اخبار دیگران

11 عامل حیاتی تاثیرگذار بر قیمت دستگاه حضور و غیاب

 عوامل بسیار زیادی بر قیمت دستگاه حضور و غیاب تاثیرگذار هستند که همه این موارد را با هم بررسی میکنیم و همینطور این دستگاه ها انواع مختلفی هم دارند که بر اساس تعداد کارکنان ، امنیت و بودجه میتوان بهترین را انتخاب کرد

  1. نوع ثبت تردد دستگاه
  2. سرعت پردازشگر
  3. ظرفیت حافظه
  4. نوع اتصالات یا خروجی دستگاه
  5. ظرفیت باتری
  6. نوع مدیریت دستگاه
  7. مدل نرم افزار دستگاه
  8. شکل ظاهری
  9. پشتیبانی و خدمات پس از فروش
  10. برندهای مختلف
  11. ماژول های دستگاه

 

نوع ثبت تردد ( انواع دستگاه حضور و غیاب ) :

اولین معیار قیمت ، نوع دستگاه حضور و غیاب است که انواع مختلفی برای ثبت تردد دارند ازجمله : کارتی، رمزی ، اثرانگشتی و تشخیص چهره

به طبع قیمت های متنوعی هم دارند که کامل همه نوع دستگاه را بررسی میکنیم :

دستگاه حضور و غیاب کارتی:

مدل کارتی ارزان ترین نوع دستگاه حضور و غیاب است و با کارت تردد خود را ثبت میکنند که البته معایبی دارد ازجمله فراموشی کارت ، تقلب و ..

دستگاه حضور و غیاب رمزی:

این نوع دستگاه ها نیز قیمت ارزانی دارند و هر فرد یک رمز مختص به خود دارد ولی باز هم معایبی همچون امکان تقلب و فراموشی رمز وجود دارد .

دستگاه حضور و غیاب اثرانگشتی :

میشه گفت قیمت متوسطی دارند و هر فرد بعد از ثبت اثرانگشت خود در دستگاه میتواند با گذاشتن انگشت بر روی سنسور دستگاه  تردد خود را ثبت کند این نوع دستگاه ها امنیت بالاتری دارند و امکان تقلب خیلی پایین است ولی نیاز به اثرانگشت باکیفیت دارد که به طور مثال در نجاری ها به دلیل اثرانگشت های ساییده شده یا زخمی مناسب نیست.

سه عادت روزانه میثم شکری ساز مدیر موفق و پر تلاش

دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره :

این نوع دستگاه جز گران ترین دستگاه های حضور و غیاب است

دارای دوربین مخصوص  جهت ثبت تردد که فرد از قبل چهره خود را در دستگاه ثبت میکند وهنگام ورود و خروج دستگاه با مقایسه چهره ثبت شده تردد فرد را ثبت میکند .

این نوع دستگاه به دلیل عدم تماس فیزیکی برای انتقال انواع بیماری بسیار مناسب است و در دوران کرونا نیز محبوبیت ویژه ای پیدا کرد .

سرعت پردازشگر دستگاه ساعت زنی :

دومین مورد از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر قیمت دستگاه حضور و غیاب سرعت پردازشگر است. به خصوص برای کارخانه های شلوغ و یا شرکت ها یی با پرسنل زیاد که سرعت برای آنها  اهمیت دارد  البته که تعداد پرسنل بالا خود باعث شلوغی و ایجاد صف در ثبت تردد میشود پس سرعت و کیفیت پردازشگر بسیار مهم است.

ظرفیت حافظه دستگاه حضور و غیاب :

سومین مورد از عوامل تاثیر گذار بر قیمت دستگاه حضورو غیاب میزان ظرفیت حافظه دستگاه هست که ۲ نوع حافظه داریم :

۱- برای ثبت کاربر : ثبت و کنترل ترددها

۲- ذخیره اطلاعات : نگهداری از تصاویر چهره کارکنان و اثرانگشت ها

در صورتی که تعداد کارکنان زیاد باشد و یا تعداد دفعات ورود و خروج در طول روز زیاد باشد حافظه دستگاه ممکن هست که پر شود پس در انتخاب میزان ظرفیت حافظ دستگاه دقت کنید

البته اگر حافظه پر شود ترددهای قدیمی حذف و تردد های جدید جایگزین آن میشوند.

نوع اتصالات یا پورت های خروجی دستگاه حضورغیاب:

چهارمین عوامل تاثیر گذار بر قیمت دستگاه حضورو غیاب نوع پورت های خروجی هست که  دستگاه با سیم یا بیسیم ، سریال ، شبکه سیمی ، پورت یو اس بی و یا رابط های اکسترنال باید ببیند کدام راه ارتباطی برای شما راحت تر و مناسب تر است.

حتی هنرمندان هم با اسکوتر برقی آدرنالین بالا را تجربه می کنند.

ظرفیت باتری دستگاه ساعت زنی :

پنجمین مورد از عوامل تاثیر گذار بر قیمت دستگاه حضورو غیاب میزات ظرفیت باتری دستگاه هست که وجود باتری یو اس بی در دستگاه از الزامات است که در زمان قطعی برق باتری برق مورد نیاز دستگاه را تامین کند و یا اگر جز مناطقی هستید که برق ضعیف هست نیاز به باتری از مهم ترین پارامتر ها است و همینطور مدت زمانی که باتری میتواند دستگاه را روشن نگه دارد مهم است .

نوع مدیریت دستگاه ثبت تردد:

ششمین مورد از عوامل تاثیر گذار بر قیمت دستگاه حضورو غیاب نحوه ی تنظیمات دستگاه است که به ۲ صورت :

  • به واسطه منوهای دستگاه
  • اتصال به یک کامپیوتر

وقتی از طریق یک کامپیوتر مرکزی تنظیم و کنترل انجام بشه یعنی دستگاه به صورت دوکاره طراحی شده و به طبع قیمت بالاتری دارد .

مدل نرم افزار نصبی روی دستگاه حضورغیاب  :

هفتمین مورد از عوامل تاثیر گذار بر قیمت دستگاه حضورو غیاب نوع نرم افزاری هست که بر روی دستگاه نصب شده اکثرا نرم افزار بر روی دستگاه ها نصب هستند اما قابلیت های یکسانی در ثبت و ضبط ندارند و حتی بعضی از دستگاه ها نرم افزار هم ندارند .

باید دقت کنید که کاربری نرم افزار چگونه هست قابلیت اتصال به سیستم های حقوق و دستمزد را دارد یا خیر فرمت خروجی نرم افزار چیست و اگر نیاز به چاپ خروجی دارید باید یک پرینتر در نظر گرفته شود .

شکل ظاهری دستگاه حضور و غیاب :

هشتمین مورد از عوامل تاثیر گذار بر قیمت دستگاه حضور و غیاب شکل ظاهری دستگاه هست که بعضی از دستگاه ها از بدنه مقاوم تهیه شده اند و دارای رنگبندی و یا اینکه صفحه نمایش رنگی یا سیاه و سفیده و همینطور اندازه صفحه نمایش چقدر هست که بسیار مهم است.

خرید جهیزیه اقساطی با بهترین قیمت لوازم خانگی بدون ضامن

پشتیبانی و گارانتی دستگاه حضورغیاب:

نهمین مورد از عوامل تاثیر گذار بر قیمت دستگاه حضور و غیاب وجود پشتیبانی و خدمات پس از فروش است که بسیار بسیار اهمیت بالایی د ارد و در صورت هر گونه خطا و خرابی شرکت پشتیبان موظف باشد این ضررها را جبران و یا به حداقل برساند

اهمیت بسیار زیادی دارد که شرکت پشتیبان امکان تعمییر با تعویض قطعات دستگاه را داشته باشد

آیا در صورت سوال و ابهام شرکت پشتیبان شما  را راهنمایی و نیاز شما را با آموزش های صحیح برطرف میکند؟

برندهای دستگاه ساعت زنی :

دهمین مورد از عوامل تاثیر گذار بر قیمت دستگاه حضور و غیاب برند هست که البته که هر چقدر برند دستگاه معروف تر باشد به طبع قیمت بالاتری هم دارد . برندهای معروف دستگاه حضورو غیاب اطلس و زد کی ..

ماژول های دستگاه حضور و غیاب :

یازدهمین مورد از عوامل تاثیر گذار بر قیمت دستگاه حضور و غیاب ماژول های بی سیم ، اکسس کنترل ،دوربین داخلی ،صفحه نمایش لمسی و .. مسلما با وجود چنین امکاناتی قیمت بالاتری هم دارند .

لینک :

دستگاه حضور و غیاب

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا