اخبار دیگران

در هنکام خرید مایکروفر به چه نکاتی توجه کنیم ؟

از بهترین لوازم آشپزخانه که برای پخت غذا می توان از آن نام برد، دستگاه مایکروویو یا مایکروفر می باشد. از قدیم تاکنون همواره طبخ غذا به عنوان یکی از دغدغه های مردم بوده است.

از این رو، گرایش افراد به سمت خرید مایکروفر و استفاده از این دستگاه را هم می توان به همین دلیل دانست، که سبب سرعت بخشیدن به فرآیند تهیه غذا می گردد. شما می توانید غذای مورد نظر خود را در کوتاه ترین زمان ممکن و با بالاترین کیفیت در مایکروفر درست کنید. همچنین ویتامین های غذای پخته شده در مایکروویو حفظ خواهد شد.

با توجه به اهمیت نیاز انسان ها به غذا، از این رو، شاهد پیشرفت روزافزون لوازم آشپزخانه هستیم. از جمله این وسایل، مایکروفر می باشد که به شما توانایی پخت غذا در سریعترین زمان ممکن را خواهد داد. توصیه ما به شما بکارگیری نکات مهمی است که در این راهنمای خرید محصول به آنها اشاره خواهیم کرد.

آشنایی با دستگاه مایکروفر و کاربردهای آن

مایکروویو توانسته است در کنار سایر وسایل آشپزخانه از قبیل یخچال ، سرخ کن و اجاق گاز، به جایگاه ویژه ای در بین مردم دست پیدا کند. خصوصاً که مسئله زمان و سرعت در زندگی امروزی دارای اهمیت ویژه ای است. ما آنچنان درگیر انجام امور روزمره خود هستیم که ممکن است نتوانیم زمان زیادی را به انجام خیلی از کارهای ضروری خود اختصاص دهیم. ولی این مسئله به معنی نادیده گرفتن وعده های غذایی ما نخواهد بود.
بنابراین، با خرید دستگاه مایکروفر می توانیم اقدام به آماده سازی غذای خود در کوتاه ترین زمان ممکن کنیم. مواد غذایی خاصیت خود را در این دستگاه از دست نداده و مواد معدنی و ویتامین های غذا حفظ می گردد. این دستگاه های بسیار پیشرفته تر از آون توستر هستند.

کالاچی بانه, راهی آسان برای خرید لوازم خانگی اورجینال زیر قیمت بازار

مزایای استفاده از مایکروفر 
با توجه به اینکه در مایکروفر غذا در سریعترین زمان گرم و پخته می شود، از این رو، ویتامین محلول در آب از جمله ویتامین B1 و ویتامین C آن حفظ می شود، چرا که تنها در حرارت بالا است که این ویتامین ها از بین خواهد رفت، در نتیجه مواد غذایی خاصیت خود را از دست نمی دهد. بنابراین، از مزایای این دستگاه می توان به حفظ ویتامین های مواد غذایی و همچنین بخارپز کردن آن اشاره نمود و همانند سرخ کردن، ویتامین های غذا از بین نخواهد رفت. در نتیجه می توانیم غذای سالم تری را سرو کنیم. همچنین این دستگاه در مقایسه با آون توسترها خیلی پیشرفته تر می باشد.

نکات مهم و کاربردی جهت استفاده از مایکروویو
یادتان باشد که جهت پخت غذا بایستی حرارت به شکل یکنواخت به کلیه قسمت های غذا برسد. شاید این مسئله در رابطه با مایکروویو صدق نکند و احتمال باقی ماندن میکروب های مضر در غذا وجود دارد، چرا که ممکن است غذا به صورت صحیح و یکنواخت گرم نشود. فاکتورهایی همچون رطوبت موجود در غذا، حجم آن و ترکیبات تشکیل دهنده آن در رسیدن گرما به غذا نقش مهمی دارند.

پخت هر نوع غذا به وسیله این دستگاه 
بدین ترتیب، هنگام پخت غذا یا گرم کردن آن در مایکروفر، سعی کنید اقدام به تقسیم کردن آن به بخش های کوچکتر نمایید. در چنین حالتی، توزیع گرما به شکل یکنواختی در مواد غذایی صورت می گیرد. و در نتیجه امکان پخت هر نوع غذایی در این دستگاه وجود دارد.
البته صفحه چرخان درون مایکروفر می تواند کمک شایانی به گرداندن ظرف غذا درون دستگاه و حرارت رساندن به کلیه بخش های آن نماید. سعی کنید هر چند مدت یکبار غذا را زیرو رو کرده تا از پخت یکنواخت همه قسمت‌های آن مطمئن شوید.
یادتان باشد که هنگام خارج کردن غذا از فریزر، اندکی منتظر بمانید تا یخ غذا آب شود، چرا که آب در مقایسه با یخ، قادر به جذب آسان تر اشعه های مایکروویو خواهد بود.  بعد از خارج کردن غذا میتوانید آن را مستقیم میل کرده و یا داخل وارمرها یا همان سوفله خوری برای مدتی گرم نگهدارید.

سریال حیثیت: اینجا پای حیثیت در میان است | اختصاصی در فیلیمو

نحوه نگهداری دستگاه مایکروفر
در زمان خرید مایکروفر، از هماهنگ بودن آن با دیگر وسایل موجود در آشپزخانه خود مطمئن شوید. یکی از نکات مهم در هنگام خرید لوازم برقی، بررسی کیفیت آن است. چون وسایلی که از کیفیت بالا برخوردار نبوده، دارای عمر کوتاه تری هستند و صرفه اقتصادی ندارند.
برند های خوب و با کیفیت مایکروفر و مایکروویو مانند: سامسونگ، ال جی، دوو، توکار، بوش، پاناسونیک، پارس خزر (مارک ایرانی) و جنرال که توصیه می کنیم انتخاب و خرید خود را از میان این برند های معروف و شناخته شده در بازار انجام دهید.

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا