اخبار دیگران

انواع لوله مسی |نکات مهم خرید| خرید بابهترین قیمت از فروشگاه ابزار تولزکده

با پیشرفت تکنولوژی و گذر زمان افراد و صنایع مختلف به دنبال کاهش هزینه ها و افزایش کارایی هستند و به همین علت وسایلی مانند لوله مسی با توجه به کیفیت بالا و قیمت مناسبی که دارند با استقبال زیادی روبه رو شدند. فروشگاه ابزار تولزکده یکی از بهترین و با سابقه ترین فروشگاه ابزار در کشور انواع مختلف لوله مسی شرکت های مختلف را با بهترین قیمت بازار در فروشگاه خود به فروش می رساند. ما در این مقاله شما را با انواع مختلف لوله مسی ، کاربردها و مزایای آنها ، برندهای تولید کننده و قیمت و نکات مهمی که هنگام خرید باید به آنها دقت کنید آشنا خواهیم کرد. پس تا اخر این مطلب با ما همراه باشید.

لوله مسی چیست و انواع لوله مسی کدامند ؟

لوله مسی یکی از پرطرفدارترین و پرمصرف ترین لوله های موجود در بازار است که حدود 99.9 درصد مواد تشکیل دهنده آن از فلز مس بوده یا روکش آن از جنس مس است. از لوله مسی در بسیاری از صنایع از جمله صنایع برودتی ، خودروسازی ، تجهیزات الکتریکی ، تهویه مطبوع ، سیستم های انتقال آآب و گاز و همچنین تجهیزات آزمایشگاهی و پزشکی و اگر کلی تر بخواهیم بگوییم در صنایع شیمیایی و گاز و مبدل های حرارتی و برودتی و صنایع الکتریکی به دلیل مزایای مناسبی که دارد از جمله استفاده راحت و مقاومت در خوردگی و خم پذیری مناسبی که دارد استفاده می کنند. لوله مسی انواع مختلفی دارد و به دسته بندی های مختلفی در بازار تقسیم می شود که از جمله این دسته بندی ها می توانیم به شکل آن که شامل سه نوع لوله مسی کلاف ، لوله مسی شاخه و لوله مسی مارپیچ است اشاره کنیم که در ادامه بیشتر با آنها اشنا خواهیم شد.

بهترین و نرم‌ترین لاستیک ایرانی

انواع لوله مسی از نظر سختی

لوله مسی نرم (کلاف) : لوله مسی کلاف یا نرم با توجه به اسمی که دارند نرم و منعطف بوده و به راحتی شکل پذیر هستند به این صورت که کاملا خم شده و در مقابل موانع روبه روی خود خم به ابرو نمی آورند. لوله های نرم در ابتدا نرم نیستند و در مراحل اولیه ساخت یعنی قبل از پردازش نهایی از سختی بالایی برخوردارند که به منظور نرم شدن آنها را تحت عملیات حرارتی در دماهای 650 تا 850 درجه سانتیگراد قرار می دهند. به همین دلیل قیمت لوله های مسی نرم نسبت به نوع سخت آن بیشتر است. اتصال این لوله ها راههای مختلفی دارد که علاوه بر جوشکاری و لحیم کاری برای اتصال آنها می توانیم از شعله و اتصال دهی فشاری نیز استفاده کنیم. لوله مسی کلاف را می توانیم معروف ترین و پرمصرف ترین نوع لوله مسی نرم بنامیم.

لوله مسی سخت (شاخه ای) : این لوله ها قابلیت خم شدن نداشته و برخلاف لوله های نرم به راحتی خم نمی شوند به همین دلیل برای اتصال آنها در مکانهایی که با مانع همراه است لازم است از اتصالت زانویی مسی یا سایر اتصالات استفاده شود.در هنگام شکل دهی آنها سختی که در ساختارشان به وجود می آید را همراه خود حفظ می کنند به همین دلیل در صورت اعمال ضربه های سنگین ترک و شکست در آنها ایجاد می شود. برای اتصال دهی این نوع لوله ها از جوشکاری و لحیم کاری استفاده می شود و معروف ترین نوع این لوله ها را می توانیم لوله مسی شاخه ای بنامیم.

پر بیننده ترین فیلم های نماوا و فیلیمو کدامند؟

انواع لوله مسی از نظر شکل ظاهری

لوله مسی کلاف: اگر به دنبال نوعی از لوله مسی هستید که قابلیت انعلاف بالایی داشته باشد وبه راحتی به شکلی که می خواهید تغییر شکل دهد قطعا باید به سراغ لوله مسی کلاف بروید. کاربرد اساسی لوله مسی کلاف را می توانیم در خطوط انتقال ظریف مایعات و گازها و سیستمهای تهویه مشاهده کنیم. اصلی ترین خاصیت این نوع لوله را می توانیم خم پذیری بالا و قابلیت خمش مناسب آن بدانیم که باعث استفاده آسان آن در سیستمهای لوله کشی ، خطوط انتقال گاز ، سیستمهای تهویه و خطوط انتقال برودتی می شود. در هنگام خرید و مصرف این نوع لوله ها به تمیزی و عاری از چربی و براده بودن حتما دقت کنید.

لوله مسی شاخه ای : لوله های مسی شاخه ای بدون درز بوده و با ابعاد مشخصی در بازار به فروش می رسند. شفافیت سطح بیرونی آنها دلیل بر هدایت الکتریکی مناسب و مقاومت بالا در خوردگی است که باید به آن دقت کنید.همچنین هنگام مصرف و خرید حتما دقت کنید که سطح داخلی آنها عاری از هرگونه چربی و آلودگی باشد. از این نوع لوله ها نیز در صنایعی مانند صنایع برودتی ، تهویه مطبوع ، صنایع الکتریکی و بهداشتی استفاده می کنند.

لوله مسی مارپیچ : لوله های مسی مارپیچ انعطاف پذیر بوده و برای مکانهایی که دارای محدودیت فضا و حجم هستند می تواند انتخاب مناسبی به حساب بیاید. از این لوله ها می توانید به صورت خمیده و پیچیده برای انتقال گاز و برق رسانی با اطمینان کامل استفاده کنید. البته از این نوع لوله ها در سیستمهای آبرسانی نیز استفاده می شود که یک مورد معروف مصرف کارکرد آن را می توانیم در آبگرم کن های خانگی مشاهده کنیم. در این آبگرمکن ها از لوله های مسی مارپیچ برای انتقال آب گرم وسرد در داخل پکیج استفاده می شود. دلیل استفاده از این نوع لوله ها نسبت به نوع دیگر نیز مقاومت بالای آنها در برابر تغییرات درجه حرارت آب و تغییر فشار در لوله است.

انواع ژنراتور گازسوز کدام است؟ + معرفی بهترین شرکت‌های سازنده ژنراتور

مزایای استفاده از لوله مسی :

  • کاهش هزینه، راحتی حمل و نقل و فرآیند لوله کشی به دلیل سبک وزن بودن
  • اشغال کردن فضای کمتر پس از نصب (در مقایسه با لوله هایی از جنس دیگر)
  • عدم تغییر شکل ظاهری در طی زمان، به دلیل مقاومت بالا در برابر فشار سیالات
  • مقاومت در برابر سرمایش و گرمایش دمای محیط
  • استقامت در برابر ساییدگی و خوردگی
  • ظاهری مناسب و زیبا
  • نسوز بودن در برابر شعله آتش
  • خاصیت انعطاف پذیری و شکل گیری بر اساس سفارش مشتری
  • توانایی انتقال سیالات با حرارت بالا
  • یکنواخت بودن توزیع دما در بدنه
  • انتقال حرارت فوق العاده و سریع
  • فشردگی ، ضریب اطمینان و بازدهی بالا
  • اتلاف گرمای بسیار پایین
  • با ارزش بودن قراضه مس و ارزش بالای بازیافت

برندهای تولید کننده لوله مسی موجود در بازار :

شرکت های مختلفی در ایران به تولید و عرضه لوله مسی به بازار اقدام کرده اند. لازم به ذکر است که در سالیان قبل بخش عمده ای از این نوع لوله ها از خارج از کشور وارد می شد ولی با توجه به پیشرفت کشور در این صنعت و تولید لوله های با کیفیت بالا و مطابق با استانداردهای جهانی نیاز کشور از بابت واردات کاملا رفع شد و نیاز مصرف کنندگان با تولید داخل به صورت کامل پاسخ داده شد و امروزه کارخانه ها و شرکت های بزرگ داخلی از محصولات ایرانی در خط تولید محصولات خود استفاده می کنند. شرکت های مختلف و بزرگ ایرانی تولید کننده لوله مسی که در ایران مشغول تولید و فعالیت هستند عبارتند از لوله مسی مهر اصل که شرکت این برند در تبریز مشغول به فعالیت است ، لوله مسی باهنر تولید شرکت صنایع مس شهید باهنر کرمان ، لوله مسی بابک در شهرستان بابک کرمان و لوله مسی قائم تولید شرکت صنایع مس قائم اصفهان

شماره تماس های اظطراری در کشورهای مختلف + توضیحات

قیمت لوله مسی :

قیمت لوله مسی و اتصالات آن به دلیل نوسانات قیمت ارز و همچنین قیمت جهانی مس همواره با تغییر روبه رو است. شرکت های مختلف محصولات خود را تقریبا با قیمت یکسان و اختلاف جزئی به بازار عرضه میکنند و نام شرکت تاثیر زیادی در قیمت لوله های مسی ندارد. از عوامل مهمی که در قیمت لوله مسی تاثیر گذارند وزن لوله ها است که شامل سایز آن از بابت اینچ ، ضخامت لوله و سایز کلافی است که قصد خرید آن را دارید.

6 نکته مهم هنگام خرید لوله مسی :

عده زیادی از افراد با دانش قبلی و اندک درباره مزایا و ویژگی های این لوله ها بدون توجه به نکات مهمی که باید رعابت کنند دست به خرید می زنند. نکات مهمی در مورد خرید این لوله ها وجود دارد که شاید دانستن آنها خالی از لطف نباشد و بهتر است قبل از خرید به این نکات توجه کنید.

  • 1- در ابتدا باید مشخص کرد که لوله سخت مورد نیاز است یا نرم. گفتیم که قیمت نوع نرم از سخت بیشتر است. از این رو این نکته بسیار اهمیت دارد. توجه شود که برای خطوط مبرد در سیستم های تهویه مطبوع و پمپ های حرارتی معمولی، لوله نرم، بهترین انتخاب است. در مقابل لوله های سخت، یک انتخاب متداول برای خطوط انتقال آب هستند.
  • 2- در حین عملیات حرارتی این لوله ها، باید سطح داخلی خارجی لوله از طریق دمش گاز نیتروژن کاملاً تمیز شده باشد. پس از مشاهدۀ ظاهری لوله مسی نیز نباید هیچ گونه آلودگی و اکسید سطحی، دو انتهای لوله را بسته باشند.
  • 3- در هنگام خرید از پک بودن و کامل بودن پوشش بسته بندی لوله ها اطمینان حاصل کنید. حتما خود لوله ‌ها را چک کنید که دارای زدگی و سوراخ نباشند. این زدگی ها بعدا باعث نشتی می شوند. به خصوص در کاربردهای مربوط به انتقال گازها، این مسئله بسیار مهم می شود.
  • 4- درست است این لوله ها دارای انعطاف پذیری هستند، اما از این موضوع مطمئن شوید که لوله به اندازه ‌ای خمیده شود که باعث آسیب دیدگی آن نشود.
  • 5- نکتۀ بعد قطر و سایز لوله‌ ها است که در گسترۀ بسیار وسیعی طبق استانداردهای مذکور در این مقاله تولید می شوند. و این که برای هر کاربردی یکی از انواع استفاده می شود. به طور مثال اگر قصد تهیه لوله برای شومینه منزل خود را دارید، حتماً از لولۀ مخصوص به آن، یعنی لولۀ مارپیچ استفاده کنید.
  • 6- برای اتصالات این لوله ها از قطعاتی مانند زانویی مسی، تبدیل مسی ، بوشن مسی، یو مسی، سه راهی مسی و سپریشن مسی در سایزهای مختلف استفاده می شود. در هنگام خرید، با در نظر گرفتن نظر کارشناس و مهندس طراح مربوطه، بهترین نوع این اتصالات را انتخاب کنید.
ناگفته های زندگی مریلا زارعی از بازیگری تا سیمرغ ها + ماجرای نجات او از مرگ حتمی

خرید لوله مسی با بهترین قیمت بازار

شما با مراجعه به بازار و مغازه های مختلف می توانید این محصول را در سایز مورد نظر خود خریداری نمایید. یکی دیگر از راههای خرید این محصول مراجعه به سایت های اینترنتی و مشاهده انواع مختلف برندها و مقایسه اطلاعات و ویژگی های مختلف هر برند با یکدیگر و دسترسی به تنوع بالای قیمت و مقایسه قیمت ها با یکدیگر است که مزیت خرید اینترنتی نسبت به خرید حضوری محسوب می شود. یکی از بهترین و معتبرترین فروشگاههای اینترنتی که شما عزیزان می توانید با مراجعه به آن و پس از مقایسه برندهای مختلف بازار و کسب اطلاعات کامل درباره هر محصول به خرید محصول مورد نیاز خود با بهترین قیمت بازار بپردازید فروشگاه ابزار تولزکده است که می توانید با مراجعه به سایت این فروشگاه محصول مورد نظر خود را با بهترین قیمت تهیه نمایید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا