اخبار بازیگرانبازیگران ایرانیبازیگران زنبازیگران مردسریال ایرانی

پایان سریال پرحاشیه «شبکه مخفی زنان»

ساعت ۸ شب منتظر قسمت ۲۱ این سریال جذاب از سایت نماوا باشید

سریال شبکه مخفی زنان نام سریالی است که در پلتفرم نماوا برای مخاطبان پخش می‌شود. این سریال که یک کمدی، درام و تاریخی است، توسط افشین هاشمی کارگردانی شده و به زودی در نوبت پخش قرار خواهد گرفت. اینجا خبرهای مربوط به این سریال و همین‌طور اطلاعاتی را که تاکنون از حاشیه و اصل سریال شبکه مخفی زنان منتشر شده می‌خوانید.

کارگردان سریال شبکه مخفی زنان چه کسی است؟

کارگردان سریال شبکه مخفی زنان افشین هاشمی است.

خلاصه داستان و موضوع سریال شبکه مخفی زنان چیست؟

در خلاصه داستان سریال شبکه مخفی زنان آمده است وزارت فرهنگ و هنر در سال ۱۳۱۰ تصمیم به تشکیل کانون بانوان گرفته تا با تشکل‌های مشابه رقابت و سپس آن ها را حذف کند. میرزا محمود زنبورکچی کارمند عالی‌رتبه‌ اداره‌ سجل احوال، دعوت می شود تا در کنار دلبرجان تاجرباشی مسئولیت انتخاب اعضا و سپس فعالیت کانون را بر عهده بگیرد و … .

اسامی بازیگران سریال شبکه مخفی زنان در نقش های اصلی چیست؟

سیامک انصاری ، لیلا حاتمی ، مهدی هاشمی ، باران کوثری از بازیگران نقش های اصلی سریال شبکه مخفی زنان هستند.

سریال شبکه مخفی زنان چند قسمت است؟

سریال شبکه مخفی زنان در 30 قسمت تهیه شده است.

مشخصات سریال شبکه مخفی زنان

نام سریالسریال شبکه مخفی زنان
کارگردانافشین هاشمی
نویسندهمحمد رحمانیان
تهیه‌کنندهمحمد حسن شانه‌ساز
ژانرکمدی، تاریخی، درام
انتشارمحصول سال ۱۴۰۱
تعداد قسمت‎ها۳۰ قسمت

 پخش سریال کمدی افشین هاشمی از سرگرفته می‌شود

پخش سریال کمدی «شبکه مخفی زنان» به کارگردانی افشین هاشمی در تاریخ دوم دی ماه 1401 با انتشار قسمت بیستم متوقف شد. در پی توقف پخش این سریال شائبه توقیف آن در رسانه‌ها مطرح شد . محمد صادق افراسیابی معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا در همان ایام با این مساله واکنش نشان داد و توقیف این سریال را از اساس تکذیب کرد و گفت : «هیچ مشکل جدی برای پخش سریال «شبکه مخفی زنان» وجود ندارد و مواردی که مطرح است، حتما با تعامل با پلتفرم و گفت‌وگو حل خواهد شد.»

ماجرا از این قراربود که در آن ایام مجوز پخش سریال به شکل قسمت به قسمت داده می‌شد. با توجه به حساسیت‌هایی فرامتنی که پیرامون این سریال ایجاد شد، ساترا به تهیه‌کننده و پلتفرم پخش کننده اعلام کرد دیگر به شکل قسمتی به این سریال مجوز نمی‌دهد و می بایست تمام قسمت‌های باقی مانده به شکل یکجا ارائه و مورد بازبینی قرار بگیرد.

با توجه به شرایطی که ساترا اعلام کرده بود، باید سریال به شکل کامل آماده پخش می‌شد، از آنجاییکه مراحل فنی و پس تولید قسمت‌های باقی مانده زمان‌بر بود، آماده سازی این قسمت‌ها به طول انجامید. در حال حاضر مراحل فنی قسمت‌های بیست و یکم تا بیست و هشتم به پایان رسیده و به زودی با آماده شدن دو قسمت‌پایانی، سریال جهت دریافت مجوز نمایش به ساترا ارائه خواهد شد.

شبکه مخفی زنان داستان میرزامحمود زنبورک‌چی، رئیس اداره سجل احوال (ثبت احوال) است که ۴ همسر اختیار کرده. آنها هر کدام فکر می‌کنند میرزا تنها ۲ همسر دارد [در واقع یک هوو دارند]. میرزا که ۷ دختر از ۳ همسرش دارد و همسر چهارمش باردار است، برای ازدیاد نسل و داشتن فرزند پسر چهار بار ازدواج کرده. او در این اوضاع و احوال توسط مدبرالملک (معاونت وزارت معارف) برای تشکیل کانون بانوان دعوت به همکاری می‌شود. مسئول این کانون، دلبرجان تاجرباشی، بانویی تحصیل‌کرده و فرنگ‌رفته است که میرزا یک دل نه صد دل عاشق او می‌شود…

این سریال براساس فیلمنامه‌ا از محمد رحمانیان جلوی دوربین رفته و در آن بازیگرانی چون لیلا حاتمی ، سیامک انصاری، شبنم مقدمی، مهدی هاشمی، حمید فرخ نژاد، شقایق دهقان، امر حسین رستمی و… به ایفای نقش پرداخته‌اند.

ماجرای بیماری آتنه فقیه نصیری و علت کم کاری او در عرصه بازیگری چیست؟

تاکنون 20 قسمت از سریال شبکه مخقی زنان پخش شده و 10 قسمت پایانی آن باقی مانده است.

دانلود سریال شبکه مخفی زنان

سریال شبکه مخفی زنان از تولیدات پلتفرم نماوا است که قسمت نخست آن روز جمعه _هفتم مرداد ماه ۱۴۰۱_ منتشر شد و هر هفته یک قسمت از آن پخش می‌شود.

لیست بازیگران سریال شبکه مخفی زنان

  • سیامک انصاری در نقش میرزا محمود زنبورکچی
  • مهدی هاشمی در نقش مدبّرالملک
  • لیلا حاتمی
  • شبنم مقدمی در نقش سلطان
  • باران کوثری در نقش پروین اعتصامی
  • شقایق دهقان در نقش بلور
  • امیرحسین رستمی
  • حمید فرخ‌نژاد
  • احسان کرمی
  • سیروس سپهری در نقش محرر خان
  • به‌آفرید غفاریان در نقش مهرو
  • مونا فرجاد
  • یلدا عباسی
  • محمدرضا آزادفرد
  • مانیا علیجانی در نقش پریوش
  • اصغر سمسارزاده
  • رضا بهبودی در نقش صادق رضازاده شفق
  • شهرام مسعودی در نقش الیاس
  • میلاد رمضانی در نقش کرم
  • روژانو ارجمند در نقش صاحب‌جان
  • سارا مهدوی در نقش مه‌لقا
  • مهرداد باقری

عوامل سریال شبکه مخفی زنان

  • تهیه کننده: جواد نوروزبیگی
  • کارگردان: افشین هاشمی
  • سازنده: جواد نوروزبیگی
  • طراح ایده و طرح: محمد رحمانیان
  • نویسنده: محمد رحمانیان و محسن قرائی
  • مدیر فیلمبرداری: علیرضا زرین‌دست
  • صدابردار: احمد صابری
  • موسیقی : ویلیام نیری
  • تدوین‌گر: مهیار بهمنش

معرفی کارگردان سریال شبکه مخفی زنان

افشین هاشمی متولد ۱۳۵۴ در تهران است. او فارغ التحصیل رشته مهندس شیمی از دانشگاه صنعت نفت آبادان در سال ۱۳۷۷ و همچنین کارشناسی ارشد کارگردانی از دانشکده سینما تئاتر از دانشگاه هنر تهران در سال ۱۳۸۶است. شروع فعالیت سینمایی او در سال ۱۳۸۳ با بازی در فیلم خیلی دور خیلی نزدیک ساخته رضا میرکریمی آغاز شد. افشین هاشمی کارگردان این سریال، کارنامه درخشان و پرافتخاری در سینما ندارد. او تا به حال فیلم‌هایی مانند «خسته نباشید»، «گذر موقت»، «خاله قورباغه» و «خداحافظ دختر شیرازی» را ساخته است که هیچ‌کدام اثر مهمی به حساب نمی‌ آید.

هنوز نمی‌دانیم او در اولین تجربه سریال‌ سازی خود در نمایش خانگی چه کرده و با وجود ستاره‌ های پرشمار، تردیدها راجع به احتمال موفقیت این سریال زیاد است.

فیلم صدای آهسته ساخته وی توانست در جشنواره جهانی فیلم «ایندیپندنت» در چهار بخش بهترین فیلم، بهترین تصویربرداری، بهترین جلوه‌های بصری و بهترین فیلم آوانگارد موفق به کسب مدال طلا شد.

«کیت موئت»، بازیگر نقش مکمل زن این اثر سینمایی، مدال نقره و «جو پالیستر» هنرپیشه نقش مکمل مرد مدال برنز را از این جشنواره آمریکایی دریافت کردند. جایزه برنز بخش بهترین بازیگر نقش مکمل زن هم به «جورجیا وارنر» از همین فیلم تعلق گرفت.

معرفی تهیه کننده سریال شبکه مخفی زنان

جواد نوروزبیگی (زاده ۳ فروردین ۱۳۴۵ در تهران) تهیه‌کننده سینما اهل ایران است.

فارغ‌التحصیل مدیریت آموزشی از دانشگاه امام حسین است. نوروزبیگی سابقه عضویت در سپاه پاسداران را دارد وی فعالیت سینمایی را با فیلم «سجاده آتش» به کارگردانی احمد مرادپور به عنوان مشاور نظامی کارگردان آغاز کرد.

گفتنی است جواد نوروزبیگی که تهیه‌ کنندگی این سریال را بر عهده دارد، همزمان «میدان سرخ» را برای پلتفرم فیلیمو نیز تهیه کرده است.

معرفی سریال شبکه مخفی زنان

شبکه مخفی زنان، جدیدترین سریال اختصاصی نماواست که داستانی کمدی و سرگرم کننده را در بستری تاریخی روایت می‌کند.

تقریبا همه بازیگران این سریال در ژانر کمدی تجربه‌های موفقی داشته‌ اند بنابراین می‌ توان گفت ترکیب بازیگران «شبکه مخفی زنان»، ترکیب متفاوت و جدیدی است که برگ برنده مهمی برای آن محسوب می‌شود.

لوکیشن سریال شبکه مخفی زنان

فیلمبرداری سریال نمایش خانگی شبکه مخفی زنان در تهران انجام شده و لوکیشن بخش پایانی آن در شمال کشور بود و همچون آثار قبلی افشین هاشمی در مورد دغدغه‌های اجتماعی با رویکردی انتقادی خواهد بود.

خلاصهٔ داستان

وزارت فرهنگ و هنر در سال ۱۳۱۰ تصمیم به تشکیل کانون بانوان گرفته تا با تشکل‌های مشابه رقابت و سپس آن ها را حذف کند. میرزا محمود زنبورکچی کارمند عالی‌رتبه‌ اداره‌ سجل احوال، دعوت می شود تا در کنار دلبرجان تاجرباشی مسئولیت انتخاب اعضا و سپس فعالیت کانون را بر عهده بگیرد و …

بازیگران زن بالای 40 سال که همچنان جوان هستند! + تصاویر

نگاهی به قسمت اول «شبکه مخفی زنان»

سال هاست افشین هاشمی را می شناسیم از بازی سریال های اپیزدیک محمد رحمانیان همچون «نیمکت» که نزدیک به گونه سیتکام بودند تا ساخته های خودش.نکته مهمی که در افشین هاشمی وجود دارد؛ اینجاست که او می داند دارد چه کار می کند و چگونه داستانش را روایت می کند؛ حتی اگر شیوه روایت او باب طبع همگان نباشد.زیست تئاتری او و ردپایش در برخی بدعت گذاری ها در فضای تئاتر؛ به روز و قابل تامل است.او اطلاعات جامعی از تاریخ و ادبیات دارد و از آن به خوبی بهره می برد. حالا او نخستین سریالش را در نمایش خانگی(آنلاین) به پخش رسانده؛ تیم نویسندگان این سریال از دوستان و همکاران دیرینه هاشمی هستند.محسن قرایی(طراح سریال) که اولین فیلمشان را به صورت مشترک با هم ساخته اند و محمد رحمانیان(نویسنده سریال) که سال ها با هم همکاری داشته اند.

برای آن که بتوان «شبکه مخفی زنان» را دوست داشت باید دنیای کارگردانش را قبول کرد و شیطنت هایش را پذیرفت. این شیطنت ها دقیقا از آغاز تیتراژ و شرح آنچه گذشت ابتدای قسمت اول آغاز می شود و با شیوه معرفی عوامل با زبان پارسی کهن و با چاشنی رندی ادامه پیدا می کند. در قسمت اول تنها نام بازیگرانی درج شده که در این قسمت حضور داشته اند و مابقی بازیگران همزمان با ورودشان به قصه به تیتراژ می آیند.

بازی سیامک انصاری اگرچه در قسمت اول؛ وجه تمایز خاصی با گذشته ندارد اما درست و چارچوب مند است؛ گاهی اوقات همان همیشگی بودن بهتر از آن است که نقشی در تن بازیگر زار بزند. فضاسازی اداره جات و رجال دولتی همچون رمان هایی در این باب است و با ارفاق باور پذیر جلوه می کند. حضور پروین اعتصامی در قصه نیز هم در گریم و بازی و هم در حدود نقش دلنشین است.

«شبکه مخفی زنان» به گفته کارگردانش یک کمدی درام است یعنی این سریال صرفا کمدی نیست و نمی توان از آن انتظار خنده گرفتن های پی در پی داشت. با توجه به قسمت اول و این که «شبکه مخفی زنان» در بستر وی او دی در حال پخش است نمی توان درباره آینده آن و اقبال مخاطب قضاوت کرد. ابتدای یادداشت نیز اشاره کردیم اگر مخاطبی با دنیا سازندگان این سریال کنار بیاید همچنون فیلم های اخیر این کارگردان«پسران دریا» و «خداحافظ دختر شیرازی» می تواند این سریال را هم دوست بدارد؛ اما شاید ذایقه عام سریال سازی در بستر وی او دی با آثار این چنینی هم جهت نباشند. باید دید این سریال در قسمت های بعد چه طور پیش می رود.

سریال شبکه مخفی زنان چند قسمت است؟

سریال شبکه مخفی زنان در 30 قسمت برای پخش از شبکه نمایش خانگی ساخته می شود.

رده ی سنی سریال شبکه مخفی زنان

این سریال برای رده سنی بالای 13 سال مناسب است.

نگاهی به بازی سیامک انصاری در سریال شبکه مخفی زنان

با از سر گرفته شدن انتشار سریال «شبکه مخفی زنان» به کارگردانی افشین هاشمی بعد از بیست قسمت، داستان سریال از موقعیت حساسی که میرزامحمود زنبورکچی در آن قرار گرفته بود ادامه پیدا کرده است. سیامک انصاری در نقش میرزامحمود، در نقطه‌ای قرار گرفته است که از یک سو برای فرار تلاش می‌کند و از سوی دیگر برای سرپوشیده ماندن راز زندگی‌ و جایگاهش نزد دلبرجان. نکته قابل توجه اینکه انصاری تلاش می‌کند در نمایش این استیصال با تمرکز روی ویژگی‌ها و پیشینه نقش، قدرتمند و باورپذیر و درعین‌حال متفاوت عمل کند و محصول نهایی‌ این استیصال شبیه موقعیت‌هایی که در آثار مهران مدیری تجربه کرده بود نباشد.

معرفی کامل ابراهیم چلیک‌کول بازیگر ترکیه ای فیلم مست عشق

سیامک انصاری که سال‌ها به عنوان بازیگر نقش اصلی آثار مهران مدیری شناخته می‌شد، پس از «ساعت پنج عصر» و «دورهمی» از همکاری با مدیری انصراف داد و چند سالی است مستقل از او فعالیت‌های مختلفی انجام می‌دهد. بازی او در نقش اصلی سریال «شبکه مخفی زنان» را می‌توانیم مهمترین حضور سریالی او در سال‌های اخیر بنامیم.

سیامک انصاری در «شبکه مخفی زنان» نقشی پیچیده و در عین‌حال بامزه را ایفا می‌کند. مردی که تلاش می‌کند برای رسیدن به جایگاهی که از او انتظار می‌رود، افکار و گذشته‌اش را انکار کند اما عملا امکان‌پذیر نیست و نتیجه عملکردش در گذشته سایه‌به‌سایه همراهش است و مدام او را در موقعیت استیصال قرار می‌دهد. انصاری را به واسطه ایفای نقش‌های مختلفی که در آثار مدیری داشت، بارها در موقعیت تلاش برای فرار یا قرار گرفتن در موقعیت استیصال دیده‌ایم.

در «شب‌های برره» در جایگاه مردی روشنفکر و روزنامه‌نگار که در جمع گروهی از افراد بی‌فکرو منطق قرار می‌گرفت و مدام مورد تحقیر واقع می‌شد و نمی‌تواند دلایل منطقی‌اش را درباره مسائل مختلف به آنها ابراز کند. او در برابر جهل اکثریت بازنده بود و به عنوان شخصیتی نفهم شناخته می‌شد. این تیپ شخصیتی بعد از «شب‌های برره» در سایر آثار مهران مدیری از جمله «قهوه تلخ»، «باغ مظفر»، «درحاشیه» و حتی فیلم سینمایی «ساعت پنج عصر» هم تکرار شد. درواقع انصاری نقش نماینده انسانی آگاه در جاامعه‌ای پر از جهل و نادانی را روایت می‌کرد. او در تمام این سریال‌ها انسانی بافرهنگ و اهل تفکر بود اما بدون اینکه بخواهد در جایگاهی قرار می‌گرفت که به واسطه‌ی قدرت درک و تحلیلش مدام مسخره می‌شد و حتی تا پای از دست رفتن جانش هم پیش می‌رفت. او مجبور بود برای اینکه از طرف جمع پذیرفته شود به کارهایی برخلاف میل و عقیده‌اش تن بدهد.

حالا در «شبکه مخفی زنان»، موقعیتی متفاوت دارد. او باید به شیوه‌ای عمل کند که افکار و رفتارش مطابق جایگاه و خواست دلبرجان باشد و از این رو تضاد میاد خود واقعی و آنچه باید باشد به موقعیت جذابی بدل شده است.

میرزا محمود زنبورکچی تنها پسر خاندان زنبورکچی است که هفت دختر دارد و در حسرت داشتن یک پسر است. برای همین هم چهار بار ازدواج کرده اما هر چهار همسرش گمان می‌کنند فقط یک هوو دارند. او با این شرایط برای تشکیل کانون بانوان به همراه زنی به نام دلبرجان وارد میدان می‌شود. از یک طرف باید خودش را متجدد نشان دهد و راز ازدواج‌های متعددش را بپوشاند و از سوی دیگر به دلبرجان علاقه‌مند شده و او هم زیر بار ازدواج موقت نمی رود. در این بین راز خیانت‌های محمود برای همسرانش فاش می‌شود و با باز شدن پای آنها به کانون زنان برای احقاق حقوقشان موقعیت او به خطر می‌افتد. تمام این شرایط باعث می‌شود میرزا محمود تمام مدت یا مشغول فرار باشد یا پنهانکاری و توجیه مسائل.

درواقع همین تلاش‌ها و بن‌بست‌ها و رسیدن به استیصال است که بخش مهمی از جذابیت شخصیت میرزامحمود را می‌سازد. درست در همین نقطه هم هست که پای شباهت‌های میان موقعیت بازی سیامک انصاری با نقش‌هایش در آثار مهران مدیری به میان می‌آید. انصاری اما با وجود اینکه در برخی موارد ناچار است مشابه قبل عمل کند اما پیشینه این نقش را فراموش نمی‌کند و در تمام بخش‌ها به نحوی عمل می‌کند که ذره‌ای به نقش‌های قبلی نزدیک نشود.

انصاری اواسط دهه نود و بعد از اینکه تجربه بازی در «ساعت پنج عصر» را از سرگذراند و حضورش در «دورهمی» هم کمرنگ شد، تصمیم گرفت نقش‌های متفاوت و فعالیت‌های جدیدی را دنبال کند و از زیر سایه مدیری و نقش‌های به نسبت مشابهی که در آثار او داشت بیرون بیاید. با اینکه حضورش در «بمب؛ یک عاشقانه» و «خون شد» بسیار کوتاه بود، بازی‌اش در فیلم‌های «خرگیوش»، «لامینور» و «زهرمار» موفقیت چندانی به همراه نداشت و حضورش در «روشن» هم دیده نشد اما همه اینها اتفاق‌های مهمی بودند و باعث شدند انصاری بار دیگر خودش را به عنوان یک بازیگر مستقل اثبات کند.

آیا بهنوش بختیاری هوادارانش را تهدید کرده ؟

انصاری در سال 1399 به همراه جواد رضویان کارگردانی سریال تلویزیونی «صفر بیست‌ویک» را تجربه کرد؛ تجربه‌ای که برخلاف انتظار آنطور که باید موفقیت‌آمیز نبود اما بهرحال باعث شد انصاری خودش را در این عرصه هم محک بزند. یک سال بعد در «جوکر»، اجرا را تجربه کرد و اتفاق مهم دیگری را رقم زد.

پس از تمام تجربیاتی که از سر گذراند، افشین هاشمی ایفای نقش میرزامحمود زنبورکچی را به او سپرد؛ نقشی در یک کمدی تاریخی که با وجود اینکه بازی او را در موقعیتی جدید پیش رویمان می‌گذارد، نشانه‌هایی از جنس کمدی‌های قبلی او هم در آن هست اما به‌خوبی توانسته است آن را هدایت کند.

سیامک انصاری در سریال شبکه مخفی زنان

لیلی رشیدی وارد سریال شبکه مخفی زنان شد

در سریال «شبکه مخفی زنان»، دلبرجان با بازی لیلا حاتمی، خواهری به نام خانوم‌خانوما دارد که با خانواده قطع رابطه کرده و سالیان سال در مسکو زندگی می‌کرده. در قسمت بیست‌ودوم سریال مشخص می‌شود که خانوم‌خانوما از مسکو برگشته و می‌خواهد تحت تاثیر آیروم، از خواهرش انتقام بگیرد.

خانوم‌خانوما تاکید می‌کند که تمام این سال‌ها با فکر انتقام از خواهرش شب را به روز رسانده و حالا برای آزاری که قرار است به او برساند، خوشحال است. او تاکید می‌کند که فقط می‌خواهد خواهرش را تهدید کند نه اینکه به قتل برساند اما از نقطه نظر دلبرجان و خانواده، خانوم‌خانوما آمده تا خون به پا کند.

بازی لیلی رشیدی اواخر قسمت بیست‌ودوم شروع می‌شود و پیش از تیتراژ پایانی، نوشته‌ای روی صفحه نقش می‌بندد که این بازیگر را معرفی می‌کند: «با ورود لیلی رشیدی در نقش خانوم خانوما که تا کنون پنهان بود ولی بالاخره هویدایش کردیم.»

رابطه دوستی لیلا حاتمی و لیلی رشیدی به خاطر رفاقت میان داوود رشیدی با علی حاتمی به پیش از به دنیا آمدن آنها برمی‌گردد. داوود رشیدی در مصاحبه‌ای تعریف کرده بود: «صمیمیت من و علی حاتمی به سال‌های قبل برمی‌گردد. ما با هم دوست بودیم و رفت‌و‌آمد خانوادگی داشتیم. لیلی و لیلا با هم بزرگ شدند. من و علی حاتمی واقعا مثل دو برادر بودیم و رفت‌و‌آمد ما و خانواده او هنوز هم ادامه دارد تا جایی که علی مصفا برای خواستگاری از لیلا پیش من آمد چون علی (حاتمی) دیگر فوت کرده بود.»

لیلا و لیلی تقریبا هم‌سن هستند و اولین بار سال 1362 در ده، یازده سالگی، در برنامه کودک « بچه‌ها بیدار، بچه‌ها هوشیار» به کارگردانی مرضیه برومند، همراه هم مقابل دوربین رفتند. چند سال پیش که بازار نوستالژی‌بازی بسیار داغ شده بود، ویدئویی از اولین حضور آنها در تلویزیون مدام دست به دست می‌شد.

حاتمی و رشیدی سال 1370 در فیلم «دلشدگان» علی حاتمی بازی کردند. البته نقشی مقابل هم نداشتند اما «دلشدگان»، اتفاق مهمی در کارنامه هردوشان بود. حاتمی پیش‌تر در «کمال‌الملک» تجربه ایفای نقش سینمایی را داشت اما «دلشدگان» اولین بازی لیلی رشیدی در یک فیلم سینمایی بود. حاتمی در این فیلم نقش شاهزاده نابینای تُرک را داشت که عاشق صدای طاهرخان بحر نور با بازی امین تارخ می‌شد. از سوی دیگر لیلی رشیدی در این فیلم نقش گلچهره، همسر جوان فرج بوسلیک با بازی اکبر عبدی را داشت که از سفر او و تنهایی خودش گلایه می‌کرد.

سال 1380 حاتمی و رشیدی در فیلم «مربای شیرین» به کارگردانی مرضیه برومند بار دیگر همبازی شدند. البته اینبار نقش لیلا پررنگ بود و بخشی از ماجرای درام را پیش می‌برد اما لیلی در نقشی فرعی ظاهر شده بود.

فریبرز عرب نیا داستان زندگی پر فراز و نشیب زندگی اش را مینویسد

همکاری دیگر آنها به بازی در فیلم «خوک» مانی حقیقی در سال 1396 برمی‌گردد. لیلا حاتمی در این فیلم نقش شیوا مهاجر، ستاره محبوب سینما را دارد؛ زن زیبایی است که برای رسیدن به اهدافش در سینما ابایی از سرکار گذاشتن و رها کردن پروژه‌ها و رفتن از فیلم از یک کارگردان به کارگردان دیگر ندارد. حسن، شخصیت اصلی فیلم به او علاقه‌مند است و همسرش گلی با بازی لیلی رشیدی هم از این علاقه باخبر است. درواقع گلی فقط کنار حسن زندگی می‌کند و دیگر عاشقش نیست و از این جهت به زندگی کنارش ادامه می‌دهد که در مجلات زرد چیزی درباره جدایی‌شان ننویسند.

حالا با شروع بازی لیلی رشیدی و به جریان افتادن ماجرای دشمنی بین خانوم‌خانوما و دلبرجان، بیشتر شاهد بازی این دو دوست قدمی کنار هم خواهیم بود.

شوخی بامزه سریال شبکه مخفی زنان با روانکاو مشهور اتریشی

یکی از مهمترین خرده‌روایت‌های سریال «شبکه مخفی زنان»، به ازدواج‌های متعدد میرزا محمود با بازی سیامک انصاری اختصاص دارد؛ مسئله‌ای که باعث شده زندگی‌اش مورد تهدید قرار بگیرد.

در قسمت بیست‌وسوم سریال، میرزا محمود در عالم خیال، زیگموند فروید، روانکاو مشهور اتریشی را می‌بیند. فروید با میرزا محمود وارد دیالوگ می‌شود و به او می‌گوید دچار حالت تداعی آزاد شده‌ است و دارد سدهای ذهنی‌اش را می‌شکند به همین دلیل هم می‌تواند او را ببیند.

فروید از او می‌پرسد آخرین موضوعی که داشته به آن فکر می‌کرده چه بوده است؟ میرزا محمود هم بدون کوچکترین تردیدی اعلام می‌کند که جز چهار همسرش به چیز دیگری فکر نمی‌کند. پاسخ به این سوال است که فروید را به فکر فرو می‌برد و می‌پرسد: «منظورتان این است که چهار بار ازدواج کرده‌اید؟» و بعد برای اینکه کاملا متوجه منظورش شود می‌گوید: «یعنی هی جدا شده‌اید و دوباره ازدواج کرده‌اید؟»

میرزا محمود با خنده و شوخی و بدون کوچکترین احساسا ناراحتی می‌گوید: «نه روهم روهم گرفتم و حالا اشکالی نداره.» اینجاست که فروید از کوره در می‌رود و احساس می‌کند با این سبک زندگی، تمام نظریه‌هایش زیر سوال رفته است. او با عصبانیت می‌گوید: «یعنی چی که اشکالی ندارد؟ من بزرگترین تئوریسین تمایلات جنسی هستم. از نوزادی تا دم مرگ در این باره تحقیق کرده‌ام. نظریه ادیپ را من مطرح کرده‌ام، کلمه لیبیدو را اولین بار من به کار گرفته‌ام. اما چیزی که در شما می‌بینم دیگر لیبیدو نیست و اژدهاست.»

فروید که مدام دنبال حل مسئله و پیدا کردن دلیل مشخصی برای تعدد زوجین او می‌گردد، بالاخره آن را به تاثیر جنگ جهانی دوم روی زندگی بازمانده‌ها ربط می‌دهد و تعریف می‌کند: «بعد از جنگ جهانی تعداد بانوان 60 درصد بیشتر از مردان شده و این آقا دارد از این مسئله سواستفاده می‌کند.»

نکته جالب اینکه ماجرا به سمت‌وسویی می‌رود که فروید بعد از مواجه شدن با عقاید و زندگی میرزا محمود، به پوچی می‌رسد و امید به زندگی‌اش را از دست می‌دهد. او می‌گوید: «بعد از پنجاه سال طباطب وقتی شما را دیدم متوجه شدم هیچ چیز از علم روانکاوی نمی‌دانم. علاقه شما به زن‌ها تمام تحقیقات من را زیر سوال می‌برد و دیگر امیدی به زندگی ندارم.»

تغییر و جا‌ به جایی در کنداکتور نماوا

«داوینچیز» عنوان سریال جدیدی است که از روز سه‌شنبه هفتم آذرماه پخش آن به شکل اختصاصی توسط پلتفرم «نماوا» شروع می‌شود. این سریال دومین تجربه سریال‌سازی افشین هاشمی برای شبکه خانگی است. او پیش از این سریال «شبکه مخفی زنان» را کارگردانی کرده بود. سریالی که بعد از توقیفی 9 ماهه پخش خود را از سه هفته قبل با انتشار قسمت 21 از سر گرفت.

این سریال پیش از توقیف روزهای جمعه منتشر می شد، اما بعد از رفع توقیف روز پخش آن به سه‌شنبه‌ها تغییر پیدا کرد. حالا با آماده شدن سریال «داونچیز» قرار است پخش «شبکه مخفی زنان» به همان روزهای جمعه موکول شود و دوانچیز سه‌شنبه‌ها منتشر شود.

علت مجرد ماندن نگین صدق گویا چیست؟

پایان یک سریال پرحاشیه و تقدیم آن به بزرگان سینما

افشین هاشمی، کارگردان سریال «شبکه مخفی زنان» در پایان قسمت آخر سریال نوشت: «سهم مرغزار از سی‌پرده «شبکه مخفی زنان» با فروتنی تمام پیشکش می‌شود به این سه تن: ناصر تقوایی و «دایی جان ناپلئون»اش، علی حاتمی و «هزاردستان»‌اش و بهرام بیضایی همیشه استاد.»

هاشمی بعد از پایان قسمت آخر در صفحه اینستاگرامش این متن را انتشار داده و در تکمیل آن نوشته است: «شاید دیگر همکارانم بخواهند در این پیشکش سهیم باشند که خوشا…»

او در این متن اینستاگرامی به مشکلات دوران پخش سریال هم اشاره کرده: «امروز قسمت آخر «شبکه مخفی زنان» به نمایش درآمد و پخش آن پس از فراز و فرودهای بسیار به پایان رسید. اگر همراهمان بوده‌اید که خوشا همسفری و اگر نبوده‌اید، اینک با خیال راحت می‌توانید به ما بپیوندید چرا که گوش شیطان کر، دیگر توقیفی در کار نیست و قطار به آخر رسیده…»

قسمت اول «شبکه مخفی زنان» مرداد 1401 منتشر شد و اگر شرایط عادی پیش می‌رفت، خیلی زودتر از اینها به پایان رسیده بود. این سریال یک بار پس از انتشار قسمت «پانزدهم» درگیر حاشیه شد و با یک هفته تاخیر در اختیار مخاطبان قرار گرفت و بار دیگر بعد از پخش قسمت بیستم، انتشارش متوقف شد؛ توقفی که 9 ماه طول کشید و نهایتا اوایل آبان امسال طلسم آن شکسته شد. به همین دلیل هم بود که انتشار 30 قسمت سریال، یک سال و نیم زمان برد.

پوستر سریال شبکه مخفی زنان

پوستر سریال شبکه مخفی زنان پوستر سریال شبکه مخفی زنان

تیزر سریال شبکه مخفی زنان

بیوگرافی بازیگران سریال شبکه مخفی زنان

حمید فرخ نژاد از بازیگران سریال شبکه مخفی زنان

در این فیلم حمید فرخ نژادی ایفای نقش می کند که این روزها سریال نوبت لیلی را در حال پخش دارد آخرین تجربه حضور این بازیگر در شبکه نمایش خانگی به سریال قبلی یخی باز میگردد که در سال 1390 منتشر گردید

حمید فرخ نژاد متولد ۱۳۴۸ آبادان، فارغ التحصیل تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. وی فعالیت سینمایی را از سال ۱۳۶۹ با بازی در فیلم «در کوچه های عشق» به کارگردانی خسرو سینایی آغاز کرد.

حمید فرخ نژاد از بازیگران سریال شبکه مخفی زنان

لیلا حاتمی حمید فرخ نژاد از بازیگران سریال شبکه مخفی زنان

لیلا حاتمی اولین‌ بار سال ۹۷ با سریال «نهنگ آبی» به کارگردانی فریدون جیرانی، وارد نمایش خانگی و اولین تجربه‌اش با شکست مواجه شد. او بر سر کیفیت نقش خود با سازندگان سریال دچار اختلاف شد.طبق گفته خودش، وعده‌ها برای بازنویسی فیلم نامه و عمیق‌تر شدن نقش «آناهیتا» عملی نشد، در نتیجه از ادامه بازی در سریال انصراف داد و با مرگ شخصیت او، کاراکترش از قصه حذف شد.

به این ترتیب اولین حضور لیلا حاتمی در نمایش خانگی آن طور که خودش و مخاطبان انتظار داشتند پیش نرفت. این بازیگر پس از گذشت سه سال از حضورش در نمایش خانگی، پیشنهاد بازی در سریال کمدی «شبکه مخفی زنان» را پذیرفته است.

لیلا حاتمی در ۹ مهر ۱۳۵۱ در تهران به‌دنیا آمد. او هنرپیشه سینما و تلویزیون، مترجم و صداپیشه است و در خانواده‌ای هنرمند رشد کرد. پدرش علی حاتمی کارگردان بزرگ سینمای ایران بود و مادرش زری خوشکام بازیگر سینمای قبل و بعد از انقلاب است. او که در رشته ریاضی به تحصیل مشغول بود، بعد از گذراندن تحصیلات متوسطه و اخذ دیپلم، در مؤسسه پلی‌ تکنیک فدرال لوزان در رشتهٔ مهندسی برق شروع به تحصیل کرد.

حمید فرخ نژاد از بازیگران سریال شبکه مخفی زنان

سیامک انصاری از بازیگران سریال شبکه مخفی زنان در نقش میرزا محمود زنبورکچی

این دهمین حضور سیامک انصاری در شبکه نمایش خانگی است که با توجه به داستان آن قطعا از سریال های موفق شبکه نمایش خانگی خواهد بود.

پوشش های متفاوت بازیگران در مت گالا

سیامک انصاری متولد ۱۲ مرداد ۱۳۴۷در تهران، بازیگر و کارگردان ایرانی است. او مدرک کارشناسی نمایش و تلویزیون از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی دارد.

حمید فرخ نژاد از بازیگران سریال شبکه مخفی زنان

مهدی هاشمی از بازیگران سریال شبکه مخفی زنان در نقش مدبر الملک

مهدی هاشمی متولد ۱۳۲۵ لنگرود، فارغ التحصیل رشته هنرهای نمایشی از دانشگاه تهران است. وی در سال ۱۳۴۸ با مشارکت داریوش فرهنگ و چند تن دیگر از دوستانش گروه تئاتر «پیاده» را تشکیل داد و خودش به عنوان نویسنده، بازیگر، کارگردان در آنجا فعالیت می کرد و فعالیت در سینما را از سال ۱۳۵۹ با بازی در فیلم «زنده باد» به کارگردانی خسرو سینایی آغاز کرد. او همسر گلاب آدینه (بازیگر سینما و تئاتر) و برادر ناصر هاشمی‌ (کارگردان و بازیگر سینما) است.

مهدی هاشمی از بازیگران سریال شبکه مخفی زنان

گریم باران کوثری در نقش پروین اعتصامی

باران کوثری در تاریخ ۲۵ مهر ۱۳۶۴ در تهران متولد شد و از هنرستان سوره، دانش آموختهٔ رشته نمایش میباشد و از رشته جامعه شناسی انصراف داده اسـت. وی از سن ۶ سالگی وارد بازیگری شد و تجربه منشی صحنه و طراح لباس را دارد. پدر باران کوثری کـه جهانگیر کوثری نام دارد، تهیه کننده سینما و کارشناس فوتبال می‌باشد و مادرش نیز رخشان بنی اعتماد اسـت کـه از معروفترین کارگردانان ایرانی محسوب میشود.

کوثری در سریال شبکه مخفی زنان نقش پروین اعتصامی را برعهده دارد و شباهت جالب او در این سریال به این شاعر بزرگ ایرانی مورد توجه قرار گرفته است. با پخش اولین قسمت از سریال شبکه مخفی زنان از کاراکتر باران کوثری که با گریم جالبی به شباهت زیادی از پروین اعتصامی رسیده است رونمایی شد.

باران کوثری از بازیگران سریال شبکه مخفی زنان

شبنم مقدمی از بازیگران سریال شبکه مخفی زنان در نقش سلطان

شبنم مقدمی متولد ۳ فروردین ۱۳۵۱ در تهران، بازیگر است. فارغ التحصیل رشته ادبیات فارسی در مقطع کارشناسی است، جالب بدانید دو ترم هم پرستاری خوانده است ولی بدلیل عدم علاقه تغییر رشته داد، او عاشق شعر و رمان و دستی در نوشتن نیز دارد. وی چند سالی است که ازدواج کرده و همسرش علیرضا آرا که او هم بازیگر است می باشد.

شبنم مقدمی از بازیگران سریال شبکه مخفی زنان در نقش سلطان

احمد مهرانفر از بازیگران سریال شبکه مخفی زنان

احمد مهران‌ فر متولد ۱۳۵۴ در کاشان است. وی فارغ التحصیل رشته بازیگری و کارشناسی ارشد کارگردانی از دانشکده هنرهای زیبا است.

وی برای اولین بار در فیلم «نان، عشق و موتور ۱۰۰۰» در سینمای ایران ظاهر شد و پس از آن در فیلم‌ های «اقلیما»، «حقیقت گمشده»، «دربارهٔ الی…» حضور داشت و با سریال پایتخت به اوج شهرت رسید.

احمد مهرانفر از بازیگران سریال شبکه مخفی زنان

لیلا زارع از بازیگران سریال شبکه مخفی زنان

لیلا زارع متولد ۲۱ مهر ۱۳۵۹ در تهران، بازیگر و عکاس ایرانی است. او مدرک کارشناسی مدیریت بازرگانی دارد. زارع قبل از ورود به دنیای بازیگری آتلیه عکاسی داشت. لیلا زارع فعالیت سینمایی خود را از سال ۱۳۸۳ آغاز کرد. وی از بازیگران سریال شبکه مخفی زنان می باشد.

لیلا زارع از بازیگران سریال شبکه مخفی زنان

شقایق دهقان از بازیگران سریال شبکه مخفی زنان در نقش بلور

شقایق دهقان در ۴ اسفند ۱۳۵۷ در شهر گیسن کشور آلمان بدنیا آمد. پدر و مادر شقایق دهقان اصالتی بختیاری دارند اما آن موقع برای تحصیل پدر شقایق ساکن کشور آلمان بودند. البته این اقامت مدت کوتاهی پس از تولد شقایق «سه ماهگی» بـه پایان رسید و بـه ایران برگشتند. خانم شقایق دهقان پس از ازدواج مدتی در محله دیگری زندگی کرد اما بـه خاطر علاقه بـه منطقه قیطریه بازهم بهمین محله برگشته و ساکن اسـت.

شقایق دهقان از بازیگران سریال شبکه مخفی زنان

مونا فرجاد از بازیگران سریال شبکه مخفی زنان

مونا فرجاد بازیگر متولد فروردین سال 1363 در شهر تهران است. پدر او جلیل فرجاد است و خواهر بزرگتر او مونا است که هر دو بازیگر هستند. او مدرک رشته اقتصاد دارد.مونا فرجاد علاوه بر بازیگری، کار دوبله هم انجام می دهد. او به نویسندگی هم علاقه دارد و گاهی نویسندگی می کند.

بررسی کامل زندگی جنیفر لوپز و حقایقی جنجالی و داغ درباره ی او

او از سن 2 سالگی وارد حرفه بازیگری شد و در سریال بهاران به همراه پدرش جلیل فرجاد ایفای نقش کرد. او پس از بازی در چند سریال و فیلم، مدتی بازیگری را کنار گذاشت ولی در سن 18 سالگی خیلی جدی تر دوباره حرفه بازیگری را پیش گرفت و در سریال ها و فیلم های زیادی بازی کرد که از جمله آنها می توان به سریال ساختمان پزشکان، فیلم عشق، خسته دلان و بوی باران اشاره کرد.

مارال فرجاد از بازیگران سریال شبکه مخفی زنان

امیرحسین رستمی از بازیگران سریال شبکه مخفی زنان

امیرحسین رستمی «زاده ۱۲ بهمن ۱۳۵۴ در تهران» بازیگر ایرانی اسـت. آقای رستمی فارغ‌التحصیل لیسانس رشته بازیگری از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه آزاد اسـت. ایشان فقط یک خواهر بزرگ تر از خود دارد. وی اهمیت زیادی بـه لباس و خوش تیپی می‌دهد. عاشق فصل بهار و تابستان اسـت. تنیس از جمله ورزش هایي اسـت کـه صورت حرفه اي دنبال میکند. او ازدواج کرده و یک فرزند هم دارد.

امیرحسین رستمی از بازیگران سریال شبکه مخفی زنان

حواشی سریال شبکه مخفی زنان

روابط عمومی نماوا در خبری که در اختیار رسانه‌ها قرار داد، نسبت به تغییر محتوای تبلیغاتی سریال «شبکه مخفی زنان» توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران اعتراض کرد.

در این خبر آمده است:

«سریال «شبکه مخفی زنان» به کارگردانی افشین هاشمی، در حالی که مجوز رسمی خود را از سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) در خصوص تبلیغ تهیه‌شده برای محتوا اخذ کرده است با برخورد ارشاد روبه‌رو شد.

با وجود این‌ که پیش از این اعلام شده بود که طرح و جزئیات مربوط به تبلیغ محتواها لازم است تنها توسط ساترا بررسی و ممیزی شود و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تنها برای معرفی به شهرداری و نهاد‌های زیرمجموعه‌ی آن وزارت‌خانه همکاری داشته باشند،‌ اما خلف وعده صورت گرفت.

در روزهای گذشته، برخلاف این توافق، وزارت ارشاد استان تهران با وجود تایید کتبی ساترا در خصوص محتوای تبلیغاتی تهیه‌شده برای سریال «شبکه مخفی زنان»، دستوری مبنی بر لزوم انجام برخی تغییرات صادر کرد. بر اساس دستور فوق، متن تبلیغاتی این سریال روی بیلبورد، از «شبکه مخفی زنان تشکیل شد» به «شبکه مخفی زنان در راه است» تغییر پیدا کرد.

 در راستای این اقدام وزارت ارشاد، مدیرعامل نماوا طی نامه‌ای به محمدمهدی اسماعیلی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، درخواست کرد که مرجع روال قانونی اخذ مجوز مشخص شود. سریال «شبکه مخفی زنان» قرار است در روزهای آینده به صورت اختصاصی از نماوا پخش شود.»

نقد و بررسی سریال شبکه مخفی زنان

سریال «شبکه مخفی زنان» در حالی از نماوا پخش می‌شود که چند سالی است رنگ و بوی یک سریال کمدی ایرانی جذاب و بی‌نقص دیده نشده است. در زمانه‌ای که اکثر فیلم و سریال‌های تلویزیونی محصول داخل، حول محور لودگی، لمپنیسم و سایر مفاهیم سطح پایین می‌چرخد، سریالی به یکباره از شبکه نمایش خانگی پخش می‌شود که ظاهرا قرار است این معادله را بر هم زند.

برگ برنده‌ی «شبکه مخفی زنان» لحن سریال است. لحن طنزآمیزی که به بیننده اجازه می‌دهد موقعیتی تاریخی را درک کرده و آماده‌ی مواجهه با آدم‌هایی شود که شناختی از آنها ندارد. پس از قرن‌ها موقعیتی پیش آمده که زنان می‌توانند خودی نشان داده و استعدادهای ذاتی‌شان را بروز دهند. همین مسئله مردها و به طور ویژه دولت‌مردان را ترسانده. چون پایه‌های صندلی‌هایِ قدرتشان را، چه در خانه و چه در محیط کار، لرزان می‌بینند.

سریال را از جای حساس و هیجان‌انگیزِ ماجرا شروع نمی‌کند و به روایت خطی پای‌بند است. همان‌طور که راوی پیش از شروع عنوان‌بندی مطرح می‌کند، گویی کارگردان دلش می‌خواهد داستان را از آدم و حوا شروع کرده و به زمان حال برسد. از همان ابتدا هم مشخص است خبری از نمایش روابط عاشقانه و صحنه‌هایی مهیج نیست و «شبکه مخفی زنان» قرار است در بهترین حالت روایت‌گر زندگی مردی میان‌سال باشد که دور و بَرش پُر شده از زنان و دختران اما او دلش پسر می‌خواهد.

معرفی مینی سریال حیثیت گمشده به کارگردانی سجاد پهلوان زاده

ساختارشکنی

سریال «شبکه مخفی زنان» به نظر می‌رسد یک محصول ساختارشکن است. به این معنا که قرار نیست متر و معیارهای به کار رفته در سایر فیلم و سریال‌های مشابه در سبک کمدی برای این سریال هم مورد استفاده قرار گیرد. در همان ابتدای کار این مسئله به خوبی به بیننده القا می‌شود. بیننده به یک‌باره بدون هیچ زمینه‌چینی با یک سکانس «آنچه گذشت» روبه‌رو می‌شود.

فیلم‌ساز به‌واسطه‌ی «آنچه گذشت» تصمیم می‌گیرد که مقدمه‌ای بر سریال خود بچیند و اطلاعاتی کلی درباره‌ی زمان ۱۳۱۰ به مخاطب ارائه دهد. این روند را می‌توان یک تصمیم هوشمندانه در نظر گرفت؛ چراکه در هر صورت نیاز بود تا به بیننده‌ی کم سن و سال این روزهای تلویزیون که پای این سریال نشسته هم یک سری اطلاعات انتقال داد. برای مثال اداره‌ی سجل احوال چیست، چه اهمیتی در آن دوران داشته و مسائلی از این قبیل که بسیاری از مخاطبین از آن بی‌اطلاع هستند.

تیتراژ منحصر به فرد

شگفتی‌های سریال «شبکه مخفی زنان» تنها به ساختارشکنی ابتدایی قسمت اول محدود نمی‌شود. در ادامه وقتی تیتراژ ابتدایی سریال را تماشا می‌کنیم، جملات و عبارات بامزه‌ای را از هر نما مطالعه می‌کنیم که ابتکاری به شدت عالی است. در کنارِ اسامی، به یک زبان خودمانی و تا حدودی هم محاوره‌ای اطلاعاتی ذکر می‌شود. برای نمونه چند اسم از بازیگران در صفحه حک می‌شود که در ادامه متنی به نمایش در می‌آید با این مضمون که «بعدا می‌فهمین کی هستن». این بامزگی تیتراژ خوشبختانه تنها معطوف به تیتراژ ابتدایی نیست و در تیتراژ پایانی هم می‌توان این رگ و ریشه‌ را مجدد مشاهده کرد. مثلا در بخشی از تیتراژ برای معرفی مسئولین فنی صدا نوشته می‌شود: «افرادی که نمی‌فهمیم چه می‌کنند اما جادو می‌کنند». این اتفاق در کمتر فیلم و سریال ایرانی رخ داده و باید به این حوصله‌ی عوامل در خلق این تیتراژ بامزه و جذاب آفرین گفت.

لیست بازیگران «شبکه مخفی زنان»؛ درجه‌ی یک و عالی

بازیگران سریال «شبکه مخفی زنان» تشکیل شده از ستاره‌های درخشان ایران که هر کدام سابقه‌ی بسیار زیادی در زمینه‌ی بازیگری دارد. در راس تیم بازیگری این سریال، سیامک انصاری در نقش میرزا محمود زنبورکچی حضور دارد. انصاری ثابت کرده که بدون مهران مدیری هم می‌تواند جلوی دوربین بدرخشد. او ذاتا فرد بانمکی است و با یک بازی درست می‌تواند مهارت بازیگری‌اش را در حد چند سطح ارتقا دهد.

مهدی هاشمی، بازیگر دومی است که بیشتر از همه در قسمت اول به چشم می‌آید. او در نقش مدبر الملک قرار است در نقش مغز متفکر کل تیم در وزارتخانه هنر باشد. بازی هاشمی نیز دوست‌داشتنی است و فیلم‌ساز مشخصا از او توانسته به خوبی بازی گیرد. بازیگرهای زن هم همان‌طور که از اسم سریال برمی‌آید قرار است نقش‌های مهمی در داستان داشته باشند، اما در قسمت اول چندان جلوی چشم نیستند. در حیطه‌ی قسمت اول سریال «شبکه مخفی زنان» می‌توان به باران کوثری در نقش پروین اعتصامی اشاره کرد. کوثری در نقش اعتصامی توانسته به زیبایی هر چه تمام‌تر بازی کند. اعتصامی در داستان قسمت اول حضور بسیار کوتاهی داشته، اما هنر بازی باران کوثری ستایش تمجید است. از طرفی باید به گریم استثنائی و بی‌نقص هم اشاره کرد که گریمور توانسته چهره‌ی کوثری را به حد زیادی شبیه به پروین اعتصامی واقعی در بیاورد.

بازیگران دیگری در لیست اعضای این سریال دیده می‌شود که در همان قسمت اول معرفی نشده‌اند. به همین سبب در آینده‌ی نزدیک با بازیگرانی مثل حمید فرخ‌نژاد، امیرحسین رستمی، مونا فرجاد و سایر بازیگران آشنا خواهیم شد. از آنجایی که در قسمت اول تمامی بازیگران بدون استثنا بازی بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشته‌اند، بازیگرانی که هنوز پشت پرده هستند هم به احتمال زیاد حرف‌هایی برای گفتن خواهند داشت.

کدام بازیگران ایرانی مدل هستند؟

کیفیت بالای ساخت از جنبه‌ی فنی و کارگردانی

سریال «شبکه مخفی زنان» از جنبه‌ی کارگردانی و جنبه‌ی فنی با سایر سریال‌های تلویزیونی و نمایش خانگی متفاوت است. از رنگ و نورپردازی گرفته تا نحوه‌ی فیلم‌برداری، همگی در یک سطح جدیدی به نظر می‌رسند. فیلم‌ساز برای تک تک قاب‌ها و حرکت دوربین فکر کرده و باید به این نگاه ریزبینانه‌ی کارگردان آفرین گفت.

سریال «شبکه مخفی زنان» حتی از جنبه‌ی موسیقی هم یک سر و گردن بالاتر از رقبا قرار می‌گیرد. برای مثال موسیقی که در تیتراژ می‌شنوید را ابوالحسن صبا، مشیر همایون و موسی معروفی نواخته‌اند که عوامل بخش موسیقی سریال تلاش کرده‌اند تا ریتم صدا از حالت معمول خود خارج شود. ویلیام نیری، سرپرست بخش موسیقی به نظر می‌رسد که در این بخش توانسته سنگ تمام بگذارد.

فیلم‌ساز حتی قاب‌بندی سریال را هم به سبک فیلم‌های قدیمی درآورده که اتخاذ این تصمیم، با واکنش‌های زیادی از سمت مخاطبین همراه شد. قاب‌بندی متفاوت سریال «شبکه مخفی زنان» به این نیت انجام شد تا فضاسازی و حس و حال ایران قدیم به مخاطب القا شود. هر چند، اگر واقعا هدف و مقصود افشین هاشمی این بوده، پس لزومی هم به رنگ حس نمی‌شود و چه بهتر که رنگ سیاه و سفید برای فیلم در نظر گرفته می‌شد. با تمامی این تفاسیر، چه خوب و چه بد قاب‌بندی سریال متفاوت با سایر آثار تلویزیونی و نمایشی است.

طنزی که سطح پائین نیست

سریال «شبکه مخفی زنان» از همان قسمت نخست مشخص می‌کند که به قصد انتقاد روی کار آمده است. به نظر می‌رسد که رحمانیان در مقام نویسنده قرار نیست در لفافه سخن بگوید. از گفت‌وگو و رفتار پروین اعتصامی با زنبورکچی بگیرید تا اتفاقات دیگری که در قسمت اول می‌افتد، همگی حاکی از آن است که «شبکه مخفی زنان» یک سریال عادی نیست.

سریال «شبکه مخفی زنان» در قسمت اول نمی‌تواند سطح دغدغه‌مندی خود را به صورت کامل نشان دهد. با این حال اتفاقات جست و گریخته‌ای که جلوی دوربین می‌بینیم، نشان می‌دهد که طنز سریال قرار نیست معطوف به فعالیت‌های سطح پایین و لودگی باشد. برای مثال در بخش نظارت بر موسیقی به خوبی می‌بینیم که نویسنده با مولوی هم سر شوخی را باز می‌کند و کیفیت یکی از شعرهایش را زیر سوال می‌برد.

با این‌که هنوز بسیار زود است درباره‌ی کیفیت قلم طنز و انتقادی این سریال نظر قطعی داد، اما این نگرانی وجود دارد که سریال در ادامه نتواند مثل گذشته قلم انتقادی تیز و برنده داشته باشد. به هر حال دست گذاشتن روی موضوعات مربوط به زنان، چیزی نیست که بتوان به راحتی آنها را مطرح و حتی با آنها شوخی کرد. باید منتظر ماند تا ببینیم شوخی‌های سریال «شبکه مخفی زنان» به کجا خواهد رسید و آیا شدت طنز سریال به اندازه‌ای می‌رسد که به ریسه بیفتیم یا خیر. بر اساس آنچه گذشت در قسمت اول به نظر می‌رسد که فیلم‌ساز برای تعریف قصه هیچ عجله‌ای نداشته و از آنجایی که تعداد قسمت‌های سریال «شبکه مخفی زنان» ۳۰ عدد گزارش شده، با یک روایت به نسبت آرام روبه‌رو خواهیم بود. با تمامی این تفاسیر، بر اساس معرفی و مرور پنج عامل مهم سریال می‌توان تماشای این سریال را توصیه کرد.

تصاویر سریال شبکه مخفی زنان

تصاویر سریال شبکه مخفی زنان تصاویر سریال شبکه مخفی زنان

تصاویر سریال شبکه مخفی زنان

تصاویر سریال شبکه مخفی زنان تصاویر سریال شبکه مخفی زنان

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا