اخبار بازیگرانبازیگران ایرانیبازیگران زنبازیگران مردفیلم ایرانی

فیلم سینمایی تارا ؛ با هنرنمایی زوج بازیگر رعنا آزادی ور و مهدی پاکدل

فیلم تارا اثری به نویسندگی و کارگردانی کاوه قهرمان محصول سال 1401 است. این اثر در ژانر خانوادگی درام تولید شده است. در این مطلب، خبرهای مربوط به فیلم تارا و همین‌طور اطلاعاتی را که تاکنون از حاشیه و اصل فیلم تارا منتشر شده می‌خوانید.

کارگردان فیلم تارا چه کسی است؟

کارگردان فیلم تارا کاوه قهرمان است.

خلاصه داستان و موضوع فیلم تارا چیست؟

داستان درباره زنی به نام تاراست که تصمیم دارد کار بزرگی را انجام دهد و این خبر را به همسرش بهرام نداده است. این تصمیم تغییر بزرگی در زندگی این زوج خواهد بود، به طوری که گذشته، آینده و حال آنان در هم گره می‌خورد. فیلم سعی دارد تا زندگی این زوج را در این سه زمان به مخاطب نشان دهد.

اسامی بازیگران نقش اصلی فیلم تارا چیست؟

رعنا آزادی ور، مهدی پاکدل، سروش صحت، نازنین فراهانی و… از بازیگران نقش اصلی فیلم تارا هستند.

مشخصات فیلم تارا

نام فیلمتارا
نویسنده و کارگردانکاوه قهرمان
تهیه‌کنندهغلامرضا موسوی
ژانرخانوادگی – درام
سال تولید1398
انتشار1401
رده سنیتماشای این فیلم برای افراد زیر 13 سال مناسب نیست!
مدت زمان 90 دقیقه

دانلود رایگان فیلم تارا

فیلم سینمایی تارا به تهیه کنندگی سید غلامرضا موسوی از اوایل شهریور ماه 1401 در گروه هنر و تجربه نمایش درآمد و پس از اکران نتوانست در گیشه های سینما فروش قابل توجه ای را داشته باشد و پس از یک ماه اکران در گروه هنر و تجربه با فروش 15 میلیون تومانی به کار خود در اکران ادامه می دهد

سیر تا پیاز زندگی شخصی و هنری سانیا سالاری از تئاتر تا بازیگری

لیست بازیگران فیلم تارا

  • رعنا آزادی‌ور
  • مهدی پاکدل
  • سروش صحت
  • نازنین فراهانی
  • مجید نوروزی
  • معصومه بیگی
  • مهدی بزرگ‌زاده
  • سعید آجرلو
  • مهلا عرب
  • محمد صفوی

مجید نوروزی از بازیگران فیلم تارا

معصومه بیگی از بازیگران فیلم تارا

مهدی پاکدل و رعنا آزادی ور در فیلم تارا

عوامل فیلم تارا

  • کارگردان: کاوه قهرمان
  • تهیه‌کننده: غلامرضا موسوی
  • تهیه‌کننده اجرایی: سعید شعربافی
  • نویسنده: کاوه قهرمان
  • فیلمبردار: سینا کرمانی‌زاده
  • موسیقی : پیمان یزدانیان
  • تدوین‌گر: محمد نجاریان

معرفی کاوه قهرمان کارگردان فیلم تارا

کاوه قهرمان نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی تارا در اولین روز از آذر سال 1361 متولد شد. او اهل تهران است و در دوران دبیرستان رشته ریاضی و فیزیک را برای تحصیل انتخاب کرد. او در سال 1384 فارغ‌التحصیل کارشناسی رشته کارگردانی شد و پس آن در مقطع کارشناسی ارشد سینما در دانشگاه هنر تهران شروع به تحصیل کرد.

فیلم تارا محصول سال 1398 کشور ایران به کارگردانی و نویسندگی داستان و فیلمنامه کاوه قهرمان، این فیلم دومین تجربه کارگردانی کاوه قهرمان زمینه ساخت فیلم بلند سینمایی می باشد ، این کارگردان جوان و تازه کار که فعالیت هنری خود را در زمینه ساخت فیلم از سال 1380 شروع نموده است و تاکنون نزدیک به بیش از 28 فیلم کوتاه را در زمینه تجربی مستند و… کارگردانی و منتشر نموده است و فیلم سینمایی تارا اولین تجربه کارگردانی کاوه قهرمان، پس از حدود بیست سال فعالیت در زمینه ساخت فیلم کوتاه می باشد، قهرمان علاوه بر کارگردانی فیلم کوتاه تا کنون تیزر های تبلیغاتی متفاوتی را برای شرکت ها و …کارگردانی کرده است و حال تصمیم گرفته وارد یک فضای جدید در سینما گردد.

کاوه قهرمان با فیلم های کوتاهی که کارگردانی کرد توانست در جشنواره های مختلف به جایزه های متعدد نیز دست یابد و حال در اواخر 1398 تصمیم گرفت که ساخت تیزر های تبلیغاتی و فیلم کوتاه را مدتی کنار بگذارد و وارد عرصه سینما گردد. در ابتدا نام فیلم سینمایی تارا، لحظه اي و ديگر هيچ بود ولی بنا به دلایلی پس از اتمام فیلمبرداری و دریافت مجوز جهت اکران نام فیلم به تارا تغییر یافت.

بیوگرافی تام هاردی پسر بد سینما و حقایقی جالب از او

او در گفت و گو اخیر خود گفت: «نوشتن فیلمنامه این فیلم نزدیک به دوسال طول کشید و مدت‌ها روی آن کار کردیم تا شکل خوبی به خود گرفت. فکر می‌کنم که از شهریورماه سال گذشته شرایط ساخت این فیلم فراهم شد و آن را ساختیم. این فیلم پیش تولیدی طولانی داشت و در دو فاز باید فیلمبرداری می‌شد. یک فاز را در بهمن ماه می‌خواستیم و فاز دیگر را در اردیبهشت ماه.»

کاوه قهرمان کارگردان فیلم تارا
کاوه قهرمان کارگردان فیلم تارا

معرفی فیلم تارا

در سال‌های اخیر آثار سینمایی زیادی ساخته شده که اولین تجربه کارگردانان بوده و برخلاف انتظار عموم عملکردی عالی از خود نشان داده‌اند. فیلم ایرانی تارا نیز جز این دسته فیلم‌هاست‌.

فیلم ایرانی تارا محصول سال 1398 به نویسندگی و کارگردانی کاوه قهرمان و تهیه‌کنندگی سید غلامرضا موسوی است. این فیلم در سال 1399 در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و چندی پیش شاهد اکران آن بودیم. ژانر فیلم ایرانی تارا اجتماعی، روانشناسی و درام است و اولین تجربه کارگردانی فیلم بلند کاوه قهرمان محسوب می‌شود.

با توجه به فیلم‌های کوتاه گذشته کاوه قهرمان درمی‌یابیم که این کارگردان تازه کار علاقه شدیدی به مسائل روانشناسی و پیچیده دارد و فیلم سینمایی تارا نیز قرار است سفری به درون ذهن انسان داشته باشد.

فیلم ایرانی تارا به کارگردانی کاوه قهرمان فیلمبرداری آن در نیمه دوم سال 1399 آغاز شد اما بنا به دلایل همه گیری و شروع ویرویس کرونا به تعویق افتاد و پس از وقفه ای چند ماه مجددا در تابستان 1400 فیلمبرداری آن مجددا آغاز گردید و باعث شد که ضبط و تصویر برداری از سکانس های فیلم تارا در دو بخش انجام گردد

بازیگران و ستارگان زن موفق متولد دهه 50 چه کسانی هستند؟

معرفی فیلم تارا

ژانر فیلم تارا

فیلم تارا که داستان آن در ژانر درام روایت میشود یک فیلم درام و روانشناختی می باشد که نویسندگی ان را نیز کاوه قهرمان انجام داده است و در مورد زنی می باشد که خود را در خواب زنی دیگر تصور می کند و …

خلاصهٔ داستان فیلم تارا

داستان درباره زنی به نام تاراست که تصمیم دارد کار بزرگی را انجام دهد و این خبر را به همسرش بهرام نداده است. این تصمیم تغییر بزرگی در زندگی این زوج خواهد بود، به طوری که گذشته، آینده و حال آنان در هم گره می‌خورد. فیلم سعی دارد تا زندگی این زوج را در این سه زمان به مخاطب نشان دهد.

معرفی فیلم سینمایی تارا

پوستر فیلم تارا

پوستر فیلم تارا

تیزر فیلم تارا

بیوگرافی بازیگران فیلم تارا

رعنا آزادی ور در نقش تارا

رعنا آزادی ور بازیگر زن با استعداد کشورمان در 17 فروردین سال 1362 به دنیا آمد. او اهل تهران است و فعالیت حرفه ای خود را در سال 1382 و بازی در فیلم «مارمولک» کمال تبریزی آغاز کرد. او پس از اولین فیلمش در سال 1384 سه فیلم سینمایی دیگر نیز بازی کرد. اما در سال 1385 بود که این بازیگر توانست برای نخستین بار در نقش اول فیلم «پارک‌وی» ظاهر شود و کاملا به عنوان یکی از اهالی سینما تثبیت شود. فیلم‌های «درباره الی» و «خانه دختر» نیز موفقیت‌های بعدی رعنا آزادی ور بودند.

با همه این تفاسیر اگرچه این بازیگر زن ایرانی در بین اهالی سینما معروف بود اما نتوانسته بود در نگاه مخاطبان پر رنگ شود تا این‌که ایفای نقش سمیرای سریال «زخم کاری» را برعهده گرفت. سمیرا به حدی مورد توجه مخاطبان قرار گرفت که شوخی‌های زیادی با وضعیت عصبی این نقش می‌شود. رعنا آزادی ور در فیلم سینمایی تارا نقش تارا را دارد.

افراد و چهره های مشهور متولد مهر ماه را بشناسید

رعنا آزادی ور در نقش تارا

مهدی پاکدل در نقش بهرام

مهدی پاکدل بازیگر ایرانی متولد 10 تیر 1359 در اصفهان است. او برادر کوچکتر حسین و مسعود پاکدل است و خانواده اهل هنری دارد. مهدی پاکدل علاوه بر بازیگری به حرفه مدلینگ نیز مشغول است و تاکنون یک آلبوم موسیقی به نام «در انعکاس کوچه‌های خیس» هم منتشر کرده است.

او کار خود را از تئاتر شروع کرد و نخستین بار با نقش فرهاد سریال «با من بمان» در تلویزیون دیده شد. اما نقش علیرضا در سریال «اولین شب آرامش» وضعیت بازیگری او را تثبیت کرد. وی همچنان به بازی در فیلم‌ها، سریال‌ها و تئاترهای خود ادامه داد تا این‌که با نقش طاهر فردوس سریال «ستایش» برای همیشه در یادها باقی ماند. مهدی پاکدل معمولا کمیت و کیفیت را ترجیح می‌دهد. او اخیرا با دو سریال شبکه نمایش خانگی خود «هم گناه» و «جیران» خوش درخشید. مهدی پاکدل در فیلم ایرانی تارا نقش بهرام را دارد.

مهدی پاکدل در نقش بهرام در فیلم تارا

مهدی پاکدل در نقش بهرام

سروش صحت

سروش صحت بازیگر، فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان ایرانی متولد 8 آذر 1344 است. او هنرمند بی ادعای فوق العاده موفقی است که خاطرات بسیاری از مخاطبان را رقم زده است. آقای صحت نخستین بار در سال 1377 با «جنگ 77» مهران مدیری فعالیت بازیگری و نویسندگی خود را شروع کرد و سپس در فیلم «شراره» ایفای نقش داشت. اگر بخواهیم تعریف درستی از این بازیگر داشته باشیم سواد و هنر بالای اوست.

سروش صحت علاوه بر کارگردانی بسیاری از آثار معروف و نقش آفرینی‌های اغلب کوتاه اما تاثیرگذار خود، با مجری گری در برنامه تلویزیونی «کتاب باز» توانست دریچه جدیدی را برای افراد باز کند. او رمانی به نام «احتمالاً گم شده‌ام» را نیز نوشته و برنده جایزه هوشنگ گلشیری برای نگارش آن شده است. این کارگردان توانا برای فیلم «جهان با من برقص» برنده بهترین کارگردانی جشنواره فجر شد.در این فیلم پس از مدت ها شاهد حضور سروش صحت در کنار مهدی پاکدس و رعنا آزادی ور در فیلم می باشیم، صحت مدت ها که حضور خود را در سینمای ایران کمرنگ تر از همیشه کرده است و در اواخر سال 1390 بود که تصمیم گرفت از جلوی دروبین کنار رود و ادامه فعالیت هنری خود را از پشت دوربین به عنوان کارگردان انجام دهد.آخرین فعالیت هنری سروش صحت در سینمای ایران به فیلم سینمایی جهان با من برقص نیز باز می گردد.

نکات خواندنی بیوگرافی پوریا پورسرخ و همسرش و ماجرای ازدواج او

وی در فیلم سینمایی تارا عهده‌دار یکی از نقش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های اصلی است.

سروش صحت در فیلم تارا

سروش صحت در فیلم تارا

نازنین فراهانی

نازنین فراهانی بازیگر زن حرفه‌ای ایرانی متولد سال 1352 در تهران است. او در رشته روزنامه‌نگاری دانشگاه علامه تهران تحصیل کرده و در سال 1379 نخستین بار به عنوان بازیگر مهمان سریال «داستان یک شهر 2» وارد تلویزیون شد. دقیقا همان سال بود که این بازیگر اولین فیلم سینمایی خود با عنوان «زیر پوست شهر» را بازی کرد. نازنین فراهانی بر بازی خود مسلط است و علاوه بر بازیگری نویسندگی آثاری همچون «مهمونی کامی»، «این سیب هم برای تو» و «پدیده» را نیز برعهده داشت. نازنین فراهانی یکی از نقش‌های اصلی فیلم ایرانی تارا است‌.

نازنین فراهانی در فیلم تارا

 

نازنین فراهانی در فیلم تارا

نقد فیلم تارا

آن‌طور که از ظاهر امر پیداست فیلم در ژانر اجتماعی، روانشناسی و درام ساخته شده است. این فیلم به تازگی منتشر شده است و نمی‌توان نقد فیلم ایرانی تارا را به صورت اختصاصی انجام داد.

یاسمن خلیلی فرد درباره این این فیلم نوشت:

تارا» جدیدترین ساخته‌ی کاوه قهرمان فیلمی‌ست که در گروه «هنر و تجربه» به اکران درآمده است.
فیلم، ایده‌ی اولیه‌ی نو و مبتکرانه‌ای دارد و بیشتر به رویا و شاید هم کابوسی فراواقع‌گرایانه شبیه است که از درهم‌تنیدگی مقاطع مختلف از زندگی زوجی به نام‌های تارا و بهرام شکل می‌گیرد.
وقایع مختلف زمانی فیلم، نه به شکلی خطی بلکه کاملاً غیرخطی روایت درام را شکل می‌دهند و پازل روایی فیلمنامه به تدریج و از طریق کنار هم قرار گرفتن همین خرده‌رخدادهاست که کامل می‌شود.
«تارا» همان‌طور که نوشتم، طرح اولیه‌ی خلاقانه‌ای دارد اما فیلم در حد همان طرح اولیه باقی مانده و در پرداخت دچار حفره‌هایی جدی است. بزرگ‌ترین ضعف فیلمنامه نداشتن قصه است. فیلم قرار نیست راوی یک داستان باشد بلکه از موقعیت‌هایی تشکیل می‌شود که پیش از تبدیل شدن به قصه به مقطع زمانی دیگری پیوند می‌خورند و در نطفه خفه می‌شوند. بنا بر فرم خاص فیلم و وفاداری‌اش به اسلوب‌های سبکی، آدم‌ها در فیلم دیالوگ‌های زیادی را بیان می‌کنند که اغلب شاعرانه‌اند و از فرم رئالیستی و معمول فیلم‌های عام‌پسندتر فاصله دارند که این نکته‌ی بدی نیست و نقطه‌ضعف به حساب نمی‌اید چراکه تنیده در بافت و شکل و فرم بصری درام است اما نقص بزرگ این‌جاست که این دیالوگ‌ها آن‌قدر گنگ، پیچیده و طولانی می‌شوند که گاه از صبر و حوصله مخاطب، ولو مخاطب خاصخارج می‌گردند. این ایده که در یک اثر داستانی و سینمایی، یک واقعه چندبار و از دیدگاه چند راوی متفاوت روایت گردد و درنهایت این خرده‌روایت‌ها و زوایای دید نامتوازن به توازن نهایی برسند؛ شاید شیوه‌ای متداول و حتا تکراری باشد اما فرق «تارا» با درام‌هایی از این دست اینجاست که در این فیلمبا چند راوی و چند داستان و چند زاویه‌ی دید سر و کار نداریم، بلکه یک زندگی و دو شخصیت واحد را که اساساً عاشقانه‌های خود را در مقاطع مختلف زمانی مرور می‌کنند می‌بینیم که به واسطه‌ی برخی از اشیا، شخصیت‌ها و دیالوگ‌های تکرارشونده و بازیگرانی در سه مقطع سنی مختلف، از برهه‌ی زمانی قبل متمایز می‌شوند. بی‌تردید چنین انتخابی دشواری‌های بسیاری را به فیلمساز تحمیل می‌کند و ریسک بزرگ دقیقاً در همین نقطه اتفاق می‌افتد؛ این‌که مخاطب با چنین ساختاری ارتباط برقرار بکند یا نه. و پاسخ قطعی این پرسش را مخاطبان فیلم باید بدهند.
ضعف دیگر فیلمنامه دغدغه‌مندی سحطی و نه عمیق آدم‌هایش است. شخصیت‌های داستان خصوصاً تارا ظاهراً از بحران‌های فلسفی رنج می‌برند؛ مشکلات آنها نه از جنس عامه‌‌ی مردم که متعلق به قشر بورژوآست اما مخاطب درنهایت ازعلت غم بزرگ و افسردگی سهمگین زن سردرنمی‌آورد و به همین جهت دنیای آدم‌های فیلم از نظرش دور از ذهن و تصنعی می‌شود.
فضاسازی سرد فیلم با محتوای درونی آن عجین شده و بخشی از این فضاسازی سرد در بازی‌ها نیز نمود می‌یابد. همگن بودن بازی‌های شش بازیگر که شش مقطع زمانی از زندگی دو کاراکتر ثابت را بازی می‌کنند از اتفاقات خوب فیلم است که منجر به درک بهتر آن از سوی مخاطب میشود.

معرفی خواننده های خارجی که تجربه بازیگری هم دارند!

در ادامه این قسمت به بررسی نگاه رضا صائمی به این فیلم می‌پردازیم.

نگاهی بر تجربه کارگردان

رضا صائمی منتقد و روزنامه نگار درباره کاوه قهرمان نظر مثبتی دارد و او را کارگردانی می‌خواند که اگرچه اولین تجربه کارگردانی فیلم بلند خود را دنبال می‌کند اما فیلم‌های قبلی او به کمکش آمده‌اند:

«گرچه «تارا» نخستین فیلم بلند کاوه قهرمان است اما او پیش از این کارگردانی مستند و فیلم کوتاه را تجربه کرده بود و به اصطلاح دستی بر آتش فیلمسازی داشت. تحصیلات آکادمیک او را هم نباید نادیده گرفت.»

محتوای فیلم

این منتقد اعتقاد دارد که فهم فیلم ایرانی تارا کار ساده‌ای نیست و این اثر محتوای پیچیده‌ای دارد.

«در واقع «تارا» فیلم آسان فهمی نیست. هم از این حیث که موقعیت‌های دراماتیک سه قصه آن (نه لزوما سه قصه آن) هم درهم تنیده است و هم از دیالکتیک معنایی بین آنها برساخته می‌شود.»

آنچه فیلم قصد بیان آن را دارد

این منتقد معتقد است که فیلم سینمایی تارا دیدی روانشناسانه دارد و به درون انسان سفر می‌کند.

«شاید بتوان گفت در «تارا» با هستی شناسی رابطه مواجه هستیم که چالش‌های ذاتی آن را به نمایش گذاشته و از این حیث حتی کارکردی تراپی هم دارد.

به این معنا که مخاطب می‌تواند به میانجی همذات پنداری با یکی از 6 شخصیت اصلی قصه؛ دچار کاتارسیس شود یا دست کم درد خود را در زندگی این سه زوج بازشناسی کند.»

نقد و بررسی فیلم تارا

صفحه اینستاگرام فیلم تارا

صفحه ی رسمی اینستاگرام فیلم تارا از صفحات فعال در اینستاگرام بوده و اخبار این سریال را در صفحه اش به اشتراک گذاشته که بررسی اینستاگرامش، در واقع مروری است بر فیلم تارا و سکانس های دیدنی آن و بازیگران فیلم تارا.آدرس اینستاگرام صفحه رسمی فیلم تارا @taramovie1401 می باشد.

ماجرا سیمرغ بهرام رادان چه بود؟

صفحه اینستاگرام فیلم تارا

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا