اخبار بازیگرانبازیگران خارجیبازیگران زنبازیگران مردبازیگران هالیوودسریال خارجیفیلم خارجی

معرفی تمام فیلم و سریال‌های تایید شده آینده مارول

در این مقاله قصد داریم تا به معرفی تمام فیلم های آینده مارول بپردازیم و هرآنچه از فیلم های آینده مارول می‌دانیم را مرور کنیم.در فاز چهارم و آینده دنیای سینمایی مارول منتظر چه فیلم‌ها و سریال‌هایی هستید؟ چقدر در مورد فیلم های آینده مارول اطلاعات دارید؟ در ادامه با ما همراه باشید تا معرفی کاملی از فیلم های آینده مارول داشته باشیم.

سریال ها و فیلم های فاز چهارم مارول که در آینده پخش خواهد شد کدام است؟

فیلم پلنگ سیاه: واکاندا تا ابد و سریال نگهبانان کهکشان ویژهٔ تعطیلات از فیلم های مارول در فاز چهارم هستند که به زودی منتشر می شوند.

در فاز پنجم دنیای سینمایی مارول منتظر کدام سریال ها باشیم؟

در فاز پنجم فیلم های مرد مورچه‌ای و زنبورک: شیدایی کوانتومی ، نگهبانان کهکشان بخش ۳ ، مارول‌ها ، کاپیتان آمریکا: نظم نوین جهانی ، تاندربولتز و بلید پخش خواهند شد.

فیلم تیغه (BLADE) در چه تاریخی پخش خواهد شد؟

این فیلم برای انتشار در ۶ سپتامبر ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده‌است.

آیرون هارت چند قسمت است و چه زمانی پخش خواهد شد؟

آیرون‌هارت شامل شش قسمت خواهد بود و قرار است اواخر سال ۲۰۲۳ پخش شود.

کمتر کسی را این روز‌ها می‌بینیم که با دنیای سینمایی مارول یا MCU آشنایی نداشته یا حداقل نام آن را نشنیده باشد. یکی از پر سودترین استودیو‌های ابرکمپانی دیزنی مارول استودیوز است که هر ساله با انوع و اقسام فیلم و اخیرا سریال، مخاطبان بسیار زیادی را به سینما می‌کشاند یا وادار به خرید اشتراک دیزنی‌پلاس می‌کند.برای اطلاعات بیشتر و آشنایی با همه فیلم ها و سریال های مارول (Marvel) و ترتیب دیدن آنها روی لینک بزنید.

این موضوع جایی به چشم می‌آید که می‌بینم تاکنون چهارتا از 10 فیلم پرفروش تاریخ متعلق به این مجموعه است. اگر تا به اینجا مارول را دنبال کرده باشید می‌دانید که خط داستانی اصلی و بیش از ده ساله این مجموعه در فاز سه و با Avengers: End Game به اتمام رسید. از آن زمان مارول با فاز چهارم دنیای خود شروع به شکل دادن خط‌های داستانی اصلی و جدید کرد.

فاز چهارم دنیای سینمایی مارول رو به پایان است و این استودیو خودش را مهیای پخش فیلم‌ها و سریال‎‌های فاز ۵ و ۶ می‌کند که از آن‌ها به عنوان حماسه مولتی‌ورس (The Multiverse Saga) یاد کرده است.

به همین دلیل نیز بوده که بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌های فاز چهارم همچون فصل اول سریال لوکی (Loki)، فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست (Spider-Man: No Way Home)، فصل اول سریال انیمیشنی چه می‌شود اگر (What If) و همچنین فیلم دکتر استرنج در مولتی‌ورس جنون (Doctor Strange and the Multiverse of Madness) به مسئله مولتی‌ورس پرداخته بودند.

فیلم پلنگ سیاه: واکاندا تاابد (Black Panther: Wakanda Forever)یکی از فیلم های آینده مارول و آخرین اثر از فاز چهارم دنیای سینمایی مارول به شمار می‌رود که در ۱۱ نوامبر سال جاری میلادی (جمعه ۲۰ آذر ۱۴۰۱) روی پرده سینماها اکران می‌شود. پس از آن نیز فاز پنجم و سپس فاز ششم شروع خواهد شد. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی فیلم های آینده مارول بپردازیم.

فیلم های آینده مارول

سریال ها و فیلم های آینده مارول در فاز چهارم

فیلم پلنگ سیاه 2 Black Panther II

پلنگ سیاه: واکاندا تا ابد یک فیلم ابرقهرمانی آمریکایی و از فیلم های آینده مارول است که قرار است دنباله‌ای بر پلنگ سیاه (۲۰۱۸) و سی‌اُمین فیلم در دنیای سینمایی مارول باشد. کارگردانی این فیلم بر عهده رایان کوگلر است که فیلمنامهٔ آن را با جو رابرت کول نوشته‌است و لتیشیا رایت، لوپیتا نیونگو، دانای گوریرا، وینستون دوک، فلورنس کازومبا، دومینیک تورن، میشائلا کوئل، تنوک هوئرتا، مارتین فریمن و آنجلا باست در آن ایفای نقش کرده‌اند. در این فیلم، رهبران پادشاهی واکاندا برای محافظت از ملت خود در پی مرگ پادشاه تِ‌چالا مبارزه می‌کنند.

ایده‌های دنباله پس از انتشار پلنگ سیاه در فوریه ۲۰۱۸ آغاز شد. کوگلر برای بازگشت به عنوان کارگردان در ماه‌های بعد مذاکره کرد و مارول استودیوز ساخت دنباله را در اواسط سال ۲۰۱۹ به‌طور رسمی تأیید کرد. در اوت ۲۰۲۰، زمانی که چادویک بوزمن، ستارهٔ پلنگ سیاه، بر اثر سرطان روده بزرگ درگذشت، برنامه‌های این فیلم تغییر کرد و مارول تصمیم گرفت که نقش تِ‌چالا را تغییر ندهد. بازگشت دیگر بازیگران اصلی از فیلم اول تا نوامبر همان سال تأیید شد و عنوان فیلم در مهٔ ۲۰۲۱ اعلام شد. تولید فیلم، پیش از وقفه‌ای که به رایت اجازه داد تا از جراحتی که در حین فیلمبرداری به وجود آمده بهبود یابد، ابتدا از اواخر ژوئن تا اوایل نوامبر ۲۰۲۱ در آتلانتا و برانزویک، جورجیا و همچنین در اطراف ماساچوست انجام شد. تولید تا اواسط ژانویه ۲۰۲۲ از سر گرفته شد و در اواخر مارس در پورتوریکو به پایان رسید.

معرفی بهترین سریال های ایرانی نمایش خانگی از دهه های گذشته تاکنون

پلنگ سیاه: واکاندا تا ابد قرار است در ۱۱ نوامبر ۲۰۲۲ به عنوان آخرین فیلم از فاز چهارم دنیای سینمایی مارول در ایالات متحده اکران شود.

BLACK PANTHER: WAKANDA FOREVER یک از فیلم های آینده مارول در فاز چهارم

مجموعه تلویزیونی نگهبانان کهکشان: ویژه تعطیلات The Guardians of the Galaxy: Holiday Special

به‌ لطف شروع به کار دیزنی پلاس، حالا مارول استودیو می‌تواند روی پروژه‌هایی که تا به امروز توان یا پلتفرم مناسب انجام آن را نداشته، کار و سرمایه‌گذاری کند و فیلم The Guardians of the Galaxy Holiday Special یکی از این پروژه‌ها و از فیلم های آینده مارول است که جیمز گان می‌گوید سال‌ها آرزوی ساخت چنین پروژه‌ای را داشته که سرانجام قرار است محقق شود و بر اساس تیم نگهبانان کهکشان مارول کامیکس در دسامبر ۲۰۲۲ به عنوان بخشی از دنیای سینمایی مارول: فاز چهارم پخش خواهد شد.

اگرچه اطلاعات خیلی زیادی از این فیلم ابر قهرمانی در دسترس نیست و انتظار می‌رود که شخصیت‌های اصلی نگهبانان کهکشان در آن حضور داشته باشند، اما قابل پیش‌بینی است که با یک اثر کریسمسی طرف باشیم که احتمالا شاهد اتفاقاتی مرتبط با این ایام نیز خواهیم بود. فیلم The Guardians of the Galaxy Holiday Special قرار است اولین فیلم دنیای سینمایی مارول برای دیزنی پلاس باشد.

فیلمبرداری این مجموعه از نوامبر ۲۰۲۱ همزمان با نگهبانان کهکشان بخش ۳ در آتلانتا شد و حدودا پنج ماه تا پایان آن زمان می برد.

THE GUARDIANS OF THE GALAXY HOLIDAY SPECIAL

سریال ها و فیلم های آینده مارول در فاز پنجم

فیلم مرد مورچه‌ای و زنبورک: شیدایی کوانتومی Ant-Man and the Wasp: Quantumania

اگرچه فیلم Ant-Man و فیلم Ant-Man and the Wasp حداقل از نظر تجاری در سطح مابقی شخصیت‌ها و فیلم‌های اخیر دنیای سینمایی مارول نبودند، اما در هر حال انت من هم نشان داده که می‌تواند نقش مهمی را در MCU داشته باشد و بدون شک شایسته یک پایان بندی مناسب برای داستان این شخصیت و احتمالا واسپ نسخه هوپ پیم است. مدتی پیش سرانجام مارول اطلاعات رسمی و جدیدی در مورد فیلم Ant-Man 3 منتشر کرد که از جمله مهم‌ترین آن این بود که این قسمت قرار است با نام Ant-Man and the Wasp: Quantumania روی پرده برود. این فیلم که یکی از فیلم های آینده مارول است قرار است دنباله‌ای بر فیلم‌های مرد مورچه‌ای (۲۰۱۵) و مرد مورچه‌ای و زنبورک (۲۰۱۸) و سی و یکمین فیلم در دنیای سینمایی مارول باشد. همچنین بازگشت پل راد، اوانجلین لیلی، مایکل داگلاس و میشل فایفر در این قسمت رسما تایید شد و در کنار آن بازیگر نقش کسی لنگ نیز دوباره تغییر کرد و کاترین نیوتون قرار است این نقش را در فیلم Ant-Man and the Wasp: Quantumania بازی کند که احتمالا نقش مهم‌تری را نسبت به قسمت‌های قبلی خواهد داشت. همچنین کوین فایگی تایید کرد که جاناتان میجرز نقش کانگ فاتح (Kang the Conqueror) را در قسمت سوم فیلم Ant-Man بازی خواهد کرد.

برنامه‌های ساخت سومین فیلم مرد مورچه‌ای در نوامبر ۲۰۱۹ تأیید شد و رید و راد بازگشت خود را اعلام کرد. لاونس تا آوریل ۲۰۲۰ استخدام شد و توسعهٔ فیلم در طول همه‌گیری کووید-۱۹ آغاز شد. عنوان فیلم و اعضای جدید بازیگران در دسامبر ۲۰۲۰ اعلام شد. فیلم‌برداری در اوایل فوریهٔ ۲۰۲۱ در ترکیه آغاز شد، و همچنین فیلم‌برداری اضافی در اواسط ژوئن در سان فرانسیسکو انجام شد. مراحل تصویربرداری اصلی در پایان ژوئیه در استودیوهای پاین‌وود در باکینگهام‌شر آغاز شد و در نوامبر به پایان رسید.

مرد مورچه‌ای و زنبورک: شیدایی کوانتومی که یکی از فیلم های آینده مارول است برای اکران در ۱۷ فوریهٔ ۲۰۲۳ به عنوان اولین فیلم از فاز پنجم دنیای سینمایی مارول در ایالات متحده برنامه‌ریزی شده‌است.

ANT-MAN AND THE WASP: QUANTUMANIA

فیلم نگهبانان کهکشان نسخه ۳ Guardians of the Galaxy Vol. 3

فیلم Guardians of the Galaxy Vol 3 در ابتدا قرار بود اولین فیلم فاز چهارم دنیای سینمایی مارول باشد، اما بازنشر توییت‌های قدیمی جیمز گان باعث تصمیم عجولانه دیزنی در آن زمان و اخراج جیمز گان از سمت کارگردانی این فیلم شد و درنهایت هم البته گان به صندلی کارگردانی قسمت سوم فیلم Guardians of the Galaxy بازگشت. با وجود بازگشت گان، اما او اکنون در حال ساخت فیلم The Suicide Squad است و قرار نیست تا پس از تکمیل آن به دنیای سینمایی مارول بازگردد و اخیرا هم برای ساخت سریال Peacemaker با شبکه HBO Max توافق کرده که البته ساخت این سریال قرار نیست تاثیری روی زمان تولید فیلم Guardians of the Galaxy Vol 3 بگذارد.

در حال حاضر تنها می‌دانیم که اتفاقات قسمت سوم فیلم Guardians of the Galaxy قرار است پایانی برای داستان اعضای نگهبانان کهکشان اصلی باشد و همچنین اتفاقات آن قرار است پس از حوادث دو قسمت اخیر فیلم Avengers رخ دهد. همچنین ممکن است در این قسمت شاهد حضور کریس همسورث در نقش ثور نیز باشیم که این موضوع البته هنوز به شکل رسمی اعلام نشده است و طرفداران این موضوع را براساس پایان فیلم Avengers: Endgame می‌گویند. در هر حال باید دید که بالاخره فیلم Guardians of the Galaxy Vol 3 که یکی از فیلم های آینده مارول است در برنامه اکران ۲۰۲۳ مارول قرار خواهد گرفت یا طرفداران هنوز برای تماشای این فیلم باید صبر کنند؛اگر چه در برخی منابع گفته شده است فیلم Guardians Of The Galaxy 3 در تاریخ ۵ می ۲۰۲۳ (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲) اکران خواهد شد.

زندگینامه نرگس محمدی و علی اوجی

GUARDIANS OF THE GALAXY VOL. 3

فیلم مارول ها The Marvels

فیلم سینمایی مارول ها یکی دیگر از فیلم های آینده مارول و اثری ابرقهرمانی است که بر اساس کامیک‌های مارول و با حضور شخصیت‌های کارول دنورز، کامالا خان و مونیکا رمبو ساخته شده است.در واقع فیلم The Marvels در ادامه فیلم Captain Marvel محصول سال 2019 و سریال Ms. Marvel محصول سال 2022 ساخته می‌شود و سی و سومین فیلم در دنیای سینمایی مارول است. کارگردانی فیلم مارول‌ ها  بر عهده نیا داکوستا (Nia DaCosta) بوده و فیلمنامه‌اش را مگان مک دونل (Megan McDonnell) نوشته است.

فیلم مارولز در ابتدا برای اکران در تاریخ‌های 8 جولای 2022 (17 تیر 1401)، 11 نوامبر 2022 (20 آبان 1401) و سپس 17 فوریه 2023 (28 بهمن 1401) برنامه‌ریزی شده بود. اما آخرین تاریخی که برای پخش فیلم سینمایی مارول‌ ها 2023 اعلام شده 28 جولای 2023 برابر با 6 مرداد 1402 است. مدت زمان فیلم سینمایی مارول ها ۲۰۲۳ هنوز مشخص نیست.

هنوز به طور رسمی خلاصه فیلم سینمایی مارول ها ۲۰۲۳ اعلام نشده است. اما همانطور که گفتیم، این فیلم در ادامه Captain Marvel محصول سال 2019 و حوادث آن فیلم ساخته شده است. ژانر فیلم مارولز 2023 نیز ابرقهرمانی، اکشن، ماجراجویی و فانتزی است.

THE MARVELS

فیلم تیغه Blade

مارول استودیوز در مهٔ ۲۰۱۳ فیلمنامه‌ای کاری برای فیلم جدید بلید یکی دیگر از فیلم های آینده مارول داشت. اسنایپس در ژوئیه ۲۰۱۵ گفت که امیدوار است در هر فیلم بعدی این نقش را بازی کند و در این مورد با مارول صحبت کرده‌است. پس از بازگشت حقوق این شخصیت به مارول از فرنچایز قبلی نیو لاین سینما، مارول توسعهٔ فیلم جدید را آغاز کرد. در کامیک-کان سن دیگو ۲۰۱۹ که در ماه ژوئیه برگزار شد، مارول استودیوز از بازراه‌اندازی بلید در دنیای سینمایی مارول خبر داد و ماهرشالا علی به عنوان شخصیت اصلی انتخاب شد. ماهرشالا علی پیش از اینکه در فوریه ۲۰۱۹ با ایده خود به استودیو بیاید، در مورد بازی در یک برداشت جدید از این شخصیت در سال ۲۰۱۶ بحث کرده بود. اوسی-کافور در فوریه ۲۰۲۱ به بازیگران پیوست و طارق تا سپتامبر آن سال استخدام شد. انتظار می‌رود تصویربرداری اصلی در اکتبر ۲۰۲۲ در استودیوهای تایلر پری در آتلانتا، جورجیا، و همچنین در نیواورلئان، کلیولند و مراکش انجام خواهد شد. این فیلم برای انتشار در ۶ سپتامبر ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده‌است.

BLADE

فیلم کاپیتان آمریکا: نظم نوین جهانی Captain America: New World Order

در آوریل ۲۰۲۱ گزارش شد که چهارمین فیلم کاپیتان آمریکا یکی دیگر از فیلم های آینده مارول با همکاری مالکوم اسپلمن و دالان موسون در حال ساخت بود. این دو نفر پیش از این به ترتیب به‌عنوان سرنویسنده و نویسنده در مجموعه فالکون و سرباز زمستان (۲۰۲۱) از دیزنی پلاس فعالیت می‌کردند. آنتونی مکی در اوت همان سال به این فیلم پیوست تا در نقش سم ویلسون / کاپیتان آمریکا تیتر یک فیلم شود. ژولیوس اونا در ژوئیه ۲۰۲۲ به عنوان کارگردان انتخاب شد. کاپیتان آمریکا: نظم نوین جهانی قرار است در تاریخ ۳ مهٔ ۲۰۲۴ منتشر شود.

پس از پایان سه‌گانهٔ کاپیتان آمریکا، که کریس ایوانز در نقش استیو راجرز در آن‌ها به ایفای نقش می‌پردازد، ایوانز در ژانویه ۲۰۲۱ در آستانه امضای قراردادی برای ایفای مجدد نقش کاپیتان آمریکا در حداقل یک پروژهٔ آینده بود، اما این بازگشت احتمالی، در پروژه‌ای جدا از نظم نوین جهانی خواهد بود.Captain America: New World Order

فیلم تاندربولتز Thunderbolts

فیلم تاندربولتز ( Thunderbolts ) از فیلم های آینده مارول فضایی مشابه پروژه Suicide Squad دارد.گروهی از افراد شرور به مأموریتی برای دولت می‌روند.

فیلمی از تاندربولتز تا ژوئن ۲۰۲۲ به کارگردانی جیک شرایر  و نویسندگی اریک پیرسون  در حال ساخت بود. انتظار می‌رود فیلم‌برداری از اواسط سال ۲۰۲۳ آغاز شود. این تیم ضدقهرمانان دنیای سینمایی مارول شامل کنتسا والنتینا با بازی جولیا لوئی درایفوس ، جان واکر با بازی وایت راسل ، یلنا بلووا با بازی فلورنس پیو ، باکی بارنز با بازی سباستین استن ، الکسی شوستاکوف با بازی دیوید هاربر ، آوا استار با بازی هانا جان-کامن و تسک مستر با بازی اولگا کورینلکو خواهد بود.غیبت بارون زیمو با بازی دانیل برول از نکات جالب بود. شخصیتی که در کمیک‌های مارول به عنوان رهبر گروه تاندربولتز شناخته شده و در دنیای سینمایی مارول نیز نقش مهمی را در سریال The Falcon and the Winter Soldier داشت. این احتمال وجود دارد که در آینده شاهد معرفی باقی اعضای این گروه باشیم و احتمالا این تصویر منتشر شده تنها بخشی از اعضا را به نشان میدهد. تاندربولتز قرار است در ۲۶ ژوئیه ۲۰۲۴ منتشر شود.

معرفی فیلم جوجه تیغی؛ ماجرای اولین رئیس‌جمهور زن ایران بر پرده سینماها

Thunderbolts

مجموعه تلویزیونی چه میشود اگر…؟ ?…What If

فصل اول سریال انیمیشنی «چه می‌شود اگر» درب‌های مولتی‌ورس را برای طرفداران دنیای سینمایی مارول گشود و فصل دوم آن نیز از فیلم های آینده مارول است و قرار است ادامه این ماجراجویی‌ها را به تصویر بکشد.

این انیمیشن که بر اساس مجموعه‌ای از کمیک بوک‌های مارول ساخته شده است، خط زمانی جدیدی را دنبال می‌کند و از خط زمانی که طرفداران با آن آشنا هستند پیروی نمی‌کند.

در واقع این سریال بررسی می‌کند که اگر اتفاقات به شکل متفاوتی در فیلم‌ها رخ می‌داد چه عواقبی به دنبال داشت. به عنوان مثال، در اولین قسمت فصل یک این سریال به این پرداخته شد که اگر به پگی کارتر سرم Super Soldier داده و او تبدیل به کاپیتان آمریکا می‌شد، چه اتفاقی می‌افتاد.

در تریلر این سریال، شاهد حضور شخصیت‌های آشنا و قدیمی اما در موقعیت‌های عجیب هستیم. برای مثال در یک قسمت از این سریال استیو راجرز در نقش سرباز زمستان حضور دارد. همچنین اپیزودی بر اساس کامیک بوک 1602 نوشته‌ی نیل گیمن ساخته شده است.

در این سریال قرار است شاهد مبارزه‌ای بین دو کاراکتر شانگ چی (Shang-Chi) و اودین (Odin) باشیم. مرد آهنی (Iron Man) نیز در یک قسمت در سیاره زباله ساکار (Sakaar) گیر کرده است. همچنین مارول اعلام کرد که فصل سوم این سریال به همراه یک اسپین آف به نام Marvel Zombies در دست ساخت است.

این سریال قرار است اوایل سال ۲۰۲۳ پخش شود.

?...What If

مجموعه تلویزیونی تهاجم مخفی Secret Invasion

سریال «تهاجم مخفی» اثری مهیج و جاسوسی و از فیلم های آینده مارول به شمار می‌رود که در آن، بیگانه‌های قادر به تغییر شکل به زمین آمده و در سازمان‌ها و مقامات مختلف نفوذ کرده‌اند. در این سریال، ساموئل جکسون (Samuel L. Jackson) بار دیگر نقشش به عنوان نیک فیوری را بازآفرینی می‌کند و در کنار او، بن مندلسون (Ben Mendelsohn) در نقش تالوس و کوبی اسمولدرز (Cobie Smulders) در نقش ماریا هیل حضور دارند.

مارتین فریمن (Martin Freeman) و دان چیدل (Don Cheadle) نیز نقش‌های خود در دنیای سینمایی مارول را بازآفرینی خواهند کرد. امیلیا کلارک (Emilia Clarke)، اولیویا کولمن (Olivia Colman) و کینگزلی بن ادیر (Kingsley Ben-Adir) از جمله دیگر بازیگران سریال «تهاجم مخفی» به شمار می‌روند. تاریخ پخش سریال تهاجم مخفی هنوز به شکل رسمی اعلام نشده است. اما طبق اخبار اعلام شده این سریال در اوایل سال 2023 پخش خواهد شد. این سریال در قالب شش قسمت 40 الی 50 دقیقه‌ای پخش می‌شود.

مجموعه تلویزیونی تهاجم مخفی

مجموعه تلویزیونی اکو Echo

شاید ساخت یک اسپین‌آف براساس سریال Hawkeye و یک شخصیت کمتر شناخته شده، غیر منتظره‌ترین خبر ممکن باشد، اما مارول استودیو در حال توسعه اسپین‌آف سریال هاکای براساس شخصیت اکو (Echo)در فیلم های آینده مارول است.

اتان کوهن، نویسنده فیلم Tropic Thunder و امیلی کوهن به‌عنوان تهیه‌کننده و نویسنده در سریال Echo حضور دارند. آبان ماه گذشته ساخت سریال Echo رسما تایید شد و حالا در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، اولین تصویر رسمی این سریال منتشر شده است. مارول استودیو اعلام کرد که مراحل فیلم‌برداری و تولید سریال Echo آغاز شده است. مایا لوپز نام واقعی شخصیت اکو است که آلاکوآ کاکس، بازیگر تازه‌کار نقش این شخصیت را در سریال Hawkeye بر عهده دارد.

اکو یک بومی آمریکایی ناشنوا است که قادر به کپی‌برداری کامل از حرکات شخص دیگر است و این قابلیت از او یک مبارز قدرتمند ساخته است. این شخصیت پیش از این در کمیک‌های هاکای و دردویل نیز حضور داشته و همچنین دارای ارتباط داستانی با شخصیت رونین و کلینت بارتون است. سریال Echo قرار است در سال ۲۰۲۳ از شبکه دیزنی پلاس پخش شود. این سریال قرار است به منشا داستانی شخصیت اکو بپردازد که پس از حوادث بی‌رحمانه نیویورک، مایا لوپز حالا به زادگاهش بازگشته است. او باید با گذشته‌اش مواجه شود و با ریشه‌های خود که بومیان آمریکا هستند، ارتباط برقرار کند تا معنای خانواده و جامعه را بپذیرد تا او امیدی برای ادامه دادن داشته باشد.

Echo

مجموعه تلویزیونی لوکی2 Loki II

همین چند ماه قبل بود که رسما اولین اپیزود از فصل اول سریال لوکی (Loki) از شبکه دیزنی پلاس (Disney+) پخش شد و شدیدا با استقبال منتقدین و بینندگان روبرو شد، به طوری که در سایت آی ام دی بی (IMDB) که پایگاه اینترنتی جهت ثبت امتیاز توسط بینندگان است، توانست امتیاز بسیار خوب 8.4 از 10 (بیش از 200 هزار امتیاز ثبت شده) را کسب کند. طبیعتا محبوبیت بالای شخصیت لوکی و بازیگر کاردرست آن یعنی تام هیدلستون، تاثیر بسزایی در موفقیت فصل اول سریال Loki گذاشته است. بعد از اتمام فصل 1، شدیدا کلماتی مثل تاریخ پخش فصل دوم سریال Loki و کلمات مرتبط با آن (مثل لیست بازیگران جدید – اتفاقات مهم فصل و داستان فصل 2 لوکی و …)، در گوگل ترند شدند.

هر آنچه که در رابطه با «فیلم بیچارگان» اما استون می‌دانیم

همانطور که مستحضر هستید، قرار بود تا فصل اول سریال Loki خیلی زودتر از اینها ساخته و پخش شود، اما شیوع جهانی ویروس کرونا باعث شد تا برنامه های مارول و دیزنی کاملا بهم بریزد. به طور کلی اگر اتفاقات عجیب و غریبی رخ ندهد و دوباره برنامه های این دو کمپانی بهم نریزد، باید شاهد انتشار فصل دوم سریال لوکی در سال 2023 باشیم. لازم به ذکر است که هنوز هیچ تاریخ دقیق و قطعی در رابطه با فصل جدید این سریال (در رابطه با تاریخ انتشار) گفته نشده است و در صورت انتشار خبر جدید، قطعا این بخش را بروزرسانی خواهیم کرد. اگر چه منابع خارجی مدعی شده اند که اولین قسمت از فصل 2 سریال Loki در تاریخ 19 خرداد 1402 (9 ژوئن 2023) پخش خواهد شد .

فصل اول سریال Loki، اتفاقات بعد از فیلم سینمایی اونجرز: اندگیم / پایان (Avengers: Endgame) و سرنوشت شخصیت لوکی را نشان داد و طبیعتا فصل دوم نیز ادامه آن خواهد بود. پلن های زیادی در رابطه با ادامه داستان این سریال در ذهن طرفداران به وجود آمده است اما واقعا اصل ماجرا قابل پیش بینی نیست، اما اکثر اسپویلر ها و طرفداران معتقدند که چند شخصیت (شامل بازیگران محبوب و معروف) جدید از دنیای مارول به این سریال در فیلم های آینده مارول اضافه خواهند شد و در واقع این وقفه طولانی جهت ساختن فصل دوم لوکی نیز به همین دلیل است، چرا که می خواهند چیزی از مجموعه فیلم های سینمایی دنیای اونجرز و مارول کم نداشته باشد.

Loki 2

مجموعه تلویزیونی آیرون‌هارت Ironheart

شاید کار آیرون من و تونی استارک با فیلم های آینده مارول به پایان رسیده باشد، اما این به معنای پایان کار دیگر شخصیت‌های زره پوش دنیای سینمایی مارول نخواهد بود. مشخصا دیر یا زود سر و کله ریری ویلیامز ملقب به آیرون‌هارت در MCU پیدا می‌شد و حالا مارول استودیو به‌طور رسمی ساخت سریال Ironheart را رسما تایید و اعلام کرده است که دومینیک تورن نقش ریری ویلیامز را بر عهده دارد که البته ممکن است بسیاری از اینکه خبر ساخت سریال یا انتخاب بازیگرش تا پیش از اعلام رسمی فاش نشده بود، را کمی غافلگیر کرده باشد.

دومینیک تورن در نقش ریری ویلیامز / آیرون‌هارت در این سریال بازی می‌کند. این سریال در دسامبر ۲۰۲۰ به همراه نقش تورن معرفی شد. هاج در آوریل ۲۰۲۱ استخدام شد و همچنین سرنویسندهٔ این سریال است؛ بازیگران اضافی در فوریه ۲۰۲۲ اعلام شدند. سم بیلی و آنجلا بارنز برای کارگردانی در آوریل ۲۰۲۲ به پروژه پیوستند و تصویربرداری اصلی در تریلیث استودیوز در آتلانتا، جورجیا از اوایل ژوئن ۲۰۲۲ آغاز شد، که همچنین در شیکاگو انجام خواهد شد و قرار است تا اواسط اکتبر ۲۰۲۲ ادامه یابد.

آیرون‌هارت شامل شش قسمت خواهد بود و قرار است اواخر سال ۲۰۲۳ پخش شود.

IRONHEART

مجموعه تلویزیونی آگاتا: محفل آشوب Agatha: Coven of Chaos

اگر سریال واندا ویژن را دیده باشید حتما با شخصیت به‌یاد‌ماندنی آگاتا آشنایی دارید. حال سریالی درمورد این شخصیت در حال ساخت است که می‌تواند همزمان با پرداخت به گذشته خاندان او، داستان فرارش از طلسم واندا را روایت نماید.با حضور بلید، قدرت در حال افزایش واندا و موربیوس، عناصر ترس در حال گسترش‌اند و آگاتا، یک جادوگر باتجربه، می‌تواند به خوبی در این سناریو ایفای نقش کند و در آینده مارول تاثیرگذار باشد. در حال حاضر اطلاعات زیادی در مورد داستان و اتفاقات این سریال در دست نیست اما احتمال می‌رود که سرنخ‌های ناتمام سریال «وانداویژن» را دنبال کند.

این سریال طبق اطلاعات منشر شده اوایل سال ۲۰۲۴ پخش خواهد شد.

Agatha: Coven of Chaos

مجموعه تلویزیونی دردویل: تولد دوباره Daredevil: Born Again

چارلی کاکس پس از حضور در فیلم «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست»، سریال «شی هالک» و سریال «اکو» قرار است نقشش به عنوان دردویل را در سریال «دردویل: تولد دوباره» یکی از فیلم های آینده مارول بازآفرینی کند. این سریال شامل ۱۸ قسمت خواهد بود و انتظار می‌رود که دوباره در این سریال شاهد حضور کینگ‌پین با بازی وینسنت دن آفریو باشیم.

محمدرضا فروتن با فیلم فصل ماهی سفید در سینماها

این سریال طبق اطلاعات منشر شده اوایل سال ۲۰۲۴ پخش خواهد شد.

Daredevil: Born Again

سریال ها و فیلم های آینده مارول در فاز ششم

فیلم چهار شگفت‌انگیز Fantastic Four

اگرچه X-Men دارای چندین قسمت بسیار با کیفیت بوده است، اما این موضوع در مورد یکی دیگر از گروه‌های محبوب قدیمی مارول یعنی چهار شگفت‌انگیز صدق نمی‌کند. حتی اگر قسمت اول فیلم Fantastic Four را اثری قابل قبول بدانیم، اما قسمت دوم و به‌دنبال آن ریبوت ۲۰۱۵ تنها می‌توانند لقب فاجعه را یدک بکشند که طرفداران سال‌ها در تلاش برای فراموش کردن این خاطرات بد هستند. پس از تایید ساخت فیلم چهار شگفت‌انگیز توسط مارول استودیو در تابستان سال ۲۰۱۸، مدتی پیش کوین فایگی اطلاعات جدیدی از ریبوت فیلم Fantastic Four را منتشر کرد که باعث هیجان طرفداران شد.

از جمله مهم‌ترین آن انتخاب جان واتس برای کارگردانی این فیلم است که نشان می‌دهد مارول استودیو از عملکرد او در سه قسمت اخیر فیلم مرد عنکبوتی رضایت کامل را دارد و حالا قرار است همکاری خود را در مجموعه محبوب دیگری ادامه دهد که در آن قرار است شاهد ورود اولین خانواده دنیای کمیک به دنیای سینمایی مارول باشیم که باید دید این اتفاق چگونه قرار است رخ دهد. ددلاین می‌گوید با وجود شایعات منتشر شده، اما فیلم جدید چهار شگفت‌انگیز هنوز در مرحله یافتن نویسنده است و هنوز تا استخدام بازیگران آن زمان زیادی باقی‌مانده است.

امید می‌رود که مارول بتواند اقتباسی درخور این گروه محبوب دنیای کمیک خلق کرده و فیلم اختصاصی آن‌ها را در تاریخ ۸ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۸ آبان ۱۴۰۳) راهی سینما نماید.

Fantastic Four

 سریال انیمیشنی مرد عنکبوتی: سال اول (Spider-Man: Freshman Year)

سریال انیمیشنی «مرد عنکبوتی» که یکی از فیلم های آینده مارول است قرار است به ماجراجویی‌های پیتر پارکر جوان در سال اول دبیرستانش و قبل از حضور او در فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی (Captain America: Civil War) بپردازد. شخصیت دردویل با صداپیشکی چارلی کاکس نیز در این سریال انیمشنی حضور خواهد داشت. این سریال احتمالا در سال 2024 پخش خواهد شد.

Spider-Man: Freshman Year

سریال اوکویه Okoye

اوکویه یکی دیگر از فیلم های آینده مارول و یک سریال دیگر مربوط به سری واکاندا است که به صورت ویژه به شخصیت اوکویه می‌پردازد. در این سری سرگذشت او را خواهیم دید که چگونه وارد دورا میلاژ یا گارد اختصاصی واکاندا شد و رنک خود را بالا برد. این سریال همچنین بیشتر به ساختار‌های واکاندا از گذشته تا به امروز می‌پردازد و ما را بیشتر با این شخصیت‌ها آشنا می‌کند.
Okoye

سریال انیمیشنی زامبی‌های مارول Marvel Zombies

این سریال انیمیشنی یکی دیگر از فیلم های آینده مارول و بر اساس مجموعه کمیک‌های کوتاهی به همین نام است که در آن، ابرقهرمان‌ها با زامبی‌ها مبارزه می‌کنند و برخی از این زامبی‌ها نیز دوستان ابرقهرمانی سابقشان هستند. این سریال انیمیشنی برای پخش از سرویس آنلاین دیزنی پلاس ساخته می‌شود.این سریال احتمالا در سال 2024 پخش خواهد شد.Marvel Zombies

فیلم انتقام‌جویان: سلسله کانگ Avengers: The Kang Dynasty

در پنل مارول در کامیک‌کان سن‌دیگو ۲۰۲۲ اعلام شد که پنجمین فیلم انتقام‌جویان تحت عنوان «انتقام‌جویان: سلسله کانگ» به عنوان یکی دیگر از فیلم های آینده مارول ساخته می‌شود. همانطور که انتظار می‌رود، شخصیت شرور کلی فاز چهارم، پنجم و ششم مارول، کانگ فاتح است و به نظر می‌رسد همانند سه فاز قبلی، فیلم انتقام‌جویان ۵ و ۶ رویارویی ابرقهرمانان با این ابرشرور را به تصویر خواهند کشید.این سریال ۲ مه ۲۰۲۵ منتشر خواهد شد.

Avengers: The Kang Dynasty

فیلم انتقام‌جویان: جنگ‌های پنهان Avengers: Secret Wars

ششمین فیلم «انتقام‌جویان» نیز تحت عنوان «انتقام‌جویان: جنگ‌های مخفی»به عنوان یکی دیگر از فیلم های آینده مارول ساخته می‌شود و در فاصله کوتاهی نسبت به فیلم قبلی روی پرده سینماها اکران خواهد شد. اطلاعات دیگری در مورد این اثر فعلا در دست نیست. این سریال ۷ نوامبر ۲۰۲۵ منتشر خواهد شد.

Avengers: Secret Wars

فیلم جهش‌یافته‌ها the mutants

جهش‌یافته‌ها (the mutants) بخش بزرگی از جهان مارول به شمار می‌آیند و با این حال در کمیک‌کان سن‌ دیگو به طرز قابل‌توجه‌ای هیچ خبری از آن‌ها نبود. به هیچ پروژه‌ای که ممکن است درباره جهش‌یافته‌ها باشد اشاره نشد. طرفداران سال‌هاست که دوست دارند مردان ایکس‌ (the X-Men) را کنار انتقام‌جویان ببینند و درباره نحوه معرفی مردان ایکس در دنیای سینمایی مارول گمانه‌زنی می‌کنند. تا به حال فقط سریال «خانم مارول» (Ms. Marvel) به جهش‌یافته‌ها اشاره غیرمستقیم داشته است و طرفداران نمی‌دانند چقدر باید برای دیدن‌شان انتظار بکشند.

تا سال ۲۰۲۵ که فاز ششم به پایان برسد، استودیوی مارول بیشتر از شش سال است که حقوق (اقتباس از) مردان ایکس را در اختیار دارد. آیا استودیو مارول و دیزنی نمی‌خواهند از پولی که خرج خرید حقوق این همه شخصیت کرده‌اند سود ببرند؟ اینکه تا آخر فاز ششم هیچ خبری از مردان ایکس و جهش‌یافته‌ها نباشد، امری بسیار بعید به نظر می‌رسد. هرچند شایعاتی پخش شده که خبر از آغاز پروژه‌ای به نام «جهش‌یافته‌ها» از سوی مارول به عنوان یکی از فیلم های آینده مارول می‌دهد. این خبر هرچند تأیید نشده، اما از آنجایی که افشاگری‌های قبلی درباره نام فیلم‌های بعدی انتقام‌جویان و کاپیتان آمریکا درست از آب درآمد، احتمال اینکه «جهش‌یافته‌ها» هم واقعاً در راه باشد، بسیار زیاد است. چه بسا ورود جهش‌یافته‌ها و مردان ایکس با همان فیلم اول فاز ششم، یعنی «چهار شگفت‌انگیز» میسر شود.

ناگفته های زندگی شخصی مریم سعادت و شهرت او با زی زی گولو

the mutants

مجموعه تلویزیونی نوا Nova

هواداران مارول بیش از یک دهه است که منتظر دیدن نوا در MCU هستند. برخی خواستار نسخه ریچارد رایدر هستند، در حالی که برخی دیگر امیدوارند که سم الکساندر جوان را در آسمان‌های MCU ببینند. حال گزارش‌ها حاکی از آن است که نوا با سریال تلویزیونی خود پا به دنیای سینمایی مارول خواهد گذاشت. این پروژه در حال حاضر در مراحل اولیه تولید قرار دارد و به احتمال زیاد در سال ۲۰۲۵ از دیزنی پلاس پخش می‌شود.

Nova

فیلم جنگ جهانی هالک World War Hulk

هالک (the Hulk) در «حماسه بی‌نهایت» (Infinity Saga)که از فاز اول تا سوم دنیای سینمایی مارول طول کشید، یکی از مؤثرترین شخصیت‌ها بود. با این حال تعداد بسیاری از طرفداران از تغییرات اخیرش ناراضی‌اند و از شخصیت هالک ناامید شده‌اند. هالک بعد از تبدیل شدن به «پروفسور هالک» از نظر مخاطبان ضعیف شده و جذابیتش را از دست داده. اما خیلی‌ها هم این نظریه را مطرح کرده‌اند که ممکن است هالک دوباره همان موجود خشمگین و نابودگری شود که دوستش داریم، شاید مارول می‌خواهد با اقتباس کمیکی که سال ۲۰۰۷ منتشر می‌شد و نویسنده‌اش گرگ پاک (Greg Pak) بود، هالک را در فیلم های آینده مارول دوباره به دوران اوجش برگرداند. در داستان «جنگ جهانی هالک»، ابرقهرمان عصبی و سبز مارول علیه کل سیاره زمین اعلان جنگ می‌کند!

طبیعتاً چنین پروژه‌ای هنوز تأیید نشده، اما خیلی‌ها متقاعد شده‌اند یک جایی از «حماسه چندجهانی» شاهد این فیلم خواهیم بود. همان‌طور که در «حماسه بی‌نهایت» درست قبل از فیلم «انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت» (Avengers: Infinity War) انتقام‌جویان در فیلم «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» (Captain America: Civil War) علیه یکدیگر جنگیدند و بین‌شان اختلاف افتاد، حالا اینجا هم درست قبل از «انتقام‌جویان: سلسله کنگ» به چنین رویدادی برای نشان دادن اختلافات گروه‌های جدید احتیاج است.

جنگ جهانی هالک

فیلم اختصاصی اسکارلت ویچ Scarlet Witch

اسکارلت ویچ (Scarlet Witch) که نقشش را الیزابت اولسن (Elizabeth Olsen) دوست‌داشتنی بازی می‌کند، ثابت کرده که نه تنها یکی از قدرتمندترین شخصیت‌های شرور دنیای سینمایی مارول است، بلکه یکی از محبوب‌ترین‌های فرنچایز هم هست. اگر «دکتر استرنج در چندجهانی جنون» (Doctor Strange in the Multiverse of Madness) را دیده باشید، می‌دانید که اسکارلت ویچ در انتهای فیلم ظاهراً مرد. حالا طرفداران خواستار بازگشت این شخصیت به دنیای سینمایی مارول‌ در فیلم های آینده مارول اند و دل‌شان می‌خواهد این بازگشت در فیلم اختصاصی خودش رخ بدهد.

طرفداران آماده‌اند اسکارلت ویچ محبوب‌شان برگردد و کارهای شرورانه‌ای را که در قسمت دوم دکتر استرنج مرتکب شده، جبران کند. فیلم اختصاصی اسکارلت ویچ دقیقاً همان چیزی است که برای یک سفر درونی و پیدا کردن دوباره‌ی خودش نیاز است و احتمالاً اگر چنین فیلمی ساخته شود، شخصیت اسکارلت ویچ را حسابی رشد خواهد داد و از او قهرمانی آبدیده خواهد ساخت. وقتی هم اسکارلت ویچ دوباره در قامت ابرقهرمان ظاهر شود، می‌تواند درست به موقع به انتقام‌جویان بپیوندد تا جلوی کنگ فاتح (Kang the Conqueror) را بگیرند و یک بار دیگر زمین و مردمانش را نجات بدهند.

Scarlet Witch

فیلم استارفاکس و پیپ/ ابدی‌ها 2

صحنه پس از تیتراژ فیلم ابدی‌ها (Eternals) دو شخصیت پراهمیت را وارد دنیای سینمایی مارول کرد که کسی انتظار دیدن‌شان را نداشت. پیپِ ترول (Pip the Troll) که پتون ازوالت (Patton Oswalt) نقشش را بازی می‌کند و اِروس (Eros) یا همان استارفاکس (Starfox) که خواننده‌ی مشهور، هری استایلز (Harry Styles)بازیگرش است. واضح است که نقش این دو شخصیت در فیلم های آینده مارول پررنگ خواهد بود. با شکستی که فیلم «ابدی‌ها» خورد، بعید نیست «ابدی‌های ۲» جایی در برنامه‌های مارول نداشته باشد، همان‌‌طور که سریال «ناانسان‌ها» (inhumans) با شکستش به طور کلی از برنامه‌ها حذف شد. اما این دو شخصیت اساطیری می‌توانند فیلم اختصاصی خودشان را داشته باشند و فیلم‌شان آغاز کننده سری جدید و بامزه‌ای مثل «نگهبانان کهکشان» (Guardians of the Galaxy) شود.

هرچند کوین فایگی به هیچ وجه علاقه‌ نداشت به قسمت دوم ابدی‌ها اشاره کند (که اصلاً ساخته می‌شود یا نه)، اما درباره اروس و پیپ بدون تعارف و با اشتیاق صحبت کرد و به همه اطمینان داد این دو شخصیت مهم و تأثیرگذار خواهند بود. اروس در کمیک‌ها یکی از شاخص‌ترین اعضای گروه ابدی‌هاست و دیر یا زود آن‌قدری مهم می‌شود که فیلم اختصاصی خودش را داشته باشد. چه بسا که با وسیع‌ شدن مقیاس قدرت در دنیای سینمایی مارول، و با اضافه شدن گروه‌هایی مثل چهار شگفت‌انگیز، اروس خیلی زود جایگاهی بین صفوف انتقام‌جویان پیدا خواهد کرد.

بیوگرافی حامد کمیلی چپ دست

استارفاکس و پیپ/ قسمت دوم ابدی‌ها

فیلم ددپول 3 Deadpool III

پس از موفقیت دو قسمت اول فیلم Deadpool خیلی عجیب نیست که شاهد ساخت قسمت جدیدی از این فیلم در فیلم های آینده مارول باشیم. اگرچه به‌نظر می‌رسید ادامه ماجراجویی ددپول قرار بود در دو فیلم Deadpool 3 و X-Force ادامه پیدا کند، اما پس از خریداری شدن فاکس قرن بیستم توسط والت دیزنی، حالا مارول دوباره کنترل مجموعه X-Men و این شخصیت را به‌دست آورده است. اگرچه تا پیش از این می‌دانستیم کنترل این شخصیت به مارول استودیو سپرده شده و شاهد انتشار اخبار و شایعات متعددی در مورد آن بودیم، سرانجام مارول استودیو با استخدام یک گروه جدید از نویسندگان ساخت فیلم Deadpool 3 را کلید زد. درواقع قرار نیست شاهد بازگشت رت ریس و پال ورنیک، نویسندگان دو قسمت اول فیلم ددپول برای نوشتن فیلمنامه قسمت سوم باشیم.

در مقابل وندی مولینیو و لیزی مولینیو-لوگلین ملقب به خواهران مولینیو که بیشتر برای نوشتن فیلمنامه انیمیشن Bob’s Burgers (برگری باب) شناخته می‌شوند و برای نوشتن آن جایزه امی هم دریافت کرده‌اند، وظیفه نوشتن فیلمنامه قسمت سوم فیلم Deadpool را بر عهده گرفتند. همچنین گفته می‌شود که مارول استودیو در حال بررسی چندین گزینه برای کارگردانی این فیلم است که ظاهرا دیوید لیچ قرار نیست به علت تداخل با برنامه‌هایش بازگردد؛ اگرچه درها برای بازگشت وی کاملا بسته نیست. اما خبر خوش این است که گفته می‌شود مانند دو قسمت اول، فیلم Deadpool 3 قرار است با درجه سنی بزرگسال تولید و منتشر شود که احتمالا فیلم با لیبل استودیو قرن بیستم اکران خواهد شد که می‌تواند راه را برای ساخت فیلم‌های بیشتر با درجه سنی بزرگسال باز کند. علاوه‌براین، در قسمت جدید فیلم Deadpool ممکن است شاهد حضور یکی از شخصیت‌های دنیای سینمایی مارول باشیم که فعلا در حد حدس و گمان است؛ چرا که فیلم هنوز در مراحل اولیه تولید قرار دارد.

رایان رینولدز به تازگی اعلام کرده است که فیلمبرداری این فیلم در سال ۲۰۲۲ آغاز خواهد شد. به دنبال صحبت او، شایعات دیگری نیز به راه افتاد مبنی بر اینکه ددپول ۳ در نوامبر ۲۰۲۳ اکران خواهد شد.

Deadpool3

فیلم شانگ‌چی 2 Shang-Chi II

شانگ‌چی یکی از بهترین ابرقهرمان‌هایی‌ست که در فاز چهارم مارول معرفی شدند. «شانگ‌چی و افسانه ده حلقه» (Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings) نیز یکی از موفق‌ترین فیلم‌های دنیای سینمایی مارول در چند سال اخیر است. با اینکه شکی درش نبود، اما بازیگر نقش شانگ‌چی، سیمو لیو (Simu Liu) تأیید کرده که در فیلم های آینده مارول قسمت دومی در کار است و او دوباره در این نقش بازی خواهد کرد، به همراه سیمو لیو، کارگردان و نویسنده‌ی قسمت اول، یعنی دستین دنیل کرتون (Destin Daniel Cretton) برای قسمت دوم برمی‌گردد.

قسمت دوم فیلم شانگ‌چی احتمالاً اسرار بیشتری از ده حلقه‌ی افسانه‌ای افشا خواهد کرد و ما را با خاستگاه حلقه‌ها آشنا می‌کند. با توجه به صحنه‌ی پس از تیتراژ «شانگ‌چی و افسانه ده حلقه»، هیچ بعید نیست حلقه‌ها به طور مستقیم با فیلم‌های بعدی انتقام‌جویان مرتبط باشند. در هر حال چه حلقه‌ها پای شانگ‌چی را به ماجراهای انتقام‌جویان باز کند و چه اتفاق دیگری بیفتد، همه از ساخته شدن قسمت دوم شانگ‌چی تا انتهای فاز ششم، اطمینان داریم.

Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings

فیلم انتقام‌جویان جوان Young Avengers

خیلی‌ها از اینکه در کمیک‌کان سن دیگو مارول هیچ حرفی از انتقام‌جویان جوان نزد غافلگیر شدند. طرفداران مدت‌هاست برای گرد هم آمدن تعدادی از ابرقهرمانان نوجوان و جوان ایده‌پردازی می‌کنند و دوست دارند چنین اتفاقی را توی یک فیلم ببینند. خصوصاً که تازگی‌ها چندین و چند ابرقهرمان جوان معرفی شده‌اند. کسانی مثل: کیت بیشاپ (Kate Bishop)، آمریکا چاوز (America Chavez) و کامالا خان (Kamala Khan).

تشکیل گروه انتقام‌جویان جوان اجتناب‌ناپذیر است. سؤال فقط اینجاست که چه زمانی مارول تصمیم می‌گیرد چنین گروهی را به طرفداران معرفی کند و دقیقاً چه کسانی قرار است توی این گروه باشند. احتمال اینکه داخل این فیلم ابرقهرمانان جوان جدیدی معرفی شوند، زیاد است. اما اگر مارول تشکیل این گروه را به فاز هفتم یا حتی بعدتر واگذار کند، دیگر آن‌قدرها هم جالب نیست. چرا که تا آن موقع عده زیادی از این قهرمانان جوان، دیگر جوان نخواهند بود. بهترین زمان برای درخشیدن این گروه فاز ششم است. حتی این ایده درخشان وجود دارد که در صحنه پس از تیتراژ قسمت سوم فیلم مرد مورچه‌ای (Cassie Lang)، به این گروه اشاره شود. چرا فیلم مرد مورچه‌ای؟ چون در قسمت سوم شاهد کیسی لنگ خواهیم بود که نقشش را کاترین نیوتن (Katheryn Newton) بازی می‌کند و آن‌طور که در کمیک‌ها دیده‌ایم، این دختر جوان خیلی زود تبدیل به یک ابرقهرمان خواهد شد.

معرفی و تصاویر کلینت ایستوود پرافتخارترین سینماگر آمریکایی

انتقام‌جویان جوان

فیلم دکتر استرنج 3 Doctor Strange III

صحنه پس از تیتراژ «دکتر استرنج در چندجهانی جنون» سلیا (Clea) را به ما معرفی کرد و این کار را با آب و تاب انجام داد. دکتر استرنج و دوست جدیدش کاملاً ناگهانی از دروازه‌ای که سلیا درست کرده می‌گذرند تا جهانش را از ویرانی (که احتمالاً خود دکتر استرنج باعثش بوده) نجات بدهند. طبیعتاً مخاطبان توقع دارند از سرانجام این ماجراجویی با خبر شوند، اما هنوز هیچ خبری از قسمت سوم فیلم دکتر استرنج و اینکه درباره چه خواهد بود، در فیلم های آینده مارول دست نیست.

با اینکه هیچ تأییدی از جانب مارول نبوده، اما احتمالاً قسمت سوم دکتر استرنج را سم ریمی خواهد ساخت، چون بازخوردها به قسمت دوم و سبک و سیاق خاص سم ریمی در فیلم‌هایش مثبت بوده. بنابراین بعید نیست سم ریمی کسی باشد که به سه‌گانه‌ی دکتر استرنج پایان می‌دهد، آن هم با داستانی شبیه به این: دکتر استرنج و سلیا تلاش می‌کنند از تهاجم زمین ۶۱۶ با جهانی دیگر جلوگیری کنند و این آغاز راهی‌ست که به «انتقام‌جویان: جنگ‌های پنهان» ختم می‌شود. از آنجایی که پایان مسیر مشخص است، احتمالاً دکتر استرنج و سلیا در مأموریت‌شان شکست خواهند خورد.

فیلم دکتر استرنج 3

فیلم انتقام‌جویان: سلسله کنگ Avengers: The Kang Dynasty

«انتقام‌جویان: سلسله کنگ» (Avengers: The Kang Dynasty) یکی از چندین فیلم جدیدی است که مارول اخیراً در کمیک‌کان سن‌دیگو معرفی کرده است. با اینکه اولین حضور کنگ به سریال «لوکی» (loki) برمی‌گردد و قبلاً وارد دنیای سینمایی مارول شده، اما هنوز قامت تهدیدانگیز و مخوف خود را پیدا نکرده است، قامتی که در کمیک‌‌ها و برخی انیمیشن‌های مارول بارها کمر ابرقهرمانان مختلف را شکسته است و آن‌ها را به زانو درآورده. مدت‌هاست طرفداران درباره تانوس (thanos) بعدی دنیای مارول، یعنی ابرشروری که قرار است نقش محوری داشته باشد، گمانه‌زنی می‌کنند و بین گزینه‌هایی که تا به حال مطرح بوده، کنگ یکی از محتمل‌ترین گزینه‌ها بود. حالا هم که «انتقام‌جویان: سلسله کنگ» معرفی شده، این شایعه دیگر تأیید شده است. برای اینکه بیشتر درباره کنگ و داستان احتمالی فیلم بعدی انتقام‌جویان در فاز ششم با خبر شویم، باید سراغ کمیک‌ها برویم. مارول ثابت کرده وقتی پای رویدادهای بزرگ در میان است، بخش اعظم داستان را از کمیک‌ها اقتباس می‌کند.

«سلسله کنگ» بخشی از خط داستانی تحسین‌شده‌ی کمیک‌های انتقام‌جویان در دوران «بازسازی»اش است. چیزی که در این کمیک می‌بینیم، زمینی‌ست که در مقادیر بزرگ ویران شده و به نظر می‌رسد در برابر هجوم کنگ به زانو درآمده. درواقع قوی‌ترین حالت کنگ را در این کمیک خواهیم دید. حالا که قرار است اقتباس همین کمیک را سه سال دیگر تماشا کنیم، بهتر است هرچه از «سلسله کنگ» می‌دانیم را با هم مرور کنیم.

«سلسله کنگ» که با «جنگ کنگ» هم شناخته می‌شود، خط‌ داستانی‌ای بود که به اندازه ۱۶ شماره در سری کمیک‌های انتقام‌جویان ادامه داشت. این سری به دوره بعد از رویداد تولد دوباره قهرمانان برمی‌گردد و نوشته‌ی کرت بوزیک (Kurt Busiek) است که با همکاری چندین طراح داستان فتح زمین را به تصویر کشید. داستان حماسی «سلسله کنگ» یکی از معدودترین دفعاتی به شمار می‌آید که دشمنان انتقام‌جویان موفق شدند پیروزی طولانی‌مدتی داشته باشند. کنگ و پسرش مارکوس (Marcus) داستان را با نابودی ساختمان ملل متحد آغاز و به این ترتیب هجوم‌شان به سیاره زمین را اعلام می‌کنند. کنگ خطاب به تمام ابرشروران و ضدقهرمانان دنیای مارول می‌گوید هر کسی که به نام او جایی را فتح کند، تحت حفاظت او خواهد بود. هرچند که با تمام این حرف‌ها، کنگ (حداقل طبق گفته‌های خودش) نیت بدی برای فتح سیاره زمین ندارد. کنگ می‌خواهد زمین را از آینده‌ی تاریکی که در انتظارش است نجات بدهد و برای همین با تمام قوا به زمین حمله کرده.

درنهایت انتقام‌جویان یک بار دیگر گرد هم می‌آیند تا زمین و مردمانش را از چنگ کنگ نجات بدهند، اما این مبارزه برای آزادی، مبارزه‌ای سخت خواهد بود. با وجود اینکه زمینی‌ها مقاومت می‌کنند و کسانی مثل آتلانتیسی‌ها (Atlanteans) و دویانت‌ها (Deviants) علیه نیروهای کنگ می‌جنگند، اما باعث نگرانی فاتح زمین نمی‌شوند. کنگ به خوبی از ضعف نیروهای زمینی در این شرایط شکننده و پرتلاطم آگاه است و می‌داند هیچ مقاومت تأثیرگذاری از جانب‌شان نخواهد دید. هجوم کنگ به زمین زمانی به پایان می‌رسد که انتقام‌جویان در فضا علیه‌اش می‌جنگند و پایگاه داموکلس (Damocles) شکست بدی از کاپیتان آمریکا (Captain America) می‌خورد. به دنبال این شکست در فضا، منابع کنگ تمام می‌شوند و او چاره‌ای ندارد جز عقب‌نشینی و رها کردن سیاره زمین به حال خود. اما پایان ماجرا با فاش شدن ماهیت حقیقی مارکوس، پسر کنگ همراه است…

ماجرای کامل ازدواج علیرضا خمسه با زنی بسیار جوانتر از خود

شما در حال مطالعه فیلم های آینده مارول در بازیگرآنلاین هستید. برای اطلاعات بیشتر تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

فیلم انتقام‌جویان: سلسله کنگ Avengers: The Kang Dynasty

فیلم مردان ایکس97 X-Men

شاید همیشه مجموعه X-Men در اوج نبوده است، اما کسی نمی‌تواند این موضوع را انکار کند که در طول نزدیک به دو دهه چندین فیلم بسیار با کیفیت از این مجموعه تولید و منتشر شده است. شاید ایکس-من پایان خوبی نداشت، اما می‌تواند دوباره با فیلم های آینده مارول  به روزهای خوب گذشته بازگردد. اضافه شدن X-Men به دنیای سینمایی مارول می‌تواند جان تازه‌ای به این مجموعه قدیمی و محبوب بدهد، اما بسیاری معتقد هستند که شاید مارول مجبور باشد کمی ساخت قسمت جدید این مجموعه را عقب بیندازد تا عطش مردم برای بازگشت میتونت‌ها بیشتر شود. همچنین مارول اول باید راهی را برای توجیه عدم حضور آن‌ها در دنیای سینمایی مارول پیدا کند؛ در هر حال ریشه بسیاری از این شخصیت‌ها به دوران جنگ جهانی دوم و حتی دوره فرعون باز می‌گردد و نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت. مارول استودیو فعلا ساخت ریبوت این مجموعه را با نام میتونت‌ها تایید کرده است که مشخص نیست به چه معنایی است، اما باید دید که چه کسانی قرار است نقش شخصیت‌های این مجموعه را بر عهده بگیرند. در هرحال بازیگر ولورین یا بازیگران هر دو نسخه پروفسور اگزاویر و مگنیتو در بین طرفداران محبوب بودند، اما بسیاری معتقد هستند که این موضوع در مورد جین گری، سایکلاپس و روگ صدق نمی‌کند و عدالت در مورد این شخصیت‌ها چه از نظر بازیگر و چه از نظر حضور اجرا نشده است. همچنین نباید شخصیت گمبیت را هم فراموش کرد که شاید بالاخره بتوانیم شاهد حضور پر رنگش باشیم.

X-Men 97

سریال تهاجم مخفی SECRET INVASION

پس از اینکه متوجه شدیم ساموئل ال جکسون برای بازی در یک سریال جدید از دنیای سینمایی مارول قرارداد بسته، بالاخره مارول استودیو تایید کرد که این پروژه درواقع قرار است سریال Secret Invasion باشد که در سریال تهاجم مخفی قرار است شاهد بازگشت ساموئل ال جکسون در نقش نیک فیوری و بن مندلسون در نقش تالوس باشیم. مارول استودیو تا به امروز اطلاعات خیلی زیادی را منتشر نکرده است، اما طبق توصیف سریال، این سریال قرار است روی دو شخصیتی باشد که در مهم‌ترین حوزه‌ها و نهادها نفوذ کرده‌اند و باتوجه‌به کمیک تهاجم مخفی، سریال Secret Invasion می‌تواند به یکی از مورد انتظارترین و بزرگ‌ترین سریال‌های دنیای سینمایی مارول تبدیل شود.

بدون شک خبر ساخت سریال Secret Invasion به عنوان یکی از فیلم های آینده مارول باعث هیجان‌زده شدن طرفداران دنیای سینمایی مارول شده است که باید دید اتفاقات این سریال قرار است چه تاثیری روی آینده این مجموعه محبوب بگذارد. همچنین کینگلزی بن-ادیر قرار است نقش شرور و منفی سریال Secret Invasion را بازی کند و الیویا کلمن، بازیگر برنده جایزه اسکار و امیلیا کلارک، بازیگر بازی تاج و تخت در حال مذاکره با مارول برای حضور در این سریال مورد انتظار برای بازی در یک نقش نامشخص هستند.فیلم‌برداری مجموعه تا سپتامبر ۲۰۲۱ در لندن آغاز شده بود و فیلم‌برداری اضافی در انگلستان و سراسر اروپا برنامه‌ریزی شده بود.

تهاجم مخفی انتظار می‌رود اوایل ۲۰۲۳ به نمایش درآید و شامل شش قسمت خواهد بود. این مجموعه بخشی از فاز پنجم دنیای سینمایی مارول خواهد بود.

SECRET INVASION

سریال جنگ‌های زره‌پوش Armor Wars

شاید در ابتدا بسیاری تصور می‌کردند که خط داستانی وار ماشین با آیرون من و فیلم Avengers: Endgame به پایان برسد، اما این اتفاق رخ نداد تا شاهد بازگشت دان چیدل در نقش جیمز رودز در یکی دیگر از فیلم های آینده مارول با نام Armor Wars باشیم.

مارول می‌گوید که سریال جنگ‌های زره‌پوش، یک داستان کلاسیک از دنیای مارول از بزرگ‌ترین ترس تونی استارک است که به حقیقت تبدیل شده است و آن هم این است که فناوری او به‌دست افراد خلافکار افتاده است. ا

طبق انتظار دان چیدل، بازیگر نقش جیمز رودز ملقب به وار ماشین قرار است برای نقش اصلی فیلم Armor Wars بازگردد. همچنین یاسر لستر، نویسنده و بازیگر سریال Black Monday که به‌عنوان رهبر تیم نویسندگان سریال Armor Wars انتخاب شده بود، حالا وظیفه نوشتن فیلمنامه فیلم این پروژه را بر عهده گرفته است. مارول پیش از این در نظر داشت تا مراحل فیلم‌برداری و تولید این سریال را از سال ۲۰۲۳ آغاز کند، اما منابع نزدیک می‌گویند که این موضوع اکنون در مسیر متفاوت‌تری قرار گرفته است.

در حال حاضر کارگردانی برای فیلم Armor Wars انتخاب نشده است و همچنین مشخص نیست این فیلم قرار است به کدام فاز دنیای سینمایی مارول تعلق داشته باشد و چه زمانی اکران خواهد شد. فیلم جنگ‌های زره‌پوش، یک داستان کلاسیک از دنیای مارول از بزرگ‌ترین ترس تونی استارک است که به حقیقت تبدیل شده و آن هم این است که فناوری او به‌دست افراد خلافکار افتاده است. اتفاقات این فیلم قرار است پس از حوادث فیلم Avengers: Endgame دنبال شود و تمرکز داستان آن روی جیمز رودز خواهد بود.

همه چیز درباره بیوگرافی مهران مدیری اسطوره طنز ایران

همچنین دان چیدل برای بازی در نقش جیمز رودز در سریال Secret Invasion با بازی ساموئل ال جکسون و بن مندلسون باز خواهد گشت که این سریال در سال ۲۰۲۳ از دیزنی پلاس پخش خواهد شد. چیدل از سال ۲۰۱۰ و از فیلم Iron Man 2 نقش وار ماشین را در دنیای سینمایی مارول بر عهده داشته است. همچنین شاهد حضور مهمان و کوتاه چیدل در سریال The Falcon and the Winter Soldier بودیم. مارول پیش از این فیلم Hawkeye را به یک سریال برای دیزنی پلاس تبدیل کرده بود.

ARMOR WARS

سریال بدون نام واکاندا Wakanda

مدتی پیش بود که دیزنی و مارول از همکاری با رایان کوگلر، کارگردان و نویسنده فیلم Black Panther و شرکت فیلمسازی‌ Proximity Media برای ساخت سریالی براساس فیلم بلک پنتر خبر داد.

این سریال در حال حاضر با نام واکاندا که البته نام رسمی آن نیست، شناخته می‌شود که قرار است دنیای واکاندا را گسترش دهد و همچنین از دیزنی پلاس منتشر خواهد شد. هنوز نمی‌دانیم که سریال Wakanda قرار است چه داستانی را دنبال کند، اما این سریال شاید به بخش‌های دیگر این کشور سر بزند و بیشتر با قبایل و گروه‌های دیگر سرزمین واکاندا آشنا شویم. همچنین امکان حضور کوگلر به‌عنوان کارگردان یا حتی نویسنده هم وجود دارد، اما فعلا حضور وی تنها به‌عنوان تهیه‌کننده تایید و اعلام شده و تمرکز کوگلر فعلا روی ساخت فیلم Black Panther 2 است.

باب ایگر (Bob Iger) رئیس هیئت مدیره‌ی دیزنی درباره‌ی همکاری جدید با کوگلر گفت:

رایان کوگلر، داستان‌سرایی فوق‌العاده است که چشم‌اندازها و دامنه‌ی کارهایش او را در لیست شاخص‌ترین فیلمسازان نسل قرار داد. رایان به واسطه‌ی Black Panther داستانی پیشگامانه و شخصیت‌هایی نمادین را به گونه‌ای به یاد ماندنی و سرشار از معنا به دنیای لایو اکشن آورد.

بسیار خوشحال هستیم که رابطه‌ی کاریمان را بهبود می‌بخشیم و بی‌صبرانه منتظر روایت داستان‌هایی بیشتری با همکاری رایان و تیمش هستیم.

مجموعه تلویزیونی شوالیه ماه Moon Knight 2

با توجه به اینکه استودیو مارول برای ساخت فصل دوم مون نایت مردد است، همه علائم و نشانه‌ها به انتظاری طولانی برای دیدن ادامه داستان استیوم و مارک اشاره دارند. قسمت پایانی فصل اول مخاطبان را با هویت سوم مارک اسپکتور، یعنی جیک لاکلی آشنا کرد اما آشنایی مخاطبان با جیک کوتاه‌تر از چیزی بود که انتظار می‌رفت. در حال حاضر هیچ تایید رسمی مبنی بر ساخت فصل دوم وجود ندارد، اما اگر هم وجود داشته باشد، باید امیدوار بود تا در سال ۲۰۲۵ شاهد درخشیدن دوباره اسکار ایزاک (Oscar Isaac) در قامت مون نایت باشیم.

Moon Knight

مجموعه تلویزیونی ولورین Wolverine

هنگامی که استودیو مارول مراحل توسعه ریبوت فرانچایز X-Men خود را آغاز کند، دنیای سینمایی و در فیلم های آینده مارول  به‌طور طبیعی بسیاری از ابرقهرمانان جدید خود را به فیلم‌ و سریال‌های گوناگونی دعوت می‌کند. به احتمال زیاد اولین ابرقهرمان لیست هم Wolverine است که به نظر می‌رسد با استعداد بازیگری تارون اگرتون (Taron Egerton) در فاز پنجم دنیای سینمایی مارول متولد ‌شود.

با وجود سه گانه هیو جکمن (Hugh Jackman)، یک سریال تلویزیونی می‌تواند فرصتی مناسب برای به تصویر کشیدن ولورین در MCU باشد. به احتمال زیاد معرفی ولورین، در اوایل سال ۲۰۲۶ رخ دهد و به اولین اسپین آف جهش یافته MCU تبدیل شود.

Wolverine

مجموعه تلویزیونی Ghost Rider

با نگاه به سایر ابرقهرمانان که برای مدتی طولانی منتظر اولین حضور خود در MCU هستند، شخصیت روح سوار سال‌هاست که شایعه توسعه پروژه‌ اختصاصی‌اش در فضای مجازی پر شده است. گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد استودیو مارول در حال مذاکره با یک بازیگر بزرگ به جهت ایفای نقش روح سوار است و نورمن ریدوس (Norman Reedus) از فرانچایز مردگان متحرک می‌تواند گزینه مناسبی برای به تصویر کشیدن شخصیت جهنمی مارول در MCU باشد.

ظاهرا روح سوار قرار بود حضوری افتخاری در فیلم Doctor Strange 2 داشته باشد، اما این ایده در مراحل ابتدایی توسعه فیلم رد شد. اکنون یک سریال تلویزیونی در سال ۲۰۲۶ می‌تواند معرفی خوبی در فاز پنجم دنیای سینمایی مارول باشد. اما احتمالا قبل از درخشیدن در سریال خود، در یک پروژه دیگر مثل Midnight Sons ظاهر شود.

Ghost Rider

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا