سریال خارجیفیلم خارجی

معرفی پرفروش ترین فیلم های تاریخ سینمای جهان

فهرست پرفروش ترین فیلم های جهان همیشه از جذاب‌ترین فهرست‌ها بوده است. تماشاچی‌های حرفه‌ای سینما همه این فیلم‌ها را دیده‌اند و فیلم‌نبین‌ها هم اگر هوس تماشای فیلم کنند، معمولا برای انتخاب فیلم جذاب به چنین فهرست‌هایی مراجعه می‌کنند. در این مقاله، پرفروش ترین فیلم های جهان را برایتان گرد آورده‌ایم. پیشنهاد می‌کنم اگر فیلمی در این مجموعه هست که هنوز ندیده‌اید، سریع دست‌به‌کار شوید!

پرفروش ترین فیلم های 2020 کدام‌ها هستند؟

پسران بد تا ابد؛۱۹۱۷؛سونیک خارپشت؛جومانجی: مرحله بعدی؛جنگ ستارگان: خیزش اسکای‌واکر.

پرفروش ترین فیلم های 2021 کدام‌ها هستند؟

مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست؛شانگ چی و افسانه ده حلقه؛ونوم: بگذارید کارنیج بیاید؛بیوه سیاه؛اف۹: حماسه سریع.

پرفروش ترین فیلم های 2022 کدام‌ها هستند؟

جیغ؛آواز ۲؛کینگزمن؛سقوط ماه؛مرگ روی نیل.

پرفروش ترین انیمیشن های تاریخ کدام‌ها هستند؟

نسخه بازسازی‌شده شیرشاه (۲۰۱۹)؛فروزن ۲ (۲۰۱۹)؛فروزن ۱ (۲۰۱۳)؛شگفت‌انگیزان ۲ (۲۰۱۸)؛مینیون‌ها (۲۰۱۵).

پرفروش ترین فیلم های کمدی جهان کدام‌اند؟

خماری: قسمت دوم (۲۰۱۱)؛تد (۲۰۱۲)؛ملاقات با فاکرها (۲۰۰۴)؛دست‌نیافتنی‌ها (۲۰۱۲)؛بروس قادر مطلق (۲۰۰۳).

پرفروش ترین فیلم های جهان

پرفروش ترین فیلم های جهان همانطور که از نام آن پیداست، به فیلم‌هایی اطلاق می‌شود که فروش بسیار خوبی در زمان اکران دارند و به موفقیت تجاری دست پیدا می‌کنند. برخلاف باور عموم، پرفروش ترین فیلم جهان الزاما با صرف بودجه‌های کلان ساخته نشده‌اند، بلکه برخی از آنها تنها با صرف هزینه اندک توانستند در گیشه فروش خوبی داشته باشند و مورد استقبال مخاطبان قرار گیرند. عوامل متعددی از جمله استفاده از بازیگران مرد و زن مطرح و پولساز، کارگردانی حرفه‌ای، فیلمنامه منسجم و بسیاری از فاکتورهای دیگر در میزان فروش یک فیلم تاثیر بسزایی دارند. اما پرفروش ترین فیلم های جهان تا به امروز کدام فیلم‌ها هستند؟ در ادامه این مقاله با فهرست پرفروش ترین فیلم های جهان در خدمت شما هستیم.

آواتار از پرفروش ترین فیلم های جهان

آواتار (Avatar) فیلمی در ژانر فانتزی و علمی‌تخیلی به کارگردانی جیمز کامرون (James Cameron) و محصول سال ۲۰۰۹ است. دنیای عرفانی پاندورا که کامرون در این فیلم آفرید، به پدیده‌ای فرهنگی تبدیل شد و خیلی‌ها را در آن سال به سینماها کشاند. آواتار با حدود ۲٫۸میلیارد دلار فروش در سرتاسر دنیا، مقام نخست پرفروش ترین فیلم جهان را از آنِ خود کرده است.

معرفی فیلم ترسناک بازی آسانسور

داستان فیلم آواتار، پرفروش ترین فیلم تاریخ جهان، درباره تصرف و اشغال پندورا توسط زمینیان است که منجر به نابودی محیط زندگی سیاره ناوی‌ها می‌شود. این موضوع، حیات ناوی‌ها را به خطر می‌اندازد. در این حال گروهی از انسان‌های دانشمند در حال شبیه‌سازی بدن‌های ناوی‌ها در آزمایشگاه هستند.

فیلم آواتار از پرفروش ترین فیلم های جهان

فیلم انتقام جویان: پایان بازی از پرفروش ترین فیلم های جهان

فیلم انتقام جویان: پایان بازی (Avengers: Endgame) در فهرست پرفروش ترین فیلم های جهان در مقام دوم قرار دارد. این فیلم با فروش 2.796 میلیارد دلار  یکی از پر فروش ترین فیلم های اکشن جهان است. این فیلم یک اثر ابر قهرمانی محصول کشور آمریکا است که با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد و تنها با صرف بودجه 356 میلیون دلار توانست به موفقیت تجاری دست پیدا کند و نام خود را وارد لیست پرفروش ترین فیلمهای دنیا کند.

داستان فیلم انتقام جویان: پایان بازی از پرفروش ترین فیلمهای تاریخ در واقع ادامه سه سری گذشته خود یعنی انتقام جویان مارول، انتقام جویان عصر اولتران و انتقام جویان جنگ ابدیت است که به صورت زنجیروار اتفاق می‌افتد. این چهارگانه جذاب درباره تشکیل سلسله‌های ابر قهرمانی و تصاحب جهان هستی است که نبرد میان سلسله‌ها برای دستیابی به قدرت را نشان می‌دهد.

فیلم انتقام جویان: پایان بازی (Avengers: Endgame)

تایتانیک

تایتانیک (Titanic) هم ساخته جیمز کامرون است. این فیلم که در ژانرهای درام و فاجعه دسته‌بندی شده، محصول سال ۱۹۹۷ است. تایتانیک با ۲٫۲میلیارد فروش، تا سال ۲۰۰۹ که آواتار آمد لقب پرفروش ترین فیلم جهان را داشت.

داستان فیلم تایتانیک درباره غرق شدن کشتی تایتانیک است و پیش از غرق شدن آن، داستان‌هایی که درون آن اتفاق افتاده است را به تصویر می‌کشد.

تایتانیک (Titanic)

جنگ ستارگان؛ نیرو برمی‌خیزد

جنگ ستارگان؛ نیرو برمی‌خیزد (Star Wars: The Force Awakens) قسمت هفتم از مجموعه فیلم‌های فانتزی و علمی‌تخیلی جنگ ستارگان است. کارگردان این فیلم جفری جیکوب آبرامز بوده و محصول سال ۲۰۱۵ است. این فیلم با فروش ۲٫۰۷میلیارددلاری در رتبه سوم فهرست پرفروش ترین فیلم های جهان قرار دارد.

زیبایی چهره تینا آخوندتبار بدون هیچ آرایشی

فیلم جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد نیز در فضای قسمت‌های پیشین خود روایت می‌شود که نبرد میان شخصیت‌های داستان در کهکشانی دور افتاده را به تصویر می‌کشد. سری فیلم‌های جنگ ستارگان همواره از پر فروشترین فیلم های خارجی در جهان بوده است.

جنگ ستارگان؛ نیرو برمی‌خیزد (Star Wars: The Force Awakens)

انتقام‌جویان؛ جنگ ابدیت

انتقام‌جویان؛ جنگ ابدیت (Avengers: Infinity War) در ژانرهای فانتزی و علمی‌تخیلی و محصول سال ۲۰۱۸ شرکت مارول است. برادران روسو کارگردانی این فیلم سینمایی اکشن و پُر از اَبرقهرمان را بر عهده داشته‌اند. این فیلم هم با فروش تقریبی ۲٫۰۵میلیارد دلار، در فهرست پرفروش ترین فیلم های جهان قرار گرفته است.

انتقام‌جویان؛ جنگ ابدیت (Avengers: Infinity War)

مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست

جدیدترین فیلمی که در لیست پرفروش ترین فیلم جهان قرار گرفته ، مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست (Spider-Man: No Way Home ) است. مرد عنکبوتی از ابرقهرمان های دنیای مارول و همواره سری فیلم های آن جز پر بیننده ترین فیلم های جهان بوده اند. اولین نسخه این اثر به دست سم ریمی و درسال 2002 ساخته شد. توبی مگوایر نخستین مرد عنکبوتی در این فیلم بود که در نسخه جدید هم حضور دارد.این فیلم با فروش 1/8میلیارد دلار در فهرست پرفروش ترین فیلم ها قرار گرفته است.

داستان این اثر از پرفروش ترین فیلمهای تاریخ درباره زمانی است که همه پیتر پارکر را به عنوان عنکبوتی می‌شناسند، حالا اون نزد دکتر استرنج معروف می‌رود تا به کمک او همه چیز را درست کند اما وضعیت با باز شدن در دنیاهای موازی بدتر خواهد شد.

مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست (Spider-Man: No Way Home )

دنیای ژوراسیک

دنیای ژوراسیک (Jurassic World) یکی از بهترین فیلم های اکشن جهان به کارگردانی کالین ترورو و محصول سال ۲۰۱۵ است. دنیای ژوراسیک بازسازی فیلم کلاسیک پارک ژوراسیک محصول سال ۱۹۹۳ است و خیلی از طرف‌داران آن فیلم قدیمی را به سینماهای سرتاسر دنیا کشاند. این فیلم با فروش ۱٫۷میلیارد دلار در فهرست پرفروش ترین فیلم های اکشن و علمی‌تخیلی قرار گرفته است.

داستان فیلم دنیای ژوراسیک 23 سال پس از وقایع و نابودی پارک ژوراسیک روایت می‌شود که این اثر از پرفروش ترین فیلم سینمایی جهان بازسازی شده است و مردم دوباره می‌توانند از آن دیدن کنند. دایناسور جدید و گوشتخواری به این پارک اضافه شده است که روزی بر اثر کوتاهی مسئولان از محوطه خود فرار کرده و در کل پارک آزادانه می‌گردد.

ماجرای کشف حجاب و پخش عکس های خصوصی سولماز غنی چه بود؟

دنیای ژوراسیک (Jurassic World)

فیلم شیرشاه

شیرشاه (The Lion King) نیز یکی دیگر از پرفروشترین فیلم های جهان محسوب می‌شود که محصول کشور آمریکا بوده و در ژانر درام و موزیکال ساخته شده است. فیلمنامه این پرفروش ترین فیلم جهان بر اساس انیمیشن کلاسیک شیرشاه 1994 نوشته شده است و به همین دلیل در زمان اکران فروش بسیار خوبی در گیشه داشت و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت. بودجه صرف شده برای ساخت شیرشاه مبلغ 260 میلیون دلار اعلام شده است. فیلم شیرشاه پرفروش ترین فیلم های سینمایی دنیا در سبک لایواکشن است.

شیرشاه (The Lion King)

انتقام‌جویان

انتقام‌جویان (The Avengers) هم یکی دیگر از فیلم‌های مجموعه مارول در فهرست پرفروش ترین فیلم های جهان است. این فیلم سینمایی اکشن در ژانرهای فانتزی و علمی‌تخیلی به کارگردانی جاس ویدون، در سال ۲۰۱۲ به نمایش درآمد. انتقام‌جویان در سال اکرانش به فروش ۱٫۵میلیارددلاری دست یافت و جایگاه سوم را در فهرست پرفروش ترین فیلم های اکشن از آنِ خود کرد، اما سال‌های بعد با نمایش فیلم‌های جدید کم‌کم به جایگاه ششم فیلم های معروف دنیا سقوط کرد.

انتقام‌جویان (The Avengers)

خشن ۷ از پرفروش ترین فیلم های جهان

خشن ۷ (Furious 7) محصول سال ۲۰۱۵ و فیلم سینمایی اکشن در ژانرهای جنایی و مهیج است. جیمز وان سعی کرد با استفاده از جلوه‌های ویژه حضور پل واکر را که پیش از اتمام فیلم‌برداری خشن ۷ درگذشت، در فیلم حفظ کند. این فیلم حدود ۱٫۵میلیارد دلار در سرتاسر دنیا فروش کرد و تبدیل به یکی از پرفروش ترین فیلم های اکشن شد.

داستان فیلم خشمگین 7 در ادامه قسمت قبلی آن روایت می‌شود که پس از سرنگونی و نابودی اوون شاه و گروهش، دومینیک تورتو و دار و دسته‌اش نیز بعد از دریافت حکم آزادی به زندگی طبیعی خود بازگشتند. اما این بار برادر بزرگ‌تر اوون قصد دارد انتقام برادر خود را بگیرد.

معرفی فیلم علمی تخیلی آگاهی محصول کشور اسپانیا

خشن ۷ (Furious 7)

یخزده 2

انیمیشن یخزده 2 (Frozen II) یک انیمشین فانتزی و موزیکال از استودیو والت دیزنی است. این انیمیشن پنجاه‌وهشتمین محصول والت دیزنی و دنباله‌ای بر انیمیشن Frozen است که در سال 2013 اکران شد. در فهرست پرفروش ترین فیلم های دنیا انیمیشن یخ‌زده 2 در جایگاه دهم قرار دارد. این انیمیشن سومین فیلم پرفروش سال 2019 و دومین انیمیشن پرفروش تاریخ است. هزینه ساخت این انیمیشن مسحورکننده حدود 150 میلیون دلار برآورد شده است. فیلم Frozen II با 450 میلیارد دلار فروش پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما در سبک انیمیشنی است.

داستان انیمیشن یخ‌زده 2، حدود 3 سال پس از اتفاقات قسمت اول انیمیشن است. السا، آنا، کریستوف و اولاف این بار از مرزهای پادشاهی آرندل فراتر می‌روند تا منبع صدایی که السا را فرامی‌خواند، پیدا کنند.

انیمیشن یخزده 2 (Frozen II)

انتقام‌جویان؛ عصر اولتران

انتقام‌جویان؛ عصر اولتران (Avengers: Age of Ultron) دنباله فیلم انتقام‌جویان بود که در سال ۲۰۱۵ به نمایش درآمد. این فیلم سینمایی اکشن و علمی‌تخیلی هم به کارگردانی جاس ویدون ساخته شد. فروش ۱٫۴میلیارددلاری این فیلم اکشن مقام هشتم را در فهرست پرفروش ترین فیلم های جهان نصیبش کرده است.

انتقام‌جویان؛ عصر اولتران (Avengers: Age of Ultron)

پلنگ سیاه

پلنگ سیاه (Black Panther) یکی دیگر از محصولات شرکت مارول و بهترین فیلم های جهان در ژانر فانتزی و علمی‌تخیلی است. این فیلم را رایان کوگلر کارگردانی کرد و در سال ۲۰۱۸ به نمایش درآمد. مارول با این فیلم نخستین ابرقهرمان سیاه‌پوست را وارد مجموعه فیلم‌های دنیای مارول کرد، ابرقهرمانی که نقش مهمی در فرهنگ عامه آمریکا بازی می‌کند. مردم به‌شدت از فیلم پلنگ سیاه استقبال کردند و با ۱٫۳میلیارد دلار فروش، در فهرست پرفروش‌ترین فیلم های معروف دنیا قرار گرفت.

داستان فیلم پلنگ سیاه به دنبال اتفاقات رخ داده در فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی (2016) روایت می‌شود و پادشاه تی چالا به کشور خود واکاندا بازمی‌گردد. اما پس از بازگشت با دو دشمن قدرتمند مواجه می‌شود که برای سرنگون ساختن او با یکدیگر هم پیمان شده‌اند.

پلنگ سیاه (Black Panther)

هری پاتر و یادگاران مرگ

هری پاتر و یادگاران مرگ هفتمین و آخرین فیلم از مجموعه فیلم‌های هری پاتر است که در ۲ بخش در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ به نمایش درآمد. این فیلم فانتزی به کارگردانی دیوید ییتس توانست توجه زیادی را در آن سال‌ها به خود جلب کند. بخش دوم این فیلم با فروش بیش از ۱٫۳میلیارد دلار، به فهرست پرفروش ترین فیلم های جهان اضافه شد.

علت خداحافظی آفرین عبیسی از سینما پس از ازدواجش چه بود؟

داستان فیلم هری پاتر و یادگاران مرگ در ادامه قسمت اول آن روایت می‌شود که هری پاتر و دوستانش در یک ویلا هستند. این سه نفر از یک جن به نام گریپهوک درخواست کمک می‌کنند و از او می‌خواهند به آنها کمک کند تا از بانک گرینگوتز سرقت کنند. این جن نیز در ازای انجام این کار، برای هری پاتر و دوستانش یک شرط می‌گذارد.

هری پاتر و یادگاران مرگ

جنگ ستارگان؛ آخرین جدای

جنگ ستارگان؛ آخرین جدای (Star Wars: The Last Jedi) هشتمین فیلم از مجموعه فیلم‌های اصلی جنگ ستارگان به‌کارگردانی ریان جانسون است که در سال ۲۰۱۷ به نمایش درآمد. این فیلم بیش از ۱٫۳میلیارد دلار در سراسر دنیا فروخت و یکی از بهترین فیلم های جهان شد.

جنگ ستارگان؛ آخرین جدای (Star Wars: The Last Jedi)

دنیای ژوراسیک؛ سقوط پادشاهی

دنیای ژوراسیک؛ سقوط پادشاهی (Jurassic World: Fallen Kingdom) یکی دیگر از مجموعه فیلم‌های پارک ژوراسیک است. این فیلم را خوان آنتونیو بایونا کارگردانی کرد و در سال ۲۰۱۸ به نمایش درآمد. هرچند این فیلم به رکورد دنیای ژوراسیک نرسید، بیش از ۱٫۳میلیارد دلار فروخت تا در فهرست پرفروش ترین فیلم های جهان قرار بگیرد.

جنگ ستارگان؛ آخرین جدای (Star Wars: The Last Jedi)

یخ‌زده

منجمد (Frozen) با فروش ۱٫۲۸میلیارددلاری در سال ۲۰۱۳، پرفروش‌ترین انیمیشن این فهرست است. این انیمیشن فانتزی، کمدی و موزیکال را جنیفر لی و کریس باک کارگردانی کردند تا یکی از فیلم های معروف دنیا شود.

منجمد (Frozen)

دیو و دلبر

دیو و دلبر (Beauty and the Beast) محصول سال ۲۰۱۷ و چهاردهمین فیلم از پرفروش ترین فیلم های جهان است. این فیلم خانوادگی به کارگردانی بیل کاندن بیش از ۱٫۲۶میلیارد دلار فروش کرد.

دیو و دلبر (Beauty and the Beast)

شگفت‌انگیزان ۲

شگفت‌انگیزان ۲ (Incredibles 2) باعث شده است که جایگاه بعدی در فهرست پرفروش ترین فیلم های جهان هم از آنِ انیمیشن‌ها باشد. طرف‌داران این انیمیشن که برای دیدن دنباله آن ۱۴ سال صبر کرده بودند، در سال ۲۰۱۸ سنگ‌تمام گذاشتند و این فیلم بیش از ۱٫۲۴میلیارد دلار فروخت. کارگردانی فیلم اکشن شگفت‌انگیزان ۲ را برَد بِرد (Brad Bird) بر عهده داشت.

معرفی کامل و زمان پخش سریال چینی روش شناسایی عشق

شگفت‌انگیزان ۲ (Incredibles 2)

سرنوشت خشمگین

سرنوشت خشمگین (The Fate of the Furious) هشتمین فیلم از مجموعه «سریع و خشمگین» به کارگردانی اف گری گری (F. Gary Gray) است که در سال ۲۰۱۷ به نمایش درآمد. این فیلم اکشن و جنایی توانست به رکورد فروش ۱٫۲۴میلیارد دلار دست پیدا کند و جزو فیلم های معروف دنیا شود.

سرنوشت خشمگین (The Fate of the Furious)

مرد آهنی ۳

مرد آهنی ۳ (Iron Man 3) یکی دیگر از بهترین فیلم های جهان مارول است که در سال ۲۰۱۳ به نمایش درآمد. کارگردان این فیلم شین بلک است. مرد آهنی ۳ با فروش ۱٫۲۱میلیارددلاری در جایگاه هفدهم پرفروش ترین فیلم های جهان قرار دارد.

مرد آهنی ۳ (Iron Man 3)

مینیون‌ها از پرفروش ترین فیلم های جهان

مینیون‌ها (Minions) انیمیشنی جذاب است که در سال ۲۰۱۵ به نمایش درآمد. کارگردانی این انیمیشن بر عهده پیر کافین و کیل بلدا (Kyle Balda) بود. «مینیون‌ها» بیش از ۱٫۱۵میلیارد دلار فروخت و نکته جالب‌توجه این است که دومین انیمیشن پرفروش تاریخ سینما در روز افتتاحیه‌اش است.

مینیون‌ها (Minions)

کاپیتان آمریکا؛ جنگ داخلی

کاپیتان آمریکا؛ جنگ داخلی (Captain America: Civil War) هم از مجموعه فیلم‌های دنیای مارول است که توانسته میان پرفروش ترین فیلم های جهان قرار بگیرد. این فیلم اکشن و علمی‌تخیلی را هم برادران روسو کارگردانی کرده‌اند و توانست به رکورد فروش بیش از ۱٫۱۵میلیارد دلار دست پیدا کند.

کاپیتان آمریکا؛ جنگ داخلی (Captain America: Civil War)

آکوامن

آکوامن ( Aquaman) یک فیلم در ژانر ابرقهرمانی و محصول سال ۲۰۱۸ آمریکا، به کارگردانی جیمز وان است. فیلم‌نامهٔ این فیلم توسط ویل بیل؛ بر پایهٔ شخصیتی به همین نام از شرکت دی‌سی کامیکس به رشتهٔ تحریر درآمده‌است. آکوامن ششمین فیلم در دنیای سینمایی دی‌سی محسوب می‌شود و شرکت برادران وارنر مسئول ساخت و اکران آن بوده‌است.

آکوامن ۱٫۱ میلیارد دلار در سراسر جهان فروش کرد در حالی که بودجهٔ ساختش ۲۰۰ میلیون دلار بوده‌است. آکوامن پنجمین فیلم پرفروش سال ۲۰۱۸، پرفروش‌ترین فیلم دنیای سینمایی دی‌سی، نهمین فیلم پرفروش ابرقهرمانی تاریخ و ۲۲امین فیلم پرفروش تاریخ سینما است.

معرفی کامل سریال کره ای انتقام ازدواج کامل (Perfect Marriage Revenge)

آکوامن ( Aquaman)

ارباب حلقه‌ها؛ بازگشت پادشاه

ارباب حلقه‌ها؛ بازگشت پادشاه (The Lord of the Rings: The Return of the King) سومین فیلم از سه‌گانه ارباب حلقه‌ها به کارگردانی پیتر جکسون است. این فیلم درام و فانتزی در سال ۲۰۰۳ به نمایش درآمد و ۱٫۱۲میلیارد دلار فروخت.

ارباب حلقه‌ها؛ بازگشت پادشاه (The Lord of the Rings: The Return of the King)

مرد عنکبوتی: دور از خانه

مرد عنکبوتی: دور از خانه (انگلیسی: Spider-Man: Far From Home) فیلمی آمریکایی در ژانر ابرقهرمانی است که بر پایهٔ شخصیت مرد عنکبوتی از مارول کامیکس ساخته شده و در سال ۲۰۱۹ منتشر شد.

این فیلم دنباله‌ای بر مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه (۲۰۱۷) محسوب می‌شود و بیست و سومین فیلم از دنیای سینمایی مارول به‌شمار می‌رود.

فروش جهانی این فیلم بالغ بر ۱٫۱ میلیارد بود و به نخستین فیلم مرد عنکبوتی بدل شد که از مرز یک میلیارد دلار فروش عبور کرده‌است. مرد عنکبوتی: دور از خانه پرفروش‌ترین فیلم سونی پیکچرز تاکنون، چهارمین فیلم پرفروش سال ۲۰۱۹ و بیست و چهارمین فیلم پرفروش تمام دوران است. دنباله‌ای از فیلم با عنوان مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست در دسامبر ۲۰۲۱ منتشر شده‌است.

مرد عنکبوتی: دور از خانه (انگلیسی: Spider-Man: Far From Home)

کاپیتان مارول

کاپیتان مارول (انگلیسی: Captain Marvel) فیلم ابرقهرمانی آمریکایی محصول ۲۰۱۹ است که بر پایهٔ شخصیت کارول دنورز / کاپیتان مارول از مارول کامیکس ساخته شده‌است. مارول استودیوز این فیلم را تولید کرد و توسط استودیو سینمایی والت دیزنی توزیع شد. این بیست و یکمین فیلم در دنیای سینمایی مارول (MCU) محسوب می‌شود.

این فیلم در سراسر جهان بیش از ۱٫۱ میلیارد دلار فروش داشته‌است و این نخستین فیلم ابرقهرمانی به رهبری زن است که از مرز یک میلیارد دلار فروش عبور می‌کند. این فیلم پنجمین فیلم پرفروش ۲۰۱۹ شد و در طول نمایش سینمایی خود، بیست و سومین فیلم پرفروش تاریخ بود. این فیلم برای نقش‌آفرینی بازیگران، به ویژه نقش لارسون، مورد تحسین قرار گرفت.

کاپیتان مارول (انگلیسی: Captain Marvel)

تبدیل‌شوندگان؛ نیمه تاریک ماه

تبدیل‌شوندگان؛ نیمه تاریک ماه (Transformers: Dark of the Moon) سومین فیلم از مجموعه فیلم‌های تبدیل‌شوندگان است که در سال ۲۰۱۱ به نمایش درآمد. این فیلم اکشن و علمی‌تخیلی به کارگردانی مایکل بی (Michael Bay) توانست بیش از ۱٫۱۲میلیارد دلار بفروشد.

بهترین بازیگران و ستارگان مرد دهه 50 کدامند؟

تبدیل‌شوندگان؛ نیمه تاریک ماه (Transformers: Dark of the Moon)

اسکای‌فال از پرفروش ترین فیلم های جهان

اسکای‌فال (Skyfall) از مجموعه فیلم‌های جیمز باند به کارگردانی سام مندس است که در سال ۲۰۱۲ به نمایش درآمد. اسکای‌فال از بهترین فیلم های اکشن جهان است که با فروش ۱٫۱میلیارددلاری جای خود را در فهرست پرفروش ترین فیلم های جهان باز کرده است.

اسکای‌فال از پرفروش ترین فیلم های جهان

تبدیل‌شوندگان؛ عصر انقراض

تبدیل‌شوندگان؛ عصر انقراض (Transformers: Age of Extinction) در سال ۲۰۱۴ به نمایش درآمد. کارگردان این فیلم هم مایکل بی است. این فیلم اکشن و علمی‌تخیلی بیش از ۱٫۱میلیارد دلار در سراسر جهان فروخت.

تبدیل‌شوندگان؛ عصر انقراض (Transformers: Age of Extinction)

شوالیه تاریکی برمی‌خیزد

شوالیه تاریکی برمی‌خیزد (The Dark Knight Rises) از مجموعه فیلم‌های بتمن و آخرین قسمت سه‌گانه شوالیه تاریکی به کارگردانی کریستوفر نولان است. این فیلم اکشن و مهیج در سال ۲۰۱۲ به نمایش درآمد و توانست با فروش ۱٫۰۸میلیارددلاری در جمع پرفروش ترین فیلم های جهان قرار بگیرد.

شوالیه تاریکی برمی‌خیزد (The Dark Knight Rises)

جوکر (فیلم ۲۰۱۹)

جوکر (انگلیسی: Joker) یک فیلم آمریکایی در ژانر تریلر روان‌شناختی به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی تاد فلیپس است که در سال ۲۰۱۹ اکران شد. فیلم‌نامه این فیلم توسط خود فیلیپس با همراهی اسکات سیلور برپایه شخصیت ابرشرور جوکر از دی‌سی کامیکس نوشته شده‌است.

فیلم ۱ میلیارد دلار در سراسر جهان فروش کرد در حالی که بودجه ساخت آن ۵۵ میلیون دلار است که آن را به ششمین فیلم پرفروش سال ۲۰۱۹، ۳۱امین فیلم پرفروش تاریخ سینما و پرفروش‌ترین فیلم درجه آر تاریخ سینما تبدیل می‌کند. جوکر همچنین پرفروش‌ترین فیلم کارنامه فیلیپس و فینیکس و تنها فیلم تاریخ سینما با درجه نمایشی آر است که توانسته به فروش میلیاردی برسد. ددلاین هالیوود تخمین زد که جوکر ۴۶۴ میلیون دلار برای برادران وارنر سود به ارمغان آورده‌است که آن را تبدیل به پرسودترین فیلم تاریخ سینما می‌کند که برمبنای یک شخصیت کامیک ساخته شده‌است.

جوکر (انگلیسی: Joker)

جنگ ستارگان: خیزش اسکای‌واکر

جنگ ستارگان: خیزش اسکای‌واکر (انگلیسی: Star Wars: The Rise of Skywalker؛ با نام جنگ ستارگان: قسمت نهم – خیزش اسکای‌واکر نیز شناخته می‌شود) فیلمی آمریکایی در ژانر اپرای فضایی حماسی به تهیه‌کنندگی، نویسندگی و کارگردانی جی. جی. آبرامز است که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد

معرفی سریال چشم چران عمارت جدیدترین سریال ترکیه ای

این فیلم بیش از ۱٫۰۷۸ میلیارد دلار در سراسر جهان فروش کرد که آن را به هفتمین فیلم پرفروش ۲۰۱۹ تبدیل می‌کند؛ اگرچه خیزش اسکای‌واکر کم‌فروش‌ترین قسمت این سه‌گانه بود، اما سود خالص آن ۳۰۰ میلیون دلار برآورد شد. این فیلم در نود و دومین دوره جوایز اسکار در سه رشتهٔ بهترین موسیقی فیلم، بهترین جلوه‌های تصویری و بهترین تدوین صدا نامزد دریافت جایزه شده بود. همچنین در هفتاد و سومین دوره جوایز بفتا نامزد دریافت سه جایزه شده بود.

جنگ ستارگان: خیزش اسکای‌واکر

داستان اسباب‌بازی ۴

داستان اسباب‌بازی ۴ (به انگلیسی: Toy Story 4) یک پویانمایی آمریکایی در ژانر کمدی به کارگردانی جاش کولی است که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد. داستان اسباب‌بازی ۴ دنباله‌ای بر داستان اسباب‌بازی ۳ است و فیلم‌نامه آن توسط اندرو استنتون و استفانی فولسوم بر اساس داستانی از جان لستر و رشیدا جونز نوشته شده و در مجموع چهارمین قسمت از فرنچایز داستان اسباب‌بازی است، همچنین این نخستین تجربه کولی در کارگردانی یک فیلم بلند محسوب می‌شود. داستان اسباب‌بازی ۴ توسط کمپانی پیکسار ساخته شده و والت دیزنی پیکچرز مسئولیت اکران آن را برعهده دارد.

فیلم با بودجه‌ای ۲۰۰ میلیون دلاری ساخته شد و ۱ میلیارد دلار در سراسر جهان فروش کرد که آن را به هشتمین فیلم پرفروش سال ۲۰۱۹، نهمین انیمیشن پرفروش تاریخ و ۲۳امین فیلم پرفروش تاریخ سینما تبدیل می‌کند.

داستان اسباب بازی ۴

داستان اسباب‌بازی ۳

داستان اسباب‌بازی ۳ (Toy Story 3) انیمیشنی در ژانرهای فانتزی و کمدی‌درام است. این فیلم را لی آنکریچ کارگردانی کرد و با بازگشت صداپیشه‌های اصلی این مجموعه، یعنی تیم آلن، تام هنکس و جوان کیوسک توانست به رکورد فروش ۱٫۰۷میلیارددلاری برسد.

داستان اسباب‌بازی ۳ (Toy Story 3)

لیست کامل پرفروش ترین فیلم های جهان

پرفروش‌ترین فیلم‌ها
رتبهاوجعنوانفروش جهانیسال
۱۱آواتار$۲٬۸۴۷٬۳۹۷٬۳۳۹۲۰۰۹
۲۱انتقام‌جویان: پایان بازی$۲٬۷۹۷٬۵۰۱٬۳۲۸۲۰۱۹
۳۱تایتانیک$۲٬۱۸۷٬۴۲۵٬۳۷۹۱۹۹۷
۴۳جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد$۲٬۰۶۸٬۲۲۳٬۶۲۴۲۰۱۵
۵۴انتقام‌جویان: جنگ ابدیت$۲٬۰۴۸٬۳۵۹٬۷۵۴۲۰۱۸
۶۶مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست$۱٬۹۰۱٬۲۳۲٬۵۵۰۲۰۲۱
۷۳دنیای ژوراسیک$۱٬۶۷۱٬۵۳۷٬۴۴۴۲۰۱۵
۸۷شیرشاه$۱٬۶۵۶٬۹۴۳٬۳۹۴۲۰۱۹
۹۳انتقام‌جویان$۱٬۵۱۸٬۸۱۲٬۹۸۸۲۰۱۲
۱۰۴خشمگین ۷$۱٬۵۱۶٬۰۴۵٬۹۱۱۲۰۱۵
۱۱۱۰یخ‌زده ۲$۱٬۴۵۰٬۰۲۶٬۹۳۳۲۰۱۹
۱۲۵انتقام‌جویان: عصر اولتران$۱٬۴۰۲٬۸۰۹٬۵۴۰۲۰۱۵
۱۳۹پلنگ سیاه$۱٬۳۴۷٬۲۸۰٬۸۳۸۲۰۱۸
۱۴۳هری پاتر و یادگاران مرگ – قسمت دوم$۱٬۳۴۲٬۰۲۵٬۴۳۰۲۰۱۱
۱۵۹جنگ ستارگان: آخرین جدای$۱٬۳۳۲٬۵۳۹٬۸۸۹۲۰۱۷
۱۶۱۶تاپ گان: ماوریک film currently playing$۱٬۳۲۱٬۱۰۴٬۰۰۰۲۰۲۲
۱۷۱۲دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی$۱٬۳۰۹٬۴۸۴٬۴۶۱۲۰۱۸
۱۸۵یخ‌زده$۱٬۲۹۰٬۰۰۰٬۰۰۰۲۰۱۳
۱۹۱۰دیو و دلبر$۱٬۲۶۳٬۵۲۱٬۱۲۶۲۰۱۷
۲۰۱۵شگفت‌انگیزان ۲$۱٬۲۴۲٬۸۰۵٬۳۵۹۲۰۱۸
۲۱۱۱سرنوشت خشمگین$۱٬۲۳۸٬۷۶۴٬۷۶۵۲۰۱۷
۲۲۵مرد آهنی ۳$۱٬۲۱۴٬۸۱۱٬۲۵۲۲۰۱۳
۲۳۱۰مینیون‌ها$۱٬۱۵۹٬۳۹۸٬۳۹۷۲۰۱۵
۲۴۱۲کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی$۱٬۱۵۳٬۳۲۹٬۴۷۳۲۰۱۶
۲۵۲۰آکوامن$۱٬۱۴۸٬۴۸۵٬۸۸۶۲۰۱۸
۲۶۲ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه$۱٬۱۴۶٬۰۳۰٬۹۱۲۲۰۰۳
۲۷۲۴مرد عنکبوتی: دور از خانه$۱٬۱۳۱٬۹۲۷٬۹۹۶۲۰۱۹
۲۸۲۳کاپیتان مارول$۱٬۱۲۸٬۲۷۴٬۷۹۴۲۰۱۹
۲۹۵تبدیل‌شوندگان: نیمه تاریک ماه$۱٬۱۲۳٬۷۹۴٬۰۷۹۲۰۱۱
۳۰۷اسکای‌فال$۱٬۱۰۸٬۵۶۱٬۰۱۳۲۰۱۲
۳۱۱۰تبدیل‌شوندگان: عصر انقراض$۱٬۱۰۴٬۰۵۴٬۰۷۲۲۰۱۴
۳۲۷شوالیه تاریکی برمی‌خیزد$۱٬۰۸۱٬۱۴۲٬۶۱۲۲۰۱۲
۳۳۳۱جوکر$۱٬۰۷۴٬۲۵۱٬۳۱۱۲۰۱۹
۳۴۳۲جنگ ستارگان: خیزش اسکای‌واکر$۱٬۰۷۴٬۱۴۴٬۲۴۸۲۰۱۹
۳۵۳۰داستان اسباب‌بازی ۴$۱٬۰۷۳٬۳۹۴٬۵۹۳۲۰۱۹
۳۶۴داستان اسباب‌بازی ۳$۱٬۰۶۶٬۹۶۹٬۷۰۳۲۰۱۰
۳۷۳دزدان دریایی کارائیب: صندوقچه مرد مرده$۱٬۰۶۶٬۱۷۹٬۷۲۵۲۰۰۶
۳۸۲۰روگ وان$۱٬۰۵۶٬۰۵۷٬۲۷۳۲۰۱۶
۳۹۳۴علاءالدین$۱٬۰۵۰٬۶۹۳٬۹۵۳۲۰۱۹
۴۰۶دزدان دریایی کارائیب: سوار بر امواج ناشناخته$۱٬۰۴۵٬۷۱۳٬۸۰۲۲۰۱۱
۴۱۲۴من نفرت‌انگیز ۳$۱٬۰۳۴٬۷۹۹٬۴۰۹۲۰۱۷
۴۲۱پارک ژوراسیک$۱٬۰۳۳٬۹۲۸٬۳۰۳۱۹۹۳
۴۳۲۲در جستجوی دوری$۱٬۰۲۸٬۵۷۰٬۸۸۹۲۰۱۶
۴۴۲جنگ ستارگان: قسمت اول – تهدید شبح$۱٬۰۲۷٬۰۴۴٬۶۷۷۱۹۹۹
۴۵۵آلیس در سرزمین عجایب$۱٬۰۲۵٬۴۶۷٬۱۱۰۲۰۱۰
۴۶۲۴زوتوپیا$۱٬۰۲۳٬۷۸۴٬۱۹۵۲۰۱۶
۴۷۱۴هابیت: یک سفر غیرمنتظره$۱٬۰۱۷٬۰۰۳٬۵۶۸۲۰۱۲
۴۸۲هری پاتر و سنگ جادو$۱٬۰۰۶٬۹۶۸٬۱۷۱۲۰۰۱
۴۹۴شوالیه تاریکی$۱٬۰۰۵٬۹۷۳٬۶۴۵۲۰۰۸
۵۰۱۰هری پاتر و یادگاران مرگ – قسمت اول$۹۷۷٬۰۴۳٬۴۸۳۲۰۱۰
معرفی سریال های پرطرفدار ترکی که تاکنون پخش شده اند
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا