اخبار بازیگرانبازیگران ایرانیبازیگران زنبیوگرافی بازیگران

ناگفته های زندگی شخصی سارا باقری از رادیو تا شهرت با سریال افرا

در این بخش بیوگرافی سارا باقری بازیگر معروف سینما و تلویزیون را مرور میکنیم. بیوگرافی سارا باقری از بازیگران زن خوب و توانمند کشورمان که بیشتر او را با سریال افرا میشناسیم ، به همراه اطلاعاتی از زندگی شخصی و هنری او با عکس های شخصی او و خانواده اش را میبینیم.امروز از 0 تا 100 با بیوگرافی سارا باقری آشنا میشویم. در ادامه با بازیگرآنلاین همراه باشید.

سارا باقری چند سال سن دارد؟

سارا باقری متولد 1374 است و 27 سال سن دارد.

سارا باقری مجرد است یا متاهل؟

سارا باقری در حال حاضر مجرد است.

تحصیلات سارا باقری چقدر است؟

سارا باقری فارغ التحصیل لیسانس رشته کارگردانی است.

سارا باقری فعالیت خود را از چه سالی آغاز کرد؟

سارا باقری از سال 1381 تا کنون فعالیت میکند.

خلاصه بیوگرافی سارا باقری

نام اصلیسارا باقری
تاریخ تولد1374
محل تولدگیلان
محل زندگیتهران
تحصیلاتلیسانس رشته کارگردانی
پیشهبازیگر و گوینده
سالهای فعالیت1381 تاکنون
قد165 سانتیمتر

بیوگرافی سارا باقری

بیوگرافی سارا باقری

در بیوگرافی سارا باقری آمده است:وی متولد 1374 در گیلان ، بازیگر سینما و تلویزیون است

فارغ التحصیل لیسانس رشته کارگردانی می باشد که فعالیت هنری خود را از 6 سالگی با رادیو سپس با تئاتر شروع کرد و نهایتا با سریال «افرا» به شهرت رسید

در دانشگاه هم کارگردانی خواندم اما بازیگری برایم جذاب تر است

در بیوگرافی سارا باقری بهتر است بدانید قد او 165 سانتی متر است.

بیوگرافی خانواده سارا باقری

در بیوگرافی سارا باقری درباره ی خانواده اش میخوانیم: پدرش قدیر باقری کارگردان و تهیه کننده و مادرش خانم طاهره اسماعیلی در رادیو حضور دارد و تنها خواهرش هم تجربه بازیگری دارد اما در مسیر یادگیری گریم است

ماجرای سو قصد به مریم معصومی چه بود ؟

تنها یک خواهر دارد که هم او تجربه بازیگری دارد اما بیشتر به گریم علاقمند است.

سارا باقری به همراه مادرش و خواهرش دنیا
سارا باقری به همراه مادرش و خواهرش دنیا
خواهر سارا باقری
خواهر سارا باقری

در کارهای پدرم بودم

در 70 درصد کارهایی که بازی کردم پدرم بعنوان تهیه کننده و کارگردان بالای سرم بود

خیلی ها می گویند تو پدرت کارگردان هست و در همه سریال ها هستی و من نمی توانم این را تکذیب کنم به خاطر اینه قطعا این بستر از کودکی برای من فراهم بود

مهاجرت سارا باقری به تهران

با اینکه پدر و مادرم هنوز در رشت زندگی می کنند من از 18 سالگی به تهران آمدم و در چند سریال بازی کردم و قبل اینکه بخواهم بیایم در شبکه باران آزمون و خطا کردم

خانوادم کارهایم را دنبال می کنند

خانواده ام همیشه کارهای من را دنبال می کنند و حتی در مورد سریال افرا هر سه بازپخش را هم تماشا می کنند و خیلی برایشان جذاب است

پدرم بیشتر از مادرم بازیم را نقد می کند بخاطر اینکه در اغلب کارهایم بعنوان کارگردان در کنارم بوده و بازیم را می شناسد

سارا باقری و مادرش
سارا باقری و مادرش

ازدواج و وضعیت تاهل سارا باقری

بیشترین جستجوها در بیوگرافی سارا باقری درباره همسر ایشان است که شما عزیزان میخواهید بدانید همسر ایشان کیست.

خانم سارا باقری در حال حاضر مجرد می باشند و تاکنون ازدواج نکرده اند و یا حداقل خبری از ازدواج شان رسانه ای نشده است

شروع فعالیت هنری سارا باقری

سارا باقری فعالیت هنریش را ابتدا با تئاتر شروع کرد.

وی پس از آن در سریال های شبکه استانی گیلان بازی کرد که از جمله فیلم ها و سریال های وی میتوان به

نیمه ی پنهان ماه، عطر ترنج، آپارتمان نشین ها، ماجراهای فامیلی، گل دره، ماه نشین، و …اشاره کرد.

من از 6 سالگی بعنوان گوینده و بازیگر از رادیو گیلان شروع سپس در صدا و سیمای مرکز گیلان (شبکه باران) کار بازی در جلوی دوربین را هم تجربه کردمسال 1382 در 13 سالگی جایزه بازیگری جشنواره فجر برای رادیو تئاتر و سال 1386 بهترین بازیگر جشنواره تولیدات مرکز استان شدم

شهرت سارا باقری

در بیوگرافی سارا باقری از جمله سریال های دیده شده او میتوان به سریال ملکاوان و هیولا اشاره کرد.

نگاهی به سریال کره ای دکتر اسلامپ (Doctor Slump 2024)

سارا باقری که در شهریور 1400 با سریال «افرا» در نقش مائده حسابی دیده شد می گوید از قبل هیچ آشنایی با گروه تولید این مجموعه نداشتم

از طرف یکی از دوستان معرفی شدم و تست دادم و بعد از تایید آقای بهرنگ توفیقی و دارایی قرارداد بستم

کار با آقای سلطانی که در این،سریال نقش پدرم را به عهده دارد، بسیار فوق العاده است. برایم هم کلاس درس انسانیت است. و هم دانشگاه هنر. کار با ایشان هم جزو آرزوهایم بود.

خلاصه سریال افرا

این سریال ۳۰ قسمتی هر شب از شبکه یک سیما ساعت ۲۲:۱۵ بخش می گردد که در خلاصه این سریال آمده است که:

حاج محمود (مهدی سلطانی) کارخانه چای و برنج دارد و به خاطر اعتبار کارخانه به شهرت رسیده‌ است و یک پسر به نام مسعود دارد و یک دختر به اسم مائده (سارا باقری) و یک پسر به اسم مسعود (روزبه حصاری) دارد. مسعود به اصرار حاج محمود بعد از فوت عمویش با دختر عموی خود (مینا وحید) که دکتر جراح است ازدواج می‌کند اما برای این‌ که مسعود در محیط بانی کار می‌کند و این ازدواج اجباری بوده، تفاهم ندارند و تصمیم به طلاق می‌گیرند

از طرفی پیمان برادر وحید (کارگر حاج محمود) عاشق مائده شده‌ است ولی حاج محمود مخالف بوده و به او می‌گوید که باید زندگی خود را ارتقا ببخشد ولی مائده بدحال می‌شود و حاج محمود رضایت به خواستگاری می‌ دهد و مسیر زندگی هر دو تغییر میکند که در ادامه سریال حتما خواهید دید.

کاراکتر مورد علاقم بود

نقش مائده از نظر رفتاری یک جاهایی لجباز بودنش و اینکه هم می خواهد احترام بزرگترش حفظ شود و هم اینکه از خواسته اش کوتاه نمی آید به من نزدیک بود

علت مرگ آزاده نامداری چه بود؟

بعید می دانم که در طول عمر بازیگریم کاراکتر دیگری را به این اندازه دوست داشته باشم و همیشه دلتنگش خواهم بود.

محمد صادقی و سارا باقری در سریال افرا
محمد صادقی و سارا باقری در سریال افرا

گفتگوی خواندنی با سارا باقری

در پایان برای آشنایی بیشتر با بیوگرافی سارا باقری می‌توانید مصاحبه‌ای کوتاه با ایشان را بخوانید.

-با توجه به اینکه به تازگی وارد عرصه تصویر شدید از شروع فعالیت هایتان می فرمائید.

۱۴ سال در صداوسیما مرکز گیلان (رشت) کار بازیگری در رادیو، تئاتر و تلویزیون انجام می دادم. از ۱۸ سالگی به تهران آمدم و در چند سریال بازی کردم. در رادیو تئاتر گیلان هم فعالیت داشتم و برای بازیگری نقش اول موفق به دریافت دو جایزه از سیمای استان ها شدم.

-چطور شد که برای نقش مائده در سریال افرا انتخاب شدید؟

از قبل هیچ آشنایی با گروه تولید افرا نداشتم و از طرف یکی از دوستان معرفی شدم و تست دادم و بعد از تائید آقای توفیقی و دارابی قرارداد بستم.

-قصه این سریال چقدر برای شما مهم بود؟

خیلی کلیشه ای است اگر بگویم طول نقش برایم مهم نیست و فکر می کنم برای هر بازیگری مهم است که بیشتر دیده شود. اما زمانی که با آقای توفیقی صحبت کردم گفتند مائده نقش اول دختر کار است .

زمانی که فیلم نامه را می خواندم منتظر سرنوشت مائده بودم اما آنقدر قصه جذابی داشت برایم مثل یک رمان شد و دوست داشتم داستان را دنبال کنم و سرنوشت شخصیت ها را بدانم. همان زمان که فیلم نامه را می خواندم خیلی برایم مشخص بود که ماحصل کار چه می شود و فیلم نامه تصویر داشت.

معرفی کامل و بررسی فیلم سیاه‌چاله‌ها و اژدهایان: شرافت دزدها

هم از نقش مائده و هم از کلیت کار خیلی خوشم آمد و با توجه به سابقه ای که آقای توفیقی در کارهایشان داشتند و فیلم نامه ای که دستم بود، کار قابل قبولی بود.

-مائده تنها شخصیت دختر این سریال است. این موضوع کار شما را سخت نمی کرد؟

کار را سخت می کرد شاید سخت ترش این بود که از جایی به بعد ۹۰ درصد سکانس هایم با آقای سلطانی و خانم متخصص است که همان اول نگران بودم که رفتار بازیگران نقش مقابلم با من چطور خواهد بود چون این دو عزیز جزو بازیگران خوب سینما، تلویزیون و تئاتر ما هستند.

اما خب آنقدر همه شرایط دوستانه و فضا دلنشین بود و آقای توفیقی و دارابی تشویقم می کردند که این سختی برایم آسان شد.این سریال بیش از اینکه بخواهد شخصیت محور باشد، قصه محور است.بیوگرافی سارا باقری

زمانی که فیلم نامه را می خواندم برایم جالب بود که هر کدام از شخصیت ها عکس نبودند و می آمدند و داستانی را روایت می کردند.

به نظرم وقتی می خواندم می گفتم چقدر خوب است که مخاطب خسته نمی شود که برای مثال همه اش مائده ببیند یا همه اش مهتاب ببیند.

همه شخصیت ها می آیند و قصه ای را روایت می کنند و همه شان نقطه عطفی دارند و فکر می کنم مخاطب با تک تک کاراکترها همذات پنداری می کند و برایش مهم است که برای همه شخصیت ها چه اتفاقی می افتد و همین که فیلم نامه روی یک کاراکتر متمرکز نیست برایم خیلی جذاب بود.

آیا پانته آ بهرام زرتشتی است؟

-تا به حال بازخوردها چطور بوده است؟

خداراشکر تا به اینجای کار بازخوردهای خوبی داشتیم. خیلی ها گارد گرفتند و برایشان جدی بوده و حتی در کامنت های اینستاگرام می گویند مائده مگه تو عقل نداری که با هم کلاسی دانشگاهت در کافه جنگلی قرار می ذاری؟ و همین که می بینم مردم در همین چند قسمت پخش شده نقش ها را باور کردند برایم دلنشین است.

-قطعا خودتان تا به حال در موقعیتی که مائده قرار گرفته نبودید. چطور به این نقش نزدیک شدید؟

نقش مائده خیلی از من دور نبود و خیلی هم به من نزدیک نبود. اما جذاب ترین ویژگی که شخصیت مائده دارد این است که تا جایی از داستان ما از او دختری شاد و خوشحال با ویژگی های کودکانه می بینیم و از جایی به بعد به یک بلوغی می رسد. رنج آدم ها را بزرگ می کند و مائده هم با همین رنج بزرگ می شود.

-از چه نظر این شخصیت از شما دور نبود؟

از نظر رفتاری و یک جاهایی لجباز بودنش و اینکه هم می خواهد احترام بزرگترش را حفظ کند و هم اینکه از خواسته ای که دارد کوتاه نمی آید،‌ این خصیصه هایش به من نزدیک بود.

یک جاهایی هم از من دور بود اما آنقدر این شخصیت را دوست داشتم که بعید می دانم در طول عمر بازیگریم کاراکتر دیگری را به این اندازه دوست داشته باشم و همین الان خیلی دلتنگش هستم. در همان زمان که این نقش را بازی می کردم با اینکه برخی ویژگی هایش از من دور بود اما آنقدر دوستش داشتم که خودم را به او نزدیک کردم.

ماجرای بیماری دختر شهین تسلیمی که او را از بازیگری دور کرده است چیست؟

بسیار شما به این شخصیت به این ربطی دارد که چون به خودتان نزدیک بود تا این اندازه دوستش داشتید؟

شاید به این خاطر دوستش داشتم که ارتباط خیلی نزدیکی با او برقرار کرده بودم. شاید برخی سکانس ها را که می خواندم پیش خودم می گفتم این رفتار مائده الان ممکن است رفتار درستی نباشد و بازخوردهای خوبی از خانواده اش نگیرد.

اما خب خیلی درکش می کردم چون که در وهله اول سنش از من ۵ سال کمتر است و ممکن است یک دختر ۲۰ ساله در یکسری موقعیت ها واکنش های دیگری از خود نشان دهد. شاید به این دلیل که درکش می کردم به خودم نزدیک شده بود.

-قصه عاشقانه بین دختر و پسر از جمله قصه های پرتکراری است که بارها هم دیده شده،‌ فکر می کنید این داستان چقدر پتانسیل دارد که دوباره و دوباره به آن پرداخته شود؟

اتفاقی مثل دوست داشتن و ارتباط بین دختر و پسر قبل از ازدواج روتین زندگی است و نمی شود از آن فاصله گرفت و نمی شود حتی اسم تکرار را برایش گذاشت چون واقعی است و وجود دارد.

شاید یکی از دلیل هایی که سن کمتر از مخاطبان با مائده و پیمان ارتباط برقرار می کنند به این دلیل است که ماجرا برایشان قابل درک تر است تا فردی چهل ساله.و فکر می کنید چقدر می توان تفاوتی در پرداخت این سبک قصه ها ایجاد کرد تا قصه متفاوت تر در ذهن مخاطب نقش ببندد.

اتفاقا فکر می کنم روایت جدیدی است که باید قصه جلو برود تا مخاطب این را متوجه شود. شاید برای خیلی ها این سریال شبیه به سریال پدر یا هر سریال دیگری باشد و در کل این داستان عاشقانه یک شکل دیگری می گیرد و زندگی همه شخصیت های سریال را تحت الشعاع قرار می دهد.چند سالی است که تلویزیون ساده تر از گذشته به ارتباط بین دختر و پسر ورود می کند.

معرفی سریال ترسناک بچه اشتباهی (The Changeling 2023)

یکی از درست ترین اتفاق هایی که الان در تلویزیون رخ داده این است که راجع به مسائل روز صحبت می شود. به همین دلیل است که با گذشت چند قسمت از سریال مخاطبان بسیاری برای ما کامنت می گذارند و مشخص است که سریال را دنبال می کنند.

-در قسمت های پایانی سریال مخاطب شاهد نتیجه گیری درستی از ماجرای پیمان و مائده خواهد بود؟ و می تواند از آن الگوبرداری کند؟

محمد صادقی بازیگر نقش پیمان در گفت و گو با شما گفته بود همه شخصیت های این سریال حق دارند و همان قدر هم مقصرند. بیوگرافی سارا باقری

در نهایت اتفاقی می افتد که همه آدم ها هم حق دارند و هم خودشان را مقصر می دانند. می شود از این داستان الگوبرداری کرد اما می شود این شکلی الگوبرداری کرد که کاش شکل دیگری با این اتفاق ها برخورد شود.

-خودتان اگر جای مائده بودید چه راهی را انتخاب می کردید؟

شاید اختلاف سنی ام با مائده زیاد نباشد اما چون آدم ها دچار تغییر و تحول می شوند اما اگر من دختری ۲۰ ساله بودم و در موقعیت او قرار می گرفتم دقیقا کاری که او انجام می دهد را انجام می دادم.

حتی فکر می کنم تا پایان سریال همه انتخاب هایی که می کند برای شخصیت خود مائده درست است. یکی از دلیل هایش هم این است که هیچ وقت نمی بینیم بابت عشقی که پیمان دارد به خانواده خودش بی احترامی کند.

-شما اصالتا گیلانی هستید؟

بله. فضای شمال برای من اصلا دور نبود و تا ۱۸ سالگی در آنجا بزرگ شدم و خانواده ام در رشت زندگی می کنند. من کار بازیگری را با پدر و مادرم شروع کردم. در همه سریال ها هم با هم کار می کردیم.

ماجرای کرونا دنیا مدنی چه بود؟

-برای خیلی ها سوال است که چرا دختر خانواده در این سریال لهجه ندارد؟

اغلب دخترهایی که در شهرهای شمال زندگی می کنند به دلیل تحصیل در دانشگاه، لهجه شمالی ندارند و بیشتر آنهایی که لهجه دارند در روستا هستند.

پدر مائده که تهرانی است و لهجه ندارد و در صحبتی که با آقای توفیقی داشتیم خودشان موافق این بودند. مائده هم خیلی فارسی تهرانی صحبت نمی کند و یک جاهایی آهنگی ته صحبت هایش هست و فعل و فاعل را هم عوض می کند.

-به این اشاره کردید که با پدر و مادر کار حرفه ای خود را شروع کردید. چقدر این فضای خانوادگی در تمایل شما به بازیگری موثر بود؟

خیلی زیاد. بستر برایم فراهم بود. مادرم طاهره اسماعیلی در رادیو مشغول هستند و من از 6 سالگی گوینده بازیگر رادیو گیلان بودم و از طرفی از همان سن و سال کار تصویر را شروع کردم و آزمون و خطا کردم.

شاید یکی از دلیل هایی که استرس جلوی دوربین بودن را نداشتم این بود که ۱۴ سال قبل از اینکه بخواهم به تهران بیایم در شبکه باران آزمون و خطا می کردم.

در ۷۰ درصد کارهایی که بازی می کردم پدرم قدیر باقری کارگردان و تهیه کننده بود و بالای سرم بود.شاید در همان سالها برخی ها می گفتند تو پدرت کارگردان هست و در همه سریال ها هستی و من نمی توانم این را تکذیب کنم به خاطر اینکه قطعا این بستر از کودکی برای من فراهم بود.

-شما تک فرزند هستید؟

نه یک خواهر دارم. او بازی هم کرده اما بیشتر به گریم علاقه دارد. یعنی پدرم حتما ذوق بازیگری در من دیده و حتما از من تست گرفته و در جاهایی آنقدر من را نقد کرده که ناراحت می شدم.

کلیپ هایی از خوانندگی مهران مدیری

یادم است 14 سالم بود و آنقدر به من نه می گفت که مثلا به این کاراکتر نزدیک نیستی که همان جا گریه کردم و همین باعث می شد تلاشم را بیشتر کنم.

-الان خانواده چقدر در کارهایی که بازی می کنید شما را نقد می کنند؟

همیشه کارهای من را دنبال می کنند و حتی در مورد سریال افرا هر سه بازپخش را هم تماشا می کنند و خیلی برایشان جذاب است.

پدرم بیشتر از مادرم بازیم را نقد می کند به این خاطر که در اغلب کارهایی که بازی کردم به عنوان کارگردان در کنارم بوده نوع بازیم را می شناسد. نقدهایشان هم برایم کاربردی است و هم ارزشمند.

-در آینده هم می خواهید بازیگر بمانید؟ یا اینکه شاخه های دیگری از هنر را دنبال خواهید کرد؟

در دانشگاه کارگردانی خواندم اما بازیگری برایم جذاب تر است.

-کدام مدیوم برایتان جذاب تر است؟

تلویزیون جذاب است به این خاطر که مخاطب زیادی از هر قشری از جامعه دارد. اما از سویی خیلی نگاهم به سینما است و این را نمی دانم که چه زمانی برایم اتفاق می افتد

لیست آثار هنری سارا باقری

در ادامه بیوگرافی سارا باقری بازیگر ملکاوان باید بگوییم در جدول‌های جداگانه می‌توانید فهرست آثاری که او در آنها به هنرنمایی پرداخته است را مشاهده کنید.

سریال های سارا باقری

  • سریال مسافران شهر
  • سریال افرا
  • نیمه ی پنهان ماه
  • عطر ترنج
  • آپارتمان نشین ها
  • ماجراهای فامیلی
  • گل دره
  • ماه نشین
  • فرزندانِ آقا
  • طلایه داران
  • نه چندان دور
  • خانه ی پدری یک
  • خانه ی پدری دو
  • جشنِ مهرگان
  • فردا روشن است
بیوگرافی امین حیایی هنرپیشه پولساز سینمای ایران

فیلم های سارا باقری

  • خون بها
  • سینمایی روحن
  • مارال
  • سینمایی سوگند
  • سریال کوبار
  • سریال ملکاوان
  • مسیرِ مهر
سارا باقری در فیلم سوگند
سارا باقری در فیلم سوگند
زهرا سعیدی و سارا باقری در فیلم خون بها
زهرا سعیدی و سارا باقری در فیلم خون بها
سارا باقری در فیلم مارال
سارا باقری در فیلم مارال

سارا باقری در نمایش خانگی

  • سریال هیولا
سارا باقری در پشت صحنه سریال هیولا
سارا باقری در پشت صحنه سریال هیولا

جوایز و افتخارات سارا باقری

سارا باقری در کارنامه هنری خود، تا کنون افتخارات متعددی داشته است که از جمله آنها می توان به:

  • جایزه بازیگری اول زن جشنواره فجر برای رادیو و تئاتر در سال 1382
  • جایزه بهترین بازیگر جشنواره تولیدات مراکز استان ها
  • گوینده برتر استان ها در سال 1386

اشاره کرد.

صفحه اینستاگرام سارا باقری

سارا باقری ، از سلبریتی های فعال در اینستاگرام بوده و ظرف چند سال اخیر 59 پست به اشتراک گذاشته که بررسی اینستاگرامش، در واقع مروری است بر بیوگرافی سارا باقری و فعالیت هنری ایشان در عرصه سینما و تلویزیون. لذا برای آشنایی با سبک زندگی دیجیتالی سارا باقری و پشت صحنه فیلم ها و سریال هایی که ایشان در آن نقش آفرینی کرده است و بیوگرافی سارا باقری ، به اینستاگرامش مراجعه کنید. آدرس اینستاگرام سارا باقری @_sarabagherii میباشد و قریب به 43 هزار دنبال کننده دارد.

صفحه اینستاگرام سارا باقری

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا