اخبار دیگران

هنری‌های درآمدزا برای بانوان در سال 1401 و 2023 میلادی

بانوان هم همیشه نقش مهمی در اقتصاده خانوداه داشتند. در همین ارتباط می‌خواهیم دراین مقاله سه شغلی با درآمد خوب را برای بانوانی که می‌خواهند وارد یک فعالیت اقتصادی شوند و کسب درآمد کنند را بررسی قرار کنیم. سعی می‌شود حرفه‌هایی مورد بررسی قرار گیرد که علاوه بر داشتن موقعیت‌های شغلی خوب و سطح درآمدی بالا مورد علاقه بانوان هم باشد، چراکه علاقه و انگیزه است که منجربه ثمردهی نهایی و رسیدن به نتیجه نهایی می‌شود.

شغل آشپز و سرآشپز حرفه‌ای

خوب همان‌طور که می‌دانید همه بانوان کم‌وبیش با آشپزی درگیر بوده و هستند حال سوال این است که شرکت در دوره‌های آشپزی حرفه‌ای و تبدیل شدن به یک آشپزی حرفه‌ای چه موقعیت‌های شغلی را برای خانم‌ها به همراه دارد. برای پاسخ به این سوال باید بگویم پس از شرکت در یکی از دوره‌های آموزشی آشپزی سه راه برای کسب درآمد پیش پای شما خواهد بود. راه اول استخدام در یک رستوران‌ها و هتل‌ها به عنوان سرآشپز در داخل کشور. راه دوم استخدام در هتل‌ها و رستوران‌های بین‌المللی است. همان‌طور که می‌دانید اگر شما دوره‌ها را در یک آموزشگاه فنی‌وحرفه‌ای بگذارنید در پایان دوره پس از گذراندن یک آزمون تئوری و عملی می توانید مدرک فنی‌وحرفه‌ای بین‌المللی دریافت کنید که در حدود 100 کشور جهان اعتبار رسمی و قانونی دارد. راه سوم در حوزه راه‌اندازی مشاغل خانگی و یا راه اندازی یک کسب و کار برای خودتان مانند راه‌اندازی یک کافی شاپ و یا رستوران خواهد بود. برای مثال در حوزه مشاغل خانگی می‌توانید خدمات فینگر فودها برای جشن‌های تولد را داشته باشید و از طریق شبکه‌های اجتماعی سفارش دریافت کنید.

نارنجستان قوام شیراز

اما دوره‌های آشپزی شامل چه دوره‌هایی می‌شود:

دوره آموزشی آشپز «شف»، دوره آشپزی درجه یک ، کلاس آشپزی درجه دو، آموزش کباب زن و تخته کار، دوره آشپز غذاهای فوری (Fast food)، آشپز فینگر فود، دوره آشپز سنتی، دوره آشپز ایتالیایی، دوره شیرینی‌های خشک، دوره کیک‌ساز و ترساز، کلاس دسرساز بین‌الملل ، کلاس متصدی کافی شاپ، کلاس طباخ آبزیان و … از  جمله این دوره‌ها هستند.

خوب حالا سوال این است که اگر بخواهیم این دوره‌های تحت نظر اساتید حرفه‌ای و در یک آموزشگاه با سابقه و تجهیزات کامل شرکت کنیم به کجا مراجعه کنیم.

برای شرکت در دوره آموزش آشپزی در اصفهان کلیک کنید.

شغل طراحی لباس

طراحی لباس حرفه ای است که مراحل انتخاب طرح و یا طراحی یک لباس و سایر اجزا جانبی لباس  تا مراحل پایانی دوخت و حتی ارائه لباس به بازار کار و مشتری را شامل می شود. طراحی لباس به طور کلی به دو شاخه طراحی لباس اختصصاصی برای هنرمندان و افراد مشهور و شاخه طراحی لباس برای عموم جامعه بر اساس ابعاد استاندارد می پردازد. فرایند طراحی لباس به طور خلاصه از مراحل انتخاب نوع پارچه، نوع چاپ روی پارچه، تزئنات روی لباس، طراحی الگو و اندازه‌گیری و تحقیق در مورد مد (با مطالعاتی دقیق درباره روند مد در فصل آینده می‌توان بهترین طراحی را انجام داد).

طراحی لباس در حالت پیشرفته تر با نرم افزار هم انجام می شود. مارولوس دیزاینر (Marvelous Designer) نرم افزاری است که در این حوزه استفاده می شود و شما می توانید یک لباس را از المان های کلی مانند جنس ، رنگ نوع پارچه تا المان های جزئی تر مانند خط اتو و چین، طراحی کنید.

تعمیر تخصصی و فروش مستقیم لوازم و قطعات یدکی ولوو سواری

برای وارد شدن به حوزه طراحی و دوخت لباس می توانید یکی از دوره های زیر را بگذارنید:

دوره طراحی و دوخت ، دوره اموزشی نازک دوزی، دوره اموزشی ضخیم دوزی ، دوره خیاطی بچگانه دوزی، شلوار دوزی، مانتو دوزی، دوره ژورنال یا لباس شب و عروس

با شرکت در هریک از این دوره های اموزشی می توانید در یک محیط خانگی و یا یک محیط کارگاهی مشغول به کار شوید. امروزه خیلی از شرکت ها کار دوخت خود را به صورت دورکاری به خانم های خانه دار برون سپاری می کنند. در واقع این شرکت ابزار و مواد مورد نیاز را برای دوخت در خانه شما در اختیار شما قرار می دهند و شما از مهارت دوزندگی یا طراحی خود در خانه هم می توانید کسب در امد کنید. اما از کجا یک اموزشگاه خوب در این زمینه طراحی و دوخت لباس پیدا کنم؟ برای شرکت در دوره آموزشی طراحی و دوخت لباس در اصفهان کلیک کنید.

شغل و حرفه آرایشگری و خدمات زیبایی زنانه

این حرفه، حرفه‌ای است که شما می‌توانید ضمن ارتباط با افراد مختلف کسب درآمد خوب و بهتر بگویم بالایی داشته باشید. چون زیبایی و آراستگی یکی از الویت‌های بشر بخصوص بانوان است این شغل همواره شغلی درآمدزا برای افراد فعال در این حوزه بوده است. حرفه آرایشگری و خدمات زیبایی زنانه به طور کلی شامل: کوتاه کردن مو، مدل دادن، رنگ کردن موها، پاکسازی صورت و طراحی ناخن‌ها، متعادل‌سازی چهره و پیرایش ابرو، گریم و میکاپ عروس و … می‌پردازند.

هر شغلی مزایا و معایب خود را به همراه دارد اما می‌توان به جرات گفت آرایشگری شغلی است که مزایای آن بر معایب آن غلبه می کند از جمله مزایای آن می‌توان به آزاد بودن زمان کاری آن اشاره کرد بدین معنی که شما براساس تایم آزاد خودتون به مراجعین نوبت خواهید داد. مزیت دیگر این شغل این است که هرچه مهارت شما افزایش پیدا کند درآمد شما بیشتر خواهد شد. در این شغل اگر شما کارتان را برای مشتری به صورت حرفه‌ای و خوب انجام دهید آن مشتری به صورت خودکار شما را به آشنایان دوستان خود معرفی می‌کند و بدین صورت بسیاری از هزینه‌های تبلیغات جذب مشتری در این حرفه حذف می‌شود.

سبد نظم دهنده یخچال چیست ؟ چه کاربردی دارد ؟

آموزشگاه‌های آموزش آرایشگری که از سازمان فنی‌وحرفه‌ای مجوز رسمی دارند می‌توانند مکان مناسبی برای یادگیری شاخه‌هایی مختلف این حرفه باشند. این آموزشگاه‌ها پذیرای علاقه‌مندان در کلیه رشته‌های آرایشگری مانند گریم، هیرکات، رنگ و مش، آرایش عروس و غیره می‌باشد. تیم متخصصان آموزشگاه با تجربه آموزش آرایشگری، ابزار و دانش مناسب را در اختیار شما قرار می‌دهند تا در یک شغل پرسود، فردی موفق باشید.

برای شرکت در در آموزش آرایشگری زنانه در اصفهان کلیک کنید.

یکی از مهم‌ترین معیارها جهت سنجش درجه توسعه‌یافتگی یک کشور، میزان اهمیت و اعتباری است که زنان در آن کشور دارا می‌باشند. اکنون نگاه جهان، بیشتر به سوی زنان معطوف شده است زیرا امروز، برای تحقق توسعه اجتماعی ، تسریع فرایند توسعه اقتصادی و محقق شدن عدالت اجتماعی، چنان چه به زن به عنوان نیروی فعال و سازنده نگریسته شود، قطعاً تأثیر بسیاری در روند توسعه و افزایش کمّی و کیفی نیروی انسانی آن جامعه خواهد داشت. نقش زنان در توسعه، مستقیماً با هدف توسعه اجتماعی و اقتصادی بستگی داشته و از این رو در تحول همه جوامع انسانی، عاملی بنیادی محسوب می گردد. این نوشتار در صدد است، ضمن انجام یک تحلیل اقتصادی مختصر در زمینه توسعه، به چگونگی رابطه میان موقعیت زنان با توسعه یافتگی و تأثیر گذاری مشارکت آنان به عنوان نیمی از نیروی فعال جامعه در فعالیت های اقتصادی، برای تحقق توسعه و عدالت اجتماعی بپردازد.

با توجه به این که نیمی از کل جمعیت جهان را زنان تشکیل می دهند و دو سوم ساعات کار انجام شده توسط زنان صورت می پذیرد، تنها یک دهم درآمد جهان و فقط یک صدم مالکیت اموال و دارایی‌های جهان به زنان اختصاص یافته است. بنابراین وجود نابرابری برای زنان در تمامی جوامع کم‌وبیش وجود دارد که در برخی از سازمان های جهانی در چند سال اخیر به این مسئله بیشتر توجه‌شده و در برنامه‌ریزی های خرد وکلان اقتصادی و اجتماعی سازمان‌های مختلف جهانی قرار گرفته است.

بروکر فارکس واسطه بازارهای مالی

اشتغال زنان در ایران همواره یک مسئله مورد توجه بوده است و از این رو ما در این مقاله سعی کردیم که مهارت های درآمدزا را برای بانوان معرفی کنیم . بانوان با اخذ مدارک فنی‌وحرفه‌ای در این زمینه علاوه بر کسب مهارت می‌توانند برای اخذ جواز کسب نیز در رشته که حرفه ان را آموخته‌اند اقدام کنند و برای خود و سایرین شغل ایجاد کنند. و نقش به سزایی در افزایش درآمد خود و خانواده داشته باشند. البته باید توجه داشت که داشتن یک مهارت تضمین کننده موفقیت یک کسب و کار نیست و شما باید مهارت‌های جانی فروش و بازاریابی و … را در کنار مهارت اصلی کسب و کار خود کسب کنید. بنابراین پیشنهاد می‌شود چند سال اول را پس از کسب مهارت به صورت کارمندی برای سایر مراکز خصوصی و دولتی کار کنید تا به تجربه و پختگی لازم در زمینه شغلی خود برسید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا