اخبار دیگران

بهترین روش شستشوی فرش آشپزخانه

فرش ها در همه نقاط منزل مورد استفاده قرار می گیرند در اتاق ها، پذیرایی، راهرو ها، آشپز خانه ها و همه فرش ها برای تمیز شدن و افزایش مقاومت هر چند وقت یک بار نیاز به شستشو دارند. فرش های آشپزخانه به دلیل محلی که قرار دارند زود به زود کثیف می شوند و لکه های نوشیدنی ها و مواد غذایی و چربی ها بر روی آن ایجاد می شود بهترین روش برای از بین بردن لکه ها شستشوی درست و اصولی آن ها می باشد. فرش های آشپزخانه انواع متفاوتی دارند به طور مثال فرش های گلیمی، کنفی، فانتزی، ترکی، مدرن و… .

هر کدام از فرش ها نسبت به نوع و جنس الیاف و تار و پود خود به روش خاصی جهت شستشو نیاز دارند. و برای هر کدام از شوینده های مخصوص نیاز است تا تمامی لکه های مواد غذایی و چربی ها را کاملا از سطح فرش از بین برد.

بهترین روش برای شستشوی فرش های آشپزخانه شامل موارد زیر می شود.

۱- شستشوی فرش های آشپزخانه در قالیشویی

در قالیشویی فرش ها ابتدا زیر نظر متخصص مشاهده و ارزیابی می شود و طبق مواردی که متخصص برای شستشوی فرش گفته اقدام به شستشوی فرش ها می کنند. شستن فرش های آشپرخانه در قالیشویی معتبر به راحتی و در سریع ترین زمان انجام می شود و تمامی لکه ها، چربی ها و آلودگی را از سطح فرش از بین می برند و فرش سفید و براق می شود.

۲- شستشوی فرش های آشپزخانه در منزل

در منزل نیز می توانید فرش های آشپرخانه را به راحتی بشورید ولی قبل از شستشوی فرش باید نکاتی را رعایت کنید تا به فرش آشپزخانه آسیبی وارد نشود و مانند روز اول با کیفیت و تمیز شود. فرش های آشپزخانه به دلیل این که، رفت و آمد در آن زیاد است. سطح آن در اثر زمان صاف می شود و ممکن است مانند رو اول ضخامت خوبی نداشته باشد. به همین توصیه می شود ابتدا نکاتی را بدانید و سپس اقدام به شستشوي فرش های آشپرخانه کنید. در ادامه نکاتی را برای شستشوی فرش های آشپز خانه ذکر می کنیم

علت روشن نشدن آبمیوه گیری چیست؟

چه نکاتی را قبل شستشوی فرش آشپزخانه رعایت کنیم

۱-جارو برقی کشیدن فرش قبل از شستشو

اگر تصمیم به شستشوی فرش های آشپزخانه گرفته اید ابتدا حتما فرش را با مکش مناسب جارو برقی بکشید تا تمامی زباله ها از سطح فرش برداشته شود تا فرش را بتوانید به خوبی شستشو دهید.

۲- دور نگه داشتن فرش از نور آفتاب

سعی فرش را زیاد در مقابل نور خورشید پهن نکنید، پهن کردن فرش در مقابل نور آفتاب به سطح فرش آسیب وارد می کند و زیبایی و براقیت آن را می کاهد و فرش پس از شستشو کدر تر می شود.

۳- انتخاب شوینده ی مناسب

فرش های آشپرخانه نسبت به فرش هایی که در پذیرایی پهن می شوند نازک تر هستند و مانند فرش های دیگر ضخامت ندارند به همین نمی توان آن ها را با هر نوع شوینده ای مورد شستشو قرار داد به همین دلیل توصیه می شود فرش های آشپز خانه را با شوینده های ملایم و مخصوصی مورد شستشو قرار دهید.

۴- حتما بعد از شستشو اجار دهید فرش کامل خشک شود. استفاده از فرش مرطوب موجب به وجود آمدن کپک می شود و این عامل خطرناکی است علی الخصوص برای محیط اشپزخانه.

چگونه فرش آشپزخانه را در منزل بشوریم

اگر تصمیم به شستشوی فرش آشپزخانه در منزل را گرفته اید باید طبق مراحل زیر پیش بروید.

۱- ابتدا فرش را جارو برقی بکشید تا تمامی زباله ها گرد و غبار ها از بین الیاف فرش برداشته شوند.

۲- محل مناسبی را برای شستشو فرش انتخاب کنید. به طور مثال می توانید فرش را در پشت بام شستشو دهید زیرا یک سطح صاف و هموار است و به پشت فرش آسیبی وارد نمی کند همچنین اگر منزل شما ویلایی یا حیاط دار است می توانید فرش را در حیاط بشورید ولی توجه کنید که کف حیاط شما صاف و هموار باشد و بر روی سنگ ریزه ها فرش را برای شستشو قرار ندهید.

برای خرید زمین درکردان چه میزان هزینه باید کرد؟

۳- تمیز کردن محل شستشو فرش

محلی که برای شستشو فرش انتخاب کرده اید را ابتدا کاملا تمیز و آب گیری کنید تا گل و لای و گرد و غبار، سنگ ریزه ها و مصالح ساختمانی و… از سطح زمین از بین برود زیرا باقی ماندن گرد و خاک و گل و… باعث کثیف شدن پشت فرش می شود

۴- پس از پهن کردن فرش در محیط مناسب سپس فرش را کاملا با سرد خیس کنید و با یک شوینده ی مناسب و فرچه ی نرم شروع به شستن فرش کنید. اگر برخی از لکه ها به خوبی از روی فرش پاک نشدند می توانید فقط برای آن قسمت از شوینده های قوی تری استفاده کنید تا لکه کاملا از سطح فرش پاک شود.

۵- پس از شستن فرش با مواد شوینده، آن را به خوبی آب کشی کنید و دقت کنید که تمامی مواد شوینده از سطح فرش و در بین الیاف و تار و پود از بین رفته باشد زیرا باقی ماندن مواد شوینده باعث آسیب دیدن فرش می شود و فرش کارایی خود را از دست می دهد.

۶- پس از آب کشی فرش، آن را لول کنید و به صورت شیب دار قرار دهید تا آب اضافی آن خارج شود و آن را در یک محیط مناسب پهن کنید تا فرش به خوبی خشک شود. توجه کنید که فرش را به روش های سنتی خشک نکنید به طور مثال فرش را بر روی نرده ها پهن نکنید زیرا باعث ایجاد زرد آب می شود و قسمت های انتهایی فرش دچار زرد شدن می شوند.

آزمایشگاه خوب در صادقیه

 

چطور فرش آشپزخانه را با شامپو فرش شستشو دهیم

اگر تصمیم گرفته اید که فرش آشپزخانه را با شامپو فرش تمیز کنید ابتدا باید شامپوی مناسب فرش را تهیه کنید و سپس مراحل زیر را طی کنید:

۱- ابتدا فرش را جارو بکشید تا بتوانید فرش را کاملا تمیز کنید.

۲- سپس مقداری از شامپو فرش را با اب ترکیب کنید و بر روی فرش اسپری کنید سپس با یک دستمال تمیز شروع به تمیز کردن فرش کنید.

۳- پس از تمیز کردن فرش با شامپو با یک دستمال کاملا خشک دوباره شروع به خشک کردن فرش کنید تا تمامی آب های اضافه را از بین تار و پود فرش خارج کنید.

۴- پس از خشک کردن فرش تا چند ساعت از راه رفتن بر روی فرش خودداری کنید تا فرش به خوبی خشک شود.

چه اصولی را برای شستن فرش آشپرخانه رعایت کنیم

برای شستشو فرش آشپرخانه رعایت کردن برخی از اصول به نفع فرش است و باعث افزایش عمر فرش می شود.

۱- نحوه ی خشک کردن فرش

برای خشک کردن فرش هیچ وقت از وسایل گرمایشی مانند شومینه، شوفاژ، بخاری و… استفاده نکنید اگر فرش در منزل شسته می شود باید به روش طبیعی خشک شود تا کمترین آسیب به آن وارد شود. خشک کردن فرش با لوازم گرمایشی ممکن است باعث سوختگی فرش شود و زیبایی فرش را کاهش می دهد.

۲- نور خورشید

پس از شستشوی فرش سعی کنید فرش را در ساعات اوج گرما و تابش نور خورشید خشک نکنید بیشتر در زمان هایی که اوج تابش نور خورشید کم می شود فرش را برای خشک شدن پهن کردن تا فرش به طور طبیعی خشک شود.

قیمت رولبرینگ | لیست قیمت انواع رولبرینگ در دیجی برینگ

۳- شستشو ریشه ها

پس از شستشوی نهایی فرش، ریشه های فرش را با یک فرچه مناسب یا توری با مواد شوینده شستشو دهید تا ریشه های فرش نیز تمیز و سفید شوند و دچار زردی نشوند.

۴- استفاده از فرچه ی مخصوص

شستشوی فرش های آشپزخانه را با فرچه های نرم انجام دهید زیرا فرش های آشپرخانه نازک تر هستند و اگر فرچه سفت و سخت باشد ممکن است به سطح فرش آسیب وارد کند.

چه شوینده ای برای شستشوی فرش آشپزخانه استفاده کنیم

فرش های آشپزخانه معمولا کوچک تر هستند و شستشوی آن ها به راحتی انجام می شود ولی برای شستشو آن ها باید از شوینده های ملایم و مرغوب و با کیفیتی استفاده کنید تا تمامی لکه های چربی و مواد غذایی را کاملا از بین ببرد. فرش های آشپزخانه به دلیل وجود سینک و گاز و یخچال لکه های متفاوتی ممکن است بر روی سطح فرش ایجاد شود و لکه هایی که به خاطر ریخته شدن چربی ها و روغن به وجود می آید سخت تر از بین می روند به همین دلیل باید از شوینده های مخصوص از بین بردن لکه های چربی استفاده کنید تا لکه ها کاملا از بین بروند.

برخی افراد زمانی که تصمیم می گیرند فرش های آشپزخانه را در منزل بشورند از تاید استفاده می کنند. شستشوی فرش ها با تاید روش مناسبی نیست به دلیل این که ممکن است پس از آب کشی تاید در بین تار و پود فرش باقی بماند و فرش دچار ساییدگی شود. در بازار انواع شوینده برای شستشو هر نوع فرشی وجود دارد می توانید بهترین شوینده را نسبت به جنس و نوع فرش آشپرخانه ی خود انتخاب کنید تا فرش به خوبی شسته شود.

بررسی آرایش فانتزی خاص ترانه علیدوستی در جشنواره کن 2022

لکه های روغن و چربی فرش آشپز  را چگونه از بین ببریم

برخی اوقات ریخته شدن چربی ها و مواد غذایی و روغن ها باعث به وجود آمدن لکه های پر رنگی می شود که به راحتی قابل پاک شدن نمی باشد. برای پاک کردن لکه های می توانید روش های متفاوتی را امتحان کنید.

۱- استفاده از ترکیب آب و شامپو فرش و جوش شیرین

مقداری از جوش شیرین و شامپو فرش را در یک لیوان آب مخلوط کنید و بر روی لکه ها اسپری کنید و با یک دستمال خشک شروع به تمیز کردن فرش کنید. این کار را دو تا سه بار تکرار کنید تا تمامی لکه ها کاملا از بین برود.

۲- استفاده مایع ظرفشویی

مقداری مایع ظرفشویی را بر روی یک دستمال نم دار بکشید و فرش را کاملا تمیز کنید سپس با استفاده از یک دستمال خشک شروع به خشک کردن فرش کنید

۳- استفاده از محلول آب و تاید لباسشویی

تاید لباسشویی به دلیل وجود آنزیم ها نسبت به تاید های دستی قوی تر هستند و می توانند لکه ها را از بین ببرد. مقدار کمی از تاید ماشینی را با آب سرد مخلوط کنید و بر روی فرش اسپری کنید و چند دقیقه صبر کنید سپس با یک دستمال شروع به تمیز کردن فرش کنید.

۴- ترکیب سرکه و جوش شیرین

مقداری جوش شیرین را با سرکه و آب مخلوط کنید و بر روی فرش اسپری کنید و مدتی صبر کنید سپس با یک دستمال شروع به تمیز کردن فرش کنید.

۵- قالیشویی

سفر خارج از کشور بدون نیاز به اخذ ویزا!

اگر روش های خانگی را امتحان کردید و موفق به از بین بردن لکه ها نشدید می توانید فرش را تحویل یک قالیشویی معتبر و با سابقه دهید تا تمامی لکه های سخت را با استفاده از محلول های ویژه ای از بین ببرند.

شستشوی فرش آشپزخانه به بهترین روش

بهترین روش شستشوی انواع فرش ها شستن آن ها در قالیشویی می باشد. شستشوی فرش ها در قالیشویی با استفاده از شوینده های مخصوص و با دستگاه های مکانیزه انجام می شود تا فرش کمترین آسیب‌ را ببیند. در قالیشویی ها متخصصین و ارزیاب های فرش وجود دارند و فرش را قبل از شستشو بررسی می کنند و درجه ی سلامتی الیاف و تار و پود آن را مشخص می کنند و شوینده ی مخصوص آن را برای شستشو انتخاب می کنند. فرش ها پس از شستشو در قالیشویی توسط دستگاه های به روز خشک می شوند و پس از خشک شدن دچار ایجاد بوی بد و زردی نمی شوند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا