اخبار دیگران

آشنایی با جشنواره های فیلم با سفر به ترکیه

شاید تا به حال زیاد در رابطه با بهترین مراکز خرید استانبول یا مکان های تفریحی و گردشگری ترکیه زیاد خوانده باشید و اطلاعات خوبی در این باره در کشور ترکیه در اختیارتان باشد، اما امروز آژانسنامی گشت قصد دارد از زاویه‌ دیگری به ترکیه و جاذبه‌ هایش نگاه کندو اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان بگذاریم که شاید کمتر کسی از آن شنیده باشید! اینبار در این مطلب قصد داریم به معرفی برترین جشنواره‌ ها و فستیوال ‌های فیلم موجود در ترکیه بپردازیم، مناسبت‌ هایی که می ‌توانند برای گردشگران خارجی و به ‌ویژه ایرانیان بسیار لذت بخش و جذاب باشند.

اگر راهی تور ترکیه هستید و یا در حال برنامه ‌ریزی برای سفر به آن هستید، بهتر است با فستیوال ‌های مهم فیلم این کشور نیز آشنا شوید تا شاید بتوانید در طی سفرتان از آنها نیز نهایت بهره را ببرید. ترکیه با توجه به ویژگی‌ های فرهنگی، تاریخی و جغرافیایی از دیرباز مورد توجه کارگردانان، فیلمنامه ‌نویسان و بازیگران قرار داشته است و به گفته اکثر کارشناسان و هنرمندان در این جهت گام‌ های مهم و ارزشمندی هم برداشته است. ترکیه نیز سالانه با برگزاری چندین جشنواره مختلف و معرفی آثار ارزشمند، جایگاه مهمی در این عرصه دارد. در ادامه به معرفی برخی از آنها می پردازیم:

  • جشنواره بین ‌المللی فیلم پرتقال طلایی آنتالیا

جشنواره پرتقال طلایی نخست سال 1964 در آنتالیا آغاز شد. این، قدیمی ‌ترین جشنواره ترکیه بشمار می رود و مورد تایید فدراسیون انجمن های فیلمسازان بین المللی “FIAPE” می باشد. در این جشنواره که توسط شهرداری آنتالیا و با حمایت وزارت فرهنگ و گردشگردی ترکیه برگزار می‌ شود، هنرمندانی مانند متین ارکسان، ییلماز گونی، عاطف ییلماز، نوری بیلگه جیلان و رهار اردم و کارگردانان مشهور جهان حضور یافته اند. جایزه پرتقال طلایی به آثار برتر در بخش ‌های فیلم کوتاه، بلند، مستند داخلی و بین المللی و همچنین جایزه ویژه هیئت داوری اعطا خواهد شد و نیز دوره 56 این جشنواره امسال 26 اکتبر الی 1 نوامبر برگزار خواهد شد.

  • جشنواره بین‌ المللی فیلم استانبول
برای خرید زمین درکردان چه میزان هزینه باید کرد؟

این جشنواره توسط بنیاد ” فرهنگ و هنر استانبول ” و با حمایت وزارت فرهنگ و گردشگری از سال 1982 تاکنون برگزار میشود و تاکنون 5759 اثر از 110 کشور به 4 میلیون و 241 هزار بیننده ارائه کرده است. سی هشتمین دوره این جشنواره نیز آوریل امسال با اکران 186 فیلم از 187 کارگردان از 45 کشور در 19 بخش مختلف پایان یافت. در ضمن پنل هایی نیز با حضور کارگردانان و بازیگران، کنسرت‌ها و رویدادهای ویژه برگزار شد.

اگر راهی تور استانبول هستید بدانید که در این جشنواره نیز افراد مشهور جهان سینما؛ مانند کلودیا کاردینال، کترین دنوو، جرارد دپاردیو، اصغر فرهادی، باربارا میلر، فلورین شربان، لین رمزی حضور داشته اند. این جشنواره هم بیشتر در بخش های فیلم کوتاه، بلند و مستند داخلی و بین المللی برگزار می شود که به آثار برتر آن جایزه لاله طلایی تعلق خواهد گرفت و این دوره از مذکر جشنواره از 23 تا 29 سپتامبر در دو بخش داخلی و بین المللی برگزار خوهد شد.

  • جشنواره بین المللی فیلم بوغازایچی استانبول

این جشنواره تنها 6 دوره در استانبول برگزار شده است. اما با این وجود، یکی از معتبرترین جشنواره‌ ها از لحاظ میزان شرکت ‌کنندگان می باشد و سال گذشته 88 اثر از 41 کشور در بخش ‌های مختلف این جشنواره اکران شد. پیمان معادی با فیلم ” بمب؛ یک عاشقانه ” جایزه بهترین کارگردانی را از آن خود کرد. همچنین هفتمین دوره این جشنواره از سوی انجمن بین المللی سینمای بوغاز ایچی و با حمایت وزارت فرهنگ و گردشگری در 18 الی 25 اکتبر امسال برگزار می شود.

روش تغییر سایز و کوچک کردن دستبندهای رولکس

  • جشنواره بین المللی راندووی استانبول

مهم است بدانید که تمرکز اصلی این جشنواره بر تلفیق سینما و تاریخ از سال 1998 تاکنون بوده است و این جشنواره مورد توجه سینماگران و فیلمسازان ایرانی قرار گرفته است. این جشنواره توسط بنیاد فرهنگی ” آئودیو ویژوئل ” برگزار می شود و برنامه بیست و دومین این جشنواره به ‌زودی اعلام خواهد شد.

  • جشنواره بین المللی ایف استانبول

این جشنواره از سال 2002 میلادی در استانبول، آنکارا و ازمیر برگزار می ‌شود. هجدهمین دوره آن از 13 سپتامبر آغاز شده است و مراحل ازمیر و آنکارا نیز از 19 این ماه خواهد بود. این فستیوال مهم که حامی حمایت از آثار دارای نگاه های متفاوت می باشد در 22 سپتامبر پایان خواهد یافت.

  • جشنواره فیلم آنکارا

هر ساله شهر آنکارا، از اصلی ‌ترین میزبانان جشنواره ‌های مهم ترکیه می باشد. این جشنواره یکی از این فستیوال ‌های معتبر از سال 1988 میلادی تا به امروز بشمار می رود. اگر راهی تور آنکارا ترکیه هستید بدانید که در این جشنواره که ماه آوریل امسال برگزار شد، آثار بلند و کوتاه از سراسر جهان اکران شدند.

  • جشنواره فیلم گزیجی آنکارا

یکی دیگر از جشنواره‌ های مهم سال که از سال 2008 میلادی به این طرف در آنکارا ادامه دارد. این فستیول جشنواره است که همانند سایر جشنواره های بین المللی ترکیه مورد توجه فیلمسازان کشورهای مختلف به ویژه ایران قرار گرفته است. ضمنا سال گذشته فیلم ” رونا مادر عظیم ” از جمشید محمودی در این جشنواره به نمایش درآمد. بیست و پنجمین جشنواره گزیجی با حمایت وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه بین روزهای 29 نوامبر الی 13 دسامبر امسال برگزار می شود.

  • جشنواره فیلم زنان جاروی پرنده
درباره ایمپلنت فوری یک روزه بیشتر بدانید

این جشنواره چنان‌ که از نامش مشخص است، زنان جوامع مختلف را موضوع اصلی خود انتخاب کرده و از سال 1998 بدون وقفه در شهر آنکارا برگزار می ‌شود. هدف از برگزاری آن تاکید بر جایگاه زن در جامعه از طریق قدرت سینما می باشد. بیست و دومین جشنواره فیلم زنان جاری پرنده که سال گذشته میهمان افتخاری آن ” رخشان بنی اعتماد ” کارگردان ایرانی بود، در روزهای 23 الی 30 ماه می برگزار شد.

نتیجه گیری نهایی

در ضمن آژانس هواپیمایی نامی گشت ایرانیان بهترین و متنوع ترین تورهای ترکیه در قالب تور استانبول، تور آنکارا و… در طیف گسترده ای که با توجه به ارائه بهترین خدمات و در بالاترین کیفیت به متقاضیان خود ارائه می دهد. همچنین شما می توانید برای اطلاع از تورهای ارائه شده توسط آژانس مسافرتی نامی گشت هم به وب سایت این مجموعه به آدرس www.namigasht.com مراجعه نمایید و هم با شماره تلفن 49398- 021تورهای مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا