اخبار بازیگرانبازیگران ایرانیفیلم ایرانی

تجربه بازی امیر آقایی در فیلم شب، داخلی، دیوار از زبان خودش

فیلم شب، داخلی، دیوار فیلمی رو به انتشار به نویسندگی و کارگردانی وحید جلیلوند و تهیه‌کنندگی علی جلیلوند از سال ۲۰۲۲ است. این اثر در ژانر اجتماعی تولید شده است. در این مطلب، خبرهای مربوط به این فیلم و همین‌طور اطلاعاتی را که تاکنون از حاشیه و اصل فیلم شب، داخلی، دیوار منتشر شده می‌خوانید.

کارگردان فیلم شب، داخلی، دیوار چه کسی است؟

کارگردان فیلم شب، داخلی، دیوار وحید جلیلوند است.

خلاصه داستان و موضوع فیلم شب، داخلی، دیوار چیست؟

در خلاصه ی فیلم شب، داخلی، دیوار آمده است :اقدامِ خودکشیِ یک فرد نابینا به نام علی توسط سرایدار خانه‌اش متوقف می‌شود. او بعداً به علی اطلاعاتی دربارهٔ زنی فراری به نام لیلا می‌دهد که در آن ساختمان پنهان شده‌است. علی، مصمم به کمک به این زن می‌شود… .

اسامی بازیگران فیلم شب، داخلی، دیوار در نقش های اصلی چیست؟

نوید محمدزاده، دایانا حبیبی و امیر آقایی از بازیگران نقش های اصلی فیلم شب، داخلی، دیوار هستند.

مشخصات فیلم شب، داخلی، دیوار

نام فیلمشب، داخلی، دیوار
نویسنده و کارگردانوحید جلیلوند
تهیه‌کنندهعلی جلیلوند
ژانر اجتماعی
سال ساخت1399
انتشارسپتامبر ۲۰۲۲ (ونیز)
شرکت تولید
استودیوی مهر طاها
توزیع‌کنندهمَچ فکتوری (جهانی)
مدت زمان۱۲۶ دقیقه

فیلم شب، داخلی، دیوار

دانلود رایگان فیلم شب، داخلی، دیوار

شب، داخلی، دیوار قرار است برای نخستین بار با عنوان «Beyond the Wall — Shab, Dakheli, Divar» در هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز در اوایل سپتامبر ۲۰۲۲ نمایش داده شود.

همانند فیلم برادران لیلا از سعید روستایی در جشنواره کن با بازی نوید محمدزاده، فیلم جلیلوند نیز از مقامات ایرانی مجوز دریافت نکرده‌است. شرکت آلمانی مَچ فکتوری در ژوئیهٔ ۲۰۲۲ حقوق بین‌المللی فیلم را تضمین کرد.

تا بدین لحظه هیچ گونه اخباری مبنی بر تاریخ و زمان اکران فیلم شب داخلی دیوار وحید جلیلوند در سینما و شبکه نمایش خانگی رسانه ای نشده است.

لیست بازیگران فیلم شب، داخلی، دیوار

  • نوید محمدزاده در نقش علی
  • دایانا حبیبی در نقش لیلا
  • امیر آقایی
  • علیرضا کمالی
  • دانیال خیری خواه
  • سعید داخ

بازیگران فیلم شب، داخلی، دیوار

عوامل فیلم شب، داخلی، دیوار

  • کارگردان: وحید جلیلوند
  • تهيه کننده: علی جلیلوند
  • نويسنده: وحید جلیلوند
  • مدیر روابط عمومی و مشاور رسانه ای: نغمه دانش آشتیانی
  • مدیر تبلیغات: امیر حسین بزرگ زادگان
  • فیلمبردار: ادیب سبحانی
  • طراح صحنه و لباس: کیوان مقدم
  • موسیقی: انتخابی اثری از  محمدرضا شجریان
  • صدا: داریوش صادق پور، علیرضا علویان
  • جلوه‌های بصری: محمد برادران
معرفی و زمان پخش سریال بازنده با هنرنمایی علیرضا کمالی و پیمان قاسم خانی

معرفی نویسنده و کارگردان فیلم شب، داخلی، دیوار

وحید جلیلوند در ۲۱ اسفند سال ۱۳۵۴ در شهر تهران متولد شد.او فارغ‌التحصیل رشته کارگردانی تئاتر از دانشگاه تهران است و فعالیت هنری خود را از ۱۵ سالگی با بازی در تئاتر آغاز کرد و با گویندگی، تدوین و کارگردانی در رادیو و تلویزیون ادامه داد. جلیلوند در سال ۱۳۸۲ به دلیل نقدهای تند اجتماعی و سیاسی در برنامه‌های زنده رادیو، ممنوع الکار شد.او همچنین فعالیتش را در تلویزیون رسمی ایران از سال ۱۳۷۴ با تدوینگری آغاز کرد و سپس به کارگردانی و ساخت مستند پرداخت. وحید جلیلوند تاکنون بیش از ۳۰ مستند ساخته‌است.

اولین نقش آفرینی جدی او در تلویزیون در مقام بازیگر در سال ۱۳۸۸ و بازی در سریال نردبام آسمان به کارگردانی محمدحسین لطیفی، در نقش غیاث‌الدین جمشید کاشانی، ستاره‌شناس و ریاضی‌دان شهیر ایرانی است. او در این سال در فیلم زمهریر به کارگردانی علی روئین‌تن بازی کرد که پس از نمایش در جشنواره فیلم فجر توقیف شده و تاکنون موفق به اکران نشده‌است.

وحید جلیلوند برنامه ساختارشکنانه چهل دقیقه بدون قضاوت را در سال ۱۳۹۰ طراحی و کارگردانی کرد که به بررسی معضلات اجتماعی جامعه می‌پرداخت. این برنامه پس از پخش چند قسمت، متوقف شد.

جلیلوند به مدت بیست سال نوازنده و معلم دف بوده و سه تار نیز می‌نوازد. او در توصیف ویژگی‌های غیر اخلاقی خود در مصاحبه با شبکه خبری هافینگتن پست خود را صادق و تلخ توصیف می‌کند.

نقطه عطف کارنامه هنری وحید جلیلوند کارگردانی نخستین فیلم سینمایی بلند او در سال ۱۳۹۳ به نام چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت است که در سی و سومین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و در بخش نگاه نو، سیمرغ بلورین بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را تصاحب کرد. این فیلم موفقیت‌های داخلی و بین‌المللی متعددی را کسب نمود که می‌توان به جایزه خلاقیت و استعداد درخشان انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران، جایزه فیپرشی منتقدین از هفتاد و دومین دوره جشنواره فیلم ونیز جایزه بهترین فیلم جشنواره بین المذاهب ایتالیا،جایزه پنگوئن طلایی جشنواره فیلم ایسلند،و جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره وزول فرانسهاشاره نمود. جلیلوند در توصیف این فیلم گفته‌است: «این فیلم ادای احترامی است به واژه جوانمردی. واژه‌ای که مردم ایران احترام بسیاری برای آن قائلند… من در کشوری زندگی می‌کنم که خداوند نعمت‌های فراوانی به آن عطا کرده‌است ولی افسوس که بسیاری از مردم کشورم از آن سهمی ندارند. فیلم چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت نقدی بر جامعه و شیوه اداره آن است.»

زندگینامه و بیوگرافی حامد بهداد ، از عکاسی و خوانندگی تا ستاره شدن

معرفی نویسنده و کارگردان فیلم شب، داخلی، دیوار

معرفی فیلم شب، داخلی، دیوار

شب، داخلی، دیوار سومین فیلم سینمایی بلند وحید جلیلوند است که فیلمنامهٔ آن را نیز نوشته‌است. برادرش علی به عنوان تهیه‌کننده فعالیت می‌کند. جلیلوند نقش‌های اصلی را به نوید محمدزاده و امیر آقایی که پیش از این در دو فیلم بلند قبلی او چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت (۲۰۱۵) و بدون تاریخ، بدون امضاء (۲۰۱۷) ظاهر شده‌بودند، اختصاص داد.

گفته می‌شود ساخت این فیلم حداقل دو سال طول کشیده‌است، و تصویربرداری در پی ابتلای محمدزاده، بازیگر نقش اول، به کووید ۱۹ زمانی متوقف شده‌بود.

فیلم سینمایی شب داخلی دیوار ساخته وحید جلیلوند که دو سالی می‌شود که مراحل فیلمبرداری آن به پایان رسیده است به دلیل موضوع بسیار حساسش احتمال گرفتن مجوز در ایران را در شرایط کنونی ندارد ؛ بنابراین سازندگان تصمیم گرفته اند که این فیلم را برای جشنواره ونیز ارسال کنند تا شاید شانسی برای شرکت در این جشنواره معتبر داشته باشند . ولی این کار هم ساده نخواهد بود چون فیلم برادران لیلا هم بدون مجوز در جشنواره کن به نمایش درآمد و در حال حاضر توقیف است. اما این فیلم که گریزی به اتفاقات آبان ۹۸ می‌زند دوسالی می‌شود نه در جشنواره فجر و نه در وزارت ارشاد قبول نمی‌شود. باید دید سازنده بدون تاریخ بدون امضا چه تدبیری برای فیلمش می اندیشد که شنیده می‌شود نوید محمدزاده بازی فوق العاده قوی را به نمایش گذاشته است.

پخش جهانی «شب، داخلی، دیوار» به کمپانی آلمانی رسید

کمپانی «Match Factory» مستفر در آلمان، حق پخش جهانی فیلم «شب، داخلی، دیوار» ساخته جدید وحید جلیلوند را در اختیار گرفت.

خلاصهٔ داستان

اقدامِ خودکشیِ یک فرد نابینا به نام علی توسط سرایدار خانه‌اش متوقف می‌شود. او بعداً به علی اطلاعاتی دربارهٔ زنی فراری به نام لیلا می‌دهد که در آن ساختمان پنهان شده‌است. علی، مصمم به کمک به این زن می‌شود.

ژانر فیلم شب، داخلی، دیوار

این فیلم در ژانر اجتماعی تولید شده است.

تجربه امیر آقایی از همکاری با وحید جلیلوند و امتداد نقش «بدون تاریخ بدون امضا» در «شب، داخلی، دیوار» | آقایی : هنوز کاوه نریمان نمی‌گذارد بخوابم

امیر آقایی، بازیگر مشترک سه فیلم وحید جلیلوند، به بهانه انتشار نسخه غیرقانونی «شب، داخلی، دیوار»، در ویدئویی کوتاه به سختی‌های فرو رفتن در نقش‌های این کارگردان و تاثیری که در روحش گذاشته اشاره کرده و گفته که بعد از ایفای نقش کاوه نریمان «بدون تاریخ، بدون امضا» هنوز نتوانسته است شب‌ها بخوابد. این بازیگر در «شب، داخلی، دیوار»، باز هم در قالب همین نقش به میدان آمده است.

زندگی شخصی و هنری حدیث میر امینی و همسرش + فیلم ها و تصاویر دیدنی

امیر آقایی در فیلم «بدون تاریخ، بدون امضا»، نقش دکتر پزشکی قانونی به نام کاوه نریمان را داشت. یک شب با موتوری که یک خانواده سوار آن بودند تصادف می‌کرد. کودکی که روی موتور بود زمین می‌خورد. دکتر اصرار داشت که کودک را به بیمارستان ببرند و از سرش عکس بگیرند، اما پدر کودک قبول نمی‌کرد و مبلغی پول از او می‌گرفت و می‌رفت. صبح روز بعد، کاوه در محل کارش در پزشکی قانونی، با جسد همان پسربچه روبه‌رو می‌شد. نتیجه آزمایش‌ها تایید می‌کردند که علت مرگ پسربچه، مسمومیت غذایی است اما عذاب‌وجدان نمی‌گذاشت کاوه زندگی راحتی داشته باشد.

حالا در فیلم «شب، داخلی، دیوار»، بار دیگر نقش کاوه نریمان، دکتر پزشکی قانونی را بازی می‌کند. خودش می‌گوید هفده سال است که هر روز در پزشکی قانونی با پرونده‌های مختلفی سروکار دارد و مشخص می‌شود بعد از ماجرایی که در «بدون تاریخ، بدون امضا» برایش رخ داده، زندگی بسیار سختی را گذرانده است. حالا سعی می‌کند با توجه به تجربیاتش علی را مجاب کند که خودش را به دردسر نیندازد.

آقایی در ویدئویی که این روزها در فضای مجازی منتشر شده از سختی کار با وحید جلیلوند صحبت به میان آورده و بخصوص از تاثیری که ایفای نقش کاوه نریمان روی روحیه‌اش داشته است گفته. او تعریف کرده که در فیلم جدید، در استایلی متفاوت نقش کاوه نریمانی را دارد که گویا افتاده‌تر شده است. اقایی تعریف کرده: «بعد از بدون تاریخ بدون امضا هنوز نمی‌توانم تا هوا روشن نشده بخوابم. من نقش کاوه نریمان را داشتم که سایه قطعا رهایش کرده و رفته. چه حالی برایش گذشته که قوز می‌کند و می‌داند سایه و مادرش نیستند.»

همزمان با صحبت‌هایی که از او می‌شنویم، بخش‌هایی از پشت‌صحنه و تلاش کارگردان برای تغییر استایل او به نحوی که افتاده‌تر به نظر برسد را می‌بینیم.

او درباره چگونگی فرو رفتن در این نقش توضیح داده: «هرچقدر سخت‌تر و بیشتر درگیر شوی، کار بهتر درمی‌آید و خودش را نشان می‌دهد. به نظرم کار بی‌نظیری بود.»

ناگفته هایی درمورد فرزندان امین حیایی

آقایی گفته که بعد از نقش‌افرینی در قالب کاوه نریمان، به درک جدیدی از زندگی رسیده است: «مهمترین چیزی که به نظرم در جلسات تمرین برای کاوه نریمان پیش آمد این بود که هیچ چیز در این هستی ارزشش را ندارد.»

امیر آقایی در فیلم شب، داخلی، دیوار

پوستر فیلم شب، داخلی، دیوار

پوستر فیلم شب، داخلی، دیوار

جوایز و نامزدی‌ها" class="index-title">

جوایز و نامزدی‌های فیلم شب، داخلی، دیوار

شب، داخلی، دیوار همراه با فیلم خرس نیست از جعفر پناهی، به عنوان نماینده‌های ایران برای رقابت اصلی در هفتاد و نهمین دوره جشنواره فیلم ونیز انتخاب شدند. وحید جلیلوند با این فیلم برای نخستین بار برای دریافت شیر طلایی، جایزهٔ اصلی این جشنواره به رقابت می‌پردازد.[۱۰]

جشنوارهتاریخ مراسمجایزهدریافت‌کنندهنتیجه
جشنواره فیلم ونیز۳۱ اوت — ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲شیر طلاییوحید جلیلونددر جریان

نقد و بررسی" class="index-title">

نقد و بررسی فیلم شب، داخلی، دیوار

ایندی‌وایر

لیلا لطیف | تاریخ سینما پر از فیلم‌های پرنقصی درباره معلولان است؛ با وجود این به نظر می‌رسد وارد دوران جدیدی شده‌ایم که آثار مبتکرانه‌ای برای جبران گذشته ساخته می‌شوند. «آوای متال» یا «صدای فلز» (Sound of Metal) استفاده درخشانی از طراحی صدا کرده است تا تماشاگرانش بهتر چگونگی محدودیت‌های شنوایی و شنیدن صداهای نامفهوم و دچار اعوجاج را تجربه کنند. «شب، داخلی، دیوار» هم به‌گونه‌ای مشابه سراغ نابینایی رفته است و با ساختاری سنجیده می‌خواهد ما را بهتر با آنچه پروتاگونیست فیلم تجربه می‌کند آشنا کند و حس نابینایی را به بهترین شکل ممکن به ما منتقل کند.

اسکرین‌دیلی

جاناتان رامنی |  بعضی از صحنه‌های اکشن فیلم خیلی خوب از کار درآمده‌اند… که اگر طراحی و اجرای دقیق و پویای آن‌ها با تدوینی درست و سنجیده همراه نمی‌شد، چنین نتیجه‌ای حاصل نمی‌شد که در بستر سینمای ایران شگفت‌انگیز باشد. در این خصوص، نزدیک شدن فیلم به تابوها هم شامل اقدام به خودکشی و نمایش صمیمیتی می‌شود که بین شخصیت‌های مرد و زن اصلی شدت می‌گیرد، گرچه آن‌ها اغلب در یک قاب دیده نمی‌شوند؛ اما رنگ و لعاب فیلم بیش از حد سنگین و غم‌افزاست.

آی‌آن‌سینما

نیکلاس بِل | ادیب سبحانی فیلمبردار در فضای داخل آپارتمان شخصیت اصلی، استفاده خوبی از تقلای کلاستروفوبیک علی کرده است اما پیکار این کارگر که به آشفتگی نزول پیدا می‌کند و چند بار هم به نمایش درمی‌آید، تدوین بدی دارد و از نظر بصری هم ناخوشایند است… «شب، داخلی، دیوار» روی‌هم‌رفته خسته‌کننده است و پرده سوم فیلم به شکل عجیب و حتی مضحکی به‌شدت افت می‌کند که با توجه به مهارت جلیلوند – که در فیلم قبلی‌اش از خود نشان داده بود – غافلگیرکننده است.

حقایقی جالب از زندگی هانده ارچل Hande Erçel بازیگر جذاب ترک

ورایتی

جسیکا کیانگ | هیچ‌کس از تماشای فیلم عمیقا ناخوشایند و به‌شدت تاثیرگذار وحید جلیلوند جان سالم به در نمی‌برد و هر فردی تا حدی دچار آزردگی روحی می‌شود. «شب، داخلی، دیوار» تمثیلی خشونت‌بار برای تاثیرهای ترومایی ناشی از حضور در جامعه‌ای است که می‌توان آن را بین دایره‌های ششم و هفتم جهنم قرار داد. فیلم ترکیب عجیبی از یک تریلر روان‌شناختی پیچیده با چاشنی ژانر علمی‌تخیلی است با درامی در لوکیشن محدود یک اتاق که می‌خواهد نتایج عذاب کشیدن و زجر دیدن فردی از جامعه را به نمایش بگذارد. «شب، داخلی، دیوار» نمونه‌ای از فیلمسازی استادانه و درخشان است که روی داستانی پیاده شده که آن‌قدر تیره‌وتار و بی‌رحمانه است که شما احتمالا آرزو می‌کنید کمی کم‌تر از این خوش‌ساخت می‌بود تا به شما بهانه‌ای برای روی برگرداندن بدهد.

فیلم شب داخلی دیوار در جشنواره ونیز ۲۰۲۲

فیلم شب داخلی دیوار اولین تجربه بین‌المللی‌اش را با حضور در هفتاد و نهمین دوره جشنواره فیلم ونیز ۲۰۲۲ آغاز کرد. فیلم در بخش مسابقه جشنواره حاضر شد و مخاطبان نسبت به فیلم واکنش‌های متفاوت و نسبتا مثبتی داشتند.

نشست خبری فیلم شب داخلی دیوار در جشنواره ونیز ۲۰۲۲
نشست خبری فیلم شب داخلی دیوار در جشنواره ونیز ۲۰۲۲

وحید جلیلوند در یادداشتی که درباره فیلمش به جشنواره فیلم ونیز داده نوشته است: در سال ۲۰۱۸ در فایلی صوتی از شاعر معروف ایرانی درباره احیای امید از دست رفته مردم شنیدم: «بدون امید، هرگز قدرت ایستادن نخواهیم یافت… نه هوای تازه برای نفس کشیدن… نه زندگی مانده تا زندگی کند.» از خودم پرسیدم چگونه می توانیم به مردم مجروح از بدبختی ها و ظلم، امید به ایستادن، نفس کشیدن و زندگی دوباره بدهیم. پاسخ در شعری بود: «تصور کن دنیا در خواب است و هیچ نامه ای به مقصد نمی رسد، / تصور کن بعضی ها دورند یا نبوده اند / تصور کن نان را از سفره بردارند و کلمات را از کتابی، شکوفه های درختان و لبخند از لبان ما، با رویاهای ما چه خواهند کرد؟» و این آغاز شب، داخلی، دیوار بود.

سیر تا پیاز زندگی آرش نوذری و ناگفته های زندگی شخصی او

حرف‌های عوامل فیلم شب داخلی دیوار در جشنواره ونیز ۲۰۲۲

نشست خبری فیلم شب داخلی دیوار به کارگردانی وحید جلیلوند در محل برگزاری جشنواره فیلم ونیز برگزار شد. در این نشست وحید جلیلوند کارگردان، علی جلیلوند تهیه‌کننده، نوید محمدزاده و دایانا حبیبی بازیگران فیلم حضور داشتند.

وحید جلیلوند در نشست خبری فیلم شب داخلی دیوار که در جشنواره فیلم ونیز برگزار شد در پاسخ به سئوالی درباره احساس نیازی که برای ساخت این فیلم پیدا کرده است گفت: گاهی وقت‌ها احساس نیاز فکر شده نیست. یعنی در ناخودآگاه یک نویسنده شکل می‌گیرد. اینکه مشخصا احساس نیاز به موضوعی پیدا کنم؛ اینطور نبوده. اما به گمانم  جهان معاصر نشان داده که حلقه مفقوده و قطعه گمشده‌اش عشق است و برای برگشت این قطعه گمشده ما به از خود گذشتگی و شرافت نیاز داریم این شاید اولین احساس نیازی است که هر آدمی یا هر موثری در ذهن خودش پرورش می‌دهد و طبیعتا من هم از این قاعده مستثنی نبودم.

وی در ادامه با اشاره به مفهوم امید در فیلمش گفت: به تعبیر من امید در دنیای امروز بیشتر در ذهن آدم‌ها شکل می‌گیرد. صرفا نه در ایران بلکه در تمام دنیا. البته که نسبتش با هم فرق می‌کند. وقتی صبح از خواب بیدار می‌شوید و تلویزیون را روشن می‌کنید و اخبار را مرور می‌کنید همه چیز دست به دست هم داده که امید را از شما بگیرد برای اینکه زندگی را به کام شما تلخ کند و رنج های شما را مضاعف کند. به گمانم اگر بشر امروز نتواند امید را در قلب و صندوق ذهنش نگه ندارد از دست می‌رود. برای همین این فیلم دائم بین واقعیت و خیال رفت و برگشت می‌کند. برای اینکه خیال ما را امروز زنده نگه می‌دارد.

نوید محمدزاده: من ممنوع‌الکار نیستم

نوید محمدزاده بازیگر فیلم شب داخلی دیوار در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرانی رادیوفردا درباره اینکه آیا بعد از اتفاق‌های جشنواره کن او با محدودیت در کار مواجه شده است گفت: من فقط به این سوال خارج از فیلم پاسخ می‌دهم چون در این فیلم با عشق کار کردم و دوست دارم درباره آن صحبت کنم. هیچ ابلاغ و متن رسمی‌ای مبنی بر کار نکردن من وجود ندارد و من در حال حاضر در سریال آکتور نیما جاویدی مشغول کار هستم.

سیر تا پیاز زندگی سعید آقاخانی و همسرش گلرخ حقیقی

جلیلوند در پاسخ به پرسش بابک غفوری‌آذر خبرنگار رادیوفردا که درباره بیانیه تفنگت را زمین بگذار پرسیده بود و اشاره‌ای هم در فیلم جلیلوند بود گفت: اگرچه شاید دلم نمی‌خواست وارد موضوعات سیاسی شوم اما دوست دارم به سوال شما پاسخ بدهم. گفت هرکسی از ظن خود شد یار من. جناب غفوری‌آذر همانطور که از پیام سال گذشته من که درباره موضوعات آب خوزستان بود یک عده در ایران صرفا آنچه را که خواستند برداشت کردند به گمانم آنطور که شما هم خواستید از پیام من برداشت کردید. شما صرفا برداشت کردید که تفنگت را زمین بگذار. اما این را برداشت نکردید که من در تمام طول آن پیام ماموران امنیتی و پلیس را برادرم خطاب کردم. من در این فیلم هم این کار را کردم. در این فیلم هم قهرمان من یک مامور امنیتی است که برادر من است. چنانچه که نگاه ما از یک نگاه دو قطبی که یا له یک جریانیم یا علیه یک جریانیم به یک تعادلی برسد که چه کسی که اون طرف ایستاده و ما که اینطرف هستیم هر دو برادر هم هستیم گفت‌وگو سهل‌تر و آسان‌تر می‌شود. طبیعتا شما شاید تصور کنید این حرف‌ها را برای این می‌زنم که چون در ایران هنوز زندگی و کار می‌کنم مجبورم اینطور حرف بزنم. واقعا اینطور نیست. من در صورت ماموران امنیتی در ایران گفتم برادرم به شما هم می‌گویم برادرم. این دو قطبی به شدت آزارم می‌دهد. من در فیلم و در آن ون امنیتی دو مامور دارم. یکی وظیفه محور است دیگری که نوید نقشش را بازی می‌کند وجدان محور است. آن مامور وظیفه محور صرفا به این فکر می‌کنم که الا و لابد باید وظیفه خودم را انجام دهم و هیچ کاری غیر از این نباید بکنم. و دیگری علاوه بر وظیفه‌اش به قلبش هم رجوع می‌کند. من در آن پیامم خطاب به ماموران امنیتی و خطاب به پلیس گفتم برادرم علاوه بر وظیفه‌ات به قلبت هم رجوع کن. هیچ چیز در دنیا سیاه مطلق و سفید مطلق نیست. چنانچه حاکمیت و اپوزوسیون از نگاه برادری با هم گفت‌وگو کنند این امکان وجود دارد که خشونت کمتری شکل بگیرد.

نوید محمدزاده درباره نقش خود در فیلم و چگونگی ارتباط با آن گفت: وقتی فیلمنامه را خواندم خیلی فوق‌العاده بود و احساس کردم که فیلمی است که نمونه آن را قبلا در سینمای ایران ندیدیم. من برای این نقش در نزدیک به ۲ ماه ۱۷ کیلو وزنم را کم کردم و ۷ ماه با یک رژیم سخت آن را حفظ کردم. هر روز صبح روی وزنه می‌رفتم و وزنم را چک می‌کردم که نکند ۱۰۰ گرم اینور آنور شده باشم. چون فیزیکی که در ذهن وحید بود خیلی اهمیت داشت. ما در پیش تولید تمرین‌های ندیدن داشتیم و در طول تولید یکبار لوکیشن فیلم را دیدم. بعد از فیلم هم شخصیت علی را در خانه هم ادامه دادم و این کاراکتر در من چنان تاثیری گذاشت که بعد از پایان فیلم نسبت به خانواده و عشقم یک نوید متفاوت را بروز دادم. بازی در این نقش یک سفر معنوی بود که توانست من را تغییر دهد و خوشحالم این اتفاق افتاد و فراتر از بحث سینما و بازیگری بود. از تمام گروه هم ممنونم چون یک قانونی وجود داشت که وقتی من وارد لوکیشن می‌شوم سکوتی برقرار می‌شد و من حتی جای دوربین را هم نمی‌دانستم. وقتی فیلم را اولین بار در دفتر تولید دیدم یکی دو ساعت سکوت کردم و وقتی با همسرم فرشته به کوچه رفتیم شروع کردم به گریه کردن. به من گفت چه احساسی داری گفتم تمام رویایی که از اولین روزی که به بازیگری ورود کردم توی این فیلم تبدیل به واقعیت شده.

رئالی‌ها و بارسایی های دو آتیشه سینمای ایران چه کسانی هستند؟

دایانا حبیبی بازیگر نقش اول زن فیلم درباره حضورش در این فیلم گفت: من شاگرد آقای جلیلوند بودم و ۲ سال در دفتر ایشان حضور داشتم. من هیچ وقت فیلمنامه را نخواندم و فقط یکبار آن را شنیدم. چون همه دور هم جمع شدیم و آقای جلیلوند فیلمنامه را برای همه خواندند. وقتی فیلمنامه تمام شد به همه گفتند که بیرون بروند و به من گفتند تو بمان. بعد از چند لحظه به من گفتند که قرار است نقش لیلا را تو بازی کنی. بعد از مدتی آقای جلیلوند گفتند تو دیگر توی این دفتر کار نمی‌کنی و باید نقش لیلا را زندگی کنی. حقوق هم بهت نمی‌دهم و باید بروی و کارگری کنی. من مجبور شدم برای امرار معاشم در ساندویچی کارگری کنم و در خانه‌های مردم کار کنم تا به نقش نزدیک شوم. محل زندگیم تغییر کرد و روابطم با خانواده و دوستام قطع شد و دوستای جدید داشتم از همان طبقه اجتماعی که لیلا وجود داشت. نکته مهمی که بود این بود که آقای جلیلوند یک شناسنامه کامل از لیلا داشت ولی من باید برای رسیدن به آن کاراکتر باید همه چیز را خودم می‌ساختم.

نوید محمدزاده در نشست خبری فیلم شب داخلی دیوار در جشنواره ونیز ۲۰۲۲
نوید محمدزاده در نشست خبری فیلم شب داخلی دیوار در جشنواره ونیز ۲۰۲۲

بیوگرافی بازیگران فیلم شب، داخلی، دیوار

نوید محمدزاده در نقش علی

نوید محمدزاده بازیگر فیلم سینمایی شب،داخلی،دیوار به کارگردانی وحید جلیلوند است.او در این فیلم نقش نابینا را ایفا میکند که این نقش وی را وارد چالش های جدیدی از بازیگری میکند.

نوید محمدزاده پیش از این با برادران جلیلوند فیلم سینمایی بدون تاریخ، بدون امضا را کار کرده است. او برای همین فیلم برنده سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از سی و پنجمین دوره جشنواره فجر شد.

فلامک جنیدی را بهتر بشناسید ؛ از ازدواج و تولد دوقلوهایش تا مهاجرت به انگلیس

نوید محمدزاده (زاده ۱۷ فروردین ۱۳۶۵T تهران) بازیگر سینما و تئاتر ایران است. نقش‌ آفرینی وی در فیلم عصبانی نیستم موجب تحسین بسیاری از منتقدین گردید، تا جایی که بسیاری محمدزاده را شایسته دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد در سی‌ و دومین دوره جشنواره فیلم فجر می‌دانستند.

همچنین وی ۲ بار پیاپی موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر و همچنین تندیس بهترین بازیگر مرد جشن حافظ گردیده‌ است.

نوید محمدزاده

دایانا حبیبی در نقش لیلا

دایانا حبیبی با حضور در فیلم شب،داخلی،دیوار اولین تجربه همکاری با وحید جلیلوند کارگردان این فیلم را کسب میکند.

او که این فیلم نقش اصلی زن را ایفا میکند ملیتی ایرانی-گرجستانی دارد و از شاگردان وحید جلیلوند بوده است. این فیلم از اولین و مهم ترین فیلم هایی است که وی در آن نقش آفرینی میکند وی با حضور در این فیلم با هنرمندان با تجربه بسیاری همکاری کرده است.

دایانا حبیبی بازیگر زن «شب، داخلی، دیوار»

امیر آقایی

امیر آقایی با ایفای نقش در فیلم سینمایی شب،داخلی،دیوار تازه ترین تجربه اش را با وحید جلیلوند کارگردان این فیلم کسب میکند.

او اولین بار با افای نقش در فیلم چهارشنبه 19 اردیبهشت در سال 1393 با جلیلوند همکاری کرده است داستان این فیلم دربارهٔ سه شخصیت است که روایت هر کدام به‌صورت جداگانه بازگو می‌شود که امیر آقایی در نقش جلال آشتیانی یکی از این سه شخصیت است.

بعد از آن در سال 1395 نیز با بازی در فیلم بدون تاریخ بدون امضا بار دیگر با این کارگردان همکاری کرده است ضمن اینکه او در این فیلم با نوید محمد زاده نیز هم بازی شده است . این فیلم همکاری مجدد امیر آقایی و نوید محمدزاده در فیلم تازه وحید جلیلوند نیز محسوب میشود.

کشف حجاب روناک یونسی در کانادا

امیر آقایی (متولد ۱۳۴۹ ارومیه) بازیگر اهل ایران و برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در فیلم شنای پروانه از سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر است.

نخستین نقش وی در سینما در فیلم ارتفاع پست به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا بود. او با بازی در فیلم زن دوم شاید به تعبیری متفاوت‌ ترین حضورش در سینما را تجربه کرد. آقایی در سریال اولین شب آرامش نیز حضور داشت و ارتباط خوبش با احمد امینی کارگردان این سریال، باعث شد دوباره در ساخته دیگر احمد امینی یعنی بی‌گناهان ایفای نقش کند.

امیر آقایی

علیرضا کمالی

علیرضا کمالی با ایفای نقش درفیلم سینمایی شب داخلی دیوار اولین همکاری اش را با وحید جلیلوند انجام می دهد.

وی اولین نقش آفرینی اش را در سال 1382 همزمان با ایفای نقش در سینما و سریال  های تلویوزیونی آغاز کرده است و در این سال ها با کارگردان های با تجربه بسیاری همکاری کرده است.

علیرضا کمالی با نام اصلی علیرضا کمالی‌نژاد (زاده ۲۷ اردیبهشت ۱۳۵۹، تهران) بازیگر است. از مهم‌ترین آثار علیرضا کمالی می‌توان به بازیگری در سریال قلب یخی، فیلم اخراجی‌ها و فیلم سد معبر اشاره کرد.

علیرضا کمالی

سعید داخ

سعید داخ با حضور در فیلم سینمایی شب،داخلی،دیوار تازه ترین همکاری اش را با وحید جلیلوند کارگردان این فیلم تجربه میکند.

وی پیش از این نیز با ایفای نقش در فیلم سینمایی بدون تاریخ،بدون امضا با وحید جلیلوند همکاری کرده است همچنین وی در این فیلم با امیر آقایی و نوید محمدزاده نیز هم بازی شده است و شب داخلی دیوار همکاری مجدد آن هاست.

سعید داخ

دانیال خیری خواه

دانیال خیری خواه از دیگر بازیگران فیلم سینمایی شب داخلی دیوار تازه ترین ساخته وحید جلیلونداست.

وی بازیگری را با ایفای نقش در تئاتر آغاز کرده است و همچنین در سال های اخیر نیز در فضای مجازی با ساختن کلیپ به شهرت و محبوبیت نسبی در بین مردم رسیده است شب،داخلی،دیوار اولین نقش آفرینی او در فیلم سینمایی محسوب میشود.

دانیال خیری خواه

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا