بازیگران ایرانیبازیگران زنبازیگران مردبیوگرافی بازیگرانفیلم ایرانی

فیلم دوزیست با بازی متفاوت جواد عزتی و پژمان جمشیدی

فیلم دوزیست اثر برزو نیک نژاد است که این روزها در سینماها در حال اکران است. این اثر در ژانر اجتماعی تولید شده است. فیلمی که در جشنواره فیلم فجر هم با استقبال نسبی مخاطبان و منتقدان روبه‌رو شد. در این مطلب، اینجا خبرهای مربوط به این فیلم و همین‌طور اطلاعاتی را که تاکنون از حاشیه و اصل فیلم دوزیست منتشر شده می‌خوانید.

کارگردان فیلم دوزیست چه کسی است؟

کارگردان فیلم دوزیست برزو نیک‌نژاد است.

خلاصه داستان و موضوع فیلم دوزیست چیست؟

در خلاصه ی فیلم دوزیست آمده است : میگن دو زیسته زیرآبی نره ، زیر دست‌ و پا له میشه …

اسامی بازیگران فیلم دوزیست در نقش های اصلی چیست؟

جواد عزتی، هادی حجازی‌فر، ستاره پسیانی، مجید نوروزی، الهام اخوان، سعید پورصمیمی، مانی حقیقی، پژمان جمشیدی از بازیگران نقش های اصلی فیلم دوزیست هستند.

مشخصات فیلم دوزیست

نام فیلمدوزیست
نویسنده و کارگردانبرزو نیک‌نژاد
تهیه‌کنندهسعید خانی
ژانر اجتماعی
سال ساخت1398
انتشار۲۰ مرداد ۱۴۰۱
توزیع‌کنندهخانه فیلم
مدت زمان95 دقیقه
رده سنیPG-13 | تماشای این فیلم برای افراد زیر 13 سال مناسب نیست!

دانلود فیلم دوزیست

فیلم ایرانی دوزیست به کارگردانی برزو نیک نژاد از تاریخ 20 مرداد 1401 در سینما های سراسر کشور به نمایش عموم درآمد و امکان دانلود آن هنوز وجود ندارد. برای تماشای این فیلم می‌توانید به سینماهای سراسر کشور مراجعه کنید.

لیست بازیگران فیلم دوزیست

  • جواد عزتی در نقش عطا
  • هادی حجازی‌فر در نقش حمید
  • پژمان جمشیدی در نقش مجتبی
  • ستاره پسیانی در نقش آزاده
  • مانی حقیقی در نقش همسایه عطا
  • سعید پورصمیمی در نقش ابراهیم پدر عطا
  • مجید نوروزی در نقش همسرسابق مریم
  • الهام اخوان در نقش مریم دختر خاله آزاده

بازیگران فیلم دوزیست

عوامل فیلم دوزیست

  • نویسنده و کارگردان : برزو نیک نژاد
  • تهیه کننده : سعید خانی
  • مدیر فیلمبرداری : علیرضا برازنده
  • مجری طرح و مدیر تولید : کامران حجازی
  • گریم : ایمان امیدواری
  • طراح صحنه : امیرحسین قدسی
  • مدیر صدابرداری : مهدی صالح کرمانی
  • طراح لباس : ملودی اسماعیلی
  • برنامه ریز : افشین رضایی
  • دستیار اول کارگردان : نوید صلاحی
  • جانشین تولید : علیرضا اصلانی
  • مدیر تدارکات : فرامرز رضایی
  • دستیاراول فیلمبردار : محمد عزت خواه
  • منشی صحنه : غزل رشیدی
  • سرمایه گذار : دکتر جلال تیموری
  • عکاس : مجید طالبی
  • موسیقی : آرمان موسی‌پور
  • تدوین‌گر : مهدی سعدی
بیوگرافی هدیه تهرانی و ماجرای ورودش به سینما تا اوج درخشش او

معرفی نویسنده و کارگردان فیلم دوزیست

برزو نیک‌نژاد کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس ایرانی سینما و تلویزیون، متولد ۱۱ فروردین ۱۳۵۱ در گرگان است. وی فعالیت حرفه‌ای خود را از سینما آغاز کرد و در سال ۱۳۸۷ در فیلم کلبه به کارگردانی جواد افشار به عنوان نویسنده فعالیت داشته است.

فیلم دوزیست محصول سال 1398 کشور ایران به کارگردانی و نویسندگی داستان و فیلمنامه برزو نیک‌نژاد، نیک نژاد با ساخت فیلم سینمایی برزو نیک‌نژاد چهارمین تجربه کارگردانی خود را در زمینه ساخت فیلم بلند سینمایی پشت سر می گذارد این کارگردان که عمده فعالیت هنری خود را برای تلویزیون انجام داده است و مدت ها مجموعه های تلویزیونی را در ژانر کمدی برای شبکه های ملی ایران کارگردانی می کرد فاصله گرفته است و ترجیح داده است که دیگر ساخته های خود را در شبکه نمایش خانگی و سینما به اکران درآورد. نیک نژاد یکی از شناخته ترین کارگردان های ایرانی در زمینه ساخت سریال با موضوع کمدی می باشد و همیشه توانسته خواسته های مخاطب ایرانی را در فیلم و سریال هایش به نمایش دراورد و همین سادگی باعث شده است که سریال های نیک نژاد در بین مردم طرفداران بسیاری داشته باشد او کارهای متعددی را برای صدا و سیما ایران ساخته است که هنوز هم یکی از محبوب ترین سریال های ساخته شده در چند سال اخیر می باشند که از ساخته او می شود به درد سرهای عظیم 1 و 2 ، دودکش 1 و 2 اما نیک نژاد انگار دیگر قصد همکاری با تلویزیون را ندارد و مدت هاست که خبری مبنی بر همکاری او با  صدا و سیما به گوش نمیرسد.

نیک نژاد در سال 1401 انگار قرار است توانایی خود را در زمینه کارگردانی به رخ بکشد چرا که این کارگردان مطرح سینما و تلویزیون ایران در تابستان سال 1401 این کارگردان به طور همزمان یک سریال در شبکه نمایش خانگی و یک آماده اکران را در سینما دارد که هر دو در ژانری متفاوت قرار است عرضه شوند سریال آفتاب پرست ساخته نیک نژاد در ژانر کمدی که نیک نژاد در این ژانر تخصص خاص خود را دارد و فیلم جدید دوزیست که قرار است در ژانری متفاوت یعنی درام و خانوادگی به اکران درآید.البته هر کارگردان همیشه یک تیم بازیگری خاص خود را دارد که نیک نژاد هم از این قضیه مستثنی نیست چرا که این کارگردان از سال 90 فعالیت هنری خود را با جواد عزتی شروع نموده است و از سال 1396 پژمان جمشیدی به تیم بازیگران مورد علاقه نیک نژاد اضافه شده است و این کارگردان تا کنون تمام ساخته هایش را با حضور این دو بازیگر انجام داده است و عالی الخصوص پژمان جمشیدی که در سریال آفتاب پرست جمشیدی که پخش آن به تازگی شروع شده است بازیگر نقش اول این سریال می باشد.

ماجرای کشف حجاب و پخش عکس های خصوصی سولماز غنی چه بود؟

برزو نیک نژاد کارگردان و نویسنده فیلم ایرانی دوزیست

معرفی فیلم دوزیست

دوزیست فیلمی به کارگردانی و نویسندگی برزو نیک‌نژاد و تهیه‌کنندگی سعید خانی محصول سال ۱۳۹۸ است. این فیلم در بخش سودای سیمرغ سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور داشت.

فیلمبرداری پروژه پربازیگر «دوزیست» که از اواسط فروردین آغاز شده بود بعد از ۵۰ جلسه به پایان رسید. «دوزیست» یک فیلم اجتماعی متفاوت و یکی از پربازیگرترین فیلم‌های امسال سینمای ایران است

این فیلم دومین همکاری سعید خانی و برزو نیک‌نژاد به عنوان تهیه‌کننده و کارگردان بعد از فیلم پرفروش «لونه زنبور» است.

فیلم ایرانی دوزیست ساخته برزو نیک نژاد از تاریخ 20 مرداد 1401 در سینماهای سراسر کشور به نمایش درآمد و توانست  در بدو ورود به نمایش تمام رقبای خود را در نمایش پشت سر بگذارد و در هفته اول اکران خود صدرنشین باکس آفیس سینمای ایران شود و با فروش 1 میلیارد و 500 میلیون تومانی تمام رقبایش در گیشه های سینما را پشت سرگذاشت.چرا که پرفروش ترین فیلم سینمایی ایران در ژانر درام فیلم تی تی ساخته آیدا پناهنده بود که در رقابت با فیلم دوزیست ساخته برزو نیک نژاد حرفی برای گفتن نداشت و گیشه را به فیلم تازه وارد نیک نژاد واگذار کرد.

فیلم دوزیست با بازی جواد عزتی و پژمان جمشیدی

خلاصهٔ داستان

در جنوب شهر پسری به نام عطا با پدرش زندگی می‌کند و دو تن از دوستان خود را نیز به خانه راه داده است اما کلفتی که برای همسایه‌شان کار می‌کند، دلبستگی خاصی به این پسر دارد ولی عطا از این موضوع چیزی نمی‌داند. این کلفت دختری را به خانه عطا می‌آورد و ادعا می‌کند که دخترخاله‌اش است و از عطا می‌خواهد برای چند روزی مخفیانه او را در منزل خود نگه دارد. عطا این موضوع را می‌پذیرد و ماجراها با ورود این دختر به خانه شروع می‌شود.

ماجرای جالب عشق و عاشقی بیژن امکانیان در کودکی چه بود؟

معرفی فیلم دوزیست

ژانر فیلم دوزیست

فیلم دوزیست فیلمی در ژانر اجتماعی و درام است.

پوستر فیلم دوزیست

پوستر فیلم دوزیست پوستر فیلم دوزیست

تیزر فیلم دوزیست

صفحه خبری «سینما دیلی» با انتشار ویدئویی در اینستاگرام آورده است:

«همزمان با آغاز دومین روز اکران دوزیست به کارگردانی برزو نیک‌نژاد و تهیه‌کنندگی سعید خانی، آنونس این فیلم سینمایی رونمایی شد.

دوزیست با استقبال تماشاگران خود توانست در روز اول اکران با ۱۱ هزار مخاطب به فروش ۷۰۰ میلیون تومان برسد و رتبه نخست فروش روزانه را از آن خود کند.»

نقد و بررسی کامل فیلم دوزیست

فیلم با صحنه ی شاد یک عروسی آغاز می شود و شخصیت های اصلی اش را در قالب طنز به مخاطب معرفی می کند. عطا، مجتبی و حمید در کنار آزاده شخصیت های اصلی دوزیست هستند که هرکدام مشکلات زندگی خودشان را دارند و حالا برای پیش بردن داستان فیلم در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. عطا با بازی جواد عزتی به عنوان بازیگر نقش اول مرد فیلم، بیانگر زندگی مدل جوانی است که علیرغم ظاهر زیبا و شیک پوشی اش شرایط مالی و اجتماعی مناسبی ندارد و مشغول گذران عمر در یک گاراژ است. ستاره پسیانی در نقش آزاده اولین تجربه ی نقش اولی بودنش در سینما را تجربه می کند و در فیلم نقش معشوقه ای را بازی می کند که گویا خیلی مورد توجه او یعنی عطا واقع نشده و در طول فیلم دائما سعی می کند با زبان شوخ و شیطنت های زنانه از عطا دلبری کند. هادی حجازی فر در نقش حمید متفاوت از سایر نقش هایی که از او دیده ایم، در دوزیست ظاهر شده است و با سری تراشیده و استفاده از کلاه گیس و شخصیتی به ظاهر ساده لوح و البته زرنگ به خوبی از پس نقشش بر آمده است. مجتبی با بازی پژمان جمشیدی روایتگر نقش جوانی دردکشیده و اهل رفاقت است که از بد روزگار و به دلیل مشکلات مالی ناچار به زندگی در کنار عطا و حمید شده است. پژمان جمشیدی که اغلب او را در قالب نقش های طنز دیده ایم، این بار با مجتبی نقش جدیدی را تجربه کرده است و سعی در تغییر افکار عمومی مخاطب نسبت به نقش های قبلی اش دارد. سعید پور صمیمی در نقش پدر عطا و مانی حقیقی هم در نقش صاحب یک گاراژ و البته ی همسایه ی دیوار به دیوار عطا و دوستانش توانسته اند بازی خوب و قابل قبولی را در دوزیست از خود به نمایش بگذارند.

نکات خواندنی زندگی شخصی رضا عطاران سلطان کمدی سینمای ایران و تصاویر قدیمی او

مرتضی کوه مسکن نوشت: داستان فیلم با ورود شخصیت مریم با معرفی الهام اخوان به یکباره تغییر می کند و شخصیت های اصلی داستان کم کم چهره ی واقعی شان را بواسطه ی ورود این نقش به مخاطب نشان می دهند. در واقع هدف کارگردان از ساخت فیلم دوزیست نیز همین است و نیک نژاد تلاش کرده با قرار دادن آدم ها در موقعیت های حساس، چهره ی واقعی آن ها را نشان دهد. درست مثل یک قورباغه که گاهی در خشکی و گاهی در آب است و به واسطه ی دوزیست بودنش، هیچگاه شخصیت واقعی اش مشخص نمی گردد.

دوزیست ماحصل فیلمسازی است که در کوچ مدام از سینما به تلویزیون و بالعکس و از تلو تلو خوردن بین ژانرهای مختلف و سبک ها و گونه های مختلف در فیلمسازی، حالا به نوعی به یک گسستگی و آشفتگی فرمی و محتوایی ر‌سیده است و قطعا اگر نیک نژاد تمام تمرکز و حواسش را در یک ژانر متمرکز می کرد، به پیشرفت و موفقیت های بیشتری در عرصه َی فیلمسازی دست می یافت.

فضای محدود فیلم و صحنه های تکراری و خالی از نو آوری به شدت بر تاثیر گذاری فیلم اثر می گذارد و از یک جایی به بعد مشخص است که کارگردان تمام تلاشش را برای تحمیل فیلم به مخاطب انجام می دهد. تا جاییکه این حس به تماشاگر دست می دهد که هدف کارگردان از حیث میزانسن و دکوپاژ و هدایت او در صحنه های فیلم چیست و لذا ازتماشای فیلم خسته و کلافه می شود.

با تماشای دوزیست می توان به این نتیجه رسید که نیک نژاد آنقدر از این شاخه به آن شاخه پریده است که دیگر مرز بین فیلم کمدی و تلخ و سینمای اجتماعی واقعی با ژست های اجتماعی نمایانه و کارگردانی بین آثار تلویزیونی و سینمایی را از یاد برده است و با ساخت یک فیلم ظاهرا اجتماعی تلخ سیاه نمی تواند جایگاهی در میان طیف های هنری و جشنواره ای بدست آورد.

بیوگرافی بهناز جعفری از طلاق پدرمادرش تا بیماری ام اس و تجربه ازدواج

درام اجتماعی یا ژانر فلاکت ؟

فروش بیش از ۷۰۰ میلیون تومانی فیلم «دوزیست» در اولین روز شروع دوباره فعالیت سینماها پس از پنج روز تعطیلی، این فرضیه را تقویت می‌کند که به احتمال زیاد مخاطبان به خطا افتاده و بر این گمان بوده‌اند که با فیلمی طنز روبرو هستند. چرا که مطالعات نشان می‌دهد که طی دهه‌های گذشته اولویت مردم تماشای فیلم کمدی است و نیک‌نژاد هم عموما با اینگونه فیلم‌ها(زاپاس، لانه زنبور و…) شناخته می‌شود. اسامی و سابقه بازیگران هم دلیل دیگری است که مخاطب فکر کند با فیلمی طنز روبرو است.

اما «دوزیست»، حال و هوایی متفاوت با آثار پیشین برزو نیک‌نژاد دارد، نه تنها طنز نیست بلکه کارگردان تا سر حد ممکن تلاش کرده است تلخ و سیاه روایت خود را پیش ببرد. ساختار چندپاره و فرم شکل نگرفته فیلم و بازگشت به ایده‌های فیلمفارسی قبل از انقلاب نشان از فلاکت اثری دارد که با فرافکنی می‌خواهد همه چیز داشته باشد، اما در نهایت هیچ چیز ندارد.

بعد از فروش ۷۰۰میلیونی دوزیست در یک روز برخی رسانه‌ها از این نوشتند که «فیلم‌های اجتماعی با بازیگران شناخته‌شده می‌توانند در جذب تماشاگر تا حدودی موفق باشند.» با این همه به نظر می‌رسد برای دقیق شدن ماهیت استقبال مخاطبان از «دوزیست» باید چند هفته‌ای صبر کرد.

فیلمی به شدت تلخ و سیاه که در آن مردانگی با خیانت جواب داده می‌شود، فیلمی که در آن شخصیت‌ها(کاراکتر) بویژه دوستان عطا(جواد عزتی) همگی همچون قورباغه انسان‌های دوزیست هستند که ظاهر و باطن آنها با هم متفاوت است و به اصطلاح مرتب در حال زیرآبی رفتن هستند. دوزیست داستان آدم های خاکستری است، افرادی که مانند یک دوزیست نمی توانند تنها در خشکی بمانند و گاهی باید زیرآبی بروند تا زندگی شان پیش برود. زیرآب زدن ها و زیر آبی رفتن ها در فیلم دوزیست، گاه با منطق همراه بوده و گاه صرفا برای جذابیت داستان و بدون دلیل خاصی صورت می گیرد که بیشتر شبیه یک توهین به تماشاگر می ماند. فیلم دوزیست در جایی که قرار دارد درجا می زند و تکلیفش با خودش مشخص نیست

بیوگرافی بهرام رادان و جنجال ازدواجش با یک بلاگر

یادمان بیاید سکانسی را که حمید می‌گوید: «قورباغه که هی میره توی آب، تمیزه» و ابراهیم جواب می‌دهد:«ذاتش کثیفه، زیر آبی میره» و حمید تأکید می‌کند:«دوزیسته دیگه، نره زیر آب که میره زیر دست و پا له میشه.»

داستان فیلم درباره دزدیدن یک گاوصندوق توسط چند جوان است که هرکدام مشکلی در زندگی‌شان دارند. فیلم برخلاف داستانش شروعی به ظاهر شاد دارد. نمایی از یک عروسی که در کوچه پس کوچه‌های قدیمی و فقیرنشین در جریان است اما در ادامه بیشتر فضای فیلم در یک گاراژ متروکه و تاریک روایت می‌شود.

ملغمه‌ای از آسیب‌های اجتماعی

یکی از منتقدان درباره دوزیست گفته است: «دوزیست ماحصل فیلمسازی است که در کوچ مدام از سینما به تلویزیون و بالعکس و از تلو تلو خوردن بین ژانرهای مختلف و سبک‌ها و گونه‌های مختلف در فیلمسازی، حالا به نوعی به یک گسستگی و آشفتگی فرمی و محتوایی ر سیده است و قطعا اگر نیک نژاد تمام تمرکز و حواسش را در یک ژانر متمرکز می‌کرد، به پیشرفت و موفقیت‌های بیشتری در عرصه فیلمسازی دست می‌یافت.فیلم دوزیست دلش می‌خواهد متفاوت باشد اما این تفاوت صرفا ظاهری است و در باطن همان آشی است که سال‌های پیش از انقلاب در پرده سینما دیده می‌شد.»

دوزیست ملغمه‌ای از آسیب‌های اجتماعی مختلف است؛ از دختران فراری گرفته تا سقط جنین غیرقانونی، از ربا و نزول خواری گرفته تا دزدی و خیانت. مسائلی که هیچکدام پرداخت دقیقی در فیلمنامه ندارند و فقط برای تلخی بیشتر داستان به فیلم سنجاق شده‌اند.

تمامی شخصیت‌های فیلم ازعطا و دوستانش گرفته تا آزاده و مریم و پدر عطا، گذشته ،حال و آینده‌ای تاریک و تیره دارند. شخصیت‌هایی که همگی سردرگم و مبهم هستند؛ از انفعال و گیجی عطا گرفته که بعد از این همه مدت متوجه عشق آزاده به خودش نشده تا مجتبای علاف و بیکار، از حمید به ظاهر موجه اما آب زیرکاه گرفته تا پدر عطا و اشتیاقش در وصال به عشق قدیمی‌اش و بدتر از همه شخصیت مریم که بقیه شخصیت‌ها در مواجه با او خود واقعی‌شان را نشان می‌دهند.

مردانی که گویی با بحران جنسی بغرنجی مواجه‌اند؛ تا جاییکه هر سه رفیق(عطا، حمید، ابراهیم) به مریم چشم و نظر دارند و به زبان فیلم برای ربودن قاپ او تلاش می‌کنند.

معرفی فیلم یادگار جنوب پر بازیگرترین فیلم سینمایی فجر

در این میان مریم بلاتکلیف‌ترین شخصیت داستان است که مخاطب تا آخرین لحظه نمی‌تواند او را پیش‌بینی کند. مریم که در ظاهر دختری مظلوم و بی‌سرپناه است در پایان به همه محبت‌هایی که عطا در حقش می‌کند پشت پا زده و با پولی حرام راهی آینده‌ای نامعلوم می‌شود.

بازگشت به فیلم فارسی

فیلم سینمایی دوزیست، بازگشتی به لوطی بازی‌های سینمای قبل از انقلاب را یادآوری می‌کند، فردین بازی غالب در فیلم با همه امروزی بودنش ابتر است و قهرمانی را شکل نمی‌دهد. در آخر اینکه بازسازی فضای فیلم‌فارسی با آدم‌های امروزی، فیلم نامه چند پاره، شخصیت‌پردازی نصفه و نیمه و ناتمام، قوام نگرفتن داستانک‌ها، ارائه تصویری معوج و ناسازوار از مردان به عنوان موجوداتی مریض جنسی و… در نهایت فرمی چند پاره و شکل نگرفته که در بینابین ژانرها تلو تلو می‌خورد و تکلیفش با خودش روشن نیست.

اینکه فیلم‌ساز یا هنرمندی تلاش کند در اثرش همه چیز را بگنجاند، مثل سوپر مارکتی که می‌خواهد همه اجناس را برای مخاطب داشته باشد، بدترین اتفاقی است که می‌تواند هر اثری را به کلاژی(تکه چسبانی) بی سر و ته تبدیل کند. اما با نگاهی به آثار درخشان امروز می‌توان به روشنی مشاهده کرد که هنر معاصر معطوف به ریز نگاری است و هرچقدر بر موضوعات کوچک و ریز ریز زندگی تمرکز شود اثر قابل تامل‌تری خلق خواهد شد.

پایان بندی فیلم هم بسیار تأمل برانگیز است؛ آزاده و عطا که تنها شخصیت‌های پاک داستان هستند سرانجام بی‌گناه گرفتار می‌شوند و حمید و مریم با خیانت و زیرکی سرخوش و شاد فرار می‌کنند و این تمام پیامی است که مخاطب بعد از حدود ۲ ساعت تماشای بدبختی و فقر آدم‌های جورواجور از داستان فیلم دریافت می‌کند!! شاید تنها نکته مثبت فیلم بازی متفاوت هادی حجازی فر در نقش حمید با آن چهره خونسرد و بی‌عرضه باشد.

دوزیست؛ فیلمی کاملا معمولی

علی دهباشی نوشت: دیدن پژمان جمشیدی در نقشی جدی بر خلاف نقش آفرینی های قبلی او نیز جالب توجه است هرچند نمی توان گفت او بازی بی نقصی ارائه داده ولی نقش آفرینی قابل قبول او این باور را عمیق می کند که جمشیدی می تواند در نقش های مختلف خود را محک بزند.

خانه الهام حمیدی کجاست؟

فیلم به نظرم کاملا دوپاره است، در نیمه اول ریتم تند و داستانی با حوادث و ماجراهای قابل قبول و شخصیت پردازی نسبتا خوب و بازی های خوب و متفاوت بازیگران اصلی از جمله حجازی فر و جمشیدی و استفاده از حرکات دوربین می تواند بیننده را با خود همراه کند و او را ترغیب سازد که ماجرا را دنبال کند اما با ورود مریم به داستان و ایجاد مثلث عشقی که قرار است از این به بعد موتور محرک داستان باشد با بازی ضعیف بازیگر نقش و گره افکنی های نامناسب فیلم از ریتم می افتد و در نهایت نویسنده قادر نیست که حتی یک داستان سرراست که ماجراهای فرعی زیاد و داستانک های مختلف ندارد را برای تماشاگر تعریف کند چرا که تکیه و تاکید کارگردان و فیلمنامه نویس روی تنهایی آدم ها و در نتیجه دلبستگی شان به مریم آنقدر قدرتمند و پرداخت شده نیست که مخاطب را مجاب و او را وادار به ادامه تماشای فیلم کند و به اینها اضافه کنید پایان بندی فیلم را که قرار است غافلگیر کننده باشد اما کاملا قابل حدس و پیش بینی است و این موقعیت هم از دست می رود.

قواعد فیلم اجتماعی

نکته دیگری که ذکر آن لازم است تاکید بر قواعد درست فیلم اجتماعی ساختن است چه اگر بپذیریم کارگردان و نویسنده فیلمنامه در صدد نمایش معضل یا ناهنجاری اجتماعی هستند که برای آن راه حل دارند یا راهکارهایی برای جلوگیری از ایجاد آن در جامعه، باید لحن روایتی را برگزینند که عامه مردم در درجه اول با آن فیلم ارتباط برقرار کنند وگرنه همه تلاش گروه سازنده از همان ابتدا از بین رفته و وقتی فیلمی نتواند به اهداف اولیه ساختش دست یابد قطعا شکست بزرگی برای آن محسوب می شود.

در این میان نباید از طراحی خوب صحنه و لباس غافل شد و همان طور که در سطور قبلی هم نوشتم کارگردانی نیک نژاد  هم کم نقص و خوب است به ویژه در هدایت بازیگران نقش اصلی یعنی حجازی فر و جمشیدی و پورصمیمی و عزتی چرا که دیدن بازی این جمع در ژانر اجتماعی برای بیننده ای که عادت کرده آنها را در یک فیلم کمدی ببیند تازگی دارد و البته این پتانسیل هم آنقدر قوی نیست که تماشاگران زیادی را به سالن سینما بکشاند و بعید می دانم در جشنواره هم فیلم بتواند جز کاندیداهای اصلی جوایز اصلی جشنواره باشد.

سیر تا پیاز زندگی حمیدرضا پگاه و همسرش نغمه نادری

به هر روی در بهترین حالت می توان دوزیست را یک فیلم معمولی دانست چه از نظر کارگردانی و چه از نظر فیلمنامه و این برای کارگردان با تجربه ای مثل نیک نژاد که کارگردانی را می شناسد شاید امتیازی منفی محسوب شود، فیلمی که می توانست سرشار از لحظه های جذاب باشد و بیننده را تا لحظات آخر به دنبال خود بکشاند در نهایت در حد یک ایده خوب باقی می ماند.

بیوگرافی بازیگران فیلم دوزیست

برزو نیک نژاد کارگردان فیلم دوزیست همیشه از جواد عزتی و پژمان جمشیدی در ژانر کمدی استفاده کرده است  و حال در جدیدترین ساخته خود ترجیح داده است که بازیگران مورد علاقه خود را در ژانری متفاوت استفاده کند که هر دوی آنها قبلا توانایی خود را در این ژانر به رخ کشیده اند. جواد عزتی در فیلم هایی همچون شنای پروانه، سریال زخم کاری، مرد بازنده، اما پژمان جمشیدی که این روزها مرد شماره یک سینمای ایران می باشد و از هر فیلمی که به تازگی اکران می شود نام پژمان جمشیدی به چشم می خورد توانسته در ژانر درام هم توانایی خود را به رخ بکشید این بازیگر توانست با فیلم ایرانی علفزار، توانایی خود را در ژانری غیر از کمدی به رخ مخاطبان و منتقدین بکشاند.پس هر دو بازیگر نقش اول نیک نژاد دارای تجربه کامل می باشند.

بیوگرافی جواد عزتی از بازیگران فیلم دوزیست

زادهٔ ۲۰ دی ۱۳۶۰بازیگر ایرانی است.او سه بار نامزد دریافت جایزهٔ سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر شده‌است. عزتی در ۱۳۸۵ با مه‌لقا باقری، بازیگر ایرانی، ازدواج کرده‌است.او در ۱۳۹۷ پول‌سازترین بازیگر ایرانی شد.

جواد عزتی در فیلم دوزیست
جواد عزتی در فیلم دوزیست

بیوگرافی هادی حجازی فر از بازیگران فیلم دوزیست

هادی حجازی‌فر (زادهٔ ۳۱ خرداد ۱۳۵۵) بازیگر، کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس ایرانی است. وی دانش‌آموختهٔ رشتهٔ کارشناسی نمایش عروسکی[۱] از پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران و ورودی سال ۱۳۷۷ این دانشگاه است.او بازیگری را در دورهٔ دانشجویی و با بازی در مزرعه پدری به کارگردانی رسول ملاقلی‌پور آغاز کرد و از فیلم‌های بعدی‌اش می‌توان به ایستاده در غبار، ماجرای نیمروز، لاتاری، به وقت شام، آتابای و منطقهٔ پرواز ممنوع اشاره کرد.

ماجرای تهدید یوسف مرادیان به ترور چه بود؟

حجازی‌فر نخستین فیلم سینمایی‌اش را با نام موقعیت مهدی با موضوع زندگی مهدی باکری در سال ۱۴۰۰ ساخت و خودش نقش اصلی فیلم را ایفا کرد. وی در جشن خانهٔ تماشاخانه (سینما) و جشن منتقدان برندهٔ جایزه و در سی‌وپنجمین جشنوارهٔ فیلم فجر نامزد دریافت جایزهٔ بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شده‌است. در یک نظرسنجی اینترنتی نیز به‌عنوان بهترین بازیگر مکمل مرد برای نقش «کمال» در فیلم ماجرای نیمروز در سی‌وپنجمین دوره جشنوارهٔ فجر از نگاه تماشاگران شناخته شد.همچنین در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر برنده سیمرغ بهترین کارگردان فیلم اول برای فیلم موقعیت مهدی شد.

هادی حجازی فر در فیلم دوزیست
هادی حجازی فر در فیلم دوزیست

بیوگرافی پژمان جمشیدی از بازیگران فیلم دوزیست

زادهٔ ۲۰ شهریور ۱۳۵۶ بازیگر ایرانی و بازیکن سابق فوتبال است.او درفوتبال برای باشگاه‌هایی مانند سایپا، پرسپولیس و پاس تهران و نیز برای تیم ملی ایران بازی کرد.وی نقش‌آفرینی در فیلم‌های سوءتفاهم،شیشلیک و علفزار نامزد دریافت جایزهٔ سیمرغ بلورین جشنوارۀ فیلم فجر شده‌است. جمشیدی مجرد است و تاکنون ازدواج نکرده است.

پژمان جمشیدی در فیلم دوزیست
پژمان جمشیدی در فیلم دوزیست

بیوگرافی ستاره پسیانی از بازیگران فیلم دوزیست

ستاره پسیانی (زادهٔ ۱۳۶۴) بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر اهل ایران است. وی در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر برنده دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم یدو (۱۳۹۹) شد.

وی دختر آتیلا پسیانی و فاطمه نقوی بازیگران سینما و تلویزیون و تئاتر است. مادر بزرگ وی جمیله شیخی است. وی برنده تندیس بهترین بازیگر زن در سی و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در بخش مسابقه ایران (ب) برای بازی در نمایش «صد در صد» به کارگردانی مرتضی اسماعیل کاشی شد.

ستاره پسیانی در سریال دوزیست
ستاره پسیانی در سریال دوزیست

بیوگرافی الهام اخوان از بازیگران فیلم دوزیست

الهام اخوان متولد 9 شهریور 1367 در تهران ، منشی صحنه و بازیگر است.

فارغ التحصیل لیسانس تئاتر و فوق لیسانس کارگردانی می باشد ؛ از تئاتر شروع کرد و بعنوان منشی صحنه سال ها کار کرد و حالا در سینما هم حضور دارد.ایشان از سال 1383 زمانی که 16 ساله بود اولین تجربه تئاتری خود در اصفهان به کارگردانی ابراهیم ابراهیمان را بدست آورد.

خانم اخوان سال 1398 اولین تجربه خود را با فیلم دوزیست در نقش مریم کنار بازیگرانی چون جواد عزتی و ستاره پسیانی جلوی دوربین بدست آورد.

الهام اخوان در سریال دوزیست
الهام اخوان در سریال دوزیست
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا