اخبار دیگران

قیمت کمد لباس دخترانه چقدر است؟ | بررسی عوامل موثر بر قیمت

تا پیش از ساخته شدن اولین کمدها، مردم وسایل و لباس های خود را در پستوها پنهان می کردند و وقتی کمدها ساخته شدند، وسایل بسیاری را در خود جای دادند و به محیط خانه زیبایی و نظم خاصی بخشیدند. در طول تاریخ کمدها با کاربردهای مختلفی ساخته شده اند و یکی از کمدهای محبوب کمد دخترانه می باشد. این کمدها مدل های مختلفی دارند و هر کدام از این مدل ها نیز دارای قیمت خاصی می باشند. اطلاع از فاکتورهای تعیین کننده قیمت کمد لباس دخترانه به افراد کمک می کند تا از قیمت این نوع کمد مطلع شوند.

فاکتورهای تعیین قیمت کمد دخترانه و تغییر در هر یک از آنها باعث افزایش یا کاهش قیمت کلی آن می شود. به دلیل اهمیت این فاکتورها، در این مقاله آنها را مورد بررسی قرار می دهیم تا افرادی که می خواهند از قیمت کمد لباس دخترانه یا قیمت کمد دیواری مطلع شوند، به خوبی این عوامل را شناخته و قیمت نهایی کمد دخترانه را بدانند.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت کمد لباس دخترانه

همانند بسیاری از محصولات، در تعیین قیمت کمد دخترانه هم مجموعه ای از عوامل تاثیرگذار هستند. برای درک و شناخت بهتر این عوامل قبل از خرید کمد دخترانه، آنها را مورد بررسی قرار می دهیم.

جنس بدنه و درب کمد لباس دخترانه

جنس و متریال مورد استفاده برای ساخت درب کمد یکی از فاکتورهای مهم و تاثیرگذار در قیمت و زیبایی کمد دخترانه می باشد. کیفیت جنس کمد دخترانه تعیین کننده ماندگاری آن است و اگر از متریال مرغوب برای آن استفاده نشود، ممکن است به سرعت آسیب دیده و خراب شود. به طور کلی از چوب طبیعی، فلز، ام دی اف، اچ دی اف، شیشه و یا ترکیبی از متریال های مختلف برای ساخت درب کمد دخترانه استفاده می کنند. برای بدنه کمدها نیز از متریال مختلفی استفاده می شود و پرطرفدارترین نوع آن ام دی اف می باشد.

ام دی اف و تنوع مدل های آن سبب شده است که در چند دهه اخیر از آن  برای ساخت درب و بدنه کمد دخترانه استفاده شود. چوب طبیعی نیز زیبایی خاصی دارد اما قیمت آن نسبت به ام دی اف بالاتر است. در انتخاب جنس علاوه بر سلیقه باید به کیفیت نیز توجه کرد و بودجه لازم برای جنس باکیفیت را اختصاص داد.

سبک کمد لباس دخترانه

طراحی درب کمد دخترانه در سبک مدرن، کلاسیک و نئوکلاسیک متفاوت است. سبک مدرن به سادگی معروف است و طرح های مورد استفاده در آن پیچیدگی خاصی ندارد. طرح های سبک کلاسیک بسیار دقیق و ظریف هستند و نیاز به دقت بالایی دارند. سبک نئوکلاسیک نیز نه پیچیدگی سبک کلاسیک را دارد و نه به اندازه سبک مدرن، ساده است. در واقع سبک نئوکلاسیک تلفیقی از این دو سبک می باشد.

برای سبک مدرن از درب های فلت و برای سبک های کلاسیک و نئوکلاسیک به ترتیب از درب هایی با زهوار برجسته و درب های قاب تونیک استفاده می گردد. هر چقدر سبک انتخابی برای درب کمد دارای طراحی ساده تری باشد، قیمت کمد لباس دخترانه هم کمتر می شود. درب هایی که به سبک مدرن ساخته می شوند قیمت مناسب تری نسبت به درب های قاب دار و قاب تونیک دارند.

نوع روکش کمد لباس دخترانه

درب کمد لباس دخترانه می تواند دارای روکش های مختلفی باشد. از جمله این روکش ها می توان به روکش ملامینه، چوب طبیعی و هایگلاس اشاره کرد. روکش ملامینه که بر روی مغزی ام دی اف اجرا می شود، قیمت ارزان تری نسبت به سایر روکش ها داشته و در عین حال زیبایی و جذابیت خاصی دارد.

روکش چوب طبیعی دارای نقش و نگار است و زیبایی بسیار زیادی دارد. اکثر گونه های چوب این روکش، گردو، راش و بلوط می باشد. نحوه چیدمان این روکش بر روی سطح اصلی درب، در قیمت آن تاثیر ویژه ای دارد. روکش هایگلاس نیز تنها برای کمدهایی به سبک مدرن استفاده می گردد و سطح آن یکپارچه و براق می باشد. این روکش در مقایسه با روکش چوب طبیعی، قیمت مناسب تری دارد.

ابعاد و اندازه کمد لباس دخترانه

از جمله عوامل تاثیرگذار بر قیمت کمد لباس دخترانه می توان به ابعاد و اندازه آن اشاره کرد. طبیعی است که هر چقدر ابعاد یک کمد بیشتر و بزرگتر باشد، قیمت بیشتری هم دارد. اگرچه عمق استاندارد کمدها مشخص است اما در صورتی که عمق یک کمد بیشتر باشد، در افزایش قیمت آن تاثیر دارد.

روش رنگ آمیزی کمد لباس دخترانه

شیوه رنگ آمیزی کمد لباس دخترانه، یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت آن می باشد. روش های رنگ آمیزی پوششی، وایت واش، پتینه و موج نما از جمله روش های رایج برای رنگ آمیزی کمد لباس دخترانه هستند.

روش رنگ آمیزی پوششی: از این روش در هر سه سبک مدرن، کلاسیک و نئوکلاسیک استفاده می شود و برای درب های بدون روکش مناسب می باشد.

روش رنگ آمیزی وایت واش : این روش برای سبک کلاسیک و نئوکلاسیک کاربرد دارد.

روش رنگ آمیزی پتینه: از این روش در سبک کلاسیک استفاده می شود و سطح روکش با در نظر داشتن خطوط و نقوش، رنگ آمیزی می شود.

روش رنگ آمیزی موج نما: از این روش برای رنگ آمیزی به صورت رنگ طبیعی چوب در سبک های مدرن و کلاسیک استفاده می گردد.

نوع رنگ کمد لباس دخترانه

همانطور که شیوه رنگ آمیزی بر قیمت کمد لباس دخترانه تاثیر دارد، نوع رنگ مصرفی نیز در این زمینه نقش دارد. رنگ های پر مصرف پولیش، پلی اورتان و نیم پلی استر برای رنگ آمیزی کمد لباس دخترانه مورد استفاده قرار می گیرند. رنگ نیم پلی استر قیمت ارزان تری نسبت به دو نوع دیگر دارد و رنگ پولیش در واقع گران ترین نوع رنگ است و قیمت آن بسیار بالا می باشد.

تعداد کشوهای کمد لباس دخترانه

کمدهای لباس دخترانه از تعدادی کشو نیز تشکیل شده اند. کشوها نقش مهمی در جای دادن لباس ها دارند زیرا می توان هر کدام را برای یک نوع لباس اختصاص داد و آنها را دسته بندی کرد. تعداد کشوهای لباس در قیمت کمد دخترانه نقش دارد و کمدهایی که دارای تعداد کشوی بیشتری هستند، قیمت بالاتری دارند.

تعداد طبقات کمد لباس دخترانه

کمد لباس دخترانه مانند هر کمد دیگری دارای طبقات مشخصی می باشد و تعداد طبقات و یا عدم وجود طبقات به مدل آن بستگی دارد. اگر تعداد طبقات زیاد باشد، قیمت کمد لباس دخترانه افزایش پیدا می کند، چون برای هر طبقه باید از متریال بیشتری استفاده نمود.

آینه داشتن کمد لباس دخترانه

کمدهای آینه دار به دلیل ظرافت و زیبایی خاصی که دارند، در جذابیت اتاق نیز تاثیر می گذارند. با استفاده از این کمدها دیگر نیازی به نصب آینه در اتاق نمی باشد اما داشتن آینه در کمد لباس باعث افزایش قیمت آن می گردد.

اکسسوری کمد لباس دخترانه

برای تزیین کمد لباس از اکسسوری های مختلفی استفا‌ده می شود تا زیبایی کمد افزایش پیدا کند و هر چقدر ارزش و تعداد این اکسسوری ها بیشتر باشد، کمد لباس دخترانه هم قیمت بیشتری خواهد داشت.

یراق آلات کمد لباس دخترانه

کمد لباس دخترانه دارای یراق آلاتی می باشد که هر کدام قیمت متفاوتی دارند. کیفیت و مرغوبیت یراق آلات و برند تولید کننده آن بر قیمت کمد لباس دخترانه تاثیر می گذارند.

نکته مهم در تعیین قیمت کمد لباس دخترانه

برای خرید کمد لباس دخترانه باید نیاز و سلیقه افراد مشخص شده و سپس برای خرید اقدام شود. قطعا هر چقدر که متریال مصرفی برای ساخت کمد لباس از کیفیت بیشتری برخوردار باشند، قیمت بیشتری خواهند داشت و از سویی ماندگاری آن افزایش پیدا می کند. افراد باید به کیفیت متریال تمامی اجزای کمد لباس دخترانه دقت کنند و با در نظر داشتن بودجه، سلیقه و نیاز خود به انتخاب آن بپردازند.

منبع:

https://archatrina.net/

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا