اخبار دیگران

10 ویژگی لوگوی ایده آل

به طور کلی لوگو یک تجارت یا کسب و کار را با استفاده از اشکال و رنگ های مختلف معرفی می کند انتخاب لوگو اولین گام برندسازی و جذب کننده مخاطب محسوب می شود اهمیت لوگو وقتی مشخص می‌شود که از میان ده‌ها لوگو، لوگوی شما مورد توجه مخاطبان قرار می‌گیرد و هدف اصلی لوگو ماندگار شدن در ذهن مخاطب می باشد پس باید به صورت حرفه‌ای لوگوی خود را طراحی کنید و این موضوع را در خاطر داشته باشید که اگر لوگو و نماد تجاری نداشته باشید یک ضعف بزرگ در کسب و کار دارید.

1- منحصر به فرد باشد لوگو باید خاص، تک و منحصر به فرد باشد تا تفاوتش نسبت به بقیه محصولات دیگر رقبا کاملا مشخص باشد و مخاطب در ذهنش مقایسه کند و به این نتیجه برسد که محصولی که دارای این لوگو حرفه ای می باشد قطعا، محصول بهتری نسبت به بقیه محصولات می باشد درست است که لوگو نباید زیاد پیچیده باشد ولی نباید آنقدر هم ساده باشد که به راحتی کپی شود و از آن تقلید شود پس لوگوی خود را طوری طراحی کنید که کپی کردن از آن کار راحتی نباشد و اصالت لوگوی خود را حفظ کنید.

2- نام تجاری در لوگوی خود به کار ببرید:
پس از طراحی لوگوی خود حتماً نام تجاری را در آن قرار دهید هرچند لوگوی شما ساده باشد باید نام تجاری خود را در آن جای دهید مانند شرکت ویکی پدیا که یک لوگوی ساده دارد اما نام تجاری خود را در آن پوشش داده است.

بهترین سایت خرید و فروش اکانت در ایران کوک سنتر

3- سه لوگوی به یادماندنی باشد:
یک لوگوی حرفه‌ای باید به گونه‌ای باشد که در ذهن مخاطب بماند و بعد از گذشت مدتی از خاطر او محو نشود با ایجاد یک حس طنین انداز در لوگو می‌توانید به یادماندنی شوید. شناخته شدن نام تجاری شما به رابطه بین شما و مخاطبین و مشتریان کمک می‌کند و باعث ایجاد اعتماد و اعتبار شما می‌شود.

4- انعطاف‌پذیری:
به طور کلی لوگویی که دارای سادگی باشد و مخاطب در درک آن به مشکل نخورد لوگوی انعطاف پذیری می باشد یک لوگوی خوب باید بدون تغییر هویت و هدف در همه رسانه‌ها و کانال های تبلیغاتی به راحتی جای بگیرد مشکل ترکیب ‌بندی و بی‌کیفیتی و مشکلات مقیاسی دیگر را نداشته باشد قابلیت انتقال از یک رسانه به رسانه دیگر را داشته باشد تا مشروعیت شرکت شما را حفظ کند.

5- انتخاب رنگ مناسب:
رنگ موضوع کلیدی می‌باشد بنابراین در طراحی رنگ های درست انتخاب کنید هر رنگی یک مفهوم متفاوت دارد برای دانستن مفهوم هر رنگ می توانید از روانشناسی رنگ ها استفاده کنید مثلاً قرمز رنگ پر انرژی می باشد رنگ نارنجی نماد جوان‌پسندی دارد رنگ سبز نماد رشد و طبیعت و طبیعی بودن را دارد و رنگ آبی حس آرامش را منتقل می‌کند و سایر رنگها هرکدام معنی و مفهوم مخصوص به خود را دارد باید بدانیم چه پیامی را می‌خواهیم به مخاطب منتقل کنیم متناسب با آن پیام، رنگ برای طراحی لوگوی خود انتخاب کنیم.

6- تاثیر زمانی:
باید بدانیم که موفقیت در زمان کوتاه به دست نمی‌آید بسیاری از برندهای مطرح حال حاضر در روزهای اول به این شدت مطرح بودند بنابراین نباید انتظار داشته باشید که لوگوی شما در مدت کوتاه بازدهی بالا داشته باشد حتی اگر طراحی فوق العاده ای برای لوگوی خود کرده اید. پس باید در این امر صبور باشید.

استفاده از پارتیشن شیشه ای در حمام های شیشه ای

7- از نظر مخاطبین بهره‌گیری کنید:
می توانید یک کمپین تبلیغاتی ایجاد کنید تا از دید و نظر مخاطبان و مشتریان کمک بگیرید بهره‌گیری از نظرات مخاطبین و مشتریان می تواند تاثیر زیادی در یک طراحی لوگوی قوی داشته باشد.

8- ساده و پویا بودن لوگو:
برای تاثیرگذاری بیشتر و بهتر از طرح های ساده استفاده کنید از رنگ و متن غیر ضروری که باعث منحرف شدن مخاطب و فاصله گرفتن از پیام اصلی طراحی لوگو می‌شود نباید استفاده شود و این نکته را فراموش نکنید که زیبایی در اوج سادگی است.

9- تک رنگی:
بهتر است طراحی که انجام می دهید از یک یا دو رنگ بیشتر استفاده نکنید و به اصطلاح شلوغ کاری نکنید استفاده از رنگ های زیادی باعث بی اهمیت شدن و کم ارزش شدن طرح می شود
به طور مثال یک رنگ یا دو رنگ انتخاب کنید و از سایه روشن همان رنگ ها برای طراحی استفاده کنید نه از رنگ های اضافی. مثل کاکاکولا و پپسی که از تک رنگ قرمز و آبی استفاده کرده اند.

10-شناخت مخاطب:
برای طراحی لوگو بعد از فهمیدن نوع فعالیت شرکت، باید مخاطب را هم شناخت. کسب و کارتان در مورد هر چیزی که باشد باید لوگوی شما با مخاطبتان ارتباط برقرار کند تا نتیجه مثبت بدهد.

 

ادرس صفحه مورد نظر: https://tarahilogo.net/logo-design/

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا