اخبار دیگران

ویژگی های خاک مناسب سانسوریا پاکوتاه

آیا خاک مناسب برای نگهداری سانسوریا پا کوتاه را میدانید ؟ اگر شما به نگهداری از گل و گیاه مخصوصا سانسوریا آن هم از نوع سانسوریا پاکوتاه علاقه مند هستید یکی از ویژگی های ضروری برای اینکه از این گیاه زیبا باید بدانید این است که این گیاه برای نگهداری به چه خاکی نیاز دارد .
سانسوریا پاکوتاه یکی از زیباترین گونه های سانسوریا میباشد که شرایط نگهداری مشابه به سانسوریا را دارد و تفاوت ان کمی تفاوت در تکثیر آن میباشد البته این تغییرات بسیار اندک میباشد .
خاک مناسب برای کاشت سانسوریای پا کوتاه میبایست نیاز به مواد مغذی سانسوریا را رفع نماید همچنین ph خاک باید مناسب با نیاز این گیاه زیبا باشد همچنین در این خاک از چه ترکیبی استفاده شده باشد تا در رشد این گیاه تاثیر مثبتی داشته باشد .

معرفی سانسوریا پا کوتاه :

ابتدا کمی با سانسوریا پا کوتاه آشنا شوید ،این گیاه زیبا همانطور که شاید بدانید در شرایط آب و هوایی مختلفی میتواند زندگی کند و دارای مقاومت بالا است یکی از دلایلی که باعث شده تا در بین مردم بسیار محبوب باشد همین ویژگی مقاومت به شرایط آب و هوایی میباشد علت دیگر آن شکل زیبا و رنگ جذابی است که این گیاه دارد که البته سانسوریا پا کوتاه نیز انواع مختلفی دارد و گونه ابلق آن دارای نوارهایی به رگ تقریبا طلایی بسیار مشهور میباشد که البته این نوع از سانسوریا پا کوتاه  که همان سانسوریا پا کوتاه ابلق است نسبت به سایر نوع ها قیمت بیشتری نیز دارد  این گیاه زیبا یکی از گیاهان تقریبا کوچک محسوب میشود که ارتفاع این گیاه کم بوده و دارای برگ های پهن و خاصی میباشد البته نگهداری از سانسوریا پا کوتاه نیز مانند سایر گونه های سانسوریا کار سختی نیست .

دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کارهای سنتی

آیا با ویژگی های سانسوریا پا کوتاه آشنایی دارید ؟

اگر تا بحال در منزل یا محل کار خود از گیاه نگهداری کرده باشید متوجه شده اید که نگهداری از گل و گیاه باعث میشود که روحیه خودتان بهتر از قبل و بر هوای انجا نیز تاثیر مثبتی خواهد داشت نگهداری از سانسوریا پاکوتاه در منزل فواید بسیاری دارد که تعدادی از آنها را میگوییم
زیاد شدن اعتماد بنفس : اینکه شما از این گیاه نگهداری کنید و این گیاه رشد کند و زنده بماند باعث میشود اعتماد بنفش شما بالا برود
تصفیه هوا: سانسوریا یکی از گیاهان تصفیه کننده هوا میباشد که سانسوریا پا کوتاه نیز این ویژگی پاک کننده بودن هوا را نیز دارد و کربن دی اکسید را جذب و اکسیژن تولید میکند .
بهبود بیماری های روحی : پیشنهاد میکنم از سانسوریا پا کوتاه مخصوصا گونه سانسوریا پا کوتاه بلک نگهداری کنید این گیاه باعث میشود شما از بسیاری از بیماری های روحی روانی دور شده و اضطراب و تنش را از شما دور میکند .
تنفس بهتر : سانسوریا باعث میشود تا محیط اطراف خشک نباشد و محیط اطراف را مرطوب نگه میدارد که باعث میشود پوست شما بهتر و فرآیند تنفسس نیز برایتان راحتتر باشد.

چطور از سانسوریا پا کوتاه نگهداری کنیم؟

بطور کلی نگهداری از ساسوریا پا کوتاه کار سختی نیست و نگهداری از سانسوریا پا کوتاه بسیار شبیه به ساسوریا میباشد اگر از سانسوریا نگهداری کرده باشید به راحتی میتوانید از سانسوریا پا کوتاه نیز نگهداری نمایید .در ادامه به تعدادی از ویژگی هایی که برای نگهداری از سانسوریا لازم است بدانیم  اشاره میکنیم.

پارتیشن شیشه ای + محاسبه سریع "قیمت پارتیشن شیشه ای تک جداره فریم لس"

آبیای سانسوریا پا کوتاه چگونه است ؟

گیاه سانسوریا به آبیاری حساس نمیباشد ولی اگر میزان آبیاری سانسوریا از میزانی که باعث شود خاک همیشه مرطوب باشد شود باعث میشود ریشه گیاه دچار گندیدگی شود به همین دلیل سانسوریا پا کوتاه به کم ابیاری علاقه بیشتری دارد تتا آبیاری زیاد بطور مثال در فصل گرم سال هفته ای یک تا دو بار آبیاری کفایت میکند البته توجه شود که خاک تا سطح حدودا ۴ سانتی خشک باشد سپس آبیاری انجام شود .  در کنار این موارد کوددهی هم بسایر مهم است که شما با استفاده از کودهای 121236 و 202020 میتونید گیاهان خودتون رو تغذیه کنید، برای خرید کود گیاهان آپارتمانی میتونید  به فروشگاه گل من و تو که در اون تمام کودها تست شده هستند مراجعه کنید.

دمای مناسب برای نگهداری از سانسوریا پاکوتاه چقدر میباشد ؟

همانطور که میدانید سانسوریا گیاه مقاوم است  نیاز به شرایط خیلی ویژه برای نگهداری ندارد میتواند دمای ۱۰ درجه  را نیز تحمل کند ولی برای اینکه شرایط رشد مناسبی داشته باشد میبایست دمای محیط بین ۱۶ تا ۲۴ درجه باشد

نور سانسوریا چقدر باشد تا گیاه رشد مطلوبی داشته باشد؟

سانسوریا پا کوتاه از نظر دریافت نور کمی حساس است به این صورت که به دریافت نور مستقیم علاقه ندارد و کم نوری و سایه را نیز جز خواسته هایش نمیباشد این گیاه زیبا باید نور غیر میتقیم دریافت نماید تا هم از نظر تغذیه تامین شود و هم باعث شود زیبایی برگ هایش حفظ شود زیرا نور زیاد باعث سوختن برگ ها میشود .

خاک مناسب سانسوریا پاکوتاه چه ویژگی هایی دارد ؟

خرید لوازم سفر از گرجستان چگونه است؟

یکی از مهم ترین نیاز های سانسوریا پا کوتاه برای نگهداری ، خاک مناسب است همانطور که در قسمت آبیاری سانسوریا پا کوتاه گفتیم ، آبیاری زیاد و مرطوب بودن دایمی خاک باعث گندیدگی ریشه میشود پس اجزای تشکیل دهنده خاک باید بگونه ای باشد که فر آیند زهکشی بطور صحیح انجام شود تا ریشه سانسوریا دچار پوسیدگی نشود .به همین جهت خاک متشکل از ماسه و رس و مواد آلی برای این گیاه مناسب است و همچنین استفاده از خاکبرگ نیز این ترکیب را بهتر میکند .ترکیب دیگری که میتوان برای خاک  سانسوریا پاکوتاه پیشنهاد داد کود حیوانی +خاک رس + ماسه +ورمی کمپوست است این موارد به تنهایی برای خاک کافی نیستند و خاکبرگ و خاک لومی نیز اگر استفاده شود این خاک بسیار عالی میشود .ترکیبی که بطور خیلی ویژه برای خاک سانسوریا پاکوتاه استفاده میکنید میتوان شامل خاک برگ ،ماسه ،خاک باغچه ،ورمی کمپوست و متشکل از پودر ذغال باشد .اگر ای موارد گفته شده دسترسی نداشتید از خاک باغچه +خاک برگ بهمراه پرلیت استفاده کنید تا هم زهکشی مناسب داشته باشد و هم نیازهای گیاه را برطرف سازد .

ویژگی‌های خاک گیاه سانسوریا پاکوتاه :

گل سانسوریا نیاز به خاکی دارد که غنی باشد و همچنین زهکشی بالایی داشته باشد همانطور که گفتیم خاک مناسب جز اولین و ضروری ترین نیاز های یک گیاه است .اگرچه سانسوریا گیاهی مقاوم است ولی خاک نیاز اولیه است و برای سانسوریاپاکوتاه نیز نیازی مهم است .
مناسب بود ph خاک یکی از شرایط خاک میباشد و از ویژگی های مهم خاک بشمار می آید و خاک باید خاکی اسیدی تا خنثی باشد  و عددی بین ۴.۵ تا ۷ را داشته باشد .

سایت اول فیلم : دنیایی از فیلم و سریال در دستان شما

تکثیر سانسوریا پاکوتاه

تکثیر سانسوریا پا کوتاه شبیه به سانسوریا میباشد که روش کامل تکثیر بهمراه ویدیو را قبلا در مقاله ای تکثیر سانسوریا اورده ایم
و به سه روش انجاام میگیرد تکثیرسانسوریا پاکوتاه در آب،تکثیر سانسوریا پا کوتاه در خاک و تکثیر سانسوریا پاکوتاه از روش کاشت پاجوش یا  تقسیم ریزوم گیاه میباشد .
هر سه روش برای سانسوریا پا کوتاه قابل استفاده میباشد تنها نکته زمانی است که بخواهید سانسوریا ابلق را تکثیر کنید . توجه داشته باشید که برای تکثیر سانسوریا ابلق از روش تکثیر در آب استفاده نکنید زیرا با قرار دادن قلمه در آب دو رنگ بودن سانسورییا از بین میرود .نکته دیگر اینکه در آب قارچ کش اضافه کنید.

خاک مناسب تکثیر سانسور پا کوتاه :

خاک مناسب برای تکثیر سانسوریا پا کوتاه در واقع خاک مورد استفاده برای تکثیر به روش تکثیر در خاک است زیرا قلمه را برای تکثیر هم میتوان در آب و هم در خاک قرار داد.بهتر است قلمه ای که انتخاب میکنید را در اگر در خاک گلدان قرار میدهید ،خاک گلدان را با ماسه ترکیب کنید و آبیاری منظمی داشته باشید .

و در پایان نگهداری از سانسوریا آن هم سانسوریا پا کوتاه که بسیار زیبا است کار بسیار آسانی میباشد اگر آب و نور و خاک مناسب برای سانسوریا پا کوتاه را درست انتخاب کرده و آن را رعایت کنیم گیاهی زیبا خواهیم داشت که رشد مطلوبی دارد .

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا