اخبار بازیگرانبازیگران ایرانیبازیگران زنبیوگرافی بازیگران

بیوگرافی هدیه تهرانی و ماجرای ورودش به سینما تا اوج درخشش او

در این بخش بیوگرافی هدیه تهرانی بازیگر معروف سینما را مرور میکنیم. بیوگرافی هدیه تهرانی از بازیگران زن خوب و توانمند کشورمان که بیشتر او را با فیلم قرمز به یاد می آوریم ، به همراه اطلاعاتی از زندگی شخصی و هنری او با عکس های شخصی او را میبینیم.امروز از 0 تا 100 با بیوگرافی هدیه تهرانی آشنا میشویم. در ادامه با بازیگرآنلاین همراه باشید.

هدیه تهرانی چند سال سن دارد؟

هدیه تهرانی زاده ۴ تیر ۱۳۵۱ ‏است و ۵۰ سال سن دارد.

هدیه تهرانی مجرد است یا متاهل؟

هدیه تهرانی در حال حاضر مجرد است.

هدیه تهرانی فعالیت خود را از چه سالی آغاز کرد؟

هدیه تهرانی از سال 1375 تا کنون فعالیت میکند.

خلاصه بیوگرافی هدیه تهرانی

نام اصلیهدیه تهرانی
تاریخ تولد۴ تیر ۱۳۵۱ ‏(۵۰ سال)
محل تولدتهران
پیشهبازیگر
سالهای فعالیت۱۳۷۵–تاکنون
وضعیت تاهلمجرد
قد171 سانتی متر

بیوگرافی هدیه تهرانی

بیوگرافی هدیه تهرانی

سال‌های میانی دهه‌ی هفتاد، چندین چهره‌ی تازه را به سینمای ایران معرفی کرد که هدیه تهرانی یکی از آن‌ها بود. بازیگری که با «سلطان» مسعود کیمیایی دیده شد و رفته‌رفته جای پایش را در سینمای ایران محکم کرد. در فاصله‌ی کوتاهی نام هدیه تهرانی به یک برند و اسم خاص در میان سینمادوستان تبدیل شد. حالت چهره و فرم خاص بازی او، برای مخاطبان سینما تازگی داشت و همین عاملی برای به سینما کشاندن علاقه­‌مندان بود. خونسردی تهرانی در چهره و بیان، تا آن زمان در کمتر بازیگری دیده شده بود و برگی برنده برایش به حساب می‌آمد.

بیوگرافی هدیه تهرانی را این گونه شروع می‌کنیم:

هدیه تهرانی متولد 4 تیر 1351 در تهران؛ بازیگر، عکاس و فعال اجتماعی است.

هدیه تهرانی در دوران کودکی
هدیه تهرانی در دوران کودکی

در بیوگرافی هدیه تهرانی بهتر است بدانید او تحصیلکرده مقطع دیپلم می باشد که بصورت اتفاقی در 24 سالگی وارد بازیگر شد و در دهه هشتاد بعنوان یکی از پولسازترین بازیگران سینمای ایران درخشید.او برنده دو سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از جشنواره فیلم فجر برای نقش آفرینی در فیلم‌های قرمز و چهارشنبه سوری، است.

کودکی هدیه تهرانی

بیوگرافی خانواده هدیه تهرانی

در بیوگرافی هدیه تهرانی درباره ی خانواده اش آمده است: پدرش «رضا جوادیه تهرانی» مکانیک و مادرش خانم میرزایی نام دارد که هر دو بزرگ شده و ساکن شهر گرگان هستند و تنها یک خواهر بزرگ از خود دارد.

علاقه پدر هدیه تهرانی به تماشای فیلم نقش موثری در گرایش خانم بازیگر به دنیای هنر داشت و جذابیت های بازیگری دلیلی شد تا هدیه تهرانی به سمت بازیگری سوق پیدا کند.

جالب است که بدانید هیلدا تهرانی هم از هنرمندان کشورمان است چرا که در زمینه های هنری مانند فیلم نامه نویسی و شاعری نیز فعالیت میکند و از اثار ایشان میتوان به کتاب شعر “خواب های ندیده” اشاره کرد.

ازدواج و وضعیت تاهل هدیه تهرانی

بیشترین جستجوها در بیوگرافی هدیه تهرانی درباره همسر ایشان است که شما عزیزان میخواهید بدانید همسر ایشان کیست.

هدیه تهرانی بازیگر سرشناس و پرطرفدار سینما است که در دوره ای از تاریخ سینما میتوان او را به عنوان تنها سوپراستار زن سینما معرفی کرد. این بازیگر کشورمان دو بار در معرض شایعات مربوط به ازدواجش قرار گرفت که در ادامه به آنها اشاره میکنیم.

ازدواج هدیه تهرانی و هومن بهمنش

در اولین روز سال 1386 ازدواج هدیه تهرانی با هومن بهمنش که در آن زمان فرد شناخته شده ای نبود جز پر تیتراژ ترین خبر رسانه ها بود، اما زندگی این دو نفر در همان سال به جدایی و طلاق منجر شد. هومن بهمنش (زاده ۶ بهمن ۱۳۵۹ در لاهیجان) مدیر فیلمبرداری است. وی در رشته کارگردانی سینما تحصیل کرده و عضو انجمن مدیران فیلمبرداری سینمای ایران است. بهمنش هم اکنون با فرد دیگری ازدواج کرده است.

انتشار این خبر و رسانه ای شدن آن اگرچه با تاییدی همراه نبود اما به قدری گسترش داشت که اغلب رسانه ها از ماجرای ازدواج و جدایی خانم بازیگر در سال 86 خبرهایی را در آرشیو دارند.
هدیه تهرانی و هومن بهمنش

ازدواج هدیه تهرانی و علی انصاریان

در آن سالها انصاریان یکی از پرطرفدارترین بازیکنان پرسپولیس بود و برای خودش اسم و رسمی داشت و هدیه تهرانی هم در اوج دوران بازیگری اش بود این شایعه اما توسط مادر هدیه تهرانی به شدت تکذیب شد

ماجرای تصادف مهدی فخیم زاده چه بود؟

وی در واکنش به خبر ازدواج دخترش با علی انصاریان گفت : “من اصلا علی انصاریان را نمی شناسم که دخترم بخواهد با او ازدواج کند “!

واکنش هدیه تهرانی به شایعات ازدواجش

انتشار خبرهای ضد و نقیض درباره ازدواج هدیه تهرانی با واکنش جالبی از سوی او همراه بود و در مقابل سوال یک خبرنگار که از او پرسید چرا هیچ واکنشی به این اخبار نشان نمیدهید گفت:
نمی توانم هرروز به این فکر کنم که این نشریات زرد سالی هشت بار مرا شوهر می دهند،منطق می گوید حتی اگر بخواهیم عده این طلاق ها را حساب کنیم با توجه به اینکه من درست در ساعت مقرر پس از سه ماه وده روز شوهر کنم بازهم سالی ده تا شوهر نمی توانم عوض کنم .انتظار دارید به این چیزها فکر کنم؟بروم ودوربیافتم و بگویم چرا این حرفها را می زنید ؟اصلا فرض کنید این کار راهم کردم . آن وقت تیتر می زنند :هدیه تهرانی با حضور در نشریه ما ،ده تا ازدواجش در سال را تکذیب کرد!

علایق و حقایقی درباره هدیه تهرانی

در ادامه بیوگرافی هدیه تهرانی مروری میکنیم بر علایق و حقایقی درباره ی او.با ما همراه باشید.

طراحی داخلی یکی از هنرهای مورد علاقه خانم بازیگر است و در اوقات فراغت از بازیگری به این کار مشغول است و به وسایل و اشیای قدیمی علاقه زیادی دارد.

هدیه تهرانی دومین بازیگر پولساز

در دهه هشتاد مجله همشهری با بررسی فروش فیلم ها، هدیه تهرانی را بعد از مهناز افشار بعنوان دومین بازیگر زن پولساز سینما معرفی کرد

وای چقد فاجعم

دفعه اول که خودم را روی پرده سینما دیدم می خواستم برم زیر صندلی و قایم شوم و با خودم هی می گفتم وای چه قدر فاجعه ام

این احساس هنوز هم با من وجود دارد و فرق چندانی نکرده است

تصادف و مرگ هدیه تهرانی

تهرانی سال 74 در یک سانحه رانندگی به شدت آسیب می بینید و چند دقیقه ای هم می میرد ! این را بعدا که به هوش می آید کادر پزشکی به او می گویند

تصادف آنقدر سنگین بود که او ماه ها بستری شد تا اینکه دوباره سلامتی اش را بدست آورد

علاقه هدیه تهرانی به ماجراجویی

در بیوگرافی هدیه تهرانی همانطور که خودش هم اعتراف می‌کند یک ماجرا جو هست وهمین حس کنجکاوی و ماجرا جویی پای او را به خرابی های زلزله بم ،بغداد ،افغانستان وکردستان عراق می‌کشاند . او خودش دراین باره گفته : هر جا ردی از ماجرا جویی و موقعیت و تجربه چیزهای بکر و تازه باشد خطررا با جان ودل می‌پذیرم و به دنبالش می روم . همیشه فکر می‌کنم که بهتر است بروم و ماجرا ها واتفاقات مختلف رااز نزدیک لمس کنم.

نسبت هدیه تهرانی با حدیثه تهرانی

در در بیوگرافی هدیه تهرانی بهتر است بدانید هدیه تهرانی اصالتا گرگانی است و با بازیگر دیگر به نام حدیثه تهرانی نسبت فامیلی ندارد و فقط فامیل این دو شبیه به هم می باشد.

نسبت هدیه تهرانی با حدیثه تهرانی

عطر هدیه تهرانی

بعد از انتشار خبر تولید عطر به نام لیلا اوتادی، گفته شد او اولین ستاره ایرانی است که صاحب برند می شود. اما این طور نیست. بین هنرمندان ایرانی اولین عطر به نام هدیه تهرانی زده شده است. سال ۱۳۸۸ بود که خبر دادند یک عطر جدید فرانسوی به نام هدیه تولید می شود. کمپانی Robertet عطر Love foe ever، (عشق برای همیشه) را در شیشه های صورتی به نام هنرپیشه ایرانی زد. این کمپانی پیش تر عطرهایی را به نام هنرپیشه های هالیوودی زده بود.

ببینید احمد مهرانفر چه تولد لاکچریی برای پسرش گرفته

عطر هدیه تهرانی

هدیه تهرانی و طرفدارانش

رابطه بازیگران مشهور با هوادارانشان همواره با حواشی بسیاری مواجه بوده است. تهرانی نیز از جمله این بازیگران است. خود او زمانی دراین باره به یک ماهنامه تخصصی و معتبر سینمایی گفته بود : فکر کردن به این طرفداران گاهی آدم را آزار می‌دهد .

چون نمی شود نسبت به انسانهای دیگر بی تفاوت بود و اهمیتی به این دلبستگی و علاقه شان نداد. متاسفانه جاهایی ناچاریم که این کاررا انجام دهیم و برخلاف میلمان بی تفاوت نشان دهیم چون تجربه نشان داده ادامه دادن این جورارتباطها چیزی را حل نمی‌کند ووقتی بعضی ها را درگیر ووابسته می‌کنیم به ضررشان تمام می‌شود .

بازیگری که هیچ وقت پیگیر بازیگری نبود

در بیوگرافی هدیه تهرانی آنطور که خودش در مصاحبه ای گفته : هیچ وقت به صورت جدی و عاشقانه پی گیر بازیگری نبوده است ولی به هرحال برایش جذابیت داشته است .جذابیتی که دنیای نمایش به هرشکلش برای همه دارد .پدر هدیه تهرانی به گفته خودش خیلی فیلم می دیده وهمیشه اورا هم با خودش به سینما می برده است .در ضمن پدرش جسته گریخته کار تئاتر هم می کرده است .جالب است بدانید مادربزرگ او در سی سالگی دریک فیلم هم بازی کرده است.

نمایشگاه عکس هدیه تهرانی

در آذر سال ۱۳۸۸ هدیه تهرانی ۱۹۸ عکس خود را در طبقات مختلف خانه هنرمندان و در نمایشگاه عکس «آبان‌گان» به نمایش گذاشت. این عکس‌ها از ۵۰۰ هزار تا ۸ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده بود. او در جلسه‌ای که با نمایندگان رسانه‌ها در مورد این نمایشگاه داشت با انتقاد سخت خبرنگاران مواجه شد. در حالی که هدیه تهرانی اعلام کرد که برای برگزاری این نمایشگاه ۲۲۰ میلیون تومان از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری وام دریافت کرده، سخنگوی این سازمان مبلغ این وام را ۸۰ میلیون و حمید بقایی رئیس سازمان ۱۲۰ میلیون تومان اعلام کرد. همچنین در سال ۱۳۹۰ و در پی شکایت طراح نمایشگاه از هدیه تهرانی، وی در خصوص پرونده چک برگشتی در دادگاه حاضر شد.

هدیه تهرانی در نمایشگاه عکس
هدیه تهرانی در نمایشگاه عکس

هدیه تهرانی ورزشکار حرفه ای و انتصاب در کمیته تای‌چی‌چوان

در بیوگرافی هدیه تهرانی بهتر است بدانید او یک ورزشکار حرفه ای می باشد، از شنا بگیر تا مقام قهرمانی در رشته رزمی تای چی دارد

هدیه تهرانی در شهریور ۱۳۹۲ به سمت نایب رئیس کمیته بانوان تای چی چوان منصوب شد. این انتصاب با واکنش‌های متفاوتی روبرو شد ولی از سوی مسئولین فدراسیون ووشو اعلام شد که وی سابقه مربی‌گری این رشته ورزشی را دارد.

هدیه تهرانی ورزشکار حرفه ای و انتصاب در کمیته تای‌چی‌چوان

کسب دکترای افتخاری

خرداد 1394 خانم تهرانی جزء 19 هنرمند ویژه ای بود که در مراسمی با حضور علی جنتی وزیر وقت فرهنگ و ارشاد نشان درجه یک هنری، معادل دکترا را گرفت

ماجرای دستگیری هدیه تهرانی

در بیوگرافی هدیه تهرانی گفتنیست او یکی از حامیان محیط زیست و حیوانات می باشد که در 13 فروردین 1395 بدلیل تجمع برای حمایت از حقوق حیوانات برای ساعاتی بازداشت و در نهایت آزاد شد

ایشان در مراسم روشن کردن شمع برای همدردی با جانباختگان سقوط هواپیمای اوکراینی که توسط پدافند سپاه ساقط شد نیز حضور داشت

وی در اغلب فعالیت های اجتماعی از جمله کمک به سیل زدگان ، زلزله زدگان ، جمع آوری زباله از طبیعت و … حضور فعال و قابل تحسینی دارد.

هدیه تهرانی در سیزدهم فروردین‌ماه ۱۴۰۱ با حضور در تالاب میانکاله به کارزار مخالفت با احداث پتروشیمی در نزدیکی تالاب میانکاله پیوست. این بازیگر سینما با در دست گرفتن تابلوی نه به پتروشیمی میانکاله مخالفت خود را با این طرح غیرقانونی نشان داد.

فعالیت های محیط زیستی هدیه تهرانی
فعالیت های محیط زیستی هدیه تهرانی
حضور هدیه تهرانی در مناطق سیل زده گلستان
حضور هدیه تهرانی در مناطق سیل زده گلستان

گلایه های هدیه تهرانی از نشریات زرد

هدیه تهرانی همانند بسیاری از هنرمندان دیگر از نشریات زرد شاکی بوده او حتی انتظار داشته که باید مسئولان نسبت به این تغذیه بد وغلط و غلط به جامعه و فرهنگ ما واکنش نشان دهند .

معرفی سریال کره ای هفت فراری (The Escape of the Seven: War for Survival)

البته او آنقدر ازاین مسئله گلایه مند است که مثلا در جایی عنوان کرده :شاید هم اینجور مطالب لازم است و گروهی دوست دارند این چیزها منتشر شود. شاید لازم است مردم مدام بخوانند که تهرانی در فلان مهمانی موهوم دستگیر شده و الان زندانی است وهمزمان هم دارد دوتا فیلم هم بازی می‌کند و تازه درهمان موقع اصلا ایران نیست وبه فلان کشور خارجی رفته وهمه اینها در حالی است که اصلا ممنوع الکار هم شده بوده !در همان زمان در خیابان دیده شده که دستش شکسته و…

فیلمهای محبوب هدیه تهرانی

کاغذ بی خط ،شوکران ، آبادان خانه ای روی آب ، شبانه و… برایم به معنای واقعی فیلم بودند. پارتی قرمز وجایی برای زندگی را با کمی ترجیح دوست دارم و حس خوبی بهشان دارم. دستهای آلوده : نمی‌گویم فیلم بدی است ولی نمی‌توانم خودم را راین فیلم تحمل کنم . زمانه چتری برای دونفروآبی هم همینطوری است.

هدیه تهرانی زمانی در مصاحبه وفتی خواسته بود از علاقه خود به بازی در نقش اما تورمن در فیلم بیل را بکش سخن بگوید درباره دلیل این علاقه گفته بود شاید به خاطر این است که خودم هم مدتی است ورزش رزمی و ووشو کار می‌کنم.

هدیه تهرانی اولین سوپراستار زن بعد از انقلاب

چه از او خوشتان بیاید چه خوشتان نیاید، باید بپذیرید که هدیه تهرانی اولین سوپراستار زن بعد از انقلاب است. با وجود اینکه او قد و بالای بلندی نداشت و چشم‌هایش رنگی نبود و مجالی برای عمل کردن دماغش هم پیدا نکرد، اما توانست بر پرده نقره‌ای با آن چهره سنگی و رفتارهای سرد پرغرورش بدرخشد.

اتفاقات عجیب برای هدیه تهرانی

در این بین اما اتفاقات عجیب و غریب دیگری هم برایش رخ می‌دهد، مثلا او به یاد دارد که زمانی یک مرد با او تماس گرفته و می‌گفته تهرانی همسر اوست و از او چند بچه هم دارد.

یک بار هم چنین ماجرایی برای یک دختر اتفاق می‌افتد، کسی که بعد از فوت مادرش فکر می کند که تهرانی مادر اوست. این ماجرا آنقدر برای دختر واقعی می‌شود که حتی خانه تهرانی را پیدا می‌کند و یک روز که تهرانی از سفر به خانه برمی گردد می‌بیند که او روی تختش خوابیده است.

شروع فعالیت هنری هدیه تهرانی

در ادامه بیوگرافی هدیه تهرانی میرسیم به ماجرای شروع فعالیت هنری او. دیدارش با محمدرضا شریفی‌نیا و آزیتا حاجیان خیلی تصادفی رقم می‌خورد، در فروشگاه باغ با دستی شکسته همراه دوستش و مادرش می‌چرخیده که متوجه نگاه آزیتا حاجیان و شریفی‌نیا می‌شود. حدس هم می‌زند (بر اساس تجربه‌هایش) که چند دقیقه بعد یکی از این دو نفر به او پیشنهاد بازیگر شدن می‌دهند، چند دقیقه بعد همین اتفاق می‌افتد، حاجیان از همسرش جدا می‌شود، به سراغ او می‌آید و می‌پرسد: «دوست داری بازیگر شوی؟» تهرانی جواب می‌دهد، نه.

شریفی‌نیا شماره مادر دوست تهرانی را می‌گیرد و بعد از آن روز تماس‌ها شروع می‌شود، نتیجه این تماس‌ها معرفی به دفتر «هدایت فیلم» مرتضی شایسته است و پیشنهاد بازی در فیلم «روز واقعه» به کارگردانی شهرام اسدی.

او زیر دست عبدالله اسکندری گریم می‌شود، عکس می‌گیرد و یک متن را هم برای تست صدا و بازی می‌خواند، اما همان موقع از این نقش خوشش نمی‌آید، دلیلش هم کوتاهی نقش و دیالوگ‌های کم آن بوده است. هدیه تهرانی آنقدر باهوش بوده که می‌دانسته برای حضور در پرده سینما و ادامه آن برای نقش اول به چیزی بیشتر از چند دقیقه حضور و چند دیالوگ احتیاج دارد.

رقم دستمزدی که برای روز واقعه به او پیشنهاد می‌شود ۱۰۰ هزار تومان است. رقمی که قید گرفتن آن را می‌زند و نقش را قبول نمی‌کند. با این حال اما عکس‌ها و فیلم تست‌هایش در دفتر هدایت فیلم باقی می‌ماند.

عکس هایی از طناز طباطبایی با چادر
تست گریم هدیه تهرانی در روز واقعه
تست گریم هدیه تهرانی در روز واقعه

در این فاصله یک اتفاق عجیب برایش می‌افتد. او در یک تصادف آسیب می‌بیند و چند دقیقه هم می‌میرد؛ این را بعدها که به هوش می‌آید همراهان و کادر پزشکی به او می‌گویند. تصادف آنقدر سنگین بوده که ماه‌ها او را بستری می‌کند. بعد هم کارش به راه رفتن با واکر می‌رسد. در این مدت مهرجویی سرگرم انتخاب بازیگران فیلم «لیلا» بوده که آن موقع «یک داستان واقعی» نام داشته. دست بر قضا هم مدرسه‌ای هدیه تهرانی در شهرک اکباتان، آناهیتا همتی، گذرش به دفتر مهرجویی می‌افتد. در فرم ثبت‌نام مقابل آدرس می‌نویسد، اکباتان و همان‌جا از او می‌پرسند کسی به اسم هدیه تهرانی را در اکباتان می‌شناسد و او هم پاسخ مثبت می‌دهد.

تماس‌ها دوباره شروع می‌شود. او چند روز بعد به دفتر مهرجویی می‌رود، فیلمنامه را مهرجویی برایش تعریف می‌کند و چند عکس هم از او می‌گیرد. مهرجویی از او می‌پرسد که چرا اینقدر چاق شده و تهرانی می‌گوید که داروی کورتن در زمان بهبودی مصرف می‌کرده و همین باعث شده ۱۵ کیلو اضافه وزن پیدا کند.

از دفتر که بیرون می‌آید قید بازی در این فیلم را هم می‌زند، چون برایش قابل هضم نبوده که یک مرد زن‌دار به خاطر نازا بودن همسرش به فکر ازدواج دوباره بیفتد، خودش بعدها گفته اگر موقعیت‌سنجی داشته حتما باید این نقش را قبول می‌کرد، اما آن موقع قبول نمی‌کند، ولی وزنش را کم می‌کند.

پیدا شدنش پس از یک مدت ناپدید شدن باعث می‌شود تا چند ساعت پس از بیرون آمدن از دفتر مهرجویی آقای رخشا با او برای بازی در فیلم «بودن یا نبودن» کیانوش عیاری تماس بگیرد. قرارها گذاشته می‌شود. در ملاقات حضوری رخشا به او می‌گوید که خوشحال است سالم و سلامت می‌بیندش چون می‌ترسیده آن تصادفی که وصفش را شنیده منجر به نقص عضو او شده باشد.

بعد عیاری را می‌بیند و فیلمنامه را می‌خواند و می‌پسندد. کار تحقیق را آغاز می‌کند و به سراغ بیماران قلبی هم می‌رود، چون قرار بوده نقش دختری را بازی کند که بیماری قلبی دارد. اما بازی در این فیلم هم به نتیجه نمی‌رسد و دست آخر زنده یاد عسل بدیعی در این نقش ظاهر می‌شود.

بازی هدیه تهرانی در فیلم مسعود کیمیایی

پس از این ماجرا یک روز دستیار مسعود کیمیایی با او تماس می‌گیرد. سامان مقدم پس از یک صحبت کوتاه گوشی را به مسعود کیمیایی می‌دهد و کیمایی با هدیه تهرانی صحبت می‌کند، قرار می‌گذارد و او هم بالاخره این فیلمنامه را می‌پذیرد. سال ۱۳۷۵ برای نخستین بار در یک فیلم آن هم در نقش اول ظاهر می‌شود. نتیجه برای خودش دلچسب نیست، اما سکوی پرش خوبی برای آینده او می‌شود. بلافاصله موج پیشنهادها آغاز می‌شود.

در بیوگرافی هدیه تهرانی بهتر است بدانید نخستین فیلمش با قرارداد 600 هزار تومانی بود.

اولین بار که قرار بود بازیگری را شروع کند و بازی درسلطان را قبول کند با پدرش مشورت می کند ودر مجموع پدرش نه خیلی موافق بود ونه خیلی مخالف و مثل همیشه تصمیم نهایی را به خودش واگذار می کند.

به این ترتیب در سال 1375 وقتی 24 ساله بود برای اولین بار جلوی دوربین رفت.

هدیه تهرانی در فیلم سلطان
هدیه تهرانی در فیلم سلطان

شهرت هدیه تهرانی

بعد از گذشت یک سال از نقش آفرینی وی در فیلم سلطان یعنی در سال ۱۳۷۶، جناب آقای احمد امینی به هدیه تهرانی نقشی قابل توجه در فیلم “غریبانه” داد.

در بیوگرافی هدیه تهرانی بازی او در این فیلم هم یکی دیگر از موفقیت های وی در زمینه سینما بود و نتیجه نقش آفرینی وی در این فیلم، باعث شد تا او شهرت بیشتری در میان جامعه هنری پیدا کند.

هدیه تهرانی و ابوالفضل پورعرب در فیلم غریبانه
هدیه تهرانی و ابوالفضل پورعرب در فیلم غریبانه

کسب جایزه سیمرغ

پس از گذشت یک سال از اکران فیلم غریبانه یعنی در سال ۱۳۷۷، هدیه تهرانی در فیلم “قرمز”، به عنوان نقش اول فیلم بازی کرد.

در فیلم “قرمز” وی اولین جایزه سیمرغ بلورین خود را به عنوان بهترین بازیگر نقش اول زن دریافت کرد و همچنین نامزد دریافت تندیس حافظ برترین بازیگر زن شد.

مجید نوروزی ؛ از زیر پای مادر تا گاندو!

نقطه عطف بازیگری هدیه تهرانی

سال ۱۳۷۷ بهروز افخمی به سراغ ساخت فیلمی می‌رود که حالا از آن به عنوان یک تابوشکنی در سینما نام برده می‌شود. برای ایفای نقش اول زن افخمی هدیه تهرانی را انتخاب می‌کند و هدیه تهرانی هم به این پیشنهاد جواب مثبت می‌دهد تا نقش یک زن مستقل را در فیلم «شوکران» ایفا کند، «شوکران» بلافاصله بعد از اکران به نقطه عطف کارنامه بازیگری او تبدیل می‌شود.

هدیه تهرانی قبل از ساخت «شوکران» در دو فیلم دیگر بازی کرده بود ولی هنوز عموم مردم با نام و چهره‌اش آشنایی نداشتند. شوکران یک سکوی پرتاب بزرگ برای تهرانی بود. با این فیلم، مردم با این بازیگر تازه وارد آشنا شدند و نام «هدیه تهرانی» به‌عنوان بازیگری قابل در میان سینمادوستان می­‌پیچد.

شوکران در تاریخ فیلم­‌های اجتماعی سینمای ایران فیلم مهمی است. این فیلم در زمان اکرانش بسیار دیده شد و نظر مثبت منتقدان و مخاطبان را به همراه داشت. تهرانی با آن سیمای خونسرد به‌خوبی در نقش زنی قربانی که دنبال انتقام است بازی ‌کرد. چهره و سبک بازی او بسیار به این نقش می‌آمد و هوشمندی افخمی در بازی گرفتن از تهرانی، از نقاط قوت فیلم به شمار می‌رفت. نقشی جسورانه که تا به حال مانندش را در سینما نداشتیم و این بازیگر توانست مسیر جدیدی را در سینمای ایران باز کند. شوکران کمک زیادی به دیده شدن تهرانی کرد. پس از این فیلم نام تهرانی به‌عنوان یک بازیگر توانا مطرح و او ایفاگر نقش‌های متعددی در فیلم‌های سینمایی ‌شد.

در همین سال او در فیلم دیگری هم بازی می‌کند. «سیاوش» به کارگردانی سامان مقدم و «دست‌های آلوده» کار سیروس الوند.

«دست‌های آلوده» در زمان ساخت و اکرانش تمام ویژگی‌های یک فیلم جذاب و تماشاگرپسند را داشت. یک درام هیجان‌انگیز که در دلش مثلث عشقی شکل می‌گرفت و روابط میان بازیگران و داستانش جذاب از کار درآمده بود. فیلم چهار شخصیت اصلی داشت که بازی هدیه تهرانی به‌عنوان یکی از شخصیت‌ها، بر جذابیت فیلم می‌افزود.

دست‌های آلوده تمام عناصر لازم برای دیده شدن را داشت. از ستاره‌های سینما استفاده می‌کرد و داستانی جذاب برای روایت داشت. این فیلم با بازی خوب بازیگرانش فیلمی جوان‌پسند و به روز بود که با تکیه بر قابلیت‌های بازیگرانش، به‌خوبی دیده شد و جزء موفق‌ترین فیلم‌های ایرانی در زمان خودش به حساب آمد. هدیه تهرانی به‌عنوان ستاره‌ی آن روزهای سینما، در هر فیلمی که بازی می‌کرد می‌درخشید و فیلم‌هایش گیشه خوبی داشتند.

هدیه تهرانی در دست‌های آلوده
هدیه تهرانی در دست‌های آلوده

ایشان برای دومین بار سال 1384 با فیلم «چهارشنبه سوری» به کارگردانی اصغر فرهادی به سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول زن دست یافت

بازی در فیلم «چهارشنبه سوری» اصغر فرهادی اوج توانایی و شکوفایی تهرانی است. چهارشنبه سوری یک اتفاق مهم و خاص در کارنامه‌ی بازیگری هدیه تهرانی است و او را بیش از پیش در کانون توجه قرار داد. تهرانی در اوج تجربه و پختگی به چهارشنبه سور» رسید و یکی از ماندگارترین نقش‌­هایش را در یکی از مهم‌­ترین فیلم‌­های سینمای ایران بازی کرد.

او نقش زنی شکاک، افسرده‌­حال و زودرنج را در قالب نقش «مژده» بازی می­‌کند که در برابر رفتارهای شوهرش مستأصل شده است. مژده نسبت به رفتار و کارهای شوهرش حساس است، احساس می­‌کند به او خیانت شده ولی توانایی ثابت کردن چیزی را ندارد و همین سرآغاز سرخوردگی و در خود فرورفتن­‌هایش است. تهرانی بار دیگر در قالب نقشی از زنان طبقه متوسط جامعه فرو رفت و بخشی از دغدغه­‌ها و چالش­‌های آن‌ها را پیش چشم سینمادوستان گذاشت.

سکانسی که مژده می­‌خواهد از طریق دریچه‌ی حمام صدای زن همسایه را بشنود و در مواجهه با خواهرش، درمانده و کلافه گریه می‌­کند به‌خوبی اوج استیصال و درماندگی یک زن را در زندگی مشترک نشان می­‌دهد. تهرانی به واسطه‌ی بازی در این نقش، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را برای خود کرد و بار دیگر مهر تأییدی بر توانایی‌­هایش زد.

بالاخره راز طلاق فلور نظری فاش شد

بازی در نقش مژده در چهارشنبه سوری شاه‌بیت بازی‌های تهرانی است. تصور موفقیت این فیلم بدون بازی درخشان تهرانی کاری دشوار است. تهرانی در این فیلم چند پله از دیگر فیلم‌هایش جلوتر است و بیننده را به‌خوبی با چالش‌های یک زن درمانده همراه می‌کند. این بازیگر در چهارشنبه سوری لحظات درخشانی زیادی دارد که نشان می‌دهد یک کارگردان کاربلد چگونه می‌تواند توانایی‌های یک بازیگر را به فعلیت برساند.

هدیه تهرانی و حمید فرخ نژاد در فیلم چهارشنبه سوری
هدیه تهرانی و حمید فرخ نژاد در فیلم چهارشنبه سوری

شهرت هدیه تهرانی بدون یک سریال

خانم تهرانی تاکنون در یک سریال تلویزیونی هم حضور نداشته است، سال 1390 در فصل سوم سریال شبکه خانگی «قلب یخی» بازی کرد

سال 1398 هم در سریال خانگی «هم گناه» در کنار پرویز پرستویی حضور داشت

نقش های ماندگار هدیه تهرانی

هدیه تهرانی در طول دوران فعالیت سینمایی در نقش های ماندگار زیادی مقابل دوربین رفت و جوایز زیادی دریافت کرد اما برخی از نقش ها با استقبال زیادی مواجه شد.

هدیه تهرانی در قرمز

پس از موفقیت شوکران در اکران، حالا همه‌ی نگاه‌ها به هدیه تهرانی و فیلم‌های بعدی اوست. «قرمز» فیلم پرسروصدای دیگر آن سال‌هاست که به کارگردانی فریدون جیرانی ساخته ‌شد. فیلم، داستان عشق بیمارگونه یک زوج را روایت می‌کند. تهرانی با بازی در نقش «هستی مشرقی» به‌خوبی نقش زنی رنج‌دیده و محزون در یک رابطه زناشویی را نشان می‌دهد.

تهرانی همانند شوکران نقش پرستاری را بازی می‌کند که در مواجهه با مردان زخم خورده و آسیب دیده است. بازی تهرانی در چنین نقش‌هایی در سینمای آن روزها به یک رویه تبدیل شد و کارگردانان برای سپردن نقش‌های این‌چنینی به سراغ تهرانی می‌رفتند.

تهرانی در کنار محمدرضا فروتن در قرمز بازی قابل قبولی دارد و از ارکان موفقیت فیلم در گیشه به حساب می‌آید. قرمز همچون شوکران جزء موفق‌ترین فیلم‌های سینمایی ایران در گیشه است که عموم مردم ارتباط خوبی با آن برقرار کردند. همچنین منتقدان هم از فیلم و بازی تهرانی تمجید کردند و تهرانی توانست نظر منتقدان و مخاطبان عام را به خود جلب کند.

عکسی از محمدرضا فروتن و هدیه تهرانی در فیلم قرمز
عکسی از محمدرضا فروتن و هدیه تهرانی در فیلم قرمز

هدیه تهرانی در شوکران

شوکران فیلمی به کارگردانی بهروز افخمی در سال 77 بود که هدیه تهرانی در نقش پرستار سیما ریاحی در آن به ایفای نقش پرداخت. هدیه تهرانی برای بازی در شوکران برنده جایزه بهترین بازیگر زن از چهارمین دوره جشن حافظ شد و عنوان اولین بازیگر نقش اول زن سال به انتخاب انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران را از آن خود کرد.

هدیه تهرانی در نقش سیما با فریبرز عرب نیا، بیمار بیمارستان صیغه شده و به خاطر او چادر پوشیده و غذای خانگی می پزد اما …

فریبرز عرب نیا، هدیه تهرانی، محمد صالح علا، رزیتا غفاری، حمیدرضا افشار، آرش مجیدی، منوچهر صادق پور، اکبر معززی و نیلا خرم و فرامرز روشنایی بازیگران فیلم شوکران را تشکیل میدهند.

فریبرز عرب نیا و هدیه تهرانی در فیلم شوکران
فریبرز عرب نیا و هدیه تهرانی در فیلم شوکران

هدیه تهرانی در کاغذ بی خط

«کاغذ بی‌خط» را باید در کارنامه‌ی بازیگری تهرانی یک نقطه‌ی عطف دانست. او که تا پیش از این فیلم، بیشتر در فیلم‌های گیشه‌پسند بازی کرده بود، حالا با قرار گرفتن در مقابل دوربین ناصر تقوایی، فیلمی خاص با شمایل روشنفکرانه را بازی ‌کرد.

کاغذ بی‌خط» را باید یکی از بهترین فیلم‌های تهرانی دانست. او در این فیلم، بار اصلی فیلم را به دوش می‌کشد و به‌خوبی از عهده نقشش برآمده است. کمتر فیلمی تا آن زمان با این قدرت روزمرگی­‌ها و چالش‌­های پیش­ روی یک زن خانه­‌دار را نشان داده بود. کاغذ بی­‌خط نظر مثبت منتقدان را به دنبال داشت و موجب تثبیت جایگاه تهرانی در سینمای اجتماعی شد. فیلمِ تقوایی در آن زمان از معدود فیلم‌­هایی بود که دغدغه­‌های یک زن خانه­‌دار را محور قرار داد و تهرانی هم به‌خوبی از پس نقش «رویا» در فیلم برآمد.

سریال مترجم اولین اثر بهرام توکلی در نمایش خانگی با هنرنمایی صابر ابر

تهرانی با بازی کاغذ بی‌خط مهر محکمی برای اثبات توانایی‌هایش در سینما زد. بازی کردن در بعضی فیلم‌های گیشه‌پسند، انتقاد برخی منتقدان را به سبک کاری این بازیگر متوجه کرده بود، ولی کاغذ بی‌خط و کار کردن با کارگردان صاحب‌نامی مثل تقوایی نشان داد که تهرانی پتانسیل و قابلیت‌های زیادی در سینما دارد. تهرانی با ظاهری شبیه به زنان طبقه متوسط شهرنشین، برای سال‌ها بخشی از مطالبات این طبقه اجتماعی را در فیلم­‌هایش نمایندگی کرد. زنانی سرخورده که در رسیدن به هدف‌هایشان ناکام مانده‌اند و نتوانسته‌اند توانایی‌ها و استعدادهای‌شان را در زندگی نشان دهند.

این فیلم درباره زنی خیالپرداز و مادر دو فرزند است که به پیشنهاد همسرش به نویسندگی روی آورده و مشغول نوشتن فیلم نامه ای می شود غافل از اینکه او اتفاقات زندگی روزمره خود را می نویسد.

خسرو شکیبایی (جهانگیر) ، هدیه تهرانی (رؤیا) ، جمشید مشایخی (استاد ادبیات) ، جمیله شیخی (عزیز) ، نیکو خردمند (عصمت خانم) ، هانیه مرادی (منگول) ، آرین مطلبی (شنگول) بازیگران فیلم کاغذ بی خط را تشکیل میدهند.

هدیه تهرانی در کاغذ بی خط
هدیه تهرانی در کاغذ بی خط

هدیه تهرانی در خانه‌ای روی آب

«خانه‌ای روی آب» دومین فیلم بهمن فرمان‌آرا در سال ۱۳۸۰ است و به لحاظ سوژه و مضمون جزء فیلم‌های متفاوت و مهم سینمای ایران به شمار می‌رود. تهرانی در این فیلم هم بار دیگر نقش زنی آسیب دیده در رابطه با مردان را بازی می‌کند. با این وجود، تهرانی به‌خوبی از پس «ژاله تیرانداز» برمی‌آید و حضورش به پیشبرد داستان و باورپذیر کردن مشکلات شخصیت اصلی فیلم با بازی رضا کیانیان کمک می‌کند.

خانه‌ای روی آب به معضلات شخصیتی و مشکلات روحی یک پزشک می‌پردازد که نقد‌هایی اجتماعی را هم به دنبال دارد. فیلم در نگاهی کلی نگاهی انتقادآمیز به روابط میان آدم‌ها و مشکلات اخلاقی جامعه دارد. تهرانی با وجود اینکه نقش مکمل را در این فیلم برعهده دارد، توانسته کامل کننده بخشی از مشکلات و بدبختی‌های شخصیت اصلی فیلم، دکتر رضا سپیدبخت باشد.

فیلم بهمن فرمان‌­آرا حرفهای زیادی برای گفتن داشت و توانست نظر مساعد مردم و مخاطبان را جلب کند. تهرانی در اوایل دهه هشتاد روزهای خوبی را پشت سر می­گذاشت. تهرانی هم با بازی در فیلم­‌های تقوایی و فرمان‌­آرا، در میان منتقدان و مخاطبان جدی سینما جایگاه ویژه­‌ای پیدا کرد و هم با بازی در فیلم­‌های عامه­‌پسند، در میان تماشاگران عامه هم محبوبیت داشت.

هدیه تهرانی در خانه‌ای روی آب
هدیه تهرانی در خانه‌ای روی آب

هدیه تهرانی در دوئل

هدیه تهرانی در سال 1383 با فیلم موفق دوئل به کارگردانی احمدرضا درویش به سینما آمد. او در این فیلم به همراه پژمان بازغی، کامبیز دیرباز، سعید راد، پریوش نظریه، پرویز پرستویی وزنده یاد انوشیروان ارجمند نقش آفرینی کرد.

این فیلم درباره خروج یک گاوصندوق از کشور در زمان جنگ بود که عده ای از آن جلوگیری می کردند و پس از گذشت 20 سال، حقایقی درباره این اتفاق آشکار می شود.

هدیه تهرانی در دوئل
هدیه تهرانی در دوئل

هدیه تهرانی در چهارشنبه سوری

چهارشنبه سوری فیلمی از اصغر فرهادی در سال 84 بود که هدیه تهرانی نقش مژده سمیعی را در این فیلم بازی کرد. هدیه تهرانی برای بازی در این فیلم برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از بیست و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر شد و تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول زن را از دهمین جشن خانه سینما دریافت کرد.

هدیه تهرانی در نقش مژده زنی با حرکات عصبی است که به رابطه همسر خود با زن همسایه شک کرده و زندگی اش در آستانه نابودی است اما در آخر درست بودن سوء ظن او مشخص می شود.

این سوپراستار سینمای ایران به همراه ترانه علیدوستی، حمید فرخ نژاد، پانته آ بهرام، هومن سیدی، سحر دولتشاهی، مهران مهرام و بهشاد شریفیان در فیلم چهارشنبه سوری نقش آفرینی کردند.

عکسی از ترانه علیدوستی و هدیه تهرانی در فیلم چهارشنبه سوری
عکسی از ترانه علیدوستی و هدیه تهرانی در فیلم چهارشنبه سوری

هدیه تهرانی در هفت دقیقه تا پاییز

هدیه تهرانی در «هفت دقیقه تا پاییز» در قالب مادری داغدار و سوگوار می‌رود و مشکلات روحی یک مادر پس از دست دادن فرزند را نشان می‌دهد. هفت دقیقه تا پاییز را می‌توان یکی از بهترین فیلم‌های امینی دانست که تهرانی با بازی درخشانش سهم زیادی در موفقیت فیلم دارد.

ماجرای سیلی ای که مارگو رابی به لئوناردو دی‌کاپریو زد چه بود؟

تهرانی در نقش «میترا» ایفاگر نقش مادری است که فرزندش را به خاطر تصادف از دست داده و حالا به لحاظ عاطفی و روحی دچار تلاطم شده و نمی‌خواهد این حادثه‌ی دردناک را قبول کند. بازی تهرانی در نقش میترا بر بار عاطفی و احساسی فیلم افزوده است و نقش را بسیار باورپذیر کرده است.

هفت دقیقه تا پاییز ملودرام غم‌انگیزی است که بیشتر موفقیتش را مرهون بازی هدیه تهرانی است. او همانند چهارشنبه سوری بازی تأثیرگذاری در فیلم دارد و تماشاگر را به خوبی با خود همراه می‌کند.

هدیه تهرانی برای بازی در این فیلم نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از بیست و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر شد.

هدیه تهرانی ، حامد بهداد ، محسن تنابنده ، خاطره اسدی ، بهشاد شریفیان بازیگران اصلی فیلم هفت دقیقه تا پاییز را تشکیل میدهند.

هدیه تهرانی در هفت دقیقه تا پاییز
هدیه تهرانی در هفت دقیقه تا پاییز

شما در حال مطالعه بیوگرافی هدیه تهرانی در بازیگرآنلاین هستید.برای اطلاعات بیشتر با ما تا پایان این مطلب همراه باشید.

هدیه تهرانی در اسرافیل

اسرافیل ساخته آیدا پناهی در سال 95 می باشد که هدیه تهرانی در آن ایفاگر نقش ماهی است. هدیه تهرانی برای بازی در این فیلم نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر شد.

هدیه تهرانی در این فیلم داغدار مرگ پسر خود است و در این زمان، عشق دوران نوجوانی اش بعد از سفری طولانی بازگشته و ماجراهای مختلفی رخ می دهد.

پژمان بازغی، هدیه تهرانی، مریلا زارعی، هدی زین العابدین، پوریا رحیمی سام ، سهیلا رضوی، علی عمرانی، سودابه جعفر زاده ، علی شیدایی فر، فریماه حسینی پور و یوسف بختیاری بازیگران فیلم اسرافیل هستند.

هدیه تهرانی در اسرافیل
هدیه تهرانی در اسرافیل

هدیه تهرانی در سریال همگناه

سریال همگناه ساخته مصطفی کیایی برای شبکه نمایش خانگی در سال 1398 است و هدیه تهرانی نقش زیبا فخری مادر سرپرست خانواده را بر عهده داشت.

این سریال درباره خانواده بزرگ صبوری است که در کار پرورش و فروش گل بوده و هر کدام از اعضای خانواده مشکلات مخصوص به خود را دارند.

هدیه تهرانی نقش مقابل محسن کیایی بازی می کرد و پرویز پرستویی، هنگامه قاضیانی، پدرام شریفی، مسعود رایگان، روشنک گرامی، مهدی پاکدل، سوگل خلیق و … از بازیگران این سریال بودند.

هدیه تهرانی در سریال همگناه
هدیه تهرانی در سریال همگناه

هدیه تهرانی در بی همه چیز

فیلم سینمایی بی همه چیز به کارگردانی محسن قرایی در سی و نهمین جشنواره فجر به نمایش در آمد.

هدیه تهرانی در نقش لی لی، یکی از اهالی روستا است که از روستا به خاطر تهمت مردم به فاحشه بودن رفته بود پس از سالها به عنوان اشراف زاده برمی گردد و با دادن وعده به مردم آنها را ترغیب به کشتن شخصیت اصلی فیلم می کند.

پرویز پرستویی، هدیه تهرانی، باران کوثری، هادی حجازی فر، مهتاب نصیرپور، لاله مرزبان،فرید سجادحسینی، زهیر یاری و خسرو پسیانی و … در فیلم بی همه چیز نقش آفرینی کردند.

هدیه تهرانی در بی همه چیز
هدیه تهرانی در بی همه چیز

ضعیف‌ترین فیلم‌های هدیه تهرانی

هدیه تهرانی در عادت نمی‌کنیم

از ضعف‌های سینمای ایران، ساختن فیلم‌های متعدد از یک الگو و تکرار یک ژانر خاص است. پس از موفقیت فیلم‌های اصغر فرهادی، کارگردان‌های جوان به دنبال ساختن فیلم‌هایی با حال و هوا و سبک فیلم‌های فرهادی بودند. در مقطعی از دهه‌ی نود فیلم‌هایی با سوژه‌ی «خیانت» در سینما زیاد ساخته شد و «عادت نمی‌کنیم» که با رسم‌الخط «آدت نمی‌کنیم» نوشته می‌شود، یکی از آن‌ها بود.

فیلم در زمان اکران بسیار بر حضور هدیه تهرانی مانور داد، ولی حضور این بازیگر خیلی به دیده شدن و موفقیت فیلم در اکران کمک نکرد. در سال‌های دهه نود، دیگر سکه تهرانی از رونق افتاد و حضورش مثل گذشته نتوانست مردم را به سینما بکشاند. بازی تهرانی چیزی به فیلم اضافه نکرد و تکراری از نقش‌های قبلی او بود. بازی هدیه تهرانی در این فیلم بسیار به مژده‌ی چهارشنبه سوری شباهت داشت و حتی از آن هم عقب‌تر بود.

ماجرای ازدواج بهاره افشاری از شایعه تا حقیقت

با وجود مانور تبلیغاتی سازندگان فیلم بر حضور تهرانی، ولی بازی این بازیگر در آدت نمی‌کنیم دیده نشد. قرار بود حضور هدیه تهرانی بر بهتر دیده شدن فیلم کمک کند، ولی به یک نقطه‌ی ضعف در کارنامه بازیگر خودش تبدیل شد.

هدیه تهرانی و محمدرضا فروتن در اااادت نمی کنیم
هدیه تهرانی و محمدرضا فروتن در اااادت نمی کنیم

هدیه تهرانی در دوئت

«دوئت» را باید یکی از ضعیف‌ترین فیلم‌های هدیه تهرانی دانست. این فیلم به لطف اکران آنلاین به‌تازگی در معرض تماشا قرار گرفت و نتوانست در جذب و رضایت تماشاگرانش موفق عمل کند. دوئت در ساخت و محتوا ضعف‌های بسیاری دارد و در این فیلم با یکی از ضعیف‌ترین بازی‌های هدیه‌ تهرانی‌ روبه‌رو هستیم.

سوژه‌ی فیلم بر پایه اتفاقات و خاطرات گذشته افراد بنا شده و می‌خواهد تأثیر یک رابطه در قدیم را در زندگی حال حاضر افراد جستجو ‌کند. ضعف در داستان و شخصیت‌پردازی‌ها سبب شده تا دوئت حرف زیادی برای گفتن نداشته باشد و توی ذوق بزند. نقش هدیه تهرانی را در قالب همسر یک آهنگساز جوان باور پذیر نیست. تهرانی در این فیلم نقشی فرعی را بر عهده دارد، ولی برخلاف اولین فیلم‌هایش این نقش‌ها خیلی خوب از کار درنمی‌آید و مخاطب نمی‌تواند با او ارتباط برقرار کند. تهرانی در دوئت سردرگم و سرگردان است که بخش زیادی از آن به خاطر ضعف‌های فیلم در فیلم‌نامه و شخصیت‌پردازی است.

هدیه تهرانی در دوئت
هدیه تهرانی در دوئت

هدیه تهرانی در روزهای نارنجی

وقتی شما برای فیلمتان یک داستان قوی و جان‌دار نداشته باشید، حضور هیچ بازیگری نمی‌تواند آن فیلم را جذاب کند و حتی می‌تواند بازی بازیگرانش را هم تحت‌الشعاع قرار دهد. هدیه تهرانی در «روزهای نارنجی» نقش اصلی را برعهده دارد ولی بازی او در این فیلم چنگی به دل نمی‌زند. بازی تهرانی در روزهای نارنجی عمق ندارد و تماشاگر نمی‌تواند با او به عنوان شخصیت اصلی ارتباط برقرار کند.

تهرانی در نقش «آبان»، می‌خواهد در دنیای مردان، یک قهرمان باشد، ولی تماشاگر نمی‌تواند با این شخصیت همذات‌پنداری کند و همراه شود. حتی دغدغه‌های آبان در مواجهه با شوهر و معشوقه قدیمی‌اش هم باور نمی‌شود. آنچه از تهرانی در روزهای نارنجی می‌بینیم، رفتن و آمدن‌های بی‌هدف با چاشنی دعوا و رقابت است که نمی‌تواند برای مخاطب جذاب باشد.

تهرانی در سال‌های اخیر، چوب کار کردن با کارگردان‌های جوان را خورده است. سه فیلم ضعیف او در این سال‌ها، محصول کار کردن او با جوان‌هاست. شاید این جوان‌ها به دنبال استفاده از تجربه‌ی بازیگری تهرانی بوده‌اند ولی ضعف‌های متعدد فیلم‌نامه‌هایشان، بازی بازیگری چون تهرانی را زیر سؤال برده‌ است. این کارگردان‌های جوان، در خلق داستانی جذاب و شخصیت‌پردازی‌های درست ناکام مانده‌اند. کار کردن با این جوان‌ها آورده خاصی برای هدیه تهرانی نداشته و به نقطه‌ی ضعف کارنامه بازیگری او هم تبدیل شده است.

هدیه تهرانی در روزهای نارنجی
هدیه تهرانی در روزهای نارنجی

لیست آثار هنری هدیه تهرانی

در ادامه بیوگرافی هدیه تهرانی باید بگوییم در جدول‌های جداگانه می‌توانید فهرست آثاری که او در آنها به هنرنمایی پرداخته است را مشاهده کنید.

آثار سینمایی هدیه تهرانی

ردیفسالنام فیلمکارگرداننقش
۱۱۳۷۵سلطانمسعود کیمیاییمریم کوهساری
۲۱۳۷۶غریبانهاحمد امینیبهرخ ثابتی
۳۱۳۷۷شوکرانبهروز افخمیسیما ریاحی
۴سیاوشسامان مقدمهدیه
۵قرمزفریدون جیرانیهستی مشرقی
۶۱۳۷۸دست‌های آلودهسیروس الونددیبا
۷۱۳۷۹پارتیسامان مقدمنگار آریانی
۸آبیحمید لبخندهمهتاب
۹چتری برای دو نفراحمد امینییاسمن پاکروان
۱۰۱۳۸۰زمانهحمیدرضا صلاحمندزری
۱۱کاغذ بی خطناصر تقواییرویا رؤیایی
۱۲خانه‌ای روی آببهمن فرمان‌آراژاله تیرانداز
۱۳۱۳۸۱آبادانمانی حقیقیآرزو
۱۴دنیامنوچهر مصیریدنیا شاداب
۱۵دختر ایرونیمحمدحسین لطیفیمریم یزدانی
۱۶۱۳۸۲دوئلاحمدرضا درویشهانیه
۱۷۱۳۸۳جایی برای زندگیمحمد بزرگ‌نیاگلچهره
۱۸شبانهامید بنکدار و کیوان علیمحمدیشبنم نامی
۱۹۱۳۸۴یک بوس کوچولوبهمن فرمان‌آرازن مرموز / فرشته مرگ
۲۰چهارشنبه سوریاصغر فرهادیمژده سمیعی
۲۱۱۳۸۵نیوه‌مانگبهمن قبادیهشو
۲۲نسل جادوییایرج کریمیفروغ
۲۳۱۳۸۶هر کس سینمای خودشعباس کیارستمیخودش
۲۴۱۳۸۷شیرینعباس کیارستمیزن تماشاچی
۲۵فرزند صبحبهروز افخمیدایه روح‌اله خمینی
۲۶تهران ۱۵۰۰بهرام عظیمینازی
۲۷۱۳۸۸هفت دقیقه تا پاییزعلیرضا امینیمیترا
۲۸۱۳۹۰پل چوبیمهدی کرم پورنازلی
۲۹یک روز دیگرحسن فتحی
۳۰۱۳۹۱آشغال‌های دوست داشتنیمحسن امیریوسفیسیما
۳۱۱۳۹۳روز مبادافائزه عزیزخانی
۳۲۱۳۹۴آااادت نمی‌کنیمابراهیم ابراهیمیانسیما
۳۳دوئتنوید دانش
۳۴۱۳۹۵اسرافیلآیدا پناهندهماهی
۳۵پدیدهعلی احمدزاده
۳۶بدون تاریخ بدون امضاوحید جلیلوندسایه
۳۷۱۳۹۶روزهای نارنجیآرش لاهوتیآبان
۳۸۱۳۹۷مسخره‌بازهمایون غنی‌زادههما
۳۹۱۳۹۸سینما شهرقصهکیوان علی‌محمدی
۴۰۱۳۹۹بی‌همه چیزمحسن قراییلیلی نظریان
عکسهای دو نفره بازیگران زن با همسرانشان
هدیه تهرانی در بدون تاریخ بدون امضا
هدیه تهرانی در بدون تاریخ بدون امضا

هدیه تهرانی در نمایش خانگی

سالنامکارگرداننقش
۱۳۹١قلب یخی (فصل سوم)سامان مقدمسایه صولت
١٣٩٨هم گناهمصطفی کیاییزیبا فخری
۱۴۰۱پوست شیرجمشید محمودی
۱۴۰۱ماه رخسارعزیزالله حمیدنژاد

تئاتر هدیه تهرانی

  • این تابستان فراموشت کردم (به کارگردانی بهاره رهنما، ۱۳۹۱) [به عنوان صدا پیشه، بدون حضور فیزیکی]

جوایز و افتخارات هدیه تهرانی

سالجشنوارهبخشفیلمنتیجهجایزه
۱۳۹۸جشنواره بین‌المللی فیلم «ایمجین ایندیا» ۲۰۱۹ اسپانیابازیگر نقش اول زنروزهای نارنجیتقدیر ویژه هیئت داوران
۱۳۹۷جشنواره بین‌المللی فیلم مانهایم-هایدلبرگبازیگر نقش اول زنتقدیر ویژه هیئت داوران
جشنواره سینه ایران تورنتوبازیگر نقش اول زنبرنده
۱۳۹۵سی و پنجمین جشنواره فیلم فجربهترین بازیگر نقش اول زناسرافیلنامزدشدهسیمرغ بلورین
۱۳۸۸بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجربهترین بازیگر نقش اول زنهفت دقیقه تا پاییزنامزدشدهسیمرغ بلورین
۱۳۸۵جشنواره فیلم پوسانبازیگر نقش اول زنچهارشنبه سورینامزدشده
دهمین جشن سینمای ایرانبهترین بازیگر زنبرندهتندیس زرین
نهمین جشن حافظبهترین بازیگر زننامزدشدهتندیس حافظ
۱۳۸۴بیست و چهارمین جشنواره فیلم فجربهترین بازیگر نقش اول زنبرندهسیمرغ بلورین
۱۳۸۲هفتمین جشن حافظبهترین بازیگر زندختر ایرونینامزدشدهتندیس حافظ
۱۳۸۱نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم پیونگ یانگ کره شمالیبهترین بازیگر زنپارتیبرنده
ششمین جشن حافظبهترین بازیگر زنکاغذ بی خطبرندهتندیس حافظ
۱۳۸۰بیستمین جشنواره فیلم فجربهترین بازیگر نقش اول زننامزدشدهسبمرغ بلورین
۱۳۷۹چهارمین جشن سینمای ایرانبهترین بازیگر زنشوکراننامزدشدهتندیس زرین
چهارمین جشن حافظبهترین بازیگر زنبرندهتندیس حافظ
۱۳۷۸سومین جشن حافظبهترین بازیگر زنقرمزنامزدشدهتندیس حافظ
۱۳۷۷هفدهمین جشنواره فیلم فجربهترین بازیگر نقش اول زنبرندهسیمرغ بلورین
۱۳۷۶اولین جشن حافظبهترین بازیگر زنسلطانبرندهتندیس حافظ

اهدای نشان درجه یک هنر

در مراسمی علی جنتی وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی به هدیه تهرانی و شماری دیگر از هنرمندان نشان درجه یک هنر اهدا کرد. اهدای این نشان با واکنش منفی روزنامهٔ جوان همراه شد.

صفحه اینستاگرام هدیه تهرانی

هدیه تهرانی ، از سلبریتی های فعال در اینستاگرام بوده و ظرف چند سال اخیر 51 پست به اشتراک گذاشته که بررسی اینستاگرامش، در واقع مروری است بر بیوگرافی هدیه تهرانی و فعالیت هنری ایشان در عرصه سینما و تلویزیون. لذا برای آشنایی با سبک زندگی دیجیتالی هدیه تهرانی و پشت صحنه فیلم ها و سریال هایی که ایشان در آن نقش آفرینی کرده است و بیوگرافی هدیه تهرانی ، به اینستاگرامش مراجعه کنید. آدرس اینستاگرام هدیه تهرانی @hediehtehranioriginal میباشد و بیش از 127هزار دنبال کننده دارد.

صفحه اینستاگرام هدیه تهرانی

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا