اخبار دیگران

روغن هیدرولیک چیست ؟ کاربرد و 5 نکته مهم خرید انواع روغن هیدرولیک

مستر روغن یکی از معتبرترین و بهترین فروشگاههای فروش انواع روغن صنعتی ، روغن هیدرولیک ، روغن موتور و ضد یخ  و … که انواع محصولات شرکت نفت بهران ، پارس ، ایرانول ، شل و … را با بهترین قیمت بازار در فروشگاه خود به فروش میرساند امروز در مقاله ای اطلاعاتی کامل و مفید در مورد انواع روغن هیدرولیک و کاربردهای آن در صنایع مختلف به شما عزیزان ارائه می دهد. پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با نکات مهم هنگام خرید روغن هیدرولیک آشنا شوید.

روغن هیدرولیک چیست ؟

به طور کلی روغن هیدرولیک یک سیال یا مایع صنعتی است که می‌تواند در سیستم‌های هیدرولیکی کار کند. در این سیستم‌ها روغن سیال اصلی بوده و با تحت فشار قرار گرفتن وظیفه تبدیل نیرو را بر عهده می‌گیرد. اما دلیل اصلی اینکه روغن‌های هیدرولیک برای چنین هدفی استفاده می‌شوند، تراکم پذیری تقریبا صفر این روغن‌ها است.

در واقع روغن‌های هیدرولیک به دلیل تراکم پذیری ناچیزی که دارند می‌توانند در سیستم‌های هیدرولیکی تحت فشار کار کنند. شرکت‌های پتروشیمی نیز این روغن‌ها را در انواع مختلف تولید کرده تا بتوانند محصولی مناسب با سیستم‌های هیدرولیکی متنوع استفاده شود.

انواع روغن هیدرولیک :

شرکت های مختلفی در ایران به تولید و عرضه روغن هیدرولیک به بازار مشغولند که از جمله آن ها می توانیم به روغن هیدرولیک بهران ، روغن هیدرولیک پارس ، روغن هیدرولیک ایرانول ، روغن هیدرولیک شل و … اشاره کنیم که هریک محصولات متنوع با کاربردهای مختلف روانه بازار می کنند که محصولات هریک را به صورت کامل خدمت شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

رزرو هتل درویشی مشهد با تخفیف سفرهای گالیور

روغن هیدرولیک بهران :

یکی از بهترین و معروفترین شرکت ها در زمینه تولید روغن هیدرولیک شرکت نفت بهران است که محصولاتی از جمله بهران هیدرولیک H ، بهران هیدرولیک T ، بهران هیدرولیک TX ، بهران هیدرولیک HP و بهران هیدرولیک شبدیز 10 را به بازار عرضه می کند.

روغن هیدرولیک بهران هیدرولیک H : روغن بهران هیدرولیک H از پرمصرف ترین و معروف ترین روغن های هیدرولیک شرکت نفت بهران است. این روغن یک سیال غیر قابل فشرده سازی محسوب می شود که جهت انتقال نیرو در ماشین آلات و تجهیزات هیدرولیک به کار می رود. روغن بهران هیدرولیک H در شرایطی که طیف گسترده ای از سیستمهای هیدرولیک صنعتی و گردشی مورد نیاز است و ما نیاز به یک روغن هیدرولیک با طول عمر بالا نیاز داریم توسط شرکت نفت بهران توصیه شده است. این روغن مناسب سیستمهای هیدرولیک و پرسهای سبک و سنگین است. روغن بهران هیدرولیک H معمولا برای سیستمهای هیدرولیکی با پمپ های پره ای ، پیستونی و یا دنده ای به خصوص در مواردی که فشارها از PSI 1000 بیشتر باشد استفاده می شود. علاوه بر این موارد می توانیم به مواردی چون استفاده در سیستم های روانکاری متمرکز ، روان کننده های هواپیمایی و چرخ دنده ها برای روغن بهران هیدرولیک H 68 اشاره کنیم. شرکت نفت بهران این محصول را در گریدهای مختلف H22 ، H32 ، H37 ، H46 ، H68 ، H100 ، H150 ، H220 و H320 روانه بازار کرده است که هریک کاربرد متفاوتی دارند.

روغن هیدرولیک بهران هیدرولیک T : روغن بهران هیدرولیک T یک روغن مرغوب باشاخص گرانروی بالاست که برای روانکاری دستگاه های هیدرولیکی که در محدوده دمایی متغیر کار میکنند پیشنهاد می شود.از مزیت های این روغن می توانیم به پایداری برشی عالی و پایداری حرارتی عالی و مقاومت در برابراکسیداسیون و محافظت قطعات از سایش و خوردگی و زنگ زدگی اشاره کنیم. این محصول در گریدهای 15 ، 22 ، 32 ، 37 ، 46 ، 68 و 100 به بازار عرضه می شود.

بهترین انتخاب شارژر ایفون ۱۲ و شارژر ایفون ۱۲ پرو مکس

روغن هیدرولیک بهران هیدرولیک TX : کارکرد این محصول نیز مانند روغن هیدرولیک T بوده و برای دستگاههای هیدرولیکی که در دماهای متغیر کار میکنند پیشنهاد شده است. این روغن نیز در برابر سایش و زنگ زدگی و خوردگی محافظت داشته و از پایداری حرارتی و اکسیداسیون خوبی برخوردار است. شرکت نفت بهران این روغن را در دو گرید 32 و 46 روانه بازار کرده است.

روغن هیدرولیک بهران هیدرولیک HP : بهران هیدرولیک HP روغن مناسب جهت روانکاری انواع سیستمهای هیدرولیک است که عاری از هرگونه فلز روی بوده و از نوع روغن های بدون خاکستر است و به همین دلایل برای استفاده در دستگاههای هیدرولیکی که دارای آلیاژهای نرم و رنگی (نقره و برنز ) هستند توضیه شده است. گریدهای مختلف این روغن نیز عبارتند از 32 ، 46 ، 68 ، 100 و 150

روغن هیدرولیک بهران شبدیز 10 : بهران شبدیز به عنوان روغن هیدرولیک ساده برای روانکاری بالابرها(جک ها)ی هیدرولیکی ومحورهای ساده و قطعات هیدرولیکی دستگاه ها توصیه می شود. بهران شبدیز10 دارای خواص پاک کنندگی وضدسایش مناسبی است. از جمله ویژگی های دیگر این محصول خاصیت ضدخوردگی و زنگ زدگی و مقاومت اکسیداسیون خوب این روغن است.

روغن هیدرولیک پارس :

شرکت نفت پارس را باید یکی از سه شرکت برتر ایران در زمینه تولید روغن هیدرولیک بدانیم که محصولات متنوعی در زمینه روغن های هیدرولیک روانه بازار کرده است که از جمله این محصولات عبارتند از :

پارس بابک : معروف ترین و پرمصرف ترین روغن هیدرولیک شرکت نفت پارس را باید روغن پارس بابک بدانیم که براي استفاده در سیستم های هیدرولیک، گردشی و دیگر کاربردهای صنعتی تولید گردیده است. از جمله ویژگی های این روغن خاصیت ضد سایش و ضد خوردگی و پایداری حرارتی و اکسیداسیون و خاصیت پاک کنندگی این محصول است. قابلیت جداسازی هوا ، قابلیت جداپذیری آسان از آب ، قابلیت فیلتر پذیری خوب و جلوگیری از تشکیل کف پایدار از دیگر ویژگی های این محصول است. شرکت نفت پارس این محصول را در گریدهای متنوع زیادی تولید کرده است که عبارتند از 22 ، 32 ، 46 ، 68 ، 100 ، 150 ، 220 ، 320 و 460

دوره کارگردانی و مشخصات آن | بهترین کلاس‌های کارگردانی ایران کجاست؟

پارس هیدرولیک اتوماتیک : این محصول با استفاده از روغن پایه بسیارمرغوب و مواد افزودنی ویژه جهت مصرف برای کلیه سیستم هایی که در معرض تغييرات زیاد درجه حرارت هستند و به روغن هیدرولیک با کیفیت و شاخص گرانروی بالا نیاز دارند، تولید گردیده است و ویژگی های آن عبارتند از : مقاومت عالی در برابر اکسیداسیون ، شاخص گرانروی بالا ، خاصیت ضد سایش عالی ، جداپذیری آسان از آب ، قابلیت فیلتر پذیری بسیار عالی ، مقاومت خوب در برابر تراکم پذیری و شاخص گرانروی بالا. پارس هیدرولیک اتوماتیک نیز در گریدهای 22 ، 32 ، 46 ، 68 و 100 تولید و روانه بازار شده است.

پارس هیدرولیک ZF : این محصول با استفاده از روغن پایه مرغوب و مواد افزودنی ویژه جهت مصرف در سیستمهاي حساس و پیشرفته هیدرولیک تولید گردیده است. این روغن به دلیل عاری بودن از فلز روی ZN در دستگاه های هیدرولیک که اجزای آن دارای فلزهای نرم نظیر نقره هستند، قابل کاربرد می باشد. گریدهای مختلف این روغن عبارتند از 32 ، 46 ، 68 و 100

جهت مشاهده کامل انواع محصولات شرکت های دیگر و توضیحات کامل در مورد هر محصول و ویژگی های کارکردی آنها که در این مقاله نمی گنجد می توانید وارد سایت مستر روغن شوید و اطلاعات کامل هر محصول را به صورت دقیق مشاهده نمایید.

نکات مهم خرید روغن هیدرولیک :

زمانی که قصد دارید برای خرید روغن‌ هیدرولیک تصمیم گیری کنید، باید به نکات مختلفی توجه داشته باشید؛ زیرا انتخاب یک روغن نامناسب مشکلاتی زیاد را با خود به همراه دارد. همچنین برای انتخاب بهتر باید از دو زاویه مختلف نکات را بررسی کنید. در بٌعد اول سیستم قرار می‌گیرد که باید تمامی ویژگی‌های آن در نظر گرفته شود. در زاویه دوم نیز ویژگی‌های روغن هستند که بر اساس شرایط همان سیستم انتخاب خواهند شد. در ادامه مطلب نیز بیشتر با این نکات مهم آشنا می‌شوید.

یونیت هیتر صنعتی دی ایکس

فشار و سیکل کاری سیستم

یکی از مهم‌ترین نکاتی که برای خرید روغن‌ هیدرولیک وجود دارد، توجه به فشار و سیکل کاری سیستم است. در این مرحله باید شرایط کار سیستم بررسی شود تا بتوان میزان فشار روی روغن را تشخیص داد. با انجام این کار انتخاب ویژگی‌های عملکردی روغن مثل قدرت روان‌کاری یا پایداری حرارت نیز ساده‌تر خواهد شد. برای مثال اگر سیستم سیکل کاری طولانی دارد و ممکن است که زمان زیادی مشغول به کار باشد، باید به سراغ روغن‌های دارای پایداری حرارت بالا رفت.

نوع اتصالات، پمپ‌ها و شیرها

دومین پارامتری که باید در انتخاب روغن هیدرولیک بررسی شود، نوع پمپ‌ها، اتصالات و شیرها است. در این مرحله باید به متریال استفاده شده در این قسمت‌ها دقت کرد. همچنین باید روغنی را خریداری کنید که سازگاری کامل با چنین متریالی را دارد. برای مثال اگر در اتصالات از واشرهای سیلیکونی استفاده شده است، روغن‌های فسفات استر بسیار مناسب هستند. با انجام این کار نیز طول عمر سیستم به شدت زیاد شده و مشکلاتی مانند نشت روغن را کاهش می‌دهد.

درجه کار محیط و دمای قابل تحمل توسط روغن

همانطور که در بخش‌های قبلی مطلب مشاهده کردید، روغن‌های هیدرولیک توانایی تحمل دمای محدودی دارند. همچنین شرکت‌های سازنده یک بازه دمایی را مناسب کار سیال می‌دانند که باید به آن توجه کرد. برای مثال روغن‌های محلول شیری آب در روغن در دمای 25 درجه سانتیگراد بهترین عملکرد را از خود نشان می‌دهد، اما تا 50 درجه سانتیگراد را نیز تحمل خواهند کرد. بدیهی است که با تجاوز دما از این مقدار روغن تبخیر می‌شود و مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

هزینه ترخیص کالا چگونه محاسبه میشود؟

استاندارد بین المللی ISO 6743

اما آخرین نکته خرید روغن‌های هیدرولیکی که به شدت مهم است، به استانداردهای بین المللی روغن مربوط می‌شود. سازمن استاندارد بین المللی که با ISO شناخته می‌شود، استانداردهای ISO 6743 را برای سیالات هیدرولیکی تعریف کرده است. در واقع با توجه به این استانداردها و علامت‌های اختصاری می‌توانید بهترین روغن و ترکیب موجود را انتخاب کنید.

نحوه خرید روغن هیدرولیک :

فروشگاههای مختلفی در سطح بازار و اینترنت به فروش روغن های صنعتی و روغن هیدرولیک مشغولند که یکی از بهترین و با معتبرترین این فروشگاهها، فروشگاه مستر روغن است که انواع مختلف روغن هیدرولیک بهران ، روغن هیدرولیک پارس ، روغن هیدرولیک ایرانول ، روغن هیدورلیک سپاهان و شرکت های مختلف خارجی از جمله شل ، توتال ، کاسترول و … را با بهترین قیمت بازار در فروشگاه خود موجود کرده است و شما عزیزان می توانید با تماس با شماره 09125812944 و یا با مراجعه به سایت مستر روغن و تماس با شماره های سایت و مشاوره کامل با کارشناسان فروش مستر روغن و پیشنهاد بهترین محصول مناسب با دستگاه شما خرید روغن هیدرولیک خود را با خیال راحت انجام دهید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا