اخبار بازیگرانبازیگران ایرانیبازیگران زنبازیگران مردفیلم ایرانی

مروری بر فیلم‌هایی که در پاییز امسال روی پرده نقره ای سینما می‌روند

با آغاز فصل پائیز در سال 1401، سینماهای کشور با فیلم های جدید سینما جان دوباره ای به خود گرفته و مخاطبان با آثار متنوعی در سینما موجه خواهند شد. در این مطلب در بازیگرآنلاین مروری میکنیم بر فیلم های جدید سینما که در پاییز 1401 اکران خواهند شد.

در پاییز امسال چند فیلم در صف اکران هستند؟

در پاییز امسال 13 فیلم در صف اکران هستند.

فیلم های کمدی که پاییز امسال اکران خواهند شد کدام است؟

بخارست ، خط استوا و چپ راست فیلم های کمدی هستند که در پاییز امسال اکران میشوند.

مروری بر فیلم های جدید سینما

پاییز در راه است و فیلم های جدید سینما هم با توجه به تغییر فصل، رنگ متفاوتی به خود می‌گیرد. در فهرست فیلم های جدید سینما در فصل پاییز ، گزینه‌های قابل تأمل زیادی دیده می‌شود. از فیلم کمدی «بخارست» که احتمال رکوردشکنی‌اش در گیشه وجود دارد تا فیلم‌های مطرحی چون «تفریق»، « جنگ جهانی سوم»، «برادران لیلا» و….

در بین آثار فیلم های جدید سینما در نیمه دوم سال 1401، اسامی فیلم‌هایی به چشم می‌خورد که در جشنواره‌های مطرح دنیا به نمایش درآمده‌اند و با استقبال زیادی از سوی منتقدان سینمای جهان روبه‌رو شده‌اند. برخی دیگر جوایزی گرفته‌اند یا نامزد دریافت جایزه‌های بین‌المللی بوده‌اند. برخی از آنها هم در جشنواره فجر به موفقیت‌هایی دست پیدا کرده‌اند. در بین فیلم های جدید سینما در اکران پاییز، چند فیلم کمدی هم دیده می‌شود. «بخارست» به کارگردانی مسعود اطیابی که بعد از دو فیلم «انفرادی» و «دینامیت» می‌توان به موفقیت آن امیدوار بود و دیگری «خط استوا» ساخته اصغر نعیمی.

شب داخلی دیوار اثر وحید جلیلوند از فیلم های جدید سینما

شب، داخلی، دیوار سومین فیلم سینمایی بلند وحید جلیلوند است که فیلمنامهٔ آن را نیز نوشته‌است. برادرش علی به عنوان تهیه‌کننده فعالیت می‌کند. جلیلوند نقش‌های اصلی را به نوید محمدزاده و امیر آقایی که پیش از این در دو فیلم بلند قبلی او چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت (۲۰۱۵) و بدون تاریخ، بدون امضاء (۲۰۱۷) ظاهر شده‌بودند، اختصاص داد.

گفته می‌شود ساخت این فیلم حداقل دو سال طول کشیده‌است، و تصویربرداری در پی ابتلای محمدزاده، بازیگر نقش اول، به کووید ۱۹ زمانی متوقف شده‌بود.

خلاصه داستان فیلم شب داخلی دیوار

درباره فیلم شب داخلی دیوار با نام جهانی Beyond the Wall این خلاصه منتشر شده است؛ علی، مردی نابینا، قصد خودکشی دارد که توسط دربان ساختمانش منصرف می‌شود. به او اطلاع داده می شود که پلیس در جستجوی زنی است که فرار کرده و در جایی از ساختمان مخفی شده است. علی کم کم متوجه می شود که لیلا زن فراری داخل آپارتمانش است. پس از شرکت در اعتراض کارگران که منجر به هرج و مرج شد، لیلا در مورد پسر ۴ ساله خود که هنگام بردن او به وانت پلیس گم شد، مضطرب و نگران است. کم کم علی از نظر عاطفی به لیلا وابسته می شود و…

تنفر سیاوش چراغی پور از صدای خود تا حضور در جیران در نقش خواجه

بازیگران فیلم شب داخلی دیوار

«شب، داخلی، دیوار»، سومین فیلم سینمایی وحید جلیلوند بعد از «چهارشنبه 19 اردیبهشت» و «بدون تاریخ، بدون امضا» است. این فیلم هم به تهیه‌کنندگی علی جلیلوند ساخته شده و نوید محمدزاده، امیر آقایی و دایانا حبیبی از بازیگران اصلی آن هستند.

جوایز فیلم شب داخلی دیوار

این فیلم اولین بار در هفتادونهمین جشنواره ونیز به نمایش درآمد و نامزد شیر طلایی این جشنواره شد. «شب، داخلی، دیوار» سومین همکاری امیر آقایی با وحید جلیلوند به حساب می‌آید و به نظر می‌رسد آقایی به پای ثابت آثار او تبدیل شده است. نوید محمدزاده هم دومین بار است که با جلیلوند همکاری می‌کند.

فیلم شب، داخلی، دیوار یکی از فیلم های جدید سینما

بخارست اثر مسعود اطیابی از فیلم های جدید سینما

بعد از قرار گرفتن دو فیلم «انفرادی» و «دینامیت» به کارگردانی مسعود اطیابی در فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمای ایران، حالا قرار است فصل پاییز فیلم کمدی «بخارست» هم به کارگردانی اطیابی اکران شود.

فیلم سینمایی «بخارست» به کارگردانی سید مسعود اطیابی، تهیه‌کنندگی علی طلوعی و نویسندگی حمزه صالحی در ژانر کمدی-اجتماعی ساخته شده است. این فیلم محصول سال ۱۴۰۱ است که پخش آن بر عهده‌ی «شایسته فیلم» است.

خلاصه داستان فیلم بخارست

درباره جزئیات داستان فیلم بخارست هنوز اطلاعاتی در دست نیست.

بازیگران فیلم بخارست

پژمان جمشیدی، حسین یاری، هادی کاظمی، بابک کریمی، امیرحسین آرمان، غزال نظر، ایمان صفا، وحید آقاپور، عرفان ابراهیمی، رضا بهبودی، پونه عاشورپور و غلامرضا نیکخواه در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

پوستر فیلم بخارست اثر مسعود اطیابی

تفریق اثر مانی حقیقی یکی دیگر از فیلم های جدید سینما

فیلم «تفریق» مانی حقیقی، بعد از نمایش در جشنواره تورنتو و استقبالی که از آن شد حالا قرار است فصل پاییز در سینماها اکران شود. حقیقی گفته فیلمش را با نگاهی به تفاوت زندگی عمومی و خصوصی مردم ایران ساخته و 9 سال برای این مسئله وقت گذاشته که فیلمش شبیه بیانیه سیاسی نباشد.

بعد از «پذیرایی ساده»، «اژدها وارد می‌شود» و «خوک»، «تفریق» هم جزو آثار قابل تأمل کارنامه این کارگردان به حساب می‌آید.

خلاصه داستان فیلم تفریق

وقتی فرزانه (ترانه علیدوستی) مردی را در اتوبوس شهری می بیند که شباهت زیادی به شوهرش، جلال (نوید محمدزاده) دارد، او را تا ساختمانی ناآشنا تعقیب می‌کند. در آنجا، او می بیند که ساکنان به او سلام می کنند که گویی او را می شناسند و از خیابان تماشا می کند که او وارد آپارتمانی می شود تا با زن دیگری ملاقات کند.

سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت

فرزانه سه ماهه باردار است و به سختی در شغل خود به عنوان مربی رانندگی کار می‌کند. او متقاعد شده است که جلال را در یک رابطه عاشقانه گرفتار شده دیده است. وقتی آن‌ها درباره آن بحث می‌کنند، او درباره حقایق خود قاطع است و به او یادآوری می‌کند که در آن زمان کیلومترها دورتر بوده است. فرزانه شروع به از هم پاشیدن می‌کند، اما قسم می خورد که او را دیده است، و از آنجا که نمی‌تواند رها کند، پیش از کشف ناخوشایند مردی که در اتوبوس است، به کشیدن نخ‌ها و از بین رفتن رابطه‌اش با جلال  ادامه می‌دهد.

بازیگران فیلم تفریق

ترانه علیدوستی و نوید محمدزاده، بازیگران اصلی این فیلم هستند و با توجه به فضای خاص فیلم، هرکدام در دو نقش متفاوت بازی می‌کنند. قبل از ترانه علیدوستی قرار بود پریناز ایزدیار نقش زن اصلی فیلم را بازی کند که به خاطر تعهد به پروژه‌ای دیگر این امکان فراهم نشد.

سهیلا رضوی، سعید چنگیزیان، علی باقری، وحید آقاپور، اسماعیل پوررضا، فرهام عزیزی، گیلدا ویشکی از دیگر بازیگران این فیلم هستند.

حواشی فیلم تفریق

  • سال ۱۳۹۹ برای اولین بار خبر از تولید فیلم تفریق به کارگردانی مانی حقیقی منتشر شد
  • در فهرست اولیه نام پریناز ایزدیار به عنوان بازیگر اصلی نقش زن اعلام شد و حتی عکس‌هایی در پیش تولید فیلم با کارگردان گرفته شد.
  • پریناز ایزدیار به دلیل آنچه بیماری کرونا و به هم ریختگی برنامه‌ها از سوی کارگردان اعلام شد با وجود تمرین‌های پیش از فیلمبرداری از پروژه انصراف داد و مانی حقیقی که پیش از این در کنعان و پذیرایی ساده با ترانه علیدوستی همکاری کرده بود در سومین تجربه همکاری در مقام کارگردان با او قرار داد بست.
  • فیلمبرداری فیلم تفریق ۲ بار به دلیل اوج گیری همه گیری کرونا به تعویق افتاد تا در نهایت تابستان سال ۱۴۰۰ این فیلم به مرحله تولید رسید.
  • تفریق قرار بود در جشنواره چهلم فیلم فجر حاضر باشد اما مراحل فنی فیلم طولانی شد و همین موضوع باعث شد فیلم به جشنواره فیلم فجر نرسد.
  • اولین نمایش فیلم تفریق در جشنواره فیلم تورنتو است که معتبرترین جشنواره سینمایی در امریکای شمالی به شمار می‌رود.

معرفی فیلم تفریق اثر مانی حقیقی

ملاقات خصوصی اثر امید شمس از فیلم های جدید سینما

«ملاقات خصوصی» اولین فیلم کارنامه امید شمس است که براساس فیلمنامه‌ای مشترک نوشته‌ی امید شمس، بهمن ارک و علی سرآهنگ ساخته شده.

فیلم به لحاظ استفاده از رنگ و قاب‌بندی‌ها هم موفق عمل کرده و به طور کلی می‌توان از آن به عنوان عاشقانه‌ای متفاوت نام برد. این اولین همکاری مشترک پریناز ایزدیار و هوتن شکیبا در یک فیلم سینمایی است. نکته قابل توجه درباره «ملاقات خصوصی» این است که تا آخرین روز برگزاری چهلمین جشنواره فیلم فجر، صدر نشین آرای مردمی بود اما برای اولین بار جایزه بخش بهترین فیلم از نگاه تماشاگران حذف شد.

سیر تا پیاز زندگی محمدعلی کشاورز و ناگفته های زندگی شخصی او و دخترش نِلی

خلاصه داستان فیلم ملاقات خصوصی

شخصیت های اصلی فیلم ملاقات خصوصی دختری به نام پروانه و پسری به نام فرهاد هستند که عاشق هم می شوند البته عشقی متفاوت. پدر پروانه زندانی است و برادرش ایمان نیز یک بدهکار فراری است. پروانه که گرفتاری های زیای دارد و با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کند در عطاری پدرش مشغول به کار است.

فرهاد هم بندی پدر پروانه است که توانسته در زندان یک گوشی موبایل مخفیانه داشته باشد و پروانه هر از گاهی با آن تماس می گیرد تا بتواند با پدرش صحبت کند. اینگونه است که فرهاد و پروانه گفت و گوهای کوتاهی با هم دارند و بالاخره فرهاد عاشق پروانه می‌شود و از او می‌خواهد که به ملاقاتش بیاید.

داستان فیلم ملاقات خصوصی موقعیت پیچیده بین دو دنیای زندان و محیط بیرون را در پیوند با یک رابطه مطرح می‌کند. از یک‌سو محیط طبیعی، جهان رنگ‌ها، طبیعت و تصاویر را مشاهده می‌کنیم و در سوی دیگر جهان تنگ، پر ازدحام و ناامن زندان را. پیوند بین این دو دنیا غالبا به‌واسطه صدا و گاه تصاویر مجازی است.

فیلم توانسته است این فضای دوگانه و فاصله بین آدم‌ها، فضاها و موقعیت‌ها را در تمام طول کار حفظ کند. نکته جالب این است که این فاصله و نرسیدن در بستر یک درام عاشقانه پیش می‌رود که در آن میل به وصال و اتحاد رابطه با حدت و شدت وجود دارد.

فیلم بین دنیای بیرون و سختی‌های زندگی و ناامنی در یک محله حاشیه‌ای با دنیای زندان در نوسان است. همان‌طور که آدم‌های بیرونی به راحتی می‌توانند به داخل زندان بیفتند، زندانی‌ها امیدوار به خروج از زندان هستند. اما روایت ملاقات خصوصی به‌گونه‌ای پیش می‌رود که رفتن یکی به بیرون مصادف با افتادن دیگری به داخل زندان است و آدم‌ها برای تغییر موقعیت به نفع خودشان باید عزیزان خود را قربانی کنند. این جهان دوگانه در کنار تصاویر گاه خیره‌کننده فیلم به ملاقات خصوصی جان تازه‌ای بخشیده است.

فیلم سینمایی «ملاقات خصوصی» به کارگردانی امید شمس که در بردن جوایز جشنواره فجر امسال به ویژه سیمرغ فیلم برگزیده مردم ناکام مانده بود، پرفروش‌ترین فیلم این دوره لقب گرفت. بررسی میزان فروش ۲۲ فیلم حاضر در بخش مسابقه چهلمین جشنواره فیلم فجر نشان می‌دهد «ملاقات خصوصی» با ۸۱۸ میلیون تومان درآمد پرفروش‌ترین فیلم این دوره بوده و در یک رقابت شانه به شانه با چهار میلیون تومان بیشتر «مرد بازنده» محمدحسین مهدویان را پشت سر گذاشته‌است.

معرفی فیلم نارگیل 2 پرمخاطب‌ترین و پرفروش‌ترین فیلم برای کودکان و نوجوانان

بازیگران فیلم ملاقات خصوصی

پریناز ایزدیار، هوتن شکیبا، ریما رامین‌فر، رویا تیموریان، سیاوش چراغی‌پور، نادر فلاح، پیام احمدی نیا، شیرین آقا کاشی و حسین پارسایی بازیگران فیلم ملاقات خصوصی هستند.

همچنین ایمان شمس برادر بزرگ‌تر امید شمس، کارگردان فیلم ملاقات خصوصی نیز نقش یک خلافکار قوی‌هیکل را بازی می کند که با قمه‌کشی دیگران را تهدید می‌کند. ایمان شمس در گذشته عنوان قوی‌ترین مرد ایران را در اختیار داشت او درباره بازی در فیلم برادرش گفته: قبل از این که فیلم را شروع کنم، برادر بزرگم برایم کلاس گذاشت و روی فن بیان من کار کرد. من از بچگی بازیگری را دوست داشتم. همیشه به امید می‌گفتم اگر فیلمی ساختی دوست دارم بازی کنم. در این فیلم تا حدی شخصیت خودم و دوستانم را بازی می کنم. از این لحاظ که در فیلم به مردان آهنین اشاره می‌شود. البته من در این سریال اهل قمه کشی هم هستم. دوستان خودم را دیده بودم که تا چند سال پیش افتخار شهر بودند ولی الان به خاطر خلافکاری در زندان هستند.

جوایز فیلم ملاقات خصوصی

 
قسمتنامزدنتیجه
بهترین فیلمنامهامید شمس ، بهمن ارک و علی سرآهنگنامزدشده
بهترین کارگردانیامید شمسنامزدشده
بهترین بازیگر نقش اول مردهوتن شکیبانامزدشده
بهترین بازیگر نقش اول زنپریناز ایزدیارنامزدشده
بهترین فیلمامیر بنانبرنده

حواشی فیلم ملاقات خصوصی

  • مهم‌ترین نکته «ملاقات خصوصی» داستان اجتماعی خاص و جنجالی آن است.
  • امیر بنان تهیه‌کننده این فیلم، پیش‌ازاین با فیلم «خورشید» برنده سیمرغ جشنواره فجر شده و در اسکار هم حضور داشته است.
  • بهمن ارک کارگردان فیلم «پوست» در این فیلم در جایگاه مشاور کارگردان حضور داشته و در پروسه فیلمنامه‌نویسی هم دخیل بوده است.
  • جالب است بدانید امید شمس در ابتدا قرار بوده تنها نویسنده کار باشد اما بعداً پیشنهاد کارگردانی کار را هم پذیرفته است.
  • امید شمس یک سال به دنبال تهیه‌کننده برای فیلمش بود تا در نهایت امیر بنان را متقاعد کرد تا ساخت این فیلم را در دستور کار خود قرار دهد.

پوستر فیلم ملاقات خصوصی اثر امید شمس

برادران لیلا اثر سعید روستایی یکی دیگر از فیلم های جدید سینما

فیلم «برادران لیلا» به کارگردانی سعید روستایی بعد از نمایش در جشنواره کن و اکران در سینمای فرانسه، به احتمال زیاد جز فیلم های جدید سینما در پاییز است. البته از آنجایی که می‌دانید فیلم توقیف شده بود اما احتمال رفع توقیف آن وجود دارد.

«برادران لیلا» از جمله فیلم های جدید سینما است که خیلی‌ها منتظر اکران آن هستند. هم سوژه جذابی دارد و هم ترکیب بازیگرانش ترغیب‌کننده است. ضمن اینکه دو فیلم قبلی سعید روستایی جزو آثار موفق سینمای ایران بوده‌اند و طبیعی است تمایل زیادی به تماشای فیلم جدیدش وجود داشته باشد.

بیوگرافی محمدرضا شریفی نیا

خلاصه داستان فیلم برادران لیلا

رسانه‌های فرانسوی در آستانه برگزاری این جشنواره از خلاصه داستان فیلم روستایی رونمایی کردند؛ داستان فیلم درباره زنی است به نام لیلا (ترانه علیدوستی) که در سن چهل سالگی، تمام زندگی خود را صرف مراقبت از والدین و ۴ برادرش کرده است. خانواده‌ای که در شرایط تحریم ایران دائما در حال بحث و زیر فشار قرض‌های متعدد است. در حالی که برادران او به سختی تلاش می‌کنند که خرج زندگی خود را دربیاورند، در این شرایط لیلا نقشه‌ای می‌چیند…

بازیگران فیلم برادران لیلا

ترانه علیدوستی، نوید محمدزاده، پیمان معادی، سعید پورصمیمی و فرهاد اصلانی بازیگران اصلی این فیلم هستند

جوایز فیلم برادران لیلا

این فیلم در جشنواره فیلم کن ۲۰۲۲ به نمایش درآمد و برنده جایزه فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم شد.

حواشی فیلم برادران لیلا

  • این دومین همکاری هومن بهمنش و سعید روستایی بعد از فیلم متری شش و نیم است.
  • ترانه علیدوستی اولین تجربه همکاری با روستایی را دارد و پیش از این علیدوستی با فیلم فروشنده در جشنواره کن حاضر شده بود.
  • نوید محمدزاده و پیمان معادی ۲ بازیگر ثابت سه فیلم روستایی تا امروز بودند.
  • در اخبار اولیه که از فیلم منتشر شد نام محمدرضا گلزار به عنوان یکی از بازیگران فیلم مطرح شد اما در ترکیب نهایی بازیگران حضور ندارد.
  • پس از پذیرش فیلم در جشنواره کن سعید روستایی در یک پست اینستاگرامی اعلام کرد فیلم را به زودی و پس از پایان جشنواره کن در ایران اکران می‌کند. روستایی همچنین اعلام کرد حاضر نیست حتی یک فریم از فیلمش سانسور شود.

پوستر فیلم برادران لیلا

جنگ جهانی سوم اثر هومن سیدی یکی دیگر از فیلم های جدید سینما

فیلم ایرانی جنگ جهانی سوم از فیلم های جدید سینما در پاییز و تازه‌ترین اثر کارگردان و بازیگر بنام کشورمان، هومن سیدی است.نویسندگان این فیلم نیز هومن سیدی، آرین وزیردفتری و آزاده جعفریان هستند.

جنگ جهانی سوم نماینده ایران در اسکار 2023 شد!

خلاصه داستان فیلم جنگ جهانی سوم

در خلاصه داستان فیلم جنگ جهانی سوم چنین آمده است: شکیب یک کارگر روزمزد بی خانمان است که هیچ وقت خاطره از دست دادن همسر و پسرش در زلزله چند سال گذشته را فراموش نمی‌کند. در طی چند سال گذشته، او با یک زن کر و لال به نام لادن رابطه برقرار کرده است. محل ساخت و ساز که او امروز در آن کار می کند معلوم می شود که مجموعه فیلمی درباره جنایات هیتلر در طول جنگ جهانی دوم قرار است در آن ساخته شود. برخلاف همه انتظارش، به او یک نقش سینمایی، خانه و فرصتی داده می شود تا بتواند زندگی‌اش را تغییر دهد. وقتی لادن از این موضوع مطلع می شود، به محل کارش می آید و درخواست کمک می کند. نقشه شکیب برای مخفی کردن او به طرز غم انگیزی تبدیل به یک اتفاق وحشتناک می‌شود و وضعیت جدید او و چیزی که به نظر می رسید می‌تواند باعث پیشرفت زندگی‌اش شود از بین می رود.

بازیگران متولد ماه تیر از الناز شاکردوست تا نیوشا ضیغمی

بازیگران فیلم جنگ جهانی سوم

محسن تنابنده در نقش شکیب، مهسا حجازی در نقش لادن، ندا جبرائیلی، نوید نصرتی در نقش نصرتی، مرتضی خانجانی در نقش فرشید، لطف‌الله سیفی، حاتم مشمولی

جوایز فیلم جنگ جهانی سوم

جشنوارهتاریخ مراسمجایزهدریافت‌کنندهنتیجه
جشنواره فیلم ونیز۳۱ اوت — ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲بهترین فیلم «افق»هومن سیدیبرنده
جشنواره فیلم ونیز۳۱ اوت — ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲بهترین بازیگر مردمحسن تنابندهبرنده

پوستر فیلم جنگ جهانی سوم

نگهبان شب اثر رضا میرکریمی یکی دیگر از فیلم های جدید سینما

فیلم سینمایی «نگهبان شب» ساخته کارگردان نام‌آشنای کشور، رضا میرکریمی از فیلم های جدید سینما است. او که تهیه‌کنندگی این اثر را نیز بر عهده دارد پس از ساختن آثار درخشانی چون «کودک و سرباز»، «زیر نور ماه»، «اینجا چراغی روشن است»، «خیلی دور، خیلی نزدیک»، «به همین سادگی»، «یه حبه قند»، «امروز»، «دختر» و «قصر شیرین» این بار به گفته خودش سراغ داستانی خاص و جنجالی در فضایی اجتماعی رفته است.

خلاصه داستان فیلم نگهبان شب

عوامل فیلم به جای خلاصه داستان این متن را در اختیار رسانه ها قرار دادند: پیرمرد پرسید: چرا دختر عمویت را نگرفتی؟ مگر نشان کرده هم نبودید؟ جوان سر به زیر انداخت و زیر لب پاسخ داد: آقا پسرعموهام گفتند سهمم از زمین‌ پدری را بزنم به اسم‌شون. پیرمرد متعجب: خب می‌زدی، مگه نگفتی آب نداره؟ جوان آرام سرش را بالا آورد، توی چشم های خسته پیرمرد نگاه کرد وگفت: آقا ما رفته بودیم زن بگیریم نرفته بودیم که معامله کنیم . . .

بازیگران فیلم نگهبان شب

محسن کیایی، تورج الوند، لاله مرزبان، علی اکبر اصانلو، صفورا خوش طینت، فهیمه هرمزی، زهرا اسلامی، پرهام غلاملو، محمدصادق ملک، علی غابشی، مهراد اکبرآبادی، ایمان سلگی، نوید بانی، ویشکا آسایش، کیومرث پوراحمد

جوایز فیلم نگهبان شب

جایزهردهنامزدنتیجه
چهلمین دوره جشنواره فیلم فجربهترین طراحی لباسزهرا صمدینامزدشده
بهترین صداگذاریامیرحسین قاسمینامزدشده
بهترین نقش مکمل مردعلی‌اکبر اُصانلودیپلم افتخار
بهترین نقش مکمل زنصفورا خوش‌طینتنامزدشده
بهترین نقش اول مردتورج الوندنامزدشده
بهترین نقش اول زنلاله مرزباننامزدشده
بهترین فیلمنامهرضا میرکریمی
محمد داوودی
نامزدشده
بهترین کارگردانیرضا میرکریمیبرنده
بهترین فیلمنامزدشده

حواشی فیلم نگهبان شب

  • درحالی‌که قرار بود نوید محمدزاده ایفاگر نقش اصلی فیلم «نگهبان شب» رضا میرکریمی باشد، به علت هم‌زمان این فیلم با فیلم «تفریق» به کارگردانی مانی حقیقی، حضور محمدزاده در فیلم میرکریمی منتفی شد.
  • رضا میرکریمی پس از دریافت پروانه ساخت فیلم «نگهبان شب» به کووید -۱۹ مبتلا شد و ازاین‌رو پیش‌تولید و بعد از آن فیلم‌برداری این فیلم به تعویق افتاد.
معرفی فیلم کوتاه زمین گیر با هنرنمایی محسن کیایی

پوستر فیلم نگهبان شب

روشن اثر روح‌الله حجازی یکی دیگر از فیلم های جدید سینما

روشن فیلمی ایرانی به کارگردانی و نویسندگی روح‌الله حجازی و تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی و روح‌الله حجازی محصول سال ۱۳۹۹ و از فیلم های جدید سینما است.

خلاصه داستان فیلم روشن

فیلم روشن درباره واکنش مردی است که در اثر فشار و تحقیر بیرونی به مرز فروپاشی می‌رسد و تصمیم می‌گیرد تا در برابر این وضعیت دست به کاری بزند برای تغییر، اما نه تغییر به سادگی اتفاق می‌افتد و نه تحقیر تمامی دارد. فیلمی که در چارچوب‌های معمول قصه‌گویی مبتنی بر درام قرار نمی‌گیرد و بیش از هر چیز روی یک شخصیت تمرکز می‌کند؛ شخصیتی که نه فقط در مقایسه با کارنامه حجازی و عطاران، بلکه در سال‌های اخیر سینمای ایران کمتر مشابهش را دیده‌‌ایم.

بازیگران فیلم روشن

رضا عطاران، سیامک انصاری، سارا بهرامی، مسعود میرطاهری، مهدی حسینی نیا، محمد ولی زادگان، نازنین سهامی زاده، ابراهیم عزیزی، علی رحیمی، حمیدرضا حیدری، هدیه آذیدهاک، امیر کیوان معصومی با معرفی بازیگر خردسال سرگل لواسانی

جوایز فیلم روشن

سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر
بخشنامزدنتیجهجایزه
بهترین بازیگر نقش اول مردرضا عطارانبرندهسیمرغ بلورین
بهترین فیلم‌برداریمرتضی نجفیبرندهسیمرغ بلورین
بهترین جلوه‌های ویژه میدانیآرش آقابیکنامزدشدهسیمرغ بلورین

پوستر فیلم سینمایی روشن

بی مادر اثر سیدمرتضی فاطمی یکی دیگر از فیلم های جدید سینما

فیلم بی مادر به کارگردانی سیدمرتضی فاطمی از فیلم های جدید سینما در پاییز 1401 است. محمدرضا صباح و علی اوجی از تهیه‌کنندگان فیلم ایرانی بی مادر محصول سال 1400 هستند.

محمدرضا صباح و علی اوجی تهیه‌کنندگی این فیلم با ژانر درام خانوادگی را برعهده داشتند. فیلم بی مادر با وجود شرکت در جشنواره فیلم فجر امسال، نتوانست به موفقیت چشمگیری دست پیدا کند. اما منتقدین موضوع فیلم و بازی درخشان بازیگران را تحسین کردند.

خلاصه داستان فیلم بی مادر

سیدمرتضی فاطمی کارگردان فیلم ایرانی بی مادر نویسندگی آن را هم برعهده داشت. او در نشست عوامل فیلم که در برج میلاد برگزار شد، در خصوص فیلمنامه عنوان کرد:

من کتابی می‌خواندم که مرا به فکر فرو برد. تصور کردم یک بچه بین دو مادر قرار گرفته است، یکی از مادرها مادر خونی بود و دیگری مادری که سال‌های زیادی او را بزرگ کرده است. هدف من از نوشتن این فیلمنامه صرفا پرداختن به موضوع رحم اجاره‌ای نبود. بلکه می‌خواستم مخاطب خود را جای شخصیت‌های فیلم بگذارد و واکنش آنها را ببینم.

سیدمرتضی فاطمی کارگردان فیلم بی مادر در ادامه این نشست خبری افزود:

من قصد نوشتن فیلمنامه روانشناختی و فلسفی را نداشتم. با وجود اینکه معتقدم سینما و فلسفه با هم در ارتباط هستند، اما نقطه اشتراک آنها را در پرسشگری می‌دانم.

همان‌طور که از گفته‌های کارگردان فیلم متوجه شدید، داستان فیلم بی‌مادر با ژانر درام خانوادگی در خصوص فرزندی‌ست که بین مادر خونی و مادرخوانده خود مانده است. این فیلم در کانون فیلم نسیم تولید شده و در خلاصه داستان آن آورده‌اند که:

انسان چیزی به دست نمی‌آورد، مگر اینکه چیزهایی از دست بدهد…

بازیگران فیلم بی مادر

امیر آقایی، میترا حجار، پژمان جمشیدی و پردیس پورعابدینی، علی اوجی، سارا محمدی، بیتا عزیزاوقلی، شیرین ضابطیان، فاطمه میرزایی گروه بازیگران فیلم را تشکیل می دهند.

معرفی تمام فیلم و سریال‌های تایید شده آینده مارول

حواشی فیلم بی مادر

  • جالب است بدانید موسیقی متن و آواز پایانی «بی‌مادر» بر اساس لالایی افغانی «الله هو» به اجرا درآمده است.
  • پردیس پورعابدینی در «بی‌مادر» برای اولین‌بار نقش شخصیت اصلی یک فیلم سینمایی را بازی می‌کند.
  • گویا کاراکتری که آناهیتا درگاهی نقشش را در فیلم بازی می‌کند بسیار متفاوت است.
  • این اولین تجربه همکاری پژمان جمشیدی و امیر آقایی جلوی دوربین یک فیلمساز است.
  • کارگردان فیلم «بی مادر» درباره حضور پژمان جمشیدی در این فیلم گفته:”پژمان جمشیدی زحمات و سختی‌های فراوانی را برای این فیلم و نقشش متحمل شده، قطعاً مخاطبان پژمان جمشیدی کاراکتر متفاوتی را در فیلم سینمایی «بی مادر» از وی خواهند دید و نقشی که ایفا می‌کند با تمام آثاری که تا به امروز در سینما داشته متفاوت است.از نظر من این بازیگر سینما شایستگی و لیاقت حضور در میان نامزدهای بازیگری جشنواره فیلم فجر و حتی دریافت سیمرغ بلورین این رویداد مهم سینمایی را نیز دارد.”

پوستر فیلم بی مادر

چپ راست اثر حامد محمدی یکی دیگر از فیلم های جدید سینما

فیلم چپ راست، فیلمی کمدی به کارگردانی حامد محمدی است که مضمونی سیاسی دارد. این فیلم را منوچهر محمدی تهیه کرده و مدت زمان آن 90 دقیقه است.

نکته جالب این که ساخت چپ راست از سال 98 آغاز شد اما در حالی که چیزی تا پایان فیلمبرداری نمانده بود کرونا در ایران شیوع پیدا کرد و عوامل فیلم تصمیم گرفتند کار را متوقف کنند تا این که بالاخره در سال 1400 آن را برای اکران آماده کردند.

خلاصه داستان فیلم چپ راست

داستان فیلم چپ راست درباره جابه‌جا شدن نوزادان دو زوج اصلاح‌طلب و اصولگرا در بیمارستان و ماجراهایی است که برای آن‌ها اتفاق می‌افتد.

آقای راستی با رقیب چپی‌اش دشمنی دیرینه دارد و تصمیم می‌گیرد مثل قدیم برایش پاپوش درست کند و همسرش و رقیبش هم وارد داستان می‌شوند. این دو رقیب با ورود یک زن غریبه به زندگیشان دچار تحولی عظیم می‌گردند و متوجه میشن باید متحد شوند، وقتی حاج‌ آقا باخبر میشه وارد ماجرایی می‌شوند که اتفاقات طنز تلخ و شیرینی را برایشان رقم میزند.

چهره پنهان شده الهام حمیدی در پشت گریم

بازیگران فیلم چپ راست

رامبد جوان, سارا بهرامی, پیمان قاسمخانی, ویشکا آسایش, سروش صحت, مونا فرجاد و ستاره اسکندری

پوستر فیلم چپ و راست

خط استوا اثر اصغر نعیمی یکی دیگر از فیلم های جدید سینما

«خط استوا» عنوان تازه‌ترین ساخته سینمایی اصغر نعیمی است که در ژانر کمدی تولید شده است و از فیلم های جدید سینما است. این فیلم قبل از شیوع ویروس کرونا در کشور تایلند جلوی دوربین رفته است. این فیلم کوی قرار از هفته دوم پاییز اکران خود را در سینماهای سراسر کشور شروع کند.

اصغر نعیمی، نویسنده و کارگردان ایرانی، پیش از این فیلم های “هایلایت”، “سایه های موازی”، “سلام بر عشق”، “بی وفا” و سریال “عصر پاییزی” را کارگردانی کرده است. او بعد از این فیلم هم، ساخت فیلم “بولینگ” را آغاز کرده است که موضوع اصلی آن به فضای جنجالی بورس می پردازد.

خلاصه داستان فیلم خط استوا

داستان فیلم هم با فضای فوتبالی این روزها جامعه که تیم ملی در آستانه حضور در جام جهانی است ، مرتبط است.

فیلم “خط استوا” روایتگر ماجراهای رئیس و نایب رییس فدراسیون فوتبال در خارج از کشور است. این فیلم یک کمدی خاص با حال و هوای متفاوتی است. رئیس و نایب رئیس فدراسیون فوتبال است که برای حضور در اجلاس سالانه ای اف سی باید راهی مالزی شوند اما در اقدامی خبرساز راهی جزیره بالی میشوند تا با “زیدان” به صورت مخفیانه قراردادی امضا کنند و این اتفاق برایشان ماجراساز میشود.

بازیگران فیلم خط استوا

فرهاد اصلانی، سیامک انصاری و آزاده صمدی بازیگران ایرانی خط استوا هستند. این فیلم را احسان ظلی‌پور و حمید پنداشته تهیه و تولید کرده‌اند.

معرفی فیلم خط استوا

گیجگاه اثر عادل تبریزی یکی دیگر از فیلم های جدید سینما

«گیج‌گاه» اولین تجربه کارگردانی عادل تبریزی است که براساس فیلمنامه‌ای به قلم خودش و ارسلان امیری ساخته شده است. ارسلان امیری امسال به عنوان کارگردان و نویسنده فیلم «زالاوا» و یکی از نویسندگان فیلم «تی‌تی» بسیار در مرکز توجه قرار داشت.

خلاصه داستان فیلم گیجگاه

داستان فیلم درباره یک معلم ادبیات و ورزش است که کلاس کاراته دارد و چشمش مادر مطلقه‌ یکی از شاگردانش را گرفته. اما کلی اتفاق عجیب و غریب دیگر می‌افتد و حتی پای جمشید هاشم‌پور ستاره فیلم‌های اکشن ایرانی آن سال‌ها هم به قصه باز می‌شود و قضایا طوری به هم می‌پیچد که انتظارش نمی‌رود.

همه چیز درباره بازیگران سریال خوشنام کمدی متفاوت با حضور چهره های مطرح

بازیگران فیلم گیجگاه

جمشید هاشم پور، حامد بهداد، باران کوثری، سروش صحت، فرهاد آئیش، بهرنگ علوی، امیرحسین رستمی، نادر سلیمانی، بیژن بنفشه خواه، سیاوش چراغی پور، محمد الهی حصاری، مریم همتیان، ایمان اسماعیل پور، علی باغفر، حامد شیخی، داود ونداده، حسن رضایی، رضا صفایی پور و علی راد در این فیلم بازی کرده اند.

جوایز فیلم گیجگاه

سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر
بخشنامزدنتیجه داوریجایزه
بهترین تدوینعماد خدابخشنامزدشدهسیمرغ بلورین
بهترین کارگردان اولعادل تبریزینامزدشدهسیمرغ بلورین

معرفی فیلم گیجگاه

خائن کشی اثر مسعود کیمیایی یکی دیگر از فیلم های جدید سینما

«خائن‌کشی» جدیدترین اثر مسعود کیمیایی و تهیه‌کنندگی علی اوجی است که از فیلم های جدید سینما است و در پاییز اکران می‌شود.مسعود کیمیایی در خائن کشی، واقعه‌ای سیاسی‌ – تاریخی را دست‌مایه‌ای برای روایتِ خود قرار داده است. روایتی مثل همیشه درباره‌ی رفاقت و عشق.

خلاصه داستان فیلم خائن کشی

کیمیایی این‌بار روی داستان زندگی یک شخصیت واقعی دست گذاشته. ماجرا از این قرار است که گروهی می‌خواهند از بانک ملی دزدی کنند. مهدی، شاهرخ، گیو، اطلس و دیگرانی دزدان ظاهری بانک هستند. اما این پول را برای قرضه ملی دکتر مصدق می‌خواهند. دکتر مصدق بر سر این مسئله اصرار می‌ورزد که نفت ایران باید ملی شود. از سویی سرکردهٔ این گروه دلباخته زنی است اما در درگیری‌هایی که در جلوی بانک با پلیس بالا می‌گیرد او تیر می‌خورد و باقی فرار می‌کنند و … در این فیلم قسمتی از زندگی مهدی بلیغ سارق و کلاهبردار ایرانی به تصویر کشیده می‌شود و همچنین گذری هم به ماجرای ملی شدن نفت و ماجراهای آن می‌زند.

بازیگران فیلم خائن کشی

امیر آقایی، پولاد کیمیایی ، پانته آ بهرام ،سارا بهرامی،اندیشه فولادوند ، حمید رضا آذرنگ ، سام درخشانی ، نرگس محمدی ،رضا یزدانی، الهام حمیدی ، نسیم ادبی ، فریبا نادری ، شکیب شجره ، پردیس پور عابدینی با حضور فرهاد آئیش، اکبر معززی ، سعید پیردوست، امیررضا دلاوری، ایوب آقاخانی ،سام نوری، امیرکاوه آهنین جان ، سپند امیرسلیمانی ، ایلیا کیوان، شکر خدا گودرزی ، شاپور کلهر ، امیرحسین نوروزبیگی ، مانی حیدری ، سوگل خالقی ، امیرحسین هشترودی، ،مریم عباس زاده و کیانوش گرامی و بهرام بهرامیان، سامان سالور، جواد طوسی با هنرمندی مهران مدیری از بازیگران این فیلم هستند.

جوایز فیلم خائن کشی

جایزهردهنامزدنتیجه
چهلمین دوره جشنواره فیلم فجربهترین جلوه‌های بصریمحمد برادراننامزدشده
بهترین جلوه‌های ویژه میدانیآرش آقابیگنامزدشده
بهترین طراحی صحنهسهیل دانش‌اشراقینامزدشده
بهترین طراحی لباسمارال جیرانیبرنده
بهترین صداگذاریامیرحسین قاسمینامزدشده
بهترین تدوینسپیده عبدالوهابنامزدشده

پوستر فیلم خائن کشی

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا