اخبار بازیگرانبازیگران خارجیبازیگران مردبازیگران هالیوودبیوگرافی بازیگران

حقایقی از زندگی کیلین مورفی بازیگر نقش توماس در سریال پیکی بلایندرز

در این بخش بیوگرافی کیلین مورفی بازیگر معروف سینما و تلویزیون را مرور میکنیم.کیلین مورفی در پانزده سال اخیر بخشی از جسورانه‌ترین، نمادین‌ترین و تاثیرگذارترین پروژه‌های تاریخ سینما بوده است.در ادامه بیوگرافی کیلین مورفی از بازیگران مرد که در سال‌های اخیر این بازیگر را با سریال پیکی بلایندرز می‌شناسیم ، به همراه اطلاعاتی از زندگی شخصی و هنری او با عکس های شخصی او و خانواده اش را میبینیم.امروز از 0 تا 100 با بیوگرافی کیلین مورفی آشنا میشویم. در ادامه با بازیگرآنلاین همراه باشید.

کیلین مورفی متولد چند سال سن دارد؟

کیلین مورفی متولد ۲۵ مهٔ ۱۹۷۶ ‏است و ۴۶ سال سن دارد.

کیلین مورفی از چه سالی فعالیت میکند؟

کیلین مورفی از سال 1996 تا اکنون فعالیت میکند.

آیا کیلین مورفی فرزند دارد؟

بله کیلین مورفی صاحب دو فرزند پسر به نام های مالاکی و آرون است.

خلاصه بیوگرافی کیلین مورفی

نام اصلیکیلین مورفی (Cillian Murphy)
تاریخ تولد۲۵ مهٔ ۱۹۷۶ ‏(۴۶ سال)
محل تولدکورک، ایرلند
محل زندگیسات کانتری دوبلین
تحصیلاتدانش آموخته رشته حقوق از دانشگاه UCC
پیشهبازیگر
سالهای فعالیت۱۹۹۶–اکنون
همسرایونه مک‌گینس (ا. ۲۰۰۴)
فرزنداندو پسر به نام‌های مالاکی و آرون
قد175 سانتی متر

بیوگرافی کیلین مورفی

بیوگرافی کیلین مورفی

بیوگرافی کیلین مورفی را این گونه شروع می‌کنیم. کیلین مورفی (Cillian Murphy) متولد 25 می 1975 به دنیا آمد.اصالتا اهل ایالت کورک است. در شهر داگلاس به دنیا آمده اما در شهر بالین تمپل بزرگ شده است.

با وجود اینکه کیلین مورفی پس از بازی در پیکی بلایندرز به طور گسترده شناخته شده و در حرفه خود بسیار موفق است، اما واقعاً نمی‌خواهد مانند دیگر افراد مشهور زندگی کند. او به طور کلی از مصاحبه کردن اجتناب می‌کند و مطلقاً از افشای هر چیزی در مورد زندگی شخصی خود امتناع می‌ورزد. بازیگر کیلین مورفی تمام تلاش خود را می‌کند که فقط در جلسات مصاحبه‌ای شرکت کند که برای تبلیغ یک نقش یا فیلم آینده کاملاً ضروری است و اصلا کسی نیست که در اطراف خود هیاهو ایجاد کند یا به دنبال حاشیه باشد. برای آشنایی بیشتر با بیوگرافی کیلین مورفی و خواندن حقایق کمتر شنیده شده درباره این ستاره همراه ما باشید.

در بیوگرافی کیلین مورفی آمده است: وی دانش آموخته رشته حقوق از دانشگاه UCC می باشد که اولین بار در 24 سالگی با فیلم سوختگی جلوی دوربین رفت و با فیلم شوالیه تاریکی و بتمن به شهرت رسید

در بیوگرافی کیلین مورفی بهتر است بدانید قد او با 175 سانتی متر و وزن او 70 کیلوگرم با چشمان آبی است.

دوران کودکی کیلین مورفی

مورفی از سال 1985 وقتی 10 ساله بود به هنر موسیقی علاقمند شد و شروع به نوشتن و اجرای آهنگ های مختلف کرد

او با اینکه در مدرسه نمرات خوبی داشت اما به دلیل شیطنت های اغلب تعلیق می شد و از زنگ ورزش هم متنفر بود و احساس می کرد به اندازه کافی در مدرسه به هنر اهمیت داده نمی شود

سیر تا پیاز زندگی مریم سرمدی و علت پشیمانی او از ایفای نقش در عرق سرد

کشف استعداد بازیگری کیلین مورفی

معلم انگلیسی او، شاعر ویلیام وال، کیلین مورفی را تشویق کرد که بازیگری را ادامه دهد، اما در آن سن کیلین بیشتر به موسیقی علاقه داشت. او به همراه برادرش پایدی در اواخر نوجوانی و اوایل دهه 20 بخشی از چندین گروه بودند که برجسته‌ترین آنها «پسران گرین‌جنز» بود. در سال 1996 توسط Acid Jazz Records به گروه پیشنهاد شد که پنج آلبوم ضبط کنند، اما آن‌ها در نهایت آن‌را نپذیرفتند زیرا پایدی هنوز در دبیرستان بود.

علاقه کیلین مورفی به بازیگری در دانشگاه

پس از اینکه “کیلین مورفی” با اصرار پدر و مادرش مدرسه را به پایان رساند، وارد دانشگاه تئاتر نشد، در عوض به بخش حقوق دانشگاه کورک رفت. این پسر جوان اصلا علاقه ای به وکیل شدن نداشت. اما مطالعات او درباره مقررات قانونی، برایش خسته کننده و بی مزه بود.همانطور که خودش گفت، «هیچ جاه طلبی پشت آن نبود». او بیشتر با گروهش مشغول بود و عشقش به اجرا شکل قطعی پیدا کرده بود. در نتیجه تحصیلاتش دچار مشکل شد و نتوانست امتحانات سال اول را بگذراند.

اما “مورفی” از قسمت تئاتر دانشگاه دیدن کرد و با لذت در نمایش ها شرکت کرد. او هر بار مهارت های بازیگری بیشتری از خودش نشان می داد. زمانی که این بازیگر جوان که چهره خوب و قد متوسطی داشت (175 سانتی متر) توسط کارگردان های نمایش “خوک های دیسکو” (Disco Pigs) مورد توجه قرار گرفت. آنها “کیلین” را به بازی در نقش اصلی دعوت کردند. “کیلین مورفی” زندگینامه خلاقانه اش را از این نقش آغاز کرد.

در بیوگرافی کیلین مورفی بهتر است بدانید عشق او به بازیگری پس از تماشای نمایش پرتقال ساعتی (A Clockwork Orange) در دوبلین توسط کمپانی تئاتر کورکادورکا افزایش یافت.

بیوگرافی خانواده کیلین مورفی

در بیوگرافی کیلین مورفی درباره ی خانواده اش آمده است: پدرش برندان مورفی (Brendan Murphy)، کارمند وزارت آموزش و پرورش ایرلند و مادرش جین مورفی (Jane Murphy)، یک معلم فرانسوی بود. پدربزرگ، عموها و عمه های او نیز به عنوان معلم مشغول به کار بودند.

او در دوران نوجوانی به همراه برادرش «پایدی» همیشه در حال خوانندگی و ساز زدن در مراسم‌ها و مهمانی‌های مختلف بودند.

کیلین مورفی در کنار پدرش
کیلین مورفی در کنار پدرش

او یک برادر به نام پایدی مورفی (Paidi Murphy) و دو خواهر دیگر به نام‌های سیله مورفی (Sile Murphy) و اورلا مورفی (Orla Murphy) دارد که هر سه از او کوچکتر هستند. کیلین , او خانواده اش در داگلاس زندگی می کرد، اما سپس به حومه شهر بالین تمپل نقل مکان کردند.

در بیوگرافی کیلین مورفی درباره ی خانواده اش بهتر است بدانید خانواده او کاتولیک رومی هستند و مورفی در مدرسه کاتولیک حضور یافت و در آنجا اولین جرقه‌های فکر کردن به بازیگری را پیدا کرد.

ازدواج و وضعیت تاهل کیلین مورفی

بیشترین جستجوها در بیوگرافی کیلین مورفی درباره همسر ایشان است که شما عزیزان میخواهید بدانید همسر ایشان کیست.

با آثار هالیوودی پیمان معادی بازیگر ایرانی آمریکایی بیشتر آشنا شوید

در اواسط سال ۲۰۰۴، مورفی با دوست دختر خود، ایون مک گینز ازدواج کرد.

کیلین مورفی و ایون مک گینس
کیلین مورفی و ایون مک گینس

مک گینز هنرمندی است که در سال ۱۹۹۶ در یکی از اجراهای گروه راک مورفی، با او آشنا شد. این زوج در سات کانتری دابلین با دو پسر خود به نام‌های مالاکی (متولد ۲۰۰۵) و آرون (متولد ۲۰۰۷) زندگی می‌کنند. مورفی اغلب در داخل شهر خودش کار می‌کند و بیان کرده که به نقل مکان به هالیوود علاقه‌مند نیست.

کیلین مورفی و پسرانش
کیلین مورفی و پسرانش

علایق و حقایقی درباره کیلین مورفی

در ادامه بیوگرافی کیلین مورفی مروری میکنیم بر علایق و حقایقی درباره ی او.با ما همراه باشید.

اختصاص تمبر افتخاری به کیلین مورفی

در جولای 2008 اداره پست ایرلند با هدف ابراز افتخار و احترام به این بازیگر کشورش ، مجموعه ای از 4 تمبر پستی با چهره ی وی را به کیلین مورفی اختصاص داد

زندگی محافظه کارانه کیلین مورفی

او ترجیح می‌دهد دربارهٔ زندگی شخصی خود صحبت نکند و تا سال ۲۰۱۰ در هیچ برنامه زنده گپ و گفت تلویزیونی شرکت نمی‌کرد. تا اینکه مهمان برنامه ایرلندی لیت لیت شد اما هم چنان کم حرف و محتاط بود.

او اغلب به تنهایی در مراسم‌ها شرکت می‌کند. او اظهار داشته که به زندگی به شیوه افراد مشهور علاقه‌مند نیست و می‌گوید «حضور روی فرش قرمز برای من یک چالش است… و مایل نیستم بر آن فائق آیم». او به عمد به شیوه‌ای زندگی می‌کند که توجه رسانه‌ها را جلب نکند.

در ویدیوی زیر می‌توانید یکی از مصاحبه‌های کیلین مورفی را تماشا کنید.

موسیقی در زندگی کیلین مورفی

موزیک هم چنان بخش مهمی از بیوگرافی کیلین مورفی را تشکیل می‌دهد. در سال ۲۰۰۴، او گفت: «تنها چیز افراطی در زندگی من، سیستم پخش موزیک، خرید موسیقی و حضور در جمع موسیقیدانان است».او دیگر عضو هیچ گروه راکی نیست اما گاه گاه با دوستانش یا به تنهایی موسیقی می‌نوازد و آهنگ می‌نویسد. مورفی قصد ندارد وارد گروه دیگری شود: «حتی اگر کارم خوب بود، بازیگری و عضویت در یک گروه راک به‌طور همزمان، یعنی من هرگز جدی گرفته نمی‌شدم».در سال ۲۰۱۵، او از سوی جی کیو در لیست ۵۰ مرد خوش لباس بریتانیایی قرار گرفت.

فعالیت های سیاسی کیلین مورفی

در بیوگرافی کیلین مورفی ازنظر سیاسی او در سال ۲۰۰۷، در کمپین راک د وت ایرلند شرکت کرد. ازطرفی در کمپینی برای حقوق افراد بی خانمان حضور داشت.

دوستان کیلین مورفی

در بیوگرافی کیلین مورفی بهتر است بدانید مورفی با چند بازیگر ایرلندی ازجمله کالین فارل، جاناتان ریس میرس و لیام نیسان دوست است.

تام شلبی واقعاً بخشی از زندگی اوست

کیلین مورفی نقش‌های خود را جدی می‌گیرد و اغلب پس از اجرای طولانی مدت در صحنه فیلمبرداری، جدا شدن از شخصیتی که بازی کرده است را دشوار می‌یابد. نقش کیلین مورفی در پیکی بلایندرز یکی از آن موارد است. در سریال، تامی مردی است که هرگز خاموش نمی‌شود و نمی‌خوابد و مسئولیت‌های بزرگی بر دوش اوست. سبک زندگی او خطرناک است، و به نظر می‌رسد این در سطح شخصی با کیلین طنین انداز شده است. او اعتراف می‌کند که پس از گذراندن روزهای زیادی در نقش شلبی، حس می‌کند در خانه با همسرش کمی «تاریک» است و این ثابت می‌کند که مهارت‌های بازیگری او چقدر واضح روی صفحه نمایش به تصویر کشیده می‌شود.

مهناز افشار کی از ایران رفت ؟

نتوانست نقش بتمن را از آن خود کند

Diply گزارش می‌دهد که کیلین مورفی چشم به نقش بتمن بسته بود، اما متأسفانه او برای این نقش اصلی انتخاب نشد. پس از تست بازیگری برای این نقش افسانه‌ای ابرقهرمانی، به نظر می‌رسد مورفی تأثیر ماندگاری را به شیوه‌ای متفاوت از خود به جای گذاشته است. او به عنوان بتمن رد شد، اما در عوض توانست نقش مترسک را در مجموعه فیلم‌های بتمن بازی کند.

از رسانه های اجتماعی استفاده نمی کند

پیکی بلایندرز یکی از پربیننده‌ترین سریال‌های نتفلیکس در تمام دوران است. رکوردها را می‌شکند و طرفدارانی دارد که کاملاً روی شخصیت‌ها متمرکز هستند. موفقیت این نقش و به شهرت رسیدن باورنکردنی بازیگر Cillian Murphy باعث شد میلیون‌ها طرفدار نام او را در شبکه‌های اجتماعی جستجو کنند تا عکس های کیلین مورفی و زندگی شخصی او را ببینند و همگی با دست خالی و ناامید بازگشته‌اند. کیلین مورفی از رسانه‌های اجتماعی استفاده نمی‌کند.

بچه های او با کار او کاملاً ناآشنا هستند

کیلین مورفی پدر مفتخر دو فرزند است با این حال، پسران او تا حد زیادی با کار او ناآشنا هستند. آن‌ها می‌دانند که پدرشان یک بازیگر است، اما برای تماشای نقش‌های بزرگسال او روی پرده، بسیار کوچک هستند. شخصیت‌ها و فیلم های Cillian Murphy معمولا تاریک و خطرناک هستند و وقتی صحبت از تام شلبی می‌شود، کاملاً خشن. بچه‌های کیلین مورفی چند سال فرصت دارند تا بتوانند ببینند پدرشان وقتی از خانه دور است چه می‌کند.

مردی کاملا خانواده دوست است

تفاوت کیلین مورفی با بیشتر پدران مشهور در این است که او از انجام ابتدایی‌ترین کارها و وقت گذرانی در خانه حسابی لذت می‌برد و قبلاً درباره احساسش درباره بازیافت کردن زباله‌ها و گذراندن بخشی از زندگی روزمره کنار خانواده‌اش اظهار نظر کرده است. او افتخار می‌کند که به شدت در زندگی خانوادگی غوطه‌ور است و برای هیچ هدفی از دستیاران یا تیم‌های مدیریتی استفاده نمی‌کند.

او برای رشته حقوق تلاش کرد و شکست خورد

در بیوگرافی کیلین مورفی جالب است بدانید او مقطعی از زندگی خود را به حرفه وکالت اختصاص داد. او به دنبال تحصیلات عالی و یک مسیر شغلی موفق به دانشکده حقوق رفت، اما دیری نگذشت که متوجه شد اصلاً علاقه‌ای به دنیای حقوق ندارد. او کاملاً به سخنرانی و مطالعه بی‌علاقه بود و به این نتیجه رسید که این مسیر، رویای او نیست و به سرعت ترک تحصیل کرد تا موسیقی و بازیگری را دنبال کند.

گیاهخواری را برای نقش Peaky Blinders ترک کرد

برای بیش از 15 سال، کیلین مورفی یک گیاهخوار بود. اما زمانی که نقش خود را در Peaky Blinders بر عهده گرفت این سبک زندگی را کنار گذاشت. تام شلبی بودن به این معنی بود که او باید برای این نقش حجم زیادتری به بدنش می‌داد، بنابراین او به مصرف گوشت به عنوان بخشی از رژیم غذایی خود بازگشت.

هادی حجازی فر و همسرش و ماجرای انتخاب او برای نقش احمد متوسلیان

کیلین مورفی بی دین است

با اینکه بازیگر Cillian Murphy در خانواده‌ای کاتولیک بزرگ شده بود ولی پس از بازی در فیلم «Sunshine»، او یک آتئیست شد و اعتقاد به دیگر دین‌ها را کنار گذاشت.

کیلین مورفی به زندگی عادی علاقه دارد!

ستاره پیکی بلایندرز با وجود شهرت و محبوبیت خود بازهم دوست دارد عادی زندگی کند. او در این باره سخن می‌گوید که دوست دارد هر روز سوار اتوبوس شود، به خرید خانه برود و با مردم برخورد عادی داشته باشد. نظر این بازیگر درباره در بین مردم بودن این است که این کار باعث می‌شود به عنوان یک بازیگر بهتر مردم را بفهمد و درک کند.او طراح مد شخصی ندارد.مشاور رسانه‌ای شخصی ندارد و بدون تشریفات مسافرت می‌کند.

مورفی در مصاحبه ی جدیدی فاش کرد که زیاد بیرون نمی رود و وقتی مردم در مواجهه با او واکنش خاصی ندارند، خوشحال می شود.

این بازیگر با هوادارهایی که هنگام حضورش در مکان های عمومی برای انجام کارهای روزمره ی خود، از او بی اجازه عکس می گیرند هم مشکل زیادی دارد.

کیلین مورفی می گوید: «من همیشه از گپ زدن با آدم ها خوشحال می شوم. چیزی که دوست ندارم کسانی اند که مخفیانه عکس می گیرند که به قول یک نفر مثل یک نیروی آماتور اشتازی [سازمان اطلاعاتی آلمان شرقی] هستند.»

«خیلی حس عجیب و غریبی دارد. پیش آمده که من روی یک تیوب نشستم و مردم شروع کردند به فیلم گرفتن از من.»

«دلم نمی خواهد جزء آن “سلبریتی های طفلی لعنتی” باشم. این چیزی نیست که سعی دارم بگویم. من خیلی خوشحالم و از امتیازاتی که از آن ها برخوردار شده ام راضی هستم. اما فکر می کنم این حضور همیشگی دوربین ها در همه جا چیزی است که باید فکری به حالش کنیم.»

شما در حال مطالعه بیوگرافی کیلین مورفی در بازیگرآنلاین هستید.برای اطلاعات بیشتر با ما تا پایان این مطلب همراه باشید.

تنفر کیلین مورفی از شهرت

مورفی که سال ها است با شهرت خود در کشمکش است، اقرار کرده که گاهی حسی جز شرم و خجالت برایش نداشته است.

او در سال ۲۰۱۹ در مصاحبه ای گفت: «من واقعاً خوش شانس هستم. اما گاهی از آن احساس شرمندگی می کنم. چون من فقط یک بازیگر لعنتی هستم.»

«این همه دکتر و پرستار و آدم هایی هست که کار می کنند. من با شهرتم درگیر هستم. منظورم این است که به بازیگرها بیش از حد پول می دهند.»

«پول درآوردن وقتی جوان هستی و از بی پولی درمی آیی خیلی خوب است، ولی حس گناه فوراً به سراغ من می آید و با خودم می گویم که همه ی این ها اشتباه است و لیاقتش را ندارم. و واقعاً هم همین گونه است.»

چرا مهراوه شریفی نیا طرفدار پرسپولیس است؟

او نقش هایش را کاملا گزینش شده انتخاب می‌ کند

بازیگران زیادی را می‌بینیم که آثار ضعیفی در کارنامه خود دارند. اما با توجه به استایل بازیگری کیلین مورفی درمی‌یابیم که او در تمام نقش هایش قوی عمل کرده است‌. این موفقیت او به دلیل انتخاب های گزینش شده اش است. کیلین مورفی معمولا به راحتی نقشی را انتخاب نمی‌کند. او در این باره می‌گوید یا یک نقش را انتخاب نمی‌کنم یا اگر انتخاب کردم به بهترین شکل بر آن تمرکز خواهم کرد‌.

شروع فعالیت هنری کیلین مورفی

در ادامه ی بیوگرافی کیلین مورفی میرسیم به فعالیت هنری او. در سپتامبر 1996، او به عنوان یک بازیگر حرفه‌ای در نمایش خوک‌های دیسکو (Disco Pigs) برای اولین بار بازی کرد. اجرای کیلین مورفی مورد توجه منتقدان قرار گرفت و او همچنان به تقویت مهارت‌های خود برای به تصویر کشیدن شخصیت‌های جالب یکی پس از دیگری در صحنه تئاتر دوبلین و لندن ادامه داد.

به زودی، پیشنهادهای فیلم شروع به سرازیر شدن کردند. حدود یک سال بعد، بازیگر Cillian Murphy در فیلم کوتاه Quando ساخته دکلن رکس (Declan Recks) بازی کرد.

در سال 1999، او در اولین فیلم بلند خود آفتاب سوختگی (Sunburn) در کنار پالوما بائزا (Paloma Baeza) و سیناد کینان (Sinead Keenan) بازی کرد.این بازی برجسته به پیشرفتی عالی برای “کیلین مورفی” تبدیل شد. از این نقطه بود که بیشتر در صحنه فیلمبرداری ظاهر می شد و کمتر به بازی در تئاتر می پرداخت.

بازیگر جوان چشم آبی نقش جدیدی در فیلم ملودارماتیک “لبه تیغ” (On the Edge) به دست آورد. این فیلم داستان مردی جوان به نام “جاناتان” را روایت می کند که تصمیم به خودکشی می گیرد.

کیلین مورفی در فیلم لبه تیغ
کیلین مورفی در فیلم لبه تیغ

در سال 2001 “کیلین مورفی” برای اولین بار تلاش کرد تا نمایش نامه ای بنویسد. این بازیگر نمایشنامه ای کمدی درباره نگهبانان نوشت که در آن خودش به عنوان نقش اصلی بازی کرد.این فیلم در جشنواره فیلم ادینبورگ نمایش داده شد و نظرات مثبت زیادی دریافت کرد.

در همان سال 2001، کارگردان “کریستن شریدان”به “کیلین مورفی” پیشنهاد کرد تا در فیلم نمایش “خوک های مست” بازی کند. او نه تنها قبول کرد که در این فیلم بازی کند، بلکه یک موسیقی متن نیز برای این فیلم ساخت.

نقل مکان کیلین مورفی به لندن

در بیوگرافی کیلین مورفی آمده است:مورفی سال 2001 در 21 سالگی برای گسترش فعالیت هایش به لندن مهاجرت کرد و در آن زمان موفق به بازی در مینی سریال انگلیسی راه و رسم زندگی ما The Way We Live Now شد

درخشش کیلین مورفی در فیلم آخرالزمانی

“مورفی” خیلی زود در مینی سریال “مسیری که انتخاب کردیم” (The Roads We Take) دعوت شد. این فیلم نقطه عطفی برای حرفه او بود و در شبکه BBC پخش شد. اگرچه “مورفی” به عنوان یک بازیگر ایرلندی باید سخت روی لهجه انگلیسی خود کار می کرد تا در نقش رمانتیک یک اشراف زاده بازی می کرد.

هر آنچه درباره سریال زخم کاری می دانیم؛ از داستان تا بازیگران و تصاویر

این مجموعه بسیار موفقیت ‌آمیز بود، و این بازیگر دور تر از مرز ایرلند شناخته شد. به احتمال زیاد، این نقش او بود که کارگردان مشهور “دنی بویل” را واداشت تا “کیلین مورفی” را برای بازی در فیلم مهیج “28 روز بعد” (28 Days Later) دعوت کند.

این فیلم وقتی منتشر شد، بیش از 80 میلیون دلار فروش رفت و تبدیل به قدمی بزرگ در راه پیشرفت این بازیگر شد. پس از ظاهر شدن او در این فیلم، “کیلین” به هالیوود دعوت شد. فیلم کمدی سیاه “اینترمیشن” (Intermission) از تمام سوابق سینمایی او در ایرلند برجسته تر بود.فیلم ترسناک علمی تخیلی و پسا آخرالزمانی کارگردان دنی بویل (Danny Boyle) که با بودجه 8 میلیون دلاری ساخته شد و 84.7 میلیون دلار در باکس آفیس به‌دست آورد و این فیلم، آغازی بود برای تبدیل شدن بازیگر Cillian Murphy به یکی از محبوب‌ترین ستاره‌های دنیا.

عملکرد او در این فیلم باعث شد کیلین مورفی در جشنواره MTV Movie Awards در سال 2004 برنده جایزه بهترین بازیگر تازه وارد شود

کیلین مورفی در فیلم 28 روز بعد
کیلین مورفی در فیلم 28 روز بعد

حضور کیلین مورفی در تئاتر

در سال 2003 “کیلین مورفی” دوباره روی صحنه تئاتر ظاهر شد. این بازیگر نقش کنستانتین در نمایش “مرغ دریایی” چخوف را بازی کرد. این نمایش توسط “پیتر ستین” اجرا شد. کارگردان بازیگرانی را که در این نمایشنامه دخیل بودند را تشویق کرد تا برای دیدن محل زندگی “آنتوان پلوویچ چخوف” به ملیکوو در روسیه بروند. به این ترتیب آن‌ ها موفق شدند شخصیت خود را بهتر درک کنند. این نمایش موفقیت بزرگی به دست آورد و در سال 2003 در جشنواره معتبر ادینبورگ به نمایش گذاشته شد.

ورود کیلین مورفی به هالیوود

کیلین مورفی سال 2003 با نقش مکمل در فیلم «کوهستان سرد» وارد هالیوود شد

در همان سال “کیلین مورفی” به عنوان یک قصاب در صحنه سینما ظاهر شد. او در فیلم “دختری با گوشواره مروارید” (Girl with a Pearl Earring) این نقش را ایفا کرد. تنها مشکل او اینجا بود که او گیاهخوار بود. به همین خاطر این فیلم تجربه ای چالش برانگیز برای این بازیگر ایرلندی بود، چون باید در کشتارگاه می ماند تا با نقش خود ارتباط برقرار کند.

شهرت کیلین مورفی

مورفی در سال 2005 وقتی 30 ساله بود بعنوان نقش «بتمن» به کریستوفر نولان برای فیلم بتمن معرفی شد اما شرایط بدنی اش برا یک ابر قهرمان تایید نشد

نولان (کارگردان) اما تحت تاثیر استعداد مورفی قرار گرفت و به وی نقش دکتر کرین را اعطا کرد که سال 2008 و 2012 در سری های بعدی بتمن هم حضور داشت

کیلین مورفی در فیلم بتمن آغاز می کند
کیلین مورفی در فیلم بتمن آغاز می کند

در این فیلم کریستین بیل نقش اصلی را برعهده داشت و هیث لجر نقش ضد قهرمان را ایفا می کرد. بعدها “مورفی” در فیلم های “شوالیه تاریکی” (The Dark Knight) و “شوالیه تاریکی بر می خیزد” (The Dark Knight Rises) ایفای نقش کرد.

زندگینامه و بیوگرافی حامد بهداد ، از عکاسی و خوانندگی تا ستاره شدن

فیلم مهیج “چشم قرمز” (Red Eye) نیز موفق بود. در این فیلم مهیج، “مورفی” نقش “جکسون ریپر” یک جنایتکار واقعی با ظاهری فرشته گونه را بازی کرد. “ریچل مک آدامز” همبازی “کیلین” در این فیلم بود. پس از بازی در چند نقش منفی نقش “شرور ایده آل” به او رسید.

منتقدین مهارت مورفی را تحسین کردند و او را دارای ظاهری فرشته مانند توصیف کردند که به راحتی میتواند شوم باشد ، او سپس سال 2006 جایزه بهترین ایفای نقش شرور را در جشنواره ی MTV بدست آورد.

کیلین مورفی در فیلم Red Eye
کیلین مورفی در فیلم Red Eye

ایفای نقش تراجنسیتی کیلین مورفی

“مورفی” تصمیم گرفت وضعیت را تغییر دهد و در فیلم “صبحانه در پلوتون” (Breakfast on Pluto) بازی کرد و طرفدارنش او را در نقش “پاتریک باردن” که یک فرد تراجنسیتی است می بینند. با بازی در این کار، او به برچسب نقش های ضد قهرمانیش پایان داد. علاوه بر این، شخصیت “باردن”، موج جدیدی از محبوبیت او را اضافه کرد: “مورفی” برای بازی در این نقش نامزد جایزه گلدن گلوب و برنده جایزه فیلم های ایرلندی و آکادمی تلوزیون شد. منتقدان این نقش او را از بهترین نقش ها در دوران حرفه او می دانند و در کنار این، نقش او در “بادی که کشتزار جو را تکان می دهد” (The Wind That Shakes the Barley) را نیز تحسین می کنند. این نمایش تاریخی، جنگ مردم ایرلندی برای آزادی را روایت می کند. جالب است که فیلمبرداری این فیلم در کونتی کورک که محل زندگی “کیلین” بود، صورت گرفته است.

او برای دریافت نقش بادی که کشتزار جو را تکان می دهد 6 بار تست داد و ایفای آن را افتخار خود دانست

فیلم سینمایی «صبحانه در پلوتون» (Breakfast on Pluto) با بازی کیلین مورفی
فیلم سینمایی «صبحانه در پلوتون» (Breakfast on Pluto) با بازی کیلین مورفی

سال 2007 برای این بازیگر سالی پر از موفقیت و نقش های برجسته بود. در این سال بود که فیلم مهیج “آفتاب” (Sunshine) منتشر شد. در این فیلم، “مورفی” به عنوان شخصیت یک فرد فیزیکدان که در حال نجات دادن سیاره بود، ظاهر می شود. در حالیکه او برای آماده سازی این نقش برای مدتی طولانی با فیزیکدان ها و دانشمندان در آزمایشگاه ژنو مصاحبه کرد.

کیلین مورفی در فیلم آفتاب
کیلین مورفی در فیلم آفتاب

همچنین در سال 2007، دو فیلم رمانتیک منتشر شدند- کمدی “کارآگاهان حواس جمع” (Watching Detectives) و ملودراماتیک “لبه عشق” (The Edge of Love). این فیلم ملودراماتیک درباره رابطه مشکل ساز بین دو زوج متاهل است. در این فیلم، “سیه نا میلر” و کیرا نایتلی به همراه “کیلین” ایفای نقش کردند. این فیلم هم در بین منتقدان و هم برای تماشاچیان موفق بود.

فیلم مهیج “طاووس” (Peacock) که این بازیگر در آن با “سوزان سارادون” بازی کرد، به پروژه ای برجسته در سال 2010 تبدیل شد. “مورفی” در نقش “جان”، دارای شخصیت منشعب است که پس از مرگ مادرش لباس زنانه می پوشد و خود را با نام “اما” به دیگران معرفی می کند. این دروغ ها این قهرمان را به قتل وا می دارد.

بازی کیلین مورفی در فیلم Inception

در همان سال، “مورفی” در پروژه بعدی “کریستوفر نولان” شرکت کرد: فیلم “تلقین” (Inception) که در آن لئوناردو دی کاپریو نقش اصلی فیلم را به عهده داشت. این فیلم حدود 800 میلیون دلار خرج داشت و به عنوان یکی از بهترین فیلم ها شناخته شد. “مورفی” نقش رئیس یک شرکت مالی قدرتمند به نام “رابرت فیشر” را که هدف جاسوسی به نام “کاب” شده، ایفا می کند.

سیر تا پیاز زندگی یوسف صیادی و تصاویر خانواده اش
لئوناردو دی‌کاپریو, الن پیج, جوزف گوردون لویت, تام هاردی, کِن واتانابه, کیلین مورفی و دیلیپ رائو در نمایی از فیلم « تلقین‌ »
لئوناردو دی‌کاپریو, الن پیج, جوزف گوردون لویت, تام هاردی, کِن واتانابه, کیلین مورفی و دیلیپ رائو در نمایی از فیلم « تلقین‌ »

“کیلین” در فیلم زیبای “در زمان” (In Time) به عنوان نقش منفی مامور زمان، “ریموند لئون”، ایفای نقش کرد. او به دولت خدمت می کند آن هم در جایی که زمان تنها ارز موجود است. “جاستین تیمبرلک” نیز در این فیلم بازی می کند.

فیلم درام مهیج “پناهگاه” (Retreat) امتیازهای بالایی کسب کرد. در این فیلم “کیلین مورفی” با “تندی نیوتون” و “جیمی بل” بازی کرد و نقش شخصیتی را برعهده دارد که به طور تصادفی از حمله یک ویروس مرگبار جان سالم به در برد.

کیلین مورفی در فیلم پناهگاه
کیلین مورفی در فیلم پناهگاه

تجربه ی کار کیلین مورفی با دنیرو

در 2012 در فیلم دیگری ایفای نقش کرد که به یکی دیگر از فیلم های پرفروش تبدیل شد. این فیلم، فیلمی مهیج به نام “چراغ های قرمز” (Red Lights) بود که در آن نقش “تام باکلی” فیزیکدان را بازی کرد. بازیگران هالیوود “سیگورنی ویور” و رابرت دنیرو از بازیگران مقابل این بازیگر ایرلندی بودند.

او کار با دنیرو را یکی از ترسناک ترین لحظات در زندگی حرفه ای خود دانست

او بعدها اظهار داشت: مهم نیست چقدر حرفه ای باشی، زمانیکه دنیرو شروع به بازی میکند دیگر هیچکس و هیچ چیز به چشم نمی آید!

در سال ۲۰۲۰، او در رتبهٔ ۱۲ فهرست بزرگترین بازیگران فیلم ایرلندی مجلهٔ آیریش تایمز قرار گرفت. او با ایونه مک‌گینس، هنرمند تجسمی ایرلندی ازدواج کرده‌است و دو فرزند دارد.

کیلین مورفی در سریال پیکی بلایندرز

“کیلین” در سال 2013 تهیه کنندگی سریال جنایی “پیکی بلایندرز” (peaky blinders) را بر عهده گرفت و نقش اصلی آن- رئیس گروه گنگستران “توماس شلبی”- را نیز بر عهده گرفت. این سریال گانگستری به داستان مخالفت گروه تبهکاری “شلبی” و پلیس بریتانیا که توسط بازرس “چستر کمپل” (سم نیل) رهبری می شوند، می پردازد. این رویدادها در بریتانیای کبیر و در طول سال‌ های پس از جنگ رخ می ‌دهند.

کیلین مورفی در سریال پیکی بلایندرز
کیلین مورفی در سریال پیکی بلایندرز
کیلین مورفی در سریال پیکی بلایندرز
کیلین مورفی در سریال پیکی بلایندرز

در زیر شما ویدئویی کوتاه از یکی از محبوب ترین سکانس های سریال جذاب پیکی بلایندرز را خواهید دید:

در بیوگرافی کیلین مورفی میخوانیم : در سال 2016 “کیلین مورفی” و “جیمی درنان” در فیلم “انتروپوید” (Anthropoid) به عنوان نیروهای اهل چکوسلواکی “جوزف گابیک” و “جان کابیس” ایفای نقش کردند. این شخصیت ها به دنبال راهی برای به قتل رساندن سیاستمدار سومین ریش – راینهارد هایدریش هستند. در اواخر پاییز، در فیلم “شلیک آزاد” (Free Fire) ساخته “بن ویتلی” به ایفای نقش پرداخت.

در جولای 2017 فیلم “دانکرک” (Dunkirk) منتشر شد که در آن تام هاردی در نقش اول، و “کیلین مورفی” نقش یک سرباز را بازی می کرد. این فیلم، فعالیت نظامی را نشان می دهد که در ابتدای جنگ جهانی دوم رخ داد.

فیلم ابلق ؛ جدیدترین اثر نرگس آبیار با حضور درخشان الناز شاکردوست
مارک رایلنس و کیلین مورفی در فیلم «دانکرک»(Dunkirk)
مارک رایلنس و کیلین مورفی در فیلم «دانکرک»(Dunkirk)

در بیوگرافی کیلین مورفی بهتر است بدانید در حال حاضر، این بازیگر در چند فیلم سینمایی بازی کرده است، از جمله Wayfaring Strangers و “دو پرنده در شنا” (At Swim – Two – Birds).

کیلین مورفی در اسپین آف پیکی بلایندرز

چند ماه پیش فصل ششم و آخرین فصل پیکی بلایندرز پخش شد و مخاطبان از تمام شدن این سریال غمگین بودند. اما حالا خبر خوش اسپین آف جدید این سریال خوش ساخت را می‌دهیم. استیون نایت نویسنده پیکی بلایندرز اعلام کرد، فیلمی درباره جنگ جهانی دوم ساخته خواهد شد و تامی شلبی در آن حضور خواهد داشت.

از طرف دیگر، کیلین مورفی اعلام کرد از این‌که برای توماس شلبی اسپین آفی وجود خواهد داشت هیجان زده است. اما فعلا فیلم‌نامه ای به اون نشان داده نشده است و فکر می‌کند که تیم پیکی بلایندرز فعلا نیاز به استراحت دارند.

لیست آثار هنری کیلین مورفی

در ادامه بیوگرافی کیلین مورفی باید بگوییم در جدول‌های جداگانه می‌توانید فهرست آثاری که او در آنها به هنرنمایی پرداخته است را مشاهده کنید.

فیلم های کیلین مورفی

سالعنوانتوضیحات
۱۹۹۷کواندوفیلم کوتاه
۱۹۹۸داستان سوئیتی بارت
۱۹۹۹خروجفیلم کوتاه
آفتاب‌سوختگی
در دره مرگفیلم کوتاه
سنگر
۲۰۰۰سقوط فیلینفیلم کوتاه
مرد چند کلمه‌ایفیلم کوتاه
۲۰۰۱روی لبه
چگونه هری درخت شد
دیسکوی خوک‌ها
نگهبانانفیلم کوتاه
۲۰۰۲۲۸ روز بعد
۲۰۰۳وقفه
دختری با گوشواره مروارید
کوهستان سرد
زونادفیلم کوتاه
۲۰۰۵بتمن آغاز می‌کند
چشم قرمز
صبحانه در پلوتون
۲۰۰۶شهر خاموشفیلم کوتاه
بادی که کشتزار جو را تکان می‌دهد
۲۰۰۷آفتاب
تماشای کارآگاهان
۲۰۰۸شوالیه تاریکیحضور افتخاری
لبه عشق
متزلزلانمستند
۲۰۰۹پاداش پریر
آبفیلم کوتاه
۲۰۱۰طاووس
هیپی هیپی شیکمنتشر نشد
سرآغاز
ترون: میراثحضور افتخاری ذکرنشده
۲۰۱۱عقب‌نشینی
سر وقت
۲۰۱۲چراغ‌های قرمز
شکسته
شوالیه تاریکی برمی‌خیزدحضور افتخاری
۲۰۱۳هریت و کبریتفیلم کوتاه
۲۰۱۴اوج
تعالی
اهل کوهستانفیلم کوتاه
۲۰۱۵در دل دریا
۲۰۱۶انتروپوید
آتش آزاد
۲۰۱۷مهمانی
دانکرک
۲۰۱۸فصل بزهکاری
پالتوفیلم کوتاه
۲۰۱۹آنا
۲۰۲۱یک مکان ساکت: بخش ۲
همه این زمان‌های غیر واقعیفیلم کوتاه
۲۰۲۳اوپنهایمر
TBAپادشاهی کنسوکهصدا

آثار تلویزیونی کیلین مورفی

سالعنواننقشتوضیحات
۲۰۰۱راه و رسم زندگی ماPaul Montague۴ قسمت
۲۰۱۳–۲۰۲۲پیکی بلایندرزThomas Shelbyنقش اصلی؛ همچنین تهیه‌کنندهٔ اجرایی
۲۰۱۵Atlantic: The Wildest Ocean on Earthگوینده۳ قسمت
۲۰۱۹The Irish Revolution۳ قسمت
۲۰۲۰Fight for First: Excel Esports۵ قسمت

جوایز و افتخارات کیلین مورفی

سالکارجایزهنتیجه
۲۰۰۲دیسکو خوک‌هاجایزه جشنواره فیلمindependent ourense برای بهترین بازیگر نقش مکمل مردبرنده
۲۰۰۳۲۸ روز بعدجایزه امپایر بهترین تازه‌واردنامزدشده
۲۰۰۳دیسکو خوک‌هاجایزه فیلم و تلویزیون ایرلندی برای بهترین بازیگر نقش اصلی فیلمنامزدشده
۲۰۰۴۲۸ روز بعدجایزه سینمایی ام تی وی برای دستیابی به بهترین عملکردنامزدشده
۲۰۰۵بتمن آغاز می‌کندجایزه فیلم و تلویزیون ایرلندی برای بهترین بازیگر نقش مکمل مردنامزدشده
۲۰۰۵چشم قرمزجایزه فیلم و تلویزیون ایرلندی برای بهترین بازیگر نقش اول مردنامزدشده
۲۰۰۵صبحانه در پلوتونجایزه ستلایت برای بازیگر برجسته در فیلم کمدی و موزیکالنامزدشده
۲۰۰۶بتمن آغاز می‌کندجایزه انجمن منتقدان فیلم لندن برای بازیگر حمایت کننده سال بریتانیانامزدشده
۲۰۰۶صبحانه در پلوتونجایزه گلدن گلوب برای بهترین بازیگر نقش اصلی و کمدینامزدشده
۲۰۰۶چشم قرمزجایزه ساترن برای بهترین بازیگر نقش مکمل مردنامزدشده
۲۰۰۶صبحانه در پلوتونجوایز فیلم اروپا برای بهترین بازیگر نقش اول مردنامزدشده
۲۰۰۶بادی که کشتزار جو را تکان می‌دهدجوایز فیلم اروپا برای بهترین بازیگر نقش اول مردنامزدشده
۲۰۰۶بادی که کشتزار جو را تکان می‌دهدجایزه مستقل فیلم بریتانیانامزدشده
۲۰۰۶بادی که کشتزار جو را تکان می‌دهدجایزه انجمن منتقدان فیلم دوبلین برای بهترین بازیگر نقش اول مردنامزدشده
۲۰۰۶بادی که کشتزار جو را تکان می‌دهدجایزه GQ انگلستان-بازیگر سالبرنده
۲۰۰۶بادی که کشتزار جو را تکان می‌دهدجایزه بهترین ستاره نو ظهور -جوایز بفتانامزدشده
۲۰۰۷صبحانه در پلوتونجایزه فیلم و تلویزیون ایرلندی برای بهترین بازیگر نقش اصلیبرنده
۲۰۰۸آفتابجایزه مستقل فیلم بریتانیا برای بهترین بازیگر نقش مکمل یک فیلم مستقل بریتانیانامزدشده
۲۰۰۸آفتابجایزه فیلم و تلویزیون ایرلندی برای بهترین بازیگر نقش اصلینامزدشده
۲۰۱۰تلقینجایزه بهترین گروه از انجمن منتقدان واشینگتن دی.سینامزدشده
۲۰۱۰پاداش پریرجایزه فیلم و تلویزیون ایرلندی برای بازیگر نقش اول فیلمنامزدشده
۲۰۱۲mistermanجایزه تئاتر تایمز ایرلندی برای بهترین بازیگر نقش مکملبرنده
۲۰۱۲mistermanجایزه انجمن درام برای نمایش برجسته یک‌نفرهبرنده
۲۰۱۲شکستهجایزه مستقل فیلم بریتانیا برای بهترین بازیگر نقش مکمل مردنامزدشده
۲۰۱۵پیکی بلایندرزجایزه فیلم و تلویزیون ایرلندی برای بهترین بازیگر نقش اول در نمایشنامهنامزدشده
۲۰۱۵پیکی بلایندرزجایزه تلویزیون ملی NTA برای بهترین اجرای درامنامزدشده
۲۰۱۷انتروپویدجایزهٔ شیر چک برای بهترین بازیگر نقش اصلینامزدشده
۲۰۱۸پیکی بلایندرزجایزه فیلم و تلویزیون ایرلندی برای بهترین بازیگر نقش اصلی در درامبرنده
۲۰۲۰پیکی بلایندرزجایزه تلویزیون ملی NTA برای بهترین اجرای درامبرنده
سفری شگفت‌انگیز به آینده ایران با «اسپینجر»

صفحه اینستاگرام کیلین مورفی

اگر دنبال پیج اصلی کیلین مورفی در اینستاگرام هستید باید بگوییم که کیلین مورفی هیچ اکانت شخصی اینستاگرامی ندارد و تنها راه برای آشنایی بیشتر با بیوگرافی کیلین مورفی و دنبال کردن پیج او صفحات فیلم و سریال‌هایش و پیج‌هایی است که طرفدارانش برای او ساخته‌اند. پس اگر فکر می‌کنید اینستاگرام کیلین مورفی را دنبال کرده‌اید چون بیش از یک میلیون دنبال کننده دارد باید بگوییم آن صفحات نیز صرفا پیج طرفداران کیلین مورفی یا پیج اصلی تامی شلبی است.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا