اخبار دیگران

معرفی 5 تا از بهترین مستندهای جنایی

اگر علاقه مند به دیدن فیلم و سریال هستید و ژانر جنایی یکی از ژانرهای مورد علاقه شماست این رو باید بدونید مدتی هست که شبکه ها و پلتفرم های مطرح دنیا مثل نتفلیکس، اچ.بی.او، آمازون و… تمرکز خاصی روی مستندهای جنایی گذاشتند و اگر نمی‌دونید این مستندها چی هستند به طور خلاصه بهتون بگم که در این مستندها میتونید صحنه های واقعی جنایات و مصاحبه با افراد دخیل در این جنایات مثل خانواده مقتول، دوستان و حتی کارآگاه های مسئول پرونده رو به صورت خیلی هیجان انگیز تماشا کنید.

حالا در ادامه این مطلب 5 تا از بهترین مستندهای جنایی رو معرفی می کنیم

  1.Conversation with a Killer: The Ted Bundy Tape

این مستند درباره تد باندی یکی از معروف ترین و منحصر به فرد ترین قاتل های زنجیره ای آمریکاست.او نزدیک به 35 زن را به قتل رساند اما هنوز هم گمانه زنی ها بر این است که تعداد قربانی ها بیشتر از این تعداد است.بعد از دستیگیری تد باندی قوانین فدرال آمریکا مبنی بر همکاری پلیس ایالت ها با یکدیگر تغییر کرد. او مردی با ظاهری جذاب و اغواگر بود و جالب اینجاست که در هنگام برگزاری جلسات دادگاهش تعداد زیادی از دختران جوان به دلیل جذابیت او در جلسات دادگاه حاضر می شدند.

مستند Conversations with a Killer شامل نوارهای ضبط شده از مصاحبه های تد باندی در زندان است و این سریال

فوق العاده جذاب داستان زندگی این قاتل را بررسی می‌کند.

2.Sons Of Sam : A Descent Into Darkness

این مستند درباره قاتل سریالی دوید برکوویتز است در اواخر دهه 1970 جهان را مجذوب خود کرد. داستان درباره یکی از معروف‌ترین قاتلان سریالی آمریکا است که تقریبا فراموش شده است. در حالی که دستگیری و محکومیت دیوید برکوویتز کابوس بسیاری از مردم نیویورک را به پایان رساند، برای روزنامه نگار و نویسنده کتاب “Ultimate Evil” موری تری، رمز و راز واقعی این پرونده تازه آغاز شده بود. تری، مطمئن شده بود که برکوویتز تنها عمل نکرده است. او دهه‌ها تلاش کرد تا ثابت کند شبکه ارتباطی تاریک پشت این قتل‌ها عمیق‌تر از تصور هر کسی است. پیگیری او برای رسیدن به آن حقیقت دست نیافتنی سرانجام برای او گران تمام شد.

مراقبت های بعد از عمل جراحی ایمپلنت

3.I’ll Be Gone in The Dark

این مستند شاید کمتر شناخته شده باشه اما قطعا جزو یکی از بهترین مستندهای جنایی به حساب میاد. این مستند درباره قتل های جوزف دی آنجلو معروف به قاتل ایالت طلایی است که در بین دهه 70 و 80 در آمریکا، چندین فقره قتل و تعداد زیادی تجاوز مرتکب شد و اکنون بعد از 4 دهه معما ها درباره هویت این قاتل در حال حل شدن هستند. در این مستند شاهد تلاش های میشل مک نامارا نویسنده جنایی هستیم که تمام زندگی خود را وقف حل این پرونده کرده است.

4.Night Stalker: The Hunt for a Serial Killer

این مستند جنایی درباره ریچارد رامیرز یکی از بدنام ترین و شرورترین قاتلین زنجیره‌ای، ملقب به خفاش شب است. در تابستان سال ۱۹۸۵ ، شهر لس آنجلس در وحشتی بزرگ فرو رفت زیرا سر و کله یک قاتل سریالی پیدا شده بود که مقتولینش را به طور تصادفی و از هر قشر و سن و جنسیتی انتخاب می‌کرد. در این مستند ، نحوه دستگیری او و برقراری عدالت به تصویر کشیده شده‌ است.

5.OJ Made In America

مستند  OJ Made In Americaدرباره او جی سیمپسون بازیکن اسطوره فوتبال آمریکایی است. او در بین مردم آمریکا از محبوبیت بالایی برخوردار بود و غیر از فوتبال در بازیگری و سینما نیز فعالیت داشت. زن و مرد, کودک و جوان برای دیدن او.جی سیمپسون در مکان های عمومی صف می کشیدند و همواره او الگوی جوانان بود و زندگی او آرزوی هر فردی در آمریکا بود. اما آمریکا زمانی در شوک فرو میرود که او.جی سیمپسون همسر جوان و جذاب خود نیکول براون را به طرز وحشیانه ای به قتل میرساند. این مستند جنگ بین گناهکار یا بیگناهی او.جی سیمپسون را به تصویر میکشد.

اتوماسیون صنعتی زیمنس: انقلابی در کارایی و عملکرد

کجا این مستندها رو ببینیم؟!

شاید این سوال براتون پیش بیاد که دسترسی به این مستندها سخته و همه سایت های دانلود فیلم به اون ها نمی پردازند. باید بگم که حق با شماست و مشکل دیگه اینه که حتی اگر این مستندها رو هم پیدا کنید معمولا اکثر اون ها زیرنویس فارسی براشون موجود نیست، اما…

این مشکل اخیرا به دست تیم رامین ساب حل شده چونکه اون ها به صورت کاملا اختصاصی روی این دست از مستندها کار میکنند و اون ها رو ترجمه می کنند و در وبسایتشون در اختیار شما قرار میدن و حتی این موقعیت رو برای شما فراهم کردند که هم بتونید فایل تصویری مستند رو به همراه زیرنویس چسبیده فارسی از اینجا دانلود کنید و هم اگر خود مستند رو در اختیار دارید می تونید زیرنویس اون رو به صورت جداگانه از اینجا دانلود کنید.

پیشنهاد می کنم صفحه اینستاگرامشون رو هم فالو کنید تا از قرار گرفتن مستندهای جدید مطلع بشید و حتی میتونید روزانه بررسی پرونده های جنایی رو اونجا مطالعه کنید.

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا