اخبار دیگران

قیمت شیشه جلو هیوندای

در اتومبیل ها قطعات مختلفی وجود دارند که هر کدام مهمی را در خودرو انجام می دهند. یکی از این قطعات که متاسفانه توجه زیادی به آن ها نمی شود، شیشه خودرو است. شیشه خودرو تقریبا بیشتر بدنه خودرو را پوشش می دهد. در نتیجه در محافظت از جان افراد داخل خودرو و بدنه ماشین تاثیر زیادی دارد. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم درمورد شیشه اتومبیل با شما صحبت کرده و آن را کاملا بررسی کنیم. پس اگر می خواهید با این قطعه بیشتر آشنا شوید و نکات آن را بدانید،و برای اطلاع از جنس شیشه هیوندای و قیمت شیشه جلو هیوندای پیشنهاد می کنیم در این مقاله تا انتها با ما همراه باشید.

شیشه خودرو چیست؟

در گذشته، جنس شیشه های موجود در خودرو ها از شیشه های معمولی بود. این شیشه ها به راحتی شکسته می شدند و شکستن آن ها به راحتی صورت می گرفت. همچنین هنگام شکسته شدن آن ها، نوک آن ها تیز شده و به شدت خطرناک بودند. اما با گذر زمان، دو جنش محکم تر برای شیشه خودرو ها مورد استفاده گرفت که شامل لمینت و سکوریت هستند. تمام خودرو ها دارای شیشه جلو، شیشه عقب، گلس درب های جلو و درب های عقب را دارا هستند.اما شیشه هایی همچون لچکی، روستونی و سانروف در تمام خودرو ها وجود ندارد. شیشه درب ها، شیشه عقب، گلس روستونی و لچکی شیشه های جانبی نامیده می شوند و معمولا جنس آن ها مانند هم است. اما جنس شیشه جلو با آن ها متفاوت است. در ادامه هر کدام از این گلس ها را برای شما بررسی می کنیم.

آشنایی با یووی سان 5 پلاس سریع و همه فن حریف

قیمت شیشه جلو آزرا گرنجور

شیشه جلو خودرو ها معمولا از جنس لمینت هستند. گلس های لمینت، شیشه هایی هستند که از دو یا چند لایه پی وی بی ساخته شده اند. این لایه ها با خاصیت چسبندگی ای که دارند، باعث می شوند تا هنگام شکستن شیشه قطعات آن پخش نشود. به همین ترتیب این شیشه ها هنگام شکستن قطعات آن به یکدیگر می چسبند. یکی از مزایایی که این شیشه ها دارند این است که در صورت به وجود آمدن ترک روی آن ها شما می توانید به راحتی آن را ترمیم کنید. لازم به ذکر است که ترمیم شیشه در مقایسه با تعویض کم هزینه تر می باشد. همچنین در ترمیم شما مجبور به برداشتن شیشه فابریک خودرو خود نمی شوید. نکته مهم درمورد این شیشه این است که در برخی از خودرو های خارجی در گلس های جانبی نیز از شیشه های لمینت استفاده می شود.جهت استعلام قیمت شیشه جلو آزرا گرنجور با شیشه اتومبیل عبدالهی تماس بگیرید.

نکته: برای ترمیم شیشه خودرو عمق شکستی و یا ترک شیشه خودرو شما نباید از پانزده اینچ بیشتر باشد. این مقدار در بیشترین حالت ممکن است و هزینه آن زیاد خواهد بود.

قیمت شیشه عقب هیوندا ولستر

شیشه عقب همانطور  که گفتیم جزو شیشه های جانبی هستند. این گلس ها از جنس سکوریت هستند. به شیشه های عقب گلس المنت دار نیز گفته می شود. المنت درواقع خطوط موجود و گرم کن روی شیشه عقب خودرو است. وظیفه این خطوط از بین بردن برف و باران و همچنین بخار ناشی از هوای سرد است. شیشه های سکوریت که با عنوان های شیشه نشکن و تمپورت نیز شناخته می شود، از لحاظ نوع ساخت و نوع شکستگی تفاوت زیادی با گلس های لمینت دارند. به اینگونه که شیشه های نشکن مانند لمینت، دارای هیچگونه لایه ای نیستند. برای ساخت این گلس ها، شیشه های لمینت وارد کارخانه شده و در دمای ششصد الی هفتصد درجه سانتی گراد حرارت داده شده و سپس سریعا سرد می شوند. این مراحل باعث بالا رفتن استحکام آن ها می شود.

چسب کاشت میلگرد

از نظر نوع شکستگی این نوع شیشه ها بر اثر حوادث یا برخورد جسم خارجی قطعات آن خرد شده و پخش می شوند. این قطعات آنقدر ریز هستند که به خاک ریزه شباهت دارند. تکه های آن نوک تیز نبوده و خطری برای سرنشینان خودرو ندارند.برای اطلاع از قیمت شیشه عقب هیوندای ولستر با شماره های زیر تماس بگیرید.

شیشه درب های جلو و درب های عقب هیوندای

از آنجایی که این شیشه ها نیز جزو گلس های جانبی هستند، از جنس شیشه سکوریت ساخته شده اند. شیشه های سکوریت همانطور که از بخش های قبلی فهمیدید، بسیار مقاوم هستند و به راحتی شکسته نمی شوند. اما لبه های آن بسیار حساس است و در صورت به وجود آمدن ترک روی آن ها، امکان شکستن و ریختن تمام شیشه وجود دارد. اما شیشه های تمپورت می توانند وزن چهل کیلوگرمی را  تحمل کنند.

شیشه لچکی هیوندای

شیشه هلی لچکی در گذشته بیشتر در قسمت جلو خودرو ها نصب می شدند و قابلیت باز شدن را داشتند. با باز شدن آن ها تعویض هوا صورت می گرفت. اما امروزه ای موضوع کاملا برعکس است. به اینگونه که شیشه های لچکی کوچک و مثلثی شکل هستند و بیشتر در  قسمت پشت شیشه عقب خودرو ها قرار دارند. علاوه بر این به صورت ثابت هستند و قابلیت باز شدن را ندارند. جنس شیشه های لچکی از گلس های تمپورت است.

شیشه روستونی هیوندای

شیشه های روستونی نیز مانند شیشه های عقب، لچکی و درب ها از جنس شیشه های سکوریت هستند و با شیشه های لچکی تفاوت جزئی دارند. این تفاوت جزئی این است که محل قراری گیری آن ها با شیشه های لچکی تفاوت دارند. همانطور که در بخش های قبلی گفتیم، شیشه های لچکی در قسمت عقب شیشه درب های عقب قرار می گیرند. اما این شیشه در قسمت پشت درب های عقب و روی بدنه خودرو قرار می گیرد. شیشه های رو ستونی نیز مانند شیشه های لچکی ثابت بوده و قابلیت باز شدن را ندارند. لازم به ذکر است که گلس های لچکی و رو ستونی بیشتر حالت تزئینی دارند.

آشنایی با جشنواره های فیلم با سفر به ترکیه

شیشه سانروف هیوندای

سانروف ها معمولا در خودرو های لوکس و اسپرت ساخته می شوند. سانروف پنل هایی هستند که در قسمت سقف خودرو ها مورد ساخته می شوند. کاربرد این پنل ها ورود نور درون کابین و تعویض جریان هوا می باشد. این پنل ها شیشه ای هستند و جنس شیشه آن ها از جنس شیشه خودو ها است که این جنس ار سکوریت می باشد. سانروف ها انواع مختلفی دارند که شامل چشم انداز، باز شونده، جدا شونده، جمع شوند، داخلی  و … می باشد. نکته قابل توجه درمورد شیشه های تمپورت، این است که مقاومت آن ها هفت برابر از شیشه های معمولی بیشتر است.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا