اخبار بازیگرانبازیگران خارجیبازیگران مردبازیگران هالیوودبیوگرافی بازیگران

بیوگرافی مورگان فریمن، بازیگر و کارگردان آمریکایی و ماجرای رسوایی جنسی او

در این بخش بیوگرافی مورگان فریمن بازیگر مشهور هالیوودی و برنده اسکار را مرور میکنیم. بیوگرافی مورگان فریمن از بازیگران مرد اخیرا به دلیل شایعه ارتباط عاشقانه با نوه اش و اتهامات آزار و اذیت جنسی در محل کار، بر سر زبان‌ها افتاده است ، به همراه اطلاعاتی از زندگی شخصی و هنری او با عکس های شخصی او و خانواده اش را میبینیم.او در فیلم های موفقی از جمله «رستگاری در شاوشنگ» بازی کرده است اما باز هم در سن بالا به دنبال پیشرفت بوده و هرگز دست از تلاش و آپدیت کردن خودش بر نمی دارد. او در این راه آنقدر موفق بوده که توانسته در سال 1990 کمپانی تولید فیلم و سریال خودش را راه بیاندازد. برای آگاهی از بیوگرافی مورگان فریمن با ما همراه باشید.

مورگان فریمن چند سال دارد؟

مورگان فریمن متولد ۱ ژوئن ۱۹۳۷ است و در حال حاضر 85 سال دارد.

همسر مورگان فریمن کیست؟

همسر اول مورگان فریمن ژانت آدایر بردشاو و همسر دوم او میرنا کالی-لی نام داشت که از هر دو جدا شده است.

قد مورگان فریمن چقدر است؟

قد مورگان فریمن 188 سانتی متر است.

خلاصه بیوگرافی مورگان فریمن

نام اصلیمورگان فریمن Morgan Freeman
تاریخ تولد۱ ژوئن ۱۹۳۷ (سن ۸۵ سال)
محل تولدممفیس، تنسی، ایالات متحده
تحصیلاتدبیرستان براد استریت
پیشهبازیگر،کارگردان،تهیه‌کننده،گوینده
سالهای فعالیت۱۹۶۴–اکنون
همسر

ژانت آدایر بردشاو (ا. ۱۹۶۷–۱۹۷۹)

میرنا کالی-لی (ا. ۱۹۸۴–۲۰۱۰)

فرزندان4 فرزند به نامهای آلفونسو فریمن، مورگنا فریمن، Saifoulaye Freeman، دینا فریمن
نوه هاE’Dena Hines، جاشوآ کالب فریمن، دانُوان لی فریمن، آلفونسو رنه فریمن دوم
قد188 سانتی متر

بیوگرافی مورگان فریمن

بیوگرافی مورگان فریمن

بیوگرافی مورگان فریمن را اینگونه شروع میکنیم: مورگان فریمن Morgan Freeman متولد 1 ژوئن 1937 بازیگر و کارگردان آمریکایی است.کمتر کسی است که نامش را نشنیده یا صورتش را نشناسد.

مورگان فریمن در گذر زمان
مورگان فریمن در گذر زمان

او برای صدای عمیق خود و نقش‌های گوناگونی که در طیف گسترده‌ای از ژانرهای فیلم ایفا کرده، معروف است. در بیوگرافی مورگان فریمن بهتر است بدانید او در طول بیش از پنج دهه حرفهٔ خود افتخارات گوناگونی از جمله یک جایزهٔ اسکار و یک جایزهٔ گلدن گلوب دریافت کرده‌است.

دانش آموخته نیروی هوایی می باشد که بعدها بخاطر بازیگری و ترس از ارتفاع قید حضور در ارتش را زد و حالا بازیگر شناخته شده ای در تاریخ سینما می باشد

قد مورگان فریمن

در بیوگرافی مورگان فریمن بهتر است بدانید او 188 سانتی متر قد دارد.

شروع فعالیت های مورگان فریمن از 9 سالگی

در بیوگرافی مورگان فریمن آمده است: به دلیل تنگدستی والدینش همواره از لوازم التحریر دست دوم برای تحصیل خود استفاده می کرد اما با این حال همیشه شاگرد اول کلاس بود

آغاز فعالیت بازیگری او نیز به همان دوران مدرسه در سال 1946 که 9 ساله بود می گردد که موفق شد در سال 1949 وقتی 12 ساله بود جایزه ای بهترین دانش آموز بازیگر را بگیرند

ماجرای مصدومیت نسرین نسرتی در پایتخت 5 چه بود؟

او سپس سال 1955 در 18 سالگی اجرای یک برنامه رادیویی را بر عهده گرفت

در دوران کودکی، فریمن بخشی از پول تو جیبی اش را صرف دیدن فیلم‌ در سینما می‌کرد. اما ورود او به حرفه بازیگری کاملا اتفاقی بود. در دوره دبیرستان و برای مجازات او به دلیل کشیدن صندلی از زیر پای یکی از دانش آموزان دختر، به فریمن دستور داده شد تا در مسابقات نمایشی مدرسه شرکت کند! اما در کمال تعجب، حضور او روی صحنه، تحسین همگان را برانگیخت.
اگرچه فریمن عاشق بازیگری بود، اما خلبانی و پرواز در آسمان، آرزوی دیرینه او بود.

عشق مورگان فریمن به پرواز

مورگان فریمن از بورسیه دانشگاه تا ارتش

در ادامه بیوگرافی مورگان فریمن میخوانیم: پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان در سال ۱۹۵۵، مورگان بورس تحصیلی رشته نمایش در دانشگاه ایالتی جکسون را رد کرد و به نیروی هوایی ایالات متحده پیوست. با این حال، حضور در ارتش بسیار متفاوت از انتظارات او بود. فریمن به جای تحصیل خلبانی و پرواز در آسمان، به عنوان تکنسین رادار در زمین مشغول به کار شد. در این دوران بود که فهمید نمی‌خواهد در ارتش خدمت و به دیگران شلیک کند.

مورگان فریمن در کلاس بازیگری و رقص

در اوایل دهه 1960 بعد از 4 سال حضور در ارتش، استعفا داد و به لس آنجلس رفت و آنجا دوره های بازیگری را در کلاس های پاسادنا و دوره های رقص را در سانفرانسیسکو گذراند

او سپس به عنوان منشی در کالج لس آنجلس مشغول به کار شد.

بیوگرافی خانواده مورگان فریمن

در بیوگرافی مورگان فریمن درباره ی خانواده اش آمده است: فریمن متولد ممفیس در ایالت تنسی آمریکا است. مادرش میم ادنا ریویر معلم بوده است بود و پدرش یک آرایشگر بود و آرایشگاه کوچکی داشت. او ۳ خواهر و برادر دیگر نیز دارد.

در سن ۹ سالگی فریمن ضمن ایفای نقش‌های اصلی نمایش در مدرسه، تقریباً دوران بازیگری خود را نیز شروع کرد. وی در ۱۲ سالگی در همین زمینه در یک مسابقه نمایشی برنده شد و چند اجرای برنامه را نیزدر رادیو بر عهده داشت.

فریمن در خانواده‌ای کم درآمد بزرگ شد. پس از تولد او، پدر و مادرش مانند بسیاری از آمریکایی‌های آفریقایی تبار تحت فشار‌های نژاد پرستانه مجبور شدند، برای پیدا کردن کار به شیکاگو نقل مکان کنند. در این زمان، فریمن با مادربزرگ مادری خود در چارلستون، می‌سی سی پی زندگی می کرد.

سال 2008 اعلام کرد که اجداد او برده هایی بودند که از کارولینای شمالی به می سی سی پی مهاجرت کرده اند اما بر اساس آزمایش دی ان ای از او مشخص شد که اصالت نیجریایی دارد.

راز لاغری مهران مدیری چیست؟

مادربزرگ فریمن در سن شش سالگی درگذشت و او برای زندگی با مادرش به شمال نقل مکان کرد. مادرش به دلیل اعتیاد همسرش به الکل از او جدا شده بود. آن‌ها بعداً به تنسی نقل مکان کردند و سرانجام به می‌سی سی پی بازگشتند.

پدرش را سال 1961 و مادرش را سال 2000 از دست داده است.

مورگان فریمن و مادرش
مورگان فریمن و مادرش

ازدواج و وضعیت تاهل مورگان فریمن

بیشترین جستجوها در بیوگرافی مورگان فریمن درباره همسر ایشان است که شما عزیزان میخواهید بدانید همسر ایشان کیست.

ازدواج اول مورگان فریمن

مورگان فریمن در سال ۱۹۶۷  با “ژانت ادیر برادشاو Jeanette Adair Bradshaw” ازدواج کرد. این در سال ۱۹۷۹ از یکدیگر جدا شدند. حاصل ازدواج ۱۲ ساله آنها، دختری به نام مورگاناست. همچنین آن دو، دختری به نام دینا را نیز به سرپرستی گرفتند.
ژانت ادیر برادشاو همسر اول مورگان فریمن
ژانت ادیر برادشاو همسر اول مورگان فریمن

دینا فریمن، دخترخوانده مورگان فریمن است. او که در سال ۱۹۶۰ متولد شده، توسط مورگان و همسرش ژانت به سرپرستی گرفته شد. دینا به عنوان گریمور و آرایشگر در پشت صحنه بسیاری از فیلم‌های مورگان فریمن حضور داشته است.

مورگانا فریمن دختر مورگان فریمن و ژانت که در سال ۱۹۷۱ متولد شده است. او تمایلی به حضور در مناظر عمومی ندارد و سال ۲۰۱۳ برای اولین بار در کنار پدر روی فرش قرمز دیده شده است.

مورگانا فریمن و پدرش
مورگانا فریمن و پدرش

قتل نوه فریمن و شایعه رابطه جنسی او با پدربزرگش

ادنا هاینز دختر دینا فریمن (دخترخوانده مورگان)، در ۱۶ اگوست ۲۰۱۵ در سن ۳۳ سالگی با ضربات چاقو توسط دوست پسرش به قتل رسید. دوست پسر ادنا، نسبت به رابطه ادنا با پدر بزرگش که چیزی بیشتر از یک رابطه فامیلی بود، حساس شده بود.

ادنا که قصد داشت راه پدربزرگش را ادامه دهد و بازیگر شود، مدت‌های زیادی با او وقت می‌گذراند، به گونه‌ای که شایعه رابطه آن دو در نشریات پخش شد. اگر چه هر دوی آن‌ها این رابطه را انکار کردند، اما حسادت دوست پسر ادنا، منجر به قتل فجیع او در سال ۲۰۱۵ شد.

مورگان فریمن و نوه اش ادنا
مورگان فریمن و نوه اش ادنا

ازدواج دوم مورگان فریمن + فوت دخترش

ازدواج دوم مورگان فریمن، با میرنا کالی لی Myrna Colley-Lee از سال ۱۹۸۴ تا ۲۰۱۰ دوام داشت. میرنا هنرمندی خلاق و طراح لباسی مشهور بود. اگرچه آن دو، فرزندی از این ازدواج نداشتند، اما میرنا رابطه خوبی با فرزندان مورگان داشت. این رابطه حتی پس از طلاق آن دو نیز استوار باقی ماند.

ادینا که حاصل ازدواج اولش بود در کنار او و میرنا زندگی می کرد در یک حادثه ای در 16 آگوست 2015 در 33 سالگی در نیویورک به قتل رسید.

میرنا کالی لی همسر دوم مورگان فری‌من
میرنا کالی لی همسر دوم مورگان فری‌من
مورگان فریمن بازیگر و همسرش میرنا کالی لی
مورگان فریمن بازیگر و همسرش میرنا کالی لی

روابط عاشقانه مورگان فریمن و فرزندان او

مورگان فریمن در کنار دو ازدواج خود با زنان متعددی رابطه داشت که حاصل آنها دو فرزند پسر بنام های آلفونسو فریمن و سایفولایه فریمن می باشد

بازیگران سریال ملکه گدایان و معرفی ستاره های سینما تا چهره های جوان

سایفولایه فریمن، متولد سال ۱۹۶۰ است. نام مادر او عمومی نشده است. وی به عنوان تکنسین پرواز مشغول به کار است.

او یک فرزند دختر به نام مورگانا را هم به سرپرستی قبول کرده و دارای سه نوه می باشد

 آلفونسو-رنه- فریمن پسر بزرگ مورگان فریمن،
آلفونسو-رنه- فریمن پسر بزرگ مورگان فریمن،

علایق و حقایقی درباره مورگان فریمن

در ادامه بیوگرافی مورگان فریمن مروری میکنیم بر علایق و حقایقی درباره ی او.با ما همراه باشید.

شرکت فیلمسازی مورگان فریمن

فریمن درسال ۱۹۹۷ به همراه شریک تجاری اش لوری مک کریری شرکت تولید فیلم «ریویلیشن اینترتینمنت» را تأسیس کردند. آنها همچنین شرکت «کلیک استار» که در زمینه دانلود فیلم فعالیت می‌کند را تأسیس کردند. کلیک استار درسال ۲۰۰۸ فعالیت خود را متوقف کرد. فریمن همچنین مالک یک کلوپ موسیقی بلوز به نام گرند زرو (Ground Zero) در کلارکسدیل، میسیسیپی است.

ثروت مورگان فریمن

بیوگرافی مورگان فریمن واقعا جالب است. او با وجود مشهور بودن هیچ گاه در مورد منبع درآمد خانواده اش صحبت نکرده است. البته منابع زیادی در این مورد حرف زده اند. اما منبع موثقی که خبری درستی در این مورد داده باشد در دست نیست. خیلی ها می گویند که خانواده اش مالک زمین ها بوده و خیلی هم پولدار بوده اند. بعضی ها هم معتقدند که مورگان با پولی که از بازیگری درآورده است وضعیت زندگی خانواده اش را تغییر داده و آنها را ساپورت می کند.

مورگان فریمن یکی از پولدارترین بازیگران روی زمین است. در واقع مورگان فریمن با داشتن 250 میلیون دلار سرمایه، پولدارترین بازیگر هالییود است. جای تعجبی ندارد که با این میزان سرمایه زندگی لاکچری و شاهانه ای هم داشته باشد. البته پیش از اینکه پولدار شود فردی بسیار ساده بود و زندگی خیلی نرمالی داشت. او در می سی سی پی بزرگ شد و در شهر میسوری به کالج رفت. در ابتدا گوینده رادیو بود و سپس به بازیگر صحنه ای توانمند تبدیل شد. این بازیگر با استعداد خودش با دست های خودش زندگی اش را ساخته!

مورگان فریمن 31 امین بازیگر تاریخ

در بیوگرافی مورگان فریمن  بهتر است بدانید او توسط مجله انگلیسی “امپایر” به عنوان 31 امین بازیگر بزرگ تاریخ انتخاب شد.

سه تا از مشهورترین فیلم های او به نام های “رانندگی برای خانم دیزنی”، “رهایی از شاوشنگ” و “افتخار” در فهرست 100 فیلم برتر تاریخ سینمای جهان قرار گرفته است.

حضور مورگان فریمن در عزاداری عاشورا

مورگان فریمن در سال ۲۰۱۶ برای ضبط بخش‌هایی از مستند داستان خدا (The Story of God) در مراسم عاشورای حسینیه الخویی شیعیان در لندن حضور پیدا کرد.

حضور مورگان فریمن در عزاداری عاشورا

اتهامات آزار جنسی

هشت زن از فعالان و بازیگران حوزه سینما مورگان فریمن را متهم به آزار جنسی خود کرده‌اند. یکی از دستیاران تهیه فیلمی کمدی در گزارشی فریمن را متهم کرد ماه‌ها وی را آزار داده‌است.

نکات خواندنی زندگی شخصی رضا عطاران سلطان کمدی سینمای ایران و تصاویر قدیمی او

وی ادعا کرد فریمن بارها در تلاش بوده تا بدنش را لمس کند یا دامنش را بالا بزند. همچنین اضافه کرد که بارها به صورت کلامی با پرسیدن پرسش‌های نامناسب مثل «آیا شورت به تن داری؟» وی را آزرده‌است.

زنی دیگر نیز وی را به این جرم متهم نموده و اذعان داشت هیچ‌کس جرأت نمی‌کرد در حضور وی لباس جلوباز، کوتاه یا چسبان بپوشد.

الن بارکین یکی از همبازی‌های زن به او تذکر داده بود که دست از این کارها بردارد چنان‌که تذکر وی باعث دست پاچگی فریمن شده بود.

فریمن متعاقباً بیانیه‌ای صادر کرد: “هرکسی که من را بشناسد یا با من کار کرده باشد، می‌داند که من کسی نیستم که عمداً به کسی توهین کنم یا آگاهانه کسی را ناراحت کنم. من از هر کسی که احساس ناراحتی یا بی احترامی کرده است عذرخواهی می‌کنم. من هرگز قصد بی احترامی نداشته ام. “

چند روز بعد، وکیل فریمن نامه‌ای را به جف زوکر، مدیر CNN ارسال کرد و خواستار عذرخواهی آن‌ها از انتشار آن گزارش شد. CNN نیز فوراً با بیانیه‌ای که از آن گزارش آن دفاع کرد.

ترس مورگان فریمن از ارتفاع در ارتش

همه برادران مورگان در نیرو ارتش خدمت کردند

او نیز در سال 1955 در 18 سالگی بعنوان یک تعمیرکار رادار وارد نیروی هوایی آمریکا شد اما به دلیل ترس از ارتفاع در کلاس های پروازی بعد از 4 سال از نیروی هوایی بیرون آمد

فعالیت های سیاسی مورگان فریمن

در بیوگرافی مورگان فریمن گفتنی است در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2008 به باراک اوباما رای داد و سال 2016 در تبلیغات ریاست جمهوری هیلاری کلینتون حضور داشته است

مجوز خلبانی مورگان فریمن

این بازیگر مشهور حالا دارای سه هواپیمای شخصی و یک فروند جت خصوصی است و در سال 2002 در 65 سالگی مجوز خلبانی خصوصی را دریافت کرد.

فعالیت های خیرخواهانه مورگان فریمن

سال 2004 در جریان طوفان جزیره گرانادا به همراه یک سری افراد خیر صندوق PLANIT NOW را برای کمک به مردم آسیب دیده از طوفان راه اندازی کرد

کلیپ های کوتاهی همچون “چرا ما اینجا هستیم” را در زمینه محافظت از زمین و محیط زیست کار کرده و یکی از حامیان حقوق سیاه پوستان نیز می باشد

تصادف شدید مورگان فریمن

فریمن در ۴ اوت ۲۰۰۸ در یک تصادف در بزرگ‌راهی نزدیک رولویل (در میسیسیپی) زخمی شد. خودرویی که وی می‌راند، نیسان ماکسیما مدل ۱۹۹۷ بود. خودرو از بزرگ‌راه بیرون رفت و چندبار دورِ خود چرخید. فریمن و زنی که همراهش بود به وسیلهٔ ابزار نجات هیدرولیک نجات داده شدند.

ناگفته ها درباره ی مورگان فریمن

  • او مالک یک رستوران و کلوپ موسیقی است
  • وقتی 16 ساله بود به دلیل بیماری ذات الریه نزدیک بود جانش را از دست بدهد
  • اغلب در نقش های مکمل ایفای نقش کرده است
  • اغلب در نقش شخصیت های آرام و رهبران به نظر قابل اعتماد (حتی هنگامی که اینگونه نیستند) ظاهر می شود.
  • سال 2009 در فیلم شکست ناپذیر در نقش نلسون ماندلا ایفای نقش کرده است
  • در جولای 2014 به دلیل نگرانی از کاهش تعداد زنبوران عسل زمین 124 هکتاری خود را به پناهگاهی برای زنبوران عسل تبدیل کرد
ناگفته های ازدواج بابک حمیدیان و مینا ساداتی

شروع فعالیت هنری مورگان فریمن

در ادامه بیوگرافی مورگان فریمن میرسیم به فعالیت هنری او. فریمن در می‌سی‌سی‌پی بزرگ شد و در آنجا شروع به بازی در نمایش‌های مدرسه کرد. در سال ۱۹۵۹، فریمن نیروی هوایی را ترک کرد و به هالیوود رفت تا بازیگری را دنبال کند. زندگی در هالیوود آسان نبود، او در کلاس‌های بازیگری شرکت کرد و برای یافتن کار تلاش کرد. اما به دلیل شرایط سخت زندگی، در اوایل دهه ۱۹۶۰ به نیویورک سیتی نقل مکان کرد.

او هنرهای تئاتر را در لس آنجلس فرا گرفت و در اوایل حرفهٔ خود در نمایش‌های تئاتر ظاهر شد.سال 1964 در 27 سالگی به عنوان رقصنده تئاتر نمایشگاه جهانی و به عنوان عضوی از گروه تئاتر موزیکال اپرا رینگ در سان فرانسیسکو مشغول به بازی شد.

فیلم آغازین او یک شخصیت تک‌جلوه در فیلم درام گروبردار (۱۹۶۴) به کارگردانی سیدنی لومت بود. فریمن همچنین اولین اجرای صحنهٔ خود را در همان سال با حضور در سلام عزیزم! انجام داد.

یکسال بعد از تجربه موفق در تئاتر های مختلف با فیلم The Pawnbroker در سال 1965 اولین بار در یک نقش گذرا و کوتاه جلوی دوربین رفت.

مورگان فریمن در سال ۱۹۶۷، با ژانت ادیر بردشو Adair Bradshaw Jeanette ازدواج کرد. در همین سال در دو نمایش برادوی به نام‌های !Hello, Dolly و The Nigger Lovers خوش درخشید. در سال ۱۹۷۱ در یک برنامه تلویزیونی کودکانه (The Electric Company) در سطح ملی دیده شد.(عکس نفر اول، ایستاده، سمت راست)

مورگان فریمن روی صحنه ی نمایش (عکس نفر اول، ایستاده، سمت راست)

تجربه مورگان فریمن در تلویزیون

بعد از دومین تجربه در سینما سال 1971 دوباره به تئاتر بازگشت تا اینکه سال 1974 در سریال کارخانه الکترونیک (Electric Company) ایفای نقش کرد

اما نقش آفرینی در تلویزیون و نمایش‌های برادوی برای فریمن کافی نبود. او نتوانست خودش را در سینما ثابت کند. با کنسل شدن برنامه The Electric Company در سال ۱۹۷۶، ازدواج او هم به مشکل خورد. فریمن و ژانت در سال ۱۹۷۹ طلاق گرفتند.

بازگشت مورگان فریمن به سینما بعد 9 سال

در دهه ۱۹۸۰، فریمن نقش‌هایی را بازی کرد که موفقیت چندانی را برای او به ارمغان نیاورند.

او بعد از 9 سال فراموشی در سینما، سال 1980 وقتی 43 ساله بود با فیلم Brubaker در نقش یک مرد باهوش میانسال به عرصه بازیگر بازگشت و مورد توجه قرار گرفت.این فیلم فروش خوبی داشت و موفقیت فوق العاده ای برای مورگان فریمن رقم زد.فریمن در این فیلم در برابر رابرت ردفورد ظاهر شد. داستان فیلم برگرفته از جنجال زندان در سال ۱۹۶۷ بود. در فیلم بروبیکر، فریمن نقش یک زندانی را ایفا می‌کند و نقش زندانبان با رابرت ردفورد است که تحسین منتقدان سینما را برانگیخت. پس از مدتی پا به دنیای سینما گذاشت و بازی در چند نقش کوتاه را بر عهده گرفت.

علت مجرد ماندن مهرانه مهین ترابی چیست؟
مورگان فریمن در فیلم “بروبیکر”
مورگان فریمن در فیلم “بروبیکر”

در سال ۱۹۸۷، شانس به فریمن روی آورد. او در فیلم مهارت شهرنشینی (Street Smart) بازی کرد. این فیلم برای فریمن موفقیت بزرگی به همراه آورد و برای آن نامزد اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد. پائولین کایل، منتقد فیلم حتی تا آنجا پیش رفت که او را ” بزرگترین بازیگر آمریکایی ” خطاب کرد

مورگان فریمن در فیلم مهارت شهر نشینی
مورگان فریمن در فیلم مهارت شهر نشینی

شهرت مورگان فریمن

در بیوگرافی مورگان فریمن شاید نقطه عطف و شروع درخشش وی در بازیگری را بتوان به بازی در فیلم «رانندگی برای خانم دیزی» دانست. وی به خاطر بازی در این فیلم که نقش راننده یک خانم مسن را بر عهده داشت، توانست نگاه منتقدان را نیز به سمت خود معطوف نماید و موفق شد برنده ی جایزه اسکار شود.

بعد از این جایزه بود که به شدت مورد توجه کارگردان های مختلف قرار گرفت.

مورگان فریمن در فیلم Driving Miss Daisy
مورگان فریمن در فیلم Driving Miss Daisy

در سال ۱۹۸۸ او در فیلم افتخار (Glory) بازی کرد.

مورگان فریمن در فیلم گلوری
مورگان فریمن در فیلم گلوری

مورگان فریمن به دلیل بازی در نقش یک پلیس فاسد در فیلم سینمایی «جانی خوش تیپ»، مسیر تازه ای را در دنیای بازیگری شروع کرد. پس از بازی در این فیلم و رسیدن به شهرت بیشتر، وی بیشتر تمایل داشت تا در حرفه اصلی خود یعنی ایفای نقش در نمایش ها حضور داشته باشد، بنابراین کمتر در فیلم های هالیوودی ایفای نقش کرد.

آغاز دهه ی 90 با اوج پیشرفت فریمن همراه بود. تلاش مورگان فریمن برای تبدیل شدن به یک سوپر استار در دنیای سینما آغاز شد. وی توانست با ایفای نقش در فیلم هایی همچون «شیک و پیک»، «آتش خود پرستی»و «شاهزاده دزدان» به این هدف بزرگ خود نزدیک شود.

در بیوگرافی مورگان فریمن شاید به جرائت بتوان گفت که مورگان فریمن یکی از بهترین بازیگران نقش مکمل در تاریخ سینما است. او در فیلم “رابین هود – پادشاه دزدان” محصول سال ۱۹۹۱ در کنار کوین کاستنر نقش “عظیم” را ایفا کرد. گرچه این فیلم پس از اکران با نقدهای متفاوتی روبرو شد اما در شهرت جهانی هر دو بازیگر نقش مهمی ایفا کرد.

مورگان فریمن در فیلم رابین هود – پادشاه دزدان
مورگان فریمن در فیلم رابین هود – پادشاه دزدان

پس از فیلم رابین‌هوود در سال ۱۹۹۱، در سال ۱۹۹۲ در فیلم وسترن نابخشوده ایفای نقش کرد؛ این فیلم نخستین همکاری او با کلینت ایست‌وود بود. فریمن در سال ۱۹۹۴ برای بازی در درام “رستگاری در شاوشنک” (عکس) بار دیگر نامزد دریافت جایزهٔ اسکار شد. فریمن در تریلر جنایی هفت (۱۹۹۵) و درام تاریخی آمیستاد (۱۹۹۷) نیز ایفای نقش کرد.

زندگی رامین راستاد و علاقه ی شدید او به علی دایی
مورگان فریمن در فیلم نابخشوده
مورگان فریمن در فیلم نابخشوده

پس از سال‌ها نقش‌آفرینی در نقش مکمل، فریمن در فیلم “تاثیر عمیق” محصول سال ۱۹۹۸ در نقش اصلی ظاهر می‌شود. فریمن در این فیلم نقش رئیس جمهور آمریکا را برعهده دارد. فیلم هم به علت بازیگری فریمن و هم به علت جلوه‌های ویژه آن تحسین منتقدان سینما را برانگیخت.

مورگان فریمن در فیلم تاثیر عمیق
مورگان فریمن در فیلم تاثیر عمیق

مورگان فریمن برنده ی جایزه ی اسکار

فریمن در سال های اخیر کارنامه ی مورگان بسیار پربارتر شده است.در بیوگرافی مورگان فریمن بهتر است بدانید  وی توانست با بازی در فیلم «دختر میلیون دلاری» برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل شود. همچنین نقش آفرینی در فیلم «شوالیه تاریکی» که دومین فیلم پرفروش دنیای سینما بود، او را به عنوان یک بازیگر شاخص در دنیای سینما تبدیل کرد.

مورگان فریمن و هیلاری سوانک در فیلم دختر میلیون دلاری
مورگان فریمن و هیلاری سوانک در فیلم دختر میلیون دلاری

او همچنین سال 2012 در 75 سالگی برنده جایزه یک عمر فعالیت هنری گلدن گلوب شد.

پس از آن در سه گانه شوالیه تاریکی، فهرست آرزوها (The Bucket List) و قرمز (Red) نقش آفرینی کرد.

مورگان فریمن در فیلم The Bucket List
مورگان فریمن در فیلم The Bucket List

در گلدن گلوب ۲۰۱۲، فریمن جایزه Cecil B. DeMille را به دلیل “کمک‌های برجسته به دنیای سرگرمی” دریافت کرد.
صدای رسا و متمایز فریمن او را به روایتگری جذاب بدل کرده است. صدای او را می‌توان در فیلم‌های به یاد ماندنی مانند جنگ دنیاها (War of the Worlds) و مستند رژه پنگوئن ها (March of the Penguins) شنید.

در سال ۲۰۰۹، فریمن نقش نلسون ماندلا، رئیس جمهور آفریقای جنوبی را در شکست ناپذیر (Invictus) بازی کرد – این نقش برای او اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را به ارمغان آورد.

مورگان فریمن در فیلم Invictus
مورگان فریمن در فیلم Invictus
در سال‌ ۲۰۱۳ ، او در فیلم‌های هیجان انگیزی مانند آخرین وگاس (Last Vegas)، لوسی (Lucy)، المپیوس سقوط کرده (Olympus Has Fallen) و فراموشی (Oblivion) بازی کرد.
مورگان فریمن در فیلم Oblivion
مورگان فریمن در فیلم Oblivion

در سال ۲۰۱۴ نیز در انیمیشن داستان لگو ( The Lego Movie) صداپیشگی انجام داد.

در سال ۲۰۱۵، وی در برنامه تلویزیونی خانم وزیر، نقش رئیس دادگستری ایالات متحده را بازی کرد.

سال بعد در سپتامبر سال ۲۰۱۶، رئیس جمهور باراک اوباما به فریمن “مدال ملی هنر” را اهدا کرد. اوباما در این مراسم گفت: از فریمن بخاطر کار‌های برجسته او به عنوان بازیگر، کارگردان و راوی تقدیر می‌شود. او بر هنرمندان جوان بی شماری تأثیر می‌گذارد. “

فریمن در سال ۲۰۱۷ و در سن ۸۰ سالگی در فیلم کمدی”فرورفتن در نقش”(Going in Style) به همراه مایکل کین و آلن آرکین ایفای نقش کرد. فیلم حکایت سه فرد سالخورده است که در اثر فقر تصمیم به سرقت از بانک می‌گیرند.

سوسن پرور بهترین بازیگر جشنواره فیلم ایتالیا
مورگان فریمن در فیلم کمدی فرورفتن در نقش
مورگان فریمن در فیلم کمدی فرورفتن در نقش

مورگان فریمن توسط مجله ی انگلیسی «امپایر» به عنوان سی و یکمین بازیگر بزرگ تمام دوران ها برگزیده شد و سه تا از فیلم های معروف او به نام های «افتخار»، «رانندگی برای خانم دیزنی» و «رهایی از شاوشنگ» در فهرست 100 فیلم برتر تاریخ سینما قرار گرفته است.

لیست آثار هنری مورگان فریمن

در ادامه بیوگرافی مورگان فریمن باید بگوییم در جدول‌های جداگانه می‌توانید فهرست آثاری که او در آنها به هنرنمایی پرداخته است را مشاهده کنید.

آثار سینمایی مورگان فریمن

سالعنواننقشتوضیحات
۱۹۶۴گروبردارمرد در خیابانتک‌جلوه
۱۹۶۶مردی به نام آدمناشناختهتک‌جلوه
۱۹۶۸کجا بودی وقتی چراغ‌ها خاموش شدند؟مسافر بزرگ مرکزیتک‌جلوه
۱۹۷۱چه کسی گفته نمی‌توانم سوار یک رنگین کمان بشوم!افرو
۱۹۸۰بروبیکروالتر
آتیکهاپ ریچاردز
۱۹۸۱شاهد عینیستوان بلک
۱۹۸۴آموزگارهالوئیس
هری و پسرسیمانوفسکی
۱۹۸۵ماریچارلز تروبر
آن وقت بود… این الان استچارلی
۱۹۸۷مهارت شهرنشینیسیاه سریع
۱۹۸۸پاک و هوشیارکریگ
۱۹۸۹افتخارجان راولینز
رانندگی برای خانم دیزیهاوک کالبرن
به من تکیه کنجو لوییز کلارک
جانی خوش‌قیافهستوان درونس
۱۹۹۰جنگ داخلیفردریک داگلاسصداپیشه
آتش غرورقاضی وایت
۱۹۹۱رابین هود: شاهزاده دزدانازیم
۱۹۹۲نابخشودهند لوگان
قدرت فردجیل پیت
۱۹۹۳بوفا!کارگردان
۱۹۹۴رستگاری در شاوشنکالیس بوید «رد» ردینگ، راوی
۱۹۹۵شیوعژنرال بیلی فورد
هفتکارآگاه سامرست
۱۹۹۶واکنش زنجیره‌ایپل شانون
مال فلاندرزهیبل
۱۹۹۷آمیستادتئودور جادسون
دختران را ببوسالکس کراس
۱۹۹۸تأثیر عمیقرئیس‌جمهور تیم بک
باران سختجیم
۲۰۰۰پرستار بتیچارلی
تحت سوء ظنویکتور بنزتهمچنین تهیه‌کننده اجرایی
۲۰۰۱همراه یک عنکبوت آمدالکس کراسهمچنین تهیه‌کننده اجرایی
۲۰۰۲مجموع همه ترس‌هاویلیام کابوت
جرایم سنگینچارلی گریمز
۲۰۰۳بروس قادر مطلقخدا
به دنبال رؤیاسرهنگ ابراهیم کورتیس
سبک‌سریکشیش مایلز ایوانزهمچنین تهیه‌کننده اجرایی
گناهکار انجمنستوان ردینگ
۲۰۰۴جهش بزرگوالتر کروز
دختر میلیون‌دلاریادی دوپریس (آهن قراضه)
۲۰۰۵یک زندگی ناتماممیچ
جنگ دنیاهاراویصداپیشه
بتمن آغاز می‌کندلوسیوس فاکس
رهاشدهسم
ادیسوناشفورد
دلتنگی باشکوه: قدم زدن روی ماه به صورت سه بعدینیل آرمسترانگفیلم مستند
۲۰۰۶قراردادفرانک کاردن
شماره شانس اسلوینرئیس
۱۰ مورد یا کمترخودشهمچنین تهیه‌کننده اجرایی
۲۰۰۷ایوان قادر مطلقخدا
ضیافت عشقهری استیونسون
رفته عزیزم رفتهجک دویل
فهرست باکتکارتر چامبرز
۲۰۰۸تحت تعقیباسلوان
استاد عشقراویصداپیشه
شوالیه تاریکیلوسیوس فاکس
۲۰۰۹سارقانکیت ریپلیهمچنین با نام کد نیز شناخته می‌شود
دوشیزه سرقتچارلز پترسون
شکست‌ناپذیرنلسون ماندلاهمچنین تهیه‌کننده اجرایی
۲۰۱۰رِدجو ماتسون
۲۰۱۱کونان بربرراویصداپیشه
داستان دلفیندکتر مک‌کارتی
۲۰۱۲جادوی بل آیلمونت وایلهورن
شوالیه تاریکی برمی‌خیزدلوسیوس فاکس
۲۰۱۳المپیوس سقوط کرده‌استآلن ترامبول، رئیس مجلس
فراموشیبیچ
اکنون مرا می‌بینیتادئوس بردلی
آخرین وگاسآرچی
۲۰۱۴فیلم لگوویتروویوسصداپیشه
برتریجوزف تاگر
لوسیپروفسور نورمن
داستان دلفین ۲دکتر مک‌کارتی
طبقه پنجمالکسهمچنین تهیه‌کننده اجرایی
لنون یا مک‌کارتنیخودشفیلم مستند کوتاه، کلیپ مصاحبه
۲۰۱۵آخرین شوالیه‌هابارتوک
تد ۲پاتریک میگان
شتابسناتور
۲۰۱۶لندن سقوط کرده‌استمعاون رئیس‌جمهور آلن ترامبول
اکنون مرا می‌بینی ۲تادئوس بردلی
بن هورشیخ ایلدریم
۲۰۱۷مد روزویلی
تازه شروع شدهدوک دایور
۲۰۱۸آلفاراویصداپیشه
فندق‌شکن و چهار قلمرودراسل میر
برایان بنکسجروم جانسونتک‌جلوه
۲۰۱۹شاهزادهٔ صفN/Aهمچنین تهیه‌کنندهٔ اجرایی
کشتن کنت چمبرلینN/Aهمچنین تهیه‌کنندهٔ اجرایی
رز سمیداک
انجل سقوط کرده‌استآلن ترامبول
۲۰۲۱به دنبال بازگشترجی فونتین
سفر به آمریکا ۲خودش
غلبهدیمون
محافظ همسر یک آدم‌کشمایکل برایس سینیور
TBAماتیپروفسور ماکلز
TBAیک شخص خوبفیلم‌برداری
«آه سرد» روی پرده سینماهای هنر و تجربه میرود
مورگان فریمن در فیلم رستگاری در شاوشنک
مورگان فریمن در فیلم رستگاری در شاوشنک
مورگان فریمن در فیلم هفت
مورگان فریمن در فیلم هفت
مورگان فریمن در فیلم Now You See Me
مورگان فریمن در فیلم Now You See Me

آثار تلویزیونی مورگان فریمن

سالعنواننقشتوضیحات
۱۹۷۷–۱۹۷۱شرکت برقمل موندز/ ایزی ریدر/ کاراکترهای مختلفقسمت ۷۸۰
۱۹۷۸غرش رعد، گریۀ من را بشنوعمو همر لوگانتله‌فیلم
۱۹۷۹تصویر توخالیرالف سیمونز “سوییت تاک”فیلم تلویزیونی
۱۹۸۱امید رایانسیسرو مورفیقسمت ۲
داستان مروا کالینزکلارنس کالینزفیلم تلویزیونی
مرگ یک پیامبرمالکوم ایکسفیلم تلویزیونی
۱۹۸۳دنیایی دیگردکتر روی بینگامقسمت ۵
۱۹۸۵کشتار کودکان آتلانتابن شلترمینی‌سریال
منطقه نیمه‌روشنمارتیقسمت: “انتخاب دلال”
۱۹۸۶محل استراحتلوتر جانسونفیلم تلویزیونی
۱۹۸۷جنگ برای زندگیدکتر شراردفیلم تلویزیونی
۱۹۸۸کلینتون و نادیندورسی پراتفیلم تلویزیونی
۱۹۹۰ویژه روز زمینوالتر سامسونویژه تلویزیون
۲۰۰۸انقلاب صدای کانال اسمیتسونینخودش (میزبان)
استیون فرای در آمریکاخودشقسمت: “می‌سی‌سی‌پی”
۲۰۱۰پخش زنده شنبه شبخودش (افتخاری)قسمت: “برایان کرانستون / کانی وست”
۲۰۱۹–۲۰۱۴خانم وزیرقاضی ارشد فراولیقسمت ۳، همچنین تهیه‌کننده اجرایی
۲۰۱۶–اکنونداستان خدا با مورگان فریمنخودش (میزبان)همچنین تهیه‌کننده اجرایی
۲۰۱۶مراسم اهدای جایزه بریکترو ۲۰۱۷خودش (میزبان)ویژه تلویزیون
۲۰۱۷–اکنونداستان ما با مورگان فریمنخودش (میزبان)همچنین تهیه‌کننده اجرایی
۲۰۱۷مراسم اهدای جایزه بریکترو ۲۰۱۸خودش (میزبان)ویژه تلویزیون

راوی

سالعنوانتوضیحات
۱۹۹۴داستان‌های وقت خواب شلی دووالبخش: آموس، داستان یک سگ پیر و نیمکت او
۱۹۹۶سفر عظیممستند
۱۹۹۷راه طولانی خانهمستند
۲۰۰۴شکار رئیس‌جمهورمستند
یک قول قابل توجهفیلم کوتاه
برده‌داری و ساخت آمریکامستند
۲۰۰۵رژه پنگوئن‌هامستند
۲۰۰۹جشن شب می‌سی‌سی‌پیمستند
۲۰۱۷–۲۰۱۰گذر از کرم‌چالهمیزبان
۲۰۱۱کنجکاویقسمت: “آیا جهان موازی وجود دارد؟”
زاده برای وحشی بودنمستند
شکستن تابومستند
۲۰۱۴جزیره لمورس: ماداگاسکارمستند
۲۰۱۷–۲۰۱۶داستان خدا با مورگان فریمنمیزبان
۲۰۱۷عصر چرخش: دیو چاپل زنده در پالادیوم هالیووداستند آپ ویژه
تعمق در قلب تگزاس: دیو چاپل زنده در آستین سیتی لیمیتزاستند آپ ویژه
سمانه پاکدل رو بدون آرایش دیدید؟

موزیک ویدیوی مورگان فریمن

سالعنوانهنرمندنقش
۲۰۰۲“در انتظار جویی”استیو ازرراوی

بازی ویدیویی مورگان فریمن

سالعنواننقش صدا
۲۰۰۵بتمن آغاز می‌کندلوسیوس فاکس
۲۰۰۹تحت تعقیب: سلاح‌های سرنوشتاسلون

تئاترهای مورگان فریمن

سالعنواننقشمحل
۱۹۷۰–۱۹۶۴سلام عزیزم!رودولفتئاتر سنت جیمز
۱۹۶۷نیگرلاورزکریمپوفتئاتر اورفیوم
۱۹۶۹ده‌هاکی‌گاراووتئاتر بوث
نمایشگاهدیویدخانه بازیگران
۱۹۷۱–۱۹۷۰پرلیپرلیتئاتر برادوی/ تئاتر وینتر گاردن/ تماشاخانه آگوست ویلسن
۱۹۷۸نجیب بزرگزکتئاتر امباسادور
مرغان ماهی خوار سفیدوینستونتئاتر لوسیل لورتل
۱۹۷۹کوریولانوسکایوس مارتیوس/ کوریولانوسپابلیک تییتر/ تئاتر انسپاچر/ تئاتر دلاکورت
ژولیوس سزارکاسکاپابلیک تییتر/ تئاتر انسپاچر
۱۹۸۰ننه دلاور و فرزندان اوچاپلینپابلیک تییتر/ تئاتر نیومن
۱۹۸۳باکفرد میلیتئاتر امریکن پلیس
۱۹۸۴مدا و عروسکدکتر وینستونتئاتر ساموئل بکت
۱۹۹۰–۱۹۸۷رانندگی برای خانم دیزیهاوک کولبرنتئاتر جان هوسمن
۱۹۸۸انجیل در کولونوسپیام رسانتئاتر لانت-فونتانه
۱۹۹۰رام کردن زن سرکشپتروچیوتئاتر دلاکورت
۲۰۰۸دختر روستاییفرانک الگینتئاتر برنارد بی. جیکوبز
۲۰۱۱۸دیوید بویزتئاتر یوجین اونیل

جوایز و افتخارات مورگان فریمن

در بیوگرافی مورگان فریمن بهتر است بدانید علی‌رغم اینکه از بزرگترین بازیگران هالیوودی به‌شمار می‌رود، تاکنون فقط موفق به کسب تنها یک جایزه اسکار نقش مکمل مرد شده‌است.

  • ۲۰۰۵ – برنده اسکار بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم محبوب میلیون دلاری
  • ۱۹۹۵ – نامزد اسکار بازیگر نقش اول مرد برای فیلم رستگاری در شاوشنگ
  • ۱۹۹۰ – نامزد اسکار بازیگر نقش اول مرد برای فیلم رانندگی برای خانم دیزی
  • ۱۹۸۸ – نامزد اسکار بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم مهارت شهرنشینی
  • ۲۰۰۹ – نامزد اسکار بازیگر نقش اول مرد برای فیلم شکست ناپذیر
  • ۱۹۹۰ – برنده گلدن گلوب بازیگر نقش اول مرد برای فیلم رانندگی برای خانم دیزی
  • ۱۹۹۰ – برنده خرس نقره‌ای جشنواره فیلم برلین بهترین گروه بازیگری برای فیلم رانندگی برای خانم دیزی همراه با جسیکا تندی

صفحه اینستاگرام مورگان فریمن

مورگان فریمن ، از سلبریتی های فعال در اینستاگرام بوده و ظرف چند سال اخیر 280 پست به اشتراک گذاشته که بررسی اینستاگرامش، در واقع مروری است بر بیوگرافی مورگان فریمن و فعالیت هنری ایشان در عرصه سینما و تلویزیون. لذا برای آشنایی با سبک زندگی دیجیتالی مورگان فریمن و پشت صحنه فیلم ها و سریال هایی که ایشان در آن نقش آفرینی کرده است و بیوگرافی مورگان فریمن ، به اینستاگرامش مراجعه کنید. آدرس اینستاگرام مورگان فریمن @morganfreeman میباشد و بیش از 2 میلیون و 700 هزار دنبال کننده دارد.

صفحه اینستاگرام مورگان فریمن

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا