بازیگران خارجیبازیگران هالیوودبیوگرافی بازیگران

معرفی همه بازیگرانی که نقش جوکر را بازی کردند

آیا همه بازیگران نقش جوکر را می‌شناسید؟ کاراکتر جوکر (Joker) در میان محبوب‌ترین ضدقهرمان‌های تاریخ رده‌بندی می‌شود. این شخصیت در طول تاریخ توسط بازیگران خارجی متفاوتی به تصویر کشیده شده است. در این مقاله قصد داریم بهترین بازیگران نقش جوکر را معرفی کرده و به بررسی هر کدام از آن‌ها بپردازیم.

برترین بازیگران نقش جوکر کدامند؟

سزار رومرو ، جک نیکلسون ، هیث لجر ، کامرون مانهن ، جرد لتو از برترین بازیگران نقش جوکر هستند.

بهترین بازیگران نقش جوکر

اگر به داستان های کمیک و ابر قهرمانی علاقه داشته باشید حتما درباره شخصیت ضد قهرمان و شرور جوکر چیزهای زیادی شنیده اید و حتی بعید نیست یکی از طرفداران پر و پا قرص این شخصیت کمیک باشید زیرا جوکر از آن شخصیت های جالب و متفاوت دنیای کمیک است که اکثر مخاطبان را مجذوب خود می کند.

جوکر پیشینه ای طولانی در تاریخ سینما و تلویزیون دارد و طی سال های اخیر از فیلم و سریال گرفته تا انیمیشن و بازی های رایانه ای از آن الهام گرفته اند.

این ابر شرور اولین بار سال 1940 توسط تیم دی سی کمیک یعنی بیل فینگر، باب کین و جری رابینسون پا به عرصه ظهور گذاشت و به عنوان ضد قهرمان مقابل بتمن به شهرت زیادی رسید.

بسیاری از بازیگران نام آشنا از بازی کردن در نقش این شخصیت ترس داشته‌اند و خیلی از آن‌ها حتی پذیرفتن این نقش را رد کرده‌اند، زیرا تجربه ثابت کرده است که هر بازیگری که در نقش جوکر ظاهر می‌شود، به نوعی دیوانگی جوکر روی شخصیت او هم تاثیر می‌گذارد؛ معروف‌ترین مثال آن نیز «هیث لجر» فقید است که به عقیده بسیاری از سینما دوستان، بهترین جوکر تاریخ سینما و تلویزیون بود، اما متاسفانه هضم این شخصیت برای او دشوار بود تا حدی که مدتی پس از اکران فیلم «بتمن: شوالیه تاریکی» خودکشی کرد (به گفته برخی با مصرف بیش از حد مواد مخدر).

شایسته ایرانی و تجربه ی بازی او در نقش تراجنسیتی

بی شک بازیگرانی که در نقش جوکر ظاهر شده اند از هیث لجر گرفته تا جک نیکلسون نیز در سایه شهرت این شخصیت بی نظیر فرصت خوبی پیدا کردند تا توانایی های بازیگری خود را به طور کامل و عالی به نمایش بگذارند.

بنابراین اگر می خواهید بازیگران نقش جوکر را بشناسید با ما همراه باشید.

هیث لجر در فیلم شوالیه تاریکی (2008)

اولین نفر در لیست بهترین بازیگران نقش جوکر هیث لجر است. ابر قهرمان بتمن با سه گانه شوالیه تاریکی کریستوفر نولان وارد عصر مدرن شد و هیث لجر با بازی در نقش جوکر توانست تصویر دیگری از جوکر به نمایش گذاشته و به شهرتی بی نظیر دست پیدا کند.

برخلاف رومرو و نیکلسون، هیث لجر جوکری آشفته و روان پریش و در عین حال باهوش را به مخاطب معرفی می کند که برای خلق آن از منابع غیر منتظره ای همچون تام ویتس خواننده، فیلم کلاسیک پرتقال کوکی و کتاب های کمیک قدیمی الهام گرفته است.

با این حال سرانجام غم انگیز لجر و مرگ او قبل از اکران شوالیه تاریکی به عنوان یکی از بزرگ ترین تراژدی های تاریخ سینما در یادها بماند.

هیث لجر بعد از مرگش جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد مکمل برای بازی در نقش جوکر را از آن خود کرد.

جالب است بدانید:

  • تا قبل از فیلم شوالیه تاریکی بسیاری معتقد بودند جک نیکلسون بهترین جوکر دوران بوده است اما مایکل کین که در بسیاری از فیلم های بتمن حضور داشته می گوید این دو تفاوت زیادی با هم دارند، جوکر نیکلسون نوعی شوخ طبعی داشت و گریم او تا حدی شبیه دلقک بود در حالی که هیث لجر یک روانی به تمام معنا را در جوکر خود به تصویر کشیده است.
  • هیث لجر می خواست برای بازی در نقش بتمن تست دهد اما تهیه کنندگان فیلم با این مسئله موافقت نکردند و بی شک تصمیم درستی گرفتند!
  • هیث لجر برای بازی در نقش جوکر و درک انزوا و شخصیت او از همه از جمله خانواده اش دوری کرد و برای 43 روز خودش را در اتاقی در یک مسافرخانه حبس کرد.
  • او اولین بازیگری است که برای بازی در یک فیلم ابر قهرمانی جایزه اسکار دریافت کرده است.
  • لجر عقیده داشت گریم جوکر باید ناشیانه و غیر حرفه ای باشد تا درون آشفته جوکر را به خوبی به تصویر بکشد، به همین دلیل لوازم گریم ارزان قیمت خریداری و خودش را گریم کرد، جالب آن که سبک گریم او مورد قبول کارگردان قرار گرفت.
  • لجر در بسیاری از صحنه های فیلم حرکاتی تصادفی و فی البداهه انجام داده که در فیلمنامه وجود نداشته و بازخورد خوبی به دنبال داشته است.
معرفی بن کینگزلی ، مرد هزار چهره سینمای جهان | از گاندی تا ابن سینا!

هیث لجر در فیلم شوالیه تاریکی (2008) از بازیگران نقش جوکر

جک نیکلسون در فیلم بتمن

جوکر یکی از مهم ترین و بزرگ ترین نقش های جک نیکلسون است که باعث احیای زندگی بازیگری جک نیکلسون شده و شهرت او را دو چندان نمود.

نیکلسون که از قبل خنده وحشت آورش را به روی چهره داشت با سبک بازی خود نوعی تعادل میان شخصیت سبک جوکر رومرو و شخصیت تاریک جوکر دهه 1940 ایجاد کرده و دست به دست دادن سایر عوامل فیلم باعث شد این بازیگر به افسانه ای در فیلم های کمیک تبدیل شود.

این فیلم با بازی مایکل کیتون در نقش بتمن به تجدید حیات فیلم سازی کمیک بوک کمک زیادی کرده و جوکر نیکلسون تا سال ها به عنوان نماد شرارت در فیلم های بتمن محسوب می شده است، تا سال 2008 که عملکرد خارق العاده هیث لجر بر جوکر نیکلسون سایه انداخت.

جالب است بدانید:

  •  برخلاف جوکر رومرو که گریم بسیار ساده ای داشت تا جایی که بازیگر حتی سبیل خود را برای این نقش اصلاح نکرده بود، نیکلسون به خوبی درک کرده بود مهم ترین عنصر جوکر ظاهرش می باشد و جوکری با ظاهر یک دلقک ساده به یک شخصیت کودکانه تبدیل خواهد شد.
  • جک نیکلسون در ابتدا از پذیرفتن نقش امتناع کرد و برای ترغیب او این نقش به رابین ویلیامز پیشنهاد شد. نیکلسون برای بازی در فیلم درخواست دستمزد بالایی حتی بیشتر از مایکل کیتون (بازیگر نقش بتمن) داشت که با آن موافقت شد.

جک نیکلسون در فیلم بتمن از بازیگران نقش جوکر

واکین فینیکس در فیلم جوکر (2019)

جوکر واکین فینیکس در واقع غم انگیز ترین، واقع گرایانه ترین و نا امید کننده ترین نسخه جوکر است که منبع شرارت در آن از مردی فقیر که به بیماری روانی خاصی مبتلا است و آزار زیادی از جامعه خود دیده است آغاز می شود.

علت بیماری روحی روانی حمید لولایی چه بود ؟ به همراه تصاویر زیر خاکی او

عملکرد فینیکس در این فیلم، از تیک های عصبی تا رقص و خنده های عجیب او باورنکردنی است، گویا از مخاطب می خواهد تا با شخصیت دردمند جوکر همدردی کند.

برخلاف سایر ورژن های جوکر، جوکر فینیکس شبیه یک دلقک واقعی لباس می پوشد و به جای پوشیدن کت و شلوار بنفش شخصیت کلاسیک خود، از کت و شلوار قرمز استفاده کرده است.

جالب است بدانید:

  • واکین فینیکس فیلم جوکر را یک فیلم ابر قهرمانی نمی داند.
  • گفته شده واکین فینیکس برای بازی در فیلم حدود 24 کیلو وزن کم کرده است.
  • تاد فیلیپس کارگردان هنگام نوشتن فیلمنامه تنها به فینیکس برای نقش جوکر فکر می کرده است.

خواکین فینیکس در فیلم جوکر (2019) از بازیگران نقش جوکر

سزار رومرو در سریال بتمن (1969)

اگرچه بازیگرانی همچون جرد لتو و هیث لجر تصویری جنون آمیز و طغیان کننده از جوکر ارائه داده اند اما سریال بتمن رومرو مانند سایر سریال های تلویزیونی بتمن در دهه 60 میلادی شخصیتی احمقانه و حواس پرت دارد.

اگرچه طرفداران جوکر نظرات مختلفی درباره جوکر رومرو دارند، گروهی این شخصیت را عجیب و غریب و کمی ترسناک می دانند و گروه دیگر آن را یک شخصیت کارتونی توصیف کرده اند اما نمی توان انکار کرد که رومرو جوکری به یاد ماندنی در این سریال خلق کرده که جایگاه خاصی در میان جوکرهای تاریخ سینما و تلویزیون دارد.

جالب است بدانید:

رومرو از اصلاح سبیل خود برای ایفای نقش خودداری کرده است، اگر خوب دقت کنید متوجه می شوید سبیل او با گریم سفید پوشانده شده است.

سزار رومرو در سریال بتمن (1969) از بازیگران نقش جوکر

کامرون مانهن در سریال گاتهام (2014)

سریال تلویزیونی اخیر برادران وارنر یعنی گاتهام به داستان زندگی بروس وین پرداخته است و تقریبا پنج فصل طول می کشد تا سرانجام پای جوکر با بازی کامرون مانهن به سریال باز شود.

معرفی کامل سریال پرطرفدار ترکی خواهر و برادرانم (Kardeslerim)

جوکری با چهره کاملا سفید و ترسناک که در نگاه اول هیولای فرانکشتاین را در ذهن ما تداعی می کند.

برخلاف بسیاری از سریال ها، گاتهام به داستان اصلی جوکر در کمیک وفادار بوده است.

کامرون مانهن در سریال گاتهام (2014) از بازیگران نقش جوکر

جرد لتو در جوخه انتحار (2016)

صحبت های زیادی درباره عملکرد جرد لتو به عنوان جوکر شده اما هیچ یک آن را به اندازه کافی خوب نمی دانند.

به نظر می رسد در فیلم جوخه انتحار فیلم سازان قصد داشتند جوکری متفاوت از جوکر هیث لجر خلق کنند اما تلاش آن ها به تولد جوکری کاملا احساسی منتهی شد.

جالب است بدانید:

  • هم بازی های لتو تایید کرده اند که این بازیگر هرگز در طول فیلمبرداری از شخصیت خود خارج نشده تا آن جا که ویل اسمیت گفته من هنوز جرد لتوی واقعی را ملاقات نکرده ام!
  • لتو در اقدامی عجیب قبل از آغاز فیلمبرداری تعدادی هدیه عجیب برای هم بازی هایش فرستاد، مثلا برای مارگوت رابی یک نامه زیبا به همراه جعبه ای سیاه که موشی داخل آن بود و یک گراز مرده به همراه پیام ویدئویی برای تمام بازیگران ارسال کرد.

جرد لتو در جوخه انتحار (2016) از بازیگران نقش جوکر

مارک همیل در سریال کارتونی بتمن (1995- 1992)

مارک همیل بازیگر و صداپیشه آمریکایی است که تاکنون در انیمیشن و برنامه های مختلف صداپیشگی کرده است اما عمده شهرت او برای صداپیشگی شخصیت جوکر در سریال کارتونی بتمن بین سال های 1992 تا 1995 می باشد.

طرفداران بتمن به خوبی با صدای تیز و حیله گری و درنده خویی بارز آن در این سریال کارتونی آشنا هستند و همیشه آن را به خاطر خواهند داشت.

آزاده صمدی ایران را به مقصد برزیل ترک کرد

جالب است بدانید:

  • این بازیگر در سری فیلم های جنگ ستارگان در نقش لوک اسکای واکر ظاهر شده است.
  • زمانی که اولین بار برای نقش جوکر تست صدا داد اطمینان داشت به خاطر نقش مثبتی که در جنگ ستارگان داشته صداپیشگی شخصیت منفی جوکر به او نخواهد رسید.
  • او خنده شرورانه اش را از ولفگانگ موتزارت در نمایش آمادئوس الهام و در به تصویر کشیدن شخصیت جوکر از هانیبال لکتر با بازی آنتونی هاپکینز و جری لوئیس کمدین کمک گرفته است.

مارک همیل در سریال کارتونی بتمن (1995- 1992) از بازیگران نقش جوکر

کوین مایکل ریچاردسون در سریال انیمیشنی بتمن (2004)

بازیگر بعدی فهرست بهترین بازیگران نقش جوکر ، کوین مایکل ریچاردسون (Kevin Michael Richardson) نام دارد. ریچاردسون یک بازیگر و صداپیشه آمریکایی است که در سری فیلم‌های انیمیشنی و همچنین بازی‌های متعدد، نقش‌های متنوعی را ایفا کرده است. از جمله مواردی که در مورد ریچاردسون حائز اهمیتند می‌توان به صدای عمیق او و همچنین ایفا کردن نقش کاراکترهای عمدتا منفی اشاره کرد. جا دارد اشاره کنیم که ریچاردسون پس از ایفای نقش جوکر در سریال انیمیشنی The Batman، دو بار نامزد جایزه امی (Emmy) شد.

کوین مایکل ریچاردسون در سریال انیمیشنی بتمن (2004) از بازیگران نقش جوکرریچارد اپکار در مورتال کامبت و بی‌عدالتی

دیگر بازیگر فهرست بازیگران نقش جوکر ریچارد اپکار (Richard Epcar) نام دارد. اپکار یک صداپیشه، کارگردان و نویسنده آمریکایی است که تاکنون صداپیشگی بیش از 600 شخصیت مختلف را در انیمیشن‌ها، انیمه‌ها و بازی‌های گوناگون برعهده گرفته است. از کاراکترهایی که اپکار تاکنون به آن‌ها جان بخشیده است می‌توان به رایدن (Raiden) در سری‌ بازی‌های مورتال کامبت، جوکر در بازی Injustice، آنسم (Ansem) در بازی Kingdom Hearts، آکوما (Akuma) در بازی Street Fighter V و بسیاری از کاراکترهای دیگر اشاره کرد.

ماجرای رابطه ی شهرام حقیقت دوست با خاطره اسدی چه بود؟

جا دارد بگوییم که اپکار و صداپیشه دیگری با نام الین استرن (Ellyn Stern)، کمپانی صداپیشگی Epcar Entertainment را در شهر لس آنجلس آمریکا  احداث کرده‌اند. از فیلم‌هایی که این بازیگر جوکر در آن‌ها ایفای نقش کرده است نیز می‌توان به فیلم انیمیشنی Mohammad: The Last Prophet (نقش ابوجهل،‌ مشاور و رهبر دوم قبیله)، انیمیشن Space Dogs (نقش Kazbek)، فیلم انیمیشنی Bayonetta: Bloody Fate (نقش راوی) و سری فیلم‌های انیمیشنی Batman Unlimited اشاره کرد که در هر نسخه از آن‌ها صداپیشگی کمیسر گوردون (Commissioner Gordon) بر عهده او گذاشته شده است.

ریچارد اپکار از بازیگران نقش جوکر
ریچارد اپکار

زک گالیفیاناکیس در لگومووی

بازیگر بعدی فهرست بازیگران نقش جوکر زک گالیفیاناکیس (Zach Galifianakis) است. گالیفیاناکیس بازیگر، کمدین و نویسنده آمریکایی است که برای اولین بار از طریق برنامه Comedy Central Presents در سال 2001 توسط عموم شناخته شد. از فیلم‌هایی که زک در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته است می‌توان به تریلوژی The Hangover، فیلم Due Date، فیلم The Campaign، فیلم Birdman، فیلم Masterminds و The Lego Batman Movie اشاره کرد.

علاوه بر موارد گفته شده، گالیفیاناکیس میزبان برنامه میزگرد Between Two Ferns with Zach Galifianakis نیز محسوب می‌شود که از طریق وب‌سایت Funny or Die در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته و موفق به دریافت جایزه امی نیز شده است. به غیر از این مورد، زک در سری تلویزیونی Baskets نیز ایفای نقش کرده و در فیلم The Lego Batman Movie که توسط کریس مک‌ کی (Chris Mckay) کارگردانی شده است، صداپیشگی نقش جوکر را برعهده گرفته است.

زک گالیفیاناکیس در لگومووی از بازیگران نقش جوکر

استیو بلوم در Lego Batman: The Videogame

در بازی ویدیویی بتمن در سال 2008، در نقش جوکر صداپیشگی نمود.استیو بلوم از بازیگران نقش جوکر بعد از اینکه کار صداپیشگی را از سال 1992 شروع نمود، در بازی‌ها و انیمیشن‌های بسیاری فعالیت کرد.

زندگینامه متین ستوده و ماجرای احضار او به دادسرای ارشاد

استیو بلوم در Lego Batman: The Videogame از بازیگران نقش جوکر

جیسون اسپیساک

آشنایی با اسم بازیگران نقش جوکر را با جیسون اسپیساک (Jason Spisak) ادامه می‌دهیم. اسپیساک یک بازیگر، صداپیشه، تهیه‌ کننده و برنامه‌‌‌نویس کامپیوتری برای انیمیشن و بازی‌های کامپیوتری است که در عین حال موسس شرکت Blackchalk Productions نیز محسوب می‌شود. او همچنین نایب رئیس پروژه Symphony OS محسوب شده و نقش اصلی را در طراحی Mezzo desktop environment این شرکت بازی کرده است. از سریال‌های انیمیشنی که اسپیساک تاکنون در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته است می‌توان به Avengers Assemble و Guardians of the Galaxy اشاره کرد. در مورد فیلم‌های انیمیشنی او نیز می‌توان به فیلم Batman: Hush، فیلم Lego DC Comics: The Flash و Lego DC Comics: Justice Jungle اشاره کرد که در هر سه نقش جوکر را ایفا کرده است.

جیسون اسپیساک از بازیگران نقش جوکر

جان دیماگیو‌ در فیلم بتمن: زیر شنل قرمز

فرد دیگری که در فهرست بازیگران نقش جوکر می‌خواهیم برایتان معرفی کنیم جان دیماگیو (John DiMaggio) نام دارد که یک بازیگر و صداپیشه آمریکایی محسوب می‌شود. دیماگیو با صدای زمخت خود که در دسته آوایی باریتون (Baritone) قرار می‌گیرد شناخته می‌شود که از این صدا به خوبی در بازی‌هایی همانند گیرزآف‌وار (Gears of War) و همچنین فیلم‌های کارتونی متعددی همانند فیلم Kim Possible، فیلم Samurai Jack، فیلم The Spectacular Spider-Man و نهایتا چندین نسخه از بتمن استفاده شده است. از بازی‌های ویدیویی دیگری که دیماگیو در آن‌ها ایفای نقش کرده است می‌توان به بازی Final Fantasy XIII،‌ بازی Destiny، بازی Hearthstone،‌ بازی Gears of War 4 و Crash Bandicoot اشاره کرد.

جا دارد اشاره کنیم به غیر از فیلم انیمیشنی Batman: Under the Red Hood که دیماگیو در آن نقش جوکر را ایفا کرده است، او در آثار مختلف دیگری همانند Batman: The Killing Joke و Batman Unlimited: Mechs vs. Mutants نیز به شخصیت‌های گوناگونی مثل کارلوس فرانچسکو (Carlos Francesco)، کروک (Killer Croc)، سارج استیل (Sarge Steel) و میستر فریز (Mr. Freeze) جان بخشیده است.

سیر تا پیاز زندگی مهرداد صدیقیان بازیگر جوان سینمای ایران

جان دیماژیو‌ از بازیگران نقش جوکر

مایکل امرسون در فیلم شوالیه‌ی تاریکی برمی‌گردد

بازیگر بعدی از میان بازیگران نقش جوکر مایکل امرسون (Michael Emerson) نام دارد. امرسون یک بازیگر فیلم و تلویزیون آمریکایی است که او را بیشتر با نقش‌‌های خود در قالب قاتلان زنجیره‌ای در آثاری همانند فیلم The Practice، فیلم Lost، اولین نسخه از فیلم Saw، فیلم Arrow و همچنین سری تلویزیونی Person of Interest می‌شناسیم. جا دارد اشاره کنیم که این بازیگر جوکر سابقه‌ای طولانی در زمینه صداپیشگی و بازیگری تئاتر نیز دارد.

امرسون تاکنون موفق به دریافت دو جایزه امی (Emmy) و جوایز مختلف دیگر شده است. از تئاترهایی که با حضور او تاکنون به صحنه برده شده‌اند می‌توان به اتللو، هملت، طوفان و هنری پنجم اثر شکسپیر، هدا گابلر اثر هنریک ایبسن و تارتوف اثر مولیر اشاره کرد. سری فیلم انیمیشنی Batman: The Dark Knight Returns در دو قسمت و با الهام از کتاب کمیکی به همین نام با نویسندگی فرنک میلر (Frank Miller) ساخته شده است و امرسون در این انیمیشن‌ها وظیفه صداپیشگی جوکر را بر عهده گرفته است.

مایکل امرسون از بازیگران نقش جوکر

تروی بیکر در بازی بتمن: ریشه‌های آرکام

فرد بعدی فهرست بازیگران نقش جوکر ، تروی بیکر (Troy Baker) نام دارد. بیکر یک صداپیشه و موسیقیدان آمریکایی است که او را با نقش‌آفرینی در قالب قهرمان‌های مختلف در بازی‌های ویدیویی می‌شناسیم. از بهترین اجراهای او می‌توان به نقش جوئل (Joel) در بازی The Last of Us، هیگز (Higgs) در بازی Death Stranding، بوکر دویت (Booker DeWitt) در بازی Bioshock Infinite، جوکر در بازی Batman: Arkham Origins و سم دریک (Sam Drake) در بازی Uncharted 4: A Thief’s End اشاره کرد.

گلایه های علی اوسیوند از وضعیت هنری کشور

در رابطه با فیلم‌های انیمیشنی نیز این بازیگر جوکر در نسخه‌های مختلف سری‌های Batman Unlimited و Lego DC Comics Super Heroes به غیر از نقش جوکر در موارد دیگر عمدتا نقش بتمن را عهده‌دار شده است. جا دارد به انیمیشن‌ها و انیمه‌هایی همانند انیمیشن Persona 4: The Animation و Eden of the East نیز اشاره کنیم که بیکر در آن‌ها نقش‌های مختلفی را بازی کرده است.

تروی بیکر از بازیگران نقش جوکر

کامرون موناگان

بازیگر بعدی فهرست بازیگران نقش جوکر کامرون موناگان (Cameron Riley Monaghan) نام دارد که یک بازیگر و مدل آمریکایی است. او فعالیت حرفه‌ای خود را از سه سالگی و به عنوان یک مدل کودک آغاز کرد و در هفت سالگی نیز به عنوان بازیگر، فعالیت خود را شروع نمود. موناگان را بیشتر با نقش او به عنوان ایان گالاگر (Ian Gallagher) در سریال کمدی-درام Shameless می‌شناسیم. علاوه بر این او در قالب کاراکترهای دو قلوی ژروم و ژرمیا والسکا در سریال تلویزیونی گاتهام (Gotham) ایفای نقش می‌کند؛ شخصیت‌هایی که اجداد احتمالی جوکر محسوب می‌شوند. نقش‌آفرینی موناگان را به عنوان کال کستیس (Cal Kestis) در بازی ویدیویی اکشن ماجرایی Star Wars Jedi: Fallen Order نیز نباید از یاد ببریم. جا دارد اشاره کنیم که سریال تلویزیونی گاتهام از سال 2015 کلید خورده و تا کنون نیز پخش قسمت‌های جدید آن ادامه دارد.

کامرون موناگان از بازیگران نقش جوکر

آنتونی اینگروبر

بازیگر بعدی فهرست بازیگران نقش جوکر ، آنتونی اینگروبر (Anthony Ingruber) نام دارد. اینگروبر یک بازیگر و صداپیشه کانادایی است که در بازی‌های ویدیویی Batman: The Telltale Series و Batman: The Enemy Within نقش‌های جان دو (John Do) و جوکر را ایفا کرده است. به غیر از موارد گفته شده، اینگروبر در فیلم The Age of Adaline نیز ایفای نقش ویلیام جونز (William Jones) جوان را بر عهده گرفته است. جا دارد اشاره کنیم آنتونی اینگروبر از جمله افرادی است که فعالیت زیادی در شبکه اجتماعی یوتیوب (Youtube) دارد و بسیاری از افراد از نظرگاه‌های مختلف او را شبیه هریسون فورد (Harrison Ford) قلمداد می‌کنند. هر دو بازی‌های ویدیویی اشاره شده توسط کمپانی تل تیل (Telltale) و در سبک ماجراجویی اپیزودیک ساخته و برای پلتفرم‌های گوناگون عرضه شده‌اند.

سیر تا پیاز زندگی الهام پاوه نژاد و دخترش کردیا

آنتونی اینگروبر از بازیگران نقش جوکر

«جف بنت» در مجموعه‌ی تلویزیونی بتمن: شجاع و جسور

مجموعه‌ی تلویزیونی «بتمن شجاع و جسور» (Batman: The Brave and the Bold) در حالی که به پای مجموعه‌ی اصلی بتمن یعنی The Animated Series نمی‌رسد، اما شخصیت‌ها و بازیگرهایی بسیار خوب را در خودش جای داده است. «جف بنت» بازیگران نقش جوکر نقش‌اش را بسیار کمیک اجرا کرده است.

یعنی جوکر بنت بسیار بازیگوش و پر جنب و جوش است. بنت یک جوکر کودکانه و بامزه را به تصویر کشیده است؛ بخشی از شخصیت جوکر که اغلب در پس تصویر دیوانه‌ای که از او داریم، نادیده گرفته می‌شود.

«جف بنت» در مجموعه‌ی تلویزیونی «بتمن: شجاع و جسور» از بازیگران نقش جوکر

برنت اسپینر در انیمیشن سریالی Young Justice

او در سریال انیمیشن “عدالت جویان جوان” نقش جوکر را ایفا کرد، این سریال درباره نوجوانانی مانند رابین و پسر قهرمان بود. البته این سریال با وجود داشتن طرفداران زیاد، بعد از فصل دوم کنسل شد.

برنت اسپینر در انیمیشن سریالی Young Justice از بازیگران نقش جوکر

بری کیوگن در فیلم بتمن

بری کیوگن نقش جوکر را در سکانسی کوتاه از فیلم بتمن به کارگردانی مت ریوز اجرا کرد که از نسخه ی اصلی فیلم حذف شده بود اما بعد از اکران فیلم به صورت جداگانه منتشر شد که واکنش های متفاوتی در پی داشت.

بری کیوگن در فیلم بتمن

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا