اخبار دیگران

معرفی گیاهان آپارتمانی غول پیکر

گیاهان آپارتمانی با رشد چشمگیر

طبیعت بخش جدایی ناپذیر زندگی انسان ها است و با روح انسان عجین شده است. در زندگی ماشینی امروز خلأ طراوت و شادابی طبیعت در زندگی انسان به شدت احساس می‌شود. افرادی که عاشق گل و گیاه هستند، به علت سکونت در آپارتمان هایی با نور کم به ناچار از این هدیه الهی دور می‌مانند.

اما دسته ای از گیاهان که به گیاهان آپارتمانی شهرت دارند، علاوه بر اینکه مقاومت بالایی در فضاهای سر بسته و کم نور از خود نشان می‌دهند با مراقبت های به نسبت ساده ای که دارند به شدت مورد استقبال عموم قرار گرفته اند.

در این بین گیاهانی وجود دارند که در فضاهایی مثل آپارتمان ها، دفاتر اداری، مراکز تجاری، فروشگاه ها و … می‌توانند رشد چشم گیری داشته باشند. این گیاهان با توجه به رشد قدی و عرضی برگ ها به گیاهان غول پیکر آپارتمانی مشهور هستند.

قد بعضی از این گیاهان تا 5-6 متر هم می‌رسد. قصد داریم در این مقاله شما را با برخی از این گیاهان آشنا کنیم.

گیاه بابا آدم یا فیل گوش

گیاه بابا آدم یا فیل گوش گیاه بسیار زیبا و محبوبی است که بومی جنگل های مرطوب آمریکا، آسیا و در بعضی نواحی اروپا است. با توجه به پیشینه این گیاه باید گفت که بابا آدم از گیاهانی است که با شرایط آب و هوایی ایران سازگار و منطبق است و مشاهدات نشان می‌دهد که در برخی مناطق ساقه های گیاه تا 2 متر رشد داشته اند.

این گیاه برگ های پهن و نوک تیز زیبایی دارد که از ساقه گیاه در برابر بارش شدید باران محافظت می‌کند و به این ترتیب این گیاه برای نگهداری در باغچه نیز مورد مناسبی به شمار می‌رود.این گیاه در بعضی از فصول گل های بنفش رنگ و زبیایی می‌دهد که از دانه آن برای تکثیر و کاشت گیاه جدی استفاده می‌کنند.

زندگینامه پرستو صالحی | از بازگویی اعتیاد پدرش در برنامه زنده تا مهاجرت به ترکیه

نکته پایانی درباره بابا آدم این است که این گیاه در فضاهای سربسته و کم نور تا 70 سانتی متر رشد خواهد داشت و در فضاهای باز و مناطق بومی ساقه های آن به 2 متر می‌رسد.

گیاه فیکوس لیراتا

 

فیکوس لیراتا یک گیاه زیبا با برگ های پهن است که از گیاهان بومی غرب آفریقا است. فیکوس لیراتا با برگ های پهن پنج ضلعی زیبایی که دارد توجه علاقه مندان گل و گیاه را به خود معطوف کرده است.

به دلیل سازگاری این گیاه با فضاهای بسته و رشد چشمگیری که دارد می‌توانید گلدان این گیاه را در اکثر فروشگاه ها و مراکز تجاری لوکس مشاهده کنید.

این گیاه همیشه سبز با برگ های براق و چرم مانند خود که اندازه هر کدام تا 30-50 سانتی متر می‌رسد برای نگهداری در آپارتمان توصیه می‌شود.

لیراتا گیاهی غول پیکر است زیرا که در مناطق بومی تا 10-12 متر رشد می‌کند و این رشد در محیط های بسته مانند فضای آپارتمان شما تا 2 متر است.

لیراتا علاوه بر رشد سریعی که دارد یک گیاه تصفیه کننده هوا از آلودگی و گرد و غبار نیز به شمار می‌رود که سبب محبوبیت بیشتر این گیاه شده است.

گیاه برگ انجیری

برگ انجیری یک گیاه پر طرفدار است که محبوبیت زیادی بین طراحان دکوراسیون داخلی دارد و این محبوبیت را مدیون برگ های پنجه ای و پهن زیبای خود می‌باشد.

همانطور که گفته شد گیاه برگ انجیری دارای برگ های زیبای پنجه ای شکل هست که شکاف ها و نقش هایی که روی برگ های آن وجود دارد زیبایی منحصر به فردی به این گیاه داده است.

زیر و بم دو برادر، مسیح و آرش ای‌پی

جالب توجه است اگر بدانید که ای گیاه زیبا بسیار مقاوم است و نیاز به نگهداری آنچنانی ندارد و با رعایت نکات ساده ای می‌توانید رشد سریع و چشمگیر این گیاه را شاهد باشید.

برگ انجیری از بومیان جنگل های بارانی مکزیک و کلمبیا است که به پنیر سوئیسی نیز معروف است. دلیل این نام گذاری هم برش ها و سوراخ های روی برگ است که به پنیر تشبیه شده است.

گیاه برگ انجیری در مناطق بومی خود و محیط های باز تا 12 متر رشد خواهد کرد و در فضاهای آپارتمانی این رشد محدود به 2 متر می‌شود.

توجه داشته باشید که این گیاه نیاز به نور متوسط دارد و اگر نور این گیاه را به خوبی تامین کنید از رشد سریع آن لذت خواهید برد.

گیاه دیفن باخیا

دیفن باخیا یکی دیگر از گیاهان آپارتمانی است که زیبایی خود را مدیون برگ های پهن و نوک تیز خود است. این گیاه در بین خانم های خانه دار محبوبیت فراوانی دارد که این محبوبیت فقط به دلیل زیبایی این گیاه نیست بلکه رشد سریع، تصفیه کنندگی هوا، نگهداری آسان از دیگر ویژگی های جالب توجه این گیاه به شمار می‌رود.

این گیاه همیشه سبز با برگ هایی که تلفیقی از رنگ های سفید، سبز روشن و سبز تیره است را احتمالا در هر خانه ایرانی که به سلیقه یک بانو ایرانی چیدمان شده است خواهید دید.

دیفن باخیا به عصای بی عقلی نیز شهرت دارد و گیاه بومی مناطق جنوب و مرکز آمریکا است. البته باید دقت داشته باشید که این گیاه برگ های سمی ای دارد و باید از دسترس کودکان و حیوانات خانگی دور باشد.

چطور می توان در بازار کار فیبروز ابرو موفق شد؟

رشد گیاه دیفن باخیا در آپارتمان و با رسیدگی مناسب به 2 متر هم می‌رسد.

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا