اخبار دیگران

Irspeedy | آدرس های IP استاتیک irspeedy در مقابل پویا

Irspeedy از جمله بهترین ارائه دهندگان خدمات آی پی ثابت با شما همراه شده است تا اهمیت خرید آی پی ثابت را یادآور شود. اینترنت و شبکه شما با آدرس های پروتکل اینترنت (IP) به هم مرتبط هستند. دو نوع آدرس IP وجود دارد: استاتیک و پویا. این مقاله ویژگی‌های کلیدی آدرس‌های IP استاتیک و پویا را بررسی می‌کند، بنابراین می‌توانید تصمیم بهتری در مورد استفاده از آن بگیرید.

آدرس IP چیست؟

آدرس IP یک شماره منحصر به فرد است که به هر دستگاهی در یک شبکه TCP/IP اختصاص داده می شود. درست همانطور که آدرس فیزیکی منزل شما به افراد امکان می دهد بدانند کارت تولد شما را کجا بفرستند، آدرس های IP رایانه ها و دستگاه ها را شناسایی کرده و به آنها اجازه می دهد با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

اما شاید سوالات ذهن شما موارد زیر باشد پس با irspeedy همراه باشید.

آدرس IP چیست؟

آدرس IP استاتیک چیست؟

آدرس IP پویا چیست؟

استاتیک در مقابل پویا: کدام یک برای من بهتر است؟

کدام نوع آدرس IP دارید؟

آیا تغییر آدرس IP سخت است؟

چگونه از آدرس IP خود محافظت کنیم، چه ثابت باشد یا پویا

اینترنت از سیستم نام دامنه (DNS) به عنوان یک دفترچه آدرس اینترنتی استفاده می کند، بنابراین می توانید به جای اعداد از کلمات (مانند www.irspeedy.top) برای پیمایش در اینترنت و آدرس دادن به دستگاه های موجود در شبکه خود استفاده کنید. این دستگاه ها ممکن است هر چیزی باشد که به صورت آنلاین متصل می شود: رایانه، تلویزیون، بلندگوهای هوشمند، شاید حتی یخچال شما. این روزها تقریباً هر چیز الکترونیکی در خانه شما می تواند یک آدرس IP داشته باشد.

بهترین چوب برای تخت سنتی

وقتی URL را در مرورگر وب خود تایپ می کنید، از DNS برای جستجوی آدرس IP آن دامنه استفاده می کند. به عنوان مثال، اگر www.irspeedy.top را در مرورگر خود تایپ کنید، DNS یکی از چندین آدرس IP از جمله 192.168.41.52 را برمی گرداند.

دو نسخه از آدرس های IP در استفاده رایج وجود دارد: IPv4 و IPv6.

IPv4 دارای چهار عدد هگزادسیمال است که با نقطه از هم جدا شده اند – مانند 192.168.0.1 – در حالی که IPv6 دارای شش عدد هگزادسیمال است که با دو نقطه از هم جدا شده اند – مانند 2001:0db8:85a3:0000:0000:8a2e:0370:7334. تقریباً 4.3 میلیارد آدرس IPv4 وجود دارد و ما تقریباً از همه آنها استفاده کرده ایم. آدرس های IPv6 بسیار بیشتری وجود دارد. قبل از مرگ گرمایی کیهان، آدرس های IPv6 ما تمام نمی شود.

آدرس IP استاتیک چیست؟

آدرس IP استاتیک به سادگی آدرسی است که تغییر نمی کند. هنگامی که به دستگاه شما یک آدرس IP ثابت اختصاص داده می شود، این شماره معمولاً تا زمانی که دستگاه از کار خارج شود یا معماری شبکه شما تغییر کند، ثابت می ماند. آدرس های IP استاتیک عموماً توسط سرورها یا سایر تجهیزات مهم استفاده می شود.

آدرس های IP ثابت توسط ارائه دهندگان خدمات اینترنتی (ISP) اختصاص داده می شود. ISP شما ممکن است بسته به ماهیت قرارداد خدمات شما یک آدرس IP ثابت را به شما اختصاص دهد یا خیر. ما گزینه های شما را کمی بعدتر توضیح می دهیم، اما در حال حاضر فرض کنید که یک آدرس IP ثابت به هزینه قرارداد ISP شما می افزاید.

10 فیلم سینمایی بازسازی شده که در سال 2022 اکران می‌شوند.

یک آدرس IP ثابت ممکن است IPv4 یا IPv6 باشد. در این مورد کیفیت مهم ثابت است. روزی، هر بیت از تجهیزات شبکه ای که داریم ممکن است یک آدرس IPv6 ثابت منحصر به فرد داشته باشد. ما هنوز آنجا نیستیم. در حال حاضر، ما معمولا از آدرس های IPv4 ثابت برای آدرس های دائمی استفاده می کنیم.

آدرس IP پویا چیست؟

همانطور که از نام آن پیداست، آدرس های IP پویا در معرض تغییر هستند، گاهی اوقات در یک لحظه. آدرس‌های پویا، در صورت نیاز، توسط سرورهای پروتکل پیکربندی میزبان پویا (DHCP) اختصاص داده می‌شوند.

ما از آدرس‌های پویا استفاده می‌کنیم، زیرا IPv4 آدرس‌های IP ثابت کافی را برای دور زدن ارائه نمی‌کند. بنابراین، به عنوان مثال، یک هتل احتمالا دارای یک آدرس IP ثابت است، اما هر دستگاه جداگانه در اتاق های آن یک آدرس IP پویا خواهد داشت.

در اینترنت، خانه یا محل کار شما ممکن است یک آدرس IP پویا توسط سرور DHCP ISP شما اختصاص داده شود. در شبکه خانگی یا کسب و کار شما، آدرس IP پویا برای دستگاه‌های شما – چه رایانه‌های شخصی، تلفن‌های هوشمند، دستگاه‌های رسانه جریانی، رایانه لوحی، و آنچه شما دارید – احتمالاً توسط روتر شبکه شما اختصاص داده می‌شود. IP دینامیک استانداردی است که توسط و برای تجهیزات مصرف کننده استفاده می شود.

در نهایت در جواب اینکه کدام آی پی مناسب تر است ثابت یا پویا؟ باید گفت این کاملا به استفاده شما بستگی دارد. آی پی ثابت معمولا برای تجارت و گیمینگ استفاده می شود و آی پی های پویا برای وبگردی و روزمرگی استفاده می شوند. تیم irspeedy آماده ارائه خدمات آی پی ثابت به شما عزیزان می باشد.

چرا زمستان بهترین فصل سفر به کیش است؟
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا