اخبار بازیگرانبازیگران خارجیبازیگران زنبازیگران هالیوود

بیوگرافی کامل آنجلینا جولی ستاره ی زیبای هالیوود از کودکی تا به امروز

در این بخش بیوگرافی آنجلینا جولی از بازیگران زن معروف هالیوود را مرور میکنیم. بیوگرافی آنجلینا جولی ستاره شماره یک هالیوود که از پروژه های سینمایی ده ها میلیارد دلار به دست آورده، جوایز اسکار و سه جایزه گلدن گلوب کسب کرده، براساس برنامه تلویزیونی بریتانایی “100 نماد برتر جذابیت” به عنوان برترین انتخاب شده، توسط مجله اسکویر و مردم در سال های 2004 و 2006 به عنوان زیباترین زن انتخاب شده است، به همراه اطلاعاتی از زندگی شخصی و هنری او با عکس های شخصی او و خانواده اش را میبینیم. امروز از 0 تا 100 با بیوگرافی آنجلینا جولی آشنا میشویم. در ادامه با بازیگرآنلاین همراه باشید.

آنجلینا جولی چند سال سن دارد؟

آنجلینا جولی زاده ۴ ژوئن ۱۹۷۵ ‏است و ۴۷ سال سن دارد.

آنجلینا جولی فعالیت خود را از چه سالی آغاز کرد؟

آنجلینا جولی از سال 1982 تا کنون فعالیت میکند.

بهترین فیلم های آنجلینا جولی کدامند؟

از میان بهترین فیلم های آنجلینا جولی می‌توان به فیلم بچه جایگزین، فیلم جیا و فیلم تحت تعقیب اشاره کرد.

جدیدترین فیلم های آنجلینا جولی کدامند؟

از جدیدترین فیلم های آنجلینا جولی می‌توان به فیلم کسانی که آرزوی مرگ من را دارند ۲۰۲۲ و فیلم اترنالز ۲۰۲۱ اشاره کرد.

خلاصه بیوگرافی آنجلینا جولی

نام اصلیآنجلینا جولی ویت
نام هنریآنجلینا جولی Angelina Jolie
تاریخ تولد۴ ژوئن ۱۹۷۵ ‏(۴۷ سال)
محل تولدلس آنجلس، کالیفرنیا، ایالات متحده
تحصیلاتدانشگاه نیویورک، موسسه تئاتر لی استراسبرگ
پیشهبازیگر، فیلم‌ساز، بشردوست
سالهای فعالیت۱۹۸۲–اکنون
همسر
  • جانی لی میلر (ا. ۱۹۹۶–ج. ۱۹۹۹)
  • بیلی باب تورنتون (ا. ۲۰۰۰–ج. ۲۰۰۳)
  • برد پیت (ا. ۲۰۱۴–۲۰۱۹)
فرزندان۶ فرزند (۳ فرزندخوانده)
قد169 سانتی متر

بیوگرافی آنجلینا جولی

بیوگرافی آنجلینا جولی

بیوگرافی آنجلینا جولی را این گونه شروع می‌کنیم: آنجلینا جولی Angelina Jolie، با نام اصلی آنجلینا جولی ویت متولد ۴ ژوئن ۱۹۷۵ در لس آنجلس، کالیفرنیا بازیگر، فیلم‌ساز و بشردوست آمریکایی است. او دریافت‌کنندهٔ افتخارات گوناگونی از جمله یک جایزهٔ اسکار و سه جایزهٔ گلدن گلوب بوده‌است. نام جولی چند بار در میان فهرست بازیگران زن هالیوود با بیشترین دستمزد آمده‌است.

دورام کودکی آنجلینا جولیدر بیوگرافی آنجلینا جولی بهتر است بدانید او فارغ التحصیل لیسانس رشته تهیه کنندگی و نویسندگی از دانشگاه نیویورک است.

کودکی آنجلینا جولی کودکی آنجلینا جولی

دوران نوجوانی آنجلینا جولی

در بیوگرافی آنجلینا جولی آمده است: جولی ابتدا در دبیرستان بورلی هیلز تحصیل کرد و در آنجا احساس می‌کرد که در میان فرزندان برخی از خانواده‌های مرفه منطقه، منزوی شده‌است چرا که مادرش با درآمد متوسط‌تری زندگی می‌کرد. همچنین او توسط دانش آموزان دیگر به علت لاغری زیاد و استفاده از عینک و براکت ارتودنسی مورد تمسخر قرار گرفت.

عکس دوران نوجوانی آنجلینا جولی

تلاش‌های اولیه او برای مدل شدن به اصرار مادرش، بی‌نتیجه ماند. آنجلینا جولی در سن 14 سالگی کار مدلینگ را برگزید. او در سن 18 سالگی از این کار دست کشید تا بازیگر شود.

او سپس به دبیرستان مورنو، یک مدرسه جایگزین منتقل شد و در آنجا با پوشیدن لباس کاملاً سیاه، رفتن به ماشینگ و تجربه نایف پلی با دوست‌پسرش، به یک «پانک اوت‌سایدر» تبدیل شد.

عکس های مدلینگ آنجلینا جولی در دوران جوانی
عکس های مدلینگ آنجلینا جولی در دوران جوانی

عکس های مدلینگ آنجلینا جولی در دوران جوانی عکس های مدلینگ آنجلینا جولی در دوران جوانی عکس های مدلینگ آنجلینا جولی در دوران جوانی

آنجلینا جولی از دفن و کفن تا افسردگی شدید

او کلاس‌های بازیگری خود را رها کرد و علاقه داشت مدیر مراسم تدفین شود و دوره‌های خانگی برای تحصیل مومیایی کردن را گذراند…

جولی در ۱۶ سالگی پس از پایان رابطه با دوست‌پسرش، از دبیرستان فارغ‌التحصیل شد و قبل از بازگشت به تحصیلات تئاتر، آپارتمان خود را اجاره کرد.

در بیوگرافی آنجلینا جولی آمده است: جولی در نوجوانی به سختی می‌توانست از نظر عاطفی با دیگران ارتباط برقرار کند و در نتیجه، خودش را آزار می‌داد. وی در سن ۲۰ سالگی تقریباً از هر نوع مواد مخدر به خصوص هروئین استفاده کرده بود. جولی در نوجوانی از افسردگی رنج می‌برد و در سنین ۱۹ تا ۲۲ سالگی، دو بار اقدام به خودکشی کرد. وی همچنین قصد داشت قاتلی را برای کشتن خود استخدام کند.او همچنین با مشکل بی خوابی و اختلال خوردن دست و پنجه نرم می‌کرد.هنگامی که جولی ۲۴ ساله بود، دچار یک فروپاشی روانی شد و به مدت ۷۲ ساعت در بخش روانپزشکی مرکز پزشکی UCLA بستری شد.دو سال بعد از این ماجرا و پس از به فرزندخواندگی قبول کردن فرزند اولش، مادوکس، جولی در زندگی خود ثبات پیدا کرد. او بعداً در این باره اظهار داشت «من می‌دانستم هنگامی که نسبت به مادوکس متعهد شوم، دیگر هرگز خودباخته نخواهم شد.»

بیوگرافی خانواده آنجلینا جولی

در بیوگرافی آنجلینا جولی دربار ی خانواده اش میخوانیم: پدر و مادرش، جان ویت و مارچلین برتراند هردو بازیگر هستند.

او خواهر جیمز هیون، بازیگر و همچنین خواهرزاده چیپ تیلور، خواننده-ترانه‌سرا و بری ویت، زمین‌شناس و آتشفشان‌شناس است.

ماجرای عشق جوان ایرانی به هازل کایا بازیگر نقش نهال در سریال عشق ممنوع

رابطه ی صمیمانه ی آنجلینا جولی و برادرش

آنجلینا جولی حرف «H» را روی بازوی چپش تاتو کرده است.در بیوگرافی آنجلینا جولی بد نیست بدانید این حرف اول اسم برادرش JamesHaven Voight است که خیلی هم با یکدیگر صمیمی هستند.آنجی و برادرش جیمز عاشقانه یکدیگر را دوست دارند. البته در سال های قبل کم و بیش شایعات بد و نامناسبی در مورد این دو گفته می شد که صحت آن هم تایید نشد.بعدها جیمز گفت که آنجلینا را یک زن کامل و فوق العاده می داند. او ادامه داد شاید به این خاطر من تابحال زن مناسب خود را نیافته ام، چون همه را با خواهرم مقایسه می کنم. در حقیقت زنی که من انتخاب می کنم باید از دو فیلتر عبور کند؛ چرا که هم من و هم خواهرم باید او را قبول داشته باشیم. من انسان کمال گرایی هستم و به سختی می توان کسی را پیدا کرد که تمام این انتظارات من را برآورده کند.

آنجلینا جولی در کنار برادرش
آنجلینا جولی در کنار برادرش

پدر و مادر تعمیدی او، جکلین بیسیت و ماکسیمیلیان شل هر دو بازیگر هستند.

از طرف پدر، جولی از نژاد آلمانی و اسلواکی است، در حالی که از طرف مادرش، او در اصل نژاد فرانسوی کانادایی، هلندی و آلمانی دارد. او اشاره کرده‌است که بخشی از ایروکوا از طریق یک جد هیوون در سده ۱۷ است.

مشکلات آنجلینا جولی با پدرش

در بیوگرافی آنجلینا جولی گفتنی است او رابطه ی خوبی با پدرش نداشت ، اگر چه جولی و پدرش، جان وویت در انظار عمومی رابطه ی خوب و شادی را به نمایش می گذاشتند اما در واقعیت جولی رابطه ی خوبی با پدر خود نداشت. دلایل زیادی برای رابطه ی نامهربانانه جولی با پدرش وجود داشت. مهم ترین دلیل او عدم وفاداری به مادرش در زمان ازدواج بود. البته این رفتار از جانب جولی که خود باعث به هم خوردن چندین ازدواج شده بود بسیارجالب است.

با این وجود پدرش در رسانه ها بارها گفته است که دخترش از مشکلات روحی رنج می برد و جولی نیز به این سخنان پدرش عکس العمل نشان داده است:”فکر می کنم که کمتر از یک سال سن داشتم که جدایی اتفاق افتاد و مادرم روابط نامشروع پدرم را کشف کرد. جولی می گوید :آن ها رابطه ی بسیار خوبی نداشتند و بسیار با هم دعوا می کردند. بنابراین من نیز در مسیر بزرگ شدن همواره بر سر چیزهای مختلف با او جدل داشتم به ویژه در مورد مادرم. تا این که شرایط به جایی رسید و حرف هایی زده شد که این رابطه برایم ناخوشایند شده بود و واقعاً احساس بدی به من دست می داد بنابراین از پیش او رفتم و با مادرم تماس گرفتم و گفتم که دیگر با او [وویت] حرف نمی زنم”.

پس از طلاق پدر و مادرش در سال ۱۹۷۶ او و برادرش با مادرشان زندگی می‌کردند. مادرش هدف‌های بازیگری خود را رها کرده بود تا روی بزرگ کردن فرزندانش تمرکز کند. مادر جولی او را به عنوان یک کاتولیک بزرگ کرد اما او را ملزم به رفتن کلیسا نمی‌کرد. در کودکی او بیشتر با مادرش فیلم تماشا می‌کرد و این به‌جای شغل موفق پدرش بود که باعث علاقه‌اش به بازیگری شد؛ ولی در هفت سالگی نقش کمی در نگاهی به بیرون (۱۹۸۲) به نویسندگی پدرش داشت. هنگامی جولی شش ساله بود، مادرش و پارتنرش بیل دی خانواده را به پالیسدس، نیویورک منتقل کردند؛ آنها پنج سال بعد به لس آنجلس بازگشتند. جولی سپس تصمیم گرفت که می‌خواهد بازیگری کند و در انستیتوی تئاتر لی استراسبرگ ثبت نام کرد. او در آنجا به مدت دو سال آموزش دید و در چندین اجرای بر روی صحنه حضور یافت.

آنجلینا جولی در کنار پدر و برادرش
آنجلینا جولی در کنار پدر و برادرش

تاثیر مادر آنجلینا جولی بر زندگی اش

مادر جولی در سال 2007 به دلیل سرطان تخمدان درگذشت و این همان چیزی بود که برای سال ها باعث نگرانی جولی شده بود. بدون شک مرگ مادرش تاثیر زیادی بر روی او داشت. اما بیش از آن ازدواج و زندگی مادرش با جان وویت و نحوه ی جدایی آن ها از هم بود که بیشترین تاثیر را بر روی زندگی او داشت. وی در ابن باره چنین گفته است:” او در رشته بازیگری درس خوانده بود اما با پدرم ازدواج کرد و در سن 28 سالگی با دو بچه از پدرم جدا شد.

او از رویاهایش دست برداشت. من دختر آن مادر هستم. عشق من به فرزندانم، ارزش هایم، اهمیت دادن به اتفاقاتی که در سراسر جهان رخ می دهد، همه ی این ها را از مادرم دارم. هر روز به شدت برای او دلتنگ می شوم. من سعی می کنم همانطور که مادرم مرا بزرگ کرد بچه هایم را بزرگ کنم. من هیچ وقت حضور پدر را در کنارم احساس نکردم”.

معرفی ویژه برنامه محرمی ملاقات با حسین (ع)
آنجلینا جولی در آغوش مادرش
آنجلینا جولی در آغوش مادرش

ازدواج و وضعیت تاهل آنجلینا جولی و فرزندانش

بیشترین جستجوها در بیوگرافی آنجلینا جولی درباره همسر ایشان است که شما عزیزان میخواهید بدانید همسر ایشان کیست.

روابط عاشقانه آنجلینا جولی

مادرش برای جلوگیری از شرکت آنجلینا در پارتی و گرایش به مواد مخدر در 14 سالگی به او اجازه داد دوست پسرش در اتاق خواب با او زندگی کند و خود در اتاق کناری بخوابد

این رابطه دو سال بیشتر طول نکشید

ازدواج اول و دوم آنجلینا جولی

در ادامه بیوگرافی آنجلینا جولی میخوانیم: همسر اول وی جان لی میلر است که در سال 1996 با او ازدواج کرد و در سال 1999 از وی جدا شد. جولی با جانی لی میلرهنگام کار بر روی فیلم «هکرها (آشنا شده بود. جولی در حالی با میلرازدواج کرد که اسم میلر با خون خود جولی روی لباسش حک شده بود. آن ها سه سال با هم زندگی کردند و جولی ناگهان درخواست جدایی داد زیرا برای خودشکوفایی به زمان نیاز داشت. وی در این باره چنین گفته است:” ما می دانستیم که در سنین پایین ازدواج کرده ایم و باید به بلوغ خود ادامه بدهیم و این که بعضی اوقات در مکان های مختلفی این بلوغ را ادامه داده و مدتی را دور از هم سپری می کردیم علی رغم جدایی ناراحت کننده این دو، میلر گفته است که آن ها تابه امروز رابطه ی خوبی با هم دارند.

آنجلینا جولی و جانی لی میلر
آنجلینا جولی و جانی لی میلر

همسر دوم او بیلی باب تورنتون است که در مه 2000 با هم ازدواج کردند, ولی سرانجام بعد از 3 سال ازدواجشان به جدایی انجامید.

آنجلینا جولی و بیلی باب تورنتون

ازدواج آنجلینا جولی با برد پیت

پس از بازی در فیلم آقا و خانم اسمیت، او و برد پیت وارد یک دوستی عاشقانه و سرانجام در سال ۲۰۰۶ صاحب دختری به نام شیلو شدند که به خاطر باورهایشان در مورد پایان دادن به فقر و بدبختی مردم آفریقا تصمیم به تولد بچه‌شان در کشور فقیر و آفریقایی نامیبیا گرفتند.

آنجلینا جولی به همراه برد پیت افزون بر سه فرزند بیولوژیکی خود، سرپرستی مدوکس پسر بچه یتیم اهل کامبوج، پکس کودک ویتنامی و یک دختر یتیم اهل اتیوپی به نام زهرا را بر عهده دارند.

عکس عروسی آنجلینا جولی و برد پیت
عکس عروسی آنجلینا جولی و برد پیت
عکس عروسی آنجلینا جولی و برد پیت
عکس عروسی آنجلینا جولی و برد پیت

برد پیت در ۲۶ ژانویهٔ ۲۰۱۲ رسماً اعلام کرد که او و جولی تصمیم به ازدواج دارند. او گفت:

«ما تصمیم گرفته بودیم ازدواج نکنیم تا زمانی که برای هیچ زوجی منع ازدواج وجود نداشته باشد ولی گمان نمی‌کنم دیگر بتوانیم بیش از این مقاومت کنیم. ازدواج ما برای بچه‌هایمان خیلی مهم است و همیشه در این باره از ما پرسش می‌کنند. برای من هم مهم است. دوست دارم آن نوع تعهد ایجاد بشود.»

در ادامهٔ گفتگو زمانی که از او پرسش شد آیا رسماً از جولی خواستگاری کرده یا نه، وی جواب داد:

«دیگر از این فراتر نمی‌روم … ولی زمانی که عاشق کسی هستی و با او یک خانواده تشکیل بدهی و خودت هم دوست داری یک تعهد میان‌تان ایجاد بشود و نتوانی خیلی خنده‌دارست،»

این زوج سال 2008 نیز صاحب دو فرزند دوقلو بنام های کناکس (پسر) و ویوین (دختر) شدند

پس از اینکه دوقلوهایش متولد شدند، وی توسط بازیهای آنلاین مربوط به کنسول بازی Nintendo DS توانست وزن خود را کاهش دهد!

جدایی آنجلینا جولی از برد پیت

وی در سال ۲۰۱۶ برای جدا شدن از برد پیت دادخواست داد که این کار دنیای هالیوود را در بهت و ناباوری فرو برد، او دلیل کارش را اعتیاد پیت به الکل و مخدر اعلام کرد و در دادخواست خود تنها خواسته‌اش واگذاری سرپرستی ۶فرزندش بود. در ماه مه ۲۰۲۱، پس از یک نبرد طولانی مدت بین جولی و پیت دربارهٔ گرفتن حضانت فرزندانشان در دادگاه، به پیت حق حضانت مشترک فرزندانش با آنجلینا جولی اعطا شد.

او پس از جدایی از «برد پیت» مدتی دچار افسردگی شد و داروهای آرامبخش مصرف می کرد، ولی با پایان این دوره درمانی، شرایط بهتری دارد و به تدریج زندگی عادی را از سر می گیرد.   او اداره امور خانه و سرپرستی بچه ها را برای یک مادر تنها چالشی بزرگی توصیف کرد و گفت ترجیح می داد مونس و همدمی داشت تا او را در این مراحل سخت و دشوار همراهی می کرد.

یکسال بعد در نزدیکی کریسمس 2018 زمزمه های آشتی دوباره این زوج به گوش می رسید اما تابحال خبری رسمی از زندگی دوباره آنها در کنار هم منتشر نشده است

بیوگرافی کامل روزبه حصاری از فعالیت در موسیقی تا شهرت در سینما + ماجرای ازدواج صوری با ریحانه پارسا

فرزندان سرپرستی آنجلینا جولی

جولی اولین فرزندش را در سال ۲۰۰۲ از پرورشگاهی در کشور کامبوج به سرپرستی گرفت. مدکس در آن زمان تنها ۷ ماه داشت. چهار سال بعد، برد پیت هم سرپرستی مدکس را برعهده گرفت و نام خانوادگی او را از جولی به جولی-پیت تغییر داد. جولی پاکس ۳ ساله را در سال ۲۰۰۷ از پرورشگاهی در ویتنام به سرپرستی گرفت. سال بعد، پیت سرپرستی پاکس را هم برعهده گرفت.

جولی سرپرستی زهارا را در سال ۲۰۰۵ از پرورشگاهی در اتیوپی به عهده گرفت. زهارا در آن زمان ۶ ماه داشت. سال بعد زهارا تحت سرپرستی برد پیت هم قرار گرفت. جولی و برد پیت برای به دنیا آوردن اولین فرزند خونی شان، به کشور نامیبیا سفر کردند، که در آنجا جولی دخترشان شایلو را به دنیا آورد. جولی در سال ۲۰۰۸ در بیمارستانی در فرانسه، یک دختر و پسر دوقلو به نام های ویوین و ناکس به دنیا آورد. این زوج معروف صاحب 6 فرزند هستند که 3 تا آنها را به فرزندی قبول کردند و 3 تا آنها فرزند بیولوژیکی این دو می باشند.

آنجلینا جولی به همراه فرزندانش ناکس ، ویوین ، پاکس ، شیلو ، زاهارا و مادوکس
آنجلینا جولی به همراه فرزندانش ناکس ، ویوین ، پاکس ، شیلو ، زاهارا و مادوکس
آنجلینا جولی به همراه فرزندانش
آنجلینا جولی به همراه فرزندانش

علایق و حقایقی درباره آنجلینا جولی

در ادامه بیوگرافی آنجلینا جولی مروری میکنیم بر علایق و حقایقی درباره ی او.با ما همراه باشید.

آنجلینا جولی سفیر سازمان ملل

آنجلینا جولی از سال ۲۰۰۱ از سوی کمیسریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان به عنوان سفیر حسن نیت تعیین شده و با مسافرت به نقاط دورافتاده جهان به فعالیت در زمینه حفظ حقوق آوارگان و پناهندگان مشغول است.

آنجلینا جولی در میان پناهندگان

آنجلینا جولی در میان پناهندگان

انواع خالکوبی آنجلینا جولی

در بیوگرافی آنجلینا جولی جالب است بدانید آنجلینا در مجموع 14 خالکوبی شناخته شده دارد

یک ضرب‌المثل لاتین، دو طرح سا‌ک‌ یانت (راهبه یونانی) همراه با یک دعای محافظت و یک ببر 30 در 20 سانتی‌ متری، و هفت مجموعه مختصات جغرافیایی که محل‌ های تولد فرزندان و همسرش براد پیت را نشان می‌ دهد

خالکوبی آنجلینا جولی

آنجلینا جولی بازیگر پولساز و لقب جذاب ترین

در بیوگرافی آنجلینا جولی گفتنیست فوربز از او به عنوان پردرآمدترین بازیگر زن هالیوود در سال‌های ۲۰۰۹، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳ با درآمد تخمینی سالانه به ترتیب ۲۷ میلیون، ۳۰ میلیون دلار و ۳۳ میلیون دلار نام برده‌است.

او در سال 2007 لقب جذاب ترین فرد جهان را از آن خود کرد

آنجلینا جولی جذاب ترین فرد جهان

چهرهٔ عمومی آنجلینا جولی

جولی که دختر جان ویت بود، از سنین کودکی در رسانه‌ها ظاهر می‌شد. پس از شروع حرفه خود، او به عنوان یک «کودک وحشی» شهرت پیدا کرد که به موفقیت اولیه او در اواخر دهه ۱۹۹۰ و اوایل دهه ۲۰۰۰ کمک کرد. به‌طور معمول شیفتگی او را با خون و چاقو، تجربیات استفاده از مواد مخدر و زندگی جنسی او به ویژه دوجنسیتی و علاقه‌اش به سادومازوخیسم در رسانه‌ها پوشش داده می‌شد.

یکی دیگر از عوامل جنجالی او، شایعات تبلوید در مورد زنای با محارم بود که جولی پس از برنده شدن اسکار برای دختر، ازهم‌گسیخته لب برادرش را بوسید و گفت: «من در حال حاضر بسیار عاشق برادرم هستم.» او این شایعات را رد کرد و گفت که به عنوان فرزندان طلاق، او و جیمز برای حمایت عاطفی به یکدیگر متکی بودند.

قانون یک سوم آنجلینا جولی !

او خودش را به یک قانون خیلی مهم متعهد می‌ کند : یک سوم درآمدت را خرج کن، یک سوم آن را ببخش و در نهایت یک سومش را پس‌ انداز کن

بیماری آنجلینا جولی

آنجلینا جولی در ۱۴ مه ۲۰۱۳ اعلام نمود به دلیل دارا بودن یک ژن معیوب، احتمال ابتلای او به سرطان پستان ۸۷ % و ابتلا به سرطان تخمدان ۵۰ % بوده و به این خاطر دست به عمل جراحی ماستکتومی (پستان‌ برداری) زده و آنها را برداشته است و جراحی‌ ها و مراحل درمانی وی از فوریه ۲۰۱۳ تا پایان آوریل ۲۰۱۳ به طول انجامید وی ذکر کرد که سرطان پستان باعث مرگ مادرش شده‌ است و با توجه به این عمل‌ ها احتمال سرطان پستان در وی به زیر ۵ درصد رسیده‌ است.

آنجلینا جولی در 24 مارس 2015، جولی در مقاله دیگری در نیویورک تایمز نوشت که تخمدان ها و لوله های رحمی خود را برداشته تا خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد.

آنجلینا جولی در سال 2017 اعلام کرد به فلج بل مبتلا شده است در این بیماری عضلات صورت به صورت ناگهانی و به طور موقت فلج می‌ شوند، این بیماری قابل درمان می باشد.

بیماری آنجلینا جولی

حقایق جالب درباره آنجلینا جولی

  •  آنجلینا جولی گواهینامه‌ خلبانی سبک دارد
  •  تنها فرد مشهور هالیوود است که مدیر تبلیغاتی ندارد
  •  اغلب بدلکاری های فیلم هایش را خودش می کند
  •  در نوجوانی دوست نداشت کسی بغلش کند، حتی مادرش
  •  کلکسیون از چاقو و کتاب های چاپ نسخه قدیمی دارد
  •  رنگ طبیعی مو هایش بلوند تیره است
  •  شهروند سه قاره از کشورهای آمریکا، کامبوج (آفریقا) و بوسنی (اروپا) را دارد
  • جولی در کنار حرفهٔ اصلی خویش، طراح جواهر نیز هست
  • دوست صمیمی گوئن استفانی خواننده ی معروف هالیوودی می باشد.
  • به جهت اینکه پسرش مدوکس به تیم باشگاه فوتبال لیورپول علاقه مند است، باعث شده تا آنجلینا جولی هم علاقه مند به لیورپول باشد.
  • وی چپ دست می باشد.
  • ” جولی ” به معنای ” زیبا ” در زبان فرانسوی می باشد.
  • از سال 2002 تا 2005 نامزد تمشک طلایی بدترین بازیگر بوده اما هربار جایزه به فرد دیگری رسیده است.
  • زمانی که بازی در فیلم « چوپان خوب » را به پایان رساند، 6 ماهه باردار بود.
  • در سال 2000 گفته شده بود که وی قرار هست یکی از اعضای بازیگران فیلم « فرشتگان چارلی » باشد اما وی اعلام کرد که ارتباطی با فیلم برقرار نمی کند به همین جهت از پروژه خارج شد.
  • برای بازی در فیلم « جاذبه » پیشنهاد شده بود اما نقش به سندرا بولاک رسید.
  • «ویوین برتراند» مادر آنجلینا جولی اسم سومین فرزندخوانده او که از ویتنام آمده بود یعنی «پکس» را انتخاب کرد.
  • آنجلینا جولی زمان کودکی دو مار خانگی به نام «ولادیمیر» و «هری دین استانتون» داشت. پس او از بچگی توانایی نگهداری از مارها را داشت، برای همین سر صحنه فیلم اسکندر که باید در فیلمی‌بازی می‌کرد که مارها سر صحنه بودند به راحتی از پس این کار برآمد.
  • شخصیت محبوب دیسنی از نظر او دامبو فیل پرنده است. جولی حتی یکبار اقرار کرد وقتی که دامبو توانست پرواز کند او گریه کرده است!
بیماری سخت مارال فرجاد که او را از بازیگری دور کرده است چیست؟

شروع فعالیت هنری آنجلینا جولی

در ادامه بیوگرافی آنجلینا جولی میرسیم به فعالیت هنری او. آنجلینا جولی در خانواده ای کاملاً سینمایی دیده بر جهان گشود. پدرش جان وویت ، بازیگر اسکاری سینما بود و به همین دلیل آنجلینا خیلی زود به دنیای سینما علاقه مند شد و از کودکی تصمیم گرفت تا بتواند روزی بازیگر بزرگی شود.

اولین تجربه بازیگری آنجلینا جولی سال 1982 زمانی که او فقط 7 سال داشت اتفاق افتاد. او نقشی را در فیلم پدرش به نام Lookin’ to Get Out بازی کرد.فعالیت حرفه‌ای او یک دهه بعد با فیلم سایبورگ ۲ (۱۹۹۳) آغاز شد.

آنجلینا جولی د فیلم Lookin' to Get Out
آنجلینا جولی د فیلم Lookin’ to Get Out

آنجلینا جولی به واسطه پدرش، توانست در سن 11 سالگی در کلاس های بازیگری لی استراسبرگ ثبت نام کند و دانش خود را در زمینه بازیگری ارتقا ببخشد و همچنین به عنوان بازیگر چندین بار بر روی صحنه های تئاتر نقش آفرینی کند.

وی در سن 16 سالگی در مسیر بازیگر شدن، تصمیم گرفت که یک مدل نیز باشد اما این دوران برای او دستاورد مهمی نداشت و باعث شد که وی از دنیای مدلینگ فاصله بگیرد.

او در جوانی در کلیپهای خوانندگانی چون رولینگ استونز، میت لوف، لنی کراویز، انتولینو وندیتیو بازی کرد.

اولین نقش سینمایی وی در فیلم «هکرها» بود که داستان پنج دانش آموز هکر را روایت می کند.

آنجلینا جولی در فیلم هکر ها
آنجلینا جولی در فیلم هکر ها

وی در دهه ی 90 میلادی در چندین نقش کوتاه در آثار مختلفی همچون « روباه آتشین » و « هکر » ایفای نقش کند اما نقش آفرینی او در فیلم تلویزیونی « جورج والاس » ( 1997 ) باعث شد که وی جایزه گلدن گلاب را دریافت کند و نامش را به عنوان یک بازیگر مستعد بر سر زبانها بیندازد.

آنجلینا جولی در فیلم جورج والاس
آنجلینا جولی در فیلم جورج والاس

پس از موفقیت های فیلم « جورج والاس » برای آنجلینا جولی، وی در سال 1998 در فیلم « جیا » که درباره زندگی یک مدل واقعی به نام جیا کارانگی و زندگی بی بند و بار او و در نهایت مرگش بر اثر بیماری ایدز بود، بازی تاثیرگذاری از خود به نمایش گذاشت و موفق شد تا دومین جایزه گلدن گلاب خود را نیز بدست آورد.

اما نقطه عطف دوران بازیگری آنجلینا جولی زمانی رقم خورد که وی در سال 1999 در فیلم « دختر آشفته » در کنار وینونا رایدر در نقش بیماری روانی به ایفای نقش پرداخت. نقشی که تحسین فراوان منتقدین را به همراه داشت و در نهایت باعث شد که آنجلینا جولی بتواند اولین اسکار خود در رشته بهترین بازیگر نقش مکمل زن بدست بیاورد.

جولی پس از دریافت جایزه اسکار تصمیم گرفت در آثار پرفروش و اصطلاحا، گیشه ای هالیوود نیز خودی نشان دهد به همین جهت در سال 2000 پذیرفت که در فیلم اکشن « لارا کرافت :مهاجم مقبره » ایفای نقش کند. « لارا کرافت :مهاجم مقبره » علی رغم نقدهای بدی که در زمان اکران دریافت کرد اما در گیشه اثری موفق تلقی می شد و آنجلینا جولی ثابت کرد که می تواند چه در اثار درام و چه در اکشن، یکی از بهترین بازیگران هالیوود باشد.

سیر تا پیاز زندگی ایرج طهماسب و تمام عروسک هایی که او خلقشان کرد!
آنجلینا جولی در فیلم لارا کرافت :مهاجم مقبره
آنجلینا جولی در فیلم لارا کرافت :مهاجم مقبره

فعالیت برجستهٔ اکشن خود را نیز با آقا و خانم اسمیت (۲۰۰۵)، تحت تعقیب (۲۰۰۸)، سالت (۲۰۱۰) و توریست (۲۰۱۰) ادامه داد و با بازی در درام‌های قلب قدرتمند (۲۰۰۷) و بچه جایگزین (۲۰۰۸) مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. جولی برای نقش‌آفرینی در بچه جایگزین نامزد دریافت جایزهٔ اسکار بهترین بازیگر زن شد. پرفروش‌ترین کارش در فیلم فانتزی مالفیسنت (۲۰۱۴) بود و برای صداپیشگی در فرنچایز انیمیشنی پاندای کونگ‌فوکار (۲۰۰۸–اکنون) معروف است. جولی چندین درام جنگی مانند در سرزمین خون و عسل (۲۰۱۱)، شکست‌ناپذیر (۲۰۱۴) و اول پدرم را کشتند (۲۰۱۷) را نویسندگی و کارگردانی کرده‌است.

مروری بر بهترین فیلم های آنجلینا جولی

آنجلینا جولی در فیلم Original Sin گناه اصلی

در بیوگرافی آنجلینا جولی بهترین فیلم های او را با فیلمی آغاز می‌کنیم که نه‌تنها یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌های او را در خود جای داده که داستان رمزآلود و درعین‌حال عاشقانه آن می‌تواند برای هر بیننده‌ای با هر سلیقه‌ای جذاب باشد. این فیلم با حضور آنتونیو باندراس درکنار آنجلینا جولی تیم بازیگری بسیار خوبی دارد و داستان فیلم نیز درباره این زوج روایت می‌شود. فیلم Original Sin در سال ۲۰۰۱ میلادی به تهیه‌کنندگی دنیس دی نووی توسط استودیو Hyde Park Entertainment تولید و اکران شد و توانست فروش نسبتا خوب ۳۶ میلیون دلاری را پشت‌سر بگذارد.

داستان فیلم همان‌طور که پیش‌تر گفتیم درباره زوجی با نقش‌آفرینی آنجلینا جولی و آنتونیو باندراس جریان دارد. در اواخر قرن نوزدهم خانمی به نام جولیا راسل با کمک همکار خودش مردهای ثروتمند را گول می‌زده و اموال آن‌ها به چنگ می‌آورد تا اینکه درنهایت با یک تاجر به لوئیس وارگاس با بازی آنتونیو باندراس آشنا می‌شود و این دو پس از مدتی با هم ازدواج می‌کنند. جولیا به‌خاطر فشار همکارش سعی می‌کند به لوئیس هم مانند یک طعمه نگاه کند ولی علاقه او مانع این اقدام می‌شود و همین موضوع روند اصلی داستان این فیلم را شکل می‌دهد.

آنجلینا جولی در فیلم Original Sin
آنجلینا جولی در فیلم Original Sin

آنجلینا جولی در فیلم Gone in 60 Seconds سرقت در ۶۰ ثانیه

فیلم سرقت در ۶۰ ثانیه با حضور آنجلینا جولی و یکی دیگر از بازیگران بسیار محبوب فیلم‌های اکشن یعنی نیکلاس کیج قطعا برای دوست‌داران فیلم‌های اکشن گزینه مناسبی برای تماشا کردن خواهد بود. این فیلم در سال ۲۰۰۰ میلادی به نویسندگی هنری هلیکی توسط استودیو Touchstone Pictures با بودجه‌ای سنگین و معادل‌با ۱۰۰ میلیون دلار تولید و در گیشه‌های توانست فروش ۲۴۰ میلیون دلاری را پشت‌سر بگذارد. این فیلم نسخه بازسازی شده فیلمی با همین نام اثر سال ۱۹۷۴ به کارگردانی هنری هلیکی، نویسنده نسخه سال ۲۰۰۰ این فیلم تلقی می‌شود.

داستان فیلم درباره شخصیت رندال ملقب‌به ممفیس جریان دارد که یک دزد اتومبیل بسیار ماهر به‌شمار می‌رود. او قادر است هر اتومبیلی با هر سیستم امنیتی را در کمتر از ۶۰ ثانیه به سرقت ببرد ولی پس از مدتی از این کار هم خسته می‌شود. پس از مدتی برای برادر کوچک وی توسط یک باند خلافکار مشکلی پیش می‌آید و برای زنده نگه داشتن او شرط بسیار سختی قرار می‌دهند. این شرط به‌گونه‌ای پیش می‌رود که ممفیس باید در طول یک شب ۵۰ اتومبیل سرقت کند، در غیر این‌صورت برادر کوچکش به قتل خواهد رسید.

آنجلینا جولی در فیلم Gone in 60 Seconds
آنجلینا جولی در فیلم Gone in 60 Seconds

آنجلینا جولی در فیلم Beowulf بیوولف

در بیوگرافی آنجلینا جولی فیلم Beowulf یکی از منحصربه‌فردترین فیلم‌های او به‌شمار می‌رود که علاوه‌بر حضور آنجلینا جولی بازیگران سرشناس و محبوب دیگری مانند آنتونی هاپکینز و جان مالکوویچ در آن نقش‌آفرینی می‌کنند. این فیلم در سبک پویانمایی کامپیوتری ساخته شده و داستان حماسی بیوولف را به‌تصویر می‌کشد. این فیلم در سال ۲۰۰۷ میلادی به تهیه‌کنندگی رابرت زمکیس توسط استودیو ImageMovers با بودجه‌ای ۱۵۰ میلیون دلاری تولید و فروش نه‌چندان خوب ۲۰۰ میلیون دلاری را پشت‌سر گذاشت. این فیلم به‌این‌دلیل فروش خیلی خوبی را تجربه نکرد که شاید برای همه سلیقه‌ها مناسب نباشد.

این فیلم با محل اقتباس خود یعنی اثر حماسی بیوولف تفاوت‌هایی در داستان و شخصیت‌پردازی دارد ولی در مجموع همان هدف محل اقتباسش را دنبال می‌کند. داستان فیلم روایت‌گر داستان شخصیت بیوولف و نبرد بزرگ او با گرندل، مادر گرندل و اژدها است. این موجودات که به‌طور مفصل در محل اقتباس به آن‌ها پرداخته شده موجوداتی تخیلی هستند که نبرد آن‌ها با شخصیت اصلی به روند اصلی داستان این فیلم تبدیل می‌شود.

آنجلینا جولی در فیلم Beowulf
آنجلینا جولی در فیلم Beowulf

آنجلینا جولی در فیلم Hackers هکرها

به یکی از نخستین فیلم‌های آنجلینا جولی رسیدیم که در سال ۱۹۹۵ روی پرده سینماها رفت و خیلی خوب استعداد بازیگری او را به اهالی سینما نشان داد. این فیلم علاوه‌بر داستان هیجان‌انگیزش برای دوست‌داران کامپیوتر و تکنولوژی هم می‌تواند جذابیت‌های خاص خودش را داشته باشد چراکه همان‌طور که از عنوانش پیداست درباره هکرهای کامپیوتری جریان دارد. این فیلم در سال ۱۹۹۵ میلادی به تهیه‌کنندگی مایکل پیسر توسط استودیو United Artists با بودجه‌ای ۲۰ میلیون دلاری تولید شد ولی فروش خوبی را تجربه نکرد.

ماجرای جالب ازدواج و ورود میرطاهر مظلومی به عرصه ی بازیگری

داستان فیلم داستان هکری به نام دید مورفی را به‌تصویر می‌کشد که توسط دولت به مدت ۷ سال از کار با کامپیوتر منع شده است؛ چراکه به‌خاطر انتشار یک ویروس در مرکز بورس آمریکا یعنی وال‌استریت باعث از کار افتادن ۱۵۰۰ کامپیوتر در دفاتر این منطقه شد و همین موضوع ضرر بسیار هنگفتی به کارمندان بورس و سرمایه‌گذاران تحمیل کرد. اگر به فیلم‌های مربوط‌به هک علاقه دارید، تماشای این فیلم را از دست ندهید.

آنجلینا جولی در فیلم Hackers
آنجلینا جولی در فیلم Hackers

آنجلینا جولی در فیلم Lara Croft: Tomb Raider لارا کرفت: مهاجم مقبره

اگر اهل بازی‌های ویدیویی باشید قطعا سری بازی‌های Tomb Raider را تجربه کرده‌اید یا حداقل این مجموعه را می‌شناسید. فیلم Lara Croft: Tomb Raider با الهام از این مجموعه بازی‌های محبوب ساخته شد و سعی داشت تا اقتباس موفقی از ویدیو گیم را روی پرده سینما ببرد که در این مسیر حدودا موفق بود. این فیلم در سال ۲۰۰۱ به تهیه‌کنندگی لارنس گوردون و کالین ویلسون توسط استودیو Paramount Pictures با بودجه‌ای ۱۱۵ میلیون دلاری و در گیشه‌ها فروش نسبتا خوب ۲۷۵ میلیون دلاری را پشت‌سر گذاشت.

اگر با داستان بازی‌های Tomb Raider آشنا باشید، با کلیت داستان این فیلم نیز آشنایی خواهید داشت. فیلمی که درباره شخصیت اصلی آن مجموعه یعنی لارا کرفت دنبال می‌شود. تشکیلاتی در جهان این فیلم به رهبری مانفرد پاول قصد دارد تا یک شی باستانی و بسیار ارزشمند را به‌دست آورد ولی لارا کرفت نمی‌خواهد آن‌ها به هدف خودشان برسند و جلوی آن‌ها قرار می‌گیرد. فیلم Lara Croft: Tomb Raider برای دوست‌داران اقتباس‌های بازی‌های ویدیویی فیلمی بسیار سرگرم‌کننده تلقی می‌شود. در پی موفقیت‌های این فیلم قسمت دوم آن نیز در سال ۲۰۰۳ تولید و اکران شد.

آنجلینا جولی در فیلم Lara Croft: Tomb Raider
آنجلینا جولی در فیلم Lara Croft: Tomb Raider

آنجلینا جولی در فیلم Maleficent مالفیسنت

مالفیسنت با بازی زیبای آنجلینا جولی یک بازسازی بسیار زیبا و با کیفیت از انمیشن زیبای خفته به‌شمار می‌رود که والت دیزنی آن را در سال ۱۹۵۹ تولید و اکران کرد. داستان اصلی این فیلم بیشتر درباره دشمن شاهزاده یعنی مالفیسنت (شیطان) جریان دارد که در یک سرزمین وسیع و زیبا به‌همراه پری‌ها و موجودات عجیب‌و‌غریب زندگی می‌کند. یک روز نگهبانان آن سرزمین به او خبر دزدیده شدن یک جواهر از دریاچه را به او می‌دهند و او ازطریق صحبت کردن با دزد جواهر یعنی استفن که کودک فقیری بود او را متقاعد می‌کند که جواهر را به‌درون دریاچه بیاندازد. به‌همین‌دلیل این دو با یکدیگر صمیمی شده و روند اصلی داستان از این نقطه آغاز می‌شود.

آغاز فیلم‌برداری فیلم Maleficent در سال ۲۰۱۲ شروع و در سال ۲۰۱۴ به‌اتمام رسید و در همان سال توسط شرکت والت دیزنی اکران شد. این فیلم با بودجه‌ای حدود ۲۰۰ میلیون دلار ساخته و با فروش فوق‌العاده ۷۶۰ میلیون دلاری به چهارمین فیلم پرفروش سال ۲۰۱۴ تبدیل شد. این فیلم همچنین پرفروش‌ترین فیلمی لقب گرفته است که آنجلینا جولی در آن به‌ایفای نقش می‌پردازد. پس از اکران سراسری فیلم Maleficent، منتقدین سینمایی به تمجید از این فیلم و به‌خصوص بازی هنرمندانه آنجلینا جولی پرداختند و امتیاز خوبی را برای آن در نظر گرفتند. قسمت بعدی این فیلم لایواکشن در سال ۲۰۱۹ تحت عنوان Maleficent: Mistress of Evil روی پرده سینماها رفت.

آنجلینا جولی در فیلم Maleficent
آنجلینا جولی در فیلم Maleficent

شما در حال مطالعه بیوگرافی آنجلینا جولی در بازیگرآنلاین هستید.برای اطلاعات بیشتر با ما تا پایان این مطلب همراه باشید.

آنجلینا جولی در فیلم Salt سالت

فیلم سالت یکی دیگر از فیلم های جاسوسی و اکشن آنجلینا جولی به‌شمار می‌رود که با استقبال بسیار خوبی در زمان اکران روبه‌رو شد و توانست به اثری سرگرم‌کننده و جذاب برای دوست‌داران اینگونه فیلم‌ها تبدیل گردید. فیلم Salt با حضور بازیگرانی برجسته مانند لیو شرایبر و چیویتل اجیوفور درکنار آنجلینا جولی در سال ۲۰۱۰ میلادی به تهیه‌کنندگی لورنزو دی بوناونتورا توسط استودیو Columbia Pictures با بودجه‌ای ۱۱۰ میلیون دلاری تولید و توانست فروش خوب ۲۹۵ میلیون دلاری را در گیشه‌های سینما تجربه کند.

داستان فیلم روایت‌گر داستان زندگی یک مامور و جاسوس سازمان CIA به‌نام اِوِلین سالت است. او برای بازجویی از یک جاسوس روسی فراخوانده می‌شود و این جاسوس از برنامه قتل رئیس‌جمهور روسیه پرده برمی‌دارد و می‌گوید که نام قاتل اولین سالت است. اولین از آن مکان فرار می‌کند و همین موضوع آغازی به‌شمار می‌رود برای داستان‌های هیجان‌انگیز در ادامه این فیلم سینمایی. اگر از فیلم‌های اکشن آنجلینا جولی خوشتان می‌آید، تماشا کردن فیلم سالت را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

بیوگرافی جک نیکلسون ؛ پسر بد هالیوود و علت کناره گیری او از بازیگری
آنجلینا جولی در فیلم Salt
آنجلینا جولی در فیلم Salt

آنجلینا جولی در فیلم Those Who Wish Me Dead کسانی که آرزوی مرگ من را دارند

فیلم Those Who Wish Me Dead یکی از جدیدترین فیلم های آنجلینا جولی به‌شمار می‌رود که به‌خاطر داستان جذابش و کیفیت ساخت بالای آن توانسته درمیان بهترین فیلم‌های این بازیگر محبوب قرار بگیرد. فیلمی که در ژانر بقا جریان دارد و داستان پسری ۱۲ ساله به نام کانر را به‌تصویر می‌کشد که دو آدم‌کش بسیار حرفه‌ای به‌دنبال او هستند. او پس از فرار به درون جنگل با یک آتش‌نشان با نقش‌آفرینی آنجلینا جولی و یک افسر نیروهای پلیس برخورد می‌کند که تنها امیدش برای زنده ماندن این دو نفر تلقی می‌شوند.

فیلم Those Who Wish Me Dead نه‌تنها یکی از بهترین فیلم های آنجلینا جولی محسوب می‌شود که یکی از بهترین فیلم‌های ژانر بقا در سال‌های گذشته بوده است. بازگشت آنجلینا جولی به ژانر اکشن پس از حدود یک دهه نتیجه بسیار خوبی به‌همراه داشت و یک فیلم بسیار سرگرم‌کننده را به طرفداران خودش و مخصوصا به طرفداران ژانر اکشن هدیه داد. این فیلم در سال ۲۰۲۱ میلادی به تهیه‌کنندگی گرت باش توسط استودیو New Line Cinema با بودجه‌ای ۲۰ میلیون دلاری تولید شد ولی فروش آن از مرز ۲۵ میلیون دلار فراتر نرفت.

آنجلینا جولی در فیلم Those Who Wish Me Dead
آنجلینا جولی در فیلم Those Who Wish Me Dead

آنجلینا جولی در فیلم The Bone Collector شکارچی استخوان

به فیلم‌های مربوط‌به سال‌های انتهایی دهه ۹۰ در بیوگرافی آنجلینا جولی برگردیم. فیلم The Bone Collector با حضور آنجلینا جولی و دنزل واشنگتن یکی دیگر از فیلم‌های اکشن آنجلینا جولی به‌شمار می‌رود که در قالب یک فیلم تریلر و جنایی روی پرده سینما رفت و با استقبال بسیار خوبی از جانب اهالی سینما روبه‌رو شد. این فیلم به کارگردانی فیلیپ نویس و به تهیه‌کنندگی مارتین برگمن با اقتباس از رمانی با همین نام اثر جفری دیور توسط استودیو Universal Pictures با بودجه‌ای ۴۸ میلیون دلاری تولید و فروش خوب ۱۵۲ میلیون دلاری را به نام خودش ثبت کرد.

داستان فیلم درباره یکی از نیروهای ویژه پلیس شهر نیویورک به نام آملیا با نقش‌آفرینی آنجلینا جولی جریان دارد که به‌دنبال یک قاتل زنجیره‌ای می‌گردد. قاتل این داستان امضای منحصربه‌فردی دارد که یک تکه از استخوان‌های افرادی که به قتل می‌رساند را به‌عنوان یادگاری جمع می‌کند. آملیا دراین‌میان از پلیسی کارکشته به نام رام که سال‌های پیش در تصادفی فلج شده و در حل پرونده‌های قاتلین زنجیره‌ای مشهور است، تقاضای کمک می‌کند و همکاری این دو نفر و دنبال کردن قاتل زنجیره‌ای خطرناک این فیلم به روند اصلی داستان فیلم The Bone Collector تبدیل می‌شود.

آنجلینا جولی در فیلم The Bone Collector
آنجلینا جولی در فیلم The Bone Collector

آنجلینا جولی در فیلم Sky Captain and the World of Tomorrow کاپیتان اسکای و دنیای فردا

داستان فیلم علمی تخیلی Sky Captain and the World of Tomorrow با اینکه در دهه ۳۰ و ۴۰ میلادی جریان دارد ولی خیلی خوب توانسته است داستان خودش را به شکلی جذاب و درگیرکننده به‌تصویر بکشد. این فیلم با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از طراحان دیجیتال، طراح‌های صحنه، انیماتورها و مدل‌سازان تیم ساخت بسیار بزرگی داشت که نشان می‌دهد سازندگان فیلم با چه وسواسی سعی داشتند این فیلم با بهترین کیفیت ممکن ساخته شود. این فیلم در سال ۲۰۰۴ میلادی به تهیه‌کنندگی جون آونت توسط Filmauro با بودجه‌ای ۷۰ میلیون دلاری تولید شد ولی فروش خوبی را در گیشه‌های تجربه نکرد.

داستان فیلم همان‌طور که پیش‌تر به آن اشاره کردیم در دهه ۳۰ و ۴۰ میلادی در شهر نیویورک جریان دارد. در این زمان ربات‌هایی پرنده و بسیار بزرگ به این شهر حمله می‌کنند و هیچ‌کس نمی‌داند که این ربات‌ها از کجا آمده‌اند و چگونه باید جلوی آن‌ها را گرفت. دراین‌میان یک خبرنگار با کمک یک خلبان کارکشته تصمیم می‌گیرد علاوه‌بر متوجه شدن ماهیت این ربات‌ها بفهمد که چرا همزمان با حمله آن‌ها دانشمندان مشهوری در سراسر جهان ناپدید شده‌اند.

آنجلینا جولی در فیلم Sky Captain and the World of Tomorrow
آنجلینا جولی در فیلم Sky Captain and the World of Tomorrow

آنجلینا جولی در فیلم Mr. & Mrs. Smith آقا و خانم اسمیت

به فیلمی رسیدیم که نه‌تنها یکی در بیوگرافی آنجلینا جولی از بهترین فیلم‌های او به‌شمار می‌رود که یکی از بهترین فیلم‌های برد پیت و همچنین یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های او در کشور خودمان نیز محسوب می‌شود. از داستان جذاب و فوق‌العاده سرگرم‌کننده این فیلم که بگذریم به شخصیت‌پردازی خوب و همچنین اکشن بسیار عالی آن خواهیم رسید. فیلم Mr. & Mrs. Smith در سال ۲۰۰۵ به تهیه‌کنندگی آکیوا گلدزمن و آرنان میلشان توسط استودیو Regency Enterprises با بودجه‌ای ۱۱۰ میلیون دلاری تولید و فروش خوب ۴۹۰ میلیون دلاری را تجربه کرد.

ماجرای افسردگی شدید الناز حبیبی و 4سال دوری او از بازیگری

داستان درباره جان و جین اسمیت جریان دارد، دو قاتل بسیار حرفه‌ای که پس از ازدواج با یکدیگر هویت خودشان را از دیگری پنهان می‌کنند. این دو که برای دو سازمان مختلف کار می‌کنند، از سوی این دو سازمان ماموریتی دریافت کرده‌اند که باید هدفی را از بین ببرند و در این مسیر به‌طور ناخواسته مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. اگر به فیلم‌های اکشن علاقه دارید به‌هیچ‌وجه تماشای این فیلم را از دست ندهید.

آنجلینا جولی در فیلم Mr. & Mrs. Smith
آنجلینا جولی در فیلم Mr. & Mrs. Smith

آنجلینا جولی در فیلم Wanted تحت تعقیب

در آغاز قرن جدید آنجلینا جولی را در فیلم‌های اکشن موفق زیادی تماشا کردیم و فیلم Wanted نیز بدون شک یکی از بهترین فیلم های او به‌شمار می‌رود که در ژانر اکشن تریلر روی پرده سینماها رفت و به عقیده بسیاری از منتقدین سینمایی بهترین فیلم اکشن آنجلینا جولی تابه‌امروز محسوب می‌شود. فیلم سینمایی تحت تعقیب در سال ۲۰۰۸ میلادی به تهیه‌کنندگی مارک پلت توسط استودیو Relativity Media با بودجه‌ای ۷۵ میلیون دلاری تولید و فروش فوق‌العاده ۳۵۰ میلیون دلاری را در گیشه‌ها به نام خودش ثبت کرد.

داستان این فیلم درباره یک جوان ۲۴ ساله به نام وسلی گیبسون جریان دارد که بدبیاری‌های زیادی را یکی پس از دیگری تجربه می‌کند. از خیانت شریک زندگی او تا کار کردن زیرنظر یک رئیس بسیار بداخلاق و خشن در یک اداره. او پس از اتفاقاتی با کمک یک دختر به نام فاکس با نقش‌آفرینی آنجلینا جولی از دست یک قاتل خطرناک نجات پیدا می‌کند و با کمک فاکس وارد یک گروه تروریستی بزرگ با عنوان جوخه برادران می‌شود و همین موضوع زندگی او را به‌طور کامل دگرگون می‌کند.

آنجلینا جولی در فیلم Wanted
آنجلینا جولی در فیلم Wanted

آنجلینا جولی در فیلم By the Sea کنار دریا

همان‌طور که احتمالا می‌دانید آنجلینا جولی تجربه کارگردانی چند فیلم بلند سینمایی را نیز در کارنامه خود دارد که فیلم کنار دریا قطعا یکی از بهترینِ آن‌ها به‌شمار می‌رود. فیلمی که علاوه‌بر کارگردانی آن، نویسندگی و تهیه‌کنندگی آن هم برعهده آنجلینا جولی قرار دارد و این بازیگر محبوب همچنین در نقش اصلی این فیلم به ایفای نقش می‌پردازد تا به معنای واقعی کلمه همه کاره این فیلم لقب بگیرد. فیلم By the Sea به تهیه‌کنندگی آنجلینا جولی و برد پیت در سال ۲۰۱۵ میلادی توسط استودیو Jolie Pas با بودجه‌ای ۱۰ میلیون دلاری تولید شد ولی فروش خوبی را نتوانست تجربه کند.

آنجلینا جولی و برد پیت دقیقا مانند فیلم آقا و خانم اسمیت در این فیلم نیز نقش یک زوج را ایفا می‌کنند ولی با این تفاوت که سعی ندارند یکدیگر را به قتل برسانند. این زوج برای از بین نرفتن ازدواجشان تصمیم می‌گیرند به کنار یک دریا بروند و در محیطی زیبا و آرام این دوران بحرانی را سپری کنند. داستان این فیلم در دهه ۷۰ میلادی جریان دارد و با دغدغه‌مندی تلاش می‌کند نشان دهد که قدرت عشق می‌تواند ناپایدارترین روابط انسانی را هم نجات دهد. فیلم By the Sea برای علاقه‌مندان فیلم‌های عاشقانه و همچنین دوست‌داران آنجلینا جولی و برد پیت می‌تواند گزینه‌ای بسیار مناسب برای تماشا کردن تلقی شود.

آنجلینا جولی در فیلم By the Sea
آنجلینا جولی در فیلم By the Sea

آنجلینا جولی در فیلم Girl, Interrupted دختر، از هم گسیسته

پس از درخشش آنجلینا جولی در فیلم جیا در سال ۱۹۹۸ وی در انتهای قرن گذشته در فیلم Girl, Interrupted به ایفای نقش پرداخت که به عقیده بسیاری از منتقدین سینمایی و اهالی سینما بهترین نقش‌آفرینی آنجلینا جولی قلمداد می‌شود. او برای بازی استادانه خود در این فیلم توانست برنده جایزه اسکار، جایزه گلدن گلوب و جایزه انجمن بازیگران (SAG) شود. فیلم دختر، از هم گسیسته در سال ۱۹۹۹ میلادی به تهیه‌کنندگی داگلاس ویک توسط استودیو Columbia Pictures با بودجه‌ای ۴۰ میلیون دلاری تولید و به‌خاطر داستان منحصربه‌فرد خود فروش آن از ۵۰ میلیون دلار فراتر نرفت.

فروش نسبتا پایین این فیلم به‌هیچ‌وجه ارزش‌های آن را زیر سؤال نخواهد برد و با تماشای این فیلم می‌توانید بهترین یا یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌های آنجلینا جولی در سینما را مشاهده کنید. فیلمی که براساس رمانی با همین نام اثر سوزانا کایسن ساخته شده و یک بازه زمانی ۱۸ ماهه از زندگی این نویسنده در یک بیمارستان بیماران روانی در دهه ۶۰ میلادی را به‌تصویر می‌کشد. در این فیلم آنجلینا جولی در نقش لیزا، یکی از دختران حاضر در این بیمارستان بازی می‌کند که فردی جامعه‌ستیز است و در آن مکان به یکی از افراد مهم در این بازه زمانی از زندگی سوزانا کایسن تبدیل می‌شود.

آنجلینا جولی در فیلم Girl, Interrupted
آنجلینا جولی در فیلم Girl, Interrupted

آنجلینا جولی در فیلم A Mighty Heart قلب قدرتمند

فیلم A Mighty Heart نه‌تنها یکی از بهترین فیلم های آنجلینا جولی به‌شمار می‌رود که یکی از بهترین فیلم‌های بیوگرافی دهه ۲۰۱۰ حساب می‌شود. این فیلم داستان یکی از مهم‌ترین آدم‌ربایی‌های آمریکا را به‌تصویر می‌کشد که در آن گزارشگر وال‌استریت یعنی دنیل پرل توسط طرفداران عمر شیخ گروگان گرفته شد. در این ماجرا نیروهای ویژه کشور پاکستان و سازمان اطلاعات آمریکا درحال تلاش برای حل‌وفصل این فاجعه بسیار بزرگ بودند. فیلم A Mighty Heart شاید برای همه سلیقه‌ها مناسب نباشد ولی بااین‌حال تماشای آن خالی از لطف نیست.

نگین معتضدی برای بار دوم ازدواج کرد

فیلم A Mighty Heart در سال ۲۰۰۷ میلادی به تهیه‌کنندگی برد پیت براساس رمانی با همین نام اثر ماریان پرل با بودجه‌ای ۱۶ میلیون دلاری تولید و در گیشه‌های سینما فروش ۱۹ میلیون دلاری را تجربه کرد. اگر به فیلم‌های بیوگرافی براساس داستان‌های واقعی علاقه دارید این فیلم می‌تواند گزینه‌ای بسیار مناسب برای شما تلقی شود.

آنجلینا جولی در فیلم A Mighty Heart
آنجلینا جولی در فیلم A Mighty Heart

آنجلینا جولی در فیلم Gia جیا

فیلم Gia یکی از آن فیلم‌های آنجلینا جولی قلمداد می‌شود که شهرت این بازیگر محبوب را چند برابر کرد و استعداد بالای بازیگری او را به تمام اهالی سینما نشان داد. بااین‌حال این فیلم نه یک فیلم سینمایی که یک فیلم تلویزیونی به‌شمار می‌رود و در سال ۱۹۹۸ از شبکه HBO روی آنتن رفت و با استقبال بسیار زیادی از از سوی دوست‌داران فیلم‌های بلند روبه‌رو شد. فیلمی ۲ ساعته به تهیه‌کنندگی جیمز دی بروبیکر که اگر آن را ندیده باشید می‌تواند برای شما به گزینه‌ای مناسب برای تماشا کردن تبدیل شود.

داستان فیلم جیا درباره شخصیتی به نام جیا کارنگی با نقش‌آفرینی بسیاری زیبای آنجلینا جولی جریان دارد که به قصد تبدیل شدن به یک مدل لباس به نیویورک می‌رود. او به‌خاطر زیبایی بسیار زیادش خیلی سریع در صنعت پوشاک رشد می‌کند و تمام جزییات این حرفه را فرا می‌گیرد. بااین‌حال همان‌طور که می‌توان حدس زد زندگی برای او به همین خوبی پیش نمی‌رود و مشکلات زیادی یکی پس از دیگری سر راه او قرار می‌گیرند؛ از انتخاب‌های اشتباه گرفته تا مسائل شخصی که او باید با آن‌ها مقابله کند.

آنجلینا جولی در فیلم Gia
آنجلینا جولی در فیلم Gia

آنجلینا جولی در فیلم Changeling بچه جایگزین

به بهترین فیلم آنجلینا جولی در این فهرست رسیدیم. فیلمی که به کارگردانی نام آشنای سینمای هالیوود یعنی کلینت ایستوود که در سال ۲۰۰۸ روی پرده سینماها رفت. فیلمی تاریخی که در ژانر جنایی ساخته شده و یک داستان واقعی در دهه ۲۰ میلادی را به‌تصویر می‌کشد. این فیلم به تهیه‌کنندگی کلینت ایستوود و ران هاوارد توسط استودیو Imagine Entertainment با بودجه‌ای ۵۵ میلیون دلاری تولید و در گیشه‌ها فروشی معادل با ۱۱۵ میلیون دلار را پشت‌سر گذاشت. این فیلم همچنین موفق شد در سه بخش نامزد کسب جایزه اسکار و در هشت بخش نامزد کسب جایزه بفتا شود.

داستان فیلم درباره مادری مجرد به نام کریستین کالینز در دهه ۲۰ میلادی در شهر نیویورک جریان دارد. یک روز وقتی از سرکار برمی‌گردد، متوجه می‌شود که پسر ۹ ساله‌اش یعنی والتر در خانه نیست و گزارش او به پلیس هم راه به جایی نمی‌برد. او شکایت خودش را نزد کشیش گوستاو می‌برد و به‌این‌ترتیب پلیس شهر مجبور می‌شود تلاش خودش برای پیدا کردن والتر را بیشتر از قبل کند. همین موضوع روند اصلی داستان این فیلم را شکل می‌دهد که در ادامه با پیچش‌های داستانی بسیار غافل‌گیرکننده‌ای همراه می‌شود.

آنجلینا جولی در فیلم Changeling
آنجلینا جولی در فیلم Changeling

لیست آثار هنری آنجلینا جولی

در ادامه بیوگرافی آنجلینا جولی باید بگوییم در جدول‌های جداگانه می‌توانید فهرست آثاری که او در آنها به هنرنمایی پرداخته است را مشاهده کنید.

لیست آثار هنری آنجلینا جولی

سایر

Table displaying films directed and/or produced by Clint Eastwood
سالفیلمبه عنوانتوضیحات
کارگردانتهیه‌کنندهنویسنده
۲۰۰۵ترودلنهاجرایینهمستندی
۲۰۰۷مکانی در زمانآرینهنه
۲۰۱۱در سرزمین خون و عسلآریآریآری
۲۰۱۴دیفرتنهاجرایینه
۲۰۱۴شکست‌ناپذیرآریآرینه
۲۰۱۵کنار دریاآریآریآری
۲۰۱۷اول پدرم را کشتندآریآریآری
۲۰۱۷نان‌آورنهاجرایینه
۲۰۱۹نعمت خدادادینهاجرایینهمستندی
۲۰۱۹مالفیسنت: بانوی اهریمنینهآرینه
۲۰۲۰ایوان منحصربه‌فردنهآرینه

آنجلینا جولی به عنوان بازیگر

راهنما
daggerفیلمی را نشان می‌دهد که هنوز اکران نشده‌است
double-daggerمستندی را نشان می‌دهد
سالعنواننقشتوصیحات
۱۹۸۲نگاهی به بیرونToshCredited as Angelina Jolie Voight
۱۹۹۳سایبورگ ۲Casella “Cash” Reese
۱۹۹۳Angela & VirilAngelaShort film
۱۹۹۳Alice & VirilAlice
۱۹۹۵هکرها (فیلم)Acid Burn
۱۹۹۶بدون مدرکJodie Swearingen
۱۹۹۶عشق است همه آنچه هستGina Malacici
۱۹۹۶ماه موهاویEllie Rigby
۱۹۹۶فوکس‌فایر (فیلم ۱۹۹۶)Legs Sadovsky
۱۹۹۷بازی خدا (فیلم)Claire
۱۹۹۸آشپزخانه جهنمGloria McNeary
۱۹۹۸بازی با قلبJoan
۱۹۹۹چپاندن قوطی‌حلبیMary Bell
۱۹۹۹شکارچی استخوانAmelia Donaghy
۱۹۹۹دختر، ازهم‌گسیختهLisa Roweجایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن
۲۰۰۰سرقت در ۶۰ ثانیه (فیلم ۲۰۰۰)Sara “Sway” Wayland
۲۰۰۱لارا کرافت: مهاجم مقبرهلارا کرافت
۲۰۰۱گناه اصلی (فیلم ۲۰۰۱)Julia Russell
۲۰۰۲زندگی یا چیزی شبیه به آنLanie Kerrigan
۲۰۰۳لارا کرافت مهاجم مقبره: گهواره حیاتLara Croft
۲۰۰۳فراتر از مرزهاSarah Jordan
۲۰۰۴گرفتن جان‌ها (فیلم)Illeana Scott
۲۰۰۴داستان کوسهLola (voice)
۲۰۰۴کاپیتان اسکای و دنیای فرداFranky Cook
۲۰۰۴تب (فیلم ۲۰۰۴)RevolutionaryCameo
۲۰۰۴اسکندر (فیلم)المپیاس
۲۰۰۵اعترافات یک ستاره اکشنHerselfCameo
۲۰۰۵آقا و خانم اسمیت (فیلم ۲۰۰۵)Jane Smith
۲۰۰۶چوپان خوب (فیلم)Margaret “Clover” Russell Wilson
۲۰۰۷A Mighty HeartMariane Pearl
۲۰۰۷بئوولف (فیلم ۲۰۰۷)Grendel’s mother
۲۰۰۸پاندای کونگ‌فوکارMaster Tigress (voice)
۲۰۰۸تحت تعقیب (فیلم ۲۰۰۸)Fox
۲۰۰۸بچه جایگزین (فیلم)Christine Collins
۲۰۱۰سالت (فیلم ۲۰۱۰)Evelyn Salt
۲۰۱۰توریست (فیلم ۲۰۱۰)Elise Clifton-Ward
۲۰۱۱پاندای کونگ‌فوکار ۲Master Tigress (voice)
۲۰۱۱پاندای کونگ‌فوکار: اسرار استادان
۲۰۱۴مالفیسنت (فیلم)مالیفیسنت (شخصیت)
۲۰۱۵کنار دریا (فیلم ۲۰۱۵)VanessaCredited as Angelina Jolie Pitt
۲۰۱۶پاندای کونگ‌فوکار ۳Master Tigress (voice)
۲۰۱۹مالفیسنت: بانوی اهریمنیMaleficent
۲۰۲۰دور بروRose Littleton
۲۰۲۰ایوان منحصربه‌فردStella (voice)
۲۰۲۱کسانی که آرزوی مرگ مرا می‌کنندHannah FaberPost-production
۲۰۲۱جاودانگان Indicates a film that has not yet been releasedتیناPost-production
ماجرای اسید پاشی ترلان پروانه چه بود؟

آثار تلویزیونی آنجلینا جولی

عنوانسالنقشکانالیادداشت
زنان واقعی۱۹۹۷Georgia Lawshe WoodsCBSفیلم تلویزیونی
جورج والاس۱۹۹۷Cornelia WallaceTNTفیلم تلویزیونی
جیا۱۹۹۸جیا کارنگیHBOفیلم تلویزیونی
تعطیلات کونگ فو پاندا۲۰۱۰استاد تیگرس (صدا)NBCویژه تلویزیون

بازی‌های ویدیویی آنجلینا جولی

عنوانسالنقشیادداشت
Flying Legion Air Fight Challenge۲۰۰۴کاپیتان Franky Cookقطعه آرشیو

نماهنگ های آنجلینا جولی

عنوانسالبازیگرآلبوم
“آلتا مارا (خواب نبر که تمام شد)”۱۹۹۱Antonello Vendittiبنواتی در پارادیسو
“کنار زن من”۱۹۹۱لنی کراویتزمامان گفت
“شگفت انگیز”۱۹۹۲وحشت گستردههر روز
“هر روز”۱۹۹۳The Lemonheadsبیا احساس کن لیمونادها
” رویاهای راک اند رول از بین می‌روند “۱۹۹۳میت لوفخفاش از جهنم دوم: بازگشت به جهنم
” کسی کودک من را دید؟ “۱۹۹۷رولینگ استونسپل‌ها به بابل
” آیا وقت من “۲۰۰۳کورننگاهی در آینه بینداز

جوایز و افتخارات آنجلینا جولی

سالجایزهدسته‌بندیفیلمنتیجه
۱۹۹۸جایزه امیبهترین بازیگر نقش مکمل زن – مینی‌سریال یا فیلمجورج والاسنامزدشده
۱۹۹۸جایزه گلدن گلوببهترین بازیگر نقش مکمل زن – سریال، مینی‌سریال یا فیلم تلویزیونیبرنده
۱۹۹۸جایزه امیبازیگر نقش اول زن – مینی‌سریال یا فیلمجیانامزدشده
۱۹۹۹جایزه گلدن گلوببهترین بازیگر نقش زن برای سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونیبرنده
۱۹۹۹جایزه انجمن بازیگران فیلمبهترین بازیگر نقش زن برای سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونیبرنده
۲۰۰۰جایزه اسکاربهترین بازیگر نقش مکمل زندختر، ازهم‌گسیختهبرنده
۲۰۰۰جایزه گلدن گلوببهترین بازیگر نقش مکمل زنبرنده
۲۰۰۰جایزه انجمن بازیگران فیلمبهترین بازیگر نقش مکمل زنبرنده
۲۰۰۸جایزه گلدن گلوببهترین بازیگر زن فیلم درامقلب قدرتمندنامزدشده
۲۰۰۸جایزه انجمن بازیگران فیلمبهترین بازیگر نقش اول زننامزدشده
۲۰۰۹جایزه اسکاربهترین بازیگر نقش اول زنبچه جایگزیننامزدشده
۲۰۰۹جوایز فیلم بفتابهترین بازیگر نقش اول زننامزدشده
۲۰۰۹جایزه گلدن گلوببهترین بازیگر زن – فیلم درامنامزدشده
۲۰۰۹جایزه انجمن بازیگران فیلمبازیگر برجسته زن در نقش اصلینامزدشده
۲۰۱۱جایزه گلدن گلوببهترین بازیگر زن – فیلم موزیکال یا کمدیتوریستنامزدشده
۲۰۱۲جایزه گلدن گلوببهترین فیلم غیر انگلیسی‌زباندر سرزمین خون و عسلنامزدشده
۲۰۱۸جایزه بفتابهترین فیلم غیر انگلیسی زباناول پدرم را کشتندنامزدشده
۲۰۱۸جایزه گلدن گلوببهترین فیلم خارجی‌زباننامزدشده

صفحه اینستاگرام آنجلینا جولی

آنجلینا جولی ، از سلبریتی های فعال در اینستاگرام بوده و ظرف چند سال اخیر 52 پست به اشتراک گذاشته که بررسی اینستاگرامش، در واقع مروری است بر بیوگرافی آنجلینا جولی و فعالیت هنری ایشان در عرصه سینما و تلویزیون. لذا برای آشنایی با سبک زندگی دیجیتالی آنجلینا جولی و پشت صحنه فیلم ها و سریال هایی که ایشان در آن نقش آفرینی کرده است و بیوگرافی آنجلینا جولی ، به اینستاگرامش مراجعه کنید. آدرس اینستاگرام آنجلینا جولی @angelinajolie میباشد و بیش از 13میلیون و 600 دنبال کننده دارد.

صفحه اینستاگرام آنجلینا جولی

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا