اخبار بازیگرانسریال ایرانی

سریال آکتور ؛ با حضور نوید محمدزاده و احمد مهرانفر

سریال آکتور نام سریالی است که در پلتفرم فیلیمو و نماوا برای مخاطبان پخش می‌شود و میتوانید برای دانلود رایگان سریال آکتور به این پلتفرم ها مراجعه کنید. این سریال که یک سریال در ژانر اجتماعی, زندگی نامه است ، توسط نیما جاویدی کارگردانی شده و از ۶ بهمن ۱۴۰۱ پخش شد. اینجا خبرهای مربوط به سریال آکتور و همین‌طور اطلاعاتی را که تاکنون از حاشیه و اصل سریال آکتور منتشر شده می‌خوانید، همچنین لینک دانلود رایگان سریال آکتور در این مطلب قرار داده شده است.

کارگردان سریال آکتور چه کسی است؟

کارگردان سریال آکتور نیما جاویدی است.

خلاصه داستان و موضوع سریال آکتور چیست؟

این سریال درباره زندگی پر فراز و نشیب چند بازیگر مستعد تئاتر است که بعد از دریافت پیشنهادی کاری، زندگی‌شان دستخوش ماجرا‌هایی پیچیده می‌شود… .

اسامی بازیگران سریال آکتور در نقش های اصلی چیست؟

نوید محمدزاده، احمد مهرانفر، هستی مهدوی‌فر، هومن برق‌نورد، سها نیاستی، گلاره عباسی، هانیه توسلی و مهراوه شریفی‌نیا از بازیگران نقش های اصلی سریال آکتور هستند.

مشخصات سریال آکتور

نام سریالآکتور
کارگرداننیما جاویدی
نویسندهنیما جاویدی، مجيد مجيدی
تهیه‌کنندهمجید مطلبی
ژانراجتماعی, زندگی نامه
انتشار۶ بهمن ۱۴۰۱ در فیلیمو و نماوا
رده سنیمناسب برای سنین بالای ۱۵ سال

معرفی سریال آکتور

دانلود سریال آکتور

این سریال از آذر ۱۴۰۰ تولید خود را آغاز کرد. ابتدا شنیده شد که قرار است در پاییز ۱۴۰۱ پخش آن آغاز شود، ولی شرایط اجتماعی و روند تولید آن، باعث شد تا آکتور از ۶ بهمن ۱۴۰۱ روی خروجی قرار بگیرد. این سریال را هر پنجشنبه ۸ صبح در فیلیمو و نماوا مشاهده خواهید کرد (این سریال اختصاصی نیست).

انتشار نسخه ویژه نابینایان سریال «آکتور» با صدای محسن بهرامی

سوینا (سینمای نابینایان) با همکاری فیلیمو، نسخه ویژه نابینایان سریال «آکتور» به کارگردانی نیما جاویدی را با صدای محسن بهرامی منتشر می‌کند. با همکاری این گروه و فیلیمو، اولین قسمت نسخه ویژه نابینایان سریال «آکتور» روز پنجشنبه یازدهم اسفند ماه، در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد. پژمان تیمورتاش متن روایت نسخه نابینایان این سریال را نوشته و بر ضبط آن نیز نظارت کرده است.

سوینا پیش از این با همکاری فیلیمو نسخه توضیح‌دار سریال‌های «دل»، «هم‌گناه»، «می‌خواهم زنده بمانم»، «زخم کاری» و «یاغی» را منتشر کرده است. همچنین نسخه ویژه نابینایان سریال «جیران» نیز این روزها در حال انتشار است.

مخاطبان می‌توانند نسخه ویژه نابینایان سریال «آکتور» را پنجشنبه‌ها ساعت ۸ از فیلیمو دریافت کنند.

دانلود سریال آکتور

لیست بازیگران سریال آکتور

  • نوید محمدزاده
  • احمد مهرانفر
  • هستی مهدوی‌فر
  • هومن برق‌نورد
  • سها نیاستی
  • گلاره عباسی
  • هانیه توسلی
  • مهراوه شریفی‌نیا
  • فریده سپاه منصور

نوید محمدزاده بعد از بازی در سریال قورباغه دومین تجربه بازی در سریال را پشت سر می‌گذارد. احمد مهرانفر هم ۶ فصل در سریال پایتخت درخشید و انبوهی تجربه در سریال نمایش خانگی دارد، زوج او در این مجموعه شبکه نمایش خانگی است و نقش‌های اصلی سریال نیما جاویدی را به عهده دارند.

بازیگران سریال آکتور

عوامل سریال آکتور

  • نویسنده و کارگردان: نیما جاویدی
  • تهیه‌کننده: مجید مطلبی
  • مدیر فیلمبرداری: مرتضی نجفی
  • مجری طرح: مهدی بدرلو
  • برنامه‌ریزی و سرپرست گروه کارگردانی: علی مردانه
  • طراح صحنه: محسن نصراللهی
  • تدوین: عماد خدابخش
  • طراح گریم: بابک اسکندری
  • موسیقی: رامین کوشا
  • مدیر تولید: آرش صالحی
  • طراح لباس: الهام معین
  • مدیر صدابرداری: مهدی ابراهیم‌زاده
  • طراحی و ترکیب صدا: محمد کشفی
  • جلوه‌های ویژه: بیتا اخلاقی
  • طراح گرافیک: مهدی جوادی‌نسب
  • عکاس: محمد بدرلومجید مطلبی

معرفی کارگردان سریال آکتور

نیما جاویدی که کارگردانی سریال آکتور را برعهده دارد، متولد ۱۰ اسفند ۱۳۵۸، از فیلم‌نامه‌نویسان و کارگردان‌های مطرح سینمای کشور است؛ و فارغ التحصیل مهندسی مکانیک بوده و فعالیت‌های سینمایی خود را از سال ۱۳۷۸ با ساخت فیلم‌های کوتاه و مستند آغاز کرده است.

نخستین فیلم سینمایی جاویدی با نام ملبورن که تور جهانی‌اش را با جشنواره فیلم ونیز بعنوان فیلم افتتاحیه هفته منتقدین این جشنواره آغاز کرده بود توانست بعد از حضور در ۴ جشنواره‌ی الف از ۴ قارهٔ دنیا با کسب ۱۱۳ جایزه بین‌المللی و بیش از ۶۰ حضور بین‌المللی، تحسین منتقدان جهانی را به خود جلب کند.

او عضو رسمی آکادمی آسیا پاسیفیک است و موفق شد برای فیلم ملبورن، جوایز جهانی مهمی نظیر هرم طلایی بهترین فیلم از جشنواره فیلم قاهره، جایزه بهترین فیلمنامه از مراسم سینمایی آسیا پاسفیک و جایزه بهترین فیلمنامه از جشنواره‌ی فیلم استکهلم کسب کند.

جاویدی در سال ۱۳۹۷ و در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر با فیلم سرخپوست حضور یافت. علاوه بر آن در سال ۲۰۱۶ عضو هیئت داوران بخش اصلی پنجاه و چهارمین دوره جشنواره‌ی فیلم گیخون اسپانیا بوده است.

بی مادر با هنرنمایی امیر آقایی، پژمان جمشیدی و پردیس پورعابدینی به سینماها می آید

آکتور نخستین تجربه سریال سازی نیما جاویدی در شبکه نمایش خانگی پس از ساخت فیلم پرفروش «سرخ پوست» محسوب می شود.

جاویدی پیش از این قرار بود فیلم سینمایی قلعه را به تهیه کنندگی مجید مطلبی بسازد که گروه تولید با آغاز کرونا پیش تولید آن را متوقف کردند. با توجه به وضعیت مبهم پخش و اکران در حوزه سینما و پیش بینی ترافیک شدید اکران و احتمال پخش نامناسب در این شرایط، تولید این فیلم را به سال آینده موکول شده است.

سابقه نیما جاویدی اندک ولی درخشان است؛ نخستین فیلمش با نام ملبورن یک داستان اجتماعی است که با حضور پیمان معادی و نگار جواهریان ساخته شد. دومین ساخته جاویدی اما یکی از پرمخاطب‌ترین آثار اجتماعی-تاریخی سینمای ایران است؛ سرخ‌پوست یکی از پراقبال‌ترین فیلم‌های ایران در دهه ۹۰ است.

نیما جاویدی کارگردان سریال آکتور
نیما جاویدی کارگردان سریال آکتور

نیما جاویدی در اولین تجربه کارگردانی سریال، اثری استاندارد خلق کرد

نیما جاویدی در سریال آکتور مانند یک شعبده‌باز، درست چشم در چشم تماشاگر با اعتماد به نفس نگاه می‌کند و دستش را داخل کلاه شعبده‌بازی‌اش می‌کند و هربار یک نقش شگفت‌انگیز از کلاهش بیرون می‌آورد. او هم مانند شعبده‌باز روی صحنه، تماشاگر و ذائقه‌اش را می‌شناسد، می‌داند جهت نگاه تماشاگر به کدام سمت است و بهترین فرصت برای بیرون آوردن نقش جدید از داخل کلاهش چه وقت است و پشت تمام این کارها نه فقط یک عجی‌مجی ساده که تجربه و تمرین و هنر و دانشی است که باعث موفقیت او در سریال آکتور شده است.

یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های این سریال فضای دلهره‌آور و تعلیق همراه با ترس در موقعیت‌هایی است که کاراکترهای اصلی در آن قرار می‌گیرند؛ از همان قسمت اول و سکانس اول سریال، تماشاگر این فضا را تجربه می‌کند اما هربار کاراکترها به آرامی و با ترفندهایی از نقطه خطر دور می‌شوند و تماشاگر هم به آرامی از اوج هیجان آن لحظه عبور می‌کند. کارگردان قصد ندارد موقعیت‌های پیچیده و ترسناک را به موقعیتی سرنوشت‌‌ساز و برگشت‌ناپذیر تبدیل کند، بلکه مانند خیلی از اتفاقات زندگی، آن موقعیت‌ها هم در سریال پیش می‌آید و می‌گذرد.

جاویدی در سریال آکتور که حالا به قسمت آخر رسیده، بارها و بارها این موقعیت‌های خطرناک و پیچیده را خلق می‌کند اما هربار آنها را به آرامی به نقطه پایان می‌رساند گویا او برای درجه احساسات تمام صحنه‌های فیلم یک معیاری دارد که نمی‌گذارد از آن میزان عبور کند. درست مانند کاراکتر علی که موقع بازی کردن نقش مأمور پلیس برای ترساندن مادر معتاد، پایش را از یک حدی فراتر نمی‌گذارد و خودش ترمز را می‌کشد و همه چیز را متوقف می‌کند. با توجه به تعدد موقعیت‌های دلهره‌آور و خطرناکی که در سریال پیش می‌آید این ایده و استراتژی نیما جاویدی، یک استراتژی موفق است که باعث ایجاد تعادل در احساسات حاکم بر صحنه‌های سریال و البته تماشاگر در طول تماشای هر قسمت شده. حد و اندازه همه چیز در این سریال به خوبی رعایت شده است. ریتم سریال، ریتم بازی بازیگران و حرکت‌ و موقعیت دوربین هم همگی در همین راستا بدون شتاب و ملایم  است. باید ببینیم جاویدی بعد از این تجربه موفق، کی دوباره هوس ساخت سریال به سرش می‌زند و چه ایده‌ای را سوژه می‌کند؛ کنجکاوی‌برانگیز نیست؟ مثل برنامه بعدی یک شعبده‌باز…

معرفی سریال آکتور

خلاصهٔ داستان سریال آکتور

داستان آکتور درباره‌ی دو بازیگر خرده‌پای تئاتر است. دو بازیگری که هنوز کارشان خیلی نگرفته است و با نقش بازی‌کردن در مراسم‌ها یا اجراهای کوچک، پول درمی‌آورند و روزگار را می‌گذرانند. آن دو داخل یک تماشاخانه‌ی قدیمی زندگی می‌کنند. وقتی می‌فهمند که صاحب مِلک می‌خواهد آن‌جا را بکوبد و آن‌ها مجبورند جابه‌جا شوند، درحالی‌که دست‌شان خالی است، زندگی‌شان دست‌خوش تغییراتی می‌شود.

خلاصهٔ داستان سریال آکتور

بررسی سریال آکتور

فیلم با نقل‌قولی از ویلیام شکسپیر شروع می‌شود. جمله‌ای بیان‌گر این مطلب که همه‌ی انسان‌ها بازیگرند و در زندگی خود لاجرم نقش‌های بسیاری را بازی می‌کنند. تصویر با پلانی آغاز می‌شود از یک جاده‌ی دورافتاده، احتمالن جایی در نزدیکی‌های دریاچه‌ی نمک قم. در پیش‌زمینه سنگی دیده می‌شود که آفتاب‌پرستی در حال بالارفتن و گذرکردن از آن است. احتمالن نمادی برای نشان‌دادنِ «بازیگر». موجودی که نقش عوض می‌کند و دائم در حالِ بازی‌کردن رول‌های مختلف است. مثل آفتاب‌پرستی که مدام رنگ عوض کرده و متناسب با شرایط، خود را تغییر می‌دهد.

سیر تا پیاز زندگی سارا رسول زاده از مجری گری تا شهرت و علایق عجیب او

این پلان متحرک آغازگر سکانسی است به‌نسبت طولانی که کارکردهای مختلفی دارد. دو خودرو درکنار جاده توقف کرده‌اند تا لاستیک یکی‌شان تعویض شود. مسافرها در همین حین خوش‌گذرانی می‌کنند، اما یکی از آن‌ها نگرانِ خفت‌گیرهایی است که شاید از راه برسند و برای‌شان مزاحمت بیافرینند. همین‌طور هم می‌شود. دو نفر سوار بر موتور سرمی‌رسند و همه از از خودروها پیاده می‌کنند. با رفتارهایی که ترس را در دل مسافرها می‌اندازد، درواقع دارند میزانسن را برای لحظه‌ای مهم آماده می‌کنند. همه را بین دو خودرو جمع می‌کنند، به پسر نگران می‌گویند زانو بزن و ناگهان موسیقی‌ای را پخش می‌کنند که قاعدتن برای پسر و دختری که قرار است از او خواستگاری شود معنای خاصی دارد.

این‌گونه، جاویدی آکتورش را می‌آغازد. با سکانسی که علاوه‌بر روایت خرده‌داستانی جذاب و غافل‌گیرکننده، همراه‌با تنش و تعلیقی که توامان وجود دارد و مخاطب را درگیر می‌کند، کاراکترهای اصلی را نیز به مخاطب معرفی می‌کند. دو بازیگر که با اجرای چنین نقش‌ها و نمایش‌های مناسبتی و کوچکی، امرار معاش می‌کنند. جزئیاتی نیز وجود دارد که بر شخصیت‌پردازی آن دو تأکید می‌کند. خشونت نمایشی که مرتضا (مهرانفر) در ایفای نقش‌شان آن را به اجرا درمی‌آورد، و نیز رقصی که در انتهای اجرا با مسافرها می‌کند، نمایشی از نوع شخصیتِ او نیز است.

کسی که احساسات عریان‌تر و برون‌گرایانه‌تری دارد. این مسئله را در سکانس تحویل‌دادن موبایل به سارا (نیاستی) نیز می‌بینیم. جایی که مرتضا می‌گوید گاهی قاطی می‌کند و رفتار تندی ازش بروز می‌یابد. در مقابل علی (محمدزاده) است که بیشتر سکوت می‌کند و فقط در جاهای لازم به حرف می‌آید. ضمنِ اینکه به‌نظر می‌رسد آدم اخلاق‌مداری نیز است. توصیه‌ای که در پایان اجرا به پسر می‌کند و شکلک‌هایی که بعدتر برای دختربچه‌ی داخل ماشین درمی‌آورد تا دست از گریه‌کردن بکشد و بخندد مؤید این نکته‌اند.

خودِ این شکلک‌درآوردن‌ها هم حائز اهمیت است. سکانسی که یک‌جورهایی لایی محسوب می‌شود و نقش چندان پررنگی در روایت ندارد این‌گونه تبدیل به فرصتی برای جاویدی می‌شود تا بخشی از بار شخصیت‌پردازی کاراکتر علی را با آن انجام دهد. چیزی که باعث می‌شود این سکانس نیز تا اندازه‌ای اهمیت بیابد.

چیزی که می‌توان در تمامی سکانس‌ها از منظر نوع روایت رصد کرد استفاده از عنصر «غافل‌گیری» یا چرخشی است که در اتفاق‌ها رخ می‌دهد. جدا از سکانس اول که درباره‌ی آن بحث شد، در سکانس بعدی (عطرفروشی) ابتدا شاهد تحویل کادو به سارا و آشتی‌کردن او و مرتضا هستیم. اما آن‌چه در ادامه اتفاق می‌افتد این است که آقای صمدی (برق‌نورد) هم از سارا خوش‌ش می‌آید و به او پیشنهاد بیرون‌رفتن داده است.

در سکانس بعدی (تمرین در تماشاخانه)، درحالی‌که دو بازیگر مشغول تمرین از روی یک نمایش‌نامه برای اجرایند و در ظاهر همه‌چیز خوب و آرام به‌نظر می‌رسد، ناگهان سروکله‌ی شریفی پیدا می‌‌‌‌‌‌‌شود و ماجراهای تخریب ملک و بلند شدنِ این دو بازیگر پیش می‌آید. بعدتر، در سکانس دزدی از عطرفروشی دوباره با این تغییر وضعیت مواجه‌ایم. درحالی‌که به‌ظاهر همه‌چیز دارد خوب پیش می‌رود و نقشه درست و دقیق اجرا شده است ، ناگهان ماجرای دوربینِ مداربسته پیش می‌آید و دوباره شخصیت‌ها را در موقعیتی قرار می‌دهد که در تضادِ کامل با موقعیت پیشین‌شان است. این تکنیکی است که جاویدی در همه‌ی سکانس‌ها پیاده کرده است تا جذابیت روایی را برای مخاطب حفظ کرده یا بالاتر ببرد.

اجرای قسمت اول نیز راضی‌کننده است. هم بازیگرها در نقش‌های خود موفق ظاهر می‌شوند ــ البته محمدزاده بهتر از مهرانفر است ــ و هم کارگردانی و تصویربرداری و تدوین در سطح مطلوبی قرار دارند ــ فقط شاید بتوان گفت که کاش از موسیقیِ کم‌تری در برخی لحظه‌ها استفاده می‌شد. فیلم‌بردار سریال سید مرتضا نجفی است که پیش‌تر توانسته بود با فیلم‌برداری فیلم‌های تومان (مرتضا فرشباف، ۱۳۹۷) و روشن (روح‌الله حجازی، ۱۳۹۸) و یدو (مهدی جعفری، ۱۳۹۹) در دوسال متوالی برنده‌ی سیمرغ بلورین بهترین تدوین از جشنواره‌ی فیلم فجر شود. تدوین را نیز عماد خدابخش انجام داده است که پیش‌تر از این و در همین سال، نام‌ش را به‌عنوان تدوین‌گر در ساخته‌های آیدا پناهنده (تی‌تی) و ارسلان امیری (زالاوا) دیده بودیم.

در پلانی از سکانس تمرین در تماشاخانه نیز نمایش‌نامه‌ای را می‌بینیم به‌اسم آکتور که براساس نمایش‌نامه‌ی بازرس اثر آنتونی شِیفر نوشته شده است. شیفر (درگذشته‌ی ۲۰۰۱) نمایش‌نامه‌نویس و فیلم‌نامه‌نویسِ انگلیسی بود و نمایش‌نامه‌ی بازرس را در سال ۱۹۷۰ نگاشت. نمایش‌نامه‌ای که بعدها دست‌مایه‌ی سه اقتباس سینمایی نیز شد.

معرفی سریال کره ای وکیل چوسان محصول 2023

داستان این نمایش‌نامه نیز همان چیزی است که علی و مرتضا در تماشاخانه تمرین می‌کنند. یک نویسنده‌ی داستان‌های جنایی و معمایی با معشوق تازه‌ی همسرش ملاقاتی را ترتیب می‌دهد تا با او صحبت کند و درنهایت به او پیشنهاد دهد که قبل از ازدواج به همسرش، جواهرات او را بدزدد. چیزی که معشوق را وارد بازی‌های پیچیده و عجیبی می‌کند. در صورتِ کلان، آکتور نیز تا اندازه‌ای ملهم از همین ایده است.

تلاش دو بازیگر برای درآوردن پول، آن هم در شرایطی که صاحب ملک می‌خواهد آن‌ها را بیرون بیندازد، پای آن‌ها را به ماجراها و بازی‌های تازه‌ای باز می‌کند. سکانس پایانی قسمت اول، ورود علی و مرتضا به ویلایی بزرگ و مجلل در لواسان برای بازی‌کردن نقشی تازه، احتمالن یکی از این بازی‌هاست. باید منتظر ماند و دید که جاویدی چه آشی برای‌مان پخته است. هر چند که شخصن فیلم‌های قبلی جاویدی را دوست ندارم و آن‌‌ها را فیلم‌های خوبی نمی‌دانم ــ به‌دلایلی که به فیلم‌نامه برمی‌گردد ــ و فیلم‌نامه‌ی خورشید را هم چندان دندان‌گیر نیافتم، اما منتظر قسمت‌های بعدی آکتور می‌مانم. با این امید که این بار او بتواند از پس موقعیت‌های جذابی که خلق می‌کند به‌خوبی بربیاید.

بررسی سریال آکتور

گریم های بی نظیر سریال آکتور

یکی از جاذبه‌های اصلی سریال آکتور، گریم‌های بی‌نظیر بابک اسکندری است. بابک اسکندری، چهره‌پرداز ایرانی است که از سال ۱۳۶۵ فعالیت هنری خود را آغاز کرده است. از دیگر آثاری که بابک اسکندری به هنر چهره‌پردازی در آن پرداخته؛ خاتون، دلشدگان، کامیون، سیزده ۵۹، خاکستری و ازدواج صورتی است. اما هنرنمایی بابک اسکندری در سریال‌ آکتور، سبب شده تا این سریال نقطه عطفی در زندگی هنری او باشد. چرا که با چهره‌پردازی بی‌نظیر بازیگران این سریال توانسته، مخاطب را به خوبی مجذوب سریال کند. از جمله گریم‌های قابل توجه در این سریال، گریم نوید محمدزاده و احمد مهران‌فر در قسمت هفتم است. گریمی که در آن علی و مرتضی، ۵۰ سالی پیرتر شده اند. البته نباید از بازی خوب نوید محمدزاده و احمد مهرانفر در نقش پیرمرد هشتاد و خورده‌ای ساله غافل شد. چرا که هنر آنهاست که واقعی بودن شخصیت داستان در نقش پیرمرد را نشان می دهد.

گریم های بی نظیر سریال آکتور

نگاهی به موسیقی سریال آکتور

نام رامین کوشا با «سرخپوست» نیما جاویدی روی زبان‌ها افتاد. آن‌هم نه به عنوان یک آهنگساز ایرانیِ فعال در حوزه موسیقی فیلم، بلکه از همان ابتدا نام او به عنوان آهنگسازی که در موسیقی فیلم شاگردی هانس زیمر و جان ویلیامز را کرده و در هالیوود، موسیقی فیلم ساخته است، مطرح شد. هرچند که او سال‌ها در محضر استادانی چون احمد پژمان آهنگساز شهیر ایرانی تلمذ کرده بود.

کوشا در فعالیت‌هایش در ایران، هرجایی که نامش شنیده شده، نام نیما جاویدی هم آنجا بوده. از «سرخپوست» گرفته تا «خورشید» و «آکتور». تنها کار دیگری که در ایران انجام داده و نیما جاویدی در آن نقش نویسنده یا کارگردان را نداشته است آسپرین بوده.

پیش از او نیما جاویدی موسیقی «ملبورن» را با حامد ثابت آهنگساز نام‌آشنای موسیقی فیلم کار کرده بود و برایش سیمرغ بهترین موسیقی فیلم از جشنواره فجر را هم گرفته بود اما بعد از «سرخپوست» و استقبال جانانه‌ای که از موسیقی متفاوت کوشا شد، کارهایش را با او ادامه داد.

موسیقی «آکتور» همچون بازیگرانش در حال بازی و نقش عوض کردن است. موسیقی هم در پی تاثیرگذاری لحظه‌ای است. همینکه از عهده انتقال حس و حال آن سکانس به خوبی برآمده باشد کافی است. او در جستجوی اینکه برای هر کاراکتر بخواهدسازی در نظر بگیرد یا تمی بسازد نبوده، همچنانکه حتی برای لحظات مشابه هم سراغ موسیقی‌های مشابه نرفته است

با این وجود، موسیقی «آکتور» با آن موسیقی‌های پررنگ و پرطمقراقی که در «سرخپوست» و «خورشید» از کوشا شنیده بودیم، متفاوت است. موسیقی در آکتور از تیتراژ شروع می‌شود و تا نزدیک به ده-دوازده قسمت در همان تیتراژ باقی می‌ماند. تیتراژ اما آنقدر متفاوت هست که یادمان بماند آهنگسازی خوشفکر، پشت آن نشسته است و قریحه‌ای دارد که ویژه خودش است. سازهایش با اینکه زیاد نیست اما کوبه‌ای دارد، ویولن و ویلا دارد، پیانو و هارپسیکوردی دارد که خودش نواخته و بقیه سازها را نوازندگان غیر ایرانی نواخته‌اند و در استودیوی خودش هم کل کار ضبط شده.

مسن ترین بازیگران مرد سینمای ایران را بشناسید

اما موسیقی متن «آکتور» با تیتراژش متفاوت است. با کارهای قبلی آهنگسازش هم زمین تا آسمان فرق دارد. موسیقی این سریال بر خلاف موسیقی فیلم‌هایی که از کوشا در «سرخپوست» و «خورشید» سراغ داریم که یکی کوبه‌ای‌های پررنگ داشت و یکی دیگر ملودی‌های معنادار، هیچکدام از اینها را ندارد. موسیقی آکتور از آن موسیقی‌هاست که قصد خودنمایی ندارد. آهنگساز در تلاش نبوده است تا ملودی‌ای بسازد یا ازسازی بهره ببرد که خیلی به چشم بیاید و صدایش شنیده شود. موسیقی همراه صحنه‌ها پیش می‌رود. چندان قصدی برای اینکه خودش را در چارچوب یک تم مشخص یا حتی صدای یک ساز قرار بدهد، ندارد. برعکس به فراخور صحنه‌ها و سکانس‌ها در حرکت است. حرکتش هم از آن دست حرکات موسیقایی نیست که به یادماندنی باشد یا قصد تاثیرگذاری ویژه‌ای را داشته باشد.

موسیقی «آکتور» همچون بازیگرانش در حال بازی و نقش عوض کردن است. موسیقی هم در پی تاثیرگذاری لحظه‌ای است. همینکه از عهده انتقال حس و حال آن سکانس به خوبی برآمده باشد کافی است. او در جستجوی اینکه برای هر کاراکتر بخواهدسازی در نظر بگیرد یا تمی بسازد نبوده، همچنانکه حتی برای لحظات مشابه هم سراغ موسیقی‌های مشابه نرفته است. مثلا آکتور سکانس‌هایی دارد که در آن شخصیت‌ها دچار غم هستند. مرتضی از اینکه سارا در حال ازدواج با دیگری است غم می‌خورد، زن سالمند خانه سالمندان از اینکه سالهاست همسرش فوت شده غصه دار است و نازی از اینکه سالهاست دختران دوقلویش را ندیده…با این وجود موسیقی برخورد ثابتی برای مواجهه با غم ندارد. حتی می‌توان گفت برخوردهای مشابهی هم ندارد به این معنی که مثلا یکی دو تم ثابت وجود داشته باشد که در مواقع غم اهنگساز سراغ آن‌ها رفته باشد. موسیقی همانقدر رهاست که کاراکترها در برخورد با موقعیت‌ها.

در این میان استفاده از موسیقی‌های قدیمی، موسیقی پاپ، و موسیقی‌های زیرزمینی هم جایگاه خودشان را دارند و مسئولیت فضادهی صوتی به آکتور هستند. این موسیقی‌ها از قضا یکی از ویژگی‌های مثبت آکتور هستند چرا که در شناخت شخصیت‌ها کمک شایانی می‌کنند.

از قسمت دوازدهم-سیزدهم به بعد اما داستان موسیقی بالکل تغییر می‌کند. تم وارد می‌شود، صداهایی از جنس ملودی که مشخصا آهنگساز برای آن‌ها به صورت خاص انرژی گذاشته است. کوبه‌ای‌هایی که در لحظات هیجان وارد می‌شوند و داستان‌هایی که با موسیقی روایت می‌شوند. موسیقی دیگر منفعل نیست بلکه حضوری پررنگ دارد. سازها به ویژه ویولن‌ها در خدمت پیشبرد و درک قصه‌اند و این اتفاق در قسمت‌های هفده و هجده به اوج خود می‌رسد.

با این وجود تا به این قسمت سریال که از پلتفرم پخش شده است، علیرغم تغییر و پیچ ماهوی‌ای که موسیقی طی سه-چهار قسمت گذاشته داشته است، نمی‌توان گفت که موسیقی «آکتور» یکی از آثار بیادماندنی رامین کوشاست چرا که آن «آنِ» لازم را در گوش و حس و حال مخاطب ایجاد نمی‌کند هرچند که تیتراژ حالی منحصر به فرد دارد اما تنها به قدر کفایت است و نه بیشتر از آن.

ژانر سریال آکتور

این سریال در ژانر اجتماعی ساخته شده است.

زمان پخش و تعداد قسمت های سریال آکتور

آکتور از ۶ بهمن ۱۴۰۱ در پلتفرم فیلیمو و نماوا منتشر شده است و هر پنجشنبه ۸ صبح قسمت های جدید آن روی این پلتفرم قرار میگیرد.

بد نیست بدانید تعداد قسمت‌های سریال آکتور ۲۵ قسمت در نظر گرفته شده و قسمت اول آن ۶۲ دقیقه است.

تعداد قسمت های سریال آکتور

چرا سریال Actor را باید تماشا کنیم؟

دوباره فیلیمو با یک سریال جذاب با نام آکتور مهمان خانه‌های مخاطبان شده است. آکتور از آن دست آثاری است که به دلایل مختلف می‌تواند نظر مخاطب را به خود جلب کند؛

  • اولین تجربه کارگردانی جاویدی در نمایش خانگی یک سریال پر بازیگر است که با قصه‌ای جذاب می‌تواند مخاطب را تا انتها با خود همراه کند. کارنامه نیما جاویدی نشان داده که او با فیلمنامه‌های چفت‌وبست‌دار شروع به کار می‌کند. پس این کار هم باید یکی از حساب‌شده‌ترین آثار نمایش خانگی باشد.
  • جاویدی در سریال آکتور به سراغ یک روایت تقطیع شده رفته است و قرار است در هر قسمت غافلگیری‌های متفاوتی برای مخاطب داشته باشد که می‌توان با رمز گشایی از معماهای هر قسمت هیجان را به هفته‌های بعد موکول کرد.
  • این سریال تازه نمایش خانگی گروه بازیگران جذابی دارد؛ نوید محمدزاده پس از موفقیت قورباغه حالا در سریال دیگر نمایش خانگی حاضر شده است و در کنار تیم جذابی پیش‌روی مخاطبان قرار می‌گیرد.
معرفی فیلم سینمایی بعد از رفتن با هنرنمایی صابر ابر

نوید محمدزاده در سریال آکتور

همبازی شدن احمد مهرانفر با همسرش در آکتور

قسمت چهاردهم سریال «آکتور» به کارگردانی نیماجاویدی یک اتفاق ویژه داشت و آن همبازی شدن احمدمهرانفر با همسرش «مونا فائز پور» بود.

در اپیزود چهاردهم این سریال مرتضی(احمد مهرانفر) و علی (نوید محمدزاده) در قالب ماموران نیروی انتظامی به سراغ زنی می‌روند که به دلیل اعتیاد به شیشه ، پسر خردسالش را آزار می‌دهد. نقش این زن معتاد را «مونا فائزپور» همسر احمدمهرنفر بازی کرده است.

فائزپور در این اپیزود بازی قابل قبولی دارد و توانست نقش یک مادر معتاد را که در موقعیتی احساسی گرفتار شده را به خوبی ایفا کند. این اولین تجربه جدی بازیگری فائزپور است.

مونا فائزپور در صنعت مدلینگ فعال است و دوره‌های بازیگری را با حضور در کلاس‌های هومن سیدی پشت سرگذاشته است.

او در سال 1397 با احمدمهرانفر ازدوراج کرد که ماحصل این ازدواج یک پسرسه ساله به نام «نیک» است.

۲۶ نقش متفاوت در ۲۰ قسمت سریال آکتور

سریال آکتور برای بازیگرانش موقعیتی ساخت که اوج هنر خودشان را نشان دهند. بازیگرانی که در طول سریال آکتور نقش‌های بسیاری بازی کردند و خود را در موقعیت‌های دراماتیک پیچیده و جالبی قرار دادند و حالا به قسمت آخر رسیده‌اند. جدا از نقش‌هایی که آلما و علی و مرتضی برای مأموریت‌های کاری خود باز کردند، همه در این سریال در حال نقش بازی کردن هستند. حتی زمانی که رسما بازیگری نمی‌کنند.

علی در زندگی واقعی خود سال‌هاست نقش یک بچه پایین شهری را بازی می‌کند. او برای پدر همسر سابق نازی نقش بازی می‌کند تا از او اطلاعات بگیرد و زمانی هم که متوجه فوت دختر نازی می‌شود برای او نقش بازی می‌کند. حتی بی‌بی سال‌هاست نقش مادر علی را بازی می‌کند و برای کشاندن علی به خانه، برای او هم نقش بازی می‌کند و خودش را به بیماری می‌زند. وحید برای مریم نقش بازی می‌کند، سرمایه‌دار فراری برای پنهان شدن در خانه سالمندان نقش باغبان را بازی می‌کند و…

این سریال مانند لحظه‌های زندگی نقش‌های ریز و درشتی که همه ما دانسته یا نادانسته در حال بازی در آنها هستیم را برایمان به تصویر کشیده است. جالب است بدانید که نوید محمد زاده در این سریال علاوه بر نقش علی ۱۰ نقش ، احمد مهرانفر به جز نقش مرتضی ۸ نقش و هستی مهدوی به غیر از نقش آلما ۸ نقش دیگر را در این سریال بازی کرده‌اند. نقش‌هایی که آلما و علی و مرتضی در این سریال بازی کردند را با تصاویر و گریم‌های منحصربفرد آن ببینید.

همه نقش های نوید محمدزاده (علی) در سریال آکتور

زورگیر ترسناک و بی‌رحمی به نام علی همتی که برای رسیدن به خواسته‌اش به رهگذارن جاده‌ای دور افتاده آسیب می‌زند. این شروع غافلگیرکننده داستان آکتور بود. مردی که بعد از پایان بازی و سورپرایز کردن جمع جوان، به نامزد خندان توصیه می‌کند: «دیگه هیچوقت واسه خوشحال کردنش، اشکش رو درنیار.»

پرویز هدایت، بازیگر تئاتر لاله‌زار که از شهرستان به پایتخت آمده و در یک خانه قدیمی کوچک اجاره‌ای در لواسان زندگی می‌کند. او عاشق ملوک، همسر یک نویسنده پولدار به نام عزت‌الله مستوفی شده که از نزدیکان دربار است. در اولین حضور در خانه مستوفی، او به شدت برای بازیگری، تحقیر شد؛ آغاز داستان موازی تئاتر آکتور بود.

کارگر لوله‌کش تندخو و بی‌اعصابی که با لهجه جنوبی حرف می‌زند و نامزدی به اسم پری دارد. او با رفیق و همکارش با تصور اینکه با نامزدش پری رابطه دارد، دعوا می‌کند و با تهدید، او را با چاقو می‌کشد. کاری که مهمانان پارتی قبولی در دانشگاه را با چالش بزرگ و خنده‌داری مواجه می‌کند.

سامی، معتاد به شیشه است، تیک‌های رفتاری دارد. با صدای بلند حرف می‌زند و بعضی حرف‌ها را چندبار تکرار می‌کند. علی برای پیدا کردن خصوصیات دقیق این نقش، پیش یکی از معتادان مشهور شیشه محله‌اش رفت و مجبور شد برای نجات از دست معتاد، نقش یک فرستاده مخفی را بازی کند.

مرد میانسالی که نگران وضعیت بهداشتی خانه سالمندی است که پدر همسرش در آنجا اقامت دارد. به همراه همسرش به دنبال یافتن راه‌حلی برای جلوگیری از بیمار شدن پدر همسرش در اثر ویروس شایع در خانه سالمندان است. این نقش در واقع مقدمه‌چینی برای حضور آنها در خانه سالمندان و انجام دومین ماموریت‌شان بود.

همه چیز در مورد انوشیروان ارجمند و پسرش

خسرو صابری، پیرمرد پولدار و خوش‌پوشی که  تا ۱۰ سالگی در لیون فرانسه زندگی می‌کرده و به همراه دوست صمیمی و نزدیکش برای اقامت به خانه سالمندان آمده است. کسی که مجبور شد در ادامه نقشش و برای لو نرفتن، نقش حاجی فیروزهای خوشحال را هم بازی کنند تا بتوانند از خانه سالمندان خارج شوند.

سپهر، همکلاسی و دوست دبیرستان همسر سابق نازی، که برای کمک به نازی دنبال حمید و دوقلوها می‌گردد. نقشی کوتاه که با حضور آیلین و فهمیدن خبر مرگ ژاکلین، سرنوشت کوتاه و متفاوتی پیدا کرد. این تنها نقشی از علی همتی بود که در ادامه داستان لو رفت و بقیه متوجه آن نقش بازی کردن شدند.

مأمور نیروی انتظامی که لهجه کردی دارد، صریح و روشن حرف می‌زند، کم حوصله و قاطع است و البته نسبت به کشیدن شیشه، هشدارهای پیاپی می‌دهد. علی همتی -شاید به دلیل همزمانی این تئاتر حقیقی با سرنوشت ژاکلین- نتوانست این نقش را تا آخر بازی کند و برنامه‌شان زودتر از پیش‌بینی به پایان رسید.

مفتش و کارآگاهی که برای کشف راز یک قتل تئاتر آکتور به محل قتل آمده است و صحنه جرم را بررسی می‌کند. کسی که از جز جز خانه می‌تواند مدرک جرم بیرون بکشید و مستوفی پولدار و مغرور را به ترس بیاندازد. سنگین‌ترین گریم تئاتر آکتور، همین گریم است که روی صحنه تئاتر، بازیگر اصلی، نقشش را و ارزش بازیگری را نمایش می‌دهد.

یک مهاجر افغان که همراه همسر و برادر همسرش تازه به ایران آمده و می‌خواهد پولش را سرمایه‌گذاری کند. کسی را در ایران ندارد و می‌خواهد در منزل یکی از اقوام دورش اقامت کند. او که برای سرمایه‌گذاری پول کم می‌آورد، باید به صاحبکارش آقای غفاری زنگ بزند… نقشی که با همه لهجه و گریم سنگین، به انتها نرسید.

همه نقش های احمد مهرانفر (مرتضی) در سریال آکتور

زورگیر و قمه‌کشی که دستیار یک زورگیر دیگر است. با ایجاد ترس از مسافران جاده‌ها زورگیری می‌کند و سعی می‌کند با اشاره به سابقه علی همتی، ترس را در دل درراه‌ماندگان بیاندازد. او در ادامه، مجلس‌گردان این سورپرایز هم هست و با موسیقی و رقص چاقو، داستان این خواستگاری را به پایان می‌برد.

عزت الله مستوفی، نویسنده داستان‌های کارآگاهی است. او متوجه شده که همسرش ملوک عاشق بازیگر جوانی شده و می‌خواهد بعد از طلاق با او ازدواج کند. برای همین دو برنامه را در ذهن دارد؛ اول تحقیر آکتور جوان و دوم، اجرا کردن یکی از نقشه‌های جنایی و کارآگاهی‌اش که در نوشتن آن تبحر دارد.

کارگر لوله‌کش آبادانی که نامزدی به اسم پریا دارد و از طرف رفیقش به ارتباط داشتن با پری نامزد او متهم می‌شود. مشکل از جایی است که موبایل کهنه‌اش دکمه الف ندارد و همین اشتباه باعث شک رفیق و همکارش می‌شود تا سرانجام در روزی که همه‌اش بد آورده‌اند، به دست رفیقش کشته می‌شود.

ساقی مواد مخدر، ملقب به دکتر. دانشجوی انصرافی دکترای شیمی. چیزی شبیه معلم شیمی برکینگ بد! او با آن قیافه بچه مثبت، دنبال مشتری می‌گردد تا همه جنس‌هایش را به قیمت پایین بفروشد و از کشور برای همیشه برود. مرتضی برای اجرای این نقش، یکبار هم به عنوان مراجع، به ساختمان پزشکان مراجعه کرده بود.

پیرمرد پولداری که بیماری قلبی دارد و برای خریدن یک سماور عتیقه اصل به فروشگاه رفته است. مدام با دخترش که دنبال جاپارک می‌گردد، در تماس است و همانجا دچار عارضه قلبی می‌شود. این اجرای حقیقی دو هدف داشت؛ یکی عتیقه‌فروش مرتضی را می‌تواند شناسایی کند؟ دومی هم انتقام کلاهبرداری عتیقه‌فروش برای خریدن شمعدانی‌های نقره به قیمت بدلی!

نعمت دوست صمیمی خسرو. پیرمردی پرحرف، هوسباز و پولداری که همره دوستش برای اقامت به خانه سالمندان آمده است و سعی می‌کند با همه، سرصحبت را باز کند. در انتهای این داستان هم مرتضی در تیپ نعمت، مجبور می‌شود که واکس به صورت بزند و حاجی فیروز هم بشود!

مأمور نیروی انتظامی که مادر معتادی که به بچه خودش آسیب رسانده دستگیر و بازجویی می‌کند. مرتضی در این تئاتر حقیقی، نقش دو سه سرباز وظیفه را هم بازی می‌کند و با استفاده از لهجه‌های مختلف سعی می‌کند حس بازداشتگاه را به زن معتاد به شیشه القا کند.

نگاهی به فیلم اکشن آمریکایی نقشه خانوادگی(The Family Plan)

مهاجر افغانستانی جوانی که همراه خواهر و شوهر خواهرش به ایران آمده و طعمه کلاهبرداران شده است. عطر درتی مرتضی و هم‌صحبتی با زن افغان و لو رفتن لهجه ناقص افغانی‌اش، باعث می‌شود تا این نقش و این تئاتر حقیقی به سرانجام نرسد و لو بروند و گرفتار شوند.

همه نقش های هستی مهدوی (آلما) در سریال آکتور

دختر معتادی که در اثر استفاده از مواد دچار توهم شده و به خیال پرواز از یک ارتفاع بند خودش را پایین پرتاب می‌کند. این تئاتری است کم هم هنر آلما در نقش‌آفرینی را نشان می‌دهد و هم مقدمه‌ای است برای اعتیاد او به شیشه. پیوستن او به گروه علی و مرتضی.

دختر جوان معتادی که همراه دوستش قصد خرید شیشه زیر قیمت را دارند. آنقدر معتاد است که مجبور می‌شود از دستشویی دکتر برای کشیدن مواد، استفاده کند و آنقدر قیمت مواد برایش اهمیت دارد که با دوستش و فروشنده در مطب قرار می‌گذارد.

کارگردان مستندسازی که قصد ساختن یک فیلم مستند درباره زندگی سالمندان را دارد. زبان باز است و خوب می‌تواند دیگران را متقاعد کند که با او حرف بزنند. البته در این بین کار کردن با دوربین را چندان بلد نیست و دفترچه‌اش را هم در محیط آسایشگاه جا می‌گذارد!

عروسک‌پوش خورشید که سعی می‌کند برای کودکان کار و یتیم سرگرمی بسازد. یکی از دغدغه‌های انسان‌دوستانه آلما که شنیده می‌شود در نسخه پخش شده سریال، به دلیل حفظ ریتم، کنار گذاشته شده است و ما فقط حضور کوتاهی از خورشیدپوش را در آکتور مشاهده می‌کنیم.

زن میانسالی که نگران سلامتی پدرش است که در خانه سالمندان اقامت دارد. همزمان با آن این نگرانی، با بغض از زوج روبرویشان می‌خواهد که آخرین ایده‌شان این باشد که پدرشان را در خانه سالمندان بگذارند. محبتی که از لابلای این نقش آلما بیرون می‌زند.

مأمور نیروی انتظامی که مادر معتادی که به بچه خودش آسیب رسانده دستگیر و بازجویی می‌کند. این نقش بهانه تصمیم تازه آلما می‌شود. اینکه هرطور شده اعتیادش را کنار بگذارد. مقایسه دست‌هایش با دست زن دستگیرشده، یکی از اشاره‌های خوب سریال بود.

زن خوش‌پوش و جذابی که وارد عطرفروشی می‌شود و سعی می‌کند با روش‌ها و حیله‌هایی توجه صمدیان را به خود جلب کند. صمدیان که صاحب عطرفروشی است و حالا خواستگار جدید سارا شده دم به تله نمی‌دهد و این تلاش‌ها برای جلب‌نظر و مچ‌گیری از صمدیان کارگر نمی‌افتد.

زن جوان افغان که همراه همسر و برادرش به ایران آمده و همه طلاهایش را فروخته است تا در ایران بتوانند سرمایه‌گذاری کنند اما به دام کلاهبرداران می‌افتند. آلما برای شناخت بهتر محیط یکبار دیگر هم در این محل حضور پیدا کرده است: اما تنها و با گریم جوان‌تری.

سریال آکتور در رقابت با نمايندگان برادران وارنر و آمازون

نهمین دوره جشنواره جهانی سرین کمپ Seriencamp که بزرگترین جشنواره سریال در کشور آلمان است از ۱۳ تا ۱۷ ژوئن در شهر کلن برگزار می‌شود.

در بخش مسابقه اصلی این جشنواره قرار است سریال آکتور در رقابت با محصولات کمپانی های بزرگی چون وارنر برادرز دیسکاوری و آمازون استودیوز و در کنار سریال‌های موفقی از کشورهای آمریکا، نروژ، اسپانیا، مکزیک و قزاقستان به نمایش دربیاید.

آکتور علاوه بر این رویداد، به تازگی قرار است در بخش سریال جشنواره بین‌المللی ترانسیلوانیا که یکی از بزرگترین و معتبرترین جشنواره‌های اروپایی و منطقه اروپای شرقی است هم به نمایش دربیاید. پیش از این هم این سریال ایرانی نمایش خانگی، در جشنواره سریزمانیای فرانسه که معتبرترین جشنواره سریال اروپاست، موفق به دریافت جایزه بزرگ جشنواره شده بود.

قسمت آخر آکتور به کارگردانی نیما جاویدی و تهیه‌کنندگی مجید مطلبی پنج‌شنبه ۱۸ خرداد از فیلیمو پخش شد.

سریال آکتور در رقابت با نمايندگان برادران وارنر و آمازون

لوگو سریال آکتور

لوگو آکتور توسط میثم میرزایی طراحی شده است.

لوگو سریال آکتور

پوستر سریال آکتور

پوستر سریال آکتور

تیزر سریال آکتور

بیوگرافی بازیگران سریال آکتور

نوید محمدزاده در سریال آکتور

نخستین بازیگری که حضورش در این سریال قطعی شده، نوید محمدزاده، بازیگر سرشناس کشور است. این هنرمند کشورمان ۱۷ فروردین‌ماه سال ۱۳۶۵ در خانواده‌ای پرجمعیت با ۱۲ فرزند در ایلام متولد شد، او فرزند آخر خانواده است.

محمدزاده فارغ التحصیل رشته عمران در مقطع کاردانی است و بازیگری را در کلاس‌های بازیگری موسسه هنر هفت و زیر نظر اساتیدی، چون مهتاب نصیرپور، محمد یعقوبی، علی سیلمانی و علی قنبری آموخته.

به گفته این بازیگر جوان، او علاقه زیادی به فوتبال داشته و در دوران نوجوانی قرار بوده که فوتبالیست شود و برای تیم نوجوانان سایپا بازی کند که با دیدن یک فیلم مسیر زندگی اش به کلی تغییر کرد. اثرگذاری این فیلم روی نوید محمدزاده به اندازه‌ای بود که او را عاشق سینما کرد و از او چهره موفقی در دنیای هنر ساخت.

ماجرای مصدومیت نسرین نسرتی در پایتخت 5 چه بود؟

نوید محمدزاده بازیگری را از سال ۸۲ در مؤسسه هفت هنر کرج آغاز کرده است. این بازیگر تا سال ۸۶ فعالیت حرفه‌ای نداشته، اما در این سال در فیلم «در میان ابرها» به کارگردانی روح الله حجازی در نقش مکمل مرد بازی کرده است و در همان سال‌ها در جشنواره استانی تئاتر تهران جوایزی را دریافت کرده و پس از آن نیز در جشنواره یازدهم تئاتر دانشگاهی جایزه بازیگری دوم مرد را دریافت کرده است.

نوید محمدزاده سال ۸۷ با بازی در نمایش «ماه در آب» نوشته فارس باقری و کار محمد کوروش نیا به تئاتر حرفه‌ای راه پیدا کرد و برای بازی در این نمایش جایزه بازیگری مرد را در جشنواره استانی تهران دریافت کرد. پس از آن در فیلم «آندو» به کارگردانی بهروز قبادی بازی کرد که این نمایش مجوز اکران نگرفته بود.

او دارای جوایز مختلف از جشنوار‌های بزرگ کشور است. از جمله محمدزاده برای بازی در فیلم ابد و یک روز در سی و چهارمین جشنوارهٔ فیلم فجر موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و در شانزدهمین جشن دنیای تصویر نیز موفق به دریافت تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد گردید.

بازیگر سریال آکتور برای بازی در فیلم ناهید جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره بین‌المللی براتیسلاوا ۲۰۱۵ را دریافت کرده‌است. همچنین در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را برای فیلم بدون تاریخ بدون امضاء از آن خود نمود.

نوید محمدزاده برای بازی در فیلم «بدون تاریخ بدون امضاء» موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد بخش افق‌های جشنواره ونیز شد. او در بیستمین دوره جشن بزرگ سینمای ایران، دیپلم افتخار و تندیس زرین «بهترین بازیگر نقش مکمل مرد» برای بازی در فیلم «بدون تاریخ، بدون امضاء» را دریافت کرد. این بازیگر جوان در بیست و یکمین جشن سینمای ایران برنده تندیس بهترین بازیگر اول نقش مرد برای فیلم «سرخ‌پوست» شد

نوید محمدزاده بازیگر سریال آکتور

احمد مهرانفر در سریال آکتور

احمد مهران‌فر (زادهٔ ۱۰ خرداد ۱۳۵۴) بازیگر سینما و تلویزیون اهل ایران است.

مهران‌فر از سال ۱۳۷۸ اجرای حرفه‌ای تئاتر را آغاز و در کنار بازیگرانی مانند پرویز پرستویی، پانته‌آ بهرام، امیر جعفری، مهتاب نصیرپور و حبیب رضایی اجرای نقش‌های تئاتری را تجربه کرده‌است. وی برای اولین بار در فیلم «نان، عشق و موتور ۱۰۰۰» در سینمای ایران ظاهر شد و پس از آن در فیلم‌های «اقلیما»، «حقیقت گمشده»، «دربارهٔ الی…»، «کلبه» و «آتش‌بس» و تئاترهایی همچون «همه چیز دربارهٔ آقای ف»، «فنز»، «قهوه تلخ»، «شکلک» «۱۷ دی کجا بودی؟» و… به ایفای نقش پرداخته‌است. او نویسندگی و کارگردانی نمایش «ادیپ افغانی» را نیز در کارنامه هنری خود ثبت کرده‌است. احمد مهران‌فر در چند مجموعه تلویزیونی، از جمله سریال پایتخت بازی کرده‌است. بیشتر شهرت وی برای نقش آفرینی در نقش ارسطو عامل در سری مجموعه های پایتخت است. او همچنین در چک برگشتی به عنوان بازیگردان نقش داشت.

احمد مهرانفر بازیگر سریال آکتور
احمد مهرانفر بازیگر سریال آکتور

اخبار و حواشی سریال آکتور

مدت‌ها نام «آکتور» در فضای‌مجازی مطرح می‌شود که هر بار، ساترا اعلام کرد که این سریال هنوز برای مجوز اقدام نکرده است. اما شنیده‌ها حکایت از آن داشت که فیلیمو قصد دارد از این هفته، پخش سریال را آغاز کند.

توضیحات تهیه‌کننده «آکتور» باعث شد تا این سریال هم حاشیه‌ساز شود. چرا که مجید مطلبی به این نکته اشاره کرد که بعد از سه ماه از ارسال سریال برای ارائه نظرِ ساترا، هنوز هیچ پاسخی دریافت نکرده‌ایم.

ساترا پس از این صحبت‌ها، واکنشی نشان داد و پرده از مکاتباتی برداشت که درباره «آکتور» نیما جاویدی توسط ساترا انجام شد. سیزدهم شهریورماه 1401 ساترا طی نامه‌ای در مکاتبه با فیلیمو، ابهاماتی که درباره محتوای سریال مطرح بوده را ابلاغ کرده و از طرف پلتفرم مذکور (فیلیمو) به این نامه پاسخی داده نشد. مجدداً در تاریخ هجدهم مهرماه 1401، ساترا با فیلمو مکاتبه می‌کند و نکاتی را در ارتباط با محتوای سریال به این پلتفرم اعلام می‌کند.

همچنین در تاریخ 6/ 7/ 1401 یک جلسه کارشناسی با دعوت از نیما جاویدی و مجید مطلبی کارگردان و تهیه‌کننده سریال «آکتور» در ساترا برگزار و اهم ملاحظات محتوایی درباره طرح ثبت‌شده برای سریال به این دو نفر اعلام می‌شود. در این جلسه مشخص می‌شود طرح اولیه ثبت‌شده در سامانه ساترا در مرحله تولید تغییراتی داشته و طرح دیگری تولید شده است. با وجود اینکه طرح ثبت‌شده در مرحله تولید، تغییراتی داشته اما با توجه به مذاکرات جلسه حضوری، ساترا موافقت‌نامه کلی تولید 26 قسمت سریال «آکتور» را بر مبنای مجوز اولیه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأیید کرده است. اما صدور مجوز انتشار منوط به ارزیابی و بازبینی هشت تا 10 قسمت از سریال شده است.

ماجرای طلاق آزیتا حاجیان از محمدرضا شریفی نیا و ازدواج با همکلاس سابق خود

پنجشنبه 29 دی، فیلیمو نامه‌ای جدید به ساترا می‌نویسد و به روند کار اعتراض می‌کند که این نامه در تاریخ دوم بهمن‌ماه توسط ساترا پاسخ داده می‌شود؛ مبنی بر اینکه هنوز 8 تا 10 قسمت از سریال که از پلتفرم خواسته شده تا برای بازبینی تحویل داده شود، محقق نشده است و تنها سه قسمت تحویل داده شده بود.

اخبار و حواشی سریال آکتور

در نامه سومی که در تاریخ دوم بهمن ماه 1401 به فیلیمو ابلاغ شد، تأکید شده که بدیهی است در صورت تحویل کامل قسمت‌های مذکور و تکمیل فرم‌های لازم برای انجام مراحل استعلام عوامل، بررسی صدور انتشار مجوز فراهم می‌شود. این نامه با امضای مهدی سیفی، مدیر کل نظارت و تطبیق ساترا به فیلیمو ارسال شده که تصویر آن قابل مشاهده است.

مهدی سیفی؛ مدیرکل نظارت و تطبیق ساترا این‌گونه ماجرا را تعریف کرد: به دلیل اینکه طرح اولیه بررسی شده «آکتور» در شورای صدور مجوز تولید ساترا  ابهاماتی داشت، درخواست ارائه طرح تفصیلی یا فیلمنامه اثر را مطرح کردیم. اما در ادامه کارگردان و تهیه کننده سریال اعلام کردند به دلیل نوع قصه و نحوه پرداخت هنری، تمایلی به ارسال فیلمنامه به ساترا ندارند! و اذعان کردند که سریال «آکتور» در حال تولید است. ساترا نیز علیرغم اینکه طرح و فیلمنامه اثر را بررسی نکرده بود.

با توجه به موافقت اصولی اولیه صادر شده در وزارت فرهنگ و ارشاد دولت سابق، نهایت تعامل و مساعدت لازم با تیم تولید را انجام داد و با دعوت از تهیه‌کننده و کارگردان جلسه کارشناسی برای بررسی محتوایی سریال برگزار کرد. اگر چه در همان جلسه مشخص شد طرح اولیه ثبت شده  نیز در مرحله تولید تغییراتی پیدا کرده است. اما با این‌حال ساترا  ضمن اعلام موافقت کلی با تولید سریال، با توجه تغییرات طرح و عدم تمایل به ارسال فیلمنامه با سازندگان سریال تفاهم کرد که صدور مجوز انتشار منوط به بازبینی 8 الی 10 قسمت سریال ( حدود 30 درصد ) باشد. مفاد این تفاهم چند روز بعد به پلتفرم‌های فیلیمو و نماوا اعلام شد.

وی افزود: بعد از تفاهم ساترا با فیلیمو و نماوا و بر اساس درخواست تیم تولید و رسانه نماوا، معرفی نامه‌های لازم برای تداوم تصویربرداری نیز توسط ساترا خطاب به ناجی هنر و شهرداری تهران برای همکاری با تیم تولید صادر شد.

مهدی سیفی در ادامه خاطرنشان کرد: پس این‌گونه باید گفت با وجود اینکه فیلمنامه «آکتور» به ساترا تحویل نشده بود، ساترا مساعدت و کارسازی لازم را برای حمایت از تولید «آکتور» انجام داد اما در ادامه نهایتاً سه قسمت اول سریال «آکتور» و راف‌کات (سکانس‌های منتخب) چند قسمت دیگر تحویل ساترا شد که کماکان جریانِ برخی روایت‌های داستانی و سرگذشت برخی شخصیت‌های اصلی، مبهم بود. اصولاً درباره این اثر نمایشی و هر نوع اثری که فیلمنامه مورد بررسی قرار نگرفته باشد، نمی‌توان با تماشایِ قسمت‌های محدود، مجوز نمایش صادر کرد.

اخبار و حواشی سریال آکتور

سیفی در ادامه تبیین ماجرای بررسی مجوز پخش آکتور تأکید کرد: این نکات را برای چندمین بار در تاریخ 2 بهمن‌ماه و پس از ارسال نامه سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر به فیلیمو به تهیه‌کننده محترمِ سریال انتقال دادم و تهیه کننده ضمن پذیرش این نکات و اذعان به آماده نبودن قسمت‌های 4 الی 10 سریال، اعلام کرد که قرار است پلتفرم فیلیمو سریال مذکور را در روزهای آتی منتشر کند!

اخبار و حواشی سریال آکتور

مهدی سیفی خاطرنشان کرد: اگرچه ساترا در راستای حمایت از تولیدات فرهنگی مناسب خانواده ایرانی و اسلامی، بیشترین تعامل و گفت‌وگو را با هنرمندان خالق آثار نمایشی رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر دارد. اما هم اکنون تداوم این رفتارها و اقدامات قانون‌گریزانه پلتفرم فیلیمو در تولید و انتشار محتوا بدون دریافت مجوزهای لازم، تهدید و چالش جدّی برای قانونمند شدن و توسعه پایدار زیست بوم صوت و تصویر فراگیر به وجود آورده و قاعدتاً با انتشار بدون مجوز «آکتور»، تخلف دیگری اتفاق می‌افتد و انتظار می‌رود مراجع قضایی با رسانه‌های متخلف برخورد قاطع کنند.

«ویلای ساحلی» جدیدترین ساخته کیانوش عیاری در نخستین روز نمایش رکورد زد

اخبار و حواشی سریال آکتور

در نامه ارسالی ساترا به فیلیمو چند نکته قابل تأمل است:

– سریال «آکتور» دارای الگوی روایتی «نمایش در نمایش» و «متادرام» است که از داستان «بازرس» اثر ویلیام شفر اقتباس شده است و در داستان‌های فرعی «آکتور» به معضلات اجتماعی جامعه ایرانی همچون اعتیاد، فقر، اختلاف طبقاتی، خانواده‌های آسیب دیده می‌پردازد، رویکرد نویسنده و کارگردان برای پرهیز از سیاه‌نمایی و تلخی چیست؟

– داستان های مربوط به مهاجران افغان عزیز و مشکلات پیش آمده برای آنها چیست؟

– قصه‌ها و گره‌های داستانی مربوط به موادمخدر و اعتیاد چیست؟ و چگونه روایت شده‌اند؟

– قصه‌های مربوط به موسیقی زیرزمینی چیست؟

مهمترین پیامد منفی عدم تبعیت از قانون در پلتفرم‌ها، رویه نادیده‌انگاری پروانه ساخت و نمایش است و اگر این اتفاقات تکرار شود؛ ساترا با روندهایی روبرو خواهد بود که نیمی از ساختار نظارتی نابود خواهد شد.

این اعلام تخلف و تذکر از سوی ساترا علاوه بر «سقوط» حالا در جریانِ حواشی «آکتور» و حتی «رهایم نکن» هم دیده می‌شود؛ این تذکر را ساترا در هنگامِ پخش سریال «یاغی» به فیلیمو و «شهرک کلیله و دمنه» به فیلم‌نت داده بود. تکرار این دست تخلفات، قدری مدیریت بر پلتفرم‌ها را زیر سؤال می‌برد.

تکرارِ این تخلف‌ها در انتشار سریال‌ها و برنامه‌ها بدون مجوز ساخت یا انتشار، قانونمند شدن  صوت و تصویر فراگیر را تحت شعاع قرار می‌دهد و باید مراجع نظارتی و نهادهای قانون گذار ضمن حمایت از مرجعیت ساترا به عنوان نهاد تنظیم‌گر صوت و تصویر فراگیر،  تدابیری پیش‌بینی کنند تا ضمن برخورد قاطع با این‌گونه تخلفات، توسعه پایدار این صنعت رو به رشد را حمایت کنند.

این قانون در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم وجود دارد که شورای صدور پروانه ساخت و نمایش، فیلم را در مرحله اول مورد بازبینی قرار می‌دهند، اگر مشکلی نداشته باشد مجوز نمایش و یا در مرحله تولید، فیلمنامه را مورد بررسی قرار می‌دهند و سپس مجوز تولید را صادر می‌کنند.

در نمایش‌خانگی هم بایستی یک اثر برای تولید فیلمنامه و طراحی اولیه خودش را در اختیارِ بخش‌ نظارتی قرار دهد و در ادامه قسمت‌های تولید شده را به ساترا واگذار کند تا همچون حواشی اخیر در «پدرخوانده»، «بی‌گناه» و «سقوط» ایجاد نشود.

سریال «آکتور» اولین تجربه ساخت سریال نیما جاویدی است. نیما جاویدی پیش از این دو فیلم سینمایی ساخته است. نخستین فیلم جاویدی با نام ملبورن یک داستان اجتماعی است که با حضور پیمان معادی و نگار جواهریان ساخته شد. دومین ساخته جاویدی هم با نام سرخ‌پوست با بازی نوید محمدزاده و پریناز ایزدیار در اکران موفق بود.

اخبار و حواشی سریال آکتور

جاویدی با پشتوانه ساخت این دو فیلم به سراغ ساخت سریالی رفت که نقش اول آن را هم به نوید محمدزاده سپرد تا بعد از سرخ‌پوست این دومین همکاری مشترک این بازیگر و کارگردان باشد. احمد مهرانفر زوج او در این مجموعه شبکه نمایش خانگی است و نقش‌های اصلی سریال نیما جاویدی را به عهده دارند.

پیگیری‌ها نشان می‌دهد ساترا براساس موافقتنامه اصولی صادر شده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مرحله تولید با پلتفرم های فیلیمو و نماوا همکاری لازم را برای تولید سریال «آکتور» انجام داده و با ناجی هنر هم مکاتبه‌ای داشته که آن‌طور در برخی از کارشناسان حوزه رسانه درباره‌اش مطرح کرده‌اند این اتفاق بیانگر رویکرد منطقی سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی برای حکمرانی خوب در فضای مجازی است.

آلبوم تصاویر سریال آکتور

تصاویر سریال آکتور تصاویر سریال آکتور تصاویر سریال آکتور تصاویر سریال آکتور تصاویر سریال آکتور تصاویر سریال آکتور تصاویر سریال آکتور تصاویر سریال آکتور تصاویر سریال آکتور تصاویر سریال آکتور تصاویر سریال آکتور تصاویر سریال آکتور تصاویر سریال آکتور تصاویر سریال آکتور تصاویر سریال آکتور تصاویر سریال آکتور تصاویر سریال آکتور تصاویر سریال آکتور تصاویر سریال آکتور

تصاویر پشت صحنه سریال آکتور

ما به جای شما به پیج پابلیک (صفحه شخصی عمومی) بازیگران و عوامل سریال آکتور سرک کشیده‌ایم و عکس‌هایشان از این سریال را یکجا جمع کرده‌ایم. کیفیت این عکس‌ها اسکرین‌شاتی است ولی به حال و هوایش می‌ارزد!

تصاویر پشت صحنه سریال آکتور تصاویر پشت صحنه سریال آکتور تصاویر پشت صحنه سریال آکتور تصاویر پشت صحنه سریال آکتور تصاویر پشت صحنه سریال آکتور تصاویر پشت صحنه سریال آکتور تصاویر پشت صحنه سریال آکتور تصاویر پشت صحنه سریال آکتور تصاویر پشت صحنه سریال آکتور تصاویر پشت صحنه سریال آکتور تصاویر پشت صحنه سریال آکتور تصاویر پشت صحنه سریال آکتور تصاویر پشت صحنه سریال آکتور تصاویر پشت صحنه سریال آکتور تصاویر پشت صحنه سریال آکتور تصاویر پشت صحنه سریال آکتور تصاویر پشت صحنه سریال آکتور تصاویر پشت صحنه سریال آکتور تصاویر پشت صحنه سریال آکتور تصاویر پشت صحنه سریال آکتور تصاویر پشت صحنه سریال آکتور تصاویر پشت صحنه سریال آکتور تصاویر پشت صحنه سریال آکتور تصاویر پشت صحنه سریال آکتور تصاویر پشت صحنه سریال آکتور تصاویر پشت صحنه سریال آکتور تصاویر پشت صحنه سریال آکتور تصاویر پشت صحنه سریال آکتور تصاویر پشت صحنه سریال آکتور

صفحه اینستاگرام سریال آکتور

صفحه ی رسمی اینستاگرام سریال آکتور از صفحات فعال در اینستاگرام بوده و اخبار این سریال را در صفحه اش به اشتراک گذاشته که بررسی اینستاگرامش، در واقع مروری است بر سریال آکتور و سکانس های دیدنی آن و بازیگران سریال آکتور.آدرس اینستاگرام صفحه رسمی سریال آکتور @actor_series می باشد.

صفحه اینستاگرام سریال آکتور

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

26 دیدگاه

  1. سریال خوب و‌متفاوتیه من لذت میبرم وقتی هر قسمتشو نکاه میکنم مخصوصا وقتی دوست عزیزم داره بازی میکنه . دم همتون گرم حرف ندارید .

  2. این سریال بی نظیره عالیه خیلی کاراکتراشو دوست دارم و چیزی که واقعا دلم میخواد اینه که قسمت آخر تئاتر آقای مستوفی کامل اجرا و پخش بشه

  3. این زن مهرانفر چی میگه؟ چه بازی افتضاحی داشت!!! بابا فک و فامیل و نیارید وقتی یه اکت طبیعی هم بلد نیستن!!!

  4. رشد موی احمد مهران فر خیلی زیاده تو یه روز دوباره موهاش بلند شد سوتی ندید لطفا سریال بدی نیست

  5. تقریبا تنها سریال ایرانی این سال‌ها بود که نخواست به هر زور و ترفندی کمر به افسرده کردن مخاطب و تصویر ناتوانی شخصیت‌های زن ببندد. (فکر کنم فقط خاتون این نوع برخورد را داشت) فکر خلاق خیلی بکری هم داشتید. این‌ها را باید تقدیر کرد. خیلی ممنون. ولی قسمت آخرش را با سرعت بستید. هرچند معنی‌دار و منطقی. خسته نباشید. 👏🏼👏🏼👏🏼

  6. 👎👎👎اونوقت میگن چرا سریالای ایرانی رو نمیخرید و حمایت نمی‌کنید. وقتی سریالای ایرانی به مخاطب احترام نمی‌ذارن و سریع سر و تهشو میخوان هم بیارن، چرا باید کلی وقت بذاریم برای دیدنشون که آخرش حس توهین فقط بهمون دست بده؟ اون از سریال قورباغه، اینم از آکتور 😑

  7. هرچقدر نوید و مهرانفر ضعیف بازی کردن نقشهای مکمل عالی بودن از گلاره گرفته تا هومن و آرش فلاحت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا