بازیگران ایرانیبازیگران زنبازیگران مردفیلم ایرانی

فیلم بدون قرار قبلی اثر جدید بهروز شعیبی؛ سفری از آفاق به انفس

فیلم بدون قرار قبلی ششمین اثر بهروز شعیبی است که این روزها در سینماها در حال اکران است. این اثر در ژانر درام و اجتماعی تولید شده و فیلمبرداری آن در شهرهای تهران، مشهد و برلین انجام گرفته است. فیلمی که در جشنواره فیلم فجر هم با استقبال نسبی مخاطبان و منتقدان روبه‌رو شد. در این مطلب، اطلاعات کامل این فیلم را مشاهده می‌کنید و البته نقدهای اولیه منتقدان و روزنامه‌نگاران سینمایی بر این فیلم را می‌خوانید. نقدهایی که در حاشیه جشنواره فیلم فجر تهیه و تولید شد.

کارگردان فیلم بدون قرار قبلی چه کسی است؟

کارگردان فیلم بدون قرار قبلی بهروز شعیبی است.

خلاصه داستان و موضوع فیلم بدون قرار قبلی چیست؟

فیلم بدون قرار قبلی روایتی از زندگی پزشکی است که پس از سال ها به کشورش بازمی‌گردد. یاسمین به سن و سال پسر ۶ ساله‌اش بوده که به آلمان (مونیخ) مهاجرت کرده و حالا با مرگ پدر ناچار است پس از ۳۰ سال به ایران بازگردد؛ پسر یاسمن دچار اوتیسم است و این سفر را برایش دشوار می‌کند. یاسمین شناختی از پدرش ندارد و بیش از آن، میراثی که پدرش برایش گذاشته باعث تعجب می‌شود؛ اقامت کوتاه و ناخواسته او در زادگاه پدر و دیدار با کسانی که پدرش را می‌شناسند یاسی را به درک تازه‌ای از انسان و مفهوم مرگ می‌‌رساند.

اسامی بازیگران فیلم بدون قرار قبلی در نقش های اصلی چیست؟

پگاه آهنگرانی ، الهام کردا ، مصطفی زمانی و… از بازیگران نقش های اصلی فیلم بدون قرار قبلی هستند.

مشخصات فیلم بدون قرار قبلی

نام فیلمبدون قرار قبلی
تاریخ انتشار۱۸ بهمن ۱۴۰۰ (فجر)
۱۸ خرداد ۱۴۰۱ (ایران)
تهیه کنندهمحمود بابایی
کارگردانبهروز شعیبی
نویسندهفرهاد توحیدی
مهدی تراب‌بیگی
مدت زمان۱۲۰ دقیقه
فروش گیشه۲٬۴۶۸٬۳۳۹٬۰۰۰ تومان
ژانراجتماعی, خانوادگی

معرفی فیلم بدون قرار قبلی

دانلود فیلم بدون قرار قبلی

فیلم ایرانی بدون قرار قبلی به کارگردانی بهروز شعیبی قرار است که از تاریخ 18 خرداد 1401 در سینما های سراسر کشور به نمایش عموم درآمد و امکان دانلود آن هنوز وجود ندارد. برای تماشای این فیلم می‌توانید به سینماهای سراسر کشور مراجعه کنید.

پشت پرده طلاق رامبد جوان و سحر دولتشاهی چه بود؟

لیست بازیگران فیلم بدون قرار قبلی

  • پگاه آهنگرانی
  • الهام کردا
  • مصطفی زمانی
  • امین میری
  • محمد کیانی
  • عرفان ابراهیمی
  • رضا صابری
  • حامی ترابی
  • صابر ابر

عوامل فیلم بدون قرار قبلی

  • کارگردان: بهروز شعیبی
  • مدیر پروژه: علیرضا رضاداد
  • نویسنده: فرهاد توحیدی، مهدی تراب‌بیگی
  • مجری طرح: محمد حسین انصاری
  • مشاور پروژه: بهزاد هاشمی
  • مدیر تولید: امیر نشاط
  • مدیر فیلمبرداری: محمد حدادی
  • تدوین: عطا مهراد
  • عکاس: امید صالحی
  • مدیر صدابرداری: عباس رستگارپور
  • طراح صحنه: کیوان مقدم
  • طراح لباس: هدی میرزائی
  • طراح چهره‌پردازی: فاطمه کمالی و زهرا کمالی
  • جلوه‌های ویژه میدانی: آرش آقابیک
  • جلوه‌های ویژه کامپیوتری: میلاد فرج الهی
  • سرپرست گروه کارگردانی و دستیار اول کارگردان: صالح غربی جوان

معرفی کارگردان فیلم بدون قرار قبلی

فیلم بدون قرار قبلی محصول سال 1400 کشور ایران به کارگردانی بهروز شعیبی ،این کارگردان و بازیگر و نویسنده 41 ساله متولد مشهد در جدیدترین فیلم خود که کارگردانی کرده است قرار است یک داستان درام و خانوادگی را روایت کند،بهروز شعیبی که دو فیلم را همزمان با هم آماده نمایش در 1401 دارد که در یکی از آنها نقش بازیگر و در دیگری نقش کارگردان را هنرنمایی می کند،شغیبی در فیلم هناس در کنار مریلا زارعی بازی می کند و در فیلم جدید خود که آن را کارگردانی کرده است باز هم همانند هناس یک درام خانوادگی را روایت می کند.

شاید اکران همزمان دو فیلم از یک بازیگر و کارگردان میتواند به شکست یکی از آنها منتهی شود و این را میشود به نا هماهنگی سازنده ها عنوان کرد و امکان شکست یکی از فیلم ها منتهی شود در فیلم بدون قرار قبلی فرهاد توحیدی و مهدی تراب‌بیگی نویسندگی فیلمنامه این فیلم را بر عهده داشته اند

بهروز شعیبی متولد ٢۵ شهریور ۱۳۵۹ در مشهد، هنرپیشه، کارگردان است. او در فیلم‌های مختلف، نقش‌های مختلفی را از جمله کارگردان، هنرپیشه، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز داشته است.

فعالیت هنری خویش را با بازی در مجموعه «بازگشت پرستوها» به کارگردانی ابوالقاسم طالبی آغاز کرد، سپس در فیلم «آژانس شیشه‌ای حاتمی‌کیا» به ایفای نقش پرداخت. در همین زمان او در کنار بازیگری به‌عنوان دستیار اول و دوم در آثار سینمایی و تلویزیونی نیز فعالیت می‌کرد، آثاری چون «شب‌های روشن» فرزاد مؤتمن، «توکیو بدون توقف» سعید عالم‌زاده، «خوابگاه دختران» محمدحسین لطیفی و «حیران» به کارگردانی شالیزه عارفپور از جمله کارهایی است که او در آن به‌عنوان دستیار کارگردان فعالیت داشته است.

معرفی فیلم بنشی های اینیشرین جذاب‌ترین فیلم مارتین مک‌دونا

با بازی در فیلم «طلا و مس» به کارگردانی همایون اسعدیان در نقش یک طلبه ساده که در شرایط خاص بیماری همسر و کلاس‌های استاد اخلاق گرفتار است بازی کرد، با همین نقش و بازی تأثیرگذارش و گریم غیرمعمول برای طلبه‌ها، یعنی ریش بلند، عینک و موهایی به نسبت بلندتر از حد یک روحانی معمولی برای مخاطبان سینما و تلویزیون شناخته شده و با نقش سیدرضا نام خود را سرزبان‌ها انداخت. نقشی که بارها در فیلم‌های دیگر نیز آن را تکرار کرد.

بعد از «طلا و مس» در آثاری دیگری چون «گزارش یک جشن» ابراهیم حاتمی‌کیا، «مهمان داریم» محمدمهدی عسگرپور، «تنهایی لیلا» محمدحسین لطیفی، «گیلوا» اردلان عاشوری و «مغز استخوان» حمیدرضا قربانی به ایفای نقش پرداخت است.

او کارگردانی را با تله‌فیلم «پیش خواهد آمد» آغاز کرد و برای کارگردانی فیلم «دهلیز» برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم از سی و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش «نگاه نو» (مسابقه فیلم‌های اول) شد. او در «دهلیز» دست به انتخاب جسورانه‌ای زد و رضا عطاران را در نقش جدی به کار گرفت. «باغ آلوچه»، «دهلیز»، «سیانور»، «آخرین روز سال» و «دارکوب» از ساخته‌های سینمایی شعیبی هستند. او در ساخت تله‌فیلم هم موفق عمل کرده؛ «بال‌های خوشبختی»، «جامانده»، «پیش خواهد آمد»، «جایی برای بودن»، «روزهای آخر اسفند» از جمله تله‌فیلم‌های موفق وی هستند.

مجموعه تلویزیونی موفق و پرمخاطب «پرده‌نشین» و مجموعه‌های «گلشیفته» و «روز بلوا» از جمله آثار او برای شبکه نمایش خانگی می‌باشد.

علاوه بر فعالیت در سینما و تلویزیون، بهروز شعیبی در سال ۱۳۹۲ و سال ۱۳۹۶، فیلم تبلیغاتی محمدباقر قالیباف را برای انتخابات ریاست‌جمهوری کارگردانی کرده است.

بیوگرافی محمود پاک نیت

بهروز شعیبی در سال ۱۴۰۰ و در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر با فیلم سینمایی «بدون قرار قبلی» در بخش سودای سیمرغ حضور دارد.

بهروز شعیبی کارگردان فیلم بدون قرار قبلی

صحبت‌های عوامل فیلم در جشنواره فیلم فجر

بهروز شعیبی، کارگردان: اگر از زندگی پرمشغله خود فاصله بگیریم، با خانواده‌هایی مواجه می‌شویم که روابط انسانی برای آن‌ها در اولویت قرار می‌گیرد. گاهی اوقات در قصه و نقطه‌ عطف به‌دنبال کنش یا کشمکش بیرونی می‌گردیم؛ اما در فیلم‌هایی چون «بدون قرار قبلی» این حالت رخ نمی‌دهد و هدفش انتقال احساسی خاص به‌‌مخاطب است. هیچ‌کدام از حمایت‌ برای من جوری نبود که سفارش از جانب ارگان‌ها باشد بلکه این پیگیری من برای ساخت بود که به این پشتیبانی منجر شد و برای هر موضوع دیگری می‌توانست رخ دهد. من ۲۵ سال در سینما کار کردم و اگر کارمند جایی بودم، الان در آستانه بازنشستگی قرار می‌گرفتم. من کارهایی را می‌سازم که به آن‌ها باور دارم. سینما در ذات نیاز به سرمایه‌گذار دارد. یک بار زندگی می‌کنم و حاضر نیستم این یک بار زندگی را در خدمت چیزهایی قرار دهم که یا دوستشان ندارم و یا برای بقیه و در خدمت بقیه باشد. من سینما را یک رسانه و صنعت می‌دانم و‌ مواضع افراد نسبت به مسائل سیاسی موضوعی شخصی است که من به آن کاری ندارم. زمانی که برای نقش یاسمین به دنبال بازیگر بودم هدفم این بود، کسی که انتخاب می‌شود پیش‌تر چنین نقشی را بازی نکرده باشد. باید بگویم که پگاه آهنگرانی یکی از بهترین بازیگرانی بود که در ده سال اخیر با او کار کرده بودم.

محمود بابایی، تهیه‌کننده: ما تا شب پیش از رفتن به مشهد چالش‌هایی داشتیم که ممکن بود اصلا این اثر به مرحله ساخت نرسد. به‌لحاظ برآورد هزینه فیلم بسیار معقول و حتی به نسبت خودش کم‌هزینه است. آستان قدس رضوی قطعا در روند ساخت به ما کمک کرده است اما این کمک‌ها لزوما مالی نبودند.

مصطفی زمانی: من در دوران کرونا بسیار کم‌کار شدم تا پیشنهاد آقای شعیبی به من رسید و‌ چون بیشتر پلان‌ها خارجی بود و از حیث ابتلا به بیماری در امان بودم کار را پذیرفتم. ایفای نقش‌های کوتاه بسیار سخت‌تر از نقش‌های بلند است و این می‌توانست برایم چالش‌پذیر باشد. این روزها سینمای ما بیشتر در محله‌هایی روایت می‌شود که چون من در آن محله‌ها بزرگ نشده بودم توانایی ایفای نقش در آن‌ها را ندارم. ضمن این که من در خودم قابلیت این را می‌دیدم که جوری کار کنم که بازی‌ام فرم محور نباشد و بتوانم شخصیت پدید آورم. فیلم بدون قرار قبلی اولین تجربه من با بهروز شعیبی بود. قطعا اختلاف سلیقه‌هایی با هم داشتیم اما چون به هدایت او باور داشتم توانستم به راحتی با شعیبی همکاری کنم.

علت خداحافظی آفرین عبیسی از سینما پس از ازدواجش چه بود؟

الهام کردا: درباره لهجه مشهدی همچون همه بازیگرانی که تمرین لهجه می‌کنند، تمرین کردم. آقای شعیبی برای من معلم لهجه گرفتند و در طول فیلمبرداری نیز تمرین می‌کردم.

معرفی فیلم بدون قرار قبلی

بدون قرار قبلی فیلمی به کارگردانی بهروز شعیبی محصول ۱۴۰۰ ایران است. بدون قرار قبلی ششمین فیلم بلند شعیبی در مقام کارگردان است که فیلم‌نامهٔ آن توسط فرهاد توحیدی و مهدی تراب‌بیگی با نگاهی به یکی از داستان‌های مصطفی مستور نوشته شده‌است.

بدون قرار قبلی ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و در آن‌جا برندهٔ دو جایزه شد. این فیلم ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ در سینماهای ایران اکران شده‌است.

معرفی فیلم بدون قرار قبلی

خلاصهٔ داستان فیلم بدون قرار قبلی

فیلم بدون قرار قبلی روایتی از زندگی پزشکی است که پس از سال ها به کشورش بازمی‌گردد. یاسمین به سن و سال پسر ۶ ساله‌اش بوده که به آلمان (مونیخ) مهاجرت کرده و حالا با مرگ پدر ناچار است پس از ۳۰ سال به ایران بازگردد؛ پسر یاسمن دچار اوتیسم است و این سفر را برایش دشوار می‌کند. یاسمین شناختی از پدرش ندارد و بیش از آن، میراثی که پدرش برایش گذاشته باعث تعجب می‌شود؛ اقامت کوتاه و ناخواسته او در زادگاه پدر و دیدار با کسانی که پدرش را می‌شناسند یاسی را به درک تازه‌ای از انسان و مفهوم مرگ می‌‌رساند.

رده ی سنی فیلم بدون قرار قبلی

تماشای این فیلم برای تمامی سنین مناسب است.

تاریخ اکران فیلم بدون قرار قبلی

فیلم بدون قرار قبلی برای اولین بار در تاریخ 18 بهمن 1400 در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد. اکران عمومی این فیلم نیز از تاریخ 18 خرداد 1401 شروع شده است و هم اکنون می‌توانید برای تماشای آن به سینماهای سراسر کشور مراجعه کنید. مدت زمان فیلم بدون قرار قبلی نیز 120 دقیقه است.

نگاهی به فیلم «پرواز ۱۷۵»؛ ادای احترام به شهدای مفقودالاثر

پوستر فیلم بدون قرار قبلی

پوستر فیلم بدون قرار قبلی پوستر فیلم بدون قرار قبلی

تیزر فیلم بدون قرار قبلی

نقد و بررسی کامل فیلم بدون قرار قبلی

سید آریا قریشی

برای ساخت یک فیلم معنویت‌گرا با محوریت سفر درونی یک شخصیت، باید نکاتی را رعایت کرد. در مرحله فیلمنامه باید نیاز درونی تأثیرگذاری برای شخصیت اصلی تراشید و انگیزه کنش‌های مختلف را به‌شکل باورپذیری پردازش کرد. در مرحله اجرا هم باید بتوانیم «فضا» بسازیم. فیلم بدون قرار قبلی (علی‌رغم برخی از پتانسیل‌ها در مرحله فیلمنامه و معدودی از نماهای بیان‌گر و سینمایی در مرحله اجرا) در هر دو بخش ناکام می‌ماند. آن‌چه در فیلم از حال‌وهوای معنوی سنت‌های فرهنگی و هنری ایران می‌بینیم به‌ندرت از حد نمایش چند عنصر پراکنده (از انار گرفته تا ساز و آواز ایرانی) فراتر می‌رود. می‌توان به مشکلات دیگری همچون یکدست نبودن لحن و لهجه برخی از بازیگران نیز اشاره کرد (در رأس همه، پگاه آهنگرانی قرار دارد که، در قالب شخصیتی که سال‌ها از ایران دور بوده، گاه به‌درستی فارسی را با کمی لهجه صحبت می‌کند و گاه بدون لهجه). به‌واسطه وجود چنین مشکلاتی، «بدون قرار قبلی» فیلمی است که اگر ظهر جمعه در تلویزیون پخش می‌شد می‌توانستیم آن را یک تله‌فیلم کم‌وبیش قابل‌قبول بدانیم اما برای پرده سینما کوچک است.

برگزیده از فیلم بدون قرار قبلی:

  • تلاش برای پرهیز از شعاری شدن
  • ناتوانی در فضاسازی
  • ضعف در پرداخت نیاز درونی شخصیت و ناکامی در پرورش باورپذیر انگیزه‌های موجود پشت برخی از کنش‌های کلیدی

نقد شفاهی سید احسان عمادی بر بدون قرار قبلی

رضا صائمی

فیلم بدون قرار قبلی قصه شخصیت‌محوری است که به روایت سفری از آفاق به انفس را به تصویر می‌کشد و به میانجی این روایت، مخاطب را هم به سفری درونی دعوت می‌کند. این و دعوت و سفر البته صرفا یک تجربه وجودی نیست بلکه دامنه آن به سرزمین و فرهنگ و سنت‌های بومی و ملی هم گسترش می‌یابد. یاسمن از آلمان به ایران می‌آید تا در خاکسپاری پدری که ۳۰ سال او را ندیده حضور یابد و به وصیتش عمل کند. اما این نه بازگشت به پدر که به خانه پدری است. به وطن و میهن. نشانه‌هایی که فیلمساز از فرهنگ و تمدن ایران با مولفه‌های ملی و مذهبی می‌گذارد تاکیدی نمادین بر همین دعوت است. دعوت به بازگشت به خویشتن.

رئالیتی شو ناتو جایگزین پدرخوانده میشود

یاسمن در این سفر ۳ مکان و جغرافیا را تجربه می‌کند. از برلین به تهران و از تهران به مشهد. او وقتی به مشهد می‌رسد گویی به تجربه‌ای شهودی دست می‌یابد و نوعی رهایی دورنی و رستگاری را تجربه می‌کند. از حال بد به حال خوب می‌رسد حتی فرزند اوتیسمش هم بهتر می‌شود. «بدون قرار قبلی» را باید فیلمی مکاشفه‌ای و جست‌وجوگرانه دانست که در این جست‌وجو بیش از هویت خانوادگی این هویت فردی یاسمن است که تطهیر می‌شود و تغییر می‌کند. حتی بار دیگر عشق را هم تجربه می‌کند و از رنج تنهایی رها می‌شود. در واقع «بدون قرار قبلی» یک فیلم سفرنامه‌ای است که از سفر در آفاق به سفر در انفس می‌رسد.

برگزیده از فیلم بدون قرار قبلی:

  • فیلم سفرنامه‌ای و مکاشفه‌ای
  • حضور پررنگ نشانه‌های فرهنگ ایرانی
  • بازی متفاوت پگاه آهنگرانی

کمال پورکاوه

بدون قرار قبلی ساخته بهروز شعیبی یکی از گل‌درشت‌ترین آثار به نمایش درآمده در جشنواره چهلم فجر است که برای نشر معانی مورد نظر فیلمساز (همچون وطن دوستی، انصراف از مهاجرت، نمایش مهربانی و صمیمیت مردم ایران بعنوان مهمترین مکانی در جهان که می‌تواند انسان را به معنویت و خودشناسی برساند) چنان مسیر سطحی و کلیشه‌ای را انتخاب می‌کند که بیشتر لحظات فیلم را به یک وله یا میان برنامه تبلیغاتی تلویزیونی مبدل ساخته است.

فرهاد توحیدی بعنوان فیلمنامه‌نویسی که بی‌اعتنا به اصولی چون شخصیت‌پردازی و روابط علت و معلولی، همواره انگیزه‌های لازم کاراکترهایش برای هر کنش و واکنشی را نادیده می‌گیرد، (نگاه کنید به شخصیت پگاه آهنگرانی و عجله‌ای که برای بازگشت به کشور آلمان دارد اما به بهانه‌های غیر منطقی و کودکانه‌ای ماندگار شده و در یک تغییر ماهیت عجیب به دنبال کشف عشق می‌رود) بهترین انتخاب ممکن برای سقوط هر پروژه به دام سطحی نگری به نظر می‌رسد.

معیارهای شهرزاد کمال زاده برای ازدواج چیست؟

فیلم بدون قرار قبلی، در ادامه همان سیاست شکست خورده تولید آثار به اصطلاح معناگرا، با چاشنی «نفی مهاجرت» و «درک زیبایی‌های وطن»، نشان می‌دهد تولید آثاری که قرار است تصویر ساز تحول درونی شخصیت‌ها بر روی پرده سینما باشد، ایده جذابی است که بیش از هر چیز به تعمق و تفکر در لایه‌های ذهنی و درونی شخصیت‌ها وابستگی پیدا میکند. در این مسیر هر گونه سطحی نگری می‌تواند اثر تولیدی را تا حد گفتگوهای روزمره درون تاکسی و اتوبوس تقلیل دهد. اتفاق تاسف‌باری که با بی‌حوصلگی نویسنده‌های فیلمنامه، برای بدون قرار قبلی نیز افتاده است.

برگزیده از فیلم بدون قرار قبلی:

  •  فیلمنامه ضعیف و سطحی
  • بازی ضعیف مصطفی زمانی
  • موسیقی پر حجم مسعود سخاوت دوست

نقد شفاهی فاطمه پاقلعه‌نژاد بر فیلم بدون قرار قبلی

شبنم محمودی شرق

«شعیبی در کارگردانی عالی است. بازی بازیگران آنقدر حسی و خوب است که نمی‌دانی به کدام توجه کنی. پگاه آهنگرانی در نقش یاسی درخشیده، آن چهره‌ای که در اوایل فیلم هیچ حسی در آن پیدا نیست تا آن سکانس بی‌نظیر درد و دل با دخترخاله‌اش نرگس که تمامی بغض‌های چندساله‌اش را فرو می‌ریزد عالی است. الهام کردا با آن لهجه شیرین مشهدی و چشم‌های کمی درشت‌شده و حرکات اغراق آمیز بدن هم خوب است. بازیگر نقش الکس تصویر کاملی از یک بچه اوتیسمی به نمایش می‌گذارد و صابر ابر در آن نقش کوتاه درخشیده. شاید فقط در این میان مصطفی زمانی است که بازی متوسطی از خود ارائه می‌دهد».

علی کریمی

«مفاهیم کلیشه‌ای مانند، کشف حقیقت در فیلم شعیبی رنگی تازه به‌خود می‌گیرد. نگرانی‌های سطحی مادرِ قصه، با برطرف شدن مشکل اصلی زندگیش، حل می‌شود و فرزند او نیز راه خوب زندگی کردن را پیدا می‌کند. بازی درخشان و البته متفاوت پگاه آهنگرانی در کنار کارگردانی خوبِ بهروز شعیبی، اثری متفاوت را در دوره چهلم جشنواره فیلم فجر به نمایش گذاشته است. اثری که مخاطبان خودش را دارد».

اخبار و حواشی و اطلاعات جشنواره بین المللی فیلم برلین 2023

سام بهشتی

«بدون قرار قبلی یک فیلم با رویکرد اجتماعی که دغدغه معنوی دارد و در این مسیر سر بلند است و این دغدغه در جهان فیلمساز به یک مساله مهم تبدیل شده است. سه ضلع دارد، ضلع نخست جهان حاکم بر قصه است که قصه‌اش را در یک چارچوب مشخص با شخصیت پردازی منسجم به دور از بیراهه رفتن و دور باطل روایت می‌کند و این امر در این فیلمنامه سخت؛ یک اتفاق بزرگ به لحاظ سینمایی بودن و شکل گیری درام محسوب می‌شود، ضلع دوم این ماجرا جایی شکل می‌گیرد که با یک کارگردانی مواجه هستیم که به پختگی و تکامل رسیده است و مسیر دشواری را برای رسیدن به این سلوک معنوی طی کرده است.

اما ضلع قوی و مقتدر آن انتخاب و از همه مهمتر اعتماد کارگردان به شخصیت اول زن قصه است. پگاه آهنگرانی در بدون قرار قبلی بدون شک حضور مغتنم و شورانگیزی دارد، جدی‌ترین و سخت‌ترین بازی عُمرش را در مقام بازیگر ارائه کرده است و این قابل باور بودنش و نحوه جان بخشیدن به شخصیت است که این فیلم را تماشایی می‌کند».

احسان رحیم زاده

«فیلمساز با تاکید بر موقعیت الکس تفاوت‌های دو فرهنگ غربی و شرقی را بازنمایی‌ می‌کند. دویدن بچه‌ها در خانه‌های حیاط‌دار، آب‌بازی و آتش‌بازی آنها و اناری که لباس الکس را سرخرنگ می‌کند؛ همه تکه‌هایی از فرهنگ شرقی هستند. یاسی و الکس که سایه پدر را بر سرشان حس نکرده‌اند در شهر مشهد گرمای حضور همه اعضای خانواده در کنار یکدیگر را لمس می‌کنند. خانواده‌ای که اعضایش آدم‌های بی‌شیله و پیله‌ای هستند و زندگی را مثل آن طرف آبی‌ها سخت نمی‌گیرند».

چالشی که امین زندگانی را به دردسر انداخت چه بود؟ + فیلم

حمیدرضا کاظمی پور

«بدون قرار قبلی قصه جدیدی در سینمای ایران نیست، نه قصه‌اش، نه جنس روایتش و نه نوع زاویه نگاهش، اما فیلمی است که می‌تواند احساس مخاطب خود را تحریک کرده و ارتباطی عاطفی در آن ایجاد کند. فیلم پر است از خرده روایت‌هایی همچون پسربچه کاراکتر اصلی فیلم که از بیماری اتیسم رنج می‌برد و ماجراهایی را با خود به همراه دارد، قصه قبری میراثی در حرم مطهر امام رضا تا ارتباط میان یاسمین با مهندس شایقی با بازی مصطفی زمانی که همگی قرار است در خدمت روایت اصلی داستان فیلم با مضمون «بازگشت» باشند».

جشنواره ها و جوایز فیلم بدون قرار قبلی

جایزهردهنامزدنتیجه
چهلمین دوره جشنواره فیلم فجربهترین صدابرداریعباس رستگارپورنامزدشده
بهترین صداگذاریعلیرضا علویانبرنده
بهترین فیلمبرداریمحمد حدادینامزدشده
بهترین فیلمنامهفرهاد توحیدی
مهدی تراب‌بیگی
نامزدشده
بهترین کارگردانیبهروز شعیبینامزدشده
سیمرغ زرین بهترین فیلم از نگاه ملیبهروز شعیبی
محمود بابایی
برنده

فیلم دوم برنده جایزه سینمایی ققنوس سینما انقلاب

  • طی مراسمی که خرداد ۱۴۰۱ در عمارت کوشک باغ هنر برگزار شد، بدون قرار قبلی به عنوان فیلم برگزیده سال ۱۴۰۱ کمیسیون ملی یونسکو در ایران انتخاب شد و تقدیرنامه عالی به بهروز شعیبی و محمود بابایی اهدا شد

بیوگرافی بازیگران فیلم بدون قرار قبلی

پگاه آهنگرانی در نقش یاسمن در فیلم بدون قرار قبلی

در فیلم سینمایی بدون قرار قبلی پگاه آهنگرانی بازیگر نقش اول فیلم می باشد پگاه آهنگرانی که این روزها در حال کسب تجربه و کارگردانی می باشد و از حیطه بازیگری کمی فاصله گرفته است حال با یک فیلم درام دیگر به گیشه های سینما بازگشته است اخرین فیلم این بازیگر به سال 1398 بازمیگردد و حال در سال 1401 با یک نقش اول به سینما برگشته است باید دید با توجه موفقیت های فیلم بدون قرار قبلی در جشنواه فجر آیا میتواند در این فیلم نظر تماشاگرران را به خود جلب کند یا خیر؟ باید منتظظر ماند تا فیلم اکران شود…

شراره رخام و عمل زیبایی دردسرساز او

پگاه آهنگرانی بازیگر ایرانی متولد 2 مرداد 1363 در شهر اراک است. او فرزند منیژه حکمت و جمشید آهنگرانی است که هر دو از کارگردانان ایرانی محسوب می‌شوند. وی در 6 سالگی و با فیلم گربه آوازخوان برای اولین بار جلوی دروبین رفت و سپس با بازی در فیلم دختری با کفش‌های کتانی در 15 سالگی درخشید.

برخی از دیگر آثار پگاه آهنگرانی عبارتند از زندان زنان (1380)، سه زن (1385)، آتش سبز (1386)، ورود آقایان ممنوع (1389)، دربند (1391)، مادر قلب اتمی (1393)، هفت ماهگی (1394)، سارا و آیدا (1395)، گیسوم (1398)، بندر بند (1399) و برای مرجان (1399).

پگاه آهنگرانی در نقش یاسمن

مصطفی زمانی از بازیگران فیلم بدون قرار قبلی

مصطفی زمانی بازیگر ایرانی متولد 30 خرداد 1361 در گیلان است. این هنرپیشه با بازی در نقش یوسف پیامبر در سریالی به همین نام وارد عرصه بازیگری شد و به شهرت رسید. برخی از دیگر آثار مصطفی زمانی عبارتند از سریال‌های شهرزاد (1394-1396)، نهنگ آبی (1397)، کرگدن (1398) و فیلم‌های آل (1388)، قصه پریا (1389)، جیب بر خیابان جنوبی (1390)، خط ویژه (1392)، یک روز بخصوص (1394)، لابی (1395)، روز ششم (1399) و فیلم بدون قرار قبلی (1400).

مصطفی زمانی از بازیگران فیلم بدون قرار قبلی

الهام کردا از بازیگران فیلم بدون قرار قبلی

الهام کردا بازیگر و کارگردان تئاتر متولد 17 آذر 1357 در تهران است. وی لیسانس طراحی صحنه دارد و از سال 1380 وارد تئاتر شده است. برخی از آثار این هنرپیشه عبارتند از سریال‌های با من بمان (1380)، حیرانی (1391)، مهرآباد (1392)، تعبیر وارونه یک رویا (1394) و فیلم‌های برف روی کاج‌ها (1390)، حوض نقاشی (1391)، ملبورن (1392)، رگ خواب (1394)، آندرانیک (1396)، سرکوب (1397) و بدون قرار قبلی (1400).

الهام کردا از بازیگران فیلم بدون قرار قبلی

عکس های فیلم بدون قرار قبلی بهروز شعیبی

عکس های فیلم بدون قرار قبلی بهروز شعیبی عکس های فیلم بدون قرار قبلی بهروز شعیبی عکس های فیلم بدون قرار قبلی بهروز شعیبی عکس های فیلم بدون قرار قبلی بهروز شعیبی عکس های فیلم بدون قرار قبلی بهروز شعیبی عکس های فیلم بدون قرار قبلی بهروز شعیبی عکس های فیلم بدون قرار قبلی بهروز شعیبی عکس های فیلم بدون قرار قبلی بهروز شعیبی عکس های فیلم بدون قرار قبلی بهروز شعیبی عکس های فیلم بدون قرار قبلی بهروز شعیبی عکس های فیلم بدون قرار قبلی بهروز شعیبی عکس های فیلم بدون قرار قبلی بهروز شعیبی

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا