای منطقه انجام می گیرد. بر همین اساس، نهال های گردو را طبقه بندی کرده اند.

بر اساس تعریفی که وجود دارد، نهال گردو به دو نوع نهال گردو زودرس و نهال گردو دیررس یا نهال گردو دیرگل دسته بندی می شود. در هر گروه از ارقام نهال گردو، ویژگی های پوسته، اندازه مغز گردو و شرایط مراقبت از نهال ها متفاوت است. برخی از درختان گردو، ویژه پرورش چوب مرغوب گردو هستند و میوه آن ها کمتر، ارزش تغذیه یا فروش و کسب درآمد دارد. آن دسته از گردوهای مرغوب که پوست نرم تری دارند و مغز درشت تری تولید می کنند، برای کاربردهای تجاری مناسب تر هستند.

آموزش پرمتقاضی‌ترین رشته‌های آرایشگری

به طور مثال، انواع ارقام نهال گردو اسپانیایی، فرانسوی و آمریکایی در بازار وجود دارد. از میان نهال گردو فرانسوی میتوان به نهال گردو فرانکت اشاره کرد که ویژگی های عالی برای سود آوری دارد. مرغوب ترین نهال گردو آمریکایی، برخاسته از سرزمین کالیفرنیا، سازگار با آب و هوای مدیترانه ای است و شامل مهمترین رقم ها از جمله نهال گردو هارتلی می باشد. گزینه‌های دیگری از نهال های گردو هم در سراسر دنیا کشت می شوند و به همین اندازه اهمیت دارند. در قسمت های بعدی می خواهیم شما را با بهترین ارقام نهال گردو آشنا سازیم که در ایران به راحتی قابل پرورش دادن هستند.

بهترین ارقام نهال گردو باتضمین کیفیت برای کاشت در ایران

بسیاری ارقام نهال گردو وجود دارد که می توانید بخرید و در مناطق مختلف شهرهای ایران با شرایط آب و هوایی متنوع بکارید. برای این کار، قبل از خرید نهال گردو، نیاز دارید که ویژگی‌های هر رقم گردو را بدانید. در این قسمت ابتدا اسامی برترین ارقام نهال گردو را به صورت فهرست گونه می آوریم و سپس به مهم‌ترین آنها اشاره‌ای کوتاه خواهیم داشت:

این نهال های گردو را می توانید از نهالستان پالیز با قیمت مناسب سفارش دهید:

1-نهال گردو فرنت

2-نهال گردو ژنوتیپ پالیز تیپ ۴ برای شرایط معتدل؛ تیپ۵  برای شرایط خشک و نیمه خشک؛ تیپ ۶ برای شرایط گرمسیری؛ تیپ ۷ برای شرایط سردسیری؛ تیپ ۸ از ارقام نهال دوبارگل؛ و تیپ 9 برای شرایط کوهستانی.

3-نهال گردو کانادایی

4-نهال گردو چندلر

5-نهال گردو خوشه ای

6-نهال گردو اسرائیلی

برگزاری آزمون sat ترکیه توسط توران آکادمی

7-نهال گردو لارا

8-نهار گردو فرانکت

9-نهال گردو هارتلی

10-نهال گردو تویسرکان

11-نهال گردو پکان

12-نهال گردو فرنور

با ما همراه باشید تا به مزایای خرید برترین و بهترین نهال گردو از یک نهالستان معتبر اشاره کنیم.

مزایای خرید نهال گردو چندلر چیست؟

یکی از بهترین و معروف ترین و البته پرفروش ترین ارقام نهال گردو، گردوی چندلر نام دارد. نهال گردو چندلر بومی کشور آمریکا است. به واسطه ویژگی های برتر می‌توانید در هر هکتار تا حداکثر 7 تن گردوی مرغوب از آن برداشت کنید. این نهال های گردو در سن پنج سالگی به حداکثر محصول دهی خود می‌رسند.

بهترین شرایط کاشت نهال گردو چندلر، مناطقی است که ارتفاع حداکثر ۱۵۰۰ متر از سطح دریا را دارند. مهمترین ویژگی که گردوی چندلر دارد، درصد بیشتری چربی طبیعی و سالم در مغز گردوها است. همچنین رنگ مغز گردو سفید بوده و اندازه آن درست است. با خرید نهال گردو چندلر هم می توانید باغ مناسبی را احداث کنید و هم باغ قدیمی خود را توسعه دهید. گردوی چندلر در بازار داخل و بازار خارج طرفداران زیادی دارد. اگر از درختان گردوی چندلر به درستی مراقبت کنید، بهتر از هر زمان دیگری شما را به درآمد می رسانند.

مزایای خرید نهال گردو کانادایی چیست؟

یکی دیگر از بهترین گزینه ها برای خرید نهال گردو، ارقام گردو کانادایی می باشند. نهال گردو کانادایی همانند نهال گردو چندلر، پرفروش و پربار است، محصول دهی عالی دارد و می‌تواند با شرایط سرما سازگاری خوبی داشته باشد. خرید نهال گردو کانادایی از هر جهت به نفع باغداران تمام می شود، چون نهال های جوان از سال دوم پس از کاشت به باردهی می رسند. حداکثر تولید میوه در این درختان گردو در سن ۴ تا ۵ سالگی اتفاق می افتد. نهال گردو کانادایی به خاطر ویژگی مقاومت در برابر آفت ها و بیماری ها شهرت دارد .

خرید جهیزیه اقساطی با بهترین قیمت لوازم خانگی بدون ضامن

برترین رقم های نهال گردو کانادایی که ویژگی‌های منحصر به فردی ارائه می‌دهند شامل نهال گردو ژنوتیپ پالیز تیپ ۴ تا تیپ ۹ می‌باشند. نهال گردو ژنوتیپ برتر نیز در این گروه قرار می گیرد و امتیاز زیادی را نصیب باغدار خواهد کرد. هر کدام از ارقام نهال گردو کانادایی در تیپ های مختلف برای یک شرایط آب و هوایی مناسب هستند.

اگر بخواهیم یکی از بهترین نهال های گردو با تنوع رقم را به شما معرفی کنیم همین نهال گردو کانادایی می باشد؛ یعنی کافیست شما نهال گردو ژنوتیپ پالیز را متناسب با شرایط آب و هوایی منطقه خود انتخاب کنید. اگر در مناطق کوهستانی زندگی می کنید، یا منطقه سردسیری، یا گرمسیری یا خشک و نیمه خشک، نهال گردو کانادایی برای هر کدام از این شرایط طراحی شده است. پس از خرید نهال گردو، کافیست از شرایط مراقبت از نهال ها در هر منطقه اطلاع پیدا کنید و در مدت زمان معین شاهد باردهی نهال ها باشید.

مزایای خرید نهال گردو خوشه ای چیست؟

در کنار نهال گردو کانادایی، نهال گردو چندلر و نهال گردو تویسرکان، یکی دیگر از بهترین ارقام نهال گردو که برای تان قطعاً پربازده خواهد بود، با نام نهال گردو خوشه ای معرفی می شود. به طور کلی به نهال هایی، خوشه ای گفته می شود که در هر شاخه از درختان گردو، میوه ها به صورت خوشه ای و تجمعی رشد می کنند. پس دور از انتظار نیست که باردهی و محصول دهی نهال گردو خوشه ای بیشتر از هر رقم دیگری باشد.

3روش لورفته باورنکردنی افزایش فالوور اینستاگرام

انواع ارقام نهال گردو خوشه ای برای خرید شامل نهال گردو چندلر، نهال گردو فرنور، نهال گردو ژنوتیپ برتر، نهال گردو مراغه، نهال گردو اسرائیلی، نهال گردو یالووا ترکیه و نهال های گردو ژنوتیپ پالیز تیپ ۴ تا تیپ ۹ می باشد. قیمت خرید نهال گردو خوشه ای در هر کدام از ارقام ذکر شده متفاوت است.

آنچه باغداران را به خرید نهال های گردوی خوشه‌ای تشویق می کند، عمر اقتصادی بالای آنها، محصول دهی چند برابر و قابلیت کاشت در اقلیم متفاوت است. برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنیم با کارشناسان نهالستان معتبر و مجوزدار تماس بگیرید. با ما همراه باشید تا یکی از این مراکز با تجربه و حرفه ای را به شما معرفی کنیم.

8 نکته مهم که قبل از خرید نهال گردو باید بدانید

  • قبل از اینکه ارقام نهال گردو را برای خرید پیدا کنید، باید از فعالیت نهالستان مطمئن شوید؛ درباره سوابق فعالیت مرکز نهالستان و محبوبیت بین مشتریان و تجربه کاری اطلاعاتی را به دست بیاورید. حتماً قبل از خرید با کارشناسان مشاوره داشته باشید تا شما را برای انتخاب بهترین رقم نهال گردو راهنمایی کنند.
  • نکته دوم این است که شرایط آب و هوایی منطقه باغ گردوی خود را در نظر بگیرید. انتخاب ارقام نهال گردو به شدت به شرایط اقلیمی باغ بستگی دارد.
  • تجهیزات و ملزومات و هر چیزی که لازم است تا نهال های گردو را در باغ بکارید و از آن‌ها مراقبت کنید را فراهم آورید. اگر تجهیزات کافی را ندارید آنها را خریداری کنید.
  • شرایط کاشت نهال های گردو و آبیاری و کوددهی در هر کدام از ارقام فوق متفاوت هستند؛ پس مطمئن شوید که دانش و اطلاعات لازم را در مورد نهال های مورد نظرتان به دست آورده اید.
  • قبل از کاشت نهال های گردو، شرایط خاک باغ را تنظیم کنید و مطمئن شوید که مواد مغذی به اندازه کافی و لازم در خاک وجود دارد.
  • از کارشناس باغداری و پرورش نهال های گردو کمک بگیرید و در صورت امکان کارشناس را به باغ خود ببرید تا وضعیت را بررسی کند. این کار به شما کمک خواهد کرد که نهال های گردو را در شرایط استاندارد بکارید و گردوی مرغوب برداشت کنید.
  • نهال گردو خوشه ای و نهال گردو ژنوتیپ برتر، از هر لحاظ، بهترین گزینه هستند؛ پس ابتدا قیمت خرید نهال گردو را استعلام بگیرید و سپس سفارش خود را ثبت کنید. خرید عمده نهال گردو، مقرون به صرفه تر خواهد بود.
  • درباره شرایط حمل و نقل نهال های گردو تا محل باغ شما با نهالستان گفتگو کنید. یک نهالستان معتبر، برنامه ای را ترتیب می‌دهد تا نهال های جوان در سلامت کامل به دست باغداران برساند.
جابجایی درخت و انتقال درختان

پالیز نهال در کنار شماست تا بهترین نهال گردو را بخرید

اکنون که با برترین ارقام نهال گردو آشنا شدید و می دانید که باید چه نکاتی را قبل از خرید نهال در نظر بگیرید، می خواهیم شما را با یک نهالستان حرفه ای، مجوزدار و مورد تایید جهاد کشاورزی آشنا کنیم.

نهالستان پالیز، به عنوان مرجع تخصصی پرورش و تولید انواع نهال گردو، نهال میوه و نهال بادام در خدمت شما عزیزان است تا بتوانید باغ میوه و باغ گردوی خود را توسعه دهید. اگر نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید، می خواهید درباره بهترین ارقام نهال گردو اطلاعات بیشتری به دست بیاورید، یا اگر نیاز دارید که روش های مراقبت از نهال گردو را بهتر بیاموزید، کافیست با مهندسان در نهالستان پالیز صحبت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت خرید نهال گردو می توانید به وبسایت نهالستان پالیز به آدرس اینترنتی paliznahal.ir مراجعه نمایید، محصولات را بررسی کنید و با کارشناسان تماس حاصل فرمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و یا ارتباط با مشاوران ما به صورت رایگان و همه روزه میتوانید از طریق راه‌های ارتباطی با ما تماس بگیرید.

شماره تماس: واحد پشتیبانی و فروش نهالستان پالیز ۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۸ – ۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۷

آدرس دفتر :آذربایجان غربی، میاندوآب، خیابان ۲۴ متری فرهنگیان شرکت پالیز

آدرس گلخانه :آذربایجان غربی، شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا