اخبار دیگران

مهم ترین تجهیزات تعمیرگاهی چه مواردی هستند؟

1-دستگاه انژکتورشور

انژکتور خودرو یکی از قطعات بسیار مهم خودرو می باشد که از کلمه لاتین injector به معنی پاشیدن با قدرت گرفته شده است، قطعه ای که سوخت را با قدرت و شدت به سیلندر خودرو می فرستد. کارکرد صحیح انژکتور، عملکرد کامل و درست خودرو را به همراه دارد. انژکتور خودرو می بایست بعد از چهل هزار کیلومتر کارکرد شسته شود. شستشوی انژکتور بوسیله دستگاه انژکتورشور صورت می پذیرد. زمانی که احساس کردید قدرت و شتاب موتور خودرو کاهش یافته و یا موتور ریپ میزند، این امر نشان دهنده نیاز انژکتورهای خودرو به شستشو می باشد.

دستگاه انژکتورشور جهت تست، شستشو و سرویس انژکتور خودرو استفاده می شود. بوسیله مایع شستشوی همراه خود می تواند انژکتور خودرو را کاملا تمیز نماید، ولی تجربه نشان داده است که جهت تمیزی کامل انژکتور، آن را از هر دو طرف باید شستشو داد. انژکتورشور 4 سیلندره، 6 سیلندره، 8 سیلندره و درجا از انواع مختلف این دستگاه می باشند. دستگاه انژکتور شور در مدل های مختلف در سطح بازار با توجه به قابلیت ها و آپشن هایی که دارند ، در قیمت های مختلف به فروش می رسند. شما می توانید جهت خرید یکی از برندها و مدل های درجه یک که ساخت ایران میباشد را در سایت دیجی کالا مشاهده بفرمایید. کافی است بر روی خرید دستگاه انژکتورشور کلیک بفرمایید.

2- دستگاه تستر ایسیو

زمانی که قصد داریم بدون حضور خودرو، ایسیو خودرو را تست کنیم از دستگاه تستر ایسیو استفاده می نماییم که درواقع شبیه ساز خودرو می باشد. عملکرد سنسورهای مختلف، برق سر انژکتور و کوئل ها از جمله مواردی هستند که می توان با تستر ایسیو بررسی و عیب یابی نمود.

چطور بهترین سمساری در تهران را پیدا کنیم؟

مشکلاتی که در خصوص با عملگرها و سنسورهای خودرو و سیم کشی از جانب ایسیو شکل میگیرند را نمی توان بعضی اوقات به صورت قطعی در خصوص سلامت ایسیو بر روی خودرو اظهار نظر کرد. یا گاها خودروی مورد نظر در دسترس نمی باشد و می خواهیم بدون خودرو نسبت به عیب یابی ایسیو خودرو اقدام کنیم. در این مواقع تستر ایسیو به کمک تعمیرکاران می آید.

با استفاده از تستر ایسیو می توان به عملکرد درست عملگرها نظیر انژکتور و کوئل، استپر موتور، فن خنک کننده، شیر برقی کنیستر، سنسورهای خودرو (سنسور اکسیژن، سنسور دمای آب و هوا، سنسور دریچه گاز)، دور موتور خودرو، میزان جریان مصرفی ایسیو، عیب یابی پین های تغذیه، لاجیک سیستم و… پی برد. جهت مشاهده مشخصات دستگاه تستر ایسیو و یا قیمت و خرید دستگاه تستر ایسیو می توانید به سایت دیجی کالا مراجعه فرمایید.

3-دستگاه مولتی پروب

خودروها هر دوره پیشرفته تر می شوند و پیشرفت تکنولوژی و روند رو به رشد استفاده از قطعات الکترونیکی و سنسورهای مختلف در خودرو، استفاده از دستگاه مولتی پروب (تست سیم کشی) جهت تست و بررسی و شبیه سازی سنسورهای مختلف خورو، بیشتر شده است. دستگاه مولتی پروب جهت تست مراحل و وضعیت های مختلف نظیر سیم کشی و سنسورهای خودرو، عملگرها، شبیه سازی، لاجیک، اهم متر و…  مورد استفاده قرار میگیرد. برای مشاهده مشخصات، قیمت و خرید دستگاه مولتی پروب (تستر سیم کشی و شبیه ساز سنسور) به فروشگاه دیجی کالا مراجعه فرمایید.

لاجیک آنالایزر خودرویی نمایش مقدار ولتاژ واقعی قابلیت اتصال به باتری خودرو و انجام تست داخل کاپوت قابلیت تست پنل جلو آمپر و عقربه ها دارای اسیلوسکوپ خودرویی و نمایش سیگنال ها تستر باتری توسط افت ولتاژ در زمان استارت تست سلامت دینام توسط ولتاژ در زمان موتور روشن اهم متر تست بازر(تست اتصال کوتاه مسیر سیم کشی) شبیه سازی سنسورهای خودرو شبیه ساز سنسور دور موتور شبیه ساز سنسور میل سوپاپ شبیه ساز سنسور دمای آب شبیه ساز سنسور دمای هوا شبیه ساز سنسور دریچه گاز شبیه ساز سنسور فشار هوا شبیه ساز سنسور فشار ریل سوخت شبیه ساز سنسور فشار مخزن شبیه ساز سنسور دمای گاز شبیه ساز سنسور سرعت شبیه ساز سنسور اکسیژن تست سنسور دمای محیط

همه چیز درباره لمینت دندان

4-دستگاه رادار (تعیین محل قطعی و اتصالی سیم کشی)

به کمک دستگاه رادار می توان موقعیت دقیق مکان هایی از سیم که دچار اتصالی و یا قطعی شده اند را با سرعت بالا پیدا کرد بدون آنکه نیاز به لخت کردن سیم باشد. با این دستگاه می توان سیم ها را ردیابی کرد تا متوجه شویم که به کجا منتهی می شوند.

این دستگاه برای باطری سازان و متخصصان حوزه برق و سیم کشی خودرو بسیار مناسب می باشد و با دقت و سرعتی که این دستگاه دارد می توانند یک گام از همکاران خود فراتر روند. بررسی برقراری ارتباط هرگونه سنسور و عملگر تا ایسیو بدون اتلاف وقت، عیب یابی دسته سیم ها در مسیرهای دور از دسترس، ردیابی سریع و بررسی اتصال رشته سیم های بلند در خودرو از دیگر قابلیت های این دستگاه می باشد. علاقه مندان می توانند جهت مشاهده مشخصات دستگاه ، قیمت و خرید دستگاه رادار نگارخودرو به فروشگاه دیجی کالا مراجعه نمایند.

5- دستگاه دیسک تراش

دستگاه های دیسک تراش جهت تراش و ترمیم دیسک ترمز عقب و جلو انواع خودروها اعم از سواری و نیمه سنگین استفاده میگردند. کارایی دیسک های ترمز خودرو به مرور زمان کاهش یافته و دچار آسیب می شوند. صدا دادن دیسک ترمز از نشانه های آن می باشد. دستگاه های دیسک تراش در دو نوع دیسک تراش درجا و دیسک تراش رومیزی هستند که نوع درجا یا روکار آنها توانایی تراش همزمان دو طرف دیسک ترمز، تاب گیری ، هم سطح سازی را برخوردار هستند.

استفاده از دستگاه دیسک تراش باعث کاهش هزینه تعمیر و تعویض دیسک ترمز خودرو، کاهش زمان تعمیر و صرفه جویی در زمان تعمیر، کارکرد آسان بدلیل طراحی ساده، رفع ایراد توپی چرخ و بالانس دیسک ترمز خودرو به لحاظ تراش دیسک ترمز و… می شود.

مجله بامیک سایت تخصصی معرفی انواع کتاب و رمان

از دیگر مزایای استفاده از دیسک تراش ها می توان به عدم ریسک آسیب دیدن قطعات دیگر سیستم ترمز حین تعمیرات خودرو، دقت بالای تراش و تابگیری دیسک ترمز خودرو اشاره نمود. در تعمیرگاه های خودرو می توانند به کمک دستگاه دیسک تراش درجا، سطح دیسک خودرو را صاف و هموار کرد تا نهایتا عملکرد ترمز در چرخ ها به حالت مطلوب بازگردد. برای مشاهده مشخصصات دستگاه، مشاهده قیمت و خرید دستگاه دیسک تراش به فروشگاه دیجی کالا مراجعه فرمایید.

6-پروگرامر ECU PROG

قابلیت ها:

برنامه‌ریزی ای­سی‌های (ایپرام، فلش، میکرو) کلیه ایسیوهای ایران‌خودرو و سایپا و ایسیوهای پرکاربرد خودروهای خارجی شامل: تمامی خانواده‌های زیمنس‌ها، بوش‌ها، ساژم‌ها، والئوها، SSAT و MAW و برای اولین بار ایسیو جت اسکی

قابلیت برنامه‌ریزی آی‌سی‌های (ایپرام) کلیه یونیت‌های ایران‌خودرو و سایپا و خودروهای خارجی شامل: پشت آمپرها، ایربگ­ها، ایموبلایزرها و … – قابلیت برنامه‌ریزی آی‌سی‌های (ایپرام) کلیه نودهای شبکه شرکت ایران‌خودرو شامل: شبکه mux، شبکه sms، شبکه ecomux و …

قابلیت خام کردن و بی کد کردن ایسیو به‌صورت هوشمند بدون نیاز به فایل دامپ – قابلیت دانلود و تبدیل کردن ایسیو به­صورت هوشمند بدون نیاز به فایل دامپ – قابلیت خواندن کد سوییچ از داخل ایسیوها تمامی خانواده زیمنس، بوش (ME۷,۴.۴ و ME۷.۴.۵) و SSAT

قابلیت خواندن کد سوییچ به روش ISP EEPROM، L۹۰, C۵ زانتیا، پژو ۲۰۶، پژو ۲۰۷، پژو ۴۰۷، پژو ۳۰۷ – قابلیت اصلاحات کیلومتر از داخل ایسیو به روش jtag تمامی خانواده زیمنس و SSAT – قابلیت اصلاحات کیلومتر از ایسیو روش ktag بدون نیاز به باز کردن قاب ایسیو تمامی خانواده زیمنس و SSAT

قابلیت اصلاحات کیلومتر از پشت آمپرها همراه با برنامه پیشرفته تاچوسافت به صورت هوشمند خودروهای ایرانی و چینی. جهت خرید پروگرامر ECU Prog کلیک فرمایید.

قابلیت برنامه‌ریزی و اصلاحات کیلومتر پشت آمپرهای ایرانی و خارجی به روش mbus – قابلیت تیونینگ و ریمپ ایسیو به صورت پیشرفته و هوشمند برای اولین بار در داخل کشور – اصلاح عملکرد دمای فن – حذف سنسور اکسیژن – حذف میل‌سوپاپ – افزایش کات آف – پشتیبانی از کلیه پروتکل‌های BDM , jtag ,mbus ,ktag ,isp – دارای امکان تست از سخت‌افزار برای اطمینان از عملکرد دستگاه بدون نیاز به ارسال به شرکت – کاربری ساده و روان جهت استفاده در تعمیرگاه‌ها و مراکز آموزشی

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا