اخبار بازیگرانبازیگران خارجیبازیگران مردبیوگرافی بازیگران

بیوگرافی تام هاردی پسر بد سینما و حقایقی جالب از او

در این بخش بیوگرافی تام هاردی بازیگر معروف سینما و تلویزیون را مرور میکنیم.بیوگرافی تام هاردی (Tom Hardy) مملو از فراز و نشیب‌های فراوان  است. جذابیت ذاتی و استعداد هاردی، او را به یکی از مورد احترام‌ترین بازیگران مدرن تبدیل کرده‌اند. این بازیگر بریتانیایی در طول دوران کاری خود توانسته موفقیت های زیادی کسب کند.امروز از 0 تا 100 با بیوگرافی تام هاردی آشنا میشویم. در ادامه با بازیگرآنلاین همراه باشید.

همسر فعلی تام هاردی کیست؟

تام هاردی سال 2014 با شارلوت رایلی ازدواج کرده است.

تام هاردی چند سال دارد؟

تام هاردی متولد ۱۵ سپتامبر ۱۹۷۷ ‏و ۴۴ سال سن دارد.

معروف ترین فیلم تام هاردی چند کدام است؟

تام هاردی در فیلم مد مکس (مکس دیوانه) هنرنمایی کرده است که با همان فیلم به شهرت رسید.

تام هاردی چند فرزند دارد؟

تام هاردی یک فرزند از ریچل اسپید و دو فرزند از همسر فعلی اش شارلوت رایلی دارد.

خلاصه بیوگرافی تام هاردی

نام اصلیادوارد توماس هاردی
نام هنریتام هاردی
تاریخ تولد۱۵ سپتامبر ۱۹۷۷ ‏(۴۴ سال)
محل تولدلندن
تحصیلاتدانش آموز انصرافی مدرسه درام سنتر لندن
پیشهبازیگر و تهیه کننده
سالهای فعالیت۱۹۹۸–اکنون
همسرسارا وارد (ا. 1999–ج.2004)

شارلوت رایلی (ا. 2014)

فرزندان3فرزند
قد175 سانتی متر

بیوگرافی تام هاردی

بیوگرافی تام هاردی

در بیوگرافی تام هاردی با نام اصلی ادوارد تامس هاردی CBE ( Edward Thomas Hardy) آمده است:وی از بازیگران مرد تهیه کننده، فیـلمنامه نویس و مدل سابق انگلیسی می باشد که در تاریخ ۱۵ سپتامبر سـال ۱۹۷۷ در همراسمیت لندن به دنیا آمد.

در بیوگرافی تام هادری بهتر است بدانید او دارای اصالتی ایرلندی و انگلیسی می باشـد. او را می توان یکی از برجسته ترین و شناخته‌شـده‌ترین بـازیگران کنونی دنیا برشمرد. این بازیگر توانمند با نقش های فوق‌العاده گیرایی که از خود به نمایش گذاشته توانسـته به خوبی استعداد خود را در زمینه هنر بازیگری به اثبات برساند.

عکس جوانی تام هاردی
عکس جوانی تام هاردی

در بیوگرافی تام هاردی لازم به ذکر است او دانش آموز انصرافی مدرسه درام سنتر لندن می باشد.بهتر است بدانید هاردی برای حضور در سریال جوخه برادران تحصیل در درام سنتر لندن را نیمه‌کاره رها کرد. از استادانش در درام سنتر لندن می‌توان به آنتونی هاپکینز اشاره کرد. وی بازیگری را در همین آکادمی به سبک متد اکتینگ فرا گرفت.

مشخصات ظاهری تام هاردی

قد تام هاردی ۱۷۸ سانتی متر  و وزن او ۷۵ کیلوگرم است. موهای او قهوه‌ای تیره و چشمانی عسلی رنگ دارد.

بیوگرافی خانواده تام هاردی

در بیوگرافی تام هاردی درباره ی خانواده اش آمده است: ادوارد توماس هاردی (Tom Hardy) در منطقه هَمِراِسمیت لندن متولد شده است، او تنها فرزند مادرش خانم آنی برت (Anne Barrett) نقاش و پدرش چیپس هاردی (Chips Hardy) نویسنده رمان بود

ازدواج و وضعیت تاهل تام هاردی

بیشترین جستجوها در بیوگرافی تام هاردی درباره همسر ایشان است که شما عزیزان میخواهید بدانید همسر ایشان کیست.

ازدواج اول تام هاردی

تصویری که مشاهده می‌کنید، عکس سارا وارد همسر تام هاردی است.در بیوگرافی تام هاردی بهتر است بدانید اولین همسر تام هاردی سارا وارد (Sarah Ward) نام داشت. تام هاردی و سارا وارد همسر سابقش تنها پنج سال توانستند باهم زندگی کنند. در آن سال‌ها شایعه‌ای درباره این‌که سارا وارد بخاطر اعتیاد تام هاردی از او جدا شد، همه جا پخش شده بود. تام هاردی و سارا وارد در سال در سال ۲۰۰۴ از یک‌دیگر جدا شدند.

تام هاردی به همراه همسرش

در بیوگرافی تام هاردی میخوانیم هاردی در سال 2005 بعد از رابطه کوتاه مدت با لیندا پارک بازیگر، با ریچل اسپید کارگردان وارد رابطه شد که در سال 2008 فرزند آنها بنام لوئیس توماس بدنیا آمد.

اما این زندگی کمتر از 4 ماه دیگر به جدایی ختم شد

تام هاردی و پسرش لوئیس توماس
تام هاردی و پسرش لوئیس توماس

ازدواج دوم تام هاردی + فرزندان

در ادامه بیوگرافی تام هاردی بهتر است بدانید در سال 2009 تام هاردی 32 ساله با شارلوت رایلی 28 ساله وارد ارتباط عاشقانه شد، این دو بعد از 5 سال در ژوئیه 2014 با هم ازدواج کردند، اولین فرزند آنها سال 2015 و دومی سال 2018 متولد شد

تام هاردی و همسرش شارلوت رایلی
تام هاردی و همسرش شارلوت رایلی

علایق و حقایقی درباره تام هاردی

در ادامه بیوگرافی تام هاردی مروری میکنیم بر علایق و حقایقی درباره ی او.با ما همراه باشید.

ماجرای اعتیاد تام هاردی به مواد و الکل

بیوگرافی تام هاردی نقاط تاریکی هم دارد، هاردی تا 20 سالگی درگیر اعتیاد به مواد مخدر کوکائین و الکل بود به همین خاطر دوستان هاردی در آن زمان لقب راسو (Weasel) را به او دادند. او پس از به اوج رسیدن این مشکلات، تصمیم به اصلاح خود گرفت و شخصا به یک مرکز ترک اعتیاد مراجعه کرد. در نهایت بعد از 3 سال تلاش ترک کرد و از سال 2003 دیگر به این مواد نزدیک نشد

فعالیت های امور خیریه تام هاردی

در سال ۲۰۱۰، هاردی سفیر پرنس تراست، یک مؤسسه خیریه جوانان انگلستان شد که آموزش، رشد شخصی، پشتیبانی از راه اندازی مشاغل، راهنمایی و مشاوره را ارائه می‌دهد.در سال ۲۰۱۲، او و شارلوت رایلی، بازیگر و دوست دختر آن زمان هاردی، حامی افراد دارای سرطان روده در انگلیس شدند.

در دسامبر ۲۰۱۸ هاردی سفیر ارشد برای بنیاد Reorg Brazilian Jiu Jitsu شد که در همکاری با خیریه Royal Marines با مأموریت ایجاد زمینه ای برای خدمت به پرسنل و پیشکسوتان برای یادگیری Jiu Jitsu برزیلی، به عنوان بخشی از مسیر بهبودی آنها و مبارزه با چالش بهداشت روانی و ناتوانی‌های جسمی.

دانستنی جالب درباره تام هاردی

در بیوگرافی تام هاردی جالب است بدانید او در سال 2015 توسط مجله GO بعنوان یکی از 50 مرد خوش لباس در بریتانیا انتخاب شد.

تام هاردی« گری اولدمن» را قهرمان خود می داند و می گوید در مدرسه درام صحنه های بازیگری او را تقلید می کرد.

پس از ابهاماتی که در مورد گرایش جنسی هاردی در رسانه‌ها مطرح شد وی سرانجام اعلام کرد که دوجنسگرا است و قبل از ازدواجش با مردها رابطه داشته‌است.

در بیوگرافی تام هاردی امذه است او در جنوب فرانسه بزرگ شده است و در کودکی به خوبی فرانسوی حرف می زد.

تام هاردی به ورزش های رزمی جوجیتسو و کاپوئرا علاقه دارد.

تام هاردی عاشق سگ ها است و می گوید: من همه حیوانات را دوست دارم اما سگ ها فوق العاده اند.

نام هاردی عاشق چای، کافی و نوشیدنی های میوه ای است.

تام هاردی در دوران نوجوانی
تام هاردی در دوران نوجوانی

تام هاردی و نشان فرمانده امپراتوری بریتانیا (CBE)

هاردی به پاس خدماتش به عرصه نمایش، نشان فرمانده امپراتوری بریتانیا (CBE) را در سال ۲۰۱۸ دریافت کرده‌است.

بازی تام هاردی در نقش یک زندانی

فیلم BRONSON در سال 2008 با بازی تام هاردی در نقش چارلی برانسون یک زندانی خطرناک بریتانیایی ساخته شده است، هاردی برای بازی در این فیلم چندین بار به ملاقات این زندانی خطرناک رفت

بعد از ساخته شدن فیلم این زندانی اعلام کرد هاردی از نظر عضلات بدنی، شخصیت و صدا به بهترین شکل او را تقلید کرده و تنها کسیست که میتوانست نقش او را بازی کند

این زندانی 35 سال است که در زندان به سر می برد

تام هاردی در فیلم برانسون 2008
تام هاردی در فیلم برانسون 2008

شروع فعالیت هنری تام هاردی

در ادامه ی بیوگرافی تام هاردی میرسیم به زندگی هنری و فعالیت های او.با ما همراه باشید.

شروع تام هاردی با مدلینگ

با وجود مشکلات اعتیاد، او در سال 1998 و در 21 سالگی در یک مسابقه مدلینگ برنده شد. هاردی سپس در مدرسه درام ریچموند (Richmond) و مرکز درام لندن شروع به یادگیری بازیگری کرد. وی از مدرسه اول خود اخراج شد و بعدها به خواست خود مدرسه دوم را ترک کرد. تعهد او باعث بهبود مهارت‌های بازیگریش در این مدارس شد.

عکس جوانی تام هاردی
عکس جوانی تام هاردی

ورود تام هاردی به بازیگری

تام هاردی یکی از بزرگترین و شناخته‌شده‌ترین بازیگران کنونی دنیا است. او با مهارت و بازیگری فوق‌العاده گیرای خود توانسته برخی از جذاب‌ترین نقش‌های سینما را در فیلم‌هایش ایفا کند. این بازیگر جذاب 44 ساله انگلیسی، تاکنون در فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی زیادی به ایفای نقش‌های متنوع پرداخته است.در بیوگرافی تام هاردی بهتر است بدانید او بازیگری را از سریالی مربوط به جنگ جهانی دوم با عنوان دسته برادران (Band of Brothers) به کارگردانی استیون اسپیلبرگ شروع کرد.

تام هاردی در سریال دسته برادرانBand of Brothers
تام هاردی در سریال دسته برادرانBand of Brothers

همکاری تام هاردی و ریدلی اسکات

موفقیت سریال دسته برادران باعث شد تا تام به همراه بازیگرانی مانند ایوان مک‌گرگور در فیلمی در همان ژانر به نام Black Hawk Down محصول سال ۲۰۰۱ بازی کند. فیلم Black Hawk Down به کارگردانی ریدلی اسکات و با اقتباس از رمانی به همین نام ساخته شده بود که به داستان واقعی درگیری نیروهای آمریکایی با سومالی پرداخته بود. این فیلم برنده‌ی دو جایزه‌ی اسکار شد. تام هاردی در ادامه در فیلم جنگی دیگری به نام Deserter محصول سال ۲۰۰۲ بازی کرد که موفقیت چندانی برای او به همراه نداشت.

این ستاره در همان سال در فیلم علمی-تخیلی Star Trek: Nemesis بازی کرد که از نظر منتقدین اثری معمولی بود و در گیشه هم به سختی از پس جبران بودجه‌ی خود بر آمد. او در مقابل پاتریک استوارت (Patrick Stewart) به ایفای نقش پرداخت.

تام هاردی در ادامه در چند فیلم و سریال، نقش‌هایی فرعی را بر عهده گرفت که چیزی جز کسب تجربه برای او به همراه نداشت.  او همچنین نمایش Blue on Blue را کارگردانی کرد؛ نمایشی که توسط پدرش نوشته شده بود.

شما در حال مطالعه بیوگرافی تام هاردی در بازیگرآنلاین هستید.برای اطلاعات بیشتر با ما تا پایان این مطلب همراه باشید.

شهرت تام هاردی

بازی اش در فیلم پیشتازان فضا در سال 2002 مورد تحسین واقع شد.او پس از چهار سال و بازی در چهار فیلم در کیک لایه‌ای به ایفای نقش پرداخت.

شهرت او در انگلستان سال 2003 با تئاتری بنام در عربستان همگی شاه خواهید بود شروع شد که برای او جایزه ویژه تئاتر بریتانیا را در پی داشت.

هنرنمایی هاردی در فیلم استوارت: زندگی به عقب (Stuart: A Life Backwards) در سال 2007 یک نامزدی در مراسم معتبر بفتا را برای او به همراه داشت. هاردی در این فیلم هم‌بازی یکی دیگر از بازیگران محبوب انگلیسی سال‌های اخیر، بندیکت کامبربچ (Benedict Cumberbatch) بود.

فیلم اکشن مهیج RocknRolla به نویسندگی و کارگردانی گای ریچی مقصد بعدی این بازیگر انگلیسی بود.

فیلمبرداری راکنرولا هنوز تمام نشده بود که او پروژه دوم خود را در آن سال آغاز کرد . هاردی در ادامه جایزه بهترین بازیگر را از British Independent Film Award برای نقشش به عنوان خشن‌ترین زندانی بریتانیا در فیلم Bronson کسب کرد؛ اثری متفاوت، به یاد ماندنی و جذاب به کارگردانی نیکولاس ویندینگ رفن (Nicholas Winding Refn) که به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های کارنامه درخشان هاردی شناخته می‌شود. بعد از برانسون، هاردی دوباره راه تلویزیون را پیش گرفت و در سریال تلویزیونی بلندی‌های بادگیر با شارلوت رایلی همبازی شد.

تام هاردی در مینی‌سریال Wuthering Heights با شارلوت رایلی آشنا شد و این دو پس از مدتی نامزدی در سال ۲۰۱۴ ازدواج کردند.

هاردی در اوایل ۲۰۱۰ میلادی در نمایشی به کارگردانی فیلیپ سیمور هافمن به نام مسیر سرخ دراز حضور یافت و در اواخر همین سال به پروژه عظیم علمی تخیلی کریستوفر نولان به نام تلقین پیوست و نقش ایمس را در این فیلم ایفا کرد.

فیلم Inception شروع همکاری هاردی با کارگردان مطرح انگلیسی کریستوفر نولان بود. این فیلم مانند دیگر آثار این کارگردان با استقبال خوبی از سوی تماشاگران همراه شد و بیش از ۸۳۶ میلیون دلار از سینماهای سراسر جهان به جیب زد. همچنین فیلم Inception شروع دوستی تام و لئوناردو دی‌کاپریو بود. جالب است بدانید که این فیلم در حال حاضر در جایگاه سیزدهم در فهرست ۲۵۰ فیلم برتر IMDB است.

تام هاردی و دی کاپریو
تام هاردی و دی کاپریو

این ستاره‌ی انگلیسی در اوایل دهه‌ی گذشته‌ی میلادی در اوج بود و در فیلم‌های بزرگ زیادی به ایفای نقش پرداخته بود. تام در سال ۲۰۱۱ موفق به هم‌بازی شدن با الگویش یعنی گری اولدمن در فیلم «بندزن خیاط سرباز جاسوس» Tinker Tailor Soldier Spy شد. این فیلم با استقبال بالای منتقدین همراه شد و توانست میانگین نمره‌ی ۸۵ را به خود اختصاص دهد. فیلم Tinker Tailor Soldier Spy به داستان یک جاسوس انگلیسی در جریان جنگ سرد پرداخته است.

فیلم مبارز Warrior یک درام ورزشی است که داستان دو برادر مبارز با بازی تام هاردی و جوئل اجرتون را روایت می‌کند

در فیلم مبارز جوان ترین پسر یک بوکسور سابق بـه خانه برمی‌گردد. قهرمان سابق بوکس حالا الکلی شده اما شروع بـه آموزش پسرش میکند تا در مسابقات هنرهای رزمی شرکت کند. مسیری کـه مبارز را در مواجه با برادر غریبه و بزرگترش قرار میدهد. تام هاردی در مواجهه با جوئل ادگارتون در نقش برادرش پیروز میدان بازیگری اسـت و البته سکانس‌هاي دوتایی او با نیک نولتی در نقش پدر هم احساس‌برانگیز و جذاب از کار درآمده.

تام هاردی در فیلم مبارز 2011
تام هاردی در فیلم مبارز 2011

فیلم این یعنی جنگ This Means War دیگر کار او در همان سال بود که با وجود نقدهای منفی در گیشه موفق بود و ۱۵۶ میلیون دلار به جیب زد.

هاردی در سال ۲۰۱۲ برای دومین بار و برای نقشی مهم‌تر و پر سر و صدا تر روبروی دوربین کریستوفر نولان، این کارگردان صاحب سبک رفت. هاردی در شوالیه تاریکی برمی‌خیزد در نقش مخالف بتمن یعنی بین ظاهر شد و مورد تحسین قرار گرفت، نقشی که قبل از او هیث لجر در نقشی مشابه برای بازی در قسمت پیشین بتمن جلوی دوربین رفته بود.

داستان شوالیه تاریکی برمی‌خیزد 8 سال بعد از عصیان جوکر کـه فرمان حکومت شهر را در دست گرفت، بتمن بـه کمک کت‌وومن مرموز از تبعید بیرون می آید تا شهر گاتهام را نجات دهد. گاتهام زیر دست تروریست خطرناک و خشنی بنام بین افتاده اسـت.

او شهر را در دسترس نابودی کامل قرار داده. تام هاردی نقش بین را بازی می کند. تمام مدت یک نقاب روی صورتش اسـت. هاردی با بازی‌اش نشان میدهد کـه حرکت و اکشن بیشتر از هزار کلمه روی پرده میتواند تاثیر داشته باشد. بین کم حرف اسـت و مرد عمل. بـه هرحال باوجود این کـه در فیلم اهمیت بین بـه اندازه بتمن اسـت اما در صحنه‌هاي دوتایی آنها بین کاراکتر شریر و ابرقهرمان طبعا کریستین بیل بیشتر دیده شد.

تام هاردی و فیلم شوالیه تاریکی برمی‌خیزد 2012
تام هاردی و فیلم شوالیه تاریکی برمی‌خیزد 2012

وی در همین سال بازی در فیلم این یعنی جنگ را به کارنامه خود اضافه کرد.

هاردی سال بعد در فیلم بی‌قانون در نقش فارست باندورانت ظاهر شد. هاردی در سال ۲۰۱۳ در فیلم متفاوت لاک در نقشی متفاوت جلوی دوربین رفت.

لاک فیلمی است کـه از نود دقیقه بیش از دو سوم آن داخل خودرو می‌گذرد. مردی موفق در کار و اهل خانواده کـه یک تماس تلفنی همه ی برنامه‌ریزی‌هایش را نابود میکند. جای دیگری دارد پدر میشود و تصمیم دارد مسئولیتش را برعهده بگیرد اما اداره کردن همه ی چیز از کار گرفته تا خانواده با این مشکل جدید کار ساده‌اي نیست. این جا با یک تام هاردی کاملا متفاوت طرف هستیم. تام هاردی کـه تحسین همگان را برانگیخت.

این‌بار هاردی از فیزیک قوی‌اش استفاده می کند. فیلم کاملا روانشناسانه اسـت و از آنجایی کـه جای چندان برای بازی با بدن هم ندارد هاردی فقط با صدا و چهره‌ اش حالات درونی‌ اش از آشفتگی تا خستگی را بازتاب می دهد. «لاک» یکی از فیلم‌هاي مورد توجه هزاره سوم و قطعا بهترین بازی تام هاردی تا امروز اسـت. نبردی یک نفره برای تام هاردی کـه در آن پیروز میشود. فیلم جایزه حلقه منتقدان لس‌ آنجلس را برایش بـه ارمغان آورد.

تام هاردی در فیلم لاک 2013
تام هاردی در فیلم لاک 2013

او همین سال به پروژه کندو به کارگردانی مایکل آر.راسکام پیوست.

هاردی در فیلم راسکام زیرکانه همه ی ورق‌هایش را بازی می کند. در درامی کـه بـه کندی پیش می رود و دنیس لیهان فیلمنامه آن رابا اقتباس از یکی از داستان‌هاي خودش نوشته اسـت. درام درباره فعالیت‌هاي مجرمانه زمان گذشته و حال باب ساگینوفسکی اسـت کـه خودش را وسط سرقتی می بیند کـه دارد از مسیرش منحرف می شود و بعد وسط یک بازجویی بـه گذشته محله‌اش نقب می زند.

جاییکه دوستان، خانواده و حتی دشمنانش باهم برای زنده ماندن کار میکردند بدون این کـه بـه هزینه‌هاي کارهایشان فکر کنند. تیم رابی منتقد ارشد تلگراف با اشاره بـه فیلمنامه لیهان کـه قبلا از او کارهای مهمی مثل «رودخانه میستیک» دیده بودیم می‌‌نویسد: «اما در فیلم بالاتر از هر چیزی اجرای تام هاردی قرار میگیرد. بازی او مخاطب را تسخیر می کند.». این نخستین‌بار نیست کـه بازی هاردی مـا را یاد مارلون براندو می‌اندازد.

تام هاردی در فیلم کندو 2014
تام هاردی در فیلم کندو 2014

در بیوگرافی تام هاردی میخوانیم :این بازیگر محبوب در سال‌های اخیر در چند سریال بازی کرده که محبوب‌ترین آنها سریال جنایی Peaky Blinders است.

سال ۲۰۱۴ بازگشت وی به تلویزیون با سریال موفق پیکی بلایندرز بود. تام هاردی در پیکی بلایندرز شخصیتی به نام الفی سالومونز را به تصویر می‌کشد؛ شخصیتی که باوجود اصلی نبود نیز محبوبیت قابل توجهی در بین طرفداران این سریال دارد.فصل ششم این سریال سال آینده از راه خواهد رسید و تام هاردی نیز یکی از بازیگران آن خواهد بود.

تام هاردی در نقش الفی سولومونز در سریال پیکی بلایندرز
تام هاردی در نقش الفی سولومونز در سریال پیکی بلایندرز

سال ۲۰۱۵ نقطه اوج هاردی در هالیوود با قبول ایفای نقش لئو دمیدوف در فیلم کودک ۴۴ آغاز برای وی شد.

یکی دیگر از نقاط اوج بیوگرافی تام هاردی را باید انتخاب این بازیگر به عنوان نقش اصلی فیلم Mad Max: Fury Road بدانیم. در بیوگرافی تام هاردی جالب است بدانید که این بازیگر توانمند از کودکی علاقه‌ی زیادی به فیلم Mad Max محصول سال ۱۹۷۹ داشت و حتی اسم سگش را مکس گذاشت.

این عنوان به کارگردانی جرج میلر، بازگشتی برای مجموعه فیلم‌های پرطرفدار و مشهور Mad Max بود. فیلم Fury Road با استقبال بی‌نظیری از جانب منتقدان و طرفداران روبرو گشت. بسیاری این اثر را یکی از بهترین و خوش‌ساخت‌ترین عناوین سینمایی دهه گذشته می‌دانند.مکس دیوانه: جاده خشم در مجموع ۳۷۴ میلیون دلار فروش داشت که آن را به پرفروش‌ترین فیلم در سری مکس دیوانه تبدیل کرد.

قابلیت‌هاي فیزیکی قوی تام هاردی وی را تبدیل بـه انتخابی برجسته برای نقش اصلی فیلم ماجراجویانه پسا آخرالزمانی جورج میلر کرد کـه چند دهه قبل‌تر توسط مل گیبسون بازی شده بود. برای این کـه بازی‌اش بیشتر بـه چشم بیاید، شیمی میان او و بازیگر برنده اسکار چارلیز ترون بی‌نقص عمل می کند.

آنها یکی از بهترین تیم‌هاي اکشن تاریخ سینما هستند. فیلم بعد از آخرالزمان اتفاق می‌افتد. زمانی کـه نیروی بشر بدلیل نبود آب زیر سلطه موجودی شرور قرار گرفته. زنی بنام فیوروسا علیه ایمورتان شورش میکند ودر این میانه یک زندانی فراری بنام مکس هم بـه او می‌پیوندد. بازهم این جا تام هاردی از مهارت‌هاي فیزیکی‌اش بهره میبرد چون فیلم بسیار کم دیالوگ اسـت.

تام هاردی و مکس دیوانه: جاده خشم 2015
تام هاردی و مکس دیوانه: جاده خشم 2015

افسانه فیلم بعدی تام هاردی در سال ۲۰۱۵ بود.فیلمی کـه در آن تام هاردی با تام هاردی همبازی میشود! هاردی در این فیلم در نقشی متفاوت و در اصل در دو نقش برادران رجی و رانی ظاهر شد. فیلمی متوسط و فراموش‌شدنی که هنرنمایی این بازیگر از معدود نقاط قوت آن است. فیلم افسانه تام هاردی موفقیت چندانی به دست نیاورد و نقطه طلایی در بیوگرافی تام هاردی محسوب نمی‌شود. حتی تام هاردی برای این فیلم نامزد بدترین بازیگری و بدترین لهجه که عنوان بدترین‌ لهجه به او رسید

تام هاردی در فیلم افسانه
تام هاردی در فیلم افسانه

هاردی در ادامه این شکست را با همکاری با الخاندرو گونسالس ایناریتو و لئوناردو دی‌کاپریو در فیلم بازگشته (The Revenant)جبران کرد. او وظیفه ایفای نقش شخصیت منفی این اثر را بر عهده داشت. هنرنمایی هاردی در این فیلم، یک نامزدی در مراسم اسکار را برای او به همراه آورد.هاردی برای ایفای نقش در این فیلم از حضور در فیلم Suicide Squad انصراف داد.

اواخر سال 1823 هیو گلس راهنمای گروهی شکارچی دریک منطقه دورافتاده می شود کـه تحت حفاظت نیست. گروه آنها مورد حمله قرار میگیرد و بازماندگان بـه کمک گلس با بازی دی‌ کاپریو از مهلکه جان سالم بـه در میبرند. گلس توسط یک خرس بـه شدت مجروح میشود و این جا پای فیتزجرالد با بازی تام هاردی وسط می آید. یکی از شکارچیان کـه معتقد اسـت برای نجات گروه گلس باید قربانی شود.

در بازی تام هاردی در نقش یک بیمار روانی وحشی کـه فقط بـه نجات خودش فکر می کند چیزی روحبخش وجوددارد. او آن قدر محکم اسـت کـه وقتی کاراکترش جان سالم بـه در می برد حتی مخاطبان پای تلویزیون هم میخواهند از جا بلند شوند و تشویقش کنند. دو تایی هاردی و دی‌ کاپریو در زمینه تصویربرداری شاعرانه امانوئل لوبتسکی تعارضی میان زیبایی و خشونت بـه وجود می‌آورد کـه نفس‌گیر اسـت.

تام هاردی در فیلم بازگشته
تام هاردی در فیلم بازگشته

تام هاردی و حضور در دانکرک Dunkirk (محصول سـال ۲۰۱۷)

تام هاردی دوباره با کارگردان «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» تشکیل یک تیم میدهند و یکبار دیگر هاردی در فیلم نولان با صدایش بازی می کند. در حالیکه چهره‌اش پشت یک ماسک پنهان اسـت. نقابی کـه این‌بار ماسک اکسیژن یک خلبان هواپیمای بمباران کننده در جنگ جهانی دوم اسـت. در صحنه‌هایي کـه کاراکتر او زیر آتش بمب‌ نیروهای آلمانی رها شده، شجاعت رابا قدرت هر چـه تمام‌تر در بازی‌اش نمایش میدهد.

آن هم در یکی از پیچیده‌ترین فیلمنامه‌هاي کریستوفر نولان از لحاظ کاراکتر چون فیلم در حقیقت شخصیت‌محور نیست. فیلم «دانکرک» بیشتر از لحاظ بصری مورد توجه منتقدان قرار گرفت و نکات فنی از جمله موسیقی متن آنرا تحسین کردند. کمتر کسی بـه توانایی بازیگران از جمله تام هاردی اشاره کرد. در حالیکه بازی در فیلمی شبیه «دانکرک» کـه همه ی چیز در لانگ شات می‌گذرد کار بسیار دشواری اسـت.

تام هاردی و فیلم دانکرک 2017
تام هاردی و فیلم دانکرک 2017

دومین سریال این ستاره Taboo است که سال ۲۰۱۷ پخش شد و در دو بخش از مراسم اِمی نامزد دریافت جایزه شد. این سریال داستان مردی را روایت می‌کند که پس از سال‌ها به خانه برگشته و به دنبال انتقام از قاتل پدرش است. هاردی در خلق این مجموعه با پدر خود همکاری کرده بود. تاکنون یک فصل از این سریال منتشر شده و انتظار می‌رود شاهد پخش ادامه آن در آینده باشیم.

ونوم Venom – جدید‌ترین اثر تام هاردی

او پس از بازی در فیلم بازگشته به دعوت روبن فلیشر در فیلم ضد ابرقهرمانانه ونوم ایفای نقش کرد که در سال ۲۰۱۸ اکران شد اما با نقد بسیار تند منتقدان مواجه شد.

تام هاردی در ونوم نقش ادی براک را بازی می‌کند. فیلم روایتی داستانی و تخیلی از موجودی فضایی است که برای زندگی روی زمین نیاز به جسم یک فرد دارد. فیلمنامه ونوم بر اساس کمیک‌های کمپانی مارول کامیکس نوشته شده و روبن فیشر این فیلم را کارگردانی می‌کند.

ونوم در واقع تلاشی برای بازگرداندن یکی از شخصیت‌های مشهور کمیک‌های کمپانی مارول بود. فیلمی که از نظر بسیاری منتقدان با ساخت و پرداخت اضافی برای صحنه‌های خشن روایت داستانی آن حذف شده است. تام هاردی در این فیلم نقش روزنامه‌نگاری را بازی می‌کند که در پی حل مشکلات خود است؛ اما ناگهان با ابرنیروی فضایی به نام ونوم آشنا می‌شود و بدن خود را در اختیار وی قرار می‌دهد.

تام هاردی در فیلم ونوم Venom
تام هاردی در فیلم ونوم Venom

آخرین قسمت از زندگی نامه پر فراز و نشیب تام هاردی به فیلم شکست‌خورده Capone اختصاص دارد؛ اثری با محوریت زندگی آل کاپون که در جلب نظر مخاطبان و منتقدان ناتوان ماند. این فیلم به دلیل شیوع جهانی ویروس کرونا به صورت دیجیتالی عرضه شد. گریم سنگین و بی‌نقص هاردی در این اثر را باید از جذاب‌ترین نقاط قوت این فیلم بدانیم.

فیلم‌نامه این عنوان عملا خطی و بدون فراز و نشیب است. در اینجا خبری از گانگسترهای اسلحه به دست آمریکایی و گرد و خاک به پا کردن‌هایشان نیست، بلکه حالا با آل کاپون پیر و فرسوده و حبس‌کشیده طرف هستیم؛ کسی که آنچنان خاطراتی از گذشته ندارد و از نظر روانی بیمار و غیر‌قابل‌ پیش‌بینی به‌نظر می‌رسد.

در فیلم کاپون Capone تام هاردی با گریمی سنگین و صدایی بم و نامفهوم در نقش ال کاپون، یکی از خلافکارهای بزرگ شیکاگو بازی می‌کند. داستان فیلم در سال ۱۹۴۶ اتفاق می‌افتد، از دوران فعالیت‌های خلاف او مدت زیادی گذشته است، او یازده سال را در زندان به جرم خلاف‌های مالیاتی گذرانده است. او حالا یک گانگستر ۴۷ ساله بازنشسته است و در خانه باشکوه خود در پالم آیلند در کالیفرنیا و در حالی‌که ماموران پلیس همچنان تمام زندگی او را زیر نظر دارند، آرام آرام به مرگ نزدیک می‌شود.

تام هاردی در فیلم Capone
تام هاردی در فیلم Capone

به تازگی نیز شاهد دیدن فیلم ونوم ۲ بودیم که این اثر هم علیرغم تلاش‌های بازیگران به دلیل داستان پردازی نه چندان قوی، مورد توجه قرار نگرفته است.

فیلم اول ونوم با تمام ایراداتی که داشت، توانست با کمک برخی عناصر از جمله تام هاردی و جلوه‌های ویژه یک ابرقهرمان (خیلی سخت است که روی ونوم این لقب را گذاشت، او دلش می‌خواهد هر چیزی باشد به جز قهرمان) جدید را به تماشاگران عرضه کند.

ادی براک حالا پس از وقایع فیلم اول، زندگی‌اش بیشتر با ونوم گره خورده و از طرفی نامزدش را هم از دست داده و موقعیت شغلی‌اش به عنوان خبرنگار نیز در خطر است چرا که ونوم روز به روز بیشتر با او درگیر می‌شود. رابطه خصمانه او و ونوم که تبدیل به یک رابطه نسبتا دوستانه شده بود حالا دوباره دچار تنش شده و هم ادی می‌خواهد تنها باشد و زندگی خودش را داشته باشد و هم ونوم دوست ندارد که پنهان بماند و می‌خواهد از قفسی که ادی برایش تدارک دیده بیرون بزند. در این بین ادی وظیفه دارد تا با یک قاتل سریالی مصاحبه کند و داستانش را برای مجله بنویسد و این موضوع، اتفاقات جدیدی را رقم می‌زند

کارگردانی فیلم بر عهدهٔ اندی سرکیس از فیلم‌نامهٔ نوشتهٔ کلی مارسل است که بر پایهٔ داستانی با همکاری تام هاردی نوشته شده‌است. در این فیلم تام هاردی در نقش ونوم / ادی براک، در کنار میشل ویلیامز، نائومی هریس، رید اسکات، استیون گراهام و وودی هرلسون ایفای نقش می‌کند.

ونوم: بگذارید کارنیج بیاید اولین بار در ۱۴ سپتامبر ۲۰۲۱ در لندن به نمایش درآمد. این فیلم پس از چندین تأخیر به‌دلیل همه‌گیری کووید-۱۹، سرانجام در ۱ اکتبر ۲۰۲۱ در ایالات متحده منتشر شد. این فیلم در حال حاضر با بیش از ۵۰۱ میلیون دلار فروش گیشه هفتمین فیلم پرفروش سال ۲۰۲۱ است و نقدهای ضد و نقیضی از سوی منتقدان دریافت کرده، اما به گفته‌شان به‌طور کلی نسبت به فیلم اول پیشرفت قابل توجهی داشته‌است.

تام هاردی در فیلم ونوم ۲
تام هاردی در فیلم ونوم ۲

پروژه‌های آینده‌ی تام هاردی

تام هاردی در سال آینده‌ی میلادی در فیلم اکشن Havoc بازی خواهد کرد. این فیلم داستان یک پلیس مخفی را روایت می‌کند که برای نجات فرزند یک سیاستمدار به تقابل گروه‌های خلاف‌کار می‌رود. همچنین ساخت دنباله‌ی فیلم Mad Max: Fury Road با بازی او و کارگردانی جرج میلر بزودی آغاز خواهد شد. شارلیز ترون، آنیا تیلور-جوی و کریس همسورث نیز دیگر بازیگران این فیلم خواهند بود. همچنین هیو جکمن پس از خداحافظی با نقش لوگان از تام هاردی به عنوان بهترین جایگزین خود برای ایفای این نقش یاد کرده است.

از دیگر پروژه‌های آینده‌ی این ستاره می‌توان به دو فیلم War Party و The Things They Carried اشاره کرد که در حال حاضر اطلاعات خاصی از آنها منتشر نشده است. همچنین پس از خداحافظی دنیل کریگ از نقش جیمز باند، هاردی یکی از نامزدهای اصلی برای ایفای این نقش است. تام هاردی در بیست سال اخیر فیلم‌های زیادی بازی کرده که تاکنون برای او ۲۱ جایزه و ۸۴ نامزدی از جمله نامزدی جایزه‌ی اسکار را به همراه داشته است. طبق آخرین آمار سال ۲۰۲۱ ثروت او بیش از ۴۵ میلیون دلار است.

لیست آثار هنری تام هاردی

در ادامه بیوگرافی تام هاردی بازیگر مکس دیوانه باید بگوییم در جدول‌های جداگانه می‌توانید فهرست آثاری که او در آنها به هنرنمایی پرداخته است را مشاهده کنید.

فیلم های تام هاردی

سالنامنقشنکته
۲۰۰۱سقوط شاهین سیاهلانس تومبلی
۲۰۰۲پیشتازان فضا: نمسیسشینزون
۲۰۰۳فرضیاسترو
۲۰۰۳نقطه منتام
۲۰۰۳متوسط دوز کشندهمت
۲۰۰۴کیک لایه‌ایکلارکی
۲۰۰۶مینوتورتئو
۲۰۰۶ماری آنتوانترامونت
۲۰۰۶صحنه‌هایی با ماهیت جنسینوئل
۲۰۰۷سیلزاک
۲۰۰۷دابلیو. دلتا. زدپیر جکسون
۲۰۰۷وراثتپدر
۲۰۰۸مشت ناگهانیرودرز
۲۰۰۸راکنرولاباب خوش تیپ
۲۰۰۸برانسونچارلی برانسون
۲۰۰۹دزد ضخیمدت. مایکلز
۲۰۰۹قلدرهاMimi Leder
۲۰۰۹کاملدکترفیلم کوتاه
۲۰۱۰تلقینایمز
۲۰۱۱گروهبان کشتار برادر بزرگ مندنفیلم کوتاه
۲۰۱۱بندزن خیاط سرباز جاسوسریکی تار
۲۰۱۱مبارزتامی ریودن کنلان
۲۰۱۲این یعنی جنگتاک هانسن
۲۰۱۲شوالیه تاریکی برمی‌خیزدبین
۲۰۱۲بی‌قانونفارست باندو رانت
۲۰۱۳لاکایوان لاک
۲۰۱۴کندوباب ساگینوفسکی
۲۰۱۵کودک ۴۴لئو دمیدوف
۲۰۱۵مکس دیوانه: جاده خشممکس راکاتانسکی
۲۰۱۵جاده لندنمارک
۲۰۱۵افسانهرونالد کری / رجینالد کری
۲۰۱۵بازگشتهجان فیتزجرالد
۲۰۱۷دانکرکفاریر
۲۰۱۷جنگ ستارگان: آخرین جدای
۲۰۱۸ونومادی براک / ونوم
۲۰۱۹کاپونآل کاپون
۲۰۲۱ونوم ۲ادی براک / ونوم
۲۰۲۱مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیستصحنه کوتاه
۲۰۲۱رستاخیزهای ماتریکسنقش اضافی/پس زمینهاشاره نشده
۲۰۲۲ویرانیواکرپس تولید؛ همچنین تهیه کننده

آثار تلویزیونی تام هاردی

سالنامنقشنکته
۲۰۰۱جوخه برادرانسرباز یکم جان جانووکدر ۲ قسمت
۲۰۰۵کلدیتزستوان دوم جک رز
۲۰۰۵ملکهرابرت دادلیدر ۳ قسمت
۲۰۰۵دختر گیدئونآندرهفیلم تلویزیونی
۲۰۰۶برای آندرومداجان فلمینگفیلم تلویزیونی
۲۰۰۶سوئینی تادمتی
۲۰۰۷شنل خشمجک دانلی۵ قسمت
۲۰۰۷الیور تویستبیل سایکس
۲۰۰۷استوارت: زندگی یک عقب ماندهاستوارت شورترفیلم تلویزیونی
۲۰۰۸بلندی‌های بادگیر۲ قسمت
۲۰۰۹گرفتنفردی۴ قسمت
۲۰۱۳جنگ غیرقانونیخودش۲ قسمت / همچنین تهیه‌کننده اجرایی
۲۰۱۴پیکی بلایندرزالفی سولومنسدر ۵ قسمت فصل۲/دو قسمت فصل۳/سه قسمت فصل ۴/یک قسمت فصل ۵
۲۰۱۶تابوجیمز کزیه دلینی۸ قسمت / همچنین تهیه‌کننده اجرایی و نویسنده

جوایز و افتخارات تام هاردی

سالکارجایزهنتیجه
۲۰۰۳پیشتازان فضا: نمسیسجایزه ساترن برای بهترین بازیگر نقش مکمل مردنامزدشده
۲۰۰۸استوارت: زندگی یک عقب ماندهجایزه تلویزیون بریتانیا برای بهترین بازیگر نقش اول مردنامزدشده
۲۰۰۹گرفتنجوایز جنایی و هیجان انگیز بهترین بازیگر مکمل مردنامزدشده
۲۰۰۹برانسونجایزه فیلم مستقل بریتانیا برای بهترین بازیگر نقش اول مردبرنده
۲۰۱۰جوایز ایونینگ استاندارد بریتانیا برای بهترین بازیگر نقش اول مردنامزدشده
۲۰۱۰جایزه انجمن منتقدان فیلم لندن – بازیگر مرد سال بریتانیانامزدشده
۲۰۱۰جایزه نظرسنجی فیلم‌های ویلیج بهترین بازیگر نقش اول مردنامزدشده
۲۰۱۰تلقینجایزه بهترین گروه از انجمن منتقدان واشینگتن، دی. سینامزدشده
۲۰۱۰جایزه بهترین بازیگران – انجمن منتقدان فیلم فینیکسنامزدشده
۲۰۱۰جایزه اسکریم – بهترین برک آوت مردبرنده
۲۰۱۱جایزه بهترین ستاره نو ظهور – جوایز بفتابرنده
۲۰۱۱جایزه سینمایی ام‌تی‌وینامزدشده
۲۰۱۱جایزه برگزیده مردمنامزدشده
۲۰۱۱جایزه ساترین بهترین بازیگر نقش مکمل مردنامزدشده
۲۰۱۱بندزن خیاط سرباز جاسوسجوایز مستقل فیلم بریتانیا بهترین بازیگر نقش مکمل مردنامزدشده
۲۰۱۲مبارزجایزه فیلم ام‌تی‌وی برای بهترین مبارزه (به همراه جوئل اجرتون)نامزدشده
۲۰۱۲جایزه ستلایت بهترین بازیگر مرد – فیلم درامنامزدشده
۲۰۱۲جوایز برگزیده نوجواناننامزدشده
۲۰۱۲شوالیه تاریکی برمی‌خیزدجوایز برگزیده نوجواناننامزدشده
۲۰۱۳جایزه ام‌تی‌وی برای بهترین تبه کارنامزدشده
۲۰۱۳جایزه فیلم ام‌تی‌وی برای بهترین مبارزه (همراه با کریستین بیل)نامزدشده
۲۰۱۳لاکجایزه فیلم مستقل بریتانیا برای بهترین بازیگر نقش اول مردنامزدشده
۲۰۱۴جایزه بهترین بازیگر مرد – انجمن منتقدان فیلم لس آنجلسبرنده
۲۰۱۴جایزه فیلم اروپا بهترین بازیگر نقش اول مردنامزدشده
۲۰۱۶بازگشتهجایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مردنامزدشده
۲۰۱۶مکس دیوانه: جاده خشم – بازگشتهجایزه بازیگر مرد بریتانیایی/ایرلندی سال انجمن منتقدان فیلم لندنبرنده

صفحه اینستاگرام تام هاردی

تام هاردی ، از سلبریتی های فعال در اینستاگرام بوده و ظرف چند سال اخیر 363 پست به اشتراک گذاشته که بررسی اینستاگرامش، در واقع مروری است بر بیوگرافی تام هاردی و فعالیت هنری ایشان در عرصه سینما و تلویزیون. لذا برای آشنایی با سبک زندگی دیجیتالی تام هاردی و پشت صحنه فیلم ها و سریال هایی که ایشان در آن نقش آفرینی کرده است و بیوگرافی تام هاردی ، به اینستاگرامش مراجعه کنید. آدرس اینستاگرام تام هاردی @tomhardy میباشد و بیش از 8میلیون و 600هزار دنبال کننده دارد.

صفحه اینستاگرام تام هاردی

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
نگاهی به فصل جدید شب آهنگی با اجرا حامد آهنگی در نوروز ۱۴۰۳

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا