اخبار بازیگرانبازیگران خارجیبازیگران مردبازیگران هالیوودبیوگرافی بازیگران

بیوگرافی تام هالند | بازیگر نقش مرد عنکبوتی را بیشتر بشناسید

در این بخش بیوگرافی تام هالند بازیگر معروف سینما و تلویزیون را مرور میکنیم. بیوگرافی تام هالند از بازیگران مرد معروف هالیوود است که همه او را با نام اسپایدرمن (Spiderman) می‌شناسند ، به همراه اطلاعاتی از زندگی شخصی و هنری او با عکس های شخصی او و خانواده اش را میبینیم.امروز از 0 تا 100 با بیوگرافی تام هالند آشنا میشویم. در ادامه با بازیگرآنلاین همراه باشید.

تام هالند متولد چه سالی است؟

تام هالند متولد ۱ ژوئن ۱۹۹۶ است و ۲۶ سال سن دارد.

همسر تام هالند کیست؟

او هرگز همسری نداشته و در حال حاضر با زندایا مری استورمر کلمن بازیگر و خواننده در رابطه است.

تام هالند از چه سالی فعالیت میکند؟

تام هالند از سال 2006 تا اکنون فعالیت میکند.

خلاصه بیوگرافی تام هالند

نام اصلیتامس استنلی هالند Thomas Stanley Holland
نام هنریتام هالند
تاریخ تولد۱ ژوئن ۱۹۹۶ ‏(۲۶ سال)
محل تولدلندن، انگستان
تحصیلاتمدرسهٔ بریت
پیشهبازیگر
سالهای فعالیت۲۰۰۶–اکنون
وضعیت تاهلمجرد
قد173 سانتی متر

بیوگرافی تام هالند

بیوگرافی تام هالند

در بیوگرافی تام هالند با نام کامل تامس استنلی هالند Thomas Stanley Holland آمده است:وی متولد 1 ژوئن 1996 در انگلستان ، بازیگر، رقاص و یک ژیمناستیک‌کار است.

تام هالند از کودکی تا به امروز
تام هالند از کودکی تا به امروز

در ادامه بیوگرافی تام هالند جالب است بدانید او جوایز گوناگونی از جمله یک جایزهٔ فیلم بفتا، سه جایزهٔ ساترن و یک رکورد جهانی گینس کسب کرده و نامش در فهرست ۳۰ شخص زیر ۳۰ سال فوربز قرار گرفته‌است. چند نشریه او را یکی از محبوب‌ترین بازیگران نسل خود یاد کرده‌اند.

تام در مدرسه ابتدایی کاتولیک دووهد در ناحیه جنوب غربی لندن درس خوانده‌است. او در سال ۲۰۱۲ از کالج ویمبلدون فارغ‌التحصیل شد و پس از اتمام کالج در مدرسه هنرهای نمایشی و فناوری بریت ثبت نام کرد و به تحصیل تکنولوژی و هنرهای نمایشی پرداخت. او در طی تئاتر بیلی الیوت، ژیمناستیک آموخت. هالند در نوجوانی، برای مدتی از بازیگری دور ماند و در کلاس‌های نجاری در کاردیف شرکت کرد.

زمانی که هالند هفت سال داشت بیماری دیسلکسیا در او تشخیص داده شد و او از گفتن این موضوع هیچگونه ترس و ناراحتی ندارد.

او سگی به نام تسا از نژاد بول تریر دارد. هالند اکنون نیز در کینگستون آپون تیمز زندگی می‌کند.

قد تام هالند

در بیوگرافی تام هالند بهتر است بدانید او با 173 سانتی متر قد و 64 کیلوگرم وزن علاقه زیادی به رقص هم دارد

قد تام هالند

بیوگرافی خانواده تام هالند

در بیوگرافی تام هالند درباره ی خانواده ی او میخوانیم: توماس استنلی هالند یا به اختصار تام هالند در ۱ ژوئن ۱۹۹۶ در کینگستون لندن در خانواده‌ای هنرمند به دنیا آمد. مادرش نیکول الیزابت عکاس برنده جایزه و پدرش دومینیک هالند نویسنده و کمدین انگلیسی است.

فیلم سینمایی «انتخاب» آماده نمایش شد

او فرزند ارشد خانواده شش نفره هالندها است و سه برادر کوچک‌تر از خودش دارد: دوقلوهایی به نام هری هالند و سام هالند (زادهٔ سال ۱۹۹۹) و برادر دیگرش پاتریک «پدی» هالند (زادهٔ سال ۲۰۰۴) است. او از جانب پدرش اصالتی ایرلندی دارد. پدربزرگ پدری‌اش، جان چارلز آنتونی اهل جزیرهٔ من و مادربزرگ پدری‌اش، ترزا کوئیگلی، اهل ایرلند بود. از سمت مادری هم نوهٔ رابرت والتر فراست و کریستینا وینفرد بری است.

پدرش از مارس ۲۰۱۱ تا دسامبر ۲۰۱۲ در وبلاگ ایکلیپسد به نویسندگی پرداخته و داستان کمدینی را نشان می‌دهد که به دلیل استعداد پسرش دیگر به چشم نمی‌آید.

اعضای خانواده تام هالند
اعضای خانواده تام هالند

ازدواج و وضعیت تاهل تام هالند

بیشترین جستجوها در بیوگرافی تام هالند درباره همسر ایشان است که شما عزیزان میخواهید بدانید همسر ایشان کیست.

تام هالند و زندیا اعلام کردند که از نوامبر 2021 باهم قرار می‌گذارند. باتوجه به مصاحبه‌هایی که انجام داده‌اند، مورد توجه خبرنگاران و طرفداران قرار گرفتند. آنها بسیار با یکدیگر مهربان هستند و به‌نظر می‌رسد که یک رابطه رمانتیک را باهم تجربه می‌کنند. یکی از جالب‌ترین حقایق دررابطه با این زوج پرطرفدار قد آنها می‌باشد. قد تام هالند باتوجه به شایعات حدود 169 سانتی‌متر می‌باشد، در حالی‌که قد زندیا 177 سانتی‌متر است. آن‌ها در طی مصاحبه‌هایی که داشتند با سوال‌هایی در رابطه با تفاوت قدشان مواجه شدند، اما با این‌حال با شوخی و بی‌اهمیت جلوه دادن این موضوع، سوال‌ها را پاسخ دادند.

تام هالند و همسرش

علایق و حقایقی درباره تام هالند

در ادامه بیوگرافی تام هالند مروری میکنیم بر علایق و حقایقی درباره ی او.با ما همراه باشید.

  • در زندگی واقعی از عنکبوت ها به شدت می ترسد.
  • به گفته خودش در مدرسه به خاطر رقصنده بودن مورد آزار و اذیت قرار می گرفته است.
  • با تام هالند (کارگردان و نویسنده داستان های ترسناک) نسبتی ندارد.
  • برای نقش الکس در جومانجی (2017) در نظر گرفته شد اما به دلیل تداخل زمانی با فیلمبرداری مرد عنکبوتی نقش را رد کرد و این نقش به نیک جوناس رسید.
  • تاکنون دو بار بینی اش شکسته است: بار اول روز آخر فیلمبرداری شهر گمشده زی (2017) و بار دوم در هفته اول فیلمبرداری فیلم Chaos Walking (2019)
  • همانند اندرو گارفیلد (بازیگر قبلی مرد عنکبوتی) از کودکی عاشق شخصیت مرد عنکبوتی بوده و پیوستن به کمپانی مارول و بازی در نقش مرد عنکبوتی یکی از رویاهایش بوده که به حقیقت پیوسته است.
  • عاشق بازی ادوارد نورتن در فیلم ترس کهن (1996) است.
  • طرفدار باشگاه آرسنال است.
  • فیلم مورد علاقه اش نجات سرباز رایان (1998) است.
  • پدرش از سال 2011 تا سال 2012 وبلاگی داشت که در آن درباره جزئیات زندگی گذشته و حال پسرش تام نوشته است.
معرفی فیلم سرهنگ ثریا با الهام از یک داستان واقعی

علاقه تام هالند به رقص

همانطور که ابتدای بیوگرافی تام هالند گفتیم هالند رقص هیپ‌هاپ خود را با عضویت در گروه رقص هیپ‌هاپ در کلاس‌های رقص نیفتی‌فیت در ویمبلدان آغاز کرد. استعدادش در زمینهٔ رقص سال ۲۰۰۶ و با شرکت در جشنوارهٔ رقص ریچموند توسط رقصندهٔ مشهور و طراح نمایش موزیکال بیلی الیوت، لین پیچ، کشف شد و پس از آن به پیتر دارلینگ معرفی شد.

دیدار تام هالند با نخست وزیر

در مارس 2010 بمناسبت پنجمین سالگرد تئاتر موزیکال Billy Elliot هالند و دیگر همبازی هایش به دیدار با نخست وزیر بریتانیا «گوردون براون» دعوت شد

آنها علاوه بر گپ و گفت با نخست وزیر اجرای خصوصی و ویژه ای هم داشتند

صداپیشگی تام هالند

در سال 2011 ، تام در دوبله انگلیسی انیمه ژاپنی مشهور Arrietty برای شخصیت اصلی صداگذاری انجام داد

او همچنین در سال 2019 به همراه بازیگر مشهور ویل اسمیت برای انیمیشن در انیمیشن Spies in Disguise و در سال 2020 برای انیمیشن Dolittle و Onward صداگذاری کرد

ثروت تام هالند

تام هالند یکی از ثروتمند‌ترین بازیگران در صنعت سینما می‌باشد. ثروت او بی شک 18 میلیون دلار است. او در فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی 250,000 دلار درآمد کسب کرد. تام در فیلم اسپایدرمن: بازگشت به خانه نیز حدود 500,000 دلار حقوق گرفت. در حال حاضر او برای ایفای نقش در هر فیلمی حدود 4.5 میلیون دلار دریافت می‌کند.

رکوردشکنی تام هالند در 20 سالگی

در بیوگرافی تام هالند بهتر است بدانید علاوه بر رکورد جوان ترین بازیگر مارول، تام در سال 2017 ، درحالیکه تنها 20 سال داشت برنده جایزه ستاره در حال ظهور جشنواره بفتا شد

او همچنین پس از Bukky Bakray بعنوان جوانترین برنده این جایزه معرفی گردید

تام هالند در رسانه‌ها

نام هالند در فهرست «ستارگان فردای بریتانیا – ۲۰۱۲» از اسکرین اینترنشنال و «نسل بعدی ۲۰۱۵» از هالیوود ریپورتر که فهرستی متشکل از تازه‌واردان نویدبخش در سینما است، قرار گرفته‌است.

در سال ۲۰۱۹، نام او در فهرستی از افراد با نفوذ زیر ۳۰ سال فوربز به‌نام «۳۰ شخص زیر ۳۰ سال فوربز» و فهرست اینسایدر آی‌ان‌سی. از «۴۵ ستارهٔ جوانی که روزی بر هالیوود حکومت خواهند کرد» قرار داده شد.

در سال ۲۰۲۰ نام او در فهرست «بازیگران جذاب، جوان و بریتانیایی ۲۰۲۰» از گلامور قرار گرفت و در ۲۰۲۱ او در بین بهترین بازیگران زیر ۳۰ سال از سوی ام‌اس‌ان و کمپلکس نتورکز انتخاب شد.

بازیگران و ستارگان زن موفق متولد دهه 50 چه کسانی هستند؟

در فهرست ام‌اس‌ان، رایان موتوکو او را به دلیل صراحت و تمایل برای مصاحبهٔ غیرمرتبط در طول تبلیغات فیلم، به‌عنوان «عزیز برای رسانه‌های انگلیسی» توصیف کرد. اولیور فرانکلین والیس از جی‌کیو که او را «ابرقهرمان سال» در سال ۲۰۲۱ نامید، نوشت: «هالند به سطحی از ستاره‌ها دست یافته که تعداد کمی از بازیگران و به ندرت آنقدر جوان رسیده‌اند». برنت لانگ و ربکا روبین، سردبیران ورایتی در دسامبر ۲۰۲۱ گزارش دادند که پس از موفقیت فیلم‌های مرد عنکبوتی، هالند می‌تواند در آینده به بازیگری با دستمزد بالا تبدیل شود. این دو به کمبود بازیگران نقش اول مرد و جوان در هالیوود اشاره کردند و پتانسیل هالند برای معرفی نسل جدیدی از بازیگران موفق را دیدند.

هالند خودش را «یک مردم‌دار غیرقابل‌تحمل» می‌داند که به گفتهٔ اولیویا سینگ از یاهو! نیوز این موضوع منجر به مواجه‌شدن با فرسودگی و حادثه‌ای شده که در آن‌جا پس از یک کنفرانس مطبوعاتی استفراغ کرده‌است.

او شخصی بی‌ملاحظه و خوداعتراف‌کن است و به‌دلیل اسپویل کردن از روی بی‌توجهی عناصر داستانی مهم فیلم‌هایش در طول مصاحبه‌ها و کنفرانس‌های مطبوعاتی شهرت پیدا کرده‌است.

هم‌بازی‌هایش در دنیای سینمایی مارول به او برچسب «کم‌اعتمادترین» شخص در گروه بازیگران را زده‌اند.

او برای جلوگیری از وقوع حادثه‌ای ناخواسته، تنها بخشی از قسمت‌های فیلم‌نامهٔ کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی را خواند.جو روسو به همین ترتیب از دادن فیلم‌نامهٔ انتقام‌جویان: پایان بازی به او اجتناب کرد و هالند تنها دیالوگ‌های فیلم‌نامهٔ خود را می‌دانست.

هالند نظرات خود در مورد صنعت سینما را بیان کرده‌است. در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۱۹ با ساندی تایمز، او برای نمایش بیشتر اقلیت‌های نژادی و جامعهٔ ال‌جی‌بی‌تی در سینما صحبت کرد. در آن سال، زمانی که مارتین اسکورسیزی، فیلم‌ساز، فیلم‌های مارول را به‌دلیل عدم نمایش احساسات انسانی مورد انتقاد قرار داد، هالند پاسخ داد «او نمی‌داند این کار چگونه است، زیرا هرگز چنین فیلمی را نساخته‌است.» هالند همچنین گفته که فیلم‌های دنیای سینمایی مارول بدون در نظر گرفتن کیفیت، همیشه از لحاظ تجاری خوب عمل می‌کنند، در حالی که یک فیلم مستقل بد ممکن است اینطور نباشد.

او در سال ۲۰۲۲ از تام کروز، بازیگر، انتقاد کرد که در طول همه‌گیری کووید-۱۹ با مأموریت: غیرممکن ۷ (۲۰۲۳) اعتبار «احیای هالیوود» را به عهده گرفته و تأثیر تجاری فیلمش آنچارتد را نادیده گرفته‌اند.

هالند در سرویس شبکهٔ اجتماعی اینستاگرام فعال است و اغلب از تعداد فالوورهای خود برای تحت تأثیر قرار دادن مخاطبان استفاده می‌کند. از سوی دیگر، او خود را فردی خصوصی شرح می‌دهد و تمایلی به بحث در مورد زندگی شخصی خود در انظار عمومی ندارد.

بیوگرافی محمود عزیزی

شروع فعالیت هنری تام هالند

بیوگرافی تام هالند را با اولین هنر او یعنی رقصیدن شروع می‌کنیم.تام هالند در همان دوران کودکی بیشتر از هرچیز به رقصیدن علاقه‌مند بود و در سن ۱۰ سالگی، می‌توانست در این حرفه حتی با افراد حرفه‌ای که چندین سال تمرین کرده بودند هم رقابت کند!

تام هالند فعالیت هنری خود را با بازی در تئاتر آغاز کرد، پس از 8 تست استعدادیابی و 2 سال آموزش فعالیت حرفه‌ای هالند هنگامی که به عضویت کلاس رقص درآمد در در ۲۸ ژوئن سال ۲۰۰۸ ، آغاز شد و در آن‌جا از سوی یک طراح رقص مورد توجه قرار گرفت و او را برای تست بازیگری در نمایش موزیکال بیلی الیوت Bailly Elliot واقع در تئاتر ویکتوریا پالاس لندن تدارک دید و به عنوان نقش فرعی مایکل، بهترین دوست بیلی ظاهر شود.

اجرای بی‌نظیر تام باعث شد تا او اولین مصاحبه تلویزیونی خود را در سن ۱۲ سالگی داشته باشد و در نهایت توسط علاقه‌مندان به هنر بیشتر دیده شود. همچنین حضور او در برنامه The Feel Good Factor در سال ۲۰۰۹ خود یکی از دلایل معروفیت او در دوران نوجوانی بوده است.

مدت کوتاهی بعد در همین نمایش به عنوان نقش اصلی به ایفای نقش پرداخت که بازخوردهای مثبتی از سوی تماشاگران و منتقدان داشت و نظرات زیادی را به سوی خود جلب کرد.طی دو سال بعد نیز با بازیگران مختلف و مشهور این نمایش را اجرا کرد.

در ۸ مارس ۲۰۱۰، به مناسبت پنجمین سالگرد بیلی الیوت، چهار بازیگر نقش اصلی بیلی الیوت از جمله هالند، برای دیدار با نخست‌وزیر، گوردون براون به شماره ۱۰ خیابان داونینگ دعوت شدند و هالند نیز به عنوان رهبر گروه انتخاب شد.

سرانجام در ۲۹ مه ۲۰۱۰ هالند بازی در تئاتر را ترک کرد و تصمیم به بازی در عرصه سینما گرفت.

او در سال ۲۰۱۱ به جمع بازیگران نسخهٔ بریتانیایی فیلم پویانمایی آریتی پیوست. این انیمیشن توسط یک شرکت ژاپنی تولید شده‌است، هالند در این انیمیشن صداگذاری یکی از شخصیت‌های کلیدی داستان به نام «شو» را بر عهده داشت.

موفقیت تام هالند با اولین فیلم سینمایی

بیوگرافی تام هالند زمانی هیجان‌انگیز می‌شود که او فعالیت خود را در صنعت سینما آغاز می‌کند. تام تا مدتی بعد از آن مشغول اجراهای موزیکال مختلف شد، اما اتفاقی که در سال ۲۰۱۰ زندگی هنری و کاری او به عنوان یک بازیگر را به کلی تغییر داد،انتخاب شدن برای ایفای نقش لوکاس در فیلم The Impossible بود که در آن نقش گردشگر نوجوانی که در سونامی گرفتار شده را ایفا می‌کند و برایش جایزهٔ بازیگر بریتانیایی جوان از حلقه منتقدان فیلم لندن را کسب کرد. او در این فیلم در کنار بازیگران مطرح سینمایی همانند نائومی واتس و اوان مک‌گرگور حضور یافت.

ناگفته هایی درمورد فرزندان امین حیایی

این فیلم به سرگذشت مشقت بار یک خانوادهٔ بازماندهٔ اسپانیایی در جریان سونامی سال ۲۰۰۴ می‌پردازد که پس از وقوع حادثه سعی می‌کنند یکدیگر را پیدا کنند.

این فیلم در جشنواره بین المللی فیلم تورنتو به نمایش درآمد و موفقیت تجاری این فیلم در گیشه 180.3 میلیون دلاری را رقم زد.

او برای ایفای این نقش نامزد ۱۸ جایزه هنری شد و ۸ مورد را هم با موفقیت دریافت کرد تا رفته رفته به گفته پدرش که معتقد بود تام تا سن ۲۰ سالگی هالیوود را تسخیر می‌کند، نزدیک‌تر شود! به حدی که انتظار می‌رفت او یکی از دریافت‌کننده‌های جایزهٔ اسکار آن سال خواهد بود. هالند در ۱۶ سالگی برای این فیلم موفق به دریافت ده جایزه از سوی منتقدان از جمله جایزهٔ هیئت ملی بازبینی فیلم برای بهترین بازیگر تازه‌کار و همچنین جایزهٔ حلقه منتقدان فیلم لندن برای بهترین بازیگر جوان بریتانیایی سال شد.

غیرممکن (The Impossible)
غیرممکن (The Impossible)

در ادامه بیوگرافی تام هالند میخوانیم: پس از موفقیت او در فیلم غیرممکن، هالند در سال ۲۰۱۳ موفق شد به عنوان بازیگر نقش مکمل مرد، در فیلم ملودرام حالا چطور زندگی کنم در نقش آیزاک به ایفای نقش بپردازد، هالند در این فیلم، با سورشا رونان همبازی بود.

حالا چطور زندگی کنم (How I Live Now)
حالا چطور زندگی کنم (How I Live Now)

دیگر پروژه هالند برای سال ۲۰۱۴ فیلم لاک بود، این فیلم دومین فیلم هالند در مقام صداپیشگی است. او در این فیلم با بازیگر مطرح سینمای هالیوود، تام هاردی، همبازی بود و در نقش صداپیشه بازی خوبی را از خود به نمایش گذاشت.

لاک (Locke)
لاک (Locke)

هالند در سال ۲۰۱۵ با بازی در چهار قسمت از مینی‌سریال تاریخی و تحسین‌شده «تالار گرگ» در نقش «گرگوری کرومول» قدم به عرصهٔ تلویزیون گذاشت. وی همچنین در فیلم در دل دریا به کارگردانی ران هاوارد در نقش جوانی توماس نیکرسون، دریانورد آمریکایی، ظاهر شد.

در دل دریا (In The Heart Of The Sea)
در دل دریا (In The Heart Of The Sea)

شهرت تام هالند

در سال ۲۰۱۵ و پس از گذشت چند سال تمرین، شرکت سونی در یک همکاری با استودیو مارول تصمیم گرفت تا برای بار سوم سری فیلم‌های مرد عنکبوتی را ریبوت کند! این دقیقا زمانی بود که فیلم The Amazing Spider-Man 2 کاملا راه را برای ساخت دنباله هموار کرده و اندرو گارفیلد (Andrew Garfield) هم نقش خود را به بهترین شکل ممکن ایفا کرده بود. به هر حال سازندگان رسما اعلام کردند که برای ایفای نقش جدید مرد عنکبوتی، به دنبال نوجوانان و جوانان حاضر می‌گردند و به نحوی استعدادیابی برای آن شروع شده است.

معرفی فیلم کمدی دو روز دیرتر با هنرنمایی سینا مهراد و پردیس احمدیه

در بیوگرافی تام هالند به گفته خود او، او هنگامی که متوجه این خبر شد پشت سر هم ویدیوهای مختلف از پشتک و وارو زدن‌های خود را برای عوامل سازنده ارسال می‌کرد. اما درست زمانی که وقت دادن تست حضوری رسید، او نزدیک به ۵ ماه در این کمپ شرکت کرد و در نهایت توانست به رقیبان خود ثابت کند که چقدر به گرفتن نقش مرد عنکبوتی علاقه دارد! استودیو مارول پس از پذیرش او، در سال ۲۰۱۵ با فیلم Captain America: Civil War تام هالند را در نقش مرد عنکبوتی روی صحنه بزرگ دنیای فیلم‌های ابرقهرمانی فرستاد و از همین رو نیز او توانست معروفیتی که امروزه در دنیا دارد را به دست آورد.

او برای این نقش بازیگرانی مانند ایسا باترفیلد و تیموتی شالامی را در تست بازیگری شکست داد، سرانجام در سال ۲۰۱۶ و در ۱۹ سالگی او در فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی برای نخستین بار در این نقش ظاهر شد، او اولین بازیگر غیرآمریکایی است که ایفاگر نقش پیتر پارکر بوده‌است، این فیلم یک موفقیت تجاری مهم محسوب شد و با فروشی بیش از ۱ میلیارد دلار، تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۱۶ شد و بازی هالند با تحسین منتقدان همراه بود.

کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی (Captain America: Civil War)
کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی (Captain America: Civil War)

پس از این اثر نیز تام در فیلم Edge of Winter در سال ۲۰۱۶ و سپس در آثار موفقی همچون Pilgrimage، The Lost City of Z و The Current War به ایفای نقش پرداخت. اما در هر صورت، علاقه‌مندان بیشتر منتظر اکران فیلم Spider-Man: Homecoming بودند که نه‌تنها اسپایدرمن جدید را در داستانی مختص به خود نشان می‌داد، بلکه تونی استارک با بازی رابرت داونی جونیور هم در آن حضور داشت که خود به جذابیت اثر اضافه می‌کرد!

لبه زمستان (Edge Of Winter)
لبه زمستان (Edge Of Winter)
زیارت (Pilgrimage)
زیارت (Pilgrimage)

در سال ۲۰۱۷، هالند در فیلم شهر گمشده زد به کارگردانی جیمز گری با چارلی هونام همبازی شد این فیلم نیز با تحسین منتقدان همراه بود و جزو ۱۰ فیلم برتر سال ۲۰۱۷ به انتخاب مجله تایم شد.

شهر گمشده زی (The Lost City Of Z)
شهر گمشده زی (The Lost City Of Z)

همچنین هالند حضور کوتاهی در فیلم هیولایی فرامی‌خواند داشت، صداپیشگی شخصیت او توسط لیام نیسون انجام شد. دیگر پروژه او برای سال ۲۰۱۷ جنگ جریان با بازی بندیکت کامبربچ در نقش اصلی بود، این فیلم در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو به نمایش درآمد، بررسی‌های اولیه دربارهٔ این فیلم با واکنش‌های متفاوتی از سوی منتقدان همراه بود با این حال از بازی هالند در این فیلم استقبال کردند.

جنگ جریان: نسخه کارگردان (The Current War: Director’s Cut)
جنگ جریان: نسخه کارگردان (The Current War: Director’s Cut)

در سال ۲۰۱۷، هالند در فیلم مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه برای بار دوم در نقش پیتر پارکر/مرد عنکبوتی ظاهر شد. این فیلم با نقدهای مثبتی از سوی منتقدان روبرو شد و بازی تام هالند نیز مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و آن را ستاره‌ای نوظهور خواندند. همچنین این فیلم موفقیت خوبی در گیشه داشت و در سراسر جهان بیش از ۸۰۰ میلیون دلار فروش داشت. بازی در این فیلم، باعث شد تا هالند به عنوان جوان‌ترین بازیگر نقش اول مرد در جهان سینمایی مارول، نام خود را در رکوردهای جهانی گینس ثبت کند..

سیر تا پیاز زندگی مریم سرمدی و علت پشیمانی او از ایفای نقش در عرق سرد
مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه (Spider-Man: Homecoming)
مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه (Spider-Man: Homecoming)

خود تام در این باره گفته از این طریق زندگی اش از این رو به آن رو‌ شد

هالند در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به ترتیب در فیلم‌های پرفروشی نظیر انتقام‌جویان: جنگ ابدیت و انتقام‌جویان: پایان بازی نیز ایفاگر این نقش بود.

انتقام‌جویان: جنگ ابدیت (Avengers: Infinity War)
انتقام‌جویان: جنگ ابدیت (Avengers: Infinity War)
انتقام‌جویان: بازی پایانی (Avengers: Endgame)
انتقام‌جویان: بازی پایانی (Avengers: Endgame)

در سال ۲۰۱۸ بازی در فیلم ۱۹۱۷ به او پیشنهاد شد اما به علت مشکلات برنامه‌ریزی او و بازی در فیلم‌برداری مجداً آشوب مدام او این پیشنهاد را رد کرد. هالند در سال ۲۰۱۹ برای بار پنجم نقش خود را در فیلم مرد عنکبوتی: دور از خانه تکرار کرد. این فیلم نیز مانند فیلم قبلی نقدهای مثبتی دریافت کرد و بازی تام هالند نیز ستایش شد و با فروش ۱٫۱۳۲ میلیارد تبدیل به پرفروش‌ترین سری فیلم‌های مرد عنکبوتی شد.

مرد عنکبوتی: دور از خانه (Spider-Man: Far From Home)
مرد عنکبوتی: دور از خانه (Spider-Man: Far From Home)

هالند در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ در سه فیلم به عنوان صداپیشه حضور داشت؛ در سال ۲۰۱۹ همراه با ویل اسمیت صداپیشگی شخصیت‌های اصلی انیمیشن کمدی جاسوسان نامحسوس را بر عهده داشتند، این انیمیشین نیز به‌طور کلی نقدهای مثبتی دریافت کرد و اجرای هالند و ویل اسمیت تحسین شد.

جاسوسان نامحسوس (Spies In Disguise)
جاسوسان نامحسوس (Spies In Disguise)

در بیوگرافی تام هالند جالب است بدانید در سال ۲۰۲۰ به عنوان صداپیشه سگی به نام جپ در لایواکشن دولیتل با بازی رابرت داونی جونیور حضور یافت.

دولیتل (Dolittle)
دولیتل (Dolittle)

پس از آن در انیمیشن به پیش همراه با کریس پرت صداپیشگی دو برادر الف را بر عهده داشتند. این انیمیشن با نظرات مثبت منقدان همراه بود و صداپیشگی هالند و پرت را نقطه قوت فیلم خواندند.

 به پیش (Onward)
به پیش (Onward)

دیگر فیلم هالند در سال ۲۰۲۰، شیطان تمام‌وقت به کارگردانی آنتونیو کامپوس بود، وی در این فیلم با بازیگرانی چون رابرت پتینسون، سباستین استن، جیسون کلارک، رایلی کیئو، الیزا اسکانلن و بیل اسکاشگورد همبازی بود. این فیلم با واکنش‌های مطلوبی از سوی منتقدان روبرو شد و اجرای هالند با تحسین فراوانی همراه بود.

تام هالند در فیلم شیطان تمام‌وقت نقش آروین راسل را برعهده دارد. او فرزند یتیمی می‌باشد که وجودش را خشم فراگرفته است. داستان فیلم در طی جنگ جهانی دوم اتفاق می‌افتد. آروین پدرش را ازدست می‌دهد و در کنار مادربزرگش زندگی می‌کند و اتفاقات هیجان‌انگیز این فیلم مهیج از همین‌جا آغاز می‌شود. به شما پیشنهاد می‌کنیم که این فیلم را ازدست ندهید.

ناگفته های زندگی شخصی مجید مظفری از کار در کارخانه بنز تا بازیگری
شیطان تمام وقت (The Devil All The Time)
شیطان تمام وقت (The Devil All The Time)

در ادامه بیوگرافی تام هالند میخوانیم: هالند در سال ۲۰۱۷، به عنوان بازیگر نقش اول در فیلم آشوب مدام به کارگردانی داگ لیمان که اقتباسی از رمان چاقوی ایستادگی اولین کتاب از سه‌گانه آشوب مدام اثر پاتریک نس است بازی کرد. او در این فیلم با بازیگرانی مانند دیزی ریدلی، مدس میکلسن، دمیان بیچیر و نیک جوناس همبازی شد. این فیلم در ۲۲ ژانویه ۲۰۲۱ اکران شد.

از دیگر پروژه‌های هالند که در ۲۰۲۱ اکران شد می‌توان به چری اشاره کرد. این فیلم به کارگردانی برادران روسو، در ۲۶ فوریه در سینماهای ایالات متحده و در ۱۲ مارس در اپل تی‌وی پلاس به‌نمایش درآمد. تام هالند نقش نیکو واکر را بازی می‌کند. او پزشک ارتش ایالات متحده می باشد. نیکو واکر پس از بازگشت از ارتش، دچار اعتیاد می‌شود و برای تامین مخارج زندگی تصمیم می‌گیرد که از بانک دزدی کند. این فیلم چهارمین همکاری برادران روسو با تام هالند می‌باشد. پیشنهاد می‌کنیم که چری را در لیست فیلم‌های خود قرار دهید.

چری (Cherry)
چری (Cherry)

در اکتبر سال ۲۰۲۰، هالند کار بر روی مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست را آغاز کرد. این فیلم در دسامبر ۲۰۲۱ منتشر شد.

مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست (Spider-Man: No Way Home)

نقش اقتباسی نیتن دریک

در بیوگرافی تام هالند آمده است: در خارج از دنیای مرد عنکبوتی، او همچنان به عنوان یک بازیگر فوق‌العاده، استعدادها و ویژگی‌هایی دارد که می‌تواند آن‌ها را با ایفای نقش‌های مختلف نشان دهد. برای مثال یکی از مهم‌ترین پروژه‌های آینده تام، حضور در نقش نیتن دریک (Nathan Drake) در فیلم اقتباسی Uncharted خواهد بود.سری بازی Uncharted برای طرفداران بازی‌های سبک شوتر بسیار محبوب بوده و از انحصاری‌های فوق‌العاده موفق پلی استیشن محسوب می‌شود که توسط استودیو نام‌آشنای ناتی داگ ساخته شده است.

حال ساخت یک اثر سینمایی با اقتباس از آن در سال ۲۰۲۰ اعلام شده بود و جالب‌تر از همه اینکه نقش شخصیت اصلی آن را تام هالند جوان ایفا می‌کند. این اثر سینمایی به کارگردانی روبن فلیشر (Ruben Fleischer) ساخته می‌شود و ظاهرا هالند در آن صحنه‌هایی کاملا اقتباسی از سری بازی و دوران جوانی نیتن دریک را به نمایش خواهد گذاشت.

پروژه‌های آینده تام هالند

در حال حاضر به جز دو اثر No Way Home و Uncharted هنوز جزئیاتی از پروژه‌های آینده و احتمالی تام هالند در دسترس نیست. اما حداقل می‌توان از این مورد مطمئن بود که طبق توافق‌های جدید بین سونی و استودیو مارول، حضور او در برخی دیگر از فیلم‌های بعدی MCU اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. همچنین اگر پروژه فیلم Uncharted موفق باشد، ساخت دنباله یا دنباله‌هایی از آن نیز می‌تواند به برنامه کاری هالند اضافه شود.

خوانندگی مریم امیرجلالی بازیگر زن مشهور

لیست آثار هنری تام هالند

در ادامه بیوگرافی تام هالند باید بگوییم در جدول‌های جداگانه می‌توانید فهرست آثاری که او در آنها به هنرنمایی پرداخته است را مشاهده کنید.

فیلم های تام هالند

سالعنواننقشیادداشت
۲۰۱۰دنیای مخفی آریتیشو (صداپیشه)نسخه انگلیسی
۲۰۱۲غیرممکنلوکاس بنت
۲۰۱۳حالا چطور زندگی کنمآیزاک
لاکادی (صداپیشه)
۲۰۱۵در دل دریاتوماس نیکرسون
۲۰۱۶کاپیتان آمریکا: جنگ داخلیپیتر پارکر/مرد عنکبوتی
هیولایی فرا می‌خواندهیولا
شهر گمشده زدجک فاست
۲۰۱۷زیارتراهبه نوآموز
مرد عنکبوتی: بازگشت به خانهپیتر پارکر/مرد عنکبوتی
جنگ جریانساموئل اینسال
۲۰۱۸انتقام‌جویان: جنگ ابدیتپیتر پارکر/مرد عنکبوتی
۲۰۱۹انتقام‌جویان: پایان بازی
مرد عنکبوتی: دور از خانه
جاسوسان نامحسوسوالتر بکت (صداپیشه)
۲۰۲۰دولیتلجیپصداپیشه
به پیشایان لایتفوتصداپیشه
شیطان تمام‌وقتآروین راسل
۲۰۲۱چریچری
آشوب مدامتاد هیوت
ونوم: بگذارید کارنیج بیایدپیتر پارکر / مرد عنکبوتیصحنه میان عوامل فیلم
مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست
۲۰۲۲آنچارتدنیتن دریک
۲۰۲۴فیلم بدون عنوان زندگی‌نامه‌ای
دربارهٔ فرد آستر فیلم هنوز منتشر نشده‌است.
فرد آسترپیش‌تولید

آثار تلویزیونی تام هالند

سالعنواننقشیادداشت
۲۰۱۵تالار گرگگرگوری کرومولمینی‌سریال (۶ قسمتی)
۲۰۱۷مسابقه لب‌خوانیخودش/ریاناقسمت: تام هالند در برابر زندیا

تام هالند روی استیج

سالعنواننقشمحل
۲۰۰۸–۲۰۱۰نمایش موزیکال بیلی الیوتبیلی الیوت/مایکل گافریتئاتر ویکتوریا پالاس

جاذبه‌های تم پارک

سالعنواننقشتم پارک
۲۰۲۱پردیس انتقام‌جویانپیتر پارکرپارک دیزنی کالیفرنیا، پارک استودیو سینمایی والت دیزنی
وب اسلینگرز: ماجراجویی مرد عنکبوتیپیتر پارکرپارک دیزنی کالیفرنیا، پارک استودیو سینمایی والت دیزنی

جوایز و افتخارات تام هالند

سالکارجایزهنتیجه
۲۰۱۱دنیای مخفی اَریتیجایزه تریلر طلایی بهترین صداگذاریپیروز
۲۰۱۲غیرممکنجوایز فیلم هالیوود توجه ویژهپیروز
جشنواره فیلم هالیوود بهترین بازیگر جوانپیروز
جایزه انجمن منتقدان فیلم منطقه واشینگتن، دی. سی بهترین بازیگر جواننامزدشده
جایزه انجمن منتقدان فیلم سنت لوئیس شایستگی ویژهپیروز
جایزه انجمن منتقدان فیلم شیکاگو بهترین بازیگرنامزدشده
جایزه انجمن منتقدان فیلم محفل ققنوس بهترین بازیگر جوانپیروز
جایزه انجمن منتقدان فیلم نوادا بهترین بازیگر جوانپیروز
۲۰۱۳جایزه انجمن منتقدان فیلم مرکزی اوهایو بهترین بازیگرنامزدشده
جایزه هیئت ملی بازبینی فیلم بهترین بازیگرپیروز
جایزه گزینش منتقدان فیلم بهترین بازیگرنامزدشده
جایزه حلقه منتقدان فیلم لندن بهترین بازیگر جوان بریتانیاییپیروز
جایزه جامعه آنلاین منتقدان فیلم بهترین بازیگر جوانپیروز
جایزه جامعه آنلاین منتقدان فیلم بهترین بازیگر مردنامزدشده
جایزه جامعه آنلاین منتقدان فیلم بهترین لحظه سینمایی (مشترکاً با نائومی واتس)نامزدشده
جایزه دایره نویسندگان سینما اسپانیا بهترین بازیگر جواننامزدشده
جایزه گویا بهترین بازیگر جواننامزدشده
جایزه دربی طلا بهترین بازیگرنامزدشده
جایزه امپایر بهترین بازیگر مرد جدیدپیروز
جایزه هنرمند جوان بهترین بازیگر جوانپیروز
جایزه ساترن بهترین بازیگر جواننامزدشده
۲۰۱۴جایزه سین ایفوریا بهترین بازیگرنامزدشده
۲۰۱۶در دل دریاجایزه هنرمند جوان بهترین بازیگر جواننامزدشده
کاپیتان آمریکا:جنگ داخلیجایزه گلدن اشمو بهترین بازیگر سالپیروز
جوایز برگزیده نوجوانان سکانس برگزیده: صحنه سرقتنامزدشده
۲۰۱۷جایزه امپایر بهترین بازیگر جدیدنامزدشده
جایزه ساترن بهترین بازیگر جوانپیروز
خودشجایزه بفتا ستاره نوظهورپیروز
شهر گمشده زی / مرد عنکبوتی:بازگشت به خانهجایزه دایره منتقدان فیلم لندن بازیگر بریتانیایی سالنامزدشده
مرد عنکبوتی:بازگشت به خانهجوایز برگزیده نوجوانان ستاره فیلمنامزدشده
جوایز برگزیده نوجوانان بهترین بازیگر مرد فیلم‌های تابستانیپیروز
۲۰۱۸جایزه ساترن بهترین بازیگر جوانپیروز
انتقام جویان:جنگ ابدیتجایزه برگزیده نوجوانان ستاره فیلم‌های اکشننامزدشده
جاسوسان نامحسوسجایزه گلدن ریل بهترین صداگذارینامزدشده
۲۰۱۹مرد عنکبوتی:دور از خانهجایزه برگزیده نوجوانان محبوبترین بازیگر مرد فیلم‌های تابستانیپیروز
جایزه جایزه ساترن عملکرد برجسته بازیگر جوانپیروز
جایزه برگزیده مردم ستاره فیلم‌های اکشنپیروز
جایزه ملی فیلم بهترین بازیگر مردنامزدشده
۲۰۲۰جوایز برگزیده کودکان نیکلودین بهترین بازیگر مردنامزدشده
انتقام‌جویان: پایان بازی / مرد عنکبوتی: دور از خانهجوایز برگزیده کودکان نیکلودین مجبوبترین ابرقهرمان (پیتر پارکر/مرد عنکبوتی)پیروز
۲۰۲۱به پیشجوایز گزینش منتقدان فیلم بهترین صداپیشه مردنامزدشده
احسان کرمی و ماجرای 41 بار تغییر شغل او

تام هالند پس از ایفای نقش پیتر پارکر/مرد عنکبوتی در فیلم مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه توانست نام خود را به عنوان جوان‌ترین بازیگر نقش اول مرد در دنیای سینمایی مارول در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت کند.

صفحه اینستاگرام تام هالند

تام هالند ، از سلبریتی های فعال در اینستاگرام بوده و ظرف چند سال اخیر 1218 پست به اشتراک گذاشته که بررسی اینستاگرامش، در واقع مروری است بر بیوگرافی تام هالند و فعالیت هنری ایشان در عرصه سینما و تلویزیون. لذا برای آشنایی با سبک زندگی دیجیتالی تام هالند و پشت صحنه فیلم ها و سریال هایی که ایشان در آن نقش آفرینی کرده است و بیوگرافی تام هالند ، به اینستاگرامش مراجعه کنید. آدرس اینستاگرام تام هالند @tomholland2013 میباشد و بیش از 67 میلیون دنبال کننده دارد.

صفحه اینستاگرام تام هالند

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا