اخبار بازیگرانبازیگران خارجیبازیگران مردبازیگران هالیوودبیوگرافی بازیگران

بیوگرافی تام کروز و نکات خواندنی فیلم پرفروش او Top Gun2

در این بخش بیوگرافی تام کروز از بازیگران خارجی معروف سینما را مرور میکنیم.بیوگرافی تام کروز دانش‌آموز مدرسه علوم دینی فرانسیسکان،که با آن همه اشتیاق برای پیوستن به روحانیت، هرگز تصور نمی‌کرد که روزی در میان 100 سرشناس سینما جای بگیرد، اما انگار قرار بود توماس کروز ماپوتر چهارم (Thomas Cruise Mapother IV)، همان تام کروز (Tom Cruise) معروف امروز، بازیگر و تهیه‌کننده سرشناس هالیوود شود. او اکنون یکی از پردرآمدترین بازیگران جهان است. بیوگرافی تام کروز که فیلم‌هایش بیش از چهار میلیارد دلار در آمریکای شمالی و بیش از 10 میلیارد دلار در سراسر جهان فروش داشته و او را به یکی از پردرآمدترین ستاره‌های گیشه در تمام دوران‌ها تبدیل کرده‌ است. ستاره 58 ساله فیلم‌های اکشن افتخارات و جوایز گوناگونی از جمله سه جایزه گلدن گلوب را در کارنامه دارد.امروز از 0 تا 100 با بیوگرافی تام کروز آشنا میشویم. در ادامه با بازیگرآنلاین همراه باشید.

پرفروش‌ترین فیلم تام کروز کدام است؟

پرفروش‌ترین فیلم تام کروز تا زمان نگارش این مقاله فیلم Top Gun: Maverick است که در سال 2022 اکران و موفق به کسب بیش از 800 میلیون دلار از سینماهای سراسر جهان شد.

آیا تام کروز مدرک خلبانی دارد؟

بله، تام کروز پس از موفقیت فیلم Top Gun تصمیم به شرکت در دوره‌های آموزش خلبانی گرفت و در سال ۱۹۹۴ موفق به اخذ این مدرک شد.

آیا تام کروز تاکنون برنده‌ی جایزه اسکار شده است؟

خیر؛ با وجود اینکه او تا امروز سه بار برای فیلم‌های متولد چهارم جولای، جری مگوایر و مگنولیا نامزد جایزه‌ی اسکار شده اما هنوز موفق به دریافت این جایزه نشده است.

ثروت تام کروز چقدر است؟

طبق آخرین آمار سال ۲۰۲۱ ثروت تام کروز بیش از ۵۸۰ میلیون دلار است.

خلاصه بیوگرافی تام کروز

نام اصلیتوماس کروز ماپوتر چهارم
نام هنریتام کروز
تاریخ تولد۳ ژوئیهٔ ۱۹۶۲ ‏(۵۹ سال)
محل تولدسیراکیوس، نیویورک، ایالات متحده
تحصیلاتدیپلم
پیشهبازیگر و تهیه‌کننده
سالهای فعالیت۱۹۸۱–اکنون
همسرمیمی راجرز (ا. ۱۹۸۷–ج. ۱۹۹۰)
نیکول کیدمن (ا. ۱۹۹۰–ج. ۲۰۰۱)
کیتی هلمز (ا. ۲۰۰۶–ج. ۲۰۱۲)
فرزندان3 فرزند به نامهای سوری کروز، کانر کروز، ایزابلا جین کروز
قد۱٫۷ متر

بیوگرافی تام کروز

بیوگرافی تام کروز

در بیوگرافی تام کروز «Tom Cruise» با نام کامل توماس کروز ماپوتر چهارم Thomas Cruise Mapother IV آمده است:وی متولد سوم جولای ۱۹۶۲ در نیویورک متولد شد.او بازیگر و تهیه‌کنندهٔ آمریکایی است.

عکس کودکی تام کروز
عکس کودکی تام کروز

در بیوگرافی تام کروز جالب است بدانید او یکی از بازیگران جهان با بیشترین مقدار دستمزد است، و جوایز مختلفی از جمله سه جایزهٔ گلدن گلوب و یک نخل طلای افتخاری دریافت کرده و سه بار هم نامزد دریافت جایزهٔ اسکار شده‌است.

فیلم‌هایش بیش از ۴ میلیارد دلار در آمریکای شمالی و بیش از ۱۰٫۱ میلیارد دلار در سراسر جهان فروش داشته، و او را به یکی از پرفروش‌ترین بازیگران گیشه در تاریخ تبدیل کرده‌است.

تام کروز در خردسالی
تام کروز در خردسالی

در بیوگرافی تام کروز لازم به ذکر است قد او 170 سانتی متر است و از بازیگران مرد دست چپ است.

بیوگرافی خانواده تام کروز

در بیوگرافی تام کروز درباره ی خانواده اش آمده است: پدرش مهندس برق اهل لوییویل، کنتاکی و مادرش آموزگار بود. خانواده آن‌ها در اصل ریشه‌ای آلمانی، انگلیسی و ولزی دارند. تام دارای سه خواهر به نام‌های «ماریان»، «لی آن» و «کاس» است. لی آن کار تبلیغات تام کروز را بر عهده دارد

تام در خانواده‌ی فقیری بزرگ شد که گرایشات کاتولیک داشتند.

نوجوانی تام کروز
نوجوانی تام کروز

او بعدها پدرش را قلدر و ترسویی توصیف کرد که فرزندانش را کتک می‌زد. او می‌گفت:

پدرم آدمی بود که وقتی مشکلی پیش می‌آمد ما را با لگد می‌زد. درس بزرگی در زندگی من بود؛ اینکه به ما آرامش و احساس امنیت می‌داد و بعد بمب…! همیشه به خودم می‌گفتم: این آدم مشکل دارد. به او اعتماد نکن. وقتی دوروبرش هستی مراقب باش.

کروز بخشی از کودکی‌اش را در کانادا گذراند. با اشتغال پدرش در نیروهای مسلح کانادا، خانواده‌اش در سال 1971 به بیکن هیل اتاوا مهاجرت کردند. تام کلاس چهارم و پنجم را در مدرسه دولتی رابرت هاپکینز گذراند و اولین‌بار در آنجا تحت نظارت جورج اشتاینبرگ وارد دنیای نمایش شد. برای تحصیل در پایه ششم به مدرسه هنری مونرو در اتاوا رفت. بنابر گفته تام کروز، وی تا به پایان رساندن دورهٔ دبیرستان، در پانزده مدرسه مختلف درس خواند.

تجربیات زندگی مائده طهماسبی از آلمان و آمریکا تا ایران و شهرتش
عکس جوانی تام کروز
عکس جوانی تام کروز

در ادامه بیوگرافی تام کروز میخوانیم: او زمانی که تام ۱۱ سال داشت والدین او از یکدیگر جدا شدند. مادر تام چهار فرزندش را همراه با خود به لوئیزویل، کنتاکی و پس از ازدواج مجدد خود به گلن ریج، نیوجرسی برد. تام به خاطر اینکه مثل مادر و سه خواهرش دچار نوعی اختلال در خواندن بود، نتوانست تحصیلات خود را با موفقیت به پایان برساند و همین باعث شد که تام شروع به فعالیت ورزشی نماید. او به صورت حرفه ای به فعالیت در کشتی کج روی آورد ولی به علت آسیب دیدگی در قسمت زانو، پس از چند سال این حرفه را ترک نمود.

پدر تام در سال 1984 زمانی‌که او 22 ساله بود، بر اثر سرطان درگذشت.

اختلال در روان‌خوانی باعث ایجاد مشکلات مختلفی برای او شد. از این رو تام کروز هنگامی که ۱۴ سال سن داشت، تلاش نمود تا کشیش شود اما سال بعد از آن دست کشید.

در ادامه بیوگرافی تام کروز باید بگوییم وقتی ۱۶ ساله بود، با تشویق معلمش در موزیکال دبیرستانی Guys and Dolls شرکت نمود که بسیار مورد تحسین قرار گرفت. پس از اینکه نقش اصلی ناتان دترویت را اجرا نمود متوجه علاقه اش به صحنه شد و این شروعی برای آغاز حرفه بازیگری تام بود.

تام کروز در نوجوانی
تام کروز در نوجوانی

ازدواج و وضعیت تاهل تام کروز

بیشترین جستجوها در بیوگرافی تام کروز درباره همسر ایشان است که شما عزیزان میخواهید بدانید همسر ایشان کیست.

ازدواج اول و طلاق تام کروز

در بیوگرافی تام کروز آمده است: تام در سال 1987 وقتی 25 ساله بود با میمی راجرز بازیگر آمریکایی ازدواج کرد سپس از طریق همسرش وارد مذهب ساینتولوژی (علم گرایی) شد

در نهایت این رابطه سال 1990 بعد از سه سال به جدایی و طلاق ختم شد

عکس تام کروز و همسر اولش
عکس تام کروز و همسر اولش میمی راجرز
تام کروز و همسر اولش میمی راجرز
تام کروز و همسر اولش میمی راجرز

ازدواج دوم تام کروز

مدت زیادی از جدایی تام از همسرش نگذشته بود که با بازی در درام مسابقه ای “روزهای تند” (Days of Thunder)در کنار نیکول کیدمن بازیگر استرالیایی ظاهر شد. هر چند این فیلم زیاد مورد توجه و استقبال طرفداران او قرار نگرفت ولی تام و نیکول به هم علاقه مند شده و در کریسمس 1990 در تلیوراید، کلرادو با هم ازدواج کردند و 11 سال بعنوان زوج مشهور هالیوود کنار هم زندگی کردند

عکس همسر دوم تام کروز
عکس همسر دوم تام کروز

فرزندان تام کروز و سقط جنین و طلاق

در بیوگرافی تام کروز جالب است بدانید آن‌ها دو کودک را به فرزندخواندگی پذیرفتند. در سال ۲۰۰۱ در حالی که نیکول سه‌ماهه باردار بود از یکدیگر جدا شدند که موجب شد نیکول کودک مذکور را سقط کند. برخی معتقدند دلیل جدایی وی از نیکول ناتوانی نیکول کیدمن در بچه‌دار شدن به دلیل حاملگی خارج‌رحمی بوده‌است ، که نادرست بود.اما در حقیقت به خاطر دخالت های کلیسای ساینتولوژی و شخص رهبر آن دیوید میسکوج بوده است.

تام کروز و همسر سابقش نیکول کیدمن
تام کروز و همسر سابقش نیکول کیدمن
ایزابلا و کونور فرزندان تام کروز و نیکول کیدمن
ایزابلا و کونور فرزندان تام کروز و نیکول کیدمن

رابطه ی تام کروز با پنه‌ لوپه کروز و نازنین بنیادی

تام از سال 2001 تا 2004 مدتی با پنه‌ لوپه کروز بازیگر اسپانیایی در ارتباط بود سپس چند روزی هم با هنرپیشه ایرانی-بریتانیایی نازنین بنیادی وارد رابطه شد اما باهم برای ازدواج به توافق نرسیدند

ماجرای تلخ طلاق رضا شفیعی جم که او را به دردسر انداخت چه بود؟
تام کروز و پنه لوپه کروز
تام کروز و پنه لوپه کروز

ازدواج سوم و طلاق تام کروز

تام کروز در سال ۲۰۰۵ با بازیگر آمریکایی کیتی هولمز آشنا شد و پس از دوماه رابطه، بر فراز برج ایفل با یک حلقه از او خواستگاری کرد. آنها در دسامبر ۲۰۰۶ در براچیانو ایتالیا طی برگزاری یک مراسم در یک قصر ایتالیایی ازدواج کردند.

مراسم عروسیش در ایتالیا ۲ میلیون دلار هزینه برداشت. این مراسم هم اکنون جزو ده عروسی پرخرج تاریخ است.

خوانندگان و بازیگران معروفی مانند: جنیفر لوپز، ویکتوریا و دیوید بکهام و … بعضی از مهمانان مراسم ازدواج آن‌ها بودند. دختر این زوج در آوریل به دنیا آمد و تام و کیتی نام او را سوری (به معنای شاهزاده در زبان عبری و رز قرمز در زبان پارسی) گذاشتند.

سوری، دختر تام کروز و کیتی هولمز
سوری، دختر تام کروز و کیتی هولمز
 سوری کروز و مادرش کیتی هولمز
سوری کروز و مادرش کیتی هولمز

اما این عشق دوام زیادی نداشت و آن‌ها در ژوئن ۲۰۱۲ بعد از هفت سال زندگی مشترک با توافق دو طرفه از هم جدا شدند.

عکس کیتی هلمز همسر سوم تام کروز
عکس کیتی هلمز همسر سوم تام کروز

رابطه عاشقانه تام کروز با امیلی توماس

سال 2016 برخی از منابع خبر دادند تام کروز با امیلی توماس دستیار 22 ساله خود وارد رابطه شده است که بعد از چند ماه این رابطه جدی شد و هنوز با هم هستند

عکس تام کروز و همسرش (جدید)
عکس تام کروز و همسرش (جدید)

اعتقاد تام کروز به آیین ساینتولوژی

تام کروز از سال 1990 اعتقادات کاتولیک خود را ترک کرد و به آیین ساینتولوژی روی آورد. او از مدافعان صریح کلیسای ساینتولوژی و برنامه‌های مرتبط با آن است. کروز معتقد است آموزه‌های ساینتولوژی باعث شد تا بر اختلال نارساخوانی که از کودکی درگیر آن بوده، غلبه کند. او علاوه‌بر ترویج برنامه‌های گوناگون مرتبط با ساینتولوژی، کمپینی به راه انداخته تا ساینتولوژی به عنوان یک دین در اروپا شناخته شود. حمایت سفت و سخت کروز از این فرقه حاشیه‌های بسیاری برای او داشته‌ است.مکتب ساینتولوژی به مخالفت با روانپزشکی و داروهای روان‌گردان که برای درمان تجویز می‌شوند، مشهور است.

در سال 2004 کروز با بیان اینکه روان‌پزشکی باید غیرقانونی اعلام شود، جنجال تازه‌ای به پا کرد. اقدامات ضد روانپزشکی او تا جایی پیش رفت که باعث اختلاف او با استیون اسپیلبرگ شد. گفته شده که اسپیلبرگ در حضور تام از یک دوست روان‌پزشکش که داروهای روانپزشکی تجویز می‌کرد، نام برد. پس از آن، مطب آن دکتر مورد حمله ساینتولوژیست‌ها قرار گرفت و موجب عصبانیت اسپیلبرگ شد. در سال 2004، دیوید میسکاویج، رهبر ساینتولوژی، مدال آزادی شجاعت را به کروز اهدا کرد.

آشنایی تام کروز با این آیین

آشنایی و ازدواج تام کروز با میمی راجرز باعث آشنایی او با آئین مذهبی ساینتولوژی شد. دیوید میسکویج و تام کروز هنگام فیلمبرداری فیلم روزهای تندر دوستان صمیمی بودند.

تام کروز در فیم روزهای تندر
تام کروز در فیم روزهای تندر

نیکول کیدمن

در هنگام فیلم‌برداری همین فیلم روزهای تندر، کروز با نیکول کیدمن آشنا شد. این آشنایی به ازدواج آن دو انجامید. اما کلیسای ساینتولوژی از این ازدواج خشنود نبود؛ زیرا پدر نیکول کیدمن یک روان‌شناس پرآوازه بود و کیدمن رابطه خوبی با پدر خود داشت. بنابرین برای کلیسای ساینتولوژی، مشکل بالقوه به حساب می‌آمد.

از سوی دیگر بزرگ‌ترین مایه رنجش نیکول کیدمن دیده شدن تام کروز شبیه دیوید میسکویج بود. تام کروز بنابر درخواست نیکول از کلیسا جدا شد و بین سال‌های ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۱ از کنشگری برای کلیسای ساینتولوژی دست کشید. در هنگام فیلم‌برداری فیلم چشمان کاملاً بسته کروز و کیدمن یک سال در انگلستان زندگی کردند. میسکویج از این به خشم می‌آمد که کروز اصلاً با او تماس نمی‌گرفت؛ بنابراین همه تلاش خود برای بازگرداندن کروز به کار گرفت. مایک ریندر مسئول جلسه‌های بازرسی از تام کروز شد و در عرض ۳ سال ده‌ها جلسه اعتراف با تام کروز برگزار کرد. از سوی دیگر با استخدام یک کارآگاه خصوصی زندگی نیکول کیدمن را زیر نظر گرفت و حتی در خانه کیدمن دستگاه شنود جاسازی کرد. سپس نوارهای ضبط شده به دست میسکویج می‌رسیدند. با دادن بخش‌هایی از این نوارها به کروز، او را به کیدمن بدبین می‌کردند.

خانه الهام حمیدی کجاست؟

در گام بعدی، کلیسا تلاش کرد تا بچه‌های تحت سرپرستی را علیه مادرخوانده‌شان گرداند و کروز بتواند سرپرستی آن‌ها را بدست آورد. مأموران کلیسا نیکول کیدمن را در چشم بچه‌هایش فردی سرکوب‌گر و مخالف کلیسا نشان می‌دادند. خود دیوید میسکویج در شعله‌ور کردن هراس و همزمان غرور کروز [و دیگر انسان‌ها] مؤثر بود. در اوایل سال ۲۰۰۱ در نتیجه این تلاش‌ها تام کروز از کیدمن جدا شد.

منافع دو طرفه

کروز منفعت زیادی برای کلیسا داشت. او مردم بیشتری را جذب کلیسا کرده و قدرت بیشتری برای کلیسای ساینتولوژی و دیوید میسکویج فراهم می‌کرد. در سال ۲۰۰۴ بخاطر توسعه کلیسا، دیوید میسکویج به تام کروز مدال آزادی شجاعت داد و یک فیلم ۳۵ دقیقه‌ای از او ساخته شد که او را سفیر ساینتولوژی در جهان نشان می‌داد. کروز در این فیلم شخصی متکبر و غیرقابل انتقاد بوده که همزمان مانند یک دیوانه پارانویا رفتار می‌کند. کروز از عضویت خود و نیروی کار رایگان اعضای سازمان دریانوردی کاملاً سود می‌برد. کلیسای ساینتولوژی هر گونه خانه، خودرو، موتورسیکلت، هواپیمای شخصی، و تجهیزات صوتی تصویری را برای تام کروز فراهم می‌کرد.

نازنین بنیادی

هنگامی که تام کروز برای گشایش یک کلیسای جدید در مادرید اسپانیا بود به نداشتن یک دوست‌دختر شکایت می‌کرد. کلیسا نیز نازنین بنیادی هنرپیشه ایرانی-بریتانیایی را برای او انتخاب کرد.در اواخر سال ۲۰۰۴ آن‌ها زندگی با یکدیگر را آغاز کردند. در آغاز تام کروز بسیار رمانتیک بود. اما در مدت کوتاهی، بسیار خشن و بداخلاق شد. هنگامی که دیوید میسکویج به مهمانی آن‌ها رفت نازنین بیمار بود و به حضور مسکویج توجهی نشان نداد. اینکار موجب خشم مسیکویج شد. روز پس از آن کروز با مشت بر میز کوبیده و نازنین را متهم به توهین به رهبر کلیسا کرد. دو هفته بعد در ژانویه ۲۰۰۵ به نازنین اطلاع دادند که رابطه اش با تام کروز تمام شده‌است. اعضای ساینتولوژی به خانه بنیادی رفته و همه تصاویر مشترک و نامه‌های او با کروز را با خود بردند. هنگامی که بنیادی از بدرفتاری میسکویج و کروز با دوست ساینتولوژیست خود درد دل کرد او این مسئله را فوراً گزارش داد. برای مجازات، بنیادی را به شستن دستشویی‌ها با مسواک مجبور کردند.کلیسای ساینتولوژی بنیادی را مجبور به امضای پیمان‌نامه عدم افشا کرد. خودِ کلیسا و وکیل تام کروز این موضوع را رد می‌کنند. اما پل هگیس این موضوع را تأیید کرد. دیوید میسکویج ادعا می‌کند که هیچگاه در زندگی کروز دخالت نکرده و هرگز برای او دنبال دوست‌دختر نبوده‌است.

کیتی هلمز

کیتی هلمز و تام کروز نخستین بار در آویل ۲۰۰۵ با یکدیگر دیدار کردند. مدت کوتاهی پس از این دیدار کیتی هلمز مذهب مسیحیت کاتولیک را رها کرد و به مطالعه ساینتولوژی پرداخت.گفته‌های بسیاری وجود دارد بر اینکه کلیسای ساینتولوژی ترتیب‌دهنده ازدواج تام کروز و کیتی هلمز بوده‌است. در مراسم عروسی آن‌ها دیوید میسکویج ساقدوش داماد بوده‌است. مراسم عروسی آن‌ها توسط کلیسای ساینتولوژی برگزار شد. پس از طلاق آن دو، کیتی هلمز به دوستان خود گفته بود که می‌ترسیده تام کروز به خاطر تأثیر کلیسای ساینتولوژی، دخترشان «سوری» را از او بِرُباید (سرپرستی سوری به کیتی هلمز واگذار شد).پس از طلاق از تام کروز، کیتی ساینتولوژی را رها کرده و به مذهب مسیحیت کاتولیک بازگشت.

روابط غیراخلاقی تام کروز

در سال ۲۰۰۸ انتشار کتاب «زندگینامهٔ تام کروز» نوشته اندرو مارتون که در آن به روابط غیراخلاقی تام کروز اشاره شده و وی را انسانی ناپایبند به مذهب و لاابالی نشان می‌دهد، واکنش خشمگینانه کلیسای ساینتولوژی آمریکا را به دنبال داشت.

افشاگری صبا کمالی از فساد در سینما و علت کم کاری او

علایق و حقایقی درباره تام کروز

در ادامه بیوگرافی تام کروز مروری میکنیم بر علایق و حقایقی درباره ی او.با ما همراه باشید.

  • از چتر بازی، غواصی و خلبانی لذت می برد.
  • او مبتلا به خوانش پریشی می باشد.
  • تام کروز غواصی میکند.
  • مکانی دنج در جنگل های کارولینا خریده و برای فرار از شلوغی به آنجا می رود.
  • در ۲۰۰۲ برای صاف شدن دندان‌هایش آن‌ها را ارتودنسی کرد اما مجبور بود برای بازی در فیلم‌ها آن‌ها درآورد.

حیوانات خانگی تام کروز

تام دو سگ به نام های باسیل و موری و یک گربه به نام هاروی دارد.

روز تام کروز

از سال ۲۰۰۶ روز ۱۰ اکتبر را روز تام کروز اعلام کرده‌اند زیرا تام کروز بیش از هر ستاره‌ی غربی از این کشور دیدن کرده است.

علاقه تام کروز به انواع ورزش

در بیوگرافی تام کروز آمده است: زمان مدرسه و تا 20 سالگی بصورت حرفه ای ورزش هاکی بازی می کرد اما بعد شکستگی دندان های جلوییش از بازی دست برداشت

مدتی هم وارد رشته پارکور شد و حالا از طرفداران کشتی کج است.شاید از شنیدنش تعجب کنید اما تام کروز در طول سال‌های دبیرستان کشتی‌گیر بوده است.

مشکل قد تام کروز

در بیوگرافی تام کروز جالب است بدانید تام کروز خودش 170 سانتی متر قد دارد ، همسر اولش راجرز 174 سانتی متر، همسر دومش نیکول کیدمن 180 سانتی متر و همسر سومش کتی 175 سانتی بود

در برخی فیلم ها با فناوری نمایش قد او را بلندتر از برخی بازیگران نشان می دهند

تهیه کنندگی و شرکت تام کروز

علاقه کروز به تولید و تهیه فیلم باعث شد تا به سراغ تهیه‌کنندگی هم برود. در سال 1993، تام کروز و پائولا واگنر با شراکت هم کمپانی تولیدات سینمایی کروز/واگنر را تأسیس کردند. این شرکت از همان زمان تهیه‌کنندگی چندین فیلم تام کروز را برعهده داشت. اولین و بزرگ‌ترین اثر کروز به عنوان تهیه‌کننده، مجموعه فیلم‌های مأموریت غیرممکن است که با درآمد کل سه میلیارد دلاری در سراسر جهان بزرگ‌ترین فیلم او محسوب می‌شود. گفته‌ها و شنیده‌ها حاکی از این است که کروز بر سر پرسودترین معاملات فیلم‌ در سینمای هالیوود مذاکره کرده‌ است. در سال 2005، ادوارد جی اپستین، اقتصاددان هالیوود، تام کروز را یکی از قدرتمندترین و ثروتمندترین نیروهای هالیوود توصیف کرد.

تغییر نقش تام کروز

قبل از آن که رابرت داونی جونیوز بعنوان تونی استارک در سری فیلم های مرد آهنی به ایفای نقش بپرداز ، تام کروز را برای بازی انتخاب کرده بودند

افشای روابط غیراخلاقی تام کروز

سال 2008 کتاب زندگینامه تام کروز با نوشته اندرو مارتون منتشر شد که به روابط غیر اخلاقی اش اشاره می کرد و او را انسانی ناپایبند به مذهب و لابالالی نشان می داد.

تام کروز چهره سرشناس جهان

در سال 1997 تام کروز از سوی مجله فیلم امپایر بعنوان یکی از پنج هنرپیشه برتر تاریخ سینما برگزیده شد که دو سال قبل هم در فهرست 100 هنرپیشه جذاب بود

سال 1990 ، 1991 و 1997 هفته نامه پیپل او را در فهرست پنجاه انسان زیبا انتخاب کرد تا اینکه سال 2006 توسط مجله فوریز برترین جهره سرشناس سال شناخته شد

او حالا جزء چهاردهمین چهره سرشناس و قدرتمند جهان لقب گرفته است

ماجرای همجنسگرایی تام کروز

در سال 2001 تام شکایتی علیه جاد اسلاتر بازیگر پورنوگرافی مطرح کرد که در مصاحبه با مجله فرانسوی Actustar گفته بود با وی رابطه جنسی داشته است

کروز با رد این ادعا شکایت کرد و دادگاه اسلاتر را به پرداخت ده میلیون دلار محکوم کرد

آخرین تغییرات در چهره مازیار لرستانی وایرال شد

تام کروز یک قهرمان واقعی

تام معمولا در فیلم‌ها نقش قهرمانان را بازی می‌کند اما سال ۱۹۹۸ در لندن به کمک محافظ‌هایش، مهاجمانی را که به یک زن حمله‌ور شده بودند فراری داد و به یک قهرمان واقعی تبدیل شد. همچنین سال ۱۹۹۶، پس از از آن که شاهد برخورد یک زن با اتومبیل بود، او را به بیمارستان رساند و وقتی فهمید آن زن بیمه ندارد، صورتحساب ۷۰۰۰ دلاری اورژانس را هم پرداخت کرد.

الگوبرداری از چهره تام کروز در انیمیشن ها

هنگام ساخت فیلم انیمیشن ‘Aladdin’ در ۱۹۹۲، دیزنی چهره‌ی قهرمان داستان را از تام کروز الگوبرداری کرد که با فیلم هایی نظیر ‘Days Of Thunder’ و ‘A Few Good Men’بر گیشه حکم‌رانی میکرد.

شروع فعالیت هنری تام کروز

در ادامه بیوگرافی کامل تام کروز به زندگی حرفه‌ای او می‌رسیم. Tom Cruise در سال ۱۹۸۰ پس از گرفتن مدرک دیپلم در زمانی که تنها ۱۸ سال سن داشت با کمک مادرش به نیویورک رفت تا رویای خود را عملی کند. تام مراسم فارغ‌التحصیلی دبیرستان را از دست داد زیرا در حال بازی در Godspell بود.

او همزمان برای تامین هزینه‌های زندگی مشاغل مختلفی مانند پیشخدمتی رستوران را بر عهده گرفت. تام سال بعد به لس آنجلس رفت و با آژانس CAA برای شروع بازیگری در فیلم‌های مختلف قرارداد بست.

فیلم Endless Love “عشق بی‌پایان” درامی رمانتیک به کارگردانی فرانکو زفیرلی که سال ۱۹۸۱ اکران شد؛ اولین حضور هر چند کوتاه تام کروز به عنوان بازیگر در هالیوود بود.

تام در ادامه‌ی همان سال توانست نظر هارولد بکر، کارگردان فیلم “شیپور خاموشی” Taps را برای افزودن او به جمع بازیگران این اثر جلب کند.

تام کروز با بازی در این فیلم نظر منتقدین و کارگردان‌های دیگر را برای همکاری با او جلب کرد. این جلب توجه باعث شد تا سال ۱۹۸۳ برای تام بسیار شلوغ و پر کاری باشد. اولین فیلم او در این سال “خارجی‌ها”  The Outsiders به کارگردانی فرانسیس فورد کاپولا بود. با اینکه توجه چندانی از سوی تماشاگران به فیلم “خارجی‌ها” The Outsiders نشد اما همکاری با کارگردان مطرحی مثل کاپولا، اعتبار فراوانی را برای او به همراه داشت.

در ادامه کرتیس هانسن نقش اصلی فیلم Losin’ It را به کروز پیشنهاد کرد. اثری کمدی که به سختی به فروشی یک میلیون دلاری رسید و شکستی تجاری تلقی می‌شود اما تام کروز همچنان کارهای زیادی با پرده‌های نقره‌ای سینما داشت.

نقش‌آفرینی در فیلم تجارت پرمخاطره (Risky Business) برای تام که در آن زمان ۲۱ سال داشت؛ نامزدی جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد، برای بازی در فیلمی موزیکال را در مراسم گلدن گلوب به همراه داشت. در کنار این نامزدی، فروش ۶۳ میلیون دلاری و میانگین نمرات ۷۵ در زمان نگارش این مقاله، موفقیت و شهرت زیادی را در سومین سال فعالیت تام کروز، برای او به ارمغان آورد.

تام سال ۱۹۸۳ را با موفقیتی دیگر در فیلم تمامی حرکات درست (All the Right Moves) به کارگردانی مایکل چاپمن به پایان رساند.

تام کروز در فیلم تمام حرکات درست
تام کروز در فیلم تمام حرکات درست

موفقیت‌های تام کروز، فرصت‌ها و پیشنهادهای کاری جدیدی را به سوی این بازیگر جوان روانه کرد. فیلم افسانه (Legend) اثر ریدلی اسکات مقصد بعدی تام کروز در سال ۱۹۸۵ بود که با وجود موفقیت نسبی در مراسم‌های مهم، در گیشه و جلب نظر منتقدین ناکام ماند.

شهرت تام کروز

کمپانی پارامونت پیکچرز حتی فکرش را نمی‌کرد که همکاری تونی اسکات و کروز در سال ۱۹۸۶ مانند بمب ساعت عمل کند. فیلم تاپ گان Top Gun با فروش ۳۵۶ میلیون دلاری موفقیت بسیار عظیمی را برای کروز بود و باعث همکاری طولانی مدت او و پارامونت پیکچرز شد. این فیلم به علت صحنه‌های اکشن و عاشقانه در مقابل مدرسه هوانوردی به پرفروش‌ترین فیلم سال ۱۹۸۶ تبدیل شد.

چرا الهام چرخنده چادری شد؟

جالب است بدانید که بودجه ساخت این فیلم حدود ۱۵ میلیون دلار بود. همچنین یکی از شروط تام کروز برای بازی در این فیلم حضور او به عنوان خلبان در سکانس‌های مختلف این فیلم و عدم استفاده از بدلکار بود. او برای همین منظور در کلاس‌های مختلف برای کسب گواهینامه‌ی خلبانی شرکت کرد

تام کروز در فیلم تاپ گان
تام کروز در فیلم تاپ گان

در ادامه مارتین اسکورسیزی، تام کروز را برای ایفای نقش در فیلم “رنگ پول” The Color of Money و هم‌بازی شدن با پل نیومن انتخاب کرد. این فیلم درام با درآمد ۵۲ میلیون دلاری از گیشه و کسب نمره‌ی میانگین ۷۷ (در زمان نگارش این مقاله) در جلب توجه منتقدین و مخاطبین موفق عمل کرد.

تام کروز در فیلم رنگ پول
تام کروز در فیلم رنگ پول

تام کروز پس از وقفه‌ای یک ساله با فیلم Cocktail به سالن‌های سینما بازگشت. با وجود موفقیت فیلم در گیشه و فروش ۱۷۱ میلیون دلاری، منتقدین حسابی از فیلم انتقاد کرده که نتیجه آن کسب میانگین نمره‌ی ۱۲ (در زمان نگارش این مقاله) توسط این فیلم رمانتیک شد. تام کروز در قدم بعدی در درام بری لوینسون به نام “مرد بارانی” Rain Man به ایفای نقش پرداخت.

نتیجه‌ی هم‌بازی شدن داستین هافمن و کروز چیزی جز جایزه بهترین فیلم در مراسم اسکار ۱۹۸۹ نبود.

تام کروز در فیلم مرد بارانی
تام کروز در فیلم مرد بارانی

تام کروز افتخار دیگری به کارنامه‌ی خود افزود و این مهم سبب شد تا الیور استون، او را برای نقش اول فیلم “متولد چهارم ژوئیه” Born on the Fourth of July انتخاب کند.او در این فیلم با ایفای نقش ران کوویچ، جانباز جنگ ویتنام، خود را به عنوان سوپراستار ثابت کرد. تام کروز برای بازی در این فیلم برای اولین بار نامزد جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد در مراسم اسکار ۱۹۹۰ شد. با وجود اینکه جایزه در نهایت به دنیل دی لوئیس رسید اما این نامزدی موفقیت بزرگی برای تام بود و طرفداران و فرصت‌های جدید را به سوی او روانه ساخت.

تام کروز در فیلم متولد چهارم ژوئیه
تام کروز در فیلم متولد چهارم ژوئیه

حضور Tom Cruise در آخرین فیلم استنلی کوبریک

نام کروز در خلال ساخت فیلم Days of Thunder در سال ۱۹۹۰ با نیکول کیدمن آشنا و پس از مدت کوتاهی با او ازدواج کرد. این زوج دو سال پس از ازدواج در فیلم رمانتیک Far and Away به کارگردانی ران هاوارد به ایفای نقش پرداختند.

با وجود عدم استقبال منتقدین، این عنوان موفق به کسب ۱۳۷ میلیون دلار از سینماهای سراسر جهان شد. تام کروز در ادامه‌ی سال ۱۹۹۲ با هم‌بازی زدن با جک نیکلسون در فیلم “چند مرد خوب” A Few Good Men موفق به کسب دوباره‌ی نامزدی جایزه‌ی بهترین بازیگر نقش اول مرد در مراسم گلدن گلوب شد. فروش ۲۴۳ میلیون دلاری فیلم با توجه به بودجه‌ی ۴۲ میلیونی آن خبر از موفقیتی تجاری داشت.

تام کروز در فیلم چند مرد خوب
تام کروز در فیلم چند مرد خوب

یک سال بعد در فیلم درام ” شرکت” The Firm به کارگردانی سیدنی پولاک حاضر شد.

تام کروز در فیلم شرکت
تام کروز در فیلم شرکت

درامِ ترسناک نیل جوردن یعنی “مصاحبه با خون‌آشام” یا “روزنگاری خون‌آشام” Interview with the Vampire: The Vampire Chronicles که از رمانی به همین نام نوشته‌ی آن رایس اقتباس شده، موفقیت دیگری برای کروز با همراهی برد پیت رقم زد. پائولا واگنر و تام کروز در سال ۱۹۹۳ با همکاری یکدیگر شرکت جدیدی را با هدف تولید فیلم راه اندازی کردند. شرکتی که از آن زمان در تولید تعداد زیادی از فیلم‌های تام کروز نقش داشته و حتی باعث ورود تام کروز به عرصه‌ی تهیه‌کنندگی شده است.

تام کروز در فیلم مصاحبه با خون‌آشام
تام کروز در فیلم مصاحبه با خون‌آشام

اولین تجربه‌ی تهیه‌کنندگی تام و شرکتش به سال ۱۹۹۶ و فیلم ماموریت غیر ممکن «Mission: Impossible» باز می‌گردد که تام کروز نقش اول آن را بر عهده داشت. این فیلم با فروش فوق‌العاده‌ی ۴۵۷ میلیون دلاری موفقیت تجاری بزرگی برای او و پارامونت پیکچرز به همراه داشت. تام در ادامه‌ی همان سال با بازی در فیلم کمدی Jerry Maguire موفق به کسب نامزدی جایزه‌ی اسکار و کسب جایزه‌ی گلدن گلوب در بخش بهترین بازیگر نقش اول مرد شد. میانگین نمرات این فیلم در زمان نگارش این مقاله برابر ۷۷ است.

رنگ چشمان احمد مهرانفر
تام کروز در فیلم ماموریت: غیرممکن
تام کروز در فیلم ماموریت: غیرممکن

تام کروز قرن بیستم میلادی را در کنار نیکول کیدمن با حضور موفق در آخرین اثر کارگردان افسانه‌ای استنلی کوبریک به اتمام رساند. فیلم “چشمان کاملا بسته” Eyes Wide Shut در اواسط سال ۱۹۹۹ میلای اکران شد اما متاسفانه کارگردان آن یعنی استنلی کوبریک، سه ماه قبل از اکران این فیلم درگذشت.

تام کروز در فیلم چشمان کاملا بسته
تام کروز در فیلم چشمان کاملا بسته

تام کروز قرن ۲۱ را با بازی در فیلم “مگنولیا” Magnolia به کارگردانی پاول توماس اندرسون آغاز کرد. او برای این اجرا، موفق به کسب جایزه‌ی گلدن گلوب و نامزدی اسکار در بخش بهترین بازیگر نقش اول مرد شد.

تام کروز در فیلم مگنولیا
تام کروز در فیلم مگنولیا

کمپانی پارامونت پیکچرز با توجه به موفقیت قسمت اول ماموریت غیر ممکن، تصمیم به ساخت دنباله‌ی این فیلم با نام مأموریت غیرممکن۲ Mission: Impossible II را گرفت. تام کروز با وجود اصرارهای فراوان کارگردان با حضور بدلکار در فیلم مخالفت کرد و در سکانس‌های خطرناکی مثل بالا رفتن از صخره، خودش وارد عمل شد. این اثر با فروش ۵۴۶ میلیون دلاری به پرفروش‌ترین فیلم در سال ۲۰۰۰ تبدیل شد.

تام در ادامه با کامرون دیاز و پنه‌لوپه کروز در فیلم رمانتیک ” آسمان وانیلی” Vanilla Sky به ایفای نقش پرداخت.

تام کروز در سال ۲۰۰۲ در فیلم علمی-تخیلی “گزارش اقلیت” Minority Report به کارگردانی استیون اسپیلبرگ که از داستانی کوتاه اقتباس شده، حاضر شد. میزان فروش این فیلم ۳۵۸ میلیون دلار و میانگین نمرات آن در زمان نگارش این مقاله ۸۰ است که نشان از استقبال بسیار خوب منتقدین و تماشاگران از این اثر دارد.

تام کروز در فیلم گزارش اقلیت
تام کروز در فیلم گزارش اقلیت

موفقیت دیگر تام کروز به فیلم آخرین سامورایی «The Last Samurai» در سال ۲۰۰۳ مربوط می‌شود. تام برای ایفای نقش در این فیلم، شمشیرزنی و اسب سواری یاد گرفت و حتی نزدیک بود جانش را از دست بدهد. مهارت و تجربه رزمی بالای هم‌بازی تام کروز یعنی هیرویوکی سانادا باعث جلوگیری از مرگ او شد. همچنین تام برای بازی در این فیلم، نامزد جایزه‌ی گلدن گلوب شد. تام پس از تبدیل شدن به آخرین سامورایی با مایکل مان در فیلم Collateral همکاری کرد. هنرنمایی کروز در این فیلم مورد تحسین منتقدین قرار گرفت.

تام کروز در فیلم آخرین سامورایی
تام کروز در فیلم آخرین سامورایی

تام کروز و ماموریت ممکن3

استیون اسپیلبرگ بار دیگر Tom Cruise را برای ایفای نقش اول فیلم خود انتخاب کرد. فیلم “جنگ دنیاها” War of the Worlds با فروش ۶۰۰ میلیون دلاری به چهارمین فیلم پرفروش سال ۲۰۰۵ تبدیل شد. از سوی دیگر منتقدین نیز حسابی از فیلم استقبال کردند و به تحسین از بازی تام کروز پرداختند.

تام کروز در فیلم جنگ دنیاها
تام کروز در فیلم جنگ دنیاها

سومین قسمت از سری ماموریت غیر ممکن «Mission: Impossible III» به کارگردانی جی. جی. آبرامز در جلب نظر منتقدین موفق‌تر از دو فیلم قبلی این مجموعه ظاهر شد. همزمان با اتمام قرارداد کمپانی پارامونت پیکچرز با تام کروز، روز دهم اکتبر از سال ۲۰۰۶ به عنوان روز تام کروز در ژاپن انتخاب شد. علت این اتفاق علاقه‌ی شدید تام به فرهنگ ژاپن و حضور او در این کشور بیش از دیگر بازیگران غربی بود.

کروز در سال ۲۰۰۷ به همراه مریل استریپ در فیلم نه‌چندان موفق شیرها برای بره‌ها Lions for Lambs به کارگردانی رابرت ردفورد حاضر شد. با این حال تام کروز همچنان قصد توقف نداشت و با بازی در فیلم ” تندر استوایی” Tropic Thunder به کارگردانی بن استیلر، برای چندمین بار نامزد جایزه‌ی گلدن گلوب شد.

تام کروز در فیلم تندر استوایی
تام کروز در فیلم تندر استوایی

عملکرد فوق‌العاده‌ی تام کروز در گیشه با دو فیلم “والکیری” Valkyrie که یک درام در مورد جنگ جهانی دوم بود و فیلم شوالیه و روز Knight and Day ادامه پیدا کرد اما هر دو فیلم در جلب نظر منتقدین موفقیت چندانی نداشتند.

ماجرای افسردگی شدید الناز حبیبی و 4سال دوری او از بازیگری

جان فاورو نقش مرد آهنی در فیلم Iron Man را به کروز پیشنهاد داد اما این نقش پس از رد شدن از سوی او به رابرت داونی جونیور رسید. پس از این اتفاق کمپانی پارامونت بار دیگر با تام کروز برای ساخت چهارمین قسمت از سری ماموریت غیر ممکن با پسوند پروتکل شبح Ghost Protocol قرارداد بست. فیلمی که با فروش حدود ۷۰۰ میلیون دلاری تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم تام کروز تا آن زمان و پنجمین فیلم پرفروش سال ۲۰۱۱ شد. کروز در سکانس معروفی از این فیلم از برج خلیفه بالا رفت و ماموریتی ناممکن را ممکن کرد. همچنین منتقدین نیز استقبال بسیار خوبی از فیلم داشتند. تام کروز در ادامه با بازی در فیلم Jack Reacher موفقیت دیگری را برای خود رقم زد.

سپس در سال ۲۰۱۲ در فیلم موزیکال “دوران راک” (Rock of Ages) ظاهر شد.

مقصد بعدی تام کروز فیلم اقتباسی موفقی در ژانر علمی-تخیلی به نام Oblivion بود. قطار موفقیت‌های این هنرمند خوش اقبال در گیشه با موفقیت تجاری فیلم Edge of Tomorrow سرعت بیشتری گرفت و از سوی دیگر، منتقدین نیز استقبال بسیار خوبی از این اثر کردند.

پنجمین قسمت از ماموریت‌های غیر ممکن با پسوند Rogue Nation و کارگردانی کریستوفر مک کوری در سال ۲۰۱۵ به سوی سینما روانه شد. کروز طبق روال همیشه اعتقادی به بدل‌کار نداشت و در سکانس‌های زیر آب نفس خود را برای بیش از شش دقیقه حبس کرد. همچنین در همان فیلم از یک هواپیمای واقعی آویزان شد تا بار دیگر، هنر بازیگری خود را به نمایش بگذارد. این فیلم با فروش حدود ۷۰۰ میلیون دلاری و کسب نمرات خوب در جلب نظر منتقدین و مخاطبین موفق بود و بهتر از عناوین قبلی این مجموعه ظاهر شد.

تام کروز در فیلم مأموریت: غیرممکن – ملت یاغی
تام کروز در فیلم مأموریت: غیرممکن – ملت یاغی

دنباله‌ی فیلم جک ریچر با پسوند Never Go Back و ریبوت The Mummy در جلب نظر منتقدین ناکام بودند اما فروش خوبی را در گیشه تجربه کردند. تام کروز سال ۲۰۱۷ را با بازی در فیلم اکشن American Made به پایان رساند. آخرین فیلم اکران شده از تام کروز تا این لحظه Mission: Impossible – Fallout به کارگردانی کریستوفر مک کوری است که با فروش ۷۹۱ میلیونی و کسب نمره ۸۶، موفق‌ترین فیلم تام کروز در نظر منتقدین و از لحاظ فروش تا زمان نگارش این مقاله است.

تام کروز و فیلم تاپ گان2

فیلم Top Gun: Maverick در ابتدا قرار بود توسط پارامونت پیکچرز در تاریخ 12 جولای 2019 (21 تیر 1398) منتشر شود. در آگوست 2018، این تاریخ تا 26 ژوئن 2020 (6 تیر 1399) به تاخیر افتاد. در 2 آوریل 2020، به دلیل همه گیری بیماری کرونا، این تاریخ به 23 دسامبر (3 دی 1399) موکول شد. بالاخره در جولای 2020، تاریخ اکران جدید فیلم Top Gun 2 بار دیگر به 2 جولای 2021 (11 تیر 1400) موکول شد که علت آن تا حدودی مشکلات برنامه‌ریزی با کروز و همچنین تاخیر در اکران فیلم‌های Tenet و Mulan در پی کرونا بود.

تاخیرهای مداوم در اکران فیلم فیلم تاپ گان 2 ادامه داشت تا اینکه پارامونت پیکچرز این فیلم را در 27 می 2022 (6 خرداد 1401) در سینماهای ایالات متحده آمریکا به روی پرده برد. لازم به ذکر است که فیلم تاپ گان: ماوریک اولین بار در 28 آوریل 2022 (8 اردیبهشت 1401) در CinemaCon به روی پرده رفت.

فیلم سینمایی تاپ گان ۲ با بودجه‌ای 170 میلیون دلاری ساخته شد

ورایتی گزارش داد که فروش جهانی فیلم Top Gun: Maverick از مرز ۸۰۰ میلیون دلار عبور کرده است تا فروش بسیار موفق این فیلم همچنان با سرعت ادامه داشته باشد.

معرفی فیلم کمدی ورود و خروج ممنوع با حضور ستاره های کمدی سینما

بدین ترتیب مجموع فروش جهانی فیلم Top Gun: Maverick به بیش از ۸۱۷/۳ میلیون دلار افزایش پیدا کرد تا مجموع فروش جهانی فیلم تاپ گان 2 از فیلم Mission: Impossible – Fallout با فروش ۷۹۱ میلیون دلار عبور کند و در رتبه اول پر فروش‌ترین فیلم تام کروز در سراسر جهان قرار بگیرد. حالا فیلم Top Gun: Maverick شانس بالایی برای رسیدن به فروش یک میلیارد دلاری دارد که این برای اولین‌بار خواهد بود که یک فیلم تام کروز به چنین فروشی دست پیدا می‌کند.

فیلم Top Gun: Maverick تاکنون بیش از ۴۳۳/۱ میلیون دلار در آمریکای شمالی و ۳۸۴/۲ میلیون دلار در دیگر کشورهای جهان فروش کرده است و فیلم Top Gun 2 هم‌اکنون پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۲۲ در آمریکای شمالی نیز است که انتظار می‌رود به‌زودی به پر فروش‌ترین فیلم گیشه جهانی در سال جاری میلادی نیز تبدیل شود. فیلم Top Gun 2 هم‌اکنون پر فروش‌ترین فیلم پارامونت در دوران کرونا است که البته از بسیاری از فیلم‌های این استودیو پیش از کرونا نیز فروش بهتری را تجربه کرده است.

جالب است بدانید مشارکت تام کروز در فیلم تاپ گان: ماوریک به شرط استفاده از هواپیماهای واقعی در خطوط هوایی بود.
برخلاف فیلم اصلی Top Gun که در فرمت سوپر 35 فیلمبرداری شد، این اولین فیلم Top Gun است که در IMAX فیلمبرداری شده و دارای دوربین‌های فول فریم و نیز 6K است.

ماستنگ P-51 متعلق به جنگ جهانی دوم که در این فیلم دیده می‌شود، در واقع هواپیمای شخصی تام کروز است. او یک خلبان ماهر در زندگی واقعی است.

تام کروز در فیلم تاپ گان2
تام کروز در فیلم تاپ گان2

تام کروز در حال حاضر مشغول بازی در قسمت هفتم و هشتم از مجموعه‌ی ماموریت غیر ممکن است که برای اکران در سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی شده است.

این بازیگر در آینده‌ای نزدیک در دو فیلم اکشن دیگر به نام‌های Live Die Repeat and Repeat و Luna Park به کارگردانی داگ لیمان به ایفای نقش خواهد پرداخت. این فیلم‌ها در مرحله پیش تولید قرار داشته و هنوز هیچ تاریخ اکران مشخصی ندارند. همچنین کروز ایده‌ی بزرگی برای ساخت فیلمی در خارج از جو زمین را در سر دارد و در راه عملی کردن آن با ناسا و اسپیس ایکس همکاری خواهد کرد. نوشتن فیلم‌نامه و کارگردانی این فیلم بر عهده‌ی داگ لیمان خواهد بود و هنوز جزئیات زیادی از این پروژه اعلام نشده است.

لیست آثار هنری تام کروز

در ادامه بیوگرافی تام کروز بازیگر تاپ گان باید بگوییم در جدول‌های جداگانه می‌توانید فهرست آثاری که او در آنها به هنرنمایی پرداخته است را مشاهده کنید.

آثار سینمایی تام کروز

سالعنواننقشیادداشت
۱۹۸۱عشق بی‌پایانبیلی
۱۹۸۱شیپور خاموشیدیوید شاون
۱۹۸۳بیگانگاناستیو رندل
۱۹۸۳از دست دادن آنوودی
۱۹۸۳تجارت پرمخاطرهژول گادسون
۱۹۸۳تمام حرکات درستاستفن جوردیویچ
۱۹۸۵افسانهجک
۱۹۸۶تاپ گانستوان پیت “ماوریک” میچل
۱۹۸۶رنگ پولوینسنت لوریا
۱۹۸۸کوکتلبرایان فلاناگان
۱۹۸۸مرد بارانیچارلی بابیت
۱۹۸۹متولد چهارم ژوئیهرونکوویچ
۱۹۹۰روزهای تندرکول تریکلهمچنین نویسنده داستان
۱۹۹۲دور و دورترجوزف دونلی
۱۹۹۲چند آدم خوبستوان دنیل کافی
۱۹۹۳شرکتمیچ مک دیر
۱۹۹۴مصاحبه با خون‌آشاملستات د لیونکور
۱۹۹۶مأموریت غیرممکنایتن هانتهمچنین تهیه‌کننده
۱۹۹۶جری مگوایرجری مگوایر
۱۹۹۸بدون حد و مرزتهیه‌کننده
۱۹۹۹چشمان کاملاً بستهبیل هارفورد
۱۹۹۹ماگنولیافرانک تی. جی مک کی
۲۰۰۰مأموریت غیرممکن ۲ایتن هانتهمچنین تهیه‌کننده
۲۰۰۱استنلی کوبریک: یک زندگی در تصاویرراوی داستانفیلم مستند
۲۰۰۱دیگرانتهیه‌کننده اجرایی
۲۰۰۱آسمان وانیلیدیوید آمزهمچنین تهیه‌کننده
۲۰۰۲ایستگاه فضایی سه بعدیراویفیلم مستند
۲۰۰۲گزارش اقلیتجان اندرتون
۲۰۰۲آستین پاورز: در عضو طلاییخودش همانند آستین پاورزنقش فرعی
۲۰۰۲نارکتهیه‌کننده اجرایی
۲۰۰۳شیشه شکستهتهیه‌کننده اجرایی
۲۰۰۳آخرین ساموراییناتان آلگرنهمچنین تهیه‌کننده
۲۰۰۴وثیقهوینسنت
۲۰۰۵جنگ دنیاهاری فریر
۲۰۰۵الیزابت‌تاونتهیه‌کننده
۲۰۰۶از غبار بپرستهیه‌کننده
۲۰۰۶مأموریت غیرممکن ۳ایتن هانتهمچنین تهیه‌کننده
۲۰۰۷شیرها برای بره‌هاسناتور جاسپر ایروینگ
۲۰۰۸تندر استواییلس گروسمن
۲۰۰۸والکیریکلاوس وون استافنبرگ
۲۰۱۰شوالیه و روزروی میلر
۲۰۱۱مأموریت: غیرممکن ۴ – پروتکل شبحایتن هانتهمچنین تهیه‌کننده
۲۰۱۲دوران راکاستیسی جکسهمچنین خواننده در موسیقی متن فیلم
۲۰۱۲جک ریچرجک ریچرهمچنین تهیه‌کننده
۲۰۱۳فراموشیجک هارپر
۲۰۱۴لبهٔ فرداسرگرد ویلیام کیج
۲۰۱۵مأموریت غیرممکن ۵: ملت یاغیایتن هانتهمچنین تهیه‌کننده
۲۰۱۶جک ریچر ۲:هرگز بازنگردجک ریچرهمچنین تهیه‌کننده
۲۰۱۷مومیایینیک مورتون
۲۰۱۷ساخت آمریکابری سیل
۲۰۱۸مأموریت: غیرممکن ۶ – فال‌اوتایتن هانتهمچنین تهیه‌کننده
۲۰۲۲تاپ گان: ماوریککاپیتان پیت «ماوریک» میچلهمچنین تهیه‌کننده
۲۰۲۳مأموریت: غیرممکن – روزشمار مرگ قسمت اول Films that have not yet been releasedایتن هانتهمچنین تهیه‌کننده؛ پس‌تولید
۲۰۲۴مأموریت: غیرممکن – روزشمار مرگ قسمت دوم Films that have not yet been releasedهمچنین تهیه‌کننده؛ در حال فیلمبرداری
چرا نجمه جودکی از تلویزیون خداحافظی کرد؟
تام کروز در مومیایی
تام کروز در مومیایی
تام کروز در فیلم دور و دورتر
تام کروز در فیلم دور و دورتر
تام کروز در فیلم کوکتل
تام کروز در فیلم کوکتل
تام کروز در فیلم وثیقه
تام کروز در فیلم وثیقه
تام کروز در فیلم بیگانگان
تام کروز در فیلم بیگانگان
تام کروز در فیلم جری مگوایر
تام کروز در فیلم جری مگوایر
تام کروز در فیلم فراموشی
تام کروز در فیلم فراموشی
تام کروز در فیلم ساخت آمریکا
تام کروز در فیلم ساخت آمریکا
تام کروز در فیلم لبه فردا
تام کروز در فیلم لبه فردا

آثار تلویزیونی تام کروز

عنوانسالنقشکانالیادداشت
فرشتگان افتاده۱۹۹۳زمان نمایشقسمت: “فریم‌های ترسناک” (کارگردان)
تخت گاز۲۰۱۰خودشبی‌بی‌سی دومهمان

جوایز و افتخارات تام کروز

تام کروز سه بار نامزد جایزه اسکار و ۳ بار برنده جایزه گلدن گلوب و ۲ بار برنده جایزه سینمایی و تلویزیونی ام‌تی‌وی و ۱ بار برنده جایزه ساترن و ۷ بار نامزد دریافت جایزه ساترن و ده‌ها جایزه مهم دیگر شده‌است.وی با بازی در فیلم تاپ گان (۱۹۸۶) به شهرت جهانی رسید و از آن پس، همچنان فعالانه در فیلم‌های گوناگون حاضر می‌شود.

بنابر گزارش مجلهٔ فوربز، میزان دارایی تام کروز در سال ۲۰۰۷ بیش از سی و یک میلیون دلار بوده‌است.

  • ۱۹۸۴-نامزد گوی طلایی بهترین هنرپیشه نقش اول مرد کمدی یا موزیکال برای بازی در کسب و کار پرمخاطره
  • ۱۹۹۰-نامزد اسکار بهترین هنرپیشه نقش اول مرد برای بازی درمتولد چهارم ژوئیه
  • ۱۹۹۰-برندهٔ گوی طلایی بهترین هنرپیشه نقش اول مرد درام برای بازی در متولد چهارم ژوئیه
  • ۱۹۹۳-نامزد گوی طلایی بهترین هنرپیشه نقش اول مرد درام برای بازی در چند آدم خوب
  • ۱۹۹۷-نامزد اسکار بهترین هنرپیشه نقش اول مرد برای بازی در جری مگوایر
  • ۱۹۹۷-برندهٔ گوی طلایی بهترین هنرپیشه نقش اول مرد کمدی یا موزیکال برای بازی در جری مگوایر
  • ۲۰۰۰-نامزد اسکار بهترین هنرپیشه نقش مکمل مرد برای بازی در ماگنولیا
  • ۲۰۰۰-برندهٔ گوی طلایی بهترین هنرپیشه نقش مکمل مرد برای بازی در ماگنولیا
  • ۲۰۰۴-نامزد گوی طلایی بهترین هنرپیشه نقش اول مرد درام برای بازی در آخرین سامورایی
  • ۲۰۰۹-نامزد گوی طلایی بهترین هنرپیشه نقش مکمل مرد برای بازی در تندر استوایی

صفحه اینستاگرام تام کروز

تام کروز ، از سلبریتی های فعال در اینستاگرام بوده و ظرف چند سال اخیر 53 پست به اشتراک گذاشته که بررسی اینستاگرامش، در واقع مروری است بر بیوگرافی تام کروز و فعالیت هنری ایشان در عرصه سینما و تلویزیون. لذا برای آشنایی با سبک زندگی دیجیتالی تام کروز و پشت صحنه فیلم ها و سریال هایی که ایشان در آن نقش آفرینی کرده است و بیوگرافی تام کروز ، به اینستاگرامش مراجعه کنید. آدرس اینستاگرام تام کروز @tomcruise میباشد و بیش از 7.5 میلیون دنبال کننده دارد.

صفحه اینستاگرام تام کروز

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا