اخبار بازیگرانبازیگران خارجیبازیگران مردبازیگران هالیوودبیوگرافی بازیگران

بیوگرافی تام هنکس ، ستاره پولساز هالیوود از کودکی تا به امروز

در این بخش بیوگرافی تام هنکس از بازیگران مرد معروف هالیوود را مرور میکنیم. بیوگرافی تام هنکس بازیگر، کارگردان، نویسنده و تهیه کننده‌ی ۶۵ ساله‌ی آمریکایی که برای بازی در فیلم‌های ماندگار زیادی از جمله فارست گامپ «Forrest Gump» و مسیر سبز «The Green Mile» و صداپیشگی شخصیت وودی در سری انیمیشن‌های داستان اسباب بازی شناخته می‌شود ، به همراه اطلاعاتی از زندگی شخصی و هنری او با عکس های شخصی او و خانواده اش را میبینیم. به بهانه‌ی انتشار اثر جدید این ستاره یعنی فیلم Finch در این مقاله به بیوگرافی تام هکنس می‌پردازیم و آثار و افتخارات او را مرور می‌کنیم. در ادامه با بازیگرآنلاین همراه باشید.

تام هنکس چند سال سن دارد؟

تام هنکس زاده ۹ ژوئیهٔ ۱۹۵۶است و ۶۶ سال سن دارد.

معروف ترین فیلم تام هنکس کدام است؟

معروف ترین فیلم تام هنکس فارست گامپ «Forrest Gump» و مسیر سبز «The Green Mile» است.

تام هنکس فعالیت خود را از چه سالی آغاز کرد؟

تام هنکس از سال 1977 تا کنون فعالیت میکند.

خلاصه بیوگرافی تام هنکس

نام اصلیتوماس جفری هَنکس Thomas Jeffrey Hanks
نام هنریتام هنکس
تاریخ تولد۹ ژوئیهٔ ۱۹۵۶ ‏(۶۶ سال)
محل تولدکنکورد، کالیفرنیا، ایالات متحده
شهروندیایالات متحده ، یونان
تحصیلاتدانشجوی انصرافی دانشگاه ایالتی کالیفرنیا، سکرمنتو
کالج چابوت
پیشهبازیگر و فیلمساز
سالهای فعالیت۱۹۷۷–اکنون
همسرسامانتا لوئیس (ا. ۱۹۷۸–ج. ۱۹۸۷)
ریتا ویلسون
(ا. ۱۹۸۸)
فرزندان4فرزند :کالین ، الیزابت ،چستر و ترومن
نوه هامیچایا هنکس، اولیویا جین هنکس، شارلوت برایِنت هنکس
قد183 سانتی متر

بیوگرافی تام هنکس

بیوگرافی تام هنکس

در بیوگرافی تام هنکس با نام کامل توماس جفری هَنکس Thomas Jeffrey Hanksآمده است: وی متولد ۹ ژوئیه ۱۹۵۶ بازیگر و فیلم‌ساز آمریکایی است. او برای نقش‌های کمدی و دراماتیک خود شناخته شده و یکی از محبوب‌ترین و مشهورترین بازیگرانِ جهان است. همچنین از او به‌عنوان یکی از نمادهای فرهنگی آمریکا یاد می‌شود.

دوران کودکی تام هنکس
دوران کودکی تام هنکس

فیلم‌های هنکس بیش از ۴٫۹ میلیارد دلار در آمریکای شمالی و بیش از ۹٫۹۶ میلیارد دلار در سراسر جهان فروش داشته، و او را به چهارمین بازیگر پرفروش در آمریکای شمالی بدل می‌سازد.

در ادامه بیوگرافی تام هنکس میخوانیم : در دوران دانشجویی،او رشته تئاتر را انتخاب کرد. وی در ابتدا در کالج چابوت شروع به مطالعه کرد و دو سال بعد به دانشگاه ایالتی کالیفرنیا، سکرمنتو انتقالی گرفت. تام هنکس در سال ۱۹۸۶ طی مصاحبه‌ای با مجله نیویورک گفت که کلاس‌های نمایشی بهترین جا برای شخصی است که دنبال ایجاد سر و صدای زیاد و خودنمایی است. من وقت زیادی را برای رفتن به نمایش‌ها گذاشتم.

در طول سال‌های درس‌خواندن در رشته تئاتر، تام با وینست دولینگ آشنا می‌شود. وینست دولینگ از مسئولان یکی از تئاترها بود و به پیشنهاد وی، تام به عنوان کارآموز به آنجا می‌رود. دوره کارآموزی تام ۳ سال به درازا می‌کشد و تام با تمامی قسمت‌های تئاتر شامل تهیه کنندگی، نور، طراحی صحنه و … آشنا می‌شود که در نهایت نیز تصمیم به ترک تحصیل از دانشگاه می‌گیرد. در همین دوره بود (حدود سال ۱۹۷۸) که تام بخاطر بازی در یکی از همین نمایش‌ها موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر شد.

عکس دوران جوانی تام هنکس

قد تام هنکس

در بیوگرافی تام هنکس بهتر است بدانید قد او 183 سانتی متر است.

معرفی رابرت دنیرو هنرپیشه معروف آمریکایی

بیوگرافی خانواده تام هنکس

در بیوگرافی تام هنکس درباره خانواده اش میخوانیم: وی زاده شهر کنکورد در ایالت کالیفرنیا است. پدرش اموس مافورد هنکس، آشپز دوره‌گرد و مادرش جنت مریلین، در بیمارستان کار می‌کرد. اصل و نسب مادر تام پرتغالی است. اما پدربزرگ و مادربزرگ وی از طرف پدری جزء مهاجران بریتانیایی هستند. پدر مادر تام در سال ۱۹۶۰ از یکدیگر جدا شدند. سه فرزند بزرگ خانواده به نام‌های سندرا (در حال حاضر: نویسنده)، لری (استاد دانشگاه در ایلینوی) و تام به همراه پدرشان زندگی را ادامه دادند. در حالی که کوچکترین برادر آنها، جیم (در حال حاضر: بازیگر و فیلم‌ساز) به دنبال مادرش رفت.

تام هنکس مسیحی انجیلی بوده و در دوران مدرسه در میان دانش‌آموزان و معلمان دانش‌آموز محبوبی نبوده‌است. وی بعدها طی مصاحبه‌ای با مجله رولینگ استون گفت که در آن دوران به شدت خجالتی بوده‌است؛ ولی خود را کودکی خوب و مسئولیت پذیر توصیف کرد.
در سال ۱۹۶۵ پدر تام مجدداً ازدواج کرد. وی از همسر دومش که از نسب چینی بود سه فرزند داشت که دو تن آن‌ها به همراه تام زندگی می‌کردند.

ازدواج و وضعیت تاهل تام هنکس

بیشترین جستجوها در بیوگرافی تام هنکس درباره همسر ایشان است که شما عزیزان میخواهید بدانید همسر ایشان کیست.

ازدواج اول تام هنکس + فرزندان

تام هنکس در ابتدا با سامانتا لوییس ازدواج نمود (۱۹۷۸ تا ۱۹۸۷) در زمانی که این دو از هم جدا شدند، ۲ فرزند به نام‌های کالین (متولد ۱۹۷۷) و الیزابت (متولد ۱۹۸۲) داشتند.

ازدواج دوم تام هنکس + فرزندان

در ادامه بیوگرافی تام هنکس آمده است در سال ۱۹۸۸ هنکس با ریتا ویلسون ازدواج می‌کند. این دو پیش‌تر در سر صحنه فیلم‌برداری مجموعهٔ تلویزیونی رفقای صمیمی با یکدیگر آشنا شده بودند اما کمی بعد رابطه‌ای عاشقانه میان آن‌ها شکل می‌گیرد. این زوج دو فرزند پسر نیز دارند. چستر (متولد ۱۹۹۰) و ترومن (متولد ۱۹۹۵)

او از معدود هنرمندان سرشناس هالیوودی است که از سال 1367 به همسر دوم خود وفادار مانده و هنوز با وی زندگی عاشقانه دارند، این زوج سال 2011 نوه دار شدند.

تام همچنین در لیست محبوب‌ترین‌ترین ستاره‌های سرشناس آمریکا قرار دارد. هنکس برای اولین بار و زمانی که پسرش کالین هنکس بچه‌دار شد، پدربزرگ نیز شد. نام نوه‌اش اولیویا است که در سال ۲۰۱۱ به دنیا آمد. نوه دومش نیز به نام شارلوت در سال ۲۰۱۳ به دنیا آمد.

تام هنکس و همسرش
تام هنکس و همسرش
تصاویر خانوادگی تام هنکس
تصاویر خانوادگی تام هنکس
عکس های خانوادگی تام هنکس
عکس های خانوادگی تام هنکس
عکس تام هنکس و پسرش کالین هنکس
عکس تام هنکس و پسرش کالین هنکس

علایق و حقایقی درباره تام هنکس

در ادامه بیوگرافی تام هنکس میکنیم بر علایق و حقایقی درباره ی او.با ما همراه باشید.

تام هنکس طرفدار دموکرات ها

در بیوگرافی تام هنکس بهتر است بدانید او از حامیان حزب دموکرات است. در انتخابات سال ۲۰۰۸ آمریکا زمانی که وی یک فیلم را در حساب خود در مای‌اسپیس منتشر کرد مشخص شد که او از کاندیداتوری باراک اوباما حمایت می‌کند. او همچنین طی انتخابات ۲۰۱۶ از حامیان هیلاری کلینتون بود. همچنین در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا او از جو بایدن حمایت کرد.

تام هنکس طرفدار محیط زیست

تام همچنین در مورد حمایت از محیط زیست نیز فعالیت‌هایی دارد و از سرمایه‌گذاران حوزه اتومبیل‌های الکترونیکی است. وی مالک دو اتومبیل تویوتا آرای‌وی۴ ای‌وی و ای‌سی پروپلوشن ای‌باکس می‌باشد.

تام هنکس عضو انجمن نجوم

در بیوگرافی تام هنکس جالب است بدانید همچنین آقای هنکس از حامیان مالی چند پروژه ناسا می باشد

معرفی فیلم مایسترو (Maestro) یکی از جذاب ترین آثار هالیوود

از بچگی دوست داشت یک روز فضانورد شود اما ریاضی بلد نبود و نتوانست، حالا بخاطر حمایت های خود از اعضای انجمن نجوم ملی آمریکا نیز می باشد

چاپ کتاب تام هنکس

تام هنکس در سال 1396 مجموعه داستان های خود بنام ماشین تحریر را منتشر کرد، این کتاب توسط محمد جوادی با اجازه خود هنکس ترجمه شده و در ایران قابل دسترس می باشد

از سیارک تا نشان رنجری تام هنکس

شهرت او به حدیست که سیارکی به نام وی 12818 Tomhanks نامگذاری شده است، او همچنین بخاطر بازی در فیلم نجات سربازان رایان، نشان افتخاری یگان رنجر ارتش آمریکا را دارد.

اهدای مدال آزادی به تام هنکس

باراک اوباما در سال 2016 در آخرین روزهای اقامتش در کاخ سفید، مراسم اهدای” مدال آزادی” را برای آخرین بار در دوره ریاست جمهوری اش انجام داد و به 21 نفر از امریکایی ها، بالاترین درجه افتخار امریکا را اهدا کرد که یکی از این افراد تام هنکس بود.

اهدای مدال آزادی به تام هنکس
اهدای مدال آزادی به تام هنکس

بیماری تام هنکس

در بیوگرافی تام هنکس طبق گفته‌های خودش مبتلا به دیابت نوع ۲ است. در دوازده مارس سال ۲۰۲۰ مشخص شد تام هنکس و همسرش ریتا ویلسون به کروناویروس کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند.

دین تام هنکس

تام هنکس یک مسیحی است. او در مورد زمانی که به کلیسا می‌رود می‌گوید: باید بگویم که وقتی به کلیسا می‌روم (که همیشه می‌روم)، عمیقاً در مورد این راز فکر می‌کنم که چرا؟ چرا مردم آن چیزی هستند که هم‌اکنون هستند؟ چرا اتفاقهای بد برای آدمهای خوب می اُفتد و چرا اتفاقهای خوب برای آدمهای بد اتفاق می‌افتد؟ و من فکر می‌کنم که راز این موضوع تقریباً در تئوری وحدت بشریت است.

شروع فعالیت هنری تام هنکس

در ادامه بیوگرافی تام هنکس به فعالیت هنری او میرسیم: این بازیگر کار خود را با بازی در تئاتر آغاز کرد و برای اجرا در نمایش دو نجیب‌زاده‌ی ورونایی اثر ویلیام شکسپیر برنده‌ی جایزه شد.

همزمان با بازیگری، بعنوان کارآموز در یک تئاتر محلی کار می کرد و با دوره های مختلف تهیه کنندگی، نور و طراحی صحنه آشنا می شود، اما سال آخر دانشگاه از تحصیل انصراف می دهد

تام هنکس از سینما تا تلویزیون

در سال ۱۹۷۹ تام به نیویورک نقل مکان می‌کند. وی در آنجا در فیلم او می‌داند تنها هستی He Knows You’re Alone محصول ۱۹۸۰ نقش‌آفرینی می‌کند. همچنین نقشی در فیلم تلویزیونی معماها و هیولاها نیز به وی داده می‌شود. در اوایل ۱۹۷۹ یکی از نقش‌های کلیدی فیلم ماندرک به کارگردانی دنیل سثرن را نیز بازی می‌کند.

سال بعد تام یکی از نقش‌های کلیدی را در سریال کمدی دوستان صمیمی (Bosom Buddies) بازی می‌کند. این سریال محصول شبکه ان‌بی‌سی بود.

سپس تام به لس آنجلس می‌رود. در آنجا به همراه پیتر اسکولاری نمایش مرا بخندان را بازی می‌کنند. در میان آثار اولیه وی، مجموعه تلویزیونی دوستان صمیمی با اینکه در سطح بالایی قرار نداشت ولی نظر منتقدان بسیاری را به خود جلب کرد.

نقش‌آفرینی‌های جذاب تام در مجموعه‌های قبلی‌اش، ران هاوارد، کارگردان هالیوود، که در آن زمان در حال کار روی فیلمش بود را مجاب کرد که از تام برای حضور در فیلمش دعوت کند. در ابتدا قرار بود در فیلم اسپلش(Splash) تام نقش بازیگر اصلی داستان را داشته باشد که این نقش به بازیگر دیگری داده شد ولی نهایتاً تام موفق شد نقش اصلی داستان را بازی کند. این فیلم کمدی رمانتیک که توسط ران هاوارد کارگردانی شده، یکی از بهترین فیلم‌های کمدی آن سال بود که نام تام هنکس را به عنوان نقش اول خود یدک می‌کشید. فیلم Splash در گیشه نیز با استقبال خیلی خوبی روبه رو شد و توانست بیش از ۶۹ میلیون دلار به جیب بزند. موفقیت این فیلم باعث شد تا هنکس در فیلم‌های کمدی بیشتری در آن سال‌ها بازی کند که از جمله‌ی آنها می‌توان به دو فیلم Nothing in Common و Dragnet اشاره کرد که هر دوی آنها فروش خیلی خوبی را تجربه کردند.

شباهت عجیب و غریب بنیسیو دل تورو و بهروز وثوقی

دوران موفقیت و شکست تام هنکس

در بیوگرافی تام هنکس بازی در فیلم هیچ چیز مشترک(محصول ۱۹۸۶) به همگان ثابت کرد که تام هنکس قابلیت ایفای نقش‌های بسیار جدی را نیز دارد.

او در سال 1988 در فیلم کمدی بزرگ Big بازی کرد که اولین نامزدی اسکار و اولین جایزه‌ی گلدن گلوب را در بخش بهترین بازیگر نقش اول مرد برای هنکس به همراه آورد. این فیلم کمدی در کنار فروش ۱۵۰ میلیون دلاری در جلب نظر منتقدین نیز موفق عمل کرد. میانگین نمرات فیلم Big در وب‌سایت متاکریتیک تا زمان نگارش این مقاله برابر با ۷۳ است.

فیلم پانچ‌لاین Punchline دومین اثر تام در آن سال بود که به موفقیت چندانی دست پیدا نکرد. این وضعیت یک سال دیگر نیز ادامه پیدا کرد و دو فیلم دیگر این ستاره یعنی ترنر و هوک Turner and Hooch و حومه‌نشین‌ها The ‘Burbs به سرنوشتی مشابه دچار شدند. جالب است بدانید که تام هنکس از فیلم ادیسه فضایی 2001: A Space Odyssey ساخته‌ی استنلی کوبریک به عنوان فیلم محبوب خود یاد می‌کند. از دیگر فیلم‌های مورد علاقه‌ی این ستاره می‌توان به فارگو، پدرخوانده،فیل Elephant و شب‌های عیاشی Boogie Nights اشاره کرد.

تام هنکس دهه‌ی نود میلادی را با شکست بزرگ فیلم مزایای غرور The Bonfire of the Vanities شروع کرد. این فیلم درام که توسط برایان دی پالما کارگردانی شده بود با نقدهای تندی از سوی منتقدین همراه شد و فروش بسیار پایینی را تجربه کرد.

شهرت تام هنکس

در بیوگرافی تام هنکس میخوانیم : فیلم A League of Their Own لیگ خودشام محصول ۱۹۹۲ تام را مجدداً به اوج برد. در این دوره بود که تام اظهار کرد نقش‌آفرینی‌های اولیه‌اش خوب نبوده‌اند و اکنون او پیشرفت کرده‌است. نقش آفرینی او در این فیلم به همراه مدونا و جینا دیویس به یک موفقیت تجاری بزرگ تبدیل شد. همچنین منتقدین نیز نقدهای عمدتا مثبتی روانه‌ی فیلم کردند.

فیلم کمدی رمانتیک Sleepless in Seattle یکی دیگر از فیلم‌های تام هنکس است که برای او نامزدی گلدن گلوب را به همراه آورد. همچنین در سال ۱۹۹۲ ستاره‌ای در پیاده‌روی مشاهیر هالیوود به تام هنکس اختصاص یافت.

در ادامه بیوگرافی تام هنکس میخوانیم: در سال ۱۹۹۳ تام توانست اولین جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد برای بازی در نقش اندرو بکت در فیلم فیلادلفیا Philadelphia برنده شود.او برای بازی در این فیلم ۱۳ کیلوگرم وزن کم کرد. فیلم فیلادلفیا در سالن‌های سینما با استقبال خوب تماشاگران همراه شد و بیش از ۲۰۰ میلیون به جیب زد.

شوک بزرگ ماجرای پسر ساعد سهیلی و گلوریا هاردی

در سال ۱۹۹۴ تام در فیلم مشهورش، فارست گامپ نقش‌آفرینی کرد.بدون شک یکی از بهترین و ماندگارترین نقش آفرینی‌های تام هنکس مربوط به فیلم فارست گامپ «Forrest Gump» است. داستان این فیلم در مورد مردی به نام فارست گامپ است که حین انتظار برای اتوبوس با زنی آشنا شده و داستان زندگی خود را برای او تعریف می‌کند. تام برای بازی در این فیلم برای دومین بار پیاپی برنده‌ی جایزه‌ی اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد شد که او را به دومین بازیگر پس از اسپنسر تریسی تبدیل می‌کند که دو سال پیاپی برنده‌ی این جایزه شده است. جالب است بدانید که هر دو بازیگر در سنی مشابه به این مهم دست پیدا کرده بودند. تام چندی بعد در مورد این فیلم اظهار کرد که وقتی فیلم‌نامه فیلم را خواند، فیلم بزرگ و موفقی را دیده که مخاطب آن را دیده و احساس خواهد کرد.

فیلم فارست گامپ به جوایز و افتخارات زیادی از جمله بهترین فیلم اسکار دست پیدا کرد. با استقبال گسترده‌ی مردم از این فیلم در سینماها، فارست گامپ به پرفروش‌ترین فیلم آمریکا در سال ۱۹۹۴ تبدیل شد. فیلم Forrest Gump در حال حاضر رتبه‌ی دوازدهم را در فهرست ۲۵۰ فیلم برتر وب‌سایت IMDB بر عهده دارد. همچنین نیمکت معروف این فیلم در موزه‌ای در ایالت جورجیای آمریکا نگهداری می‌شود.

تام هنکس در فیلم فارست گامپ
تام هنکس در فیلم فارست گامپ

غوغای اسپیلبرگ و تام هنکس

در بیوگرافی تام هنکس آمده است: در سال ۱۹۹۵ دو پروژه‌ی مهم داشت که اولین آنها فیلم Apollo 13 به کارگردانی ران هاوارد بود. این فیلم اقتباسی از کتاب Lost Moon و بر اساس یک حادثه‌ی واقعی محسوب می‌شود که در آن ماموریت آپولو ۱۳ برای فرود روی ماه با شکست مواجه شده و ناسا برای سالم برگرداندن فضانوردان و سفینه تلاش می‌کند. فیلم Apollo 13 مطابق انتظار با استقبال بالایی مواجه و فروش بالایی را تجربه کرد.

انیمیشن داستان اسباب بازی «Toy Story» دومین اثر این بازیگر در آن سال بود که با فروش ۳۹۴ میلیون دلاری به پرفروش‌ترین فیلم سال تبدیل شد. تام هنکس در این انیمیشن وظیفه‌ی صداپیشگی شخصیت وودی را بر عهده داشت. او در سه قسمت بعدی این انیمیشن نیز مانند سابق صداپیشه‌ی وودی بود. فیلم That Thing You Do اولین فیلم بلند به نویسندگی و کارگردانی هنکس است که خودش نیز نقش اول آن را بر عهده داشت. این کمدی موزیکال در مقایسه با دیگر کارهای این ستاره با موفقیت تجاری کمتری روبه رو شد اما همچنان فروش و نمرات خوبی را تجربه کرد.

فیلم نجات سرباز رایان «Saving Private Ryan» به کارگردانی استیون اسپیلربگ یکی دیگر از آثار مهم و ماندگار تام هنکس است. داستان این فیلم در زمان جنگ جهانی دوم و همزمان با نبرد ساحل نورماندی جریان دارد؛ جایی که کاپیتان میلر و گروهش برای پیدا کردن سرباز رایان و برگرداندن او به خانه به دلیل کشته شدن سه برادرش، راهی ماموریت می‌شوند. هنکس برای بازی در این فیلم نامزد اسکار و گلدن گلوب شد.

تام هنکس در فیلم نجات سرباز رایان
تام هنکس در فیلم نجات سرباز رایان

از زمان اکران فیلم تاکنون، نجات سرباز رایان همواره جایگاه ویژه‌ای در فهرست بهترین فیلم‌های اکشن با محوریت جنگ جهانی دارد و برخی آن را بهترین فیلم این ژانر می‌دانند. این فیلم که با بودجه‌ی ۷۰ میلیونی ساخته شده بود در مجموع بیش از ۴۸۰ میلیون دلار از سینماهای سراسر جهان به جیب زد. از دیگر ستارگان فیلم نجات سرباز رایان می‌توان به وین دیزل و مت دیمن اشاره کرد. هنکس برای ایفای نقش کاپیتان میلر از ارتش آمریکا جایزه دریافت کرد.

معرفی فیلم سینما متروپل بهترین فیلم چهل و یکمین جشنواره ی فیلم فجر

تام هنکس از سال ۱۹۹۶ تاکنون: بازیگری، کارگردانی و تهیه کنندگی

در بیوگرافی تام هنکس فیلم سینمایی «آن کاری که می‌کنی!» اولین تجربه سینمایی تام هنکس در مقام کارگردان است. این فیلم محصول سال ۱۹۹۶ میلادی است و داستان یک گروه موسیقی را روایت می‌کند.

تام هنکس همچنین تهیه کنندگی، نویسندگی و کارگردانی سریال کوتاه از زمین به ماه را نیز بر عهده داشت. این سریال کوتاه محصول شبکه اچ‌بی‌او است. این سریال که برنده جایزه امی نیز شده یکی از پر هزینه‌ترین مجموعه‌هایی بود که تا آن زمان برای تلویزیون ساخته شده بود.

پروژه بعدی تام، محصول همکاری او با استیون اسپیلبرگ، فیلمی به نام نجات سرباز رایان بود. داستان فیلم جستجو به دنبال یک سرباز در میدان جنگی فرانسه بود. این فیلم یکی از بزرگ‌ترین موفقیت‌های تام هنکس محسوب می‌شود و نظر بسیاری از مخاطبین و منتقدین را به خود جلب کرد. همچنین این فیلم ملقب به بهترین فیلم جنگی‌ای که تا به آن روز ساخته شده، شد و استیون اسپیلبرگ نیز جایزه اسکار کارگردانی را از آن خود کرد.

در بیوگرافی تام هنکس پروژه بعدی وی فیلم نامه داری بود که با مگ رایان در این فیلم هم‌بازی بود. در سال ۱۹۹۹ تام با پروژه مسیر سبز شروع به همکاری کرد. همچنین قسمت دوم داستان اسباب‌بازی‌ها را نیز صداگذاری کرد. سال بعد نیز به خاطر بازی در فیلم دورافتاده Cast Away موفق به دریافت یک گلدن گلوب و نامزدی دریافت جایزه اسکار شد.هنکس برای بازی در فیلم Cast Away نزدیک به ۲۵ کیلوگرم وزن خود را زیاد کرد.

تام هنکس در فیلم مسیر سبز
تام هنکس در فیلم مسیر سبز
تام هنکس در فیلم Cast Away
تام هنکس در فیلم Cast Away

همچنین در سال ۲۰۰۱ تام به تیم کارگردانی سریال کوتاه جوخه برادران پیوست و مشغول به کارگردانی شد.

فیلم بعدی تام نتیجه همکاری وی با سم مندس بود. نام این فیلم جاده‌ای به‌سوی تباهی بود که تام نقش منفی داستان که یک آدم‌کش فراری بود را داشت. در فیلم بعدی تام هنکس مجدداً همکاری‌ای با اسپیلبرگ در فیلم اگه می‌تونی منو بگیر داشت. در این فیلم بازیگران مشهور دیگری همچون لئوناردو دی‌کاپریو نیز به ایفای نقش پرداخته‌اند.

در همان سال تام هنکس به همراه همسرش، ریتا ویلسون فیلم عروسی یونانی بزرگ من را ساختند. در اوت ۲۰۰۷ تام به همراه همسرش و چندی از دست‌اندرکاران فیلم علیه شرکت گَلد سیرکل فیلمز شکایت کردند و علت شکایت نیز سهم شرکت از سود فروش فیلم بود.

در بیوگرافی تام هنکس میخوانیم: در سال ۲۰۰۴ تام در فیلم برادران کوئن به نام قاتلین پیرزن شرکت کرد. فیلم بعدی او همکاری مجدد وی با اسپیلبرگ، ترمینال بود. همچنین در نتیجه همکاری با رابرت زمکیس فیلم قطار سریع‌السیر قطبی را ساخت که یک فیلم خانوادگی بود.

 تام هنکس در فیلم ترمینال
تام هنکس در فیلم ترمینال

در سال ۲۰۰۶ تام در فیلم پرفروش رمز داوینچی نقش‌آفرینی کرد. این فیلم که در ماه مه ۲۰۰۶ عرضه شد فروشی بالغ بر ۷۵۰ میلیون دلار را در سرتاسر جهان تجربه کرد. اثر بعدی وی نیز مستندی هفت قسمتی به نام جنگ به کارگردانی کن برنز بود. چندی بعد وی در فیلم سیمپسون‌ها نیز ظاهر شد و نقش خودش را بازی کرد.

عکسی دیده نشده از علی صادقی و خانواده طنزش

در سال ۲۰۰۷ تام هنکس در فیلم جنگ چارلی ویلسون بازی کرد. وی در این فیلم نقش چارلی ویلسون، سناتور دموکرات ایالت تگزاس را بازی کرد. فیلم در دسامبر ۲۰۰۷ به نمایش درآمد و تام هنکس به خاطر بازی در این فیلم نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شد.

تام هنکس ستاره‌ی توقف ناپذیر

در سال ۲۰۰۹ فیلم فرشتگان و شیاطین با بازی تام هنکس به روی صحنه رفت. این فیلم بر اساس داستانی با همین نام و به قلم دن براون ساخته شده بود. با نمایش این فیلم مشخص شد که تام یکی از بالاترین دستمزدها را در بین بازیگران هالیوودی دریافت می‌کند. در همین سال نیز وی برای دهمین بار در پخش زنده شنبه شب ظاهر شد.

تام تهیه‌کنندگی فیلم جایی که موجودات وحشی هستند که یک فیلم برای کودکان بود را بر عهده داشت. همچنین در سال ۲۰۱۰ مجدداً از تام برای صداگذاری انیمیشن داستان اسباب‌بازی ۳ دعوت شد.

در سال ۲۰۱۱ تام فیلم لری کراون را کارگردانی کرد که در این فیلم در کنار جولیا رابرتس به ایفای نقش پرداخته‌است. این فیلم نتوانست موفقیت زیادی کسب کند و انتقادات بسیاری نیز به آن شد. در همین سال بود که در فیلم فوق‌العاده بلند و بیش از حد نزدیک نیز به ایفای نقش پرداخت.

در بیوگرافی تام هنکس از دیگر فیلم‌های او می‌توان به کاپیتان فیلیپس اشاره نمود که داستان واقعی یک گروگانگیری را روایت می‌کند. همچنین فیلم نجات آقای بنکس که در آن تام با بازیگرانی همچون اما تامپسون و کالین فارل هم‌بازی شد. در این فیلم تام نقش والت دیزنی را بازی می‌کند. گفتنی است که تام اولین بازیگری است که شخصیت والت دیزنی را بازی کرده‌است.

تام هنکس در فیلم کاپیتان فیلیپس
تام هنکس در فیلم کاپیتان فیلیپس

تام هنکس در سال ۲۰۱۵ در فیلم موفق درام تاریخی پل جاسوس‌ها به کارگردانی استیون اسپیلبرگ نقش آفرینی کرد. در سال ۲۰۱۶ در نقش یک خلبان در فیلم سالی به کارگردانی کلینت ایستوود ظاهر شد.

تام هنکس در فیلم پل جاسوس‌ها
تام هنکس در فیلم پل جاسوس‌ها
تام هنکس در فیلم سالی
تام هنکس در فیلم سالی

فیلم‌های جدید تام هنکس

فیلم دایره The Circle نیز میزبان ستارگانی همچون اما واتسون، جان بویگا و صد البته تام هنکس بود. این ستاره همزمان با این فیلم با یار قدیمی خود یعنی استیون اسپیلبرگ در فیلم The Post همکاری کرد. تمرکز این فیلم درام روی نمایش نبرد بین رسانه و دولت آمریکا بود.

هنکس در سال ۲۰۱۹ به عنوان صداپیشه با سازندگان انیمیشن داستان اسباب‌بازی ۴، همکاری کرد.  فیلم روزی زیبا در محله A Beautiful Day in the Neighborhood یکی از بهترین فیلم‌های هنکس در چند سال اخیر است که برای او نامزدی اسکار، بفتا و گلدن گلوب را در بخش بهترین بازیگر مرد به همراه داشت. این فیلم داستان واقعی دوستی یک خبرنگار و مجری تلویزیون را روایت می‌کند.

در بیوگرافی تام هنکس فیلم اخبار جهان News of the World یکی دیگر از کارهای موفق تام در سال‌های اخیر است که با وجود پخش از شبکه‌ی نتفلیکس با استقبال خوبی در سالن‌های سینما همراه شد.

دومین اثر او در سال ۲۰۲۰ فیلم سگ تازی Greyhound بود که داستان درگیری یک کشتی جنگی آمریکا با زیردریایی آلمانی را در جریان جنگ جهانی دوم روایت می‌کند. فیلم Finch نیز جدیدترین اثر منتشر شده از تام هنکس تا زمان نگارش این مقاله است که فینچ به همراه سگ و رباتش را در یک دنیای آخرالزمانی به تصویر کشیده است.

ماجرای دعوای ریحانه پارسا و بهنوش بختیاری چه بود؟

پروژه‌های آینده‌ی تام هنکس

در بیوگرافی تام هنکس بهتر است بدانید تام هنکس فیلم‌های زیادی را برای اکران در آینده‌ی نزدیک دارد که از جمله‌ی آنها می‌توان به فیلم زندگینامه‌ی الویس پریسلی اشاره کرد. فیلم بعدی وس اندرسون یعنی Asteroid City نیز میزبان این ستاره در کنار ستارگانی همچون مارگو رابی، آدرین برودی، تیلدا سوینتن و اسکارلت جوهانسون خواهد بود. همچنین دیزنی، هنکس را برای ایفای نقش پدر ژپتو در فیلم Pinocchio انتخاب کرده است. این فیلم‌ها در سال ۲۰۲۲ میلادی اکران خواهند شد. از دیگر فیلم‌های تام هنکس که اطلاعات زیادی از آنها منتشر نشده، می‌توان به فیلم کمدی درام A Man Called Ove اشاره کرد. همچنین شایعاتی از حضور او در فیلم In the Garden of Beasts به کارگردانی جو رایت به گوش می‌رسد.

تام هنکس بیش از چهل سال تجربه‌ی بازیگری دارد که برای او افتخارات زیادی از جمله ۲ جایزه اسکار و ده‌ها جایزه‌ی دیگر به همراه داشته است. همچنین چهار عنوان از آثار او یعنی داستان اسباب بازی، فارست گامپ، نجات سرباز رایان و A League of Their Own بخاطر بخاطر تاثیرات تاریخی، فرهنگی و زیبایی شناسی در کتابخانه‌ی کنگره‌ی آمریکا به ثبت ملی رسیده‌اند. تام هنکس طبق آخرین آمار سال ۲۰۲۱ میلادی بیش از ۴۰۰ میلیون دلار ثروت دارد. همچنین مجموع فروش فیلم‌های او بیش از ۵ میلیارد دلار است که او را به یکی از پول‌سازترین بازیگران تاریخ تبدیل می‌کند.

لیست آثار هنری تام هنکس

در ادامه بیوگرافی تام هنکس باید بگوییم در جدول‌های جداگانه می‌توانید فهرست آثاری که او در آنها به هنرنمایی پرداخته است را مشاهده کنید.

فیلم های تام هنکس

سالعنوانبه عنوانیادداشت
بازیگرتهیه‌کنندهدیگرنقش
۱۹۸۰می‌داند که تنها هستیآرینهنهالیوت
۱۹۸۴شلپ شلوپآرینهنهآلن بائر
پارتی مجردیآرینهنهریک گاسکو
۱۹۸۵مردی با یک کفش قرمزآرینهنهریچارد هارلن درو
داوطلبانآرینهنهلارنس واتلی بورن سوم
۱۹۸۶گودال پولآرینهنهوالتر فیلدینگ جونیور
هیچ‌چیز مشترکآرینهنهدیوید باسنر
هربار که بگوئیم خدانگهدارآرینهنهدیوید بردلی
۱۹۸۷دامآرینهنهکارآگاه پپ استریبک
۱۹۸۸بزرگآرینهنهجاش باسکین
پانچ‌لاینآرینهنهاستیون گلد
۱۹۸۹حومه‌نشین‌هاآرینهنهری پترسون
ترنر و هوکآرینهنهکارآگاه اسکات ترنر
۱۹۹۰جو در برابر آتشفشانآرینهنهجو بنکس
آتش غرورآرینهنهشرمن مک کوی
۱۹۹۲بروشور رادیویی [en]آرینهنهمایک بزرگتر/راویتک‌جلوه
لیگ خودشانآرینهنهجیمی دوگان
۱۹۹۳بی‌خواب در سیاتلآرینهنهسام بالدوین
فیلادلفیاآرینهنهاندرو بکت
۱۹۹۴فارست گامپآرینهنهفارست گامپ
۱۹۹۵آپولو ۱۳آرینهنهجیمز لاول
داستان اسباب‌بازیآرینهنهکلانتر وودینقش صدا
۱۹۹۶آن کاری که می‌کنی!آرینهکارگردان و فیلمنامه‌نویسآقای وایت
۱۹۹۸نجات سرباز رایانآرینهنهکاپیتان جان اچ میلر
ایمیل داریآرینهنهجو فاکس
۱۹۹۹داستان اسباب‌بازی ۲آرینهنهکلانتر وودینقش صدا
مسیر سبزآرینهنهپل اجکامب
۲۰۰۰دورافتادهآریآرینهچاک نولاند
۲۰۰۲عروسی یونانی پرریخت‌وپاش و بزرگ مننهآرینهن/م
جاده‌ای به‌سوی تباهیآرینهنهمایکل سالیوان، پدر
اگه می‌تونی منو بگیرآرینهنهکارل هانرتی مأمور اف‌بی‌آی
۲۰۰۴قاتلین پیرزنآرینهنهپروفسور جی اچ دور
کانی و کارلانهآرینهن/م
ترمینالآرینهنهویکتور ناوورسکی
الویس ساختمان را ترک کردآرینهنهمیل‌باکس الویسکامئو
قطار سریع‌السیر قطبیآریآرینهویکتور ناوورسکیصندوق پست الویس رهبر ارکستر / پسر / پدر / اسکروج/ بابا نوئل / هوبوضبط صدا و حرکتتهیه‌کننده اجرایی
۲۰۰۵دلتنگی باشکوه: قدم زدن روی ماه به صورت سه بعدینهآریفیلمنامه‌نویس و راوین/مآی‌مکس only
۲۰۰۶رمز داوینچیآرینهنهاستاد رابرت لنگدن
ماشین‌هاآرینهنهوودی کارکامئو؛ نقش صدا
مورچه‌کشنهآرینهن/م
استارتر برای ۱۰ [en]نهآرینهن/م
۲۰۰۷ایوان قادر مطلقنهآرینهن/متهیه‌کننده اجرایی
جنگ چارلی ویلسونآریآرینهچارلی ویلسون
سیمپسون‌هاآرینهنهخودشکامئو؛ نقش صدا
۲۰۰۸ماما میا!نهآرینهن/متهیه‌کننده اجرایی
شهر اخگرنهآرینهن/م
۲۰۰۹باک هوارد بزرگآریآرینهآقای گیبل
زندگی من در ویرانی [en]نهآرینهن/متهیه‌کننده اجرایی
فرشتگان و شیاطینآرینهنهپروفسور رابرت لنگدون
جایی که موجودات وحشی هستندنهآرینهن/م
فراتر از تمام مرزها [en]نهآریراوین/مفیلم کوتاه
تهیه‌کننده اجرایی
۲۰۱۰داستان اسباب‌بازی ۳آرینهنهکلانتر وودینقش صدا
۲۰۱۱تعطیلات هاوایی [en]آرینهنهکلانتر وودیفیلم کوتاه؛ نقش صدا
لری کراونآریآریکارگردان و فیلمنامه‌نویسلری کرون
ریزه میزهآرینهنهکلانتر وودیفیلم کوتاه؛ نقش صدا
فوق‌العاده بلند و بیش از حد نزدیکآرینهنهتوماس شل جونیور
۲۰۱۲کلاود اطلسآرینهنهدکتر هنری گوس/مدیر هتل/
رکس پارتی جور کنآرینهنهآیزاک ساکس/درموت هاگینز/فیلم کوتاه؛ نقش صدا
۲۰۱۳پارکلندنهآرینهکاوندیش شبیه بازیگر/زاکری
کاپیتان فیلیپسآرینهنهکلانتر وودی
نجات آقای بنکسآرینهنهوالت دیزنی
۲۰۱۵پل جاسوس‌هاآرینهنهجیمز داناوان
ایتاکاآریآرینهآقای مکولیتهیه‌کننده اجرایی
۲۰۱۶عروسی یونانی پرریخت‌وپاش و بزرگ من ۲نهآرینهن/متهیه‌کننده
هلوگرامی برای پادشاهآریآرینهآلن کلی
سالیآرینهنهکاپیتان چسلی “سالی” سولنبرگر
ماشین تحریر کالیفرنیا [en]آرینهنهخودشمستند
دوزخآرینهنهپروفسور رابرت لنگدون
۲۰۱۷دایرهآریآرینهایمون بیلی
مارک فلت: مردی که کاخ سفید را به خاک سیاه نشاندنهآرینهن/متهیه‌کننده
پستآرینهنهبن برادلی
۲۰۱۸ماما میا! دوباره شروع کنیمنهآرینهن/متهیه‌کننده اجرایی
۲۰۱۹داستان اسباب‌بازی ۴آرینهنهکلانتر وودینقش صدا
روزی زیبا در محلهآرینهنهفرد راجرز
۲۰۲۰سگ تازیآرینهفیلمنامه‌نویسفرمانده ارنست کراوز
بورات ۲آرینهنهخودشکامئو
اخبار جهانآرینهنهکاپیتان جفرسون کایل کید
۲۰۲۱فینچآرینهنهفینچ واینبرگ
۲۰۲۲الویسآرینهنهسرهنگ تام پارکرپس تولید
مردی به نام اوتو [en]فیلم تاکنون منتشر نشده‌استآریآرینهاتوفیلمبرداری
TBAپینوکیوفیلم تاکنون منتشر نشده‌استآرینهنهپدر ژپتوپس تولید
استروید سیتیفیلم تاکنون منتشر نشده‌استآرینهنهپس تولید
ماجرای شروع بازیگری و شهرت غزل شاکری از 9 سالگی
تام هنکس در فیلم بی خواب در سیاتل
تام هنکس در فیلم بی خواب در سیاتل

آثار تلویزیونی تام هنکس

سال(ها)عنوانبه عنوانیادداشت
بازیگرتهیه‌کنندهدیگرنقش(ها)
۱۹۸۰قایق عشقآرینهنهریک مارتینقسمت: «دوستان و عاشقان/گروهبان گاو/خانم مادر»
۱۹۸۰–۱۹۸۲دوستان بوسومآرینهنهکیپ/بافی ویلسون
۱۹۸۲مارپیچ‌ها و هیولاهاآرینهنهرابی ویلینگتله‌فیلم
تاکسیآرینهنهگوردونقسمت: «جاده نرفته: قسمت ۱»
روزهای خوشآرینهنهدکتر دواین توئیچلقسمت: «یک مورد کوچک از انتقام»
۱۹۸۳–۱۹۸۴ارتباط خانوادگیآرینهنهند دانلیقسمت: «فراری‌ها قسمت ۱ و ۲»
قسمت: «بگو عمو»
۱۹۸۵–۲۰۲۰پخش زنده شنبه شبآرینهمیزبانشخصیت‌های مختلف۱۰ بار به عنوان میزبان (۱۹۸۵–۲۰۲۰)
۹ بار به عنوان مهمان/کامئو (۲۰۰۱–۱۷)
۱۹۹۲قصه‌هایی از سردابهآرینهکارگردانباکسترقسمت: «هیچی جز قلب تنها»
۱۹۹۳فرشتگان سقوط‌کردهآرینهکارگردانپسر مشکل‌ساز شماره ۱قسمت: «منتظر خواهم ماند»
لیگ خودشاننهنهکارگردانن/مقسمت: «نفرین میمون»
۱۹۹۸از زمین تا ماهآریآریکارگردان و فیلمنامه‌نویسژان لوک دسپون«سفر به ماه» (بازیگر)
«آیا می‌توانیم انجامش دهیم؟» (کارگردان)
۴ قسمت (نویسنده)
تهیه‌کننده اجرایی
۲۰۰۰جنگ تیراندازینهنهراوین/ممستند
۲۰۰۱جوخه برادرانآریآریکارگردان و فیلمنامه‌نویسافسر بریتانیاییمینی‌سریال
تهیه‌کننده اجرایی
«چهارراه» (کارگردان)
«کورهی» (فیلمنامه‌نویس)
کامئو
ما با هم تنها می‌ایستیم: مردان ایزی کمپانینهآرینهن/ممستند
تهیه‌کننده اجرایی
۲۰۰۲زندگی با بانیآرینهنهخودشقسمت: «چه می‌شود اگر»
۲۰۰۳آزادی: تاریخ ایالات متحدهآرینهنهآبراهام لینکلن/چارلز ای. وود/دنیل بون۷ قسمت
۲۰۰۶–۲۰۱۱عشق بزرگنهآرینهن/متهیه‌کننده اجرایی
۲۰۱۰اقیانوس آرامنهآریراوین/ممینی‌سریال؛ ۶ قسمت
تهیه‌کننده اجرایی
۲۰۱۱۳۰ راکآرینهنهخودشکامئو
۲۰۱۳کشتن لینکلننهنهراوین/مفیلم تلویزیونی
داستان اسباب‌بازی ترور!آرینهنهکلانتر وودیویژه هالووین
نقش صدا
ترور رئیس‌جمهور کندینهآرینهن/ممستند
تهیه‌کننده اجرایی
۲۰۱۴، ۲۰۱۷هفته پیش امشب با جان اولیورآرینهنهخودشقسمت: «لاتاری»
قسمت: «ریاست جمهوری دونالد ترامپ»
۲۰۱۴دهه شصت‌هانهآرینهن/مسری مستند
تهیه‌کننده اجرایی
آلیو کیتریجنهآرینهن/ممینی‌سریال
تهیه‌کننده اجرایی
بزرگترین رویداد در تاریخ تلویزیونآرینهنهخودشکامئو
داستان اسباب‌بازی که زمان فراموش کردآرینهنهکلانتر وودیویژه کریسمس
نقش صدا
۲۰۱۵دهه هفتادی‌هانهآرینهن/مسری مستند
تهیه‌کننده اجرایی
۲۰۱۶دهه هشتادی‌هانهآرینهن/مسری مستند
تهیه‌کننده اجرایی
مایا و مارتیآرینهنهژن فضانورد۱ قسمت
۲۰۱۷دهه نودی‌هانهآرینهن/مسری مستند
تهیه‌کننده اجرایی
پویانمایی دیوید اس. پامپکین ویژه هالووینآرینهنهدیوید اس. پاپمکینویژه تلویزیون
نقش صدا
۲۰۱۸۱۹۶۸: سالی که آمریکا را تغییر دادنهآرینهن/مسری مستند
تهیه‌کننده اجرایی
دهه ۲۰۰۰نهآرینهن/مسری مستند
تهیه‌کننده اجرایی
۲۰۱۹فیلم‌هاآریآرینهن/مسری مستند
تهیه‌کننده اجرایی
ماجرای کرونا آرمان درویش در حین فیلمبرادری ملکه گدایان

تام هنکس روی صحنه

سالعنوانتئاترنقش
۱۹۷۷رام کردن زن سرکشسالن اجتماعات لیکوودگرومیو
هملتسالن اجتماعات لیکوودسرباز، رینالدو
۱۹۷۸پولیسالن اجتماعات لیکوودهکر
دو نجیب‌زاده وروناییسالن اجتماعات لیکوودپروتئوس
جو وحشیسالن اجتماعات لیکوودموز
پادشاه جانسالن اجتماعات لیکوودرابرت فالکونبریج
۱۹۷۹شب دوازدهمسالن اجتماعات لیکوودفابیان
جونو و پیکاکسالن اجتماعات لیکوودجری دیوین
آیا من مورد علاقهسالن اجتماعات لیکوودهارولد
ماندراکتئاتر رودخانه کنار شکسپیرکالیماکو
۲۰۱۳آدم خوش شانستئاتر برودهرستمایک مک آلاری
۲۰۱۸هنری چهارممرکز شکسپیر لس آنجلسسر جان فالستاف

جوایز و افتخارات تام هنکس

  • ۲۰۲۰ – نامزد اسکار بازیگر نقش اول مرد برای فیلم روزی زیبا در محله
  • ۲۰۰۱ – نامزد اسکار بازیگر نقش اول مرد برای فیلم دورافتاده
  • ۲۰۰۰- کاندیدای بفتای بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم دورافتاده در سال ۲۰۰۰
  • ۱۹۹۹ – نامزد اسکار بازیگر نقش اول مرد برای فیلم نجات سرباز رایان
  • ۱۹۹۹ – نامزد بفتای بازیگر نقش اول مرد برای فیلم نجات سرباز رایان
  • ۱۹۹۴ – برندهٔ اسکار بازیگر نقش اول مرد برای فیلم فارست گامپ
  • ۱۹۹۳ – برندهٔ اسکار بازیگر نقش اول مرد برای فیلم فیلادلفیا
  • ۱۹۸۹ – نامزد اسکار بازیگر نقش اول مرد برای فیلم بزرگ
  • نامزد اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد مرد برای فیلم کاپیتان فیلیپس در سال ۲۰۱۳
  • ۱۹۹۴ – برندهٔ خرس نقره‌ای جشنواره بین‌المللی فیلم برلین برای فیلم فیلادلفیا
  • ۱۹۹۴ -نامزد بفتای بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم فارست گامپ
  • برنده گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش اول مرد فیلم کمدی یا موزیکال برای فیلم بزرگ در سال ۱۹۸۸
  • برنده گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش اول مرد فیلم درام برای فیلم فیلادلفیا در سال ۱۹۹۳
  • برنده گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش اول مرد فیلم درام برای فیلم فارست گامپ در سال ۱۹۹۴
  • برنده گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش اول مرد فیلم درام برای فیلم دورافتاده در سال ۲۰۰۰
  • نامزد گلدن گلوب بهترین بازیگر فیلم درام برای فیلم نجات سرباز رایان در سال ۱۹۹۸
  • نامزد گلدن گلوب بهترین بازیگر فیلم درام برای فیلم کاپیتان فیلیپس در سال ۲۰۱۳
  • نامزد گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش اول فیلم کمدی با موزیکال برای فیلم بی خوابی در سیاتل در سال ۱۹۹۳
  • نامزد گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش اول مرد فیلم کمدی یا موزیکال برای فیلم جنگ چارلی ویلسون در سال ۲۰۰۷
  • نامزد گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش مکمل فیلم درام-کمدی برای فیلم روزی زیبا در محله در سال ۲۰۱۹
  • کاندیدای بفتای بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم کاپیتان فیلیپس در سال ۲۰۱۳
  • در سال ۲۰۱۶ باراک اوباما به تام هنکس نشان افتخار آزادی رئیس‌جمهوری را اهدا کرد.
معرفی بازیگران زن گیلانی + عکس و بیوگرافی

صفحه اینستاگرام تام هنکس

تام هنکس ، از سلبریتی های فعال در اینستاگرام بوده و ظرف چند سال اخیر 245 پست به اشتراک گذاشته که بررسی اینستاگرامش، در واقع مروری است بر بیوگرافی تام هنکس و فعالیت هنری ایشان در عرصه سینما و تلویزیون. لذا برای آشنایی با سبک زندگی دیجیتالی تام هنکس و پشت صحنه فیلم ها و سریال هایی که ایشان در آن نقش آفرینی کرده است و بیوگرافی تام هنکس ، به اینستاگرامش مراجعه کنید. آدرس اینستاگرام تام هنکس @tomhanks میباشد و بیش از 9میلیون و 400 هزار دنبال کننده دارد.

صفحه اینستاگرام تام هنکس

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا