اخبار دیگران

سیر تا پیاز انواع روغن صنعتی و هرآنچه در مورد روغن صنعتی باید بدانید!!

 به نقل از پخش روغن محمدی روغن صنعتی دسته ای از مایعات هستند که در بیشتر موارد حدود 90 درصد مواد تشکیل دهنده آنها روغن پایه و حدود 10 درصد مواد افزودنی مناسبی است که با توجه به کارکرد هر روغن صنعتی به آن اضافه می شود تا خصوصیات مشخصی پیدا کرده و بتواند با توجه به کاری که از آن انتظار داریم بتواند فعالیت کند. از روغن های صنعتی برای کاهش اصطکاک بین قطعات استفاده می شود و باعث روانکاری قطعات می شود به همین علت در بازار به نام روانکار نیز شناخته می شود.از دیگر ویژگی هایی که روغن های صنعتی دارند می توانیم به خاصیت انتقال قدرت و نیرو و خاصیت خنک کنندگی یا انتقال حرارت بین سطوح و موارد دیگر اشاره کنیم. از جمله انواع روغن صنعتی می توانیم به روغن هیدرولیک ، روغن برش ، روغن دنده ، روغن توربین ، روغن حرارت ، روغن ماشین ابزار ، روغن کمپرسور ، روغن ترانسفورماتور ، روغن کوئینچ و .. نام ببریم که در ادامه موارد کاربرد هرکدام به صورت کامل توضیح داده خواهد شد. برای اطلاع از خصوصیات و موارد کاربرد و نکات مهم خرید روغن صنعتی با پخش روغن محمدی همراه باشید تا اطلاعات کاملی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

انواع روغن صنعتی بر اساس کاربرد

همانطور که در ابتدا گفته شد روغن های صنعتی در صنایع مختلفی کاربرد داشته و به انواع مختلفی تقسیم بندی می شود که در زیر انواع روغن صنعتی با توضیحات مختصر آورده شده است.

روغن هیدرولیک :

روغن هیدرولیک نوعی از روغن صنعتی است که می توانیم آن را پرمصرف ترین نوع روغن صنعتی بدانیم که کاربردهای مختلفی داشته که از جمله آن می توانیم به انتقال قدرت در مایشن های هیدرولیک و جلوگیری از ایجاد اصطکاک در دستگاهها و همچنین روانکاری قطعات اشاره کنیم. از روغن هیدرولیک های معروف بازار ایران نیز می توانیم بهران هیدرولیک H ، بهران هیدرولیک T ، بهران هیدرولیک TX ، بهران هیدرولیک HP ، پارس بابک ، پارس هیدرولیک اتوماتیک ، پارس هیدرولیک ZF و… را نام ببریم.

رنگ دکوراتیو چیست

روغن دنده :

نوع دیگر روغن صنعتی که به نام واسکازین نیز در بازار شناخته می شود روغن دنده است که به منظور روانکاری دنده ها در جعبه دنده انواع خودروها و ماشین های صنعتی استفاده می شود. از ویژگی های دیگر این نوع روغن صنعتی می توانیم به خاصیت خنک کنندگی و انتقال قدرت نام ببریم. از خصوصیات روغن دنده سازگاری با فلزات موجود در جعبه دنده و گرانروی بیشتر نسبت به روغن موتور است. روغن دنده های معروف بازار بهران بردبار ، بهران بردبار F ، بهران بردبار PS ، پارس نیسان ، پارس مدوس ، پارس انتقال اتوماتیک و … می باشند.

روغن گردشی :

روغن گردشی نیز یکی دیگر از انواع روغن صنعتی است که در صنایع بسیاری کاربرد داشته و در سیستمهای بسته ای که علاوه بر روانکاری نیاز به انتقال حرارت داشته و یا میزان آلودگی در آنها زیاد است مورد استفاده قرار می گیرند برخی از سیستمهایی که روغن گردشی در آنها استفاده می شود عبارتند از جعبه دنده ها (گیربکس) ، سیستمهای هیدرولیک پرس ، یاتاقان های ساده ، سیستمهای حاوی چرخ زنجیر و دستگاههای موجود در صنایع نساجی و ..

روغن حرارتی (انتقال حرارت) :

روغن انتقال حرارت در واقع روغن هایی هستند که باعث خنک سازی در یک طرف فرآیند و انتقال و ذخیره انرژیِ گرمایی و گرم شدن در طرف دیگر فرآیند می شوند. از این روغن ها به منظور جلوگیری از گرم شدن بیش از حد در یک سیستم استفاده می کنند و این روغن ها با جریان یافتن درون دستگاه گرما را به خارج از دستگاه هدایت می کنند. این نوع روغن ها دارای نقطه جوش و ظرفیت گرمایی بالایی بوده و پایداری حرارتی بالایی نیز دارند.

بررسی هوشمندانه صرافی بینگ ایکس bingx و خرید با ریال در آن

روغن توربین :

توربین های صنعتی به طور وسیع در صنعت برق به عنوان محرک اصلی استفاده شده و این توربین ها معمولا به طور مداوم کار می کنند به همین دلیل این توربین ها نیاز به روغنکاری داشته تا به علت کار مداوم درجه حرارت آنها بالا نرود و دچار آلودگی محیطی نشوند، روغن های توربین به منظور روان کاری در این توربین ها و کاهش حرارت و همچنین پاک کنندگی توربین ها استفاده می شوند.

روغن ترانسفورماتور :

روغن ترانسفورماتور روغنی است که از ویژگی های عایق الکتریکی بالایی برخوردار بوده و در دمای بالا پایدار است.ترانسفورماتور دستگاهی است که توان را از یک مدار به مدار دیگر انتقال داده و از آن برای کم یا زیاد کردن جریان استفاده می کنند ، ترانسفورماتورها در محفظه فلزی و محکم و روغن عایق مخصوص که همان روغن ترانسفورماتور یا روغن ترانس برق است قرار می گیرند. روغن های ترانسفورماتوردارای دی الکتریک بالا ، پایداری شیمیایی و همچنین پایداری حرارتی بالایی هستند. به طور کلی وظیفه اصلی روغن ترانسفورماتور عایق بندی و خنک کردن ترانس است.

روغن برش :

روغن های برش سیالات و روان کننده هایی هستند که از آنها برای فرآیندهای فلزکاری استفاده می کنند. از جمله خاصیت هایی که روغن های برش دارند خاصیت روانکاری ، خنک کاری و انتقال براده ها به منظور کاهش اصطکاک و سایش ، افزایش سرعت و تسهیل فرآیند و محافظت از قطعات و دستگاه است. روغن های برش در دو نوع خالص و محلول در آب و با ویسکوزیته متفاوت طراحی وتولید شده و در بازار موجود هستند.

درمان اضطراب و استرس

روغن ماشین ابزار :

یکی از انواع روغن صنعتی یک روغن سه منظوره بوده که به علت داشتن قدرت چسبندگی بالا از آن برای روانکاری ماشین های ابزار ( دستگاههای کشویی ، دنده و هیدرولیک ) استفاده می کنند . از خصوصیات روغن ماشین ابزار می توانیم به خواص ضد سایش و فرسودگی بالا ، توانایی تحمل فشار بالا ، خاصیت ضد زنگ زدگی و خوردگی وهمچنین توانایی بالای چسبندگی به سطوح اشاره کنیم.

روغن کمپرسور :

روغن کمپرسور روغنی است که وظیفه روانکاری و آسان تر کردن حرکت پیستون ها درون سیلندرها را بر عهده دارد. به هنگام بالا و پایین رفتن پیستون ها با سرعت بالا درون سیلندر گرمای زیادی ایجاد شده و دمای محیط به شدت بالا می رود ، به منظور کاهش دما و روان تر حرکت کردن پیستون ها درون سیلندر از روغن کمپرسور استفاده می کنند.

روغن کوئینچ :

به جهت افزایش مقاومت قطعات و آلیاژهای فلزی در برابر سایش و بالا بردن استحکام آنها از عملیات حرارتی یا سختکاری استفاده می شود. این فرآیند به وسیله گرم کردن و سرد کردن کنترل شده قطعات بدون تغییر شکل آنها انجام می شود. برای این فرآیند پس از قراردادن قطعات در کوره و گذشت مدت زمان کافی پس از خارج کردن به سرعت آن را در مایع کویئنچ سرد می کنند و اهمیت روغن کوئینچ در این قسمت مشخص می شود. اگر فاصله زمانی خروج قطعات از کوره و کوئینچ آنها طولانی شود دمای قطعات پایین آمده و قطعات سختی یکنواختی نخواهند داشت.روغن کوئینچ از بابت سرد کنندگی به دسته های مختلفی در بازار تقسیم شده و انواع مختلفی از آن در بازار وجود دارد.

3 مقصد سفر در 3 قاره

روغن آب صابون :

روغن آب صابون در بازار با نام های دیگری از جمله روغن حل شونده و روغن محلول در آّ نیز شناخته شده و دارای انواع مختلفی از جمله آب صابون سنتتیک ، آب صابون نانو ، آب صابون روغنی و آب صابون روغنی نانو است و در صنایع مختلفی از جمله صنایع تراشکاری و برش کاری به عنوان روغن مناسب روان کاری مورد استفاده قرار می گیرد.

روغن شسشتو :

روغن شستشو یک روغن به منظور شستشوی سیستمهای انتقال حرارت و انواع مختلف دستگاههای صنعتی است که از آن برای شستشو پس از نصب دستگاه و قبل از راه اندازی اولیه و یا شستشوی سیستم در هنگام تعویض روغن می توان استفاده کرد. استفاده از روغن شستشو بر روی سطوح آلومینیومی ، استیل ضد زنگ ، بتن ، شیشه ، پلاستیک و نقاشی خطری ندارد.

روغن محافظ :

روغن محافظ از انواع دیگر روغن صنعتی است که در واقع همان ضد زنگ محسوب شده و از آن برای حفاظت قطعات فلزی در حین عملیات کاری ، جابه جایی و نگهداری قطعات در انبار در صنایع مختلف استفاده می شود و با ایجاد لایه ای محافظ در سطوح باعث قطع ارتباط قطعات دستگاه با اکسیژن موجود در هوا و جلوگیری از زنگ زدگی قطعات می شود.

شرکت های مختلف تولید کننده روغن صنعتی در ایران

شرکت های مختلفی در بازار ایران به تولید و پخش انواع روغن صنعتی مشغول هستند که از جمله شرکت های معروف ایرانی می توانیم به شرکت نفت بهران ، شرکت نفت پارس ، شرکت نفت ایرانول ، شرکت نفت سپاهان و از جمله شرکت های خارجی می توانیم به شرکتهای بزرگی همچون شل ، کاسترول ، توتال ، موبیل و فوکس اشاره کنیم که در ادامه هریک از آنها را بیشتر بررسی خواهیم کرد.

بازیگری محبوب به نام دواین جانسون

روغن صنعتی بهران :

یکی از برترین شرکت های ایران و شاید بتوان گفت اولین شرکت ایران در زمینه روغن صنعتی را می توانیم شرکت نفت بهران بدانیم که از جمله روغن های پرمصرف و معروف این شرکت می توانیم به بهران هیدرولیک H ، بهران هیدرولیک HP ، بهران هیدرولیک T ، بهران هیدرولیک TX و … در زمینه روغن هیدرولیک ، روغن بهران بردبار ، بهران بردبار PS ، بهران بردبار F و … در زمینه روغن حرارتی به روغن بهران حرارت در زمینه روغن گردشی به روغن بهران درفش در زمینه روغن برش به بهران برش در زمینه روغن توربین به روغن بهران توربین و انواع مختلف دیگر روغن صنعتی اشاره کنیم.

روغن صنعتی پارس : روغن صنعتی پارس را قطعا باید جزو سه شرکت برتر ایرانی در زمینه تولید و پخش روغن صنعتی بدانیم که معروف ترین روغن های این شرکت عبارتند از پارس بابک ، پارس هیدرولیک اتوماتیک ، پارس کمپرسور ، پارس محافظ ، پارس مدوس ، پارس کیوان ، پارس انتقال و پارس زنجیر اشاره کنیم که هرکدام یک نوع روغن صنعتی را شامل می شود.

روغن صنعتی ایرانول :

شرکت نفت ایرانول نیز به مانند شرکت نفت پارس یکی از 3 شرکت برتر ایران در زمینه روغن های صنعتی است و محصولات مختلفی را با قیمت مناسب روانه بازار کرده است که از جمله آنها می توانیم به روغن هیدرولیک ایرانول H و ایرانول HV ، روغن گردشی ایرانول C ، روغن کمپرسور ایرانول VB ، روغن حرارتی ایرانول CQ ، روغن ایرانول ترانس C ، روغن توربین ایرانول HB و … اشاره کنیم.

روغن صنعتی شل :

شرکت نفت شل یکی از برترین و بزرگترین شرکت های جهان در زمینه تولید روانکار و روغن صنعتی است که محصولات این شرکت از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند و در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد از جمله روغن های شرکت شل می توانیم به شل کسیدا ، شل کورنا ، شل اومالا ، شل آلوانیا ، شل گدوس و … اشاره کنیم.

شرکت های مختلف دیگری از جمله شرکت نفت سپاهان ، شرکت توتال ، شرکت کاسترول ، موبیل و فوکس نیز محصولات مختلفی تولید کرده اند و هرکدام سهمی از بازار روغن صنعتی ایران دارند و پخش روغن محمدی مفتخر است انواع مختلف روغن صنعتی برندهای مختلف ایرانی و خارجی را در فروشگاه خود با بهترین قیمت بازار عرضه می کند و شما عزیزان می توانید به راحتی با تماس با شماره 02155257513 و یا مراجعه به سایت فروشگاه پخش روغن محمدی و مشاهده انواع روغن صنعتی و اطلاع کامل از مشخصات و مقایسه محصولات با یکدیگر محصول مورد نظر خود را با قیمت ویژه از پخش روغن محمدی سفارش دهید.

 

منبع : پخش روغن محمدی

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا