اخبار دیگران

بک پی بی ان چیست؟

بک پی بی ان چیست؟

پی بی ان یکی از راه و روش های کلاه خاکستری است. در سئو 3 نوع کلاه وجود دارد که به ترتیب عبارتند از سئو کلاه سفید، سئو کلاه خاکستری و سئو کلاه سیاه. هر چقدر میزان پی بی ان و بک لینک ها و کار های غیر مجازی که انجام می دهید، به طیف کلاه سیاه نزدیک تر می شویم. در این مقاله قصد داریم به معرفی پی بی ان بپردازیم.

شاید برای شما سوال پیش بیاید پی بی ان چیست؟

چرا اهمیت دارد؟

آیا وجودش الزامی است؟

آیا استفاده از آن سبب پنالتی و جریمه شدن ما توسط گوگل می شود؟  درادامه به پاسخ سوالات فوق می پردازیم.

در جواب pbn چیست باید بگویم پی بی ان یک روش سئو خاکستری می باشد، همان طور که از اسمش پیداست استفاده از آن قانونی نیست و در صورت متوجه شدن ربات های گوگل، جریمه خواهید شد و اعتماد گوگل نسبت به سایت شما از بین خواهد رفت و در ادامه حساسیت های خاصی را برای شما در نظر می گیرد.

اما بدون شک و با جرات می توان گفت در حوزه های پر رقابت مثل پزشکی، دوربین مدار بسته و خرید بلیت هواپیما و … پی بی ان های خاص خود را دارند که سبب افزایش دامین آتوریتی و پیچ آتوریتی شما می شود.

پی بی ان به صورت خلاصه عبارت است از شبکه وسیعی از سایت ها و وبلاگ هایی که مرتبط با حوزه شما باشد و به سایت اصلی شما لینک دهد. پی بی ان و روش های کلاه خاکستری از زمان های گذشته نیز وجود داشته و با وجود این روز به روز ربات های گوگل هوشمند تر می شوند، بنابراین کارشناسان سئو نیز باید اطلاعات خود را بیشتر کنند و اقدامات خود را به گونه ای انجام دهند که طبیعی تر باشد. بهترین راه طبیعی بودن این است در سایت های معتبر و مرتبط لینک بسازید.

بواسیر چیست و چگونه درمان می‌شود؟

یکی از پی بی ان های قدیمی، مزرعه های لینک بوده است که امروزه منسوخ شده است و از قدرت آن کاهش یافته است.

چه کار کنیم زود لو نرویم؟

پی بی ان ساختن نیز فنون منحصر به فرد خود را دارد. جهت شناسایی نشدن توسط گوگل لازم چندین نکته را رعایت کنیم. در مرحله اول هاست و دامنه را از یک سایت نخرید. هم چنین دامنه ها را با نام و شماره های مختلف تهیه کنید. یکی نبودن اطلاعات بسیار مهم است. نکته دیگر این است که مطالب شما نباید کپی شده از هم باشد حتی نام نویسنده ها باید متفاوت باشد تا شناسایی نشوید. ای پی ها نیز باید متفاوت باشد. این نکته نیز حائز اهمیت است که سایت ها مفید واقع شوند و مطالب به صورت منظم در آن منتشر شود.

فلسفه بک لینک زدن این است که در گذشته یکی از راه هایی که ربات ها درک می کردند یک سایت مفید است، آن است که سایت را در صفحات مختلف معرفی می کردند اما برخی افراد از این موضوع به درستی استفاده نکرده اند و بی نهایت سایت بی فایده و بدون هدف ساخته شد. این گونه بود که گوگل پیشرفت کرد و مواردی که تخطی کاران انجام می دادند، دیگر پاسخگو نیست.

فواید شبکه پی بی ان

همان طور که می دانید، سئو یعنی بهینه سازی موتور جست و جو. پی بی ان از آن دست کارهایی است که در طولانی مدت سبب کاهش هزینه های شما می شود. در حقیقت می توان گفت، پی بی ان یک سرمایه گذاری است برای کارشناسان سئو. اما لازم است این نکته را یادآور شوم که مدیریت پی بی ان آسان نیست و لازم است آن را برون سپاری کنید و یا افرادی را استخدام کنید تا حجم کار ها کمتر شود  و مدیریت آن آسان تر شود.

طرح تعویض رایگان باتری ماشین‌ توسط امداد باتری

مهم ترین فایده پی بی ان این است که چندین وبلاگ و سایت مرتبط در یک حوزه مشخص دارید که از هر کدام می توانید به سایت مادر لینک دهید که این موضوع در سئو دارای اهمیت بسیار بالاست. هم چنین می توانید از آن ها کسب درامد نیز داشته باشید به این صورت که بک لینک بفروشید. اگر کارشناس سئو هستید، می توانید از آن ها استفاده بهینه کنید یعنی در بک لینک سازی خود را مطرح کنید و از آن طریق از سایت های خود و مهارت خود پول دربیاورید.

آیا حتما باید پی بی ان داشته باشیم؟

پاسخ نه است. پی بی ان را افراد خبره و با تجربه دارند و چه بسا بهتر است که با محتوا و سئو ان پیج رتبه بگیرید. پی بی ان را برای کسانی که قصد دارند سئو یاد بگیرند، پیشنهاد می کنم. هم چنین در برخی حوزه ها که رقابت بسیار بالاست یا باید بک لینک بالایی استفاده کرد و یا پی بی انی ساخت.

پی بی ان را بهتر است افراد با تجربه کم استفاده نکنند چرا که اگر گوگل متوجه این موضوع شود، شما را به سختی جریمه خواهد کرد. در پی بی ان و به صورت کلی بک لینک زدن، باید به گونه ای از آن استفاده کرد که طبیعی باشد.

طبیعی بودن یعنی چه؟

طبیعی بودن یعنی در سایت در یک حوزه و کانسپت به سایت خود لینک دهیم. اگر شما در سایت های نامربوط به خود لینک دهید، طبیعی است که ربات های قوی گوگل به شما شک کنند. باید به گونه ای بک لینک بزنید انگار که محتوای شما مفید واقع شده است و دیگر کاربران آن را به بقیه پیشنهاد می کنند.

9 روش رایج کلاهبرداری ارز دیجیتال در 2022

سخن آخر

پی بی ان تنها راه سئو کردن نیست و یکی از راه های کلاه خاکستری می باشد. اگر در ساخت آن خبره نیستید بهتر است کار را به شخص دیگری برون سپاری کنید و گوگل را به سایت خود بد گمان نکنید. اگر قصد دارید کارشناس سئو شوید، آماده ساخت آن شوید و از آن استفاده کنید و درامد کسب کنید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا