اخبار بازیگرانبازیگران خارجیبازیگران مردبازیگران هالیوودبیوگرافی بازیگران

بیوگرافی لئوناردو دی‌کاپریو ” ستاره سخت کوش هالیوود سنتر ” از کودکی تا به امروز

در این بخش بیوگرافی لئوناردو دی کاپریو بازیگر معروف سینما و تلویزیون را مرور میکنیم. بیوگرافی لئوناردو دی کاپریو از بازیگران مرد توانمند که نزدیک به 3 دهه است که در فیلم‌های زیادی بازی کرده و سکانس‌های به یادماندنی‌ای را در سینمای آمریکا و جهان رقم زده است. این بازیگر که از طرفداران محیط زیست هم هست، در سراسر جهان طرفداران بسیاری دارد.امروز از 0 تا 100 با بیوگرافی لئوناردو دی کاپریو آشنا میشویم. در ادامه با بازیگرآنلاین همراه باشید.

لئوناردو دی کاپریو برای کدام فیلم اسکار گرفت؟

او برای بازی در نقش هو گلس در فیلم از گور برخاسته (The Revenant) اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را از آن خود کرد.

لئوناردو دی کاپریو متولد چه سالی است؟

لئوناردو دی کاپریو متولد 11 نوامبر 1974 است و 47 سال سن دارد.

همسر لئوناردو دی کاپریو کیست؟

او هرگز همسری نداشته و در حال حاضر با مدل آمریکایی کامیلا مورونه در رابطه است.

خلاصه بیوگرافی لئوناردو دی کاپریو

نام اصلیلئوناردو ویلهلم دی‌کاپریو (Leonardo Wilhelm DiCaprio)
نام هنریلئوناردو دی کاپریو
تاریخ تولد11 نوامبر 1974
محل تولدلس آنجلس، کالیفرنیا، آمریکا
تحصیلاتدیپلم
پیشهبازیگر و تهیه‌کننده
سالهای فعالیت۱۹۸۹–اکنون
شریک های زندگی

ژیزلی بینچنی (۲۰۰۰–۲۰۰۵)بار رافائلی (۲۰۰۵–۲۰۱۱)

قد۱٫۸۳ متر

بیوگرافی لئوناردو دی کاپریو

بیوگرافی لئوناردو دی کاپریو

بیوگرافی لئوناردو دی کاپریو را این گونه شروع می‌کنیم :وی با نام کامل لئوناردو ویلهلم دی‌کاپریو (Leonardo Wilhelm DiCaprio) متولد 11 نوامبر 1974 در آمریکا،بازیگر و تهیه‌کننده است.

عکس کودکی لئوناردو دی کاپریو
عکس کودکی لئوناردو دی کاپریو

در بیوگرافی لئوناردو دی کاپریو لازم به ذکر است او بعد از سه بار ترک تحصیل در نهایت دیپلم گرفته است با فیلم کشتی تایتانیک به شهرت رسید و حالا یک فعال محیط زیست، بازیگر و تهیه کننده می باشد. فیلم‌هایش تا سال ۲۰۱۹ بیش از ۷٫۲ میلیارد دلار در جهان فروش داشته و نام او هشت بار در رتبه‌بندی‌های سالانهٔ بازیگران با بیشترین دستمزد در جهان قرار گرفته‌است.

عکس دوران کودکی لئوناردو دی کاپریو
عکس دوران کودکی لئوناردو دی کاپریو

قد لئوناردو دی کاپریو

در بیوگرافی لئوناردو دی کاپریو بهتر است بدانید قد او 183 سانتی متر است.

بیوگرافی خانواده لئوناردو دی کاپریو

در بیوگرافی لئوناردو دی کاپریو درباره ی خانواده اش آمده است: پدرش جورج دی‌کاپریو نویسنده کتاب‌های کمیک و بازیگر، تهیه‌کننده فیلم‌های طنز و مادرش ایرملین ایندربرکن و مادربزرگش هلنا ایندربرکن است. اجداد لئوناردو اهل ایتالیا و آلمان بودند و سه چهارم دی کاپریو در واقع آلمانی است.

والدین دی کاپریو در کالج با هم آشنا شدند و در همان زمان به لس‌آنجلس در ایالت کالیفرنیا نقل مکان کردند.

نام لئوناردو دی کاپریو به یاد لئوناردو داوینچی

در ادامه بیوگرافی لئوناردو دی کاپریو می‌خوانیم که زمان بارداری مادرش، اولین باری که دی کاپریو لگد زد و مادرش او را حس کرد، در واقع مادرش در موزه اوفیتزی در فلورانس ایتالیا بود و داشت به تابلویی از لئوناردو داوینچی نگاه می‌کرد. به همین دلیل نام دی کاپریو را لئوناردو گذاشتند.

مادر و پدر لئو هنگامی که تنها یک سال داشت از یکدیگر طلاق گرفتند و لئوناردو همراه مادرش در محلهٔ فقیرنشینی با نام اکو پارک که موسوم به زاغه‌های هالیوود است زندگی کرد و بزرگ شد.

لئوناردو دیکاپریو و مادرش
لئوناردو دیکاپریو و مادرش

لئوناردو دی کاپریو ایتالیایی، آلمانی و نیمه روسی

پدر دی کاپریو یک دورگه آلمانی-ایتالیایی اهل الیف و باواریااست؛ و مادر بزرگ مادری دی کاپریو، هلن ایندربرکن، یک آلمانی متولد یلنا اسمیرنوا روسیه است.

جالب است بدانید بیوگرافی لئوناردو دی کاپریو دارای یک برادر ناتنی به نامAdam Farrar است.

عکس کودکی لئوناردو دی کاپریو به همراه پدر و مادرش

ازدواج و وضعیت تاهل لئوناردو دی کاپریو

یکی از جالب ترین حقیقت های زندگی در بیوگرافی لئوناردو دی کاپریو این است که برخلاف اکثر هنرمندان هالیوود چیزی به نام همسر لئوناردو دی کاپریو در صفحه ویکی پدیای او وجود ندارد و او مجرد بوده و هست. سال‌ها افراد و طرفداران علاقمند به دیدن تصاویر دی کاپریو و همسرش بودند که هرگز میسر نشد. اگر شماهم دوست داشتید لئوناردو دی کاپریو و همسرش را کنارهم ببینید باید بگوییم شاید این امر برای همیشه محال باشد.

در بیوگرافی لئوناردو دی کاپریو بهتر است بدانید این بازیگر تاکنون سه شریک زندگی داشته اما هرگز ازدواج نکرده است و شایعه ها نشان می‌دهد که دیکاپریو علاقه به برقراری ارتباط با زن های بین 20 تا 25 دارد. به همین دلیل است با شریک زندگی فعلی او کامیلا مورونه (Camila Morrone) که به تازگی وارد 25 سال شده، شوخی هایی می‌شود.

دی‌کاپریو در سال ۱۹۹۹ با ژیزلی بینچنی، مدل برزیلی، آشنا شد و تا سال ۲۰۰۵ با او قرار می‌گذاشت.

او از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۱ با بار رافائلی، مدل اسرائیلی، رابطه عاشقانه داشت. در این مدت او با شیمون پرز، رئیس‌جمهور اسرائیل ملاقات کرد و از شهر زادگاه رافائلی، هود هشارون دیدن کرد.

در سال ۲۰۰۵، صورت دی‌کاپریو هنگامی که مدلی به نام آرتا ویلسون در یک مهمانی هالیوود با یک بطری شکسته به سرش ضربه زد، به شدت آسیب دید. ویلسون مجرم شناخته شد و در سال ۲۰۱۰ به دو سال زندان محکوم شد.

حادثه ای تلخ که به بستری شدن الناز شاکردوست در بیمارستان منجر شد

او از ژوئیه ۲۰۱۳ تا دسامبر ۲۰۱۴ و سپس در سال ۲۰۱۷ با تونی گارن، مدل آلمانی، قرار می‌گذاشت.

دوستی های سابق لئوناردو دی کاپریو

دی‌کاپریو از سال ۲۰۱۷ با کامیلا مورون، مدل و بازیگر آرژانتینی-آمریکایی در رابطه بوده‌است.

لئوناردو دی کاپریو و کامیلا مورون
لئوناردو دی کاپریو و کامیلا مورون

فرزند لئوناردو دی کاپریو

با وجود ثروت زیاد این بازیگر دیدن فرزندان لئوناردو دی کاپریو امری کاملا طبیعی است. اما این بازیگر مانند ازدواج تمایلی به فرزند آوری نیز ندارد. در مصاحبه ای او از عدم تمایل خود برای فرزند داشتن و گفتن این جمله که برای چه باید فرزندی را به این دنیا بیاورم گفت. ظاهرا این ستاره هالیوودی تمایلی به داشتن خانواده ندارد. اما در زمان ساخت فیلم Blood Diamond او سرپرستی یک دختر آفریقایی تبار را برعهده گرفت و این به دلیل نزدیکی عاطفی دیکاپریو با آن کودک بود.

فرزند دیکاپریو

دی‌کاپریو صاحب یک خانه در لس آنجلس و یک آپارتمان در بتری پارک سیتی است. او در سال ۲۰۰۹ جزیره‌ای به نام بلکادور کی را در قطعهٔ بلیز خریداری کرد—که قرار است در آن یک اقامتگاه زیست‌محیطی افتتاح کند. او در سال ۲۰۱۴ محل اقامت اصلی داینا شور در پام اسپرینگز، کالیفرنیا که توسط دونالد وکسلر طراحی شده‌است را خریداری کرد.

مانند مارلون براندو و جانی دپ، لئوناردو آن‌چنان شهرت و ثروتی دارد که جزیره شخصی خودش را خریده است. در سال 2005 این بازیگر جزیره Blackadore Caye را به قیمت 1.75 میلیون دلار خرید و از آن موقع تا حالا مشغول این بوده که آنجا را تبدیل به تفریح‌گاهی لوکس کند. تخمین زده شده که در یک دوره 20 ساله این تفریح‌گاه درآمدی بیشتر از 200 میلیون دلار داشته باشد.

جزیره شخصی لئوناردو دی کاپریو

علایق و حقایقی درباره لئوناردو دی کاپریو

در ادامه بیوگرافی لئوناردو دی کاپریو مروری میکنیم بر علایق و حقایقی درباره ی او.با ما همراه باشید.

او زمانی کـه دریک سقوط آزاد از هواپیما چتر نجاتش باز نشد درتجربه نزدیک بـه مرگ قرار گرفت اما توسط مربی پروازش نزدیک بـه زمین نجات پیدا کرد.

درسال 2007 با پرداخت رقم 276 هزار دلار برای منزلش یک جمجمه دایناسور خریداری کرد.

حمایت لئوناردو دی کاپریو از کری و اوباما

در بیوگرافی لئوناردو دی کاپریو او در جریان انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده سال 2004 ، از ” جان کری ” حمایت کرد. دی کاپریو برای تبلیغ بـه 11 ایالت رفت و حدود 20 سخنرانی درباره حفظ محیط زیست انجام داد. او دراین سخنرانی ها اعلام کرد کـه ” جورج بوش ” در حال نابودی محیط زیست اسـت!  اما بوش پیروز انتخابات بود، در سال 2008 و 2012 با مبالغ هنگفتی به کمپین انتخاباتی اوباما کمک کرد.

حمایت دی کاپریو از کری و اوباما

لئوناردو دی کاپریو سفیر صلح سازمان ملل و فعالیت‌های او

او فعالیت‌های وسیعی را برای منابع طبیعی به خصوص در حفظ و نگه‌داری گوریلها انجام می‌دهد و نیز تقبل بخشی از کمک‌های بیمارستان لس آنجلس که مخصوص کودکان سرطانی‌است را به عهده دارد.

وی در سپتامبر ۲۰۱۴ به سمت سفیر صلح سازمان ملل متحد و نماینده این سازمان در امور تغییرات جوی برگزیده شد.

وی از سال ۱۹۹۸ تاکنون همواره برای حفظ محیط زیست تلاش کرده‌است و در بنیادی که با نام او راه‌اندازی شده، فعالیت می‌کند.

او در اکتبر ۲۰۱۴ برای ایجاد و گسترش مناطق حفاظت شده دریایی و همچنین متوقف کردن صید غیرقانونی در دریاها و ۵ اقیانوس زمین، ۲ میلیون دلار کمک کرد، مجموع کمک‌های مالی وی در این زمینه به بیش از ۳ میلیون دلار می‌رسد.

دی‌کاپریو در ۱۶ ژوئن ۲۰۱۶ در واتیکان با پاپ فرانسیس، رهبر مسیحیان جهان، به صورت خصوصی دیدار کرد. این دو نفر در مورد نگرانی‌ها در زمینه محیط زیست سخن گفتند و لئوناردو دی‌کاپریو از طرف مؤسسه خیریه‌اش چکی را به پاپ اهدا کرد.

او همچنین کتاب هیرونیموس بوش، نقاش قرن پانزدهم میلادی را به پاپ هدیه داد. در عوض پاپ هم نسخه‌ای جلد چرمی از لوداتو سی، بخشنامه‌ای که در خصوص محیط زیست نوشته، و کتاب پیشینش «لذت تعالیم مسیح» را به لئوناردو دی‌کاپریو تقدیم کرد.

فعالیت‌های وی منتقدانی نیز دارد که او را به دورویی و ریاکاری متهم کرده‌اند و بیان داشتند که: دی‌کاپریو از حفظ محیط زیست و گرمایش زمین سخن می‌گوید در حالی که خودش در یاتهای عظیم مهمانی می‌گیرد و با جتهای خصوصی‌اش مسافرت می‌کند که مصرف سوخت بالایی داشته و برای محیط زیست مضرند.

در سال 95 با انتشار عکس دریاچه ارومیه از روند خشک شدن آن ابراز نگرانی کرد و خواستار توجه جهانی به موضوع تغییرات آب و هوایی شد.

لئوناردو دی کاپریو از اولین برنامه تلویزیونی که در آن حضور داشت، بیرون انداخته شد

باورش سخت است؛ اما در بیوگرافی لئوناردو دی کاپریو از دهه 70 حرفه بازیگری خود را آغاز کرده است. او برای اولین بار در سال 1979 در سن 5 سالگی در برنامه کودکی به نام Romper Room and Friends بازی کرد. اما متاسفانه به خاطر شلوغ‌کاری‌هایش طولی نکشید که از این برنامه بیرون انداخته شد.

مروری بر زندگی و بهترین فیلم های کریس همسورث | از ثور تا انتقام جویان

هزینه‌های میلیون دلاری لئوناردو دی کاپریو برای هنر

در سال ۲۰۱۷، گزارش هایی منتشر شد مبنی بر اینکه دی کاپریو داوطلبانه چندین «هدیه» قیمتی را به عنوان بخشی از تحقیقات جاری در مورد یک عملیات پولشویی بین‌المللی مرتبط با نخست‌وزیر مالزی، نجیب رزاق، به دولت ایالات متحده تسلیم کرده است. اقلامی که لئو تسلیم کرد شامل چندین اثر هنری گران قیمت بود. یک نقاشی از پیکاسو، یک کولاژ از باسکیا، یک عکس از دایان آربوس و اسکاری که مارلون براندو برای اجرایش در فیلم On the Waterfront برنده شد.

آلمانی و ایتالیایی؛ مثل بلبل

دی کاپریو ممکن است تصویر یک پسر کاملا آمریکایی را پرورش داده باشد، اما به لطف پیشینه‌ای که دارد، او فراتر از زبان انگلیسی می‌داند. دی کاپریو که بخشی از دوران کودکی خود را در آلمان با پدربزرگ و مادربزرگ مادری‌اش و با پدر ایتالیایی و آلمانی‌اش گذرانده است، کمی آلمانی و ایتالیایی می‌داند. او حتی در سال ۲۰۱۶ با پاپ به زبان ایتالیایی صحبت کرد.

بیماری لئوناردو دی کاپریو

در بیوگرافی لئوناردو دی کاپریو به نقطه ای تاریک در زندگی این هنرمند محبوب و جذاب می‌رسیم. ظاهرا دیکاپریو از اختلال OSD یا اختلال وسواسی-جبری رنج می‌برد. حال این بیماری روانی چیست؟ OSD در واقع مخفف obsessive-compulsive disorder است و Osession در انگلیسی به معنای بیش از حد انجام دادن تعریف می‌شود. افرادی که مبتلا به این بیماری فکری و روانی هستند معمولا یک کار را چندین بار انجام می‌دهند و هربار اضطراب دارند که انجام آن عمل اشتباه بوده است. مثلا فردی بارها قفل در را چک می‌کند تا از قفل بودن آن اطمینان پیدا کند. این رفتار گاهی در افراد عادی نیز دیده می‌شود، اما برای افراد OSD این وسواس حالتی افراطی دارد به طوری که گاهی زندگی فرد را برای دقایق و مدتی مختل می‌کند. حال وقتی این بیماری را در کنار بیش فعال بودن لئوناردو دیکاپریو قرار دهیم، درمی‌یابیم که تمرکز برای این بازیگر بسیار سخت است.

پوتین عاشق لئوناردو دی کاپریو است

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اصلا طرفدار فرهنگ غربی نیست، اما یک بازیگر هالیوودی وجود دارد که هرگز تماشای او را از دست نمی‌دهد؛ لئوناردو دی کاپریو. ظاهرا لئو پس از گذراندن سفری سخت برای سخنرانی در انجمن حفاظت از ببرهای WWF در سن پترزبورگ، مورد احترام رئیس‌جمهور روسیه قرار گرفت. اولین پرواز لئو از JFK به مسکو کمی پس از بلند شدن به دلیل نقص موتور مجبور به فرود اضطراری شد. پس از آنکه هواپیما با بادهای شدید بر فراز اقیانوس اطلس مواجه شد، پرواز جایگزین او مجبور شد یک توقف برنامه‌ریزی نشده در هلسینکی برای سوخت‌گیری انجام دهد. پوتین میزبان این رویداد بود. پوتین از لئو با عباراتی درخشان همچون «مرد واقعی» یاد کرد.

طرفداری پوتین از دی کاپریو

اسکار یاکوتی برای لئوناردو دی کاپریو

فقط ولادیمیر پوتین نیست که دی کاپریو را دوست دارد. تمام اهالی استانی در روسیه که وسعتش به اندازه هند است عاشق این بازیگر آمریکایی هستند. درواقع اهالی این استان که یاکوت نام دارد آن‌قدر دی کاپریو را دوست دارند که نسخه نقره‌ای خودشان را از جایزه اسکار برای این بازیگر ساخته‌اند. مردم این منطقه جواهرات خودشان را وقف کردند تا این مجسمه ساخته شود. لئوناردو آن‌قدر از این جایزه خوشحال شد که عکسی از آن را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد و از طرفداران یاکوتی‌اش برای حمایت‌شان تشکر کرد.

رکورد اینترنت با اولین اسکار لئوناردو دی کاپریو

برای سال‌ها، طرفداران لئو و عاشقان سینما نمی‌توانستند باور کنند که این بازیگر هرگز اسکار نگرفته است. او با وجود نامزد شدن چندین باره هرگز مجسمه طلایی را دریافت نکرد. همه چیز در سال ۲۰۱۶ تغییر کرد، زمانی که لئو سرانجام اسکار گرفت. لحظه دریافت جایزه توسط لئو باعث شد مصرف اینترنت در سراسر دنیا به طرز عجیبی بالا برود و ۴۴۰۰۰۰ توییت در دقیقه درباره او نوشته شود و او را به پرتوییت‌ترین لحظه پخش تلویزیونی اسکار تبدیل کند. حتی از سلفی اسکار ۲۰۱۴ توسط الن دی‌جنرس نیز پیشی گرفت.

لئوناردو دی کاپریو استاد استتار است

دی کاپریو به تغییر قیافه برای فرار از دوربین عکاسان شهرت دارد. تا به حال دی کاپریو را در حالی که ماسک‌ اسکی، روسری و عجیب‌تر از همه ماسک فلزی سیاهی پوشیده بود، دیده‌اند.

تغییر قیافه دی کاپریو برای فرار از عکاسان

تفریحات لئوناردو دی کاپریو

اهل بیرون رفتن و عاشق غرق شدن در طبیعتم

پر سر و صداترین طلاق‌های بازیگران ایرانی؛ کدام سلبریتی ها از هم جدا شده‌اند؟

دوست دارم جاهایی که بکر و دست نخورده دست بشر هستند را ببینم، رفتن به جاهایی مثل آمازون یک تجربه معنوی برایم است

یک میلیاردر روس حاضر شد 1.5 میلیون دلار بـه او بپردازد تا در سفر توریستی بـه فضا همسفرش شود کـه البته دیکاپریو نپذیرفت.

شوخی سر صحنه با لئوناردو دی کاپریو

زمانی که دی کاپریو تازه شروع به کار کرده بود، حماقت‌های سر صحنه و شوخی‌های دی کاپریو گاهی اوقات می‌توانست همبازی‌هایش را به اشتباه بیاندازد. مدت‌ها شایعه شده بود که دی کاپریو با پوشیدن لباس جوکر در حین فیلمبرداری رومئو و ژولیت با کلر دینز درگیر شده است. تا جایی که باعث شد او از صحنه کار اخراج شود.

کمک لئوناردو دی کاپریو به آخرین بازمانده تایتانیک

لئو همواره به عنوان یک انسان دوست و جنگجوی محیط زیست مشهور است و سخاوت او زمانی که به میلوینا دین، آخرین بازمانده فاجعه تایتانیک کمک کرد بیش از پیش نشان داده شد. در سال ۲۰۰۹ گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه دین مجبور بود برای پرداخت قبوض خانه سالمندان خود، یادگاری‌ها و سایر دارایی‌های خود را بفروشد. دی کاپریو به همراه کیت وینسلت، همبازی‌اش در تایتانیک و جیمز کامرون کارگردان، متعهد شدند که پرداخت‌های آینده دین را تضمین کنند و هزینه‌های زندگی دیگری که او نیاز دارد را تامین کنند و هر کدام ۳۰۰۰۰ دلار بپردازند.

لئوناردو دی کاپریو در تایتانیک
لئوناردو دی کاپریو در تایتانیک

ماجرای رابطه ی لئوناردو دی کاپریو و کیت وینسلت

این دو بازیگر وقتی 21-22 ساله بودند در فیلم تایتانیک هم بازی شدند و از آن زمان یکدیگر را می‌شناسند. سال‌های سال افراد بر این باور بودند که بالاخره جک و رز تایتانیک در دنیای واقعی به هم می‌رسند اما روابط آن‌ها هرگز از حد دوستی فراتر نرفت و کیت وینسلت نیز ازدواج کرد. آن‌ها بارها در مصاحبه ها اعلام کردند که احساساتی بیشتر از روابط دوستی و شاید خواهر برادری به هم دیگر ندارد. این دو بازیگر هم اکنون پس از گذشت 25 سال دوستان خوبی برای یکدیگر هستند.

رابطه ی لئوناردو دی کاپریو و کیت وینسلت

جایزه بدترین بازیگر برای لئوناردو دی کاپریو

همیشه در کارنامه افراد موفق شکست هایی نیز وجود دارند. دیکاپریو نیز از این قاعده مستثنی نیست. او در سال 2001 و با بازی در فیلم The Beach توانست جایزه تمشک طلایی آن سال را دریافت کند. اما 15 سال بعد برنده اسکار شد! پس نتیجه می‌گیریم هر شکست پلیست برای پیروزی.

دی کاپریو در فیلم The Beach

علایق لئوناردو دی کاپریو

  • رابرت دنیرو و جک نیکلسون + مریل استریپ بازیگران محبوب او هستند
  • کارگردان محبوبش مارتین اسکورسزی است
  • عاشق سفر به اسپانیا و یاد گرفتن زبان این کشور است
  • رنگ سبز را به خاطر اینکه رنگه طبیعت و خزه ها هست دوست دارد
  • می گوید من کاملا پاک هستم و هیچ موادی را تجربه نکردم
  • یک کمپانی چای برای او چای اختصاصی تهیه میکند کـه طعم و مزه مورد علاقه ي مخصوص وی را دارد.
  • پاستا غذای مورد علاقه اوست و نیویورک شهر مورد علاقه اش.
  • لئو کشور آلمان را بعنوان بهترین محل برای گذراندن تعطیلات میداند.
  • او علاقه خاصی بـه موسیقی رپ دارد.
  • خودرو مورد علاقه اش فورد موستانگ مدل 1969 اسـت.
  • در مورد کتاب هم پیرمرد و دریا نوشته ارنست همینگوی جزو محبوب‌هاي دی کاپریو اسـت.
  • گروه موسیقی راک K3 برای دیکاپریو آهنگی ساخته‌اند بنام مـن عاشق لئوناردو دی کاپریو هستم.
  • بهترین فیلم خودرا بازگشت و تایتانیک و جزیره شاتر میداند.

لئوناردو دی کاپریو علاقه‌مند به استخوان‌های دایناسورها

هنرهای گران‌قیمت و تندیس‌های متعلق به اسطوره‌های بازیگری همه چیزهایی نیستند که دی کاپریو دوست دارد در خانه‌اش نگه دارد. این ستاره نیز از طرفداران بزرگ استخوان‌های دایناسور است. گفته می‌شود دی کاپریو یک مجموعه فسیلی قانونی دارد. در گذشته، او در حراجی برای جمجمه دایناسور ۲۷۶۰۰۰ دلاری با نیکولاس کیج رو در رو شد و جمجمه موساسوری را که احتمالا حوصله‌اش سر رفته بود را به راسل کرو فروخت. کرو در آن زمان مشغول فیلمبرداری Body of Lies بودند.

من در محله‌ای پر از مواد مخدر و فسادهای اخلاقی بزرگ شدم و این واقعاً وحشتناک بود. خودم هم دو بار به سرم زد تا به سمت مصرف هروئین بروم. مواد مخدر می‌تواند زندگی شما را نابود کند چرا که بعد از مصرف، شما دیگر خودتان نیستید. در کودکی دوستان زیادی نداشتم و در این مدت بارها از بچه‌های دیگر کتک خوردم. مادرم همیشه سعی می‌کرد مرا به بهترین مدارس بفرستد و پدرم نیز هر از گاهی مرا با خود پیش هنرمندان دیگر می‌برد. همین چیزها باعث شد که محیط مسموم اطرافم، آنچنان تأثیر منفی روی من نگذارد.

در دوران مدرسه همیشه تقلب می‌کردم و در خانه نیز حوصله ی نشستن و مشق نوشتن را نداشتم. در امتحاناتم همیشه سعی می‌کردم کنار باهوش‌ترین فرد کلاس بنشینم.

بازسازی فیلم بار کنار جاده (Road House 2024) با هنرنمایی جیک جیلنهال

قبول دارم که در ابتدای راه بازیگریم در فیلم‌ها و سریال‌های به درد نخوری بازی کرده‌ام ولی شما در آن سن، مجبورید برای جلب توجه دست به هر کاری بزنید.

هر بار که نقش پسری جوان به من پیشنهاد میشد یاد ریور فونیکس می‌افتادم. فقدان او درد بزرگی برای سینماست. ریور قهرمان دوران کودکی من بود و همیشه دوست داشتم او را از نزدیک ملاقات کنم. در شب هالوین سال ۱۹۹۳ او را در شرایطی دیدم که حسابی رنگش پریده بود و حال مساعدی نداشت. تا خواستم به خودم بیایم و سلام دهم ناگهان از مقابل چشمانم غیب شد. او همان شب به کلوپ رایپر روم که متعلق به جانی دپ بود رفت و همانجا درگذشت.

متنفرم از اینکه به من بگویند با افزایش سن باید همچون بزرگسالان فکر کنی. صادقانه بگویم دوست دارم دوباره به ۱۸ سالگیم برگردم. در آن زمان تصور غلطی که وجود داشت این بود که همه می گفتند من در سینما نماینده ی گروهی از بچه های وحشی و پر شرو شور هستم. در حالی که اصلاً اینطور نبود و من فقط زندگی خودم را می کردم. تصور غلط دیگر این بود که همه خیال می‌کردند من فقط توانایی بازی در نقش‌های کوچکتر از سن خودم را دارم در حالی که می‌توانستم در نقش‌های بزرگتر از سنم نیز بازی کنم.

به محض اینکه توجه مردم به شما زیاد می‌شود و به شهرت و محبوبیت خاصی می‌رسید، شما به قدرتی دست می‌یابید که پیش از این در زندگیتان تجربه‌اش نکرده‌اید. همین موضوع باعث می‌شود که مغرور شوید یا با مردم بی‌ادبانه رفتار کنید. این یک احساس غلط است. اینکه فکر کنید خیلی توانا هستید یا به تنهایی مسیر تاریخ را تغییر داده‌اید.

هیچگاه در زندگیم در مصرف چیزی زیاده روی نکردم. من نه با جت‌های خصوصی پرواز می‌کنم، نه محافظ شخصی دارم و نه دست به خریدهای دیوانه‌وار می‌زنم. بیشتر سعی می‌کنم پولم را خرج خرید خانه در مکان‌های مختلف کنم. یا خرید ساعت‌های مچی گرانقیمت یا پوستر اوریجینال فیلم‌های سینمایی. من عاشق پوستر فیلم‌های کلاسیک هستم.

شروع فعالیت هنری لئوناردو دی کاپریو

در ادامه بیوگرافی لئوناردو دی کاپریو میرسیم به فعالیت های هنری او. با توجه بـه این از کودکی استعداد شگرفی در اجرای نمایش داشت، خانواده اش را ترغیب نمود تا استعداد وی را پروش دهند.خانواده دی کاپریو هم کـه علاقه شدید لئوناردو رابه بازیگری دیدند، با یک مامور استعداد یابی تماس گرفتند تا انها را در انجام اینکار یاری کند. این استعدادیاب بعد از این کـه اجرای لئوناردو دی کاپریو را دید، اعلام کرد کـه او بازیگر بسیار خوبی خواهد شد بـه شرط آنکه اسم لئوناردو را حذف کرده و بجایش از اسم لنی ویلیامز استفاده کند.

اما لئوناردو دی کاپریو و خانواده اش این مسئله را قبول نکردند و وی را با همان نام اصلی اش روانه دنیای بازیگری کردند

او بازیگری را در پنج سالگی با بازی در سریال تلویزیونی رامپر روم آغاز کرد اما به علت بازیگوشی از پروژه اخراج شد و پس از آن تصمیم گرفت تا تحصیلاتش را به‌طور جدی آغاز کند و به مدرسه جان مارشال پیوست، یک سال بعد در تبلیغات تلویزیونی شروع به کار کرد.

دیکاپریو مانند برادر ناتنی‌اش ادم فرار (Adam Farrar)، حرفه‌اش را با بازی در تبلیغات تلویزیونی در دهه 80 شروع کرد. او برای اولین بار در سن 14 سالگی برای تبلیغ Matchbox Cars در تلویزیون حضور پیدا کرد.

عکس دوران نوجوانی لئوناردو دی کاپریو
عکس دوران نوجوانی لئوناردو دی کاپریو

ورود حرفه ای لئوناردو دی کاپریو

در بیوگرافی لئوناردو دی کاپریو آغاز کار او در ۱۹۸۹ با بازی در نقش گری بکمن در سریال تلویزیونی بود در همین هنگام بود که با یکی دیگر از بازیگران سینما توبی مگوایر آشنا شد و دوستی‌شان تا کنون در جایش باقی است.

در اوایل دههٔ ۱۹۹۰، او در مجموعه‌های تلویزیونی مختلفی مانند سیت‌کام پدر و مادری نقش‌های طولانی‌مدتی را ایفا کرد.

دی کاپریو در واقع در سال ۱۹۹۱ با فیلم ترسناک و علمی-تخیلی مخلوقات ۳ پا به عرصه سینما گذاشت.

اگر به خاطر رابرت دنیرو نبود، شاید هیچ وقت دی کاپریو به جایگاه امروزش نمی‌رسید. وی در سال ۱۹۹۲ پیشرفت چشم‌گیری کرد و توسط رابرت دنیرو از بین ۴۰۰ جوانی که برای تست بازی در فیلم زندگی این پسر شرکت کرده بودند، انتخاب شد و در آن فیلم در کنار الن بارکین و خود رابرت دنیرو به ایفای نقش پرداخت.در این فیلم دنیرو نقش پدرخوانده لئوناردو را بازی می‌کرد.

او با بازی در فیلم زندگی این پسر در سال ۱۹۹۳ به صورت جدی‌تر وارد سینما شد.

اولین افتخار لئوناردو دی کاپریو

درام “چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار می‌دهد؟ ” اولین حضور چشمگیر و تماشایی در بیوگرافی لئوناردو دی کاپریو در سینمای هالیوود بود. شاید در چند اثر پیش از این هم ناموفق نبود، ولی اجرای بی نقص و تماشایی او در قالب یک معلول ذهنی، به قدری ماهرانه و واقعی جلوه کرد که برخی همه‌ی قابلیت‌های این اثر را در حضور مؤثر و تاثیرگذار دی کاپریو خلاصه می‌کنند. او با این نقش در نوزده سالگی آن هم کنار جانی دپِ با استعداد نشان داد آمده است که برای همیشه در ذهن مخاطب بماند. نقشی که برای اولین بار دی کاپریوی جوان را کاندیدای جایزه اسکار و گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش مکمل مرد کرد و جایزه نسل نو فیلم سازان نیویورک را برایش به ارمغان آورد.

نگاهی به زندگی شخصی و هنری ویل اسمیت؛ قدرتمندترین بازیگر مرد هالیوود
لئوناردو دی کاپریو در فیلم چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار می‌دهد؟
لئوناردو دی کاپریو در فیلم چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار می‌دهد؟

دی کاپریو درسال 1995 برای بازی در نقش رابین در فیلم بتمن برای همیشه تست بازیگری داده بود.اثر دیگر او در همان سال بازی در فیلم خاطرات بسکتبال است. فیلم فراموش نشدنی از لئوناردو که در سال های جوانی خود استعداد بی نظیرش را به همه نشان داد. مبارزه جیم در برابر سختی های زندگی و عشق او به بسکتبال ،آشنا شدن او با مواد مخدر و آرزوهای او همه در این فیلم نشان داده می شود.

لئوناردو دی کاپریو در فیلم The Basketball Diaries
لئوناردو دی کاپریو در فیلم The Basketball Diaries

او درسال 2001 بعنوان بازیگر نقش آلن ینسن در فیلم مرد هارواردی انتخاب شده بود اما تهیه کننده پول کافی برای پرداخت دست مزد او نداشت، بهمین علت او از پروژه کنار رفت و آدریان گرنیر جای گزین او شد.

در بیوگرافی لئوناردو دی کاپریو شاید جالب باشد بدانید کـه بـه دی کاپریو بازی در نقش مرد عنکبوتی را هم پیشنهاد کرده بودند!

درسال 1996 قرار بود دریک فیلم نقش ” جیمز دین ” فقید را ایفا کند اما اعلام کرد کـه برای حضور در چنین نقشی تجربه کافی ندارد و بهمین علت از پروژه انصراف داد. بازیگران مورد علاقه اش ” رابرت دنیرو ” و ” جک نیکلسون ” هستند. بیشترین کارگردانی کـه تا بـه امروز با او همکاری داشته ” مارتین اسکورسیزی ” اسـت.

شهرت لئوناردو دی کاپریو

او برای بازی فیلم‌های عشقانهٔ رومئو + ژولیت (۱۹۹۶) و تایتانیک (۱۹۹۷) به شهرت بین‌المللی رسید.

دی‌کاپریو در سال ۱۹۹۶ در نقش رومئو در فیلم جدید رومئو و ژولیت اثر شکسپیر حاضر، و موفق به برنده شدن خرس نقره‌ای جشنواره فیلم برلین شد.

اگر داستان عشق فراموش نشدنی شکسپیر در زمان حال اتفاق می افتد چگونه می شد ؟ با توجه به این پرسش ما شاهد داستان مدرن رومئو و ژولیت به کارگردانی Baz Luhrman و بازیگری دی کاپریو در نقش رومئو هستیم.در فلوریدا امروز، ما شاهد عشق پرشور فرزندان دو خانواده دشمن یکدیگر هستیم.همچنان به شما پیشنهاد می کنیم که موسیقی متن این فیلم را نیز فراموش نکنید و از آن لذت ببرید.

لئوناردو دی کاپریو در فیلم Romeo + Juliet
لئوناردو دی کاپریو در فیلم Romeo + Juliet

بازی دی کاپریو در سال 1997 در فیلم تایتانیک وی را به فوق ستاره در دنیای هالیوود تبدیل شد، او که ابتدا علاقه ای به حضور در این فیلم نداشت با اصرار جیمز کامرون کارگردان، نقش را پذیرفت. در زمان بازی در این فیلم 24 ساله بود. دی کاپریو در این فیلم، نقش یک جوان ۲۰ ساله از آمریکای شمالی به نام جَک را برعهده داشت که برنده دو بلیط برای حضور در کشتی سلطنتی تایتانیک می‌شود.

این فیلم با مدت 3 ساعت 14 دقیقه یکی از زیباترین فیلم های رمانتیک در تاریخ سینما است.با این حال با نظر شما موافقیم آن تخته چوب جا برای دونفر داشت و جک می توانست زنده بماند !

لئوناردو دی کاپریو در فیلم TITANIC
لئوناردو دی کاپریو در فیلم TITANIC

برخلاف انتظارات، این فیلم موفقیتی بی‌نظیر در گیشه‌ها کسب کرد و با فروشی بیش از ۱٫۸۴۳ میلیارد دلار آمریکا، در رده بالاترین فیلم پرفروش آن زمان و تاریخ سینما قرار گرفت. این فیلم، دی کاپریو را در کنار محبوب‌ترین بازیگرانی که عمده هوادارانشان زنان و دختران جوان بودند، قرار داد. او برای بازی در این نقش، نامزد جوایز بسیاری از جمله جایزه گلدن گلوب و جایزه سینمایی ام‌تی‌وی شد.

لئوناردو دی کاپریو از ۱۹۹۸ تا به حال

پس از اینکه تایتانیک پرفروش‌ترین فیلم آن زمان شد، حجم کاری او تا چندین سال کاهش یافت.

بعد از موفقیت بزرگ تایتانیک او حضوری نه چندان دلچسب در فیلم شهرت وودی آلن داشت و بعد از آن نیز در سال ۲۰۰۰ یعنی چهار سال بعد از تایتانیک در مصاحبه‌ای با مجله تایم اقرار کرد که دوران تایتانیک برای او سخت‌ترین دوران بوده‌است.

در مدتی کوتاه سه کتاب درباره زندگی دی کاپـریو در لیست پرفروش ترین های لیست نیویورک تایمز قرار گرفـت و عکسش روی جلد مشهورترین مجله ها به چاپ رسید و بسیاری اعتراض کردند که چرا برای این نقـش جایـزه اسکـار دریافت نکرده است. دی کاپـریو درباره درخشش در فیلـم تایتانیک گفـته است:” … دیگر هرگز به این درجه محبوبیت نخواهم رسید و انتظارش را هم ندارم، این چیزی نیست که قصد داشته باشم به آن دست پیدا کنم.”

بیوگرافی بهناز جعفری از طلاق پدرمادرش تا بیماری ام اس و تجربه ازدواج

بعد از آن لئو ناردو در فیلم ساحل ظاهر شد فیلمی که نه از نظر منتقدان و نه از نظر تماشاگران راضی‌کننده نبود و با شکست شدید تجاری مواجه شد.

این فیلم به کارگردانی Danny Boyle برنده جایزه اسکار در مورد جوانی به نام ریچارد است که دوست دارد برای رهایی از دغدغه های زندگی شهری به یک ساحل آرام و زیبا برود.او به بانکوگ می رود و در آن حا با زوجی فرانسوی آشنا می شود و ایده خود را با آن ها در میان می گذارد و داستان آغاز می شود.

لئوناردو دی کاپریو در فیلم The Beach
لئوناردو دی کاپریو در فیلم The Beach

دی‌کاپریو به‌منظور از بین بردن تصویرش از یک قهرمان رمانتیک به‌دنبال نقش‌هایی در سایر ژانرها رفت. در سال ۲۰۰۲ دی‌کاپریو خود را کمی از دنیای پر زرق و برق هالیوود و عکس‌های کلیشه‌ای مجلات دور کرد و تمرکزش را به روی دو اثر موفق اگه می‌تونی منو بگیر به کارگردانی استیون اسپیلبرگ با بازی تام هنکس و دار و دسته‌های نیویورکی به کارگردانی مارتین اسکورسیزی با بازی دانیل دی-لوئیس را در کارنامه‌اش قرار داد که هر دو فیلم مورد توجه منتقدین قرار گرفتند و نمرات زیادی را دریافت کردند و هر دو نزدیک به هم اکران شدند. او برای ایفای نقش فرانک آبیگنل جونیور در فیلم اگه می‌تونی منو بگیر نامزد دریافت گلدن گلوب شد.

لئوناردو دی کاپریو در فیلم Gangs of New York
لئوناردو دی کاپریو در فیلم Gangs of New York

اگه میتونی منو بگیر یک درام کمدی جنایی به شمار می‌آید که بر پایه‌ی اتوبیوگرافی شخصی حقیقی به نام «فرانک ابگنیل» ساخته شده است. این کمدی جنایی جذاب، ماجرایی عجیب و جالب و مهیج از همه‌ی ترفند‌های کلاهبرداری و جعل و حیله‌های فرار از دست پلیس بوده که او قبل از بیست سالگی به انجام رسانده است. نقش این کلاهبردار باهوش را «دی کاپریو» بازی می‌کند و «تام هنکس» به عنوان مامور اف بی آی روبروی اوست که هربار در شکلی تازه ظاهر می‌شود و می گریزد. دی کاپریو برای این فیلم نامزد دریافت بهترین بازیگر فیلم درام گلدن گلوب و کاندید بهترین بازیگر مرد ام تی وی شد.

لئوناردو دی کاپریو در فیلم Catch Me If You Can
لئوناردو دی کاپریو در فیلم Catch Me If You Can

بعد از آن نوبت به اثر قابل توجه هوانورد(The Aviator) رسید. درام بیوگرافی هوانورد بر اساس بخشی از زندگی کارگردان مشهور آمریکایی «هاوارد هیوز» تولید شده است. هیوز که علاوه بر سینما، در هوانوردی هم نام آشنا بود؛ به اختلال وسواس فکری عملی (OCD) دچار شد. این فیلم که به دهه بیست و سی هالیوود بر می‌گردد، توانست پنج اسکار و سه گلدن گلوب برای سازندگانش به ارمغان بیاورد. «دی کاپریو» در نقش هیوز شگفت انگیز بود. اجرای نقش یک بیمار OCD به قدری باورپذیر بود که حسرت اسکار نگرفتن برای این نقش تا ابد بر ذهن هوادارانش حک شد، چراکه او نامزد اسکار و بفتای نقش اول مرد بود و برنده گلدن گلوب و جایزه ام تی وی در همین رشته شد.

لئوناردو دی کاپریو در فیلم هوانورد
لئوناردو دی کاپریو در فیلم هوانورد

همچنان دی‌کاپریو همکاریش را با اسکورسیزی ادامه داده به‌طوری‌که او جایگزین رابرت دنیرو در فیلم‌های هزاره جدید وی است.

دی‌کاپریو در سال ۲۰۰۵ مشغول همکاری سومش با اسکورسیزی به نام رفتگان(The Departed) با حضور ستارگان دیگری چون جک نیکلسون، الک بالدوین، مت دیمون و مارک والبرگ شد .

درامای جنایی و رازآلود اسکورسیزی برنده چهار جایزه اسکار و برنده‌ی بهترین کارگردانی گلدن گلوب و جزء ۲۵۰ فیلم برتر IMDB است. «دی کاپریو» در این فیلم در نقش پلیسی ظاهر می‌شود که به باند تبهکاری نفوذ می‌کند و از طرفی شخص دیگری ( مت دیمن ) به عنوان جاسوس این باند وارد اداره پلیس می‌شود. کشمکش‌های جالب فیلم در شناسایی فرد جاسوس و به دام انداختن اوست. اما فارغ از مضمون جنایی، مفهوم قهرمان و ضد قهرمان در این فیلم نمود بسیاری دارد. «لئوناردو دی‌کاپریو» برای این فیلم نامزد بهترین بازیگر نقش اول از دو آکادمی گلدن گلوب و بفتا شد.

 

لئوناردو دی کاپریو در فیلم The Departed
لئوناردو دی کاپریو در فیلم The Departed

در ضمن هنوز دو همکاری دیگر مارتین اسکورسیزی و دی‌کاپریو باقی مانده‌است. وی در سال ۲۰۰۶ برای بازی در فیلم الماس خونین(Blood Diamond) جلوی دوربین ادوارد زوئیک رفت.

لئوناردو دی کاپریو در فیلم الماس خونین
لئوناردو دی کاپریو در فیلم الماس خونین

تریلر اکشن و ماجراجویانه الماس خونین، همانطور که از اسمش بر می‌آید، داستان تجارت غیر قانونی الماس است. داستان به ۱۹۹۹ میلادی و کشور آفریقایی سیرالئون برمی گردد. در وانفسای جنگ داخلی این کشور، عده‌ای به تجارت کالای اساسی آن یعنی الماس روی می‌آورند. دی کاپریو هم یکی از این قاچاقچیان الماس است. نقشی که او را نامزد بهترین بازیگر مرد در دو آکادمی اسکار و گلدن گلوب کرد.

در بیوگرافی لئوناردو دی کاپریو او با موفقیت در سال ۲۰۰۶ به استراحتی کوتاه پرداخت و مشغول ساختن فیلمی دربارهٔ محیط زیست شد و این فیلم را به جشنواره فیلم کن برد.

دی کاپریو ۲۰۰۸ را با بازی در فیلم یک مشت دروغ ریدلی اسکات آغاز کرد. همچنین او در فیلم جاده انقلابی(Revolutionary Road) ۲۰۰۸ یک بار دیگر با کیت وینسلت همبازی شد.این فیلم نامزد یک جایزه اسکار و چهار گلدن گلوب شد. دی کاپریو نامزد دریافت بهترین بازیگر مرد فیلم درام شد، در حالی که کیت وینسلت برنده گلدن گلوب بود.

سیر تا پیاز زندگی مریم سرمدی و علت پشیمانی او از ایفای نقش در عرق سرد
لئوناردو دی کاپریو در فیلم جاده انقلابی
لئوناردو دی کاپریو در فیلم جاده انقلابی

در سال ۲۰۱۰ او در دو فیلم جزیره شاتر و تلقین حضور یافت که هردو پرفروش‌ترین فیلم‌های سال شناخته شدند و هر دو فیلم در لیست ۲۵۰ فیلم برتر imdb حضور دارند.در فیلم جزیره ی شاتر مارتین اسکورسیزی با اقتباس از رمان معروف دنیس لانه و باز هم انتخاب بازیگر مورد علاقه اش یعنی لئوناردو دی کاپریو اثری زیبا را خلق کرده است.در بیمارستانی در جزیره شاتر که در آن بیماران روانی تحت درمان قرار می گیرند،دو کارآگاه که تحقیق در مورد ناپدید شدن یک جنایتکار را انجام می دهند ،خود را در میان طوفان خشونت آمیز و شورش زندانیان می یابند.

دی کاپریو همکاری خود با اسکورسیزی را در فیلم روان شناختی مهیج جزیره شاتر که بر اساس رمانی با همین نام نوشته دنیس لهان بود ادامه داد. جزیره شاتر با بودجه‌ای معادل ۴۱ میلیون دلار آمریکا فروش بی نظیری در گیشه‌ها داشت و بیشترین موفقیت دی کاپریو و اسکورسیزی در گیشه‌ها تا آن زمان نام گرفت. همچنین دی کاپریو در فیلم علمی-تخیلی تلقین ساخته کریستوفر نولان نیز که دربارهٔ رویاهای فردی و وارد کردن رؤیا به ذهن بود، بسیار درخشید. لئو، در نقش دام کاب یک خارج‌کننده اطلاعات و واردکننده رویاهای خاص به ذهن افراد بود. او اولین بازیگری بود که برای ایفای نقش در این فیلم توسط نولان انتخاب شد. این فیلم بسیار مورد توجه منتقدان قرار گرفت و در روز اول اکران ۲۱ میلیون و در آخر همان هفته ۶۲٫۷ میلیون دلار آمریکا فروش داشت.

لئوناردو دی کاپریو در فیلم Shutter Island
لئوناردو دی کاپریو در فیلم Shutter Island

تلقین شاهکار علمی تخیلی، اکشن و حادثه‌ای کریستوفر نولان که به گقته خودش ایده و نگارشش ده سال زمان برد، صاحب چهار جایزه اسکار و کاندید چهار رشته دیگر شد. فیلمی که میان حقیقت و رویا در رفت و آمد است. «دی کاپریو» در این اثر در نقش سارقی است که کارش دزدیدن افکار دیگران است. به نوعی او فکر دیگران را می‌خواند و خصوصا در زمینه‌های سیاسی و تجاری، این تفکرات مهم و اسرار ذهنی را به دیگران می‌فروشد. حال ورق برگشته و او باید به جاسازی ایده‌ای در ذهن دیگری بپردازد. مضمون فیلم همینقدر عجیب و جالب است، ولی این همه ماجرا نیست وقتی مخاطب با پایان فیلم ذهنش غرق سوالات متفاوت می‌شود. دی کاپریو برای این فیلم نامزد دو جایزه ام تی وی و ساترن شده و در جایزه برگزیده مردم هم نامزد محبوب‌ترین بازیگر مرد برای این فیلم شد.

درآمد او در سال ۲۰۱۰ به ۶۰ میلیون دلار تخمین زده شد. این دو فیلم پشت سر هم جزو فیلم‌های موفق او و کارگردان‌های کار بوده‌است.

لئوناردو دی کاپریو در فیلم تلقین
لئوناردو دی کاپریو در فیلم تلقین

سرآغاز به نویسندگی و کارگردانی کریستوفر نولان ،جزو فیلم هایی است که پس از تماشا تا مدت ها در تاثیر فیلم باقی خواهید ماند.این فیلم در مورد خواب ها و اتفاقات درون آن و ذهن ماست.برای درک بهتر فیلم به شما پیشنهاد می کنیم که این فیلم را بیش از یک بار تماشا کنید.این یک شاهکار با با بازیگری خونسرد از لئوناردو دی کاپریو است.

لئوناردو دی کاپریو در فیلم سرآغاز
لئوناردو دی کاپریو در فیلم سرآغاز

لئوناردو در سال ۲۰۱۱ به استراحت پرداخت و در سال ۲۰۱۲ درفیلم جانگوی رها شده از بند ساختهٔ کوئنتین تارانتینو به بازی پرداخت.این درامای وسترن که کاملا به سبک تارانتینو روایت می‌شود. این داستان، قصه‌ی برده‌ای است که به تازگی به کمک شخصی آزاد شده و در حال یافتن همسرش که او هم به بردگی گرفته شده، به مزرعه‌ای می‌رسد که صاحب آن «دی کاپریو» است. این فیلم توانست در لیست نامزدهای دریافت ۵ جایزه اسکار قرار بگیرد و در نهایت برنده بهترین فیلم اسکار شود. دی کاپریو برای این فیلم نامزد دریافت بهترین بازیگر مکمل مرد از گلدن گلوب و نامزد جایزه ام تی وی برای بهترین بازیگر نقش منفی مرد شد.

لئوناردو دی کاپریو در فیلم جانگوی رها شده از بند
لئوناردو دی کاپریو در فیلم جانگوی رها شده از بند

در سال ۲۰۱۳ در دو فیلم گتسبی بزرگ که بر اساس رمانی به همین نام ساختهٔ باز لورمان و گرگ وال استریت ساختهٔ مارتین اسکورسیزی که براساس کتاب دلال بزرگ جردن بلفورت ساخته شده بود جلوی دوربین رفت و بازی درخشانی را به نمایش گذاشت، او که در این فیلم به عنوان تهیه‌کننده نیز حضور داشت پنجمین همکاری خود را با اسکورسیزی تجربه کرد.دی کاپریو در ایفای نقش گتسبی، بسیار خوب ظاهر شد و توانست برنده اکتای بهترین بازیگر نقش اول مرد شود.

لئوناردو دی کاپریو در فیلم گتسبی بزرگ
لئوناردو دی کاپریو در فیلم گتسبی بزرگ

برای لئوناردو بازی در گرگ وال استریت (Revolutionary Road) چهارمین نامزدی جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد و همچنین به دلیل آنکه یکی از تهیه‌کنندگان این فیلم بود پنجمین نامزدی جایزه اسکار برای بهترین فیلم را به ارمغان آورد. همچنین دی کاپریو جایزه سینمایی ام‌تی‌وی بهترین لحظه را نیز به دست آورد و در سال ۲۰۱۳ تهیه‌کنندگی دو فیلم رانر رانر و خارج از کوره را بر عهده گرفت.

بیوگرافی بورجو بیریجیک بازیگر معروف ترک از بازیگری تا مدلینگ
لئوناردو دی کاپریو در فیلم گرگ وال استریت
لئوناردو دی کاپریو در فیلم گرگ وال استریت

دی کاپریو در سال ۲۰۱۵ با فیلم بازگشته(The Revenant) آلخاندرو گونزالز اینیاریتو بار دیگر به عنوان یک بازیگر قدرتمند مورد توجه قرار گرفت و در ابتدا جایزه گلدن گلوب، جایزه انجمن منتقدان فیلم شیکاگو، جایزه بفتا و جایزه ستلایت را از آن خود کرد. او در ادامه برای ششمین بار نامزد جایزه اسکار شد و توانست این بار برای اولین بار جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را به دست آورد. پیام تبریک به او در توییتر رکورد بیشترین پیام اختصاصی را شکست و به مرز دو میلیون رسید و همچنین در اکثر نقاط کشورهای مختلف پس از دریافت اسکار وی دست به خوشحالی و شادی زدند.

درام ماجراجویانه ایناریتو از کتابی به همین نام نوشته «مایک پانک» اقتباس شده که زندگینامه واقعی فردی به نام «هیو گلاس» است. شکارچی که هنگام فرار از دست سرخپوستان توسط یک خرس به شدت زخمی می‌شود و همراهانش او را به حال خود رها می‌کنند و می‌گریزند. تلاش او برای جنگیدن با شرایط سخت و بازگشت دوباره به زندگی ماجرای عجیبی است که «دی کاپریو» اجرای آن را به عهده گرفته است. اجرایی که به قول خودش سخت‌ترین تجربه‌ی زندگیش بود

لئوناردو دی کاپریو در فیلم The Revenant
لئوناردو دی کاپریو در فیلم The Revenant

این خبر در اینترنت جنجالی به پا کرد و در هر دقیقه 440,000 توئیت راجع به این خبر پست شد. فیلم اسکار دی کاپریو و صحنه دریافت این جایزه یکی از لحظاتی‌ست که بیشترین توئیت را داشته است. در واقع دی کاپریو در اسکار بالاخره به حقش رسید.

جایزه ی اسکار لئوناردو دی کاپریو
جایزه ی اسکار لئوناردو دی کاپریو

در سال ۲۰۱۶ فعل Leo به معنی «بدست آوردن چیزی پس از سال‌ها تلاش» به گنجینهٔ دیکشنری آکسفورد اضافه گردید که این فعل برگرفته از نام لئوناردو دی‌کاپریوست که توانست پس از سال‌ها تلاش در این سال برندهٔ جایزهٔ اسکار شود.

آخرین فیلـم این فوق ستاره دنیای سیـنما فیلـم روزی روزگاری هالیوود ساخته کوئنتین تارانتینو می باشد. خبر ساخت فیلـم روزی روزگاری در هالیوود اولین بار در جولای ۲۰۱۷ منتشر شد. این فیلـم نهمین ساخته کوئنتین تارانتینو کارگردان آمریکایی است که در سـال ۲۰۱۹ ساخته است. این فیلـم نخستین بار ۲۱ می در جشنواره فیلـم کن ۲۰۱۹ نمایش داده شد که نظر جهانی منتقدین را برانگیخت. آنها از اینکه به خوبی فضای دهه ۶۰ هالیوود در بازیگـری، کارگردانی و فیلـمنامه نشان داده شده است، این فیلـم را تحسین کردند. لئوناردو دی‌کاپـریو، برد پیت، مارگو رابی، کرت راسل، تیموتی اولفینت، داکوتا فانینگ، لوک پری، مارگارت کوالی و آل پاچینو ستارگان این فیلـم هستند.

فیلـم سیـنمایی روزی روزگاری یک داستان روان دارد که دهه ۶۰ را نشان می‌دهد. این فیلـم فضای سـال ۱۹۶۹ را در شهر لس آنجلس نشان می‌دهد، و داستان یک بازیگـر تلویزیونی به نام ریک دالتون را دنبال می‌کند که به همراه بدلکار خود، کلیف بوث در جستجوی راهی برای ساخت یک فیلـم و موفقیت در هالیوود هستند. این فیلـم یک کمدی سیاه جنایی است که همگان منتظر اکران این فیلـم با ستارگان‌اش هستند.

لئوناردو دی کاپریو در فیلم روزی روزگاری هالیوود
لئوناردو دی کاپریو در فیلم روزی روزگاری هالیوود

لیست آثار هنری لئوناردو دی کاپریو

در ادامه بیوگرافی لئوناردو دی کاپریو باید بگوییم در جدول‌های جداگانه می‌توانید فهرست آثاری که او در آنها به هنرنمایی پرداخته است را مشاهده کنید.

فیلم های لئوناردو دی کاپریو

سالعنوانبه عنوانیادداشت‌ها
بازیگرتهیه‌کنندهنقش
۱۹۹۱مخلوقات ۳آرینهجاشفیلم ویدئویی
۱۹۹۳زندگی این پسرآرینهتوبیاس وولف
چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار می‌دهدآرینهآرنولد «آرنی» گریپ
۱۹۹۵خاطرات بسکتبالآرینهجیم کرول
سریع و مردهآرینهفری «د کید» هرد
کسوف کاملآرینهآرتور رمبو
۱۹۹۶رومئو + ژولیتآرینهرومئو
اتاق ماروینآرینههنک
۱۹۹۷تایتانیکآرینهجک داوسون
۱۹۹۸مردی با نقاب آهنینآرینهلوئی چهاردهم / فیلیپ
ستاره مشهورآرینهبراندون دارو
۲۰۰۰ساحلآرینهریچارد
۲۰۰۱آلوی دانآرینهدریک
۲۰۰۲اگه می‌تونی منو بگیرآرینهفرانک ابگنیل
دارودسته‌های نیویورکیآرینهآمستردام والون
۲۰۰۴هوانوردآریآریهوارد هیوزتهیه‌کننده اجرایی
قتل ریچارد نیکسوننهآرین/متهیه‌کننده اجرایی
۲۰۰۶رفتگانآرینهویلیام «بیلی» کوستیگان
الماس خونینآرینهدنی آرچر
۲۰۰۷یازدهمین ساعتآریآریخودش/ راویمستند؛ همچنین نویسنده
باغبان عدننهآرین/م
۲۰۰۸یک مشت دروغآرینهراجر فریس
جاده انقلابیآرینهفرانک ویلر
۲۰۰۹یتیمنهآرین/م
۲۰۱۰جزیره شاترآرینهادوارد «تدی» دانیلز
هابل سه‌بعدیآرینهراوی (صدا)مستند
تلقینآرینهدام کاب
۲۰۱۱شنل‌قرمزینهآرین/م
نیمه ماه مارسنهآرین/متهیه‌کننده اجرایی
جی. ادگارآرینهجی. ادگار هوور
۲۰۱۲جنگوی زنجیرگسستهآرینهکالوین جی. کندی
۲۰۱۳گتسبی بزرگآرینهجی گتسبی
رانر رانرنهآرین/م
خارج از کورهنهآرین/م
گرگ وال استریتآریآریجردن بلفورت
۲۰۱۴ویرونگانهآرین/متهیه‌کننده اجرایی
راز پایدارینهآرین/متهیه‌کننده اجرایی
۲۰۱۵تستآرینهخودشفیلم کوتاه
بازگشتهآرینههیو گلاس
۲۰۱۶گرفتن خورشیدنهآرین/متهیه‌کننده اجرایی
پیش از سیلآریآریخودشمستند
بازی عاجنهآرین/متهیه‌کننده اجرایی
تا شب زنده بماننهآرین/م
۲۰۱۸روان‌آشفتگینهآرین/م
رابین هودنهآرین/م
کوشش: زندگی و هنر گم‌شده شوکاسکینهآرین/م
۲۰۱۹فرمول اینهآرین/م
یخ در آتشآرینهراوی (صدا)مستند
روزی روزگاری در هالیوودآرینهریک دالتون
ریچارد جولنهآرین/م
۲۰۲۱کید ۹۰نهآرین/ممستند
۲۰۲۱تنهاترین نهنگ: جستجوی ۵۲نهآرین/ممستند
۲۰۲۱بالهنهآرین/ممستند
۲۰۲۱بالا رو نگاه نکنآرینهدکتر رندال میندی
۲۰۲۲قاتل‌های فلاور مون Films that have not yet been releasedآریآریارنست بورکهارتفیلم‌برداری
زندگینامه هدی زین العابدین از مدلینگ و تیزر تبلیغاتی تا بازیگری
راهنما
Films that have not yet been releasedنشان‌دهندهٔ فیلم‌هایی است که هنوز اکران نشده‌اند

آثار تلویزیونی لئوناردو دی کاپریو

سال(ها)عنوانبه عنوانیادداشت‌ها
بازیگرتهیه‌کنندهنقش
۱۹۸۹د نیو لسیآرینهگلنقسمت ۲
۱۹۹۰خارجی‌هاآرینهکید فایتینگ اسکاتقسمت: «خلبان»
سانتا بارباراآرینهیانگ میسون کپولقسمت ۵
۱۹۹۰–۱۹۹۱پدر و مادریآرینهگری باکمنقسمت ۱۲
۱۹۹۱روزانفاقد اعتبارنههم‌کلاسی دارلینقسمت: «Home-Ec»
۱۹۹۱–۱۹۹۲مسائل اولیهآرینهلوک براورقسمت ۲۳
۲۰۰۸–۲۰۱۰گرینزبرگنهآرین/متهیه‌کننده اجرایی و سازنده مشترک
۲۰۱۴پخش زنده شنبه شبآرینهخودش (نقش فرعی)قسمت: «جونا هیل/باستیل»
۲۰۲۰گرنتنهآرین/متهیه‌کننده اجرایی
مردان واقعینهآرین/متهیه‌کننده اجرایی
میزان رأی چه کسی است، شرح تفصیلیآرینهراوی (صدا)قسمت: «حق رای»

جوایز و افتخارات لئوناردو دی کاپریو

لئوناردو دی کاپریو، این ستاره سینمای آمریکا، تاکنون برای 161 جایزه نامزد شده و 54 جایزه از بین آن‌ها را برای خود کرده است. دی کاپریو 6 بار نامزد دریافت جایزه اسکار، 4 بار نامزد دریافت جایزه در مراسم بفتا و 9 بار نامزد دریافت جایزه انجمن بازیگران فیلم شده است. او در هر کدام از این مراسم‌ها، یک بار جایزه‌ای که برای آن نامزد شده بود را برده است. دی کاپریو همچنین 11 بار برای دریافت جایزه گلدن گلوب نامزد شده که 3 بار آن را برنده شده است.دی کاپریو در دهه 90 میلادی برای نقش‌هایی که در برنامه‌های تلویزیونی بازی کرد 3 بار نامزد دریافت جایزه هنرمند جوان (Young Artist Award) شد. همین باعث شد که او اولین فیلم سینمایی‌اش به نام Critters 3 را در سال 1991 بازی کند. در سال 1993 او در فیلم What’s Eating Gilbert Grape نقش پسری با معلولیت ذهنی را ایفا کرد. او برای این نقش در سن 19 سالگی نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در اسکار و گلدن گلوب شد.

جوایز اسکار لئوناردو دی کاپریو

سالنام اثرزیرمجموعهنتیجهبازنده به
۱۹۹۴چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار می‌دهدبهترین بازیگر نقش مکمل مردنامزدشدهتامی لی جونز برای فراری
۲۰۰۵هوانوردبهترین بازیگر نقش اول مردنامزدشدهجیمی فاکس برای ری
۲۰۰۷الماس خونیننامزدشدهفارست ویتاکر برای آخرین پادشاه اسکاتلند
۲۰۱۴گرگ وال استریتنامزدشدهمتیو مک‌کانهی برای باشگاه خریداران دالاس
بهترین فیلم (بهترین بازیگر نقش اول مرد) نامزدشدهبرد پیت، دد گردنر، جرمی کلینر، استیو مک‌کوئین، و آنتونی کاتاگس برای ۱۲ سال بردگی
۲۰۱۶بازگشتهبهترین بازیگر نقش اول مردبرنده
۲۰۲۰روزی روزگاری در هالیوودبهترین بازیگر نقش اول مردنامزد شدهواکین فینیکس در جوکر

جوایز بفتای لئوناردو دی کاپریو

سالنام اثرزیرمجموعهنتیجهبازنده به
۲۰۰۵هوانوردبهترین بازیگر نقش اول مردنامزدشدهجیمی فاکس برای ری
۲۰۰۷جدا ماندهنامزدشدهفارست ویتاکر برای آخرین پادشاه اسکاتلند
۲۰۱۴گرگ وال استریتنامزدشدهچویتل اجیوفور برای ۱۲ سال بردگی
۲۰۱۶بازگشتهبرنده

لئوناردو دی کاپریو در جشنواره فیلم برلین (خرس نقره ای)

سالنام اثرزیرمجموعهنتیجه
۱۹۹۷رومئو + ژولیتخرس نقره ای بهترین بازیگر نقش اول مردبرنده

جوایز لئوناردو دی کاپریو در انجمن منتقدان

سالنام اثرزیرمجموعهنتیجه
۲۰۰۵هوانوردبهترین بازیگر نقش اول مردنامزدشده
۲۰۰۷الماس خونیننامزدشده
جدا ماندهنامزدشده
بهترین بازیگر مردنامزدشده
۲۰۱۲جی. ادگاربهترین بازیگر نقش اول مردنامزدشده
۲۰۱۴گرگ وال استریتبهترین بازیگر مرد در فیلم‌های کمدیبرنده
۲۰۱۵بازگشتهبهترین بازیگر مردبرنده

لئوناردو دی کاپریو در گلدن گلوب

سالنام اثرزیرمجموعهنتیجه
۱۹۹۴چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار می‌دهدبهترین بازیگر نقش مکمل مردنامزدشده
۱۹۹۸تایتانیکبهترین بازیگر مرد فیلم‌ درامنامزدشده
۲۰۰۳اگه می‌تونی منو بگیرنامزدشده
۲۰۰۵هوانوردبرنده
۲۰۰۷جدا ماندهنامزدشده
الماس خونیننامزدشده
۲۰۰۹جاده انقلابینامزدشده
۲۰۱۲جی. ادگارنامزدشده
۲۰۱۳جنگوی آزادشدهبهترین بازیگر نقش مکمل مردنامزدشده
۲۰۱۴گرگ وال استریتبهترین بازیگر مرد فیلم موزیکال یا کمدیبرنده
۲۰۱۵بازگشتهبهترین بازیگر مرد فیلم‌ درامبرنده
ماجرای یک اشتباه پزشکی که 15 سال رزیتا غفاری را به دردسر انداخت!

جایزه سینمایی ام‌تی‌وی

سالنام اثرزیرمجموعهنتیجه
۱۹۹۷رومئو + ژولیتبهترین بوسه (به همراه کلیر دینز)نامزدشده
بهترین همکاری (به همراه کلیر دینز)نامزدشده
بهترین بازیگر مردنامزدشده
۱۹۹۸تایتانیکبهترین بوسه (به همراه کیت وینسلت)نامزدشده
بهترین بازیگر مردبرنده
بهترین همکاری (به همراه کیت وینسلت)نامزدشده
۲۰۰۳دار و دسته‌های نیویورکیبهترین بوسه (به همراه کامرون دیاز)نامزدشده
اگه می‌تونی منو بگیربهترین بازیگر مردنامزدشده
۲۰۰۵هوانوردبرنده
۲۰۱۱تلقینBest Jaw Dropping Moment (به همراه الن پیج)نامزدشده
۲۰۱۳جنگوی آزادشدهبهترین بازیگر شخصیت‌های منفینامزدشده
بهترین همکاری (به همراه ساموئل ال. جکسون)نامزدشده
۲۰۱۴گرگ وال استریتBest Jaw Dropping Momentبرنده

جایزه برگزیده مردم

سالنام اثرزیرمجموعهنتیجه
۲۰۰۷جدا ماندهبهترین همخوانی
(به همراه مت دیمون و جک نیکلسون)
نامزدشده
۲۰۱۱تلقینبهترین تیم
(به همراه تام هاردی، الن پیج، دیلیپ راو و جوزف گوردون لویت)
نامزدشده
محبوب ترین بازیگر مردنامزدشده
۲۰۱۴گرگ وال استریتمحبوب ترین بازیگر مرد دراماتیکبرنده
محبوب ترین بازیگر مردنامزدشده

جایزه انجمن بازیگران فیلم

سالنام اثرزیرمجموعهنتیجه
۱۹۹۷اتاق ماروینبازیگر شایستهٔ تقدیر مردنامزدشده
۱۹۹۸تایتانیکنامزدشده
۲۰۰۵هوانوردنامزدشده
بازیگر شایستهٔ تقدیر مرد برای نقش اصلینامزدشده
۲۰۰۷جدا ماندهبازیگر شایستهٔ تقدیر مردنامزدشده
بازیگر شایستهٔ تقدیر مرد برای نقش مکملنامزدشده
الماس خونینبازیگر شایستهٔ تقدیر مرد برای نقش اصلینامزدشده
۲۰۱۲جی. ادگاربازیگر شایستهٔ تقدیر مرد برای نقش اصلینامزدشده
۲۰۱۵بازگشته (فیلم ۲۰۱۵)بهترین بازیگر مردبرنده

دیگر جوایز لئوناردو دی کاپریو

جایزه آکادمی هنری سینما و تلویزیون استرالیا (AACTA Awards)

سالنام اثرزیرمجموعهنتیجه
۲۰۱۱جی. ادگاربهترین بازیگر خارجینامزدشده
۲۰۱۳گرگ وال استریتنامزدشده
گتسبی بزرگبهترین بازیگر نقش اصلی مردبرنده

جایزهٔ آستین

سالنام اصرزیرمجموعهنتیجه
۲۰۰۷جدا ماندهبهترین بازیگر مردبرنده

انجمن منتقدان فیلم دالاس‌فورت وورث

سالنام اثرزیرمجموعهنتیجه
۲۰۰۴هوانوردبهترین بازیگر مردنامزدشده
۲۰۰۶جدا ماندهنامزدشده
الماس خونیننامزدشده
۲۰۱۳گرگ وال استریتنامزدشده

جایزه برگزیده کودکان نیکلودین

سالنام اثرزییرمجموعهنتیجه
۲۰۰۹N/Aجایزه کمک بزرگ سبزبرنده

جایزهٔ فیلم سازان نیویورک

سالنام اثرزیرمجموعهنتیجه
۱۹۹۳چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار می‌دهدجایزهٔ نسل نوبرنده

جایزه ساترن

سالنام اثرزیرمجموعهنتیجه
۲۰۱۱جزیره شاتربهترین بازیگر مردنامزدشده
تلقیننامزدشده

جوایز برگزیده نوجوانان

سالنام اثرزیرمجموعهنتیجه
۱۹۹۹شهرتFilm – Choice Hissy Fitنامزدشده
۲۰۰۰ساحلفیلم – بهترین بازیگر مردنامزدشده
Film – Choice Chemistry (به هراه ویرژینی لدواین)نامزدشده
۲۰۰۳دار و دسته‌های نیویورکیChoice Movie Liplock (به همراه کامرون دیاز)نامزدشده
اگه می‌تونی منو بگیرChoice Movie Liarبرنده
۲۰۰۵هوانوردبهترین بازیگر مرد درامنامزدشده
۲۰۰۷جدا مانده و الماس خونیننامزدشده
۲۰۱۰جزیره شاتربهترین بازیگر مرد فیلم ترسناک فانتزیبرنده
۲۰۱۳گتسبی بزرگبهترین بازیگر مرد درامنامزدشده

صفحه اینستاگرام لئوناردو دی کاپریو

لئوناردو دی کاپریو ، از سلبریتی های فعال در اینستاگرام بوده و ظرف چند سال اخیر 1686 پست به اشتراک گذاشته که بررسی اینستاگرامش، در واقع مروری است بر بیوگرافی لئوناردو دی کاپریو و فعالیت هنری ایشان در عرصه سینما و تلویزیون. لذا برای آشنایی با سبک زندگی دیجیتالی لئوناردو دی کاپریو و پشت صحنه فیلم ها و سریال هایی که ایشان در آن نقش آفرینی کرده است و بیوگرافی لئوناردو دی کاپریو ، به اینستاگرامش مراجعه کنید. آدرس اینستاگرام لئوناردو دی کاپریو @leonardodicaprio میباشد و بیش از 54 میلیون دنبال کننده دارد.

صفحه اینستاگرام لئوناردو دی کاپریو

سخن آخر

به جرات می‌توان گفت «دی کاپریو» بازیگری است که در کارنامه هنریش فیلم بد وجود ندارد. حتی در فیلمنامه‌هایی که از نظر ساختاری ضعیف عمل کردند هم شاهد درخشش او در اجرای نقش بودیم. انتخاب یکی از بهترین فیلم‌های دی کاپریو از میان همه‌ی کار‌های خوبِ او کار آسانی نیست. سعی ما در این مطلب بر این بود از میان محبوب‌ترین نقش آفرینی‌های این بازیگر مستعد و با قابلیت سینما، تعدادی را مورد بررسی قرار دهیم. علاوه بر بیوگرافی لئوناردو دی کاپریو ، پیشنهاد می‌کنیم بیوگرافی جانی دپ، یکی دیگر از بهترین‌های هالیوود را نیز از دست ندهید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا