اخبار دیگران

فرش ماشینی ساویز بافت، فیلم و بازیگری را جذاب تر می سازد

دیالوگ های خاص و ماندنی درست است که با بازیگران حرفه ای ایجاد می‌شود؛ ولی برای منحصر به فرد شدن این دیالوگ ها تهیه کننده باید عناصر و اکسسوری های داخل فیلم یا سریال را خاص و منحصر به فرد تهیه کند. زیبایی دیالوگ ها به تهیه وسایل مناسب بر می‌گردد؛ برای مثال دیالوگی از یک پذیرایی برای مراسم خواستگاری مسلما نیازمند تهیه مبلمان استیل یا سلطنتی، خرید فرش ماشینی یا دستباف و دیگر وسایل زینتی است.

شاید عده ای بر این تصور باشند که تجهیزاتی که یک فیلم‌ساز قبل از گرفتن دیالوگ ها می‌گیرد فقط شامل دوربین، لنز، ضبط کننده صدا یا میکروفون، پایه های نور، نرم افزارهای ویرایش ویدیو، ریل فیلمبرداری و هرآنچه که مربوط به ضبط دیالوگ هاست، می‌باشد؛ در صورتی که برای ضبط فیلم یا برنامه تلویزیونی علاوه بر تهیه این وسایل باید دکور نیز تهیه شود؛ چون دکور صحنه ها در فیلم یا برنامه های تلویزیونی در انتقال پیام به مخاطب نقش بسزایی دارد.

دکورهای هیجان انگیز سبب جذب مخاطب می شود و آمار دیدن آن برنامه را بالا می‌برد. دکور فیلم یا برنامه تلویزیونی شامل وسایل دکوراسیون اعم از مبمان، فرش ماشینی، لباس، نور، مجری یا بازیگر، مهمانان در برنامه تلویزیونی و… هستند. دکور یک برنامه خانوادگی از دکور یک برنامه ورزشی و یا سیاسی متفاوت است و دکور هماهنگ با برنامه می تواند هویت برنامه را تعیین کند. اولین چیزی که مخاطب با آن ارتباط برقرار می‌کند دکور و دکوراسیون است.

ممکن در یک سریال و یا فیلم، فیلم برداری از دکور و دکوراسیون چندین خانه استفاده شود که این خانه ها باید مبله شده و پر از وسایل باشند. مسلما توجه به قیمت این وسایل و زیبایی آن برای تهیه کننده مهم است؛ برای مثال زیبایی یک فرش ماشینی پهن شده در یک دیالوگ مهم تر از کیفیت آن است؛ از این رو کمتر تهیه کننده ای است که به سراغ قالی های دستباف ایرانی برود و خرید این نوع قالی ها را برای گرفتن دیالوگ ها انجام دهد. زیبایی دکور و عناصر موجود در فیلم و برنامه های تلویزیونی سبب جذب مخاطب می‌شود. انجام این امور و تهیه دکور و تجهیزات بر عهده تهیه کننده است.

تهیه کننده فیلم کسی است که علاوه بر اینکه هماهنگ سازی، راه اندازی، کنترل کارها را انجام می‌دهد، باید در بحث مالی و تدارکات هوشیارانه عمل کند؛ چون نقش مهمی در پروژه فیلم سازی دارد و به گونه ای مدیریت مخارج مالی را انجام دهد که سرمایه گذاران از این عملکرد راضی باشند و در کنار توجه به مخارج مالی بتواند هنرمندان با قابلیت و انیماتورهای توانا را جذب کند تا پروژه به نحو احسنت به سرانجام برسد.

11 کشور مرفه برای زندگی کردن متخصصان

 

فرش ماشینی را می‌توان در فیلم های ایرانی و با حضور سلبریتی ها جلوه داد

همه افراد بر تاثیر عمیق فیلم و سینما بر روابط اجتماعی و زندگی مردم آگاهی دارند و همه می‌دانند که فیلم و سریال ها می‌توانند تاثیر بسزایی در رشد فکری، هنری، اقتصادی و اجتماعی افراد جامعه داشته باشد و تاثیر مستقیمی روی فرهنگ و سطح شخصیت افراد جامعه دارد.

در واقع بسیاری از افراد جامعه از عناصر در فیلم از قبیل طرز پوشش سلبریتی ها، نوع رفتارهای آنها، نوع چیدمان دکوراسیون و… تقلید و الگو برداری می‌کنند؛ از این رو فیلم‌سازان و تهیه کنندگان باید در این موراد دقت کنند تا علاوه بر آنکه سبب جذب مخاطب شده، بتوانند در رواج فرهنگ ایرانی، رشد فکری و شخصیتی و… گامی بزرگ بردارند.

برای مثال در فیلم ها و سریال ها به راحتی می‌توان تبلیغ یکی از وسایل منزل را انجام داد؛ چون در فیلم های محبوب و پرطرفدار، مخاطب به تک تک عناصر هر صحنه در فیلم دقت می‌کند؛ همانطور که فیلم ها و سریال ها در درمان افسردگی، افزایش موفقیت، افزایش به انجام کاری از قبیل ورزش، هنر، ترک اعتیاد، کاهش وزن و… تاثیر دارد، چیدمان وسایل منزل، مبلمان، تخت خواب، فرش ماشینی پهن شده در صحنه پذیرایی، اتاق خواب و نوع چیدمان اتاق کودک نیز بر سلیقه افراد و نوع انتخاب آنها می‌تواند تاثیر بگذارد.

چه خوب است که در فیلم های ایرانی بتوانند فرهنگ ایرانی را با مدل لباس پوشیدن سلبریتی، خرید فرش ماشینی با طرح های اصیل ایرانی و… ترویج دهند و لباس های سلبریتی ها، نوع دکوراسیون خانه آن ها، نوع رفتارشان مورد تقلید و الگوبرداری قرار می‌گیرد و بدین صورت فیلم می‌تواند به راحتی از فرش ماشینی، مبلمان یا لباس های بازیگران تبلیغ کنند. راه رفتن سلبریتی روی فرش های ماشینی، یا نشستن آن ها روی مبلمان های خاص و یا استفاده از برند لباس مشخص سبب دیده شده آن ها می‌شود.

تاثیرات تقلید کردن در یادگیری زبان

تاثیر فیلم و سریال در زندگی افراد آنقدر مهم است که برخی از افراد از قبیل زین الدین زیدان با دیدن انیمیشن فوتبالیست ها توانست در دنیای ورزش موفق شود یا اینکه جکی جان توانست با دیدن فیلم بروسلی پا به عرصه بازیگری بگذارد.

از این تاثیر بین المللی باید استفاده کرد و هنر و فرهنگ ایرانی را باید با فیلم ها و سریال ها مورد توجه قرار داد. استفاده از طرح های فرش ماشینی در صحنه های گرفتن فیلم، پوشیدن لباس های ایرانی در تن سلبریتی های معروف و… می‌توان به ترویج فرهنگ و هنر ایرانی کمک کند؛ برای مثال می‌توان به افراد جامعه فهماند که فرش های ماشینی وجود دارد که طرح و نقشه هایی بسان قالی های دستباف دارند و می‌توان با استفاده از این فرش ماشینی با طرح های اصیل ایرانی در ظریف ترین نگاره ها به بیننده القا کرد که می‌توان با خرید فرش ماشینی به زیباترین طرح های بسان قالی های دستباف دست یافت؛ حتی می‌توان نوع خرید فرش ماشینی و یا دیگر وسایل را از مکان های معتبر به بینندگان راهنمایی کرد.

حضور فرش ماشینی در برنامه تلویزیونی

در برنامه تلویزیونی که تهیه کننده قصد دارد مخاطبانش شیفته و جذب برنامه اش شوند، باید لوازمی که در بهتر و کامل تر شدن برنامه کمک می‌کند، تهیه کند؛ برخی از این لوازم ضروری هستند از جمله وسایل گریم، دوربین، پایه دوربین، نور پردازی و…؛ ولی برخی از لوازم ضروری نیستند و تاثیرات مثبتی می‌تواند بر روان ببیننده بر جای بگذارد؛ برای مثال حضور فرش ایرانی با طرح ها و نگاره های اصیل در برنامه تلویزیونی چین، مسلما تبلیغ برای خرید فرش ماشینی و دستباف ایرانی نیست؛ بلکه طراحان صحنه این برنامه تلویزیونی برای جذب مخاطبان به استفاده از فرش طرح ایرانی دست زده اند.

کتاب معجزه سپاسگزاری و تغییرات شگرفی که در زندگی شما ایجاد می کند!

کارگاه تولید برنامه تلویزیونی باید علاوه بر داشتن تجهیزات مختلف، باید از نوع دکوراسیون و چیدمان به گونه ای باشد که به جذب مخاطبان کمک کند؛ چه بسا نوع چینش اعم از استفاده از مبلمان زیبا، فرش های ماشینی که در کف زمین پهن شده است و مهمانان روی آن قدم می گذارند، نورپردازی استاندارد و… می‌تواند سبب شنیده شدن صحبت های مهم کارشناسان و مجریان برنامه شود.

البته طرح و نگاره فرش ماشینی، مبلمان و پرده ها باید متناسب با برنامه انتخاب شود و تمامی عناصر هماهنگی داشته باشند؛ برای مثال پهن کردن یک فرش ماشینی با طرح ها و نگاره های سنتی در یک برنامه ورزشی کار زیبایی نیست.

امکان خرید فرش از  فروشگاه های مختلف فرش ماشینی کاشان

زیبایی فرش ماشینی کاشان و قیمت مناسب تر آن سبب شده است تا این کف پوش زیبا علاوه بر آنکه طنین انداز منازل باشد، در برنامه های تلویزیونی، فیلم ها و سریال ها و در جشنواره ها از آن ها استفاده شود.

کاشان به عنوان قطب تولید کننده توانسته است بهترین برندها را پروش دهد و خرید فرش های ماشینی کاشان برای جشنواره ها (فرش قرمز برای سلبریتی ها)، برنامه های تلویزیونی و… از کارخانه ها و فروشگاه های فرش از قبیل فرش ساویز بافت، دیجی‌کالا و شهر فرش صورت می‌گیرد.

تهیه کنندگان و کسانی که مسئول تدارکات هستند می‌توانند خرید فرش کاشان را کارخانه های معتبر و معروف این شهر به صورت حضوری و یا اینترنتی انجام دهند.

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا