اخبار بازیگرانبازیگران خارجیبازیگران زنبازیگران مردبازیگران هالیوودسریال خارجی

سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت

سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت تا تابستان 2022 از کمپانی آمازون و شبکه پرایم ویدیو منتشر خواهد شد. این سریال با بودجه بسیار سنگین از پرهزینه ترین سریال های تاریخ سینما خواهد بود.
اینجا فهرستی از همه جزئیات و نکاتی را که باید درباره سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت بدانید گردآوری کرده‌ایم.

داستان سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت در چه زمانی است؟

داستان سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت، به هزاران سال پیش از فیلم‌های ارباب حلقه‌ها و هابیت و دوره دوم دنیای جی آر آر مارتین باز می‌گردد.

سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت چند فصل دارد؟

سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت دارای پنج فصل خواهد بود. همچنین لازم به ذکر است که فصل اول این سریال در 8 اپیزود ساخته خواهد شد.

مشخصات سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت

نام فیلمارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت The Lord of The Rings: Rings of Power
ژانرداستان اکشن
داستان ماجراجویی
فانتزی
بر پایهٔارباب حلقه‌ها اثر جی. آر. آر. تالکین
توسعه‌دهندهجی.دی. پین و پاتریک مک‌کی
کشور سازندهایالات متحده
زبان اصلیانگلیسی
تهیه‌کننده‌های اجراییجی.دی. پین
پاتریک مک‌کی
لیندسی وبر
کالوم گرینی
خوان آنتونیو بایونا
بلن آتینزا
جاستین دوبل
جیسون کیهیل
جنیفر هاتچیسون
بروس ریچموند
شارون تال ایگوادو
مکان‌های تولیدنیوزیلند و بریتانیا
تولیدکننده‌هاآمازون استودیوز
Tolkien Estate
Tolkien Trust
انتشارات هارپرکالینز
نیو لاین سینما
توزیع‌کنندهآمازون استودیوز
شبکهٔ اصلیپرایم ویدئو
زمان پخشسپتامبر ۲۰۲۲ (شهریور ۱۴۰۱)

سریال ارباب حلقه ها

معرفی سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت

سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت (به انگلیسی: The Lord of The Rings: Rings of Power) یک مجموعه تلویزیونی آمریکایی رو به انتشار است که توسط جی.دی. پین و پاتریک مک‌کی برای سرویس استریم پرایم ویدئو آمازون ساخته خواهد شد.ماجرای سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت یکی از بی‌شمار داستان‌های جذاب و مهیج نهفته در دل مجموعه کتاب‌های «ارباب حلقه‌ها (The Lord of the Rings)» است.

این مجموعه بر پایهٔ رمان ارباب حلقه‌ها نوشتهٔ جی. آر. آر. تالکین در حال ساخت است و از پرهزینه ترین سریال های تاریخ است چرا که با بودجه 465 میلیون دلاری تولید شده و به گفته کمپانی آمازون، انتظار می‌رود که حداقل 1 میلیارد دلار هزینه تولید این سریال خاص، محبوب و جذاب، در ژانر علمی تخیلی، فانتزی، ماجراجویی و اکشن شود.

پاتریک مک کی (Patrick McKay) و جان دی پین (John D. Payne) خالقان اصلی سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت هستند. این سریال جذاب با داستانی هزاران سال پیش از فیلم سینمایی ارباب حلقه‌ها توسط تیم کارگردانی سه نفره و تیم نویسندگان چندین نفره بر اساس کتاب رمان پرداخته شده است.

در ماه‌های اخیر، ۲۰ بازیگر جدید به این پروژه پیوسته‌اند و TheOneRing.net خلاصه‌ای از سریال منتشر کرد. طبق خلاصه منتشر شده، لوکیشن‌های سریال، جزیره نومنور، کوهستان مه‌آلود و جنگل‌های لیندون (پایتخت الف‌ها) را شامل می‌شوند. داستان در عصر دوم تالکین، هزاران سال قبل از رخدادهای هابیت، اتفاق می‌افتد.

هنگامی که خبر ساخت این سریال آمازون نخستین‌بار مطرح شد، این فرض وجود داشت که مانند فیلم‌ها با یک بازگویی از کتاب‌های ارباب حلقه‌ها روبه‌رو خواهیم بود. اما پس از آن در ماه مارس تایید شد که این سریال در واقع یک مجموعه پیش‌درآمد خواهد بود. همچنین شایعاتی مبنی بر اینکه تمرکز سریال روی آراگورن جوان خواهد بود، به گوش می‌رسید. کاراکتری که در سه‌گانه جکسون، ویگو مورتنسن نقش او را ایفا می‌کرد. با این‌حال، پیش از آنکه این خبر به صورت رسمی تایید بشود، نقشه‌های سرزمین میانی -که صفحه رسمی توییتر آمازون ارباب حلقه‌ها منتشر کره بود- سرزمین‌هایی را نشان می‌داد که مدت‌ها قبل از دوران شخصیت‌ها، وجود داشته‌اند. اگرچه این نقشه، جزیره نومنور، خانه اجداد آراگورن را نمایش می‌دهد. بنابراین داستان این سریال آمازون، در عصر دوم سرزمین میانی پیش از وقایع رمان و فیلم‌های ارباب حلقه‌ها اتفاق می‌افتد.

بد نیست بدانید سه‌گانه رمان و فیلم هابیت و ارباب حلقه‌ها هزاران سال پس از عصر دوم، در اواخر عصر سوم، اتفاق می‌افتند. از سوی دیگر، عصر دوم، زمانی است که سائورون، حلقه یگانه را برای حکومت بر سایر حلقه‌های قدرت ایجاد کرد. اسمیگل در حالی حلقه را به صورت اتفاقی پیدا کرد که بیش از ۲۰۰۰ سال از گم شدن آن گذشته بود. شاید به این فکر ‌کنید که این سریال که در عصر دوم اتفاق می‌افتد قرار است چه دامنه زمانی‌ای را پوشش بدهد. در پاسخ باید اشاره کنیم که عصر دوم ۳۴۴۱ سال را در برمی‌گیرد.

نقشه دنیای سریال ارباب حلقه ها

آمازون در نوامبر ۲۰۱۷ حقوق تلویزیونی ارباب حلقه‌ها را به مبلغ ۲۵۰ میلیون دلار خرید و تعهد تولید پنج فصل را به ارزش حداقل ۱ میلیارد دلار بر عهده گرفت. این امر آن را پرهزینه‌ترین مجموعه تلویزیونی می‌کند که تا به حال ساخته شده‌است. پین و مک‌کی برای توسعه سریال در ژوئیه ۲۰۱۸ استخدام شدند و سایر تیم سازنده یک سال بعد اعلام شدند. انتخاب گروه بازیگران در سراسر جهان انجام شد.

فیلم‌برداری در فوریه ۲۰۲۰ در اوکلند نیوزلند آغاز شد. پس از مذاکرات بین آمازون و دولت نیوزلند اطمینان حاصل شد که این سریال می‌تواند در کشوری که سه‌گانه فیلم در آن ساخته شده‌است، تولید شود. توسعهٔ مجموعه در مارس به دلیل همه‌گیری کووید-۱۹ متوقف شد، اما در سپتامبر، پیش از پایان در اوت ۲۰۲۱ از سر گرفته شد.

انتظار می‌رود اولین فصل هشت قسمتی در ۲ سپتامبر ۲۰۲۲ در پرایم ویدئو نمایش داده شود. ساخت فصل دوم به‌طور رسمی در نوامبر ۲۰۱۹ سفارش داده شد. در اوت ۲۰۲۱ آمازون اعلام کرد که فیلم‌برداری سری دوم را به بریتانیا منتقل می‌کند؛ یکی از مکان‌هایی که گفته می‌شود منبع الهام تالکین برای سرزمین میانه بوده‌است.

کاهش وزن باور نکردنی 22 کیلویی باران کوثری برای یک فیلم

معرفی سریال ارباب حلقه ها: حلقه های قدرت 2022

رده ی سنی سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت

PG-13 | تماشای این فیلم برای افراد زیر 13 سال مناسب نیست!

بودجه و هزینه ساخت سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت

همانطور که گفتیم فصل اول سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت به عنوان پرهزینه‌ترین فصل یک سریال تلویزیونی تا به امروز شناخته می‌شود. بودجه فصل اول ۴۶۵ میلیون دلار تخمین زده می‌شود. جنیفر سالک، رئیس آمازون استودیوز، در مه سال ۲۰۲۱ اعلام کرد که کاملا مطمئن است این سریال آنقدر مخاطب جذب خواهد کرد که ارزش هزینه کردن داشته باشد.

به گفته نشریه‌ نیوزلندی Stuff اعتبار مالیاتی ۱۶۰ میلیون دلاری برای فیلمبرداری در نیوزلند به سریال پرداخت شده است. این عدد یعنی تخمین زده می‌شود برای دریافت اعتبار مالیاتی به این میزان، بودجه سریال نیم میلیارد دلار آمریکا باشد. بد نیست بدانید سریال بازی تاج و تخت ۹۰ میلیون دلار و هر قسمت حدودا ۱۵ میلیون دلار تخمین زده شده بود! اختلاف را دارید؟

در سال ۲۰۱۷، زمانی که گزارش شد آمازون حقوق ارباب حلقه‌ها را خریداری کرده است -در رقابت با نتفلیکس-، رقمی که برای فروش ارائه شد، ۲۵۰ میلیون دلار بود. این رقم به تنهایی آن را به گران‌ترین سریال تاریخ تلویزیون تبدیل کرد. اما بعدتر، هالیوود ریپورتر گزارش داد که کل سریال به دلیل مخارج تولید (بازیگران، تهیه‌کنندگان، جلوه‌های بصری و غیره)، بیش‌تر از یک میلیارد دلار هزینه خواهد داشت. برای مقایسه، سه گانه پیتر جکسون در سراسر جهان ۲۰۹۲ میلیارد دلار فروخت، در حالی‌که مجموع بودجه هر ۳ فیلم ۲۸۱ میلیون دلار بود.

سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت چند فصل دارد؟

قرارداد ۲۵۰ میلیون دلاری حقوق ارباب حلقه‌ها، برای ساخت پنج فصل خریداری شده است. علاوه بر این، این پنج فصل تضمین شده باید حداقل یک داستان کامل را از ابتدا تا انتها ضمانت کند، هرچند بسته به موفقیت سریال، همیشه احتمال ساخت فصل‌های بیش‌تری وجود دارد. همچنین این قرارداد، اجازه ساخت اسپین‌آف‌های بالقوه از سریال را داده است که می‌تواند به معنای فراتر رفتن از این اقتباس باشد. ددلاین در نوامبر ۲۰۱۹ تایید کرد که آمازون به صورت رسمی فصل دوم سریال را سفارش داده است که از قبل در دست ساخت بود. بر اساس این گزارش، تمدید رسمی زودهنگام به این معنی است که زمان انتظار کوتاه‌تری بین انتشار دو فصل اول وجود خواهد داشت.

هرچند این سریال ممکن است هرگز از عصر میانی خارج نشود – که باز هم ۳۴۴۱ سال طول می‌کشد و بنابراین کار زیادی با آن دارد ، زیرا به گفته تام شیپی، پژوهشگر و تالکین‌شناس و مشاور سریال ارباب حلقه‌ها، بنیاد جی. آر. آر. تالکین از اعطای مجوز به آمازون برای فیلمبرداری غیر از عصر دوم، امنتاع کرده است تا تاریخچه اسکلت اصلی عصر سوم را تغییر ندهد.

شیپی در این مورد توضیح می‌دهد: «اما می‌توانید شخصیت‌های جدیدی اضافه کنید و سوالات زیادی بپرسید. مانند اینکه سائورون در این بین چه کرده است؟‌ بعد از شکست مورگوت کجا بوده؟ از لحاظ تئوری آمازون می‌تواند به این سوالات پاسخ بدهد، زیرا تالکین به آن‌ها جواب نداده است. اما این‌ها نباید با چیزهایی که تالکین گفته مغایرت داشته باشد. این مسئله‌ای است که آمازون باید مراقب آن باشد. آمازون باید نسبت به این موضوع وفادار بماند. تغییر حد و حدوی که تالکین ایجاد کرده غیرممکن است. همه چیز باید تالکینی باقی بماند».

فصل اول سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت چند قسمت خواهد داشت؟

در حال حاضر بنا به اطلاعاتی که داریم می‌دانیم آمازون استودیوز تصمیم دارد فصل اول سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت را در ۸ قسمت پخش کند. به این ترتیب، سریال حلقه‌های قدرت به صورت هفتگی تا ۸ هفته یا ۲ ماه پخش می‌شود. با این حال، همچنان مدت زمان هر کدام از قسمت‌های سریال مشخص نیست.

اکثر سریال‌های تلویزیونی و اینترنتی شبکه‌ها و سرویس‌های با کیفیت بین ۴۵ تا ۶۰ دقیقه زمان دارند و احتمالا سریال جدید آمازون استودیوز نیز مدت زمانی در همین حدود داشته باشد.

آیا فصل دوم سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت نیز ساخته می‌شود؟

آمازون همچنان به صورت رسمی ساخت فصل دوم سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت را تأیید نکرده، اما شایعات زیادی در این مورد در جریان است. از آنجایی که محل فیلم‌برداری نیز از نیوزیلند (جایی که فیلم‌های ارباب حلقه‌ها ساخته شدند) بار دیگر به بریتانیا نیز منتقل شده، به گمانه‌زنی‌هایی دامن زده است.

به این ترتیب، واضح است که فصل دوم سریال ارباب حلقه ها نیز ساخته خواهد شد. در همین حال، بودجه سنگینی که آمازون برای ساخت سریال حلقه‌های قدرت صرف کرده (بالغ بر ۴۵۰ میلیون دلار تخمین زده می‌شود) باعث شده تا این سریال به گران‌ترین سریال تاریخ نیز تبدیل شود.

از این رو، بعید است آمازون با چنین سرمایه‌گذاری عظیمی به راحتی تنها با ساخت یک فصل به سریال ارباب حلقه‌ها پایان دهد. این در حالی است که حتی ممکن است فصل اول سریال حلقه‌های قدرت با شکست تجاری نیز مواجه شود. اما باز هم انتظار می‌رود،‌ آمازون همچنان دستکم فصل دوم این سریال را بسازد.

روند تولید سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت

فصل اول سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت شامل ۲۰ قسمت خواهد بود و کارگردانی دو اپیزود اول آن را خوان آنتونیو بایونا، کارگردان فیلم‌های یتیم‌خانه، هیولایی فرا می‌خواند و دنیای ژوراسیک ۲، نیز سریال پنی دردفول انجام خواهد داد. در تولید این سریال، عوامل فیلمها و سریالهای موفق هالیوودی به کار گرفته شده‌اند.

زندگینامه اکرم محمدی چپ دست

براساس اطلاعات جدید سازندگان این سریال جان دی. پین و پاتریک مک کی هستند. تهیه‌کننده ران امس است که در ساخت فیلم‌های هوانورد و رفتگان همکاری داشته‌است. لیندزی وبر، تهیه‌کننده اجرایی این پروژه است که در پروژه فراتر از پیشتازان فضا حضور داشته‌است. همچنین بروس ریچموند که سابقه همکاری با سریال بازی تاج و تخت و وست ورلد را داشته، جین کلی از کسانی که در پروژه وست ورلد همکاری کرده و شارون تال یاگوآدو از دیگر عوامل این سریال در پست تهیه‌کننده اجرایی هستند.

جنیفر هاتچیسون از نویسندگان سریال‌های بهتره با ساول تماس بگیری و بریکینگ بد، هلن شنگ نویسنده ۱۳ دلیل برای اینکه و هانیبال، جاستین دوبل نویسنده سریال چیزهای عجیب، جیسون کیهیل نویسنده سریال سوپرانوز، بریان کاگمن نویسنده سریال بازی تاج و تخت، استفانی فولسوم نویسنده فیلم داستان اسباب‌بازی ۴ و گلنسی مولینز از نویسندگان این سریال خواهند بود.

عوامل دیگر در پشت صحنه این فیلم شامل کیت هالی به عنوان طراح لباس است که سابقه فعالیت در فیلم جوخه گانگستر را دارد و ریک هنریکس به عنوان طراح لباس است که طراحی صحنه فیلم جنگ ستارگان را بر عهده داشته‌است. جلوه‌های ویژه نیز به جیسون اسمیت سپرده شده که با فیلم از گور برخاسته شناخته می‌شود.

زمان پخش سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت

سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت از زمان معرفی در سال ۲۰۱۷، یک پروسه‌ تولید طولانی و پر پیچ‌وخم را پشت‌سر گذاشته است. تولید سریال در اواخر سال ۲۰۲۰ از سر گرفته شد. این سریال قرار است از ۲ سپتامبر ۲۰۲۲ به صورت هفتگی پخش شود. یعنی باید از ۱۱ شهریور ۱۴۰۱ منتظر پخش این سریال از آمازون پرایم ویدئو باشیم.

البته باید بدانید که آمازون قبلا چندین بار این تاریخ را تغییر داده است، از این جهت احتمال اینکه این بار نیز زمان پخش سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت به دلایلی به تعویق بیفتد وجود دارد.

همچنین گفتنی است که آمازون به مانند سایر سرویس‌های پخش جریانی تمام قسمت‌های سریال را یکجا در پلتفرم «پرایم ویدیو» در دسترس قرار نمی‌دهد، بلکه گفته می‌شود قسمت‌های مختلف سریال به صورت هفتگی منتشر خواهند شد. ظاهرا آمازون نیز مانند چندین سرویس پخش جریانی دیگر به این نتیجه رسیده که پخش هفتگی ایده جذاب‌تری است تا به مانند سریال‌های تلویزیونی بینندگان برای مدت طولانی درباره سریال صحبت کنند.

سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت را می‌توان از کجا تماشا کرد؟

سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت به صورت انحصاری از پرایم ویدیوی آمازون پخش می‌شود، بینندگان از سراسر دنیا تنها با خریداری حق عضویت سرویس جریانی آمازون قادر به تماشای این سریال فانتزی و ماجراجویانه خواهند بود.

تریلر سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت

در ژانویه ۲۰۲۲، پرایم ویدئو یک تریلر برای سریال منتشر کرد تا از عنوان رسمی آن رونمایی کند: «ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت».

جی دی پین و پاتریک مک‌کی، تهیه‌کننده‌های اجرایی سریال، در این مورد گفتند: «ما تصور می‌کنیم این عنوان می‌تواند روی جلد کتابی در کنار دیگر آثار کلاسیک تالکین قرار بگیرد.

حلقه‌های قدرت تمام تاریخ‌های مهم عصر دوم سرزمین میانه را بهم پیوند می‌دهد: ساخت حلقه‌ها، ظهور ارباب تاریکی سائورون، داستان حماسی نومنور و آخرین اتحاد میان الف‌ها و انسان‌ها. تاکنون، مخاطبان فقط داستان حلقه یگانه را روی پرده دیده بودند، اما قبل از آن یکی باشد، تعداد زیادی وجود داشته است… و ما برای به اشتراک گذاری داستان حماسی همه آن‌ها هیجان زده هستیم».

همچنین یک گفتار خارج از قاب در تیزر، با خواندن جملاتی از اثر تالکین، اطلاعاتی درباره دریافت‌کنندگان ۲۰ حلقه قدرت می‌دهد: «سه حلقه برای پادشاهان الف در زیر آسمان. هفت حلقه برای ارباب‌های دورف در تالار سنگی‌شان. ۹ حلقه برای انسان‌های فانی که محکوم به مرگ هستند. یکی برای ارباب تاریکی روی تخت پادشاهی تاریکی او در سرزمین موردور؛ جایی که سایه‌ها آرمیده‌اند».

تحلیل تریلر سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت

اولین نکته‌ای که می‌توانیم در بررسی تریلر سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت به آن اشاره کنیم، سرزمین زیبای نومنور است. تریلر سریال اراب حلقه‌ها با منظره‌ای بسیار زیبا و کوه‌های بلند آغاز می‌شود. گفته می‌شود که این سرزمین، همان نومنور است.

نومنور در کتاب‌های ارباب حلقه‌ها، جزیره‌ای زیبا و سرسبز در نزدیکی سرزمین میانه است. انسان‌ها از ساکنین اصلی این مکان هستند. همچنین لازم به ذکر است که پس از دوران اول، والارها این سرزمین را به عنوان یک هدیه به مردم اعطا کردند.

نگاهی به نومنور

شکارچیان بالدار

شاید هنگامی که در ادامه تریلر دو مرد را با بال دیده باشید، کمی تعجب کنید. اما یکی از نکات تریلر سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت هویت آن دو است. با کمی توجه بیشتر، متوجه می‌شویم که آن‌ها شکارچی هستند و با شکاری که بر دوش دارند، درحال دویدن می‌باشند.

آن‌ها مردان عشایر هستند. همچنین این احتمال وجود دارد که آن‌ها عضو قبیله Lossoth باشند. Lossoth نام نوعی عشایر در دنیای ارباب حلقه‌ها است که در مناطق سرد زندگی می‌کنند؛ که البته با توجه به نوع پوشش آن‌ها، این احتمال بسیار بالا است.

شکارچیان بالدار

مارکلا کاونا در نقش هارفوت

اگرچه هابیت‌ها از اهمیت کمی در دوره دوم برخوردار هستند، اما مارکلا کاونا در نقش یک هابیت قرار گرفته است. البته که این موجود نه یک هابیت، بلکه یک هارفوت است. هارفوت‌ها هابیت‌های اولیه هستند که هنوز در شایر و یا اطراف آن ساکن نشده اند.

پشت پرده طلاق آزاده صمدی از هومن سیدی

هارفوت‌ها در کنار هم‌نوعان خود زندگی می‌کنند و معمولاً از دیگر نژادها متفاوت به نظر می‌رسند. اما تقریباً اطمینان داریم تا مارکلا کاونا نقش هارفوتی را ایفا می‌کند که برخلاف رفتار طبیعی نژادش، زندگی ماجراجویانه‌ای دارد و در داستان نقش پررنگی را ایفا می‌کند.

مارکلا کاونا در نقش هارفوت

گالادریل مورفید کلارک درحال کوهنوردی

ما پیش‌تر و در تصاویر منتشر شده از سریال، شاهد گالادریل مورفید کلارک در زره و لباس رزم بوده‌ایم. اما اکنون می‌توانیم او را در حین کوه‌نوردی ببینیم. همچنین افرادی دیگری در کنار او دیده می‌شوند که یکی از نکات تریلر سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت مربوط به هویت آن‌ها است. به احتمال خیلی زیاد، آن‌ها همرزمان او هستند.

گالادریل مورفید کلارک درحال کوهنوردی

آیا هالباند چارلی ویکرز اهل نومنور است؟

در سکانس دیگری که جزو نکات مهم بررسی تریلر سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت می‌باشد ما شاهد شخصی به نام چارلی ویکرز هستیم. چارلی ویکز در تصاویر تبلیغات، با عنوان “فرار از گذشته‌اش” معرفی شده است. پس احتمالاً چارلی اهل نومنور است اما از آن سرزمین تبعید شده است. البته که این احتمال نیز وجود دارد که او به دلیل انجام کاری شوم، پا به فرار گذاشته باشد.

آیا هالباند چارلی ویکرز اهل نومنور است؟

آیا آروندیر لگولاس حدید است؟

لگولاس ترانداز مشهور فیلم‌های ارباب حلقه‌ها و هابیت بود. او در تیراندازی بسیار ماهر بود و توانست طرفداران زیادی در میان بینندگان پیدا کند. اکنون آروندیر اسماعیل-کروز، شخصی است که پا جای لگولاس گذاشته است. او هنگام تیراندازی دیده می‌شود و جزو شخصیت‌های مهم سریال محسوب می‌شود. این طور که بنظر می‌رسد، اکنون نوبت آروندیر است که جایگزین لگولاس شده و تیراندازی دوره دوم باشد.

آیا آروندیر لگولاس حدید است؟

گوی آتشین

یکی دیگر از عجایبی که در بررسی تریلر سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت به آن بر می‌خوریم، آن گوی آتشین است. در سکانسی، شاهد یک گوی آتشین بزرگ هستیم که به زمین برخورد می‌کند. این گوی بسیار مستقیم‌تر از آن است که توپ منجنیق باشد، و بسیار پایین‌تر از آن است که یک شهاب‌ سنگ باشد!

احتمالاً این گوی نوعی طلسم و جادو است. شاید افرادی توانسته‌اند به واسطه نوعی طلسم، یک گوی آتشین را بر سر دشمنان خود پرتاب کنند. باید منتظر سریال باشیم تا از واقعیت این سکانس مطلع شویم.

گوی آتشین

بنجامین واکر در نقش شاه گیل گالاد؟

گیل گالاد یکی از مهم‌ترین اشرافیان دوره دوم به شمار می‌رود. او در دوره دوم، بر لیندون حکومت می‌کرد و شاه بزرگی محسوب می‌شود. اکنون، بنجامین واکر در لباسی زرد ظاهر شده است که به نظر می‌رسد تا قصد دارد نقش گیل گالاد را ایفا کند.

بنجامین واکر در نقش شاه گیل گالاد؟

مقابله کیپ چپمن با ترول‌های سرزمین میانه

کیپ چیمن یک کاوشگر بزرگ در دوره دوم است. شاید بدون رویت گوش‌های دراز او، تشخیص اینکه او از چه نژادی است، کمی دشوار باشد. اما هنگامی که گوش‌های کیپ چیمن را رویت کنید، به سادگی متوجه خواهید شد که او یک الف است. البته که او در اکثر مواقع گوش‌های خود را می‌پوشاند تا از جلب توجه خودداری کند. اکنون، ما می‌توانیم او را در تریلر سریال ارباب حلقه‌ها و در مقابل یک ترول از سرزمین میانه مشاهده نماییم.

مقابله کیپ چپمن با ترول‌های سرزمین میانه

مراسم الف‌ها

در سکانسی بسیار کوتاه، ما شاهد مراسم‌های الف‌ها هستیم. فیلمبرداری از دور انجام شده است و ما به سختی می‌توانیم اتفاقات در جریان را مشاده کنیم. همچنین هویت افرادی که در این مراسم حضور دارند نیز کاملاً نامشخص است. اما باید در نظر داشته باشید که این سکانس بسیار یادآور الف‌ها در فیلم ارباب حلقه‌ها سال 2001 است. این تجدید دیدارش، توانسته باعث شوق بسیار زیاد طرفداران این مجموعه شود.

مراسم الف‌ها

شاهزاده دورین چهارم

در نمایی دیگر، ما می‌توانیم شاهزاده دورین چهارم را مشاهده کنیم. او اولین دوف است که در این تریلر حضور دارد. شاهزاده دورین چهارم همچنان یک شاهزاده است اما در طی زمان، با الف‌ها اتحاد کرده و تبدیل به یک شاه واقعی می‌شود. اما نکته اصلی آن است که دوران شاهزاده دورین چهارم، چندین هزار سال پس از گالادریل و الروند اتفاق می‌افتد. پس آیا حضور شاهزاده دورین چهارم در این سریال تاییدی بر چند خط زمانی بودن این سریال است؟

شاهزاده دورین چهارم

رابرت آرامایو در نقش الرون

تریلر سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت، نگاه خوبی به رابرت آرامایو در نقش الروند را به ما ارائه می‌دهد. ما پیش‌تر اروند را در فیلم‌های ارباب حلقه‌ها دیده بودیم اما اکنون او بسیار جوان‌تر شده است. در طول این دوره، الروند زیر نظر گیل گالاد خدمت می‌کند و از نظر سیاسی، جاه طلب توصیف می‌شود. همچنین لازم به ذکر است که ایجاد ریوندل هدف نهایی او خواهد بود.

رابرت آرامایو در نقش الرون

سوفیا نوموته در نقش دیسا

دیسا اولین کوتوله مونث است که در تمام فیلم‌ها و سریال‌های ساخته شده از داستان‌های ارباب حلقه‌ها حضور پیدا می‌کند. سوفیا نوموته نقش او را ایفا می‌کند و ظاهراً شخصیت متفاوتی خواهد بود.

سوفیا نوموته در نقش دیسا

هالبرد گوش های گالادریل را چک می کند

یکی دیگر از سکانس‌هایی که در تحلیل اولین تریلر سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت بسیار با اهمیت است، دستی است که موهای گلادریل را کنار می‌زند. از آن‌جایی که می‌دانیم هالبرد و گلادریل یکدیگر را در سفر دریایی ملاقات می‌کنند، می‌توانیم مطمئن باشیم که این دست ناشناس، دست هالبرد است. او درحال چک کردن گوش‌ گالادریل است و این سکانس آغار رابطه بی‌اعتمادی آن‌ها را نشان می‌دهد.

نگاهی به فصل جدید شب آهنگی با اجرا حامد آهنگی در نوروز ۱۴۰۳

هالبرد گوش های گالادریل را چک می کند

ملاقات یک هارفوت و مرد آتشین

در ادامه ملاقات یک هارفوت و مرد آتشین به مردی می‌رسیم که شعله‌ور شده است. یک هارفوت نیز در نزدیکی او دیده می‌شود که قصد نزدیک شدن به مرد شعله‌ور را دارد. هنوز اطلاعاتی از هویت او وجود ندارد اما احتمالاً او همراه با آن گوی آتشین سقوط کرده باشد.

ملاقات یک هارفوت و مرد آتشین

حضور دورف‌های بیشتر

ما باری دیگر شاهزاده دورین چهارم را ملاقات می‌کنیم که یک تکه سنگ بزرگ را به دو نیم تقسیم می‌کند. اما او این‌بار تنها نیست و تعداد دورف ریش سفید نیز پشت او دیده می‌شوند.

حضور دورف‌های بیشتر

الف‌ها در مقابل ارک‌ها

در سکانسی دیگر، ما شاهد نبرد نفس‌گیر ارک‌ها و الف‌ها هستیم. الف‌ها در لباس طلایی رنگ، و ارک‌ها پوشیده از زره آهنی مشکی و کمی خراب هستند. به احتمال خیلی زیاد، این سکانس یک فلش بک به دوران اول و جنگی میان الف‌ها و ارک‌ها است.

الف‌ها در مقابل ارک‌ها

دست

یکی از نکات تریلر سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت قدرت حلقه ها دستی است که در سکانس آخر دیده می‌شود. با توجه به نوع تصویر، این دست باید مطعلق به شخصی بسیار مهم باشد. یکی از افرادی که احتمالاً این دست متعلق به او است، اولورین است. اولورین شکل واقعی گاندولف است!

پیش از این که گاندولف به شکل یک جادوگر بزرگ در آمده و خود را به جهان معرفی کند، در قامتی به نام اولورین در میان الف‌ها قدم می‌گذاشت. قصد او از این کار، شناخت بیشتر الف‌ها و نژاد‌های مختلف بود. همچنین لباس پاره و کهنه، می‌تواند تاییدی بر مبدل بود آن باشد.

الف‌ها در مقابل ارک‌ها

پوستر سریال ارباب حلقه ها :حلقه های قدرت

پوستر سریال ارباب حلقه ها :حلقه های قدرت

پوستر سریال ارباب حلقه ها :حلقه های قدرت پوستر سریال ارباب حلقه ها :حلقه های قدرت پوستر سریال ارباب حلقه ها :حلقه های قدرت پوستر سریال ارباب حلقه ها :حلقه های قدرت پوستر سریال ارباب حلقه ها :حلقه های قدرت پوستر سریال ارباب حلقه ها :حلقه های قدرت پوستر سریال ارباب حلقه ها :حلقه های قدرت پوستر سریال ارباب حلقه ها :حلقه های قدرت پوستر سریال ارباب حلقه ها :حلقه های قدرت پوستر سریال ارباب حلقه ها :حلقه های قدرت پوستر سریال ارباب حلقه ها :حلقه های قدرت پوستر سریال ارباب حلقه ها :حلقه های قدرت پوستر سریال ارباب حلقه ها :حلقه های قدرت پوستر سریال ارباب حلقه ها :حلقه های قدرت پوستر سریال ارباب حلقه ها :حلقه های قدرت پوستر سریال ارباب حلقه ها :حلقه های قدرت پوستر سریال ارباب حلقه ها :حلقه های قدرت

داستان حماسی ارباب حلقه‌ها درباره چیست؟

به احتمال بسیار زیاد با منبع اصلی این مجموعه ویژه آمازون آشنا هستید. اما اگر نمی‌دانید باید بگوییم که سریال ارباب حلقه‌ها براساس مجموعه رمان فانتزی حماسی جی. آر. آر. تالکین به همین نام است. ارباب حلقه ها مجموعه دنباله‌ای از رمان هابیت تالکین در سال ۱۹۳۷ است و شامل ۳ رمان می‌شود: یاران حلقه (جولای ۱۹۵۴)، دو برج (نوامبر ۱۹۵۴) و بازگشت پادشاه (اکتبر ۱۹۵۵).

داستان حماسی ارباب حلقه‌ها درباره چیست؟

هر دوی این داستان‌ها در دنیایی از موجودات افسانه‌ای مانند جادوگران، دورف‌ها (کوتوله‌ها)، اورک‌ها، الف‌ها و البته هابیت‌ها وجود دارند؛

  • هابیت داستان هابیت نامدار، بیلبو بگینز را دنبال می‌کند که برای یک ماجراجویی فوق‌العاده خطرناک از محیط امن خانه‌اش در شایر دور می‌شود. او در طول سفرهایش حلقه یگانه را پیدا می‌کند و با خود به خانه می‌برد.
  • ارباب حلقه‌ها با بیلبو مسن‌تر شروع می‌شود که حلقه را به پسر عموی جوان‌ترش فرودو می‌دهد. پس از آن او وظیفه دارد –با کمک یاران حلقه– حلقه را در آتش کوه نابودی در موردور –تنها مکانی که حلقه در آنجا می‌تواند نابود شود– از بین ببرد.

تاکنون اقتباس‌های متعددی در رسانه‌های مختلف (رادیو، تلویزیون، سینما و حتی صحنه تئاتر) و در هر دو قالب لایو اکشن و انیمیشن از ارباب حلقه‌ها و هابیت انجام شده است. اما اقتباس‌های سینمایی ارباب حلقه ها به کارگردانی پیتر جکسون در قالب دو سه گانه هابیت و ارباب حلقه‌ها، مهم‌ترینشان به حساب می‌آید. انتظار می‌رود که سریال آمازون خط‌های داستانی جدیدی که قبل از اتفاق‌های فیلم یاران حلقه رخ می‌دهند را به تصویر بکشد تا با خود فیلم‌های ماندگار جکسون وارد رقابت نشود.

در توضیح رسمی سریال ارباب حلقه ها: حلقه‌های قدرت آمده است: «حلقه‌های قدرت، بینندگان را به دورانی بازمی‌گرداند که در آن قدرت‌های بزرگ شکل گرفتند، پادشاهی‌ها به شکوه رسیدند و سقوط کردند، قهرمانان باورنکردنی آزموده شدند، امید در آستانه نابودی بود و بزرگ‌ترین شروری که به قلم تالکین آمده بود دنیا را تهدید کرد که تمام دنیا را در سیاهی فروخواهد برد. این سریال در دوران آرامش و صلح نسبی شروع می‌شود و مجموعه‌ای شخصیت‌های آشنا و جدید را دنبال می‌کند که با ظهور دوباره شر در سرزمین میانه -که از مدت‌ها قبل بیم آن می‌رفت- مقابله می‌کنند. از اعماق تاریک‌ترین کوهستان‌های مه‌آلود، تا جنگل‌های باشکوه لیندن پایتخت الف‌ها، تا جزیره خیره‌کننده پادشاهی نومنور، تا دورترین نقاط نقشه، این پادشاهی و شخصیت‌ها میراثی را ایجاد می‌کنند که تا مدت‌ها پس از ناپدید شدن آن‌ها باقی می‌ماند».

درباره فیلم سینمایی ارباب حلقه ها

همانطور که اشاره شد، فیلم‌های لایو اکشن ساخته فیلمساز نیوزلندی پیتر جکسون، مشهورترین اقتباس‌های این رمان‌ها هستند. سه‌گانه جکسون (که از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۳ عرضه شد)، با یک موفقیت انتقادی و تجاری واقعی همراه بود. آخرین فیلم سه‌گانه، ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه، به دومین فیلمی تبدیل شد که بیش‌تر از یک میلیارد دلار در گیشه فروش کرد (پس از تایتانیک) و از لحاظ موفقیت در جوایز اسکار در کنار بن هور و تایتانیک، رکورددار شد. در واقع، ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه، در آن سال اسکار را درو کرد و در تمام یازده رشته‌ای که نامزد شده بود، موفق به کسب جایزه شد. سه‌گانه ارباب حلقه‌ها از مجموع ۳۰ نامزدی اسکار در شاخه‌های مختلف –از بهترین گریم تا بهترین فیلم- ۱۷ جایزه را تصاحب کرد.

بازیگران ارباب حلقه‌ها تا به امروز محبوب باقی مانده‌اند. چهره‌هایی مانند الایجا وود در نقش فرودو بگینز، ایان مک‌کلن در نقش گندالف، لیو تایلر، ویگو مورتنسن، شان آستین، کیت بلانشت، جان ریس-دیویس، بیلی بوید، دامینیک مانهن، اورلاندو بلوم، کریستوفر لی، هوگو ویوینگ، شان بین، ایان هولم و اندی سرکیس، در این سه‌گانه حضور پیدا کرده‌اند. اکنون که سریالی جدید در راه است، سوالاتی درباره‌ حضور یا عدم حضور بازیگران فیلم مطرح می‌شود.

ماجرای ازدواج پیمان قاسم خانی

معرفی عوامل تولید و سازندگان" class="index-title">

معرفی عوامل تولید و سازندگان سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت

پاتریک مک‌کی و جی دی پین، ارباب حلقه‌ها را برای آمازون تولید خواهند کرد و به عنوان مدیر اجرایی تولید و تهیه‌کننده اجرایی در سریال حضور خواهند داشت.

خوزه آنتونیو بایانا (یتیمخانه و دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی)، کارگردانی دو قسمت اول سریال را انجام داده است. او همچنین در کنار شریک تهیه‌کننده‌اش، بلن آتینزا، به عنوان تهیه‌کننده اجرایی در سریال حضور دارد.

کارلوت برندستروم که به عنوان کارگردان در سریال‌های میراث ژوپیتر و ویچر – هر دو از نتفلیکس – همکاری کرده، برای کارگردانی دو قسمت از این سریال آمازون، انتخاب شده است. همچنین کارگردان چینی بریتانیایی، وین ییپ، چهار اپیزود از فصل اول سریال را کارگردانی می‌کند.

سایر افراد تیم خلاق پشت پروژه سریال ارباب حلقه ها این‌ها هستند؛ مدیران اجرایی تولید شامل لیندزی وبر (شماره ۱۰ خیابان کلاورفیلد)، بروس ریچموند (بازی تاج و تخت)، جین کلی (امپراتوری بوردواک)، رئیس بخش سریال‌های فیلمنامه‌دار آمازون استودیوز شارون تال ایگوادو، نویسنده و مدیر اجرایی تولید جنیفر هاتچیسون (بریکینگ بد)، نویسنده و مدیر اجرایی تولید جیسون کیهیل (سوپرانوز) و نویسنده و مدیر اجرایی تولید جاستین دوبل (چیزهای عجیب). همچنین تهیه‌کنندگان مشاور بریان کاگمن (بازی تاج و تخت) و استفانی فولسوم (داستان اسباب بازی ۴)، ران ایمز در نقش تهیه‌کننده (هوانورد) و نویسنده و همکار تهیه‌کننده هلن شانگ (هانیبال).

به گفته جنیفر سالک، رئیس آمازون استودیوز، اتاق نویسندگان در حالت قرنطیه کامل مشغول نگارش هستند: «آن‌ها در حال حاضر مصالح بسیار هیجان‌انگیزی تولید می‌کنند. آن‌ها در سانتا مونیکا ساکن هستند. یک نگهبانی در آنجا وجود دارد و شما باید اثر انگشت داشته باشید تا بتوانید وارد آنجا شوید».

معرفی بازیگران سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت

رابرت آرامایو در نقش الروند

رابرت آرامایو (Robert Aramayo) بازیگر انگلیسی، متولد 6 نوامبر 1992 (15 آبان 1371) است. او علاقه به بازیگری را از کودکی در خود کشف کرد و در کلاس‌های بازیگری شرکت می‌نمود. فعالیت حرفه‌ای او به طور رسمی از سال 2015 آغاز شد. رابرت را در فصل ششم سریال Game of Thrones در نقش ادارد استارک جوان دیده‌ایم. پس از آن در مینی‌سریال Behind Her Eyes محصول شبکه نتفلیکس در سال 2021، شاهد درخشش او بودیم.

حال در سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت جدید شاهد هنرنمایی او در نقش الروند هستیم. الروند یک معمار و سیاستمدار نیمه الف است. بازیگر نقش الروند در سه‌گانه ارباب حلقه‌ها، هوگو ویوینگ (Hugo Weaving) بود.

رابرت آرامایو در نقش الروند

مورفید کلارک در نقش گالادریل

مورفید کلارک (Morfydd Clark) بازیگر ولزی متولد 17 مارس 1989، برابر با 26 اسفند 1367، در سوئد است. مورفید 2 ساله بود که خانواده‌اش به ولز نقل مکان کردند. او که از خوانش‌پریشی و ADHD رنج می‌برد، در 16 سالگی مدرسه را ترک کرد. از سال 2009 تحصیل در تئاتر موسیقی جوانان بریتانیا را آغاز کرد. فعالیت حرفه‌ای او به عنوان بازیگر از سال 2014 با نقش‌های کوچکی در فیلم‌ها و سریال‌ها آغاز شد. او را اخیرا در فیلم Saint Maud (2019) در نقش ماد دیده‌ایم.

وی در سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت ۲۰۲۲ نقش گالادریل را بازی می‌کند. گالادریل یک جنگجوی الف است که باور دارد شر در حال بازگشت به سرزمین میانه است. در این سریال شاهد سفر گالادریل و چگونگی تبدیل شدن او از یک جنگجو به یک سیاستمدار هستیم. پیش از این کیت بلانشیت (Cate Blanchett) بازیگر نقش گالادریل در سه‌گانه ارباب حلقه‌ها و هابیت بود.

مورفید کلارک در نقش گالادریل

اوین آرتور در نقش دورین چهارم

اوین آرتور (Owain Arthur) از بازیگران مرد این سریال 38 ساله ولزی، متولد 5 مارس 1983 (14 اسفند 1361) است. او بازیگری را از سال 1995 آغاز کرد و با نمایش One Man, Two Gunvors به شهرت رسید. او یکی از بازیگران بنام تئاتر است که صداپیشگی را نیز در کارنامه خود دارد.

اخیرا اعلام شده که اوین نقش دورین چهارم، شاهزاده شهر کوتوله خزاد-دوم، را در سریال The Lord of the Rings بازی می‌کند.

اوین آرتور در نقش دورین چهارم

مکسیم بالدری در نقش ایزیلدور

مکسیم الکساندر بالدری (Maxim Alexander Baldry) از بازیگران جوان انگلیسی، متولد 5 ژانویه 1996 (15 دی 1374) است. مادر او روس است و مکس به زبان روسی و انگلیسی تسط دارد. او بازیگری را از سال 2005 آغاز کرد و امروزه با نقش ویکتور در سریال Years and Years، نقش استفان در سریال Mr. Bean’s Holiday و نقش اد در فیلم Last Christmas شناخته می‌شود.

در سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت مکسیم بالدری را در نقش ایزیلدور می‌بینیم. یک انسان دریانورد که درنهایت جنگجو و پادشاه می‌شود. ما هری سینکلر (Harry Sinclair) را خیلی کوتاه در نقش ایزیلدور در آغازین سکانس‌های قسمت اول سه‌گانه ارباب حلقه‌ها دیده‌ایم.

مکسیم بالدری در نقش ایزیلدور

نازنین بنیادی در نقش برونوین

نازنین بنیادی، بازیگر انگلیسی و ایرانی‌الاصل نیز در سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت بازی می‌کند. نازنین متولد 22 می 1980 (1 خرداد 1359) در تهران است. نازنین یک ماهه بود که والدینش به عنوان پناهنده به انگلستان مهاجرت کردند و نازنین در لندن بزرگ شد. او به عنوان یک بانوی جوان نواختن ویولون و همچنین رقص باله را فرا گرفت و فعالیت حرفه‌ای خود به عنوان بازیگر را از سال 2006 آغاز کرد. نازنین با نقش نورا در سریال How I Met Your Mother، نقش ایستر در فیلم Ben-Hur (2016) و نقش استارز در سریال Counterpart (2017-2018) شناخته می‌شود.

نوع پوشش متفاوت الهام حمیدی در برلین

این بازیگر زن سریال ارباب حلقه ها ، نقش برونوین یک مادر انسانی و شفابخش را دارد که یک داروخانه در سرزمین‌های جنوبی دارد.

نازنین بنیادی در نقش برونوین

اسماعیل کروز کوردووا در نقش آروندیر

اسماعیل کروز کوردووا (Ismael Cruz Córdova) یک بازیگر پورتوریکویی متولد 7 آوریل 1978 (18 فروردین 1358) است. او بازیگر تئاتر، فیلم و سریال است و با سریال کودکانه Sesame Street به شهرت بین‌المللی دست یافت. وی بازیگر اصلی فصل سوم سریال Berlin Station (2018) نیز بوده است. اگر مینی‌سریال The Undoing (2020) را تماشا کرده باشید، وی را با نقش فرناندو آلوز می‌شناسید.

اسماعیل کروز در سریال The Lord of the Rings نقش اروندیر را دارد، یک الف سیلوان با عشقی ممنوعه به برونوین.

اسماعیل کروز کوردووا در نقش آروندیر

دیگر بازیگران سریال The Lord of the Rings که نقش آنها در سریال مشخص شده، عبارتند از:

  • چارلز ادواردز (Charles Edwards) در نقش سلبریمبور، آهنگر الف که حلقه‌های قدرت جعلی درست می‌کند.
  • لنی هنری (Lenny Henry) در نقش هارفوت بزرگ
  • مارکلا کاونا (Markella Kavenagh) در نقش النور برندیفوت (نوری)؛ یک هارفوت کنجکاو
  • سایمون مرلز (Simon Merrells) در نقش تروین
  • سوفیا نوموته (Sophia Nomvete) در نقش دیسا، شاهزاده خانم شهر کوتوله‌ها خزاد-دوم
  • مگان ریچاردز (Megan Richards) در نقش هارفوت کنجکاو
  • چارلی ویکرز (Charlie Vickers) در نقش هالبراند، انسانی که از گذشته‌اش فرار می‌کند و سرنوشتش با سرنوشت گالادریل گره خورده است.
  • بنجامین واکر (Benjamin Walke) در نقش گیل گالاد، پادشاه بزرگ الف‌ها که بر قلمرو لیندون حکومت می‌کند.
  • دنیل ویمن (Daniel Weyman) در نقش غریبه

در ۱۵ مارس ۲۰۲۱، تام باج بازیگر استرالیایی، در شبکه‌ اجتماعی خود اعلام کرد که از سریال کناره‌گیری کرده است. باج در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «با اندوه فراوان این پست را می‌نویسم تا به شما بگویم که از سریال تلوزیونی ارباب جلقه‌ها آمازون جدا شده‌ام. آمازون پس از مشاهده اولین قسمت‌هایی که سال گذشته فیلمبرداری شده بود، تصمیم گرفت برای شخصیتی که من بازی می‌کردم، مسیر دیگری را در پیش بگیرد. باید از تیم خلاق سریال بابت دل‌گرمی‌شان برای امتحان کردن چیزی که باور داشتم جدید، هیجان‌انگیز و زیبا است، تشکر کنم». ایکه باج چه شخصیتی را به تصویر کشیده است، یک معما باقی ماند.

نام حداقل 22 بازیگر دیگر سریال ارباب حلقه ها جدید منتشر شده که نقش آنها در سریال هنوز مشخص نیست.

بازیگران سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت

واکنش بازیگران سه گانه ارباب حلقه ها به سریال The Lord of the Rings

ایان مک کلن (Ian McKellen)، بازیگر نقش «گاندولف» که در هر دو سه‌گانه ارباب حلقه‌ها و هابیت‌ ایفای نقش کرده بود، علاقه خود را برای ایفای دوباره نقش گاندولف در سریال ارباب حلقه‌ها ابراز کرده است. در دسامبر 2017 مک کلن مصاحبه‌ای در شبکه رادیویی بی بی سی با گراهام نورتون انجام داده بود. نورتون از مک کلین سوالی در مورد اینکه آیا حاضر است که شخصی دیگر نقش گاندولف را در ارباب حلقه‌ها بازی کند پرسید. مک کلن در پاسخ سوال نورتن گفت:

یعنی چی یک نفر دیگر گاندولف باشد؟ من هنوز جواب بله نگفتم چون که از من سوالی نشده است. آیا منظورت این است که شخص دیگری نقش این شخصیت را بازی خواهد کرد؟ گاندولف بیش از هفت هزار سال عمر کرده است، بنابراین من برای این نقش زیاد پیر نیستم.

از طرف دیگر، اورلاندو بلوم (Orlando Bloom) که نقش «لگولاس» را در سه‌گانه ارباب حلقه‌ها و هابیت‌ها بازی کرده بود، در طی مصاحبه با خبرگزاری اینترتیمنت تونایت (Entertainment Toningt) در مورد امکان حضورش در سریال ارباب حلقه‌ها گفت:

من دقیقا نمی‌دانم که هم‌اکنون چه جایگاه مناسبی می‌توانم در دنیای ارباب حلقه‌ها داشته باشم. اگر منظورتان این است که دوباره برای لگولاس به دنیای ارباب حلقه‌ها بازگردم، آن‌ها احتمالا یک جوان نوزده ساله را برای این نقش استخدام کرده‌اند.

انتقاد الیجا وود نسبت به نامگذاری سریال ارباب حلقه ها ۲۰۲۲

الیجا وود بازیگر نقش فرودو در سه گانه ارباب حلقه‌‌ها در یکی از مصاحبه‌های خود نسبت به نام‌گذاری سریال جدید آمازون به نام ارباب حلقه‌ها این چنین واکنش نشان داد:

اسم سریال را ارباب حلقه‌ها گذاشته‌اند اما به نظرم این اسم کمی گمراه‌کننده است. تا آنجا که من می‌دانم، منبعی که آن‌ها از آن اقتباس کرده‌اند از نظر تاریخی متعلق به دوره قدیمی‌تری از داستان ارباب حلقه‌ها است و به دوره پیش از سرزمین میانه مربوط می‌شود. انگار بیشتر به دوران «سیلماریلیون» مرتبط است. به نظرم سریال مربوط به دوران دوم از سرزمین میانه است.

الیجا وود بازیگر نقش فرودو

حقایق جالبی درباره سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت

چند حلقه در سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت وجود دارد؟

«سائورون» در مجموع «بیست حلقه» را برای فریفتن حاکمان تمام نژادهای سرزمین میانه و وادار کردن آنها به شرارت و تحت کنترل در آوردن تمام ساکنان سرزمین ساخته است. تمامی این حلقه‌ها توسط یک حلقه که «حلقه یگانه» نام دارد کنترل می‌شوند. از بین این حلقه‌ها، ۳ حلقه متعلق به اِلف‌ها، ۷ حلقه به دورف‌ها و ۹ حلقه نیز در دست انسان‌ها است.

حلقه‌های قدرت دقیقا چه کار انجام می‌دهند؟

بنا به آنچه «گندالف» گفته بود، حلقه‌های قدرت توانایی‌های مختلفی را به صاحبان خود اعطا می‌کنند از نامرئی شدن تا افزایش طول عمر، کنترل روی سایر دارندگان حلقه و موارد دیگر.

منبع الهام حلقه‌های قدرت چیست؟

«جی. آر. ار تالکین»، نویسنده مجموعه رمان‌های ارباب حلقه‌ها در هیچ‌کدام از صحبت‌های خود به منبع الهام حلقه‌های قدرت اشاره نکرده بود. اما این باعث نشده تا تالکین‌شناسان نظریه‌های مختلفی را مطرح کننند. به عقیده برخی تالکین‌شناسان، نویسنده مشهور احتمالا ماجرای حلقه‌های قدرت را از یکی از کتیبه‌های قدیمی که در پارک جنگلی «لیدنی» کشف شده بود الهام گرفته است. تالکین در دوره‌ای از زندگی خود به عنوان یک زبان‌شناس زبردست مشغول مطالعه‌ این کتیبه باستانی بود.

عکس های دیدنی از بازیگران در دوران مدرسه

در همین حال، برخی دیگر از کارشناسان عقیده دارند که تالکین حلقه‌های قدرت را از یکی از افسانه‌های کهن مردم اسکاندیناوی الهام گرفته است. این افسانه که به «دروپنیر» مشهور است، به حلقه‌ای اشاره دارد که به «اودین» تعلق داشته است. «اودین» توانسته بود با حلقه‌ اصلی چندین حلقه ساخته و به وسیله آنها سلطنت و جایگاه خود را در تمامی جهان به تثبیت برساند. این دقیقا همان نقشه‌ای است که «سائورون» در سر دارد.

حلقه‌های قدرت نماد چه چیزی هستند؟

به عقیده تالکین‌شناسان، جی. آر. آر. تالکین از حلقه‌ها به عنوان نمادی برای رابطه‌ی بین قدرت و اخلاق استفاده کرده است. چنانچه این نویسنده بریتانیایی در آثار خود اشاره کرده، حلقه‌ها می‌توانند باعث انحراف و رفتارهای نادرست در صاحبان آن شوند.

بازخورد ها و نظرات منتقدین درباره سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت

چرا سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت جنایتی علیه ژانر فانتزی است؟

ساخت اقتباسی سینمایی یا تلویزیونی از جهان فانتزی و شگفت‌انگیز و بزرگ تالکین، تا مدتی طولانی کاری دشوار و تقریبا غیرممکن بوده. همان‌طور که پیتر جکسون درباره‌ی ساخته شدن سه‌گانه‌ی ارباب حلقه‌ها گفت، ساخت این فیلم‌ها تا پیش از قرن ۲۱ و تکنولوژی دیجیتال این دوره امکان‌پذیر نبود. اما چیزی که سه‌گانه‌ی ارباب حلقه‌های پیتر جکسون را به اثری ماندگار و جاودانه و محبوب تبدیل کرده که برای همیشه استاندارد و معیاری برای یک اقتباس محشر و درجه‌یک به حساب می‌آید، صرفا تکنولوژی و جلوه‌های ویژه نیست.

پیتر جکسون و تیم همراهش تعهد و عشق و علاقه‌ای بی‌نظیر نسبت به منبع اقتباسشان داشتند و تمام سعی خودشان را کردند تا حد امکان، به دنیای مخلوق تالکین وفادار بمانند. میزان فکر و انرژی و تعهدی که صرف ساختن این سه‌گانه شده به حدی است که هنوز هم هر تماشاگری را حیرت‌زده می‌کند. پیتر جکسون روی تک‌تک جزئیات این فیلم‌ها وقت زیادی گذاشت و با شیفتگی تمام سراغ به تصویر کشیدن داستان‌های تالکین رفت. در نتیجه‌ی این تعهد و علاقه و انرژی، حیرت‌انگیزترین و موفق‌ترین و محبوب‌ترین سه‌گانه‌ی فانتزی تاریخ سینما خلق شد. سه‌گانه‌ای که با تمام وجودش به قلب و روح کتاب‌های تالکین وفادار ماند.

حالا آمازون تصمیم گرفته تا دنیای سرزمین میانه را به شیوه‌ی خودش تصویر کند، و تا همینجایش هم فهمیده‌ایم که نتوانسته‌اند در حد و اندازه‌ی آن ظاهر شوند. چندی پیش، اولین تصاویر از سریال «ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت» (The Lord of the Rings: The Rings of Power) منتشر شد و مدتی بعد هم اولین تریلر آن را دیدیم و فهمیدیم همه چیز خبر از یک اقتباس ناامیدکننده می‌دهد که قرار است خیلی‌ها را عصبانی و سرخورده کند.

تقریبا هیچ جنبه‌ای از این سریال اقتباسی درست اجرا نشده. از طراحی لباس ابتدایی و مضحکش که شبیه Cosplay (لباس‌هایی که هواداران عناوین معروف برای خودشان طراحی می‌کنند تا شبیه کاراکترها شوند) است گرفته تا جلوه‌های ویژه‌‌ای که بیشتر شبیه یک بازی کامپیوتری مستقل کم‌خرج است تا یک سریال چند صد میلیون دلاری. همه‌ی این‌ها به کنار، سازندگان سریال حلقه‌های قدرت تصمیم گرفته‌اند به کل اهداف و دیدگاه‌های تالکین را نادیده بگیرند و یک سرزمین میانه‌ی کاملا بی‌ربط به کتاب‌های او بسازند. گویا سازندگان سریال آمازون عامدانه سعی دارند یکی از بهترین داستان‌های فانتزی دنیا را خراب کنند.

تنوع نژادی و جنسیتی اجباری

تنوع نژادی و جنسیتی اجباری

وقتی هواداران ارباب حلقه‌ها متوجه شدند که آمازون قصد دارد سریال حلقه‌های قدرت را مثل خیلی دیگر از عناوین این سال‌ها با اهداف سیاسی و تنوع اجباری اشباع کند، حسابی عصبانی شدند و واکنش‌های منفی بسیاری نشان دادند. حق هم داشتند. اساسا توجیهی که نویسنده‌های سریال برای این تصمیم می‌آورند، چیزی نیست جز بها دادن به بحث‌های سیاسی روز و بیشتر از همه نشان می‌دهد که آن‌ها تا چه اندازه نسبت به دنیای تالکین و کتاب‌هایش بی‌اطلاع و بی‌دانش هستند.

لیندزی وبر، تهیه‌کننده‌ی اجرایی سریال درباره‌ی این مسئله می‌گوید: «از نظر ما خیلی طبیعی بود که الان اقتباسی از آثار تالکین بسازیم که دنیای فعلی و امروزی ما را بازتاب بدهد. تالکین برای همه است. داستان‌های او درباره‌ی نژادهایی خیالی است که وقتی از انزوای فرهنگ خودشان بیرون می‌آیند و در کنار هم قرار می‌گیرند، بهترین نتیجه را می‌گیرند.»

کاملا پیداست که مشاورهای تالکین‌شناسی که با سازنده‌های سریال همکاری کرده‌اند، بیشتر درگیر بحث‌های سیاسی روز بوده‌اند تا نوشته‌های تالکین. یکی از همین مشاورها، ماریانا ریوس مالدونادو، در مصاحبه‌ای با ونیتی و وقتی از او درباره‌ی بازخورد منفی هواداران ارباب حلقه‌ها نسبت به تنوع نژادی بازیگرها پرسیدند، گفت: «از ابتدا هم می‌دانستیم که قرار است بازخوردهای منفی داشته باشیم. اما سؤال اینجاست که چه کسانی دارند اعتراض می‌کنند؟ این آدم‌هایی که از سیاه‌پوست یا لاتین یا آسیایی بودن یک الف خشمگین شده‌اند و احساس تهدید می‌کنند چه کسانی هستند؟»

دیدگاه مدرنی که درباره‌ی عدالت اجتماعی و تنوع نژادی ایجاد شده، به‌شدت سطحی و ابتدایی است. انگار تمام دغدغه‌ی این جریان، قرار دادن بازیگرهایی با رنگ پوست متفاوت و گرایش مختلف است و کاری به ابعاد دیگر ندارند. پیش خودشان می‌گویند یک اِلف سیاه‌پوست می‌آوریم و تمام، تنوع نژادی اجرا شد. اما حواسشان نیست که تنوع نژادی در دنیای تالکین، صرفا مربوط به رنگ پوست شخصیت‌ها نیست. در این دنیا نژادهای متعددی از موجودات جادویی وجود دارند که در کنار انسان‌ها زندگی می‌کنند، و حتی در بین انسان‌ها هم فرهنگ‌های متفاوتی حضور دارد که از یکدیگر متمایز هستند.

همه چیز درمورد همسر رضا عطاران

هدف تالکین از نوشتن ارباب حلقه‌ها صرفا روایت یک داستان قهرمانانه‌ی حال‌خوب‌کن درباره‌ی نبرد خیر و شر نبود. او تمام عمرش را صرف مطالعه‌ی زبان‌شناسی و فرهنگ عامه‌ی بریتانیای قرون وسطی کرد. او همیشه حسرت این را می‌خورد که تاریخ و فرهنگ واقعی بریتانیا طی حمله‌ی نورمن‌ها از بین رفت (نورمن‌ها گروهی از فرانسوی‌های دوران مدرن بودند که سال ۱۰۶۶ به بریتانیا حمله کردند. در این حمله، بیشتر تاریخ و فرهنگ بریتانیا از بین رفت.)

تالکین همیشه اسطوره‌های اسکاندیناوی و یونان را تحسین می‌کرد و از اینکه تاریخ و اسطوره‌های بریتانیا نابود شده ناراحت بود. به خاطر عشق و علاقه‌ای که به اسطوره و زبان داشت، سعی کرد تا اسطوره‌ای خلق کند که مخصوص جزایر بریتانیا باشد. در پی این تصمیم، داستان‌های سرزمین میانه خلق شد. اکثر ما با ارباب حلقه‌ها آشنا هستیم، اما این داستان تنها بخشی کوچک از جهانی گسترده و پرماجراست، اسطوره‌هایی تمام‌نشدنی که تالکین تمام عمرش را صرف خلقشان کرد.

برای همین، حقنه کردن دیدگاه مدرن تنوع اجباری به یک اسطوره‌ی بریتانیایی هیچ منطق و توجیهی ندارد. از یک طرف، نادیده گرفتن تلاش و هدف تالکین در خلق این دنیا و داستان‌هایش است. و از طرف دیگر، نشان می‌دهد که استودیوها هنوز هم بسیار تنبل هستند و نمی‌توانند شخصیت‌ها و دنیاهای تازه‌ای برای رنگین‌پوستان خلق کنند.

به جای اینکه سراغ قصه‌ها و اسطوره‌هایی بروند که ذاتا درباره‌ی رنگین‌پوستان هستند، یا داستان‌هایی جدید برایشان خلق کنند، آمازون و هالیوود همچنان اصرار دارند که تنوع اجباری را در داستان‌هایی زورچپان کنند که به آن نیازی ندارند.

این چه اصرار عجیب‌وغریبی است که مدام می‌خواهند بازیگرهای رنگین‌پوست را در نقش‌های فرعی کم‌اهمیت بچپانند تا مثلا بگویند «اولین ملکه‌ی دورف سیاه‌پوست» در سریال ارباب حلقه‌ها حضور دارد؟ فعالین و مدافعین حقوق اقلیت‌ها از اینکه شخصیت‌های سیاه‌پوست در حاشیه هستند و برای تزئین می‌آیند بدشان می‌آید، ولی عملا همین شده. چنین تصمیم‌هایی از اهمیت قصه‌ی اصلی می‌کاهد، هواداران واقعی مجموعه را عصبانی و سرخورده می‌کند، و بازیگرهای رنگین‌پوست را در سطح یک عنصر تزئینی و ابزاری پایین می‌آورد. مثل یک چیز دم دستی که صرفا باید از سر راه برداشته شود تا داد مدافعین حقوق اقلیت‌ها در نیاید.

تنوع نژادی در یک دنیای قرون وسطایی، اجباری و زورچپان به نظر می‌رسد چون واقعا همین‌طور است. صرف نظر از اینکه تهیه‌کننده‌های سریال چه بگویند، جهان‌های قرون وسطایی شباهتی به دنیای مدرن و امروزی ما نداشته‌اند. سفر بین قاره‌ها تقریبا غیرممکن بود و مردم معمولا با آدم‌هایی که نهایتا چند کیلومتری‌شان بودند،‌ ارتباط می‌گرفتند. مهاجرت بین قاره‌ای عملا مفهومی ناشناخته بود. اینکه در یک داستان قرون وسطایی،‌ منکر تنوع نژادی شویم تفکری نژادپرستانه‌ نیست، بلکه تفکری منطقی است.

اما متأسفانه، بحث تنوع اجباری و انتخاب بازیگرهای اشتباه تنها شروع ماجراست و اشکالات و ایرادهای سریال حلقه‌های قدرت ابعاد پیچیده‌تری هم دارد.

واقعا ۴۶۵ میلیون دلار خرج این سریال شده؟

ظاهرا جف بزوس برای این پروژه دست همه را باز گذاشته و محدودیتی در میزان خرج و مخارجش ندارد. اما با این حال، آمازون دارد به ما ثابت می‌کند که داشتن یک بودجه‌ی عظیم نامحدود لزوما به معنای ساخته شدن یک محصول باکیفیت نیست. تا اینجای کار شنیده‌ایم که استودیو آمازون قرار است رقم نجومی ۱ میلیارد دلار را برای ساخت پنج فصل هزینه کند.

اما با دیدن تصاویر و تریلر، به نظر می‌رسد که تمام جنبه‌های سریال حلقه‌های قدرت به شکلی کنار هم چیده شده‌اند که حس کنیم انگار یک بازی کامپیوتری بدکیفیت است. طراحی لباس شخصیت‌ها که عملا یک جنایت است. لباس‌ها را جوری طراحی کرده‌اند که با دیدنشان حس می‌کنیم همگی هواداران بازی تاج و تخت هستند که برای یک گردهمایی در کامیک کان دور هم جمع شده‌اند.

شاید جف بزوس از هواداران ارباب حلقه‌ها باشد، ولی همگی می‌دانیم که انگیزه و هدف پشت پرده‌ی ساخته شدن این سریال چیست؛ اینکه بازی تاج و تخت بعدی باشد و جای آن را بگیرد. اما مشکل اینجاست که، مسئولین آمازون با عجله و شتابشان برای ساخت یک سریال و آماده کردن آن، از یکی از حیاتی‌ترین ابعاد یک اثر فانتزی غافل مانده‌اند: طراحی صحنه و لباس.

سؤالی که ذهن همه را به خودش مشغول کرده‌، این است که چرا آمازون سعی دارد چرخ را دوباره اختراع کند، و چرا این‌قدر ابتدایی و بی‌کیفیت اختراعش کند؟ تقریبا تمام هواداران کتاب‌های تالکین معتقد هستند که فیلم‌های پیتر جکسون یک استاندارد اساسی برای تمام اقتباس‌های آینده‌ی ارباب حلقه‌ها تعیین کرده‌ است. با این حال به نظر می‌رسد سازنده‌های سریال حلقه‌های قدرت تصمیم گرفته‌اند که کار پیتر جکسون را نادیده بگیرند و به جایش لباس‌هایی بی‌کیفیت، بی‌روح و بی‌ظرافت طراحی کنند که خبر از تنبلی طراحان لباسش می‌دهد و بیننده را از دنیای داستان بیرون می‌اندازد چون هیچ چیزش باورپذیر و جذاب نیست.

قرار نیست در داستان‌های فانتزی با آدم‌های مدرنی طرف شویم که انگار لباس‌های مصنوعی به تن کرده‌اند تا ادای شخصیت‌های قدیمی را در بیاورند. هر بخش و جنبه از طراحی ظاهر و لباس یک شخصیت، باید به نحوی باشد که در خدمت معرفی فرهنگ، زندگی گذشته‌، و دنیای که درونش زندگی می‌کنند قرار بگیرد. همین جزئیات در طراحی لباس است که باعث می‌شود ما دنیای فانتزی یک اثر را باور کنیم و درونش غرق شویم.

نگاهی به سریال «ترور» محصول جدید شبکه اول سیما

دلایل متعددی وجود دارد مبنی بر اینکه چرا طراحی لباس در فیلم‌های پتر جکسون هنوز هم بهترین طراحی لباس در اقتباس از یک دنیای فانتزی به حساب می‌آید:

۱. لباس‌ها را به شکلی طراحی کرده بودند که باور کنیم متعلق به یک دنیای فانتزی هستند، اما همزمان گوشه‌ چشمی به فرهنگ‌ و تاریخ دنیای واقعی خودمان هم داشتند. برای مثال، طراحی لباس مردم روهان بیشتر به آنگلوساکسون‌ها شباهت داشت (به‌عنوان ادای دینی به تالکین و علاقه‌اش به تاریخ بریتانیا) در حالی که لباس مردم گاندور از روم و یونان باستان تأثیر گرفته بود.

۲. فرهنگ‌های متفاوت به شکلی طراحی شده بودند که حس کنیم هم‌عصر هستند. سبک و ظاهر و زندگی متفاوتی داشتند، اما با دیدنشان حس می‌کردیم که همگی در یک دنیا/زمان زندگی می‌کنند.

۳. بافت و جنس لباس شخصیت‌ها به شکلی طراحی شده بود تا کهنگی و میزان استفاده‌ی آن حس شود و بفهمیم که این شخصیت، واقعا با این لباس‌ها زندگی کرده. اگر آراگورن با لباس‌هایی شکیل و تمیز و به شکلی که انگار همین الان آن‌ها را از خشکشویی تحویل گرفته ظاهر می‌شد، هیچ‌وقت او را به‌عنوان یک شخصیت باور نمی‌کردیم. شخصیت‌های این دنیاها مدت‌ها پیش از اینکه قصه‌ی ما آغاز شوند، زندگی خودشان را داشته‌اند و این قضیه باید در لباس‌ و ظاهرشان حس شود.

این روزها خیلی از طراحان لباس نمی‌توانند جامه و لباسی طراحی کنند که باورپذیر و گیرا باشد چون دانش و اطلاعات تاریخی کافی را ندارند یا اهمیتی به تأثیر فرهنگ و سبک زندگی روی لباس نمی‌دهند. بدون در نظر گرفتن این جنبه‌ها، لباسی که طراحی می‌کنند مصنوعی به نظر می‌رسد و تماشاگر باورش نمی‌کند. به نظر می‌رسد طراحان لباس سریال آمازون، کارایی بخش‌های متفاوت یک لباس و تأثیر فرهنگی و زیستی شخصیت‌ها را در نظر نگرفته‌اند و صرفا ابتدایی‌ترین جنبه‌های ممکن را اجرا کرده‌اند. انگار فهرستی از ملزومات یک لباس قرون وسطایی جلوی خودشان گرفته‌اند و با خودشان گفته‌اند:

شنل دارند؟ پس حل است

چکمه هم گذاشتیم؟ این هم از این

زره؟ برایشان گذاشتیم

این طراحان لباس به حدی از تأثیر فرهنگ روی لباس بی‌خبرند که طراحی‌هایشان بیشتر شبیه خط‌خطی‌های بچگانه است تا یک لباس واقعی که شخصیت‌ها درونش زندگی کرده باشند. به جای اینکه نگاهی به فرهنگ و لباس مردم واقعی در گذشته و تاریخ بیندازند، به بازی تاج و تخت نگاه کرده‌اند و هرچه در آنجا به نظرشان جذاب و باحال می‌آمده، کپی کرده‌اند.

صحنه‌های جنسی و خون و خشونت – سرزمین میانه بازی تاج و تخت نیست

صحنه‌های جنسی و خون و خشونت – سرزمین میانه بازی تاج و تخت نیست

یکی دیگر از ایده‌های وحشتناک و بدی که سازندگان سریال حلقه‌های قدرت می‌خواستند از بازی تاج و تخت بردارند، اضافه کردن صحنه‌های برهنگی و خشونت افسارگسیخته بود. سال گذشته وقتی خبری درباره‌ی این قضیه به بیرون درز کرد و فهمیدیم که سازندگان سریال ارباب حلقه‌ها مشاورینی برای صحنه‌های نزدیکی استخدام کرده‌اند و به بازیگرها گفته‌اند که باید خودشان را برای صحنه‌های برهنگی آماده کنند، هواداران ارباب حلقه‌ها بازخوردهای منفی زیادی نشان دادند.

هواداران کمپینی راه انداختند تا با جمع‌آوری امضا، مسئولین آمازون را وادار کنند تا در نمایش صحنه‌های جنسی و برهنگی مسیر بازی تاج و تخت را پیش نگیرند. به نظر می‌رسد این کمپین موفقیت‌آمیز بود چرا که وقتی به تازگی از پاتریک مک‌کی، از شو رانرهای سریال درباره‌ی این پرسیدند که آیا در سریال ارباب حلقه‌ها با صحنه‌های جنسی و خشونت‌آمیز در حد بازی تاج و تخت طرف هستیم یا نه، خیلی کوتاه گفت که نه.

اما حتی اگر سازندگان سریال آمازون از این تصمیم صرف نظر کرده باشند، همین که در ابتدا قصدش را داشتند نشان می‌دهد که تا چه اندازه از دیدگاه و رویکرد تالکین در نمایش عشق و روابط رمانتیک فاصله دارند.

تالکین در زندگی واقعی و شخصیش انسانی به‌شدت رمانتیک و عاشق‌پیشه بود. در نوجوانی عاشق دختری به نام ادیث شد، اما تا بزرگسالی صبر کرد تا بتواند با او ازدواج کند. اما چیزی نگذشت که در جنگ جهانی اول شرکت کرد و در آنجا شاهد کشته شدن دوستان و رفقای دوران کودکیش بود.

تالکین که یتیم بود و خیلی از نزدیکانش را از دست داد، ارزش زیادی برای عشقش به ادیث و چهار فرزندشان قائل بود. در واقع، مشهورترین داستان‌ عاشقانه‌ در کل سرزمین میانه، یعنی قصه‌ی بِرِن، انسانی که عاشق یک زن اِلف جوان به نام لوثین می‌شد، الهام گرفته از داستان عاشقانه‌ی خود تالکین و همسرش ادیث بود. در داستان برن و لوثین، برن برای اولین بار لوثین را در حالی می‌دید که تنها در علفزاری می‌رقصید. تالکین این صحنه را بر اساس خاطره‌ی شخصی خودش نوشته بود، خاطره‌ای از همسرش ادیث که در دوران جوانیشان در یک جنگل و میان درختان،‌ مقابلش رقصیده بود.

وقتی ادیث از دنیا رفت، تالکین روی سنگ مزار او نام لوثین را حک کرد تا یادبودی باشد برای عشق جاودانه‌ی بین آن‌دو. بعد از مرگ خودش هم، اسم برن را روی سنگ مزارش حک کردند. تالکین داستان عاشقانه‌ی خود و همسرش را شبیه قصه‌ای پریایی می‌دید، قصه‌ای شبیه افسانه‌های کهن. تمام داستان‌های عاشقانه‌ی بزرگ و دوست‌داشتنی سرزمین میانه هم اصل و اساسشان شبیه ماجرای برن و لوثین است.

معروف‌ترین داستان عاشقانه‌ی سه‌گانه‌ی ارباب حلقه‌ها که همه می‌شناسیم، ماجرای عشقی است که بین آراگورن و آروِن جریان دارد. اما در یکی دیگر از داستان‌های تالکین، یعنی «سقوط گوندولین» (The Fall of Gondolin) متوجه می‌شویم که اجداد آروِن هم سرنوشتی مشابه برن و لوثین داشته‌اند. انسانی به نام توئور زمانی که شهرش به دست مورگوث نابود می‌شده، خودش را از آنجا نجات داده و بعدها با ایدریل، یک شاه‌دخت اِلف ازدواج کرده.

پوشش متفاوت لیندا کیانی در روسیه

با توجه به اینکه بیشتر اطلاعات مربوط به داستان‌های عاشقانه‌ی تالکین در بخش پیوست کتاب بازگشت شاه و دیگر دست‌نوشته‌های او آمده، ممکن است فکر کنیم که سازندگان این اقتباس سریالی در آمازون حداقل احترام را به منبع لحاظ می‌کنند. اما آن‌طور که پیداست، در این سریال قرار نیست به نوشته‌های تالکین وفادار بمانند. قضیه سر پول است و جف بزوس می‌خواهد تا جایی که می تواند روی مسائل سیاسی و اجتماعی مانور دهد و به بقیه‌ی چیزها توجه چندانی ندارد.

همان‌طور که پاتریک مک‌کی تأیید می‌کند،‌ استودیو آمازون نمی‌خواهد به تالکین و کتاب‌هایش وفادار بماند و می‌خواهد داستانی جدید روایت کند که بیشتر از همه چیز، روی مسائلی از قبیل تنوع اجباری تمرکز دارد. هواداران ارباب حلقه‌ها حق دارند که این‌قدر عصبانی و ناراحت باشند.

مسئولین آمازون و سازندگان سریال حلقه‌های قدرت به تمام ارزش‌ها و جذابیت‌های دنیای تالکین پشت کرده‌اند و خواسته‌های هواداران را نادیده گرفته‌اند. اما به چه قیمتی؟ آیا آن‌ها حواسشان نیست که مخاطب‌های اصلی این سریال چه کسانی هستند؟ برگشت سرمایه و سوددهی این سریال عظیم وابسته است به موفقیت و پربیننده بودن آن.

عناوینی مثل ارباب حلقه‌ها که حجم انبوهی هوادار متعهد و جدی و پیگیر دارند، بیش از هرچیزی متکی به توجه و رضایت همین مخاطب‌ها هستند. اما چه اتفاقی می‌افتد که دقیقا به همین‌ها پشت می‌کنند و اعصابشان را به هم می‌ریزند و یک فرنچایز چندین میلیون دلاری را به زمین می‌زنند؟ همین تازگی‌ها شاهد وضعیتی بودیم که به سر جنگ ستارگان آمد. جی جی آبرامز به همراه دیزنی سه‌گانه‌ای جدید تحویل هواداران بی‌شمار جنگ ستارگان دادند که هیچ‌چیزی از روح و ارزش آثار قدیم درونش نبود. این دست مدیران استودیویی، کسانی هستند که هیچ عشق و علاقه و تعلق خاطری نسبت به عناوین پرطرفدار ندارند و صرفا می‌خواهند پول در بیاورند و اهداف سیاسی اجتماعی‌شان را پیش ببرند. به خاطر همین، به جای اینکه اثری بسازند با کیفیت بالا و قصه‌ی درست و درگیرکننده، محصولی سطح پایین تحویل همه می‌دهند که تنها هدفش جیب مخاطبان و هواداران است.

این روزها استودیوهای هالیوودی هیچ دینی نسبت به هواداران احساس نمی‌کنند و نمی‌خواهند اثری تماشایی بسازند که دل خیلی‌ها را به دست آورد. پول هنگفتی برای خرید حقوق عناوین اصیل و بزرگ می‌پردازند و آن را تبدیل به چیزی بی‌جان و بی‌مایه و شعاری می‌کنند.

کلام آخر

اگر استودیوهایی مثل آمازون می‌خواهند هواداران همچنان برای محصولاتشان پول بپردازند، باید اثری باکیفیت و جذاب و وفادار به متن اصلی بسازند. نمی‌شود هر چیزی را بسازند و توقع داشته باشند مردم هم برای دیدنش صف بکشند. سه‌گانه‌ی ارباب حلقه‌ها ساخته‌ی پیتر جکسون سزاوار تمام موفقیت‌ها و محبوبیت‌هایش است و هنوز هم دیدنی و درجه‌یک و حیرت‌انگیز به نظر می‌رسد. پیتر جکسون و گروه شگفت‌انگیزش با عشق و علاقه‌ای مثال‌زدنی تمام سعیشان را کردند تا اثری وفادار به کتاب‌های تالکین بسازند و نتیجه‌اش را هم گرفتند. اما آمازون انگار فقط به دنبال خواسته‌های جف بزوس و عده‌ای آدم متعصب است. آدم‌هایی که نه درکی از داستان و قصه‌گویی و دنیاهای فانتزی دارند و نه برایشان مهم است تالکین چه کرده و چه اهدافی داشته.

حواشی سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت

کرونا و تأثیر آن در فیلمبرداری سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت

شیوع و همه‌گیری ویروس کرونا باعث توقف تولید و فیلمبرداری تمامی پروژه‌های تلویزیونی و سینمایی در سراسر جهان شده‌است. حال در برخی از کشورها وضعیت رو به بهبودی است و این کشورها در حال بازگشت به شرایط عادی هستند و نیوزیلند یکی از این کشورها است. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، شرایط از سرگیری تولید فیلم‌ها و سریال‌ها در نیوزیلند محیا شده‌است. طبق خبری که ددلاین منتشر کرده، با توجه به کنترل شیوع ویروس کرونا و همچنین کاهش افراد مبتلا در این کشور، تولید برخی از فیلم‌ها و سریال‌ها در نیوزیلند از سر گرفته شده و منابع نزدیک می‌گویند که به دنبال آن فیلمبرداری سریال The Lord of the Rings (ارباب حلقه‌ها) نیز ممکن است از سر گرفته شود.

لیست بازیگران سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت

آمازون تا به حال بازیگران زیر را برای این مجموعه معرفی کرده‌است:

  • رابرت آرمایو در نقش الروند
  • اوین آرتور در نقش دورین چهارم
  • نازنین بنیادی در نقش برونوین
  • مورفید کلارک در نقش گالادریل
  • اسمیل کروز کردوا در نقش آروندیر
  • اما هرواث
  • مارکلا کاونا
  • جوزف ماول
  • تیرو محافظین
  • سفیا ناوته
  • مگان ریچاردز
  • دیلان اسمیت
  • چارلی ویکرز
  • دانیل ویمن
  • سینتیا آدای-رابینسن
  • مکس بالدری در نقش ایسیلدور
  • ایان بلکبرن
  • کیپ چپمن
  • آنتنی کرام
  • مکسین گانلیف
  • تریستان گرول
  • لنی هنری
  • توسیتا جایاسوندرا
  • فابیت مک‌کالم
  • سایمن مرلز در نقش تروین
  • جف مرل
  • پیتر مولان
  • لوید اوون
  • آگوستوس پرو
  • پیتر تیت
  • الکس تارانت
  • لیان ودهم
  • بنجامین واکر در نقش گیل گالاد
  • سارا زوانگوبانی
  • چارلز ادواردز در نقش کلبریمور
  • ویل فلچر
  • املی چایلد-ویلیرز
  • بو کسیدی

آلبوم تصاویر سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت

تصاویر سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت تصاویر سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت تصاویر سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت تصاویر سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت تصاویر سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت تصاویر سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت تصاویر سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت تصاویر سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت تصاویر سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت تصاویر سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت تصاویر سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا