بازیگران خارجیسریال خارجی

معرفی سریال خاندان اژدها و دیگر اسپین آف های سریال بازی تاج و تخت

در این مطلب مروری میکنیم بر بازیگران سریال خاندان اژدها و کاراکتر های اصلی تا لوکیشن های احتمالی که شاهد آن خواهیم بود و تهیه کنندگان تا داستان احتمالی این مجموعه.با ما همراه باشید.

پس از اتمام سریال بازی تاج و تخت، درست در همان زمانی که خیال می‌کردیم باید به نبودن آن عادت کنیم خبر جدیدی درباره ساخت دنباله بازی تاج و تخت به گوش می‌رسد. حالا تماشای نخستین اسپین‌آف این سریال محبوب، نزدیک‌تر از همیشه است؛ چون حساب رسمی HBO Max در صفحه توییتر خود، اولین تریلر رسمی سریال خاندان اژدها House of the Dragon را با عنوان اصلی Gods. Kings. Fire. Blood منتشر کرده است.سریال خاندان اژدها 2022 (House of the Dragon)، پیش‌درآمد سریال Game of Thrones در راه است. سریال خانه اژدها ۲۰۲۲ با دنیایی فانتزی، جنگ‌هایی مهیب و سیاست‌های پیچیده مهمان ما می‌شود تا داستان به قدرت رسیدن خاندان تارگرین را بازگو کند.

سریال خانه اژدها کی پخش میشود؟

21 آگوست 2022 برابر با 30 مرداد 1401

سریال House of the Dragon 2022 چند قسمت دارد؟

تا به اینجا میدانیم که فصل اول سریال 10 قسمت خواهد داشت.

سریال خاندان اژدها با بهره گیری از کدام کتاب ساخته شده است؟

سریال خاندان اژدها با بهره گیری از کتاب آتش و خون ساخته شده است.

تولید سریال خاندان اژدها

در نوامبر ۲۰۱۹ جرج آر آر مارتین خالق ترانه یخ و آتش گفت اسپین آفی براساس کتاب آتش و خون ساخته خواهد شد.

در سپتامبر ۲۰۱۹ گفته شد یک اسپین اف از سریال بازی تاج و تخت از جرج آر آر مارتین و رایان کوندال که دربارهٔ خاندان تارگرین‌ها است از شبکه اچ‌بی‌او مجوز ساخت پایلوت گرفت. به دنباله همان ماه سریال خاندان اژدها مجوز ساخت گرفت.

اولین تصاویر رسمی منتشر شده از شبکه HBO از بازیگران سریال خاندان اژدها
اولین تصاویر رسمی منتشر شده از شبکه HBO از بازیگران سریال خاندان اژدها

فیلمنامه سریال خاندان اژدها

در ژانویهٔ ۲۰۲۰ کیسی بلایز رئیس برنامه‌ریزی شبکه اچ بی او اعلام کرد که کار نوشتن داستان آغاز شده و سریال در سال ۲۰۲۲ پخش خواهد شد.

خلاصه داستان فصل اول سریال خاندان اژدها قسمت 1 تا 10

وقایع سریال خاندان اژدها 2022 دویست سال قبل از اتفاقات سریال بازی تاج و تخت رخ می‌دهد. زمانی که هنوز نبرد دنریس تارگرین آغاز نشده‌ بود و خاندان تارگرین به فرمانروایی آگان تارگرین اول در وستروس حکمرانی می کردند.

داستان سریال خاندان اژدها قسمت 1 با غلبه آگان اول بر هفت پادشاهی وستروس آغاز خواهد شد، و قرار است فرمانروایی تارگرین‌ها را از ابتدا روایت کند.

خاندان اژدها روی بخش خاصی از تاریخ تارگرین‌ها متمرکز شده‌ است؛ رقص اژدها.

در دنباله بازی تاج و تخت شاهد جنگ داخلی خونین و وحشیانه تارگرین‌ها هستیم که 200 سال قبل از حوادث بازی تاج و تخت رخ می‌دهد (یعنی زمانی بیشتر از یک قرن پس از غلبه آگان اول).

نازنین بنیادی بازیگر ایرانی سریال ارباب حلقه ها کیست؟

جورج مارتین در مطلبی که در وبسایتش در مورد این سریال منتشر کرده بود این طور عنوان کرد که اگر میخواهید جزئیات بیشتری در مورد این مجموعه و بازیگران سریال خاندان اژدها بدانید، به کتاب های زنان خطرناک (Dangerous Women) و Rogues مراجعه کنید. پس از آن نیز به سراغ رمان آتش و خون بروید.

زنان خطرناک نوشته ای از مارتین است که منتقدان آنرا «رمان 35000-کلمه ای» می نامند. این نوشته همچنین با نام های «شاهزاده و ملکه (The Princess and the Queen)» و «سیاه ها و سبز ها (The Blacks and the Greens)» شناخته میشود و موضوع آن در مورد جنگ داخلی وسیعی است که قبل از وقایع بازی تاج و تخت سرزمین وستروس را تا مرز فروپاشی و تقسیم آن به دو کشور پیش برد.

Rogues شامل داستان «شاهزاده گستاخ، یا برادر پادشاه» است که در بر گیرنده زندگی نامه، ماجراجویی ها، جرائم و ازدواج شاهزاده دیمون تارگریان است.

رمان آتش و خون که بخش اول از دو بخش تاریخ تارگریان ها در وستروس است، بالاخره پس از انتظار های فراوان در نوامبر 2018 منتشر شد. این رمان با داستان ایگون تارگریان فاتح آغاز میشود؛ شخصی که سازنده تخت آهنین است و خاندان تارگریان را که تنها صاحبان اژداهایان هستند را بنا نهاد که برای نگه داشتن تخت آهنین جنگیدند و آنرا برای چندین نسل حفظ کردند. داستان این کتاب تا جنگ داخلی قبل از بازی تاج و تخت ادامه می یابد.

پوستر جدید سریال خاندان اژدها

سریال خاندان اژدها چگونه به سریال بازی تاج و تخت مرتبط می‌شود؟

سریال خاندان اژدها، جزئیات بسیار زیادی در مورد تاریخچه خانوادگی دنریس تارگرین بازگو می‌کند. علاوه بر این، در مورد تاریخچه خانوادگی جان اسنو نیز اطلاعاتی آشکار می‌شود، کسی که بعدا معلوم شد که پسر قانونی ریگار تارگرین و لیانا استارک است. از آنجا که اتفاقات سریال خاندان اژدها دویست سال قبل از سریال بازی تاج و تخت رخ می‌دهد، پس هیچ کاراکتری بین دو سریال یکسان نخواهد بود اما روابط، خیانت‌ها و اتحاد در این سریال در مورد ارتباطات و رفتار کاراکترها در سریال بازی تاج و تخت اطلاعات بیشتری می‌دهد.

در تریلر منتشر شده برای بازیگران سریال خاندان اژدها، یک ارتباط مخفی و محتمل با سریال بازی تاج و تخت وجود دارد. در تصویری از این تریلر، خنجری با فولاد والریانی در دستان الیسنت هایتاور دیده می‌شود. این خنجر بسیار شبیه به خنجری است که برای حمله و کشتن برن در فصل اول سریال استفاده شده بود. بعدا نیز آریا استارک از این خنجر برای کشتن شاه شب در فصل هشتم بهره گرفت. با توجه به تریلر و به نمایش درآمدن پرچم‌های خاندان استارک و تاریل، مطمئنا سریال خاندان اژدها تاحدودی به خاندان تاریل و استارک خواهد پرداخت. هر چند، هنوز مشخص نیست که نقش بازیگران سریال خاندان اژدها در این سریال و اتفاقات آن تا چه اندازه مهم و بزرگ است.

ماجرای تلخ طلاق رضا شفیعی جم که او را به دردسر انداخت چه بود؟

معرفی سریال و بازیگران سریال خاندان اژدها

بالاخره بارش آتش و خون بر سر خانه اژدها و سلسله تارگرین آغاز شد. با پایان سریال محبوب Game of Thrones، شبکه HBO به فکر ادامه بزرگترین سریال تاریخ خود افتاد. از این‌رو، پنج اسپین‌آف احتمالی از بازی تاج و تخت را طراحی و در نهایت یکی را دنبال کرد؛ سریال خاندان اژدها.

سریال هاوس اف دراگون 2022 یک سریال تلویزیونی آمریکایی در ژانر فانتزی-درام است. سریال House of the Dragon 2022 پیش‌درآمد و اسپین‌آف جدید سریال محبوب Game of Thrones محسوب می‌شود و کارگردان اصلی آن میگل سپاچنیک (Miguel Sapochnik) است.

سریال خاندان تارگرین 2022 (یا به عبارتی خاندان اژدها) نیز براساس رمان Fire & Blood جورج آر. آر. مارتین (George R. R. Martin) نوشته شده‌ است.

داستان و موضوع سریال خاندان اژدها درباره چیست؟

ماجرای سریال خاندان اژدها بر رویدادهای ۲۰۰ سال پیش از بازی تاج و تخت متمرکز است و داستان خاندان تارگرین و جنگ داخلی تارگرین‌ها را روایت می‌کند که به رقص اژدهاها (Dance of the Dragons) معروف شد. شبکه HBO سفارش ساخت ۱۰ قسمت از این سریال را داده و قرار است این سریال، برای سال ۲۰۲۲ آماده پخش شود.

همانطور که گفتیم این مجموعه با برداشتی از کتاب «آتش و خون» که ۳ سال پیش توسط «جرج آر. آر. مارتین» راهی بازار شده بود، ساخته می‌شود. این کتاب به‌نوعی یک راهنما برای مجموعه کتاب‌های ترانه آتش و یخ به حساب می‌آید که در آن به سرگذشت چند چهره مهم تارگرین‌ها می‌پردازد و چگونگی حکومت آنها بر وستروس را روایت می‌کند. مارتین قبلا گفته بود که قصد دارد شماره دوم این کتاب‌ را هم راهی بازار نشر کند.

لوکیشن ها و شهر هایی که احتمالا در سریال خاندان اژدها خواهیم دید

بیشتر داستان در پایتخت پادشاهی و دراگون استون جریان دارد. اما بسیاری از نبرد ها در ریورلند اتفاق می افتد. بسیاری از جنگ های دیگر نیز در اطراف هارنهال و چشم خدا به وقوع می پیوندد.

  • کینگزلندینگ – پایتخت
  • دراگون استون – سرزمین مادری خاندان تارگریان
  • دریفت مارک – سرزمین مادری خاندان والریون
  • دورن – جنوبی ترین منطقه وستروس که در دوران جنگ معروف به رقص اژدهایان تحت حاکمیت تارگریان ها نبود
  • اولدتاون – در زمان جنگ رقص اژدهایان دور از دسترس تارگریان ها بود
  • لیس – یکی از شهر های آزاد اسوس؛ فاحشه خانه هایش شهرت زیادی داشتند
  • استپ استون – پل ارتباطی بین دورن و اسوس
  • هارنهال – قلعه هایی که بالاتر از چشم خدا بودند و توسط بالریون ذوب شدند
لیست کامل نامزدهای جوایز امی 2022 | ۷۴ امین دوره Emmy Awards

فیلمبرداری سریال خاندان اژدها

فیلمبرداری فصل اول بازیگران سریال خاندان اژدها در آوریل ۲۰۲۱ آغاز شده و فیلمبرداری اولیه نیز در بریتانیا انجام می‌شود.در هفتهٔ آخر آوریل ۲۰۲۱، فیلمبرداری بازیگران سریال خاندان اژدها در کورن وال انگلیس شروع شد و طبق اعلام وبگاه پروداکشن لیست، فیلمبرداری در اسپانیا و کالیفرنیا ادامه خواهد داشت.

روند تولید سریال خاندان اژدها

در معرفی بازیگران سریال خاندان اژدها نیم نگاهی به روند تولید سریال داریم. خاندان اژدها جاده پرپیچ و خمی را تا آغاز تولید پیمود. HBO در ابتدا یک پروژه کاملاً متفاوت را برای ساخت اسپین آف انتخاب کرد که در بازه زمانی عصر قهرمانان (Age of Heroes) می‌گذشت. اما پس از یک ضبط آزمایشی با بازی نائومی واتس (Naomi Watts) این پروژه منتفی شد. سپس، HBO خبری غافلگیرانه از سفارش ساخت 10 قسمت از خاندان اژدها را داد. سفارش ساخت سریال House of the Dragon در اکتبر 2019 (آبان 1398) داده و انتخاب بازیگران خارجی از ژوئیه 2020 (تیر/مرداد 1399) آغاز شد.

کار فیلمبرداری نیز از آوریل 2021 (فروردین 1400) در انگلستان شروع شد. فیلمبرداری بخشی از فصل اول در اسپانیا و کالیفرنیا انجام خواهد شد. رایان کوندال (Ryan Condal)، نویسنده و میگل سپاچنیک، کارگردان باتجربه بازی تاج و تخت، به‌طور مشترک مجریان اصلی (شورانر) پروژه هستند. به‌علاوه، سپاچنیک به عنوان کارگردان اصلی کار و کارگردان اپیزودهای اضافه نیز در این پروژه حضور دارد.

ژانر سریال خاندان اژدها

خاندان اژدها (به انگلیسی: House of the Dragon)، یک مجموعه تلویزیونی آمریکایی رو به پخش در ژانر درام فانتزی است که توسط جرج آر. آر. مارتین و رایان کندال خلق شده‌است.

این سریال اقتباسی از رمان آتش و خون نوشته مارتین است و پیش‌درآمد مجموعه بازی تاج‌وتخت محسوب می‌شود.

سریال خاندان اژدها چند قسمت است؟

فصل اول سریال خاندان اژدها در ۱۰ قسمت تولید شده است. اتفاقات سریال House of the Dragon قرار است ۳۰۰ سال پیش از حوادث سریال اصلی رخ دهد و تمرکز آن روی شروع و پایان خاندان تارگرین خواهد بود. درواقع در این سریال قرار است شاهد نمایش داستان A Dance with Dragon که جنگ داخلی خاندان تارگرین بود باشیم.

تاریخ پخش سریال خاندان اژدها 2022

بالاخره پس از فراز و نشیب‌های بسیار، تاریخ پخش سریال خاندان اژدها 2022 اعلام شد. شبکه HBO قول داده که قسمت اول این سریال در 21 آگوست 2022 (30 مرداد 1401) پخش خواهد شد. فصل اول سریال هاوس اف دراگون 2022 شامل 10 قسمت است.

زندگی جانی دپ ستاره پول ساز هالیوود | از ماجراهای سخت دوران کودکی تا حواشی اخیر او

انتشار تریلر رسمی سریال خاندان اژدها

اولین تصاویر رسمی بازیگران سریال خاندان اژدها در صفحه توییتر اچ‌بی‌او منتشر شده است؛ این تریلر شامل نماهایی سریع از سکانس‌های مختلف مبارزه و جنگ با همان تصویرسازی‌های هم‌جنس سریال محبوب بازی تاج و تخت است با صداپیشگی دیمون تارگرین (با بازی مت اسمیت). او در این تیزر می‌گوید: «خدایان، پادشاهان، آتش و خون. رویاها ما را پادشاه نکردند، اژدهاها چنین کردند.»

با اینکه از مدت‌ها قبل مارتین گفته که ۱۷ اژدها در رنگ‌ها و انواع مختلف در دنیای نوشته شده او حضور داشته‌اند، در تریلر کوتاه این سریال هیچ اژدهایی دیده نمی‌شود! در این تریلر -که همین‌جا مشاهده می‌کنید- هم اثری از خاندان دوست‌داشتنی استارک هست و هم تخت آهنین. نکته‌هایی که ذوق تماشای این سریال را چند برابر می‌کند.

موسیقی سریال خاندان اژدها

در ماه فوریه، صفحه رسمی گیم آف ترونز در شبکه های اجتماعی اعلام کرد که ساخت موسیقی سریال خاندان اژدها بر عهده رامین جوادی خواهد بود.

همچنین رامین جوادی برای ساخت آهنگ بازی تاج و تخت در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ جایزه امی بهترین موسیقی متن یک سریال را از آن خود کرد. او همچنین به عنوان آهنگساز سریال وست‌ورلد (Westworld)، با این شبکه همکاری دارد.

رامین جوادی در گفتگو با وبسیایت راتن تومیتوز گفته بود: «به نظر می رسد که عنوان های اصلی باز خواهند گشت.»

آخرین اطلاعات از سریال سریال خاندان اژدها" class="index-title">

آخرین اطلاعات از سریال سریال خاندان اژدها

  • آن‌طور که از صفحه‌های هواداری این سریال برداشت می‌شود، ۷ بازیگر جدید به گروه بازیگران سریال خاندان اژدها اضافه شده‌اند که عبارتند از: رایان کر، جفرسون هال، دیوید هورویچ، گراهام مک تاویش، متیو نیدام، بیل پترسون و گاوین اسپوکس.
  • سریال خانه اژدها اولین و تاکنون تنها اسپین‌آف موجود از بازی تاج و تخت است که توسط میگل سپاچنیک (Miguel Sapochnik) و رایان کوندال (Ryan J. Condal) تولید و ساخته می‌شود و مارتین و وینس جراردیس به عنوان تهیه‌کنندگان اجرایی در گروه تولید این اثر فعالیت دارند.
  • سریال خانه اژدها نیز از دوران اپیدمی  COVID-19، بی‌نصیب نمانده و در تابستان، هنگام فیلمبرداری در انگلستان، کار گروه تولید این سریال موقتاً متوقف شد اما پس از ۲ روز وقفه برای بازیگران سریال خاندان اژدها و تیم تولید، کار مجدد از سر گرفته شد.
  • سوال بسیاری از هوادارن این است که آیا امیلیا کلارک نیز از بازیگران سریال خاندان اژدها است؟ باید گفت ماجرایی که در سریال خاندان اژدها شاهد آن خواهیم بود در ۲۰۰ سال پیش از وقایع بازی تاج و تخت جریان دارد، درست زمانی که دنریس تارگارین متولد می‌شود.
از شایعه تا واقعیت جدایی ترانه علیدوستی و همسرش

تیزر جدید سریال خاندان اژدها به همراه زیرنویس فارسی اختصاصی

«تاریخ، اسم‌ها را به خاطر می‌سپارد، نه خون‌های ریخته شده را.»

حقایقی در مورد سریال خاندان اژدها

  • داستان وقایع ۲ قرن قبل از بازی تاج و تخت را شرح خواهد داد. سازندگان میخواهند درگیری بین اعضای خانواده تارگرین و مبارزه آن‌ها برای قدرت را نشان دهند که منجر به جنگ داخلی تارگرین معروف به “رقص اژدهاها” شد.
  • شخصیت‌های اصلی بازیگران سریال خاندان اژدها پرنسس رینیرا تارگرین و برادر ناتنی اش اگون هستند. آن‌ها پس از مرگ پادشاه ویسریس تارگرین اول برای تاج و تخت آهنین می‌جنگند. همچنین، نامادری و عموی رینیرا دراین بحران سلسله دخالت می‌کنند.
  • طبق شجره خانواده تارگرین، رینیرا جد دنریس استورمبورن است.
  • شاهزاده خانم و شاهزاده در نبرد‌های خود از اژد‌ها استفاده می‌کنند، بنابراین بینندگان از اکشن روی صفحه به وجد خواهند آمد.
  • شاهزاده رینیرا تارگرین یک اسب سوار و اژد‌ها سوار است و قصد دارد اولین ملکه حاکم وستروس شود. اِما دآرسی نقش شاهزاده خانم را به تصویر می‌کشد و میلی الکاک نیز نقش شاهزاده خانم را در سنین جوانی به تصویر می‌کشد.
  • پدر پرنسس رینیرا، پادشاه ویسریس تارگرین اول، توسط بازی پدی کانسیداین به تصویر کشیده خواهد شد.
  • همسر شاه ویسریس، آلیسنت هایتاور، زیباترین زن پادشاهی است. او نامادری شاهزاده خانم و مادر شاهزاده اگان است. اولیویا کوک نقش بکی شارپ را در سریال تلویزیونی ونتی فر (بازار خودفروشی: Vanity Fair) بازی خواهد کرد.
  • بازیگری که نقش شاهزاده ایگون را بازی خواهد کرد مشخص نشده است.
  • دیمون تارگرین عموی پرنسس رینیرا است. او برادر کوچکتر پادشاه و وارث تاج و تخت است. این شخصیت را مت اسمیت که نقش شاهزاده فیلیپ را در فصل اول سریال تلویزیونی تاج و تخت بازی می‌کرد، به تصویر می‌کشد.
  • سونویا میزونو بازیگر ژاپنی تبار نقش همدست دیمون تارگرین را بازی می‌کند. شخصیت او در فیلم میساریا است که از کشور دیگری به وستروس آمد.

معرفی بازیگران سریال خاندان اژدها

فرایند انتخاب بازیگران سریال خاندان اژدها در ژوئیه ۲۰۲۰ آغاز شد و در اکتبر ۲۰۲۰ پدی کانسیداین به‌عنوان بازیگر نقش ویسریس تارگرین اول انتخاب شد. در دسامبر ۲۰۲۰ اولیویا کوک، مت اسمیت و اِما دآرسی به ترتیب به‌عنوان بازیگران نقش‌های آلیسنت‌های تاور، دیمون تارگرین و رینیرا تارگرین انتخاب شدند.در فوریهٔ ۲۰۲۱ ریس ایفانز، استیو توسان، ایو بست و سونویا میزونو به‌عنوان بازیگران اصلی انتخاب شدند و در آوریل ۲۰۲۱ فابین فرانکل نیز به‌عنوان بازیگر شخصیت کریستون کول انتخاب شد. در ادامه، به معرفی هنرپیشه های هاوس اف دراگون 2022 می‌پردازیم.

معرفی کوین اسپیسی، ستاره‌‌ای که منزوی شد

پدی کانسیداین از بازیگران سریال خاندان اژدها در نقش ویسریس تارگرین اول

پاتریک جورج کانسیداین (Patrick George Considine)، معروف به پدی کانسیداین، بازیگر، کارگردان، فیلمنامه‌نویس و موسیقی‌دان انگلیسی است. این هنرپیشه 47 ساله با بازی در نقش‌های ضد‍‌قهرمان و کاراکترهای عاطفی آسیب‌پذیر شناخته می‌شود. کانسیداین به همکاری مکرر با شین مدوز (Shane Meadows)، فیلمساز و کارگردان انگلیسی نیز مشهور است. او در اوایل دهه 2000 با بازی در چند فیلم مستقل مورد توجه قرار گرفت و روزنامه The Observer او را «بهترین راز نگهداری شده در فیلم‌های انگلیسی» توصیف کرد. کانسیداین تاکنون جوایز بسیاری را در حوزه بازیگری و فیلمسازی از جشنواره‌های گوناگون دریافت کرده‌ است. برخی از این جشنواره‌ها عبارتند از بفتا، جشنواره فیلم‌های مستقل انگلیس، جشنواره فیلم ونیز و جشنواره ساندنس.

کانسیداین در فیلم‌هایی همچون Cinderella Man، فیلم Submarine، فیلم Honour و فیلم Macbeth نقش‌آفرینی کرده‌ است. او در چند سریال از جمله Peaky Blinders و The Outsider نیز حضور داشت. پدی کانسیداین در سریال خاندان تارگرین 2022 نقش ویسریس تارگرین اول، پادشاه وستروس را ایفا می‌کند. ویسریس که مردی خونگرم، مهربان و نجیب شناخته می‌شود، از سوی شورای لردهای وستروس برای جانشینی جیهیریس تارگرین پادشاه انتخاب شد. ویسریس آرزو دارد که میراث پدربزرگش را حفظ و منتقل کند، اما مردان خوب لزوماً پادشاهان بزرگ نمی‌شوند.

پدی کانسیداین در نقش ویسریس تارگرین اول
پدی کانسیداین در نقش ویسریس تارگرین اول
پدی کانسیداین در نقش ویسریس تارگرین اول
پدی کانسیداین در نقش ویسریس تارگرین اول

اولیویا کوک از بازیگران سریال خاندان اژدها در نقش آلیسنت های تاور

اولیویا کوک 28 ساله یکی دیگر از بازیگران سریال خاندان اژدها است. این بازیگر بریتانیایی با نقش اما دکودی در درام مهیج Bates Motel و نقش بکی شارپ در مینی سریال Vanity Fair شناخته می‌شود. فیلم‌ The Limehouse Golem، فیلم Ready Player One و فیلم Sound of Metal از جمله آثار سینمایی کوک هستند. او بارها نامزد دریافت جایزه از جشنواره‌های گوناگون شده و برای فیلم Ruby’s Skin و فیلم Katie Says Goodbye نیز جایزه دریافت کرده‌ است. کوک در سریال خاندان اژدها نقش آلیسنت های تاور، ملکه‎ وستروس را بازی کرده‌ است. او دختر اوتو های تاور، همسر دوم ویسریس و زیباترین زن در هفت پادشاهی است. آلیسنت مادرخوانده رینیراست که از ویسیریس هم چند فرزند دارد.

اولیویا کوک در نقش آلیسنت های تاور
اولیویا کوک در نقش آلیسنت های تاور
اولیویا کوک در نقش آلیسنت های تاور
اولیویا کوک در نقش آلیسنت های تاور

مت اسمیت از بازیگران سریال خاندان اژدها در نقش دیمون تارگرین

مت اسمیت، با نام اصلی متیو رابرت اسمیت (Matthew Robert Smith)، بازیگر 38 ساله انگلیسی است. اسمیت بیشتر با بازی در سریال Doctor Who و سریال تاج شناخته می‌شود. او با نقش‌آفرینی در سریال Doctor Who موفق به دریافت چند جایزه شد. بازی در نقش پرنس فیلیپ در سریال تاج هم برای او نامزدی جوایز امی را به همراه داشت. اسمیت در ابتدا آرزو داشت که یک فوتبالیست حرفه‌ای شود، اما شکستگی استرسی مهره کمر او را مجبور به ترک ورزش کرد.

تمام نکات خواندنی بیوگرافی سام درخشانی و ماجرای ازدواج او با عسل امیرپور

پس از پیوستن به تئاتر ملی جوانان و تحصیل در رشته هنرهای نمایشی و نویسندگی خلاقانه، در سال 2003 وارد عرصه بازیگری شد. او در چندین تئاتر نقش‌آفرینی کرد و برای بازی در تئاتر That Face مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. بازی در سریال تلویزیونی را اولین‌ بار در سال 2006 با سریال‌های اقتباسی The Ruby in the Smoke و The Shadow in the North تجربه کرد. مت اسمیت در سریال خاندان اژدها 2022 نقش شاهزاده دیمون تارگرین، برادر کوچکتر ویسریس و وارث تاج و تخت را بازی می‌کند. دیمون یک جنگجوی حرفه‌ای و بی‌همتا، یک اژدهاسوار و دارای خون واقعی اژدهاست.

مت اسمیت در نقش دیمون تارگرین
مت اسمیت در نقش دیمون تارگرین
مت اسمیت در نقش دیمون تارگرین
مت اسمیت در نقش دیمون تارگرین

اما دارسی از بازیگران سریال خاندان اژدها در نقش رینیرا تارگرین

اما دارسی (Emma D’Arcy) بازیگر 28 ساله سینما، تلویزیون و تئاتر انگلیس است. او در سنین کودکی و نوجوانی بازیگری با تئاتر را آغاز و در نمایش‌های گوناگون نقش‌آفرینی کرد. دارسی در سریال‌هایی همچون Truth Seekers و Wanderlust نیز حضور داشت. اما دارسی در سریال هاوس اف دراگون 2022در نقش رینیرا تارگرین، دختر پادشاه ویسریس از همسر اولش، ظاهر شده‌ است. رینیرا وارث برگزیده و اژدهاسوار است که انتظار دارد اولین ملکه حاکم وستروس شود.

اما دارسی در نقش رینیرا تارگرین
اما دارسی در نقش رینیرا تارگرین
اما دارسی در نقش رینیرا تارگرین
اما دارسی در نقش رینیرا تارگرین

ریس ایفانز از بازیگران سریال خاندان اژدها در نقش اوتو های تاور

ریس اووین ایوانز (Rhys Owain Evans)، معروف به ریس ایفانز (Rhys Ifans)، بازیگر، تهیه‌کننده و موسیقی‌دان اهل ولز است. این هنرپیشه 53 ساله بیشتر با بازی در فیلم‌‎هایی همچون Notting Hill، فیلم Enduring Love و فیلم The Amazing Spider-Man شناخته می‌شود. او در قسمت اول فیلم هری پاتر و یاران مرگ نقش زنوفیلیوس لاوگود را ایفا کرد. ایوانز در سریال Elementary ایفاگر نقش مایکروفت هولمز، برادر بزرگتر شرلوک هولمز بود. وی در سال 2005 برای ایفای نقش پیتر کوک، کمدین انگلیسی، در فیلم تلویزیونی Not Only But Always یک جایزه بفتا را از آن خود کرد. او همچنین عضو گروه موسیقی راک The Peth هم هست. ریس ایفانز در سریال هاوس اف دراگون 2022 در نقش اوتو های تاور، پدر آلیسنت ظاهر شده‌ است. اوتو دست راست پادشاه است و با وفاداری از تاج و تخت محافظت و به پادشاه و قلمرواش خدمت می‌کند. او دیمون، برادر پادشاه را بزرگترین تهدید برای او می‌داند.

همه چیز درباره سریال اسکویید گیم ؛ بُردن یا مردن؟
ریس ایفانز در نقش اوتو های تاور
ریس ایفانز در نقش اوتو های تاور
ریس ایفانز در نقش اوتو های تاور
ریس ایفانز در نقش اوتو های تاور

ایو بست از بازیگران سریال خاندان اژدها در نقش رینیس والریون

ایو بست (Eve Best)، با نام اصلی امیلی بست (Emily Best)، بازیگر و کارگردان 49 ساله انگلیسی است. برخی از آثار او در حوزه سریال‌های تلویزیونی عبارتند از سریال Nurse Jackie، سریال American Experience و مینی سریال The Honourable Woman. او همچنین در فیلم سینمایی The King’s Speech نقش والیس سیمپسون، دوشس ویندزور را ایفا کرد. بست در سال 2005 برای بازی در تئاتر Hedda Gabler جایزه الیور را دریافت کرد. در سال 2007 هم با اجرای نمایش A Moon for the Misbegotten موفق به دریافت جایزه دراما دسک شد. این نمایش و نمایش The Homecoming هر دو نامزدی جوایز تونی را برای او به همراه داشتند.

ایو بست در سریال خاندان تارگرین 2022 در نقش پرنسس رینیس والریون، همسر لرد کورلیس والریون، ظاهر شده‌ است. رینیس یک اژدهاسوار است و به عنوان «ملکه‌ای که هرگز ملکه نبود» شناخته می‌شود. او در شورای عالی هرگز به تخت سلطنت نرسید و دلیلش هم این بود که تنها به‌خاطر مرد بودن قلمروی آن‌ها ویسریس، پسرعمویش را برگزید.

ایو بست در نقش رینیس والریون
ایو بست در نقش رینیس والریون
ایو بست در نقش رینیس والریون
ایو بست در نقش رینیس والریون

سایر بازیگران سریال خاندان اژدها :

امیلی کری در نقش جوان آلیسنت
میلی آلکاک در نقش جوان رنیرا
استیو توسن در نقش کورلیس ولاریون
سونویا میزونو در نقش میساریا
فابین فرانکل در نقش کریستون کول
رایان کر در نقش هاروین استرانگ
جفرسون هال در نقش جیسون و تایلند لنیستر
دیوید هورویچ در نقش ملوس
گراهام مک تاویش در نقش هارولد وسترلینگ
متیو نیدهام در نقش لاریز قوی
بیل پترسون در نقش لیمن بیزبری
گوین اسپوک در نقش لیونل استرانگ
ویل جانسون در نقش ویموند ولاریون
جان مک میلان در نقش لنور ولاریون
تئو نیت در نقش لانور جوان

استیو توسن در نقش کورلیس ولاریون
استیو توسن در نقش کورلیس ولاریون
سونویا میزونو در نقش میساریا
سونویا میزونو در نقش میساریا
فابین فرانکل در نقش کریستون کول
فابین فرانکل در نقش کریستون کول

معرفی شخصیت های سریال خاندان اژدها

شاه ویسریس اول (103-129). مرگ او در سال 129 باعث اختلافات بزرگی بر سر انتخاب جانشینش میان فرزند بزرگترش راینیرا و اولین پسرش ایگون شد. اژدهای ویسریس (بالریون) نقش مهمی داشت: اژدهایی که شاه ایگون اول هنگام فتح وستروس بر آن سوار بود. این اژدها در والری متولد شده بود، دارای پوستی سیاه، بال هایی سیاه و حتی آتش سیاه بود. آتشش آنچنان داغ بود که برج های سنگی هارنهال (در سریال بازی تاج و تخت خرابه های این برج ها را دیدیم) را ذوب کرد. عمر بالریون در سن 200 سالگی و در سال 94 به پایان رسید؛ یعنی هنگامی که کمتر از یک سال از سوار شدن شاهزاده ویسریس بر آن می گذشت و شاهزاده را هنگامی ترک کرد که هنوز بسیار جوان بود؛ بنابراین بعید به نظر می رسد که شاهد حضور بالریون در سریال خاندان اژدها باشیم، مگر اینکه نویسندگان داستان آنرا تغییر دهند.

شیک ترین مدل های عینک آفتابی بازیگران معروف زن ایرانی

آلیسنت هایتاور. دومین همسر شاه ویسریس اول که پیروانش را با نام «سبز ها» میخوانند. این نام هنگامی به آنها اطلاق شد که آلیسنت در یک مسابقه بزرگ در حالی که راینیرا همان لباس مشکی و قرمز همیشگی تارگریان ها را پوشیده بود، شنل سبز رنگی را به تن داشت.

دیمون تارگریان. برادر شاه ویسریس اول. دیمون جنگجویی بی همتا، دیوانه، بدخو و خطرناک بود. شایعاتی وجود دارد که دیمون با برادرزاده اش راینیرا رابطه داشته است و بنابراین ویسریس وی را تبعید کرد. سال ها بعد او با راینیرا ازدواج کرد و پس از مرگ ویسریس، او را ملکه کرد که این اقدام جنگ بزرگی را که رقص اژدهایان نام داشت آغاز کرد. اژدهای دیمون یک کاراکس نسبتا کوچک، اما ترسناک بود که با نام اژدهای خونی (The Blood Wyrm) شناخته میشد.

راینیرا. دختر ویسریس اول و همسر اولش ایما آرین بود. مادرش در حین دومین زایمانش به همراه فرزندش از دنیا رفت. راینیرا بسیار زیبا بود و نزد مردم نیز محبوبیت زیادی داشت و در جوانی به او لقب جواهر قلمرو را داده بودند. با افزایش سنش لجباز و خودسر شد و به رقابت با مادرخوانده جاه طلبش آلیسنت پرداخت. پیروان او را به دلیل شنل سیاهی که در پنجمین سالگرد پادشاه و ملکه پوشیده بود، «سیاهان» می خواندند. اژدهای او یک سیراکس جوان و زرد پوست بود.

سر لینور والریون. به اکراه با پسر عمویش راینیرا ازدواج کرد. اژدها: دود دریا

راینیس تارگریان و لرد کورلیس والریون. والدین لینور والریون. او را با نام ملکه ناکام می شناسند؛ چراکه عمویش را به جایش به تخت نشاندند. کورلیس را به دلیل دلاوری هایش در دریا با نام مار دریا ها میخواندند.

هاروین استرانگ (استخوان شکن). فرزند لرد لیونل استرانگ و وارث هارنهال. هنگامی که راینیرا با لینور ازدواج کرده بود، به راینیرا علاقه داشت.

سر کریستون کول. عضو گارد پادشاهی. او در جنگ داخلی به راینیرا خیانت کرد و به جناح آلیسنت هایتاور پیوست.

شاهزاده جکریس، لوسریس لوک، و جافری جاف والریون. فرزندان راینیرا و لینور، شایعه بود که پدر آنها استرانگ است، چراکه مانند او مو های تیره داشتند، در حالی که لینور و راینیرا هر دو مو های روشن طلایی-نقره ای تارگریان ها را داشتند. اژدها های این سه نفر به ترتیب ورمکس، آراکس و تایراکس بودند.

شاه ایگون دوم (129-131). پسر ویسریس اول و آلیسنت. با خواهر خودش ازدواج کرد. اژدها: سانفایر طلایی.

هلاینا. همسر و خواهر ایگون دوم، سه فرزند از ایگون داشت. اژدها: دریمفایر.

بیوگرافی کریستین بیل و تغییر وزن او در فیلم های سینمایی مختلف

دوقلو های جیهاریا و جیهاریس و برادر جوانترشان مایلور. فرزندان ایگون دوم و هلاینا.

بلاد و چیس. مزدور هایی که جیهاریس را در جلوی چشمان مادرش به قتل رساندند که باعث دیوانگی او شد.

میساریا. متحد مورد اعتماد دیمون که حتی توسط او حامله نیز شد، اما در حین فرار از دست ویسریس اول فرزندش را از دست داد.

ایگون سوم (135-157). فرزند دیمون و راینیرا تارگریان، او پس از عمویش ایگون دوم به پادشاهی رسید، در سن پایینی با دختر عمویش جیهاریا ازدواج کرد که در سن پایینی فوت کرد. در زمان پادشاهی او جنگ معروف به رقص اژدهایان به پایان رسید. او  از همسر دومش داینیرا والریون پنج فرزند داشت. او پس از ینکه در حین یک حمله دریایی با اژدهایش فرار کرد و برادرش ویسریس را جاگذاشت و گمان کرد که او را از دست داده است با افسردگی بزرگ شد. او بعد ها برادرش را پیدا کرد. اژدها: استورم کلاود

ماشروم. یک احمق در دربار ویسریس اول، ایگون دوم، راینیرا و ایگون سوم. سوابق دوران حضور او در دربار پر از فساد و رسوایی است.

دراگون سیدز. نتلز، هیو و اولف که گفته میشود فرزندان حرامزاده تارگریان ها هستند. آنها مدعی اژدها بودند و برای راینیرا جنگیدند. با این حال هیو و اولف بعد ها به او خیانت کردند.

شاهزاده کورن مارتل. حاکمی که در یکی از جنگ های سه شهر آزاد بر علیه شاهزاده دیمون و لرد کورلیس از سه شهر آزاد حمایت کرد.

عوامل سریال خاندان اژدها

جورج آر.آر. مارتین به همراه رایان کندال، سازندگی این مجموعه را بر عهده دارند. کندال به همراه میگل اسپاچنیک تهیه کننده اجرایی هستند. همچنین خود مارتین، وینس جرادیس، سارا لی هس و ران شمید نیز جز تیم تهیه کننده اجرایی هستند. فیلمنامه این مجموعه را کندال می نویسد که اسپاچنیک آنرا کارگردانی میکند.

اسپاچنیک کارگردان اپیزود مشهور بازی تاج و تخت، یعنی نبرد حرامزاده ها بود که برای کارگردانی این اپیزود موفق به دریافت جایزه امی شد.

کلیر کیلنر (سریال روانپزشک(، گیتا وی. پیتل (سریال ویچر) و گرگ یایتنس (سریال بانشی) نیز در تیم کارگردانی حضور خواهند داشت.

  • ژانر اکشن، ماجراجویی، درام، فانتزی، عاشقانه
  • بر پایهٔ آتش و خون اثر جرج آر آر مارتین
  • تاریخ انتشار ۲۰۲۲
  • زبان انگلیسی
  • مکان‌های فیلمبرداری کرواسی، انگلستان و…
  • شرکت‌های تولیدکننده اچ بی او مکس HBO Max
  • آهنگساز رامین جوادی
  • کشور سازنده ایالات متحده
  • زبان اصلی انگلیسی
  • تهیه‌کنندهٔ اجرایی وینس جراردیس
  • توزیع‌کننده وارنر برادرز تله‌ویژن

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا