اخبار بازیگرانبازیگران خارجیبازیگران زنبازیگران مردبازیگران هالیوودسریال خارجی

همه چیز درباره سریال اسکویید گیم ؛ بُردن یا مردن؟

نام سریال اسکویید گیم یا بازی ماهی مرکب یا بازی مرکب حتما به گوشتان خورده است، سریالی کره‌ای که به تازگی از شبکه نتفلیکس پخش شد و رکورد بازدید در این شبکه نمایش خانگی را با بیش از ۱۱۱ میلیون بیننده شکست.در این مطلب مروری میکنیم بر بازیگران سریال اسکویید گیم و معرفی آنها. اینجا اطلاعات کامل بازیگران سریال اسکویید گیم را مشاهده می‌کنید و معرفی کاملی از بازیگران سریال اسکویید گیم و حاشیه‌هایی که در فضای مجازی درباره آن وجود دارد، را می‌خوانید.

بازی مرکب چیست؟

بازی مرکب یا اسکویید گیم‌ یک سریال محصول کره جنوبی است که در سال ۲۰۲۱ شروع به پخش کرد.

اسکویید گیم چند فصل دارد؟

تا به لحظه نگارش این متن، یک فصل از سریال اسکویید گیم منتشر و همچنین ساخت فصل دوم آن نیز تأیید شده است.

بازیگران فصل دوم اسکویید گیم چه کسانی هستند؟

از بازیگران احتمالی فصل دوم اسکویید گیم باید از لی جونگ-جه، پارک هه-سو، او یونگ-سو، هویون جونگ، ویها جون، لی بیونگ هان و گونگ یو نام ببریم.

تاریخ انتشار سریال اسکویید گیم2 چه زمانی است؟

تاریخ انتشار سریال اسکویید گیم فصل 2، احتمال زیاد سال 2023 یا سال 2024 است.

خلاصه سریال و بازیگران سریال اسکویید گیم

نام سریالبازی مُرَکَب یا اسکویید گیم (به کره‌ای: 오징어 게임)، (به انگلیسی: Squid Game)
نام‌های دیگرRound Six
ژانربقا، دلهره‌آور،ترسناک،درام
سازنده نویسنده و کارگردانهوانگ دونگ-هیوک
بازیگران سریال اسکویید گیملی جونگ-جه ، پارک هه-سو ، وی ها-جون ، جونگ هو-یون ، او یونگ-سو ، هو سونگ-ته ، انوپام تریپاتی ، کیم جو-ریونگ
آهنگسازجونگ جه-ایل
کشور سازندهکرهٔ جنوبی
زبان اصلیکره‌ای
شمار قسمت‌ها9 قسمت
تولیدکنندهسایرن پیکچرز
توزیع‌کنندهنتفلیکس
انتشار اولیه۱۷ سپتامبر ۲۰۲۱

بازیگران سریال اسکویید گیم

معرفی سریال و بازیگران سریال اسکویید گیم

بازی مرکب (به کره‌ای: 오징어 게임)، (به انگلیسی: Squid Game) یک مجموعهٔ تلویزیونی محصول کره جنوبی است که از نتفلیکس پخش شد؛ نتفلیکس شرکتی آمریکایی است که در کالیفرنیا واقع شده است و کار اصلی آن فراهم کردن محتوای تصویری و بصری است. این شرکت در سال ۱۹۹۷ توسط Reed Hastings و Marc Randolph تأسیس شد و اکنون به یکی از بزرگترین شرکت‌های تولید محتوای ویدئویی و تصویری تبدیل شده است.

این مجموعه در ۱۷ سپتامبر ۲۰۲۱، توسط نتفلیکس در سطح جهانی منتشر شد.

اسکویید گیم روی هم رفته دیدگاه‌های بسیار مثبتی دریافت کرد. در هفتهٔ اول نمایش، به یکی از پربیننده‌ترین مجموعه‌های نتفلیکس در ۹۰ کشور تبدیل شد و ۲۸ روز پس از انتشار با بیش از ۱۱۱ میلیون بیننده، رکورد بریجرتون را شکست و به پربیننده‌ترین مجموعهٔ این شبکه تبدیل شد.

داستان و موضوع سریال اسکویید گیم درباره چیست؟

سریال کره‌ای اسکویید گیم یا «بازی مرکب» در طول نٌه اپیزود خود به این پرسش جواب می‌دهد که اگر بازی‌هایی که در کودکی انجام می‌دادید کٌشنده بود چه می‌شد؟! به طور کلی این نکته شاکله اصلی درون سریال را نمایان می‌کند.

سریال اسکویید گیم روایتگر داستان افرادی است که به دلایل مختلف در زندگی شکست خورده و احساس سرخوردگی دارند، اما ناگهان دعوت مرموزی را برای شرکت در یک بازی عجیب دریافت می‌کنند که یک جایزه ۳۸ میلیون دلاری دارد.در ابتدا آنها بدون آگاهی وارد یک مسابقه مرگبار از بازی‌های کودکانه می‌شوند اما در ادامه، بسیاری از آنها به صورت داوطلبانه باز می‌گردند تا جایزه این مسابقه را ببرند و زندگی خود را دگرگون نمایند. این بازی در مکانی نامعلوم برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان تا زمان مشخص شدن برنده نهایی، در این محیط حبس می‌مانند.

جایزه این مسابقه برای نفر برنده، ۴۵ میلیارد کره جنوبی معادل با ۳۸ میلیون دلار آمریکا است. اما شانس زنده ماندن در این مسابقه بسیار کم است.

در قصه این سریال ۴۵۶ نفر با الهام گرفتن از ۶ بازی کودکان در کره جنوبی و دیگر کشورها وارد یک فضای خوش‌رنگ ولی مرموز می‌شوند و رقابتی را به بهای جان خود آغاز می‌کنند. قهرمان داستان، آخرین نفری است که در این بازی شرکت می‌کند و ما از زاویه دید او وارد این قصه می‌شویم.

محتوای سریال اسکویید گیم

اولین چیزی که توجه بینندگان را به سریال اسکویید گیم جلب می‌کند، فرض و ایده کلی آن است. یک گروه 456 نفره در بازی‌های شیرین دوران کودکی خود شرکت می‌کنند. اما جذابیت این سریال Netflix این است که شادترین خاطرات کودکی یک فرد را می‌گیرد و آنها را به یک نمایش ترسناک تبدیل می‌کند.

در این دنیای مخوف و تاریک تا زمانی که یک کاراکتر در جهان این بازی شکست نخورده است، همه چیز نسبتاً ساده به نظر می‌رسد. اما بینندگان و شخصیت‌های درون سریال وقتی شوکه می‌شوند که مشخص می‌شود هر کدام از بازیگران سریال اسکویید گیم که بازنده شود به ضرب گلوله کشته خواهد شد.

هنگامی که 456 شرکت کننده شروع به وحشت می‌کنند، درام و تنش با موفقیت فضای ترسناکی را در طول سریال ایجاد می‌کند. در واقع وحشت آنها منجر به کشته شدن بیش از نیمی از خود آنها می‌شود. بنابراین بازیگران سریال اسکویید گیم که شخصیت‌های مرکزی این سریال را تشکیل میدهند به زودی متوجه می‌شوند که تنها راه زنده ماندن در این بازی سازگاری با محیط است. از سوی دیگر، تماشای این سریال درام در حالی که رقبا باهم پیمان وفاداری می‌بندند، اما با چشم دوختن به جایزه به یکدیگر خیانت می‌کنند‌، هیجان انگیزتر می‌شود.

کری خوانی های بازیگران استقلالی و پرسپولیسی

یکی از مهم‌ترین درس‌های موجود در متن این سریال اشاره‌ای تاریک به عدم وجود عدالت در جوامع امروزی است. بدون تردید ما در جهانی زندگی می‌کنیم که خیلی از زشتی‌های درون آن به ناعادلانه بودن شرایط زندگی انسان‌ها بازمی‌گردد. از طرف دیگر انسان حریص نیز، یکی دیگر از نکات داستانی شاخص این سریال است. بنابراین، یکی از کلید‌های شخصیت پردازی این اثر در این جمله خلاصه می‌شود که قطعاً عشق به پول ریشه همه بدی‌ها است.

بنابراین، سریال اسکویید گیم استعاره‌ای از افراد ثروتمند و قدرتمند روزگار است که به منظور فخر فروشی و نمایش قدرت خود به طبقه پایین جامعه، مسابقاتی را طراحی کرده‌اند و آن‌ها را در این میدان تحقیر می‌کنند. صادقانه می‌گویم، عملاً محتویات این سریال چیزی است که امروزه در جهان مدرن اتفاق می‌افتد؛ و همین است که آن را وحشتناک‌تر می‌کند.

زنده ماندن بازیگران سریال اسکویید گیم

پس از این که نحوه بازی برای شرکت‌کنندگان توضیح داده شد اولین مرحله بازی شروع می‌شود. در ابتدا یک بازیکن حذف می‌شود و شرکت‌کنندگان آگاه می‌شوند که منظور از حذف شدن از اسکویید گیم همان مرگ است؛ این شوک بزرگ باعث ترس بسیاری از شرکت‌کنندگان و در نتیجه مرگ آنها می‌شود. در بازی اول شاهد یک کشتار دسته‌جمعی هستیم و تقریباً نیمی از شرکت‌کنندگان کشته می‌شوند که این سرآغاز جنگیدن بازیگران سریال اسکویید گیم برای زنده ماندن است.

بازیگران فیلم بازی مرکب یا Squid Game

ژانر سریال اسکویید گیم

سریال اسکویید گیم در ژانر بقا ساخته شده است، به این معنی که قهرمان داستان در رقابتی فیزیکی با افرادی دیگر، برای بقا تلاش می‌کند. با وجود این که مشابه سریال اسکویید گیم (Squid Game) بارها ساخته شده است اما این سریال توانست نظر مخاطب هایی از سراسر جهان را به خود جلب کند و به نوعی یکی از پرمخاطب‌ترین سریال‌های نتفلیکس شود. این سریال، یک اثر ترسناک و درام است که به خوبی ساخته شده است. داستان‌های پس زمینه بسیار غنی و خلاقانه ای برای شرکت‌کنندگان مسابقه و همچنین عوامل اجراکننده مسابقه توسعه داده شده است.

سریال اسکویید گیم دارای درون مایه تاریکی و بسیار خونین و خشونت‌آمیز است. تبدیل شدن بازی‌های بچگانه به مسابقاتی مرگبار و خون‌آلود بسیار نگران‌کننده و تکان‌دهنده است، کاراکترها به خوبی توسعه داده شدند و سریال سرعت مناسبی دارد و هیچ گاه اتلاف وقت نمی‌کند. کاراکتر اصلی سریال اسکویید گیم ، یک پدر مستاصل است که به راحتی می‌توان با آن ارتباط برقرار کرد اما فردی کامل نیست و اشتباهات خود را دارد. شخصیت‌های دیگری نیز وجود دارند که دارای داستان‌های پس زمینه مناسبی هستند و بیننده‌ها می‌توانند با آنها ارتباط برقرار کنند.

بازیگران سریال اسکویید گیم به سرعت و به زیرکی معرفی می‌شوند و بازی‌ها نیز به سرعت شروع می‌شود. با دیدن یک قسمت از سریال اسکویید گیم، مطمئناً خواهان دیدن قسمت‌های بعدی خواهید بود.

بازیگران سریال اسکویید گیم که ۴۵۶ نفر هستند، باید در بازی‌های مرگ‌بار شرکت کنند و درگیر مجموعه‌ای از بازی‌های هیجان‌انگیز اما کودکانه می‌شوند. هر شخصی که در جریان این بازی‌های کودکانه شکست بخورد، جانش را از دست می‌دهد. اما شخصی که در نهایت زنده بماند با جایزه ارزشمند را به خانه می‌برد. بنابراین افرادی که اساساً چیزی برای از دست‌دادن ندارند، زندگی خود را قمار می‌کنند تا برنده این رقم هنگفت شوند که نه‌تنها بدهکاری‌های آن‌ها را پوشش می‌دهد بلکه زندگی‌شان را هم برای همیشه دگرگون می‌کند.

اسکویید گیم چیست و قوانین آن چگونه است؟

داستان سریال اسکویید گیم شامل بازی‌های محبوب کودکان در دهه ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ کره است، مانند بازی ماهی مرکب، که در این بازی، بازیکنان به ۲ دسته تقسیم می‌شوند؛ مدافعان و مهاجمان. روال بازی به این‌صورت ادامه پیدا می‌کند که مدافعان می‌توانند با هر دوپای خود داخل زمین حرکت کنند و مهاجمان در خارج از خطوط، فقط اجازه دارند روی یک پا بپرند، اما اگر یک مهاجم موفق شود از کنار مدافع کناری اسکویید رد شود، دیگر آزاد است که با هر دوپای خود حرکت کند.

سپس، زمانی‌که مهاجمان برای نبرد نهایی مهیا می‌شوند، در ورودی اسکویید دور هم جمع شده و برای برنده شدن به سمت محدوده قُرق شده در راس اسکویید، هجوم می‌برند. قوانین بازی از اینجا به بعد به این ترتیب است که اگر حین این نبرد، یک مدافع، مهاجم را به خارج از محدوده اسکویید هل بدهند، مهاجم می‌میرد، اما اگر یک مهاجم در این نبرد موفق شود به راس اسکویید (یا همان ماهی مرکب) برسد، مدافعان مغلوب و پیروزی از آن تیم مهاجمان می‌شود.

نوع خط کشی زمین بازی از بالا شبه به ماهی مرکب است.

کدام بازیگران و هنرمندان ایرانی متولد آبان هستند؟

جایزه اسکویید گیم چیست؟

در جریان بازی که در سریال اسکویید گیم شاهد آن هستیم، صدها بازیکن با دریافت مبلغی جزئی، دعوت برای رقابت در بازی‌های کودکان را می‌پذیرند؛ انگیزه بازیکنان برای ادامه رقابت در چنین بازی‌هایی، دریافت ۴۵.۶ میلیارد وون (معادل ۳۸.۴ میلیون دلار) جایزه اصلی است؛ یک جایزه بزرگ، وسوسه کننده و البته کشنده!

آیا عروسک سریال اسکویید گیم واقعی است؟

جالب است بدانید عروسک وحشتناکی که در این سریال می‌بینیم واقعی است! این عروسک در موزه‌ای در کره جنوبی نگهداری می‌شود و آدرس دقیق آن موزه‌ای است در شهرستان جینچئون (Jincheon)، در یک منطقه روستایی در فاصله ۳ ساعتی شمال سئول. کره رفتید، سری به این موزه بزنید!

گفته می‌شود این عروسک برای فیلمبرداری سریال اسکویید گیم به امانت گرفته شده و سپس بازگردانده شده است. این عروسک به عنوان نگهبان در ورودی موزه «کالسکه اسب» قرار دارد و همیشه هم همان‌جاست! البته غیر از زمان فیلمبرداری اپیزود اول سریال.

عروسک سریال بازی ماهی مرکب
عروسک سریال اسکویید گیم

سریال اسکویید گیم چند قسمت است؟

سریال همان‌طور که مشاهده می‌کنید ۹ قسمت است. یعنی از نظر تعاریف سریالی در جهان، یک مینی‌سریال محسوب می‌شود.

فصل دوم سریال اسکویید گیم

ساخت سریال «اسکویید گیم» بیشتر از ده سال طول کشیده است. هوانگ دونگ هیوک، خالق سریال اسکویید گیم، برای ساخت این سریال سختی‌های بسیاری کشید و سال‌ها تلاش کرد تا در نهایت نتیجه سختی‌های طولانی‌اش را ببیند. او برای بیشتر از دوازده سال روی فیلم‌نامه این سریال کار کرد و پس از آن فیلم‌نامه را برای بسیاری از استودیوهای سینمایی و تلویزیونی ارسال کرد اما بیشتر از ده شبکه تلویزیونی و استودیو پیشنهاد او را رد کردند. در نهایت این نتفلیکس بود که پذیرفت روی ایده جذاب اما نادیده گرفته شده هیوک سرمایه‌گذاری کند.

زمان پخش سریال اسکویید گیم فصل ۲

این کارگردان و نویسنده در مصاحبه‌ای با «ورایتی» گفته: «فکر کردن به فصل دوم واقعا خسته‌کننده است. اگر هم بخواهم فصل بعدی را بنویسم، قطعا این بار تنهایی به آب نمی‌زنم و از یک تیم نویسنده برای نگارش سناریوی فصل دوم استفاده خواهم کرد.» همان‌طور که پایان سریال به شکلی تمام شد که امکان بازگشت به آن وجود داشته باشد، حرف‌های کارگردان اسکویید گیم هم طوری است که شاید با پیشنهادهای وسوسه‌انگیز ساخت فصل دوم، بی‌خیالِ پروژه‌های سینمایی و شخصی‌اش شود.

سوال اصلی این است که اسکویید گیم فصل ۲ کی پخش می شود؟ تا همین چند وقت پیش ساخت سریال اسکویید گیم فصل دوم به طور رسمی اعلام نشده بود، اما بلاخره این خبر منتشر شد. هوانگ دانگ-هیوک (Hwang Dong-hyuk) کارگردان سریال در این باره گفت:

شما هیچ گزینه دیگری برای ما نگذاشتید.

هوانگ اخیرا گفته بود که اول می‌خواهد روی ساخت یک فیلم کار کند، اما او همچنین گفته بود که فصل دوم سریال اسکویید گیم روی شخصیت ماسک‌دار، یعنی Front Man یا پیشرو تمرکز خواهد داشت. هوانگ در مراسمی اعلام کرد که:

قطعا فصل دوم ساخته خواهد شد. داستان آن را همین الان در ذهنم دارم. در حال حاضر در مرحله برنامه‌ریزی قرار دارد.

نتفلیکس نیز در واکنش به ساخت سریال اسکویید گیم 2 گفته است که این سریال را در بخش بودجه خود قرار داده است. هوانگ گفت که شخصیت اصلی سریال، یعنی گی-هون برمی‌گردد و «کاری برای جهان انجام می‌دهد». فصل اول هم به گونه‌ای پایان یافت که انتظار بازگشت این شخصیت را داریم.

خبر ساخت سریال اسکویید گیم فصل ۱ در ابتدا در سال 2019 اعلام شد و تولید فصل اول آن حدود دو سال طول کشید. حالا که تمام موارد لازم برای این سریال آماده است، امیدوار بودیم که فصل 2 سریال اسکویید گیم تا اواخر سال 2022 آماده پخش شود. اما این اتفاق میسر نشد! فعلا فقط حرف های ساخت سری دوم این سریال زده و بودجه ای به پروژه آن تخصیص داده شده است. پس اگر واقع بین باشیم و اصل را بر روال عادی بگیریم اگر فیلم برداری آن همین لحظه شروع شود، تا سال 2023 یا 2024 نباید انتظار اسکویید گیم فصل ۲ را داشته باشیم. البته نباید این حقیقت را از خاطر ببریم که برای فصل اول این سریال 12 سال تفکر و تصمیم گیری لازم بود اما فصل دوم آن در 12 روز به راحتی تصمیم گیری شده است. در نتیجه پروژه ساخت آن هم می‌تواند خیلی زودتر اتفاق بیافتد.

سود سریال اسکویید گیم برای نتفلیکس

سایت اقتصادی بلومبرگ در تازه‌ترین گزارش خود با احتساب میزان بیننده سریال «اسکویید گیم» برآورد کرده که این سریال توانسته است برای نتفلیکس سود ۹۰۰ میلیون دلاری را به ارمغان بیاورد.

این سریال با سرمایه‌گذاری ۲۱ میلیون و ۴۰۰ هزار دلاری نتفلیکس در کره جنوبی تولید شد که بر اساس آمارهای نتفلیکس ۱۳۲ میلیون نفر دست‌کم ۲ دقیقه از این سریال را در ۲۳ روز اول پخش آن دنبال کردند. طبق آمارهای رسمی از سوی نتفلیکس همچنین ۸۹ درصد از کسانی که تماشای این سریال را آغاز کرده‌اند بیشتر از یک قسمت آن را دیده‌اند و ۶۶ درصد از تماشاگران این سریال همه قسمت‌های آن را در ۲۳ روز اول پخش آن تماشا کرده‌اند.

تمام نکات بیوگرافی هانیه توسلی از کودکی تا شهرت + ماجرای تجاوز به او

گویا آمارهای منتشر شده توسط بلومبرگ جزو اسناد محرمانه نتفلیکس بوده و انتشار مدارک مالی این پلتفرم دردسرهایی را برای آن‌ها ایجاد کرده است.

حقایقی از صحنه و پشت صحنه سریال اسکویید گیم

بی‌شک اکثر فیلم‌ ها یا سریال های موفق جزئیات داستانشان را بر اساس حقایق جامعه، قوانین بشری، افسانه‌ های کهن، وقایع تاریخی و حتی اخبار روز دنیا می‌نویسند و با این ویژگی ها می‌توانند نظر مخاطب را جلب کنند و او را ناخودآگاه وادار به هم ذات پنداری کنند. در ادامه تعدادی از این حقایق یا فکت ها را درباره این سریال پربازدید و بازیگران سریال اسکویید گیم با شما در میان می‌گذاریم.

نویسنده سریال اسکویید گیم، هوانگ دونگ-هیوک، نگارش فیلم‌نامه را در سال ۲۰۰۸ آغاز کرد و از رکود اقتصادی موجود در جامعه، نظام سرمایه‌داری و سه کتاب «نبرد سلطنتی»، «بازی دروغین» و «آخرالزمان قمار: کایجی» الهام گرفته است. او در نظر داشت رقابت سنگین اقتصادی در نظام سرمایه داری را با المان های زندگی واقعی به تصویر بکشد که موفق هم شد. با وجود نظرخواهی از دوستانش، او این فیلمنامه را به تنهایی نوشت و تنها دو قسمت اول آن، بیش از شش ماه از او وقت گرفت. همچنین او در زمان نگارش فیلم نامه وضع اقتصادی بدی داشته و بدهکار بوده است.

دوازده سال پیش که نگارش این فیلمنامه شروع شد قرار بود در قالب فیلمی بلند ساخته شود اما به دلیل جزئیات تصمیم بر این شد که مینی سریالی ۹ قسمتی ساخته شود. همچنی نام آن قرار بود «دور ششم» (Round Six) باشد که به «بازی ماهی مرکب» اسکویید گیم تغییر کرد.

بازی هایی که در سریال می بینیم در واقع نمونه ای از بازی های کودکانه کره ای هستند که در دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی در این کشور بازی می شدند و برای مردم کره آشنا هستند. به عنوان مثال اولین بازی به نام چراغ قرمز چراغ سبز در یکی از کتاب های کودک در این سال ها نوشته شده بود.

بازی چراغ قرمز چراغ سبز

محبوبیت این سریال باعث شده تعدادی از جوانان در کشورهای مختلف به فکر الگو برداری بیفتند و این قضیه باعث نگرانی پلیس در کشورهایی مانند انگلیس شده است. این نگرانی، پلیس را در فضای مجازی و نسبت به گردهمایی های جوانان حساس تر کرده است. همچنین مهمانی با تم بازیگران سریال اسکویید گیم نیز در بین نوجوانان رواج پیدا کرده است.

لباس بازیگران سریال اسکوئید گیم

لباس بازیکنان و کارکنان را حتما به یاد دارید. لباس سبز برای بازیکنان و لباس قرمز و ماسک برای کارکنان. شاید قصد طراح لباس از انتخاب رنگ سبز، صلح و برابری در میان بازیکنان بوده است، نکته‌ای که با خلق و خوی رقابتی آنها در تضاد است، اما هر دو لباس استفاده شده در سریال مخاطبان زیادی در کره و سایر کشورها پیدا کرده اند و حتی ماسک‌ های زیادی شبیه ماسک کارکنان ساخته شده است و به فروش می رسد.

رنگ شناسی لباس های بازیگران سریال اسکویید گیم
رنگ شناسی لباس های بازیگران سریال اسکویید گیم

ماه گذشته تعداد زیادی از کارگردان در کره جنوبی در تظاهراتی شرکت کردند و به شرایط کاری موجود در این کشور اعتراض داشتند. نکته جالب این تطاهرات پوشیدن لباس و ماسک بازیگران سریال اسکویید گیم بود که توجه جامعه جهانی را به این تظاهرات بیشتر جلب کرد. هدف کارگران از پوشیدن لباس بازیگران سریال اسکویید گیم بیان این نکته بود که بسیاری از کارگران نیز مانند بازیکنان در این سریال، زندگی خود را در خطر می‌بینند.

تظاهرات در کره جنوبی با لباس بازیگران اسکویید گیم
تظاهرات در کره جنوبی با لباس بازیگران سریال اسکویید گیم

نقش جی یونگ از بازیگران سریال اسکویید گیم در ابتدا برای یک شخصیت مرد نوشته شده بود اما نویسنده در جریان داستان او را تبدیل به زن کرد. به عقیده نویسنده در طول یک بازی که او قرار است در کنار دیگر شخصیت زن داستان قرار بگیرد، درد دل کنند و بعد از آن فداکاری کند، شخصیت زن بیشتر پیوند عاطفی را نشان می‌دهد. نقش جی یونگ را بازیگر ۲۷ ساله کره ای به نام لی یو می ایفا کرده است.

بازیگر نقش جی یونگ در سریال بازی مرکب

در آخرین قسمت سریال اسکویید گیم قسمتی از اخبار را می شنویم. این اخبار؛ خبرهای واقعی رادیو و تلویزیون کره درباره وام مسکن و بازپرداخت آن است. هدف دونگ-هیوک از این کار جلب کردن توجه مسئولین و شهروندان کره به این قضیه بود. در این خبر می شنویم که: «در این کشور بدهی خانواده ها در حال افزایش و بالاتر از میانگین جهانی است. این بزرگترین افزایش در جهان به جز چین، به دلیل لغو محدودیت های دولت در وام های مالی است.»

به گفته طراح لباس بازیگران سریال اسکویید گیم ، لباس های سبز بازیگران مدل لباس های ورزشی قدیمی و با پارچه های بی کیفیت تولید شده بود. این تصمیم دو دلیل داشت: اول اینکه بعد از هر بازی لباس ها کثیف تر به نظر برسند. همچنین به دلیل جنس بد آنها بازیگران احساس راحتی نکنند. برخی از بازیگران سریال اسکویید گیم حتی به پارچه لباس حساسیت داشتند.

جنس لباس بازیگران سریال Squid Game

کارگردان سریال در ابتدا در نظر داشت که پوشش نگهبان ها، آنها را شبیه پسران پیشآهنگ نشان دهد. اما مشکل مشخص بودن چهره آنها بود. بنابراین تصمیم گرفتند با الهام از هاهوتال (ماسک های سنتی کره)، ماسکی برای آنها طراحی شود. در نهایت خطوط ساده ای به ماسک اضافه شده و تلاش طراح بر این بود که حرکت نگهبان ها کلونی مورچه ها را تداعی کند.

سیر تا پیاز زندگی سعید آقاخانی و همسرش گلرخ حقیقی

لباس نگهبانان سریال بازی مرکب

باوجود اینکه سوزاندن جسد و تبدیل آن به خاکستر در آسیای شرقی مرسوم است. اما نویسنده ایده تابوت ها و سوزاندن جسد ها را از اردوگاه یهودیان آشویتس در زمان جنگ جهانی دوم الهام گرفته است.

سوزاندن جنازه ها در سریال بازی مرکب

اگر به دیوارهای خوابگاه توجه کنید، علاوه بر تخت ها، با نقاشی های ساده پوشیده شده که نشان دهنده مراحل بازی است، نقاشی هایی که در ابتدا توجه هیچ یک از بازکنان را جلب نکرد. این نقاشی ها در قسمت های آخر، زمانی که تخت های کمتری وجود دارد به راحتی قابل دیدن هستند. اگر بازیگران سریال اسکویید گیم به جای تنش و دشمنی با یکدیگر به اطرافشان بیشتر توجه می‌ کردند شاید مراحل شش گانه بازی را راحت تر پشت سر می گذاشتند.

دیوارهای خوابگاه فیلم بازی مرکب

بازی ها روی دیوارهای خوابگاه فیلم بازی مرکب

افراد شرکت کننده، برای دعوت به بازی، کارتی را دریافت می‌ کنند که یک سمت آن نقش دایره، مثلث و مربع است و سمت دیگر آن یک شماره هشت رقمی. این شماره به طور اتفاقی واقعی است و بیش از چهار هزار تماس در روزهای نخست شروع سریال داشته است. گفته می شود کاندیدای ریاست جمهوری کره حاضر به خرید این خط تلفن شده است.شماره تماس واقعی در بازی مرکب

دالگونا یا همان شیرینی کره ای تا پیش از این تنها در کره و در میان تعدادی از افراد محبوبیت داشت، اما امروزه یک شیرینی جهان شمول شده است. در کره جلوی دکه های فروش دالگونا صف های طولانی تشکیل شده است و بسیاری از وب سایت ها در سراسر دنیا و به زبان های مختلف طرز تهیه این شیرینی را برای علاقمندان به اشتراک گذاشته اند.

با ترند شدن این شیرنی کره ای بسیاری از افراد در سراسر دنیا چالش این بازی را راه انداختند و در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و تیک تاک به اشتراک گذاشتند. این چالش دقیقا مانند سریال است که شرکت کننده باید تصویر ساده حک شده روی شیرینی را بدون شکستن آن، جدا کند. اکثر افراد از همان اشکال ساده سریال استفاده کردند و برخی دیگر نقش‌های پیچیده تر انتخاب کرده اند.

چالش آب‌نبات «دالگونا» در فیلم بازی مرکب

آخرین نکته اما باز هم درباره کارگردان است. او در مصاحبه‌ ای گفت که شخصیت چو سانگ-وو از بازیگران سریال اسکویید گیم(بازیکن شمارهٔ ۲۱۸) از شخصیت خود او الهام گرفته شده. کارگردان نیز فارق التحصیل دانشگاه ملی سئول است. مادر بزرگش نیز در بازار محلی ماهی فروش بوده است. بازیکن شماره ۲۱۸ باهوش ترین و به نوعی مغز متفکر بازیکنان بود.

بازیکن شمارهٔ ۲۱۸ در سریال اسکوئید گیم

معرفی کارگردان سریال اسکویید گیم

هوانگ دونگ-هیوک نویسنده و کارگردان سریال اسکویید گیم درباره تاریخچه شکل‌گیری سریال می‌گوید: «طرح سریال اسکویید گیم را در سال ۲۰۰۸ مطرح کردم و یک سال بعد فیلمنامه را نوشتم. نوشتن تنها ۲ اپیزود اول این سریال ۶ ماه تمام از من زمان برد! در آن زمان این داستان ناآشنا و خشن به نظر می‌رسید و نگران بودم که مردم آن را بیش از حد انتزاعی تلقی کنند و سریال پتانسیل تجاری‌سازی و پیدا کردن مخاطبان گسترده را نداشته باشد. در واقع پس از ۱۰ سال جهان به مکانی تبدیل شده که چنین ایده عجیبی را می‌پذیرد و بسیار می‌پسندد؛ داستانی که حول محور بقا جریان می‌یابد.»

هوانگ سابقه نسبتا درخشانی به عنوان یک نویسنده و کارگردان در کشورش کره داشت، برای همین عجیب نبود که در ابتدا به این پروژه نیز به عنوان یک پروژه سینمایی نگاه کند و ایده اولیه‌ آن را بر اساس پلتفرم سینما روی کاغذ بیاورد: «وقتی تصمیم به تبدیل ایده به سریال شد، فیلمنامه تغییرات مهمی پیدا کرد. مثلا کاراکتر «جی یونگ» که در سریال زن است، در نسخه سینمایی مذکر بود، ضمن این‌که در نسخه سینمایی خبری از شخصیت کارآگاه پلیس «جون هو» نیز نبود.»

او در رابطه با این سریال پرسروصدا می‌گوید: «هر شب قبل از فیلمبرداری به راه‌هایی برای بهتر شدن صحنه‌ها و تجدید نظر در فیلمنامه‌ها فکر می‌کردم. میزان استرسی که در این مدت تحمل می‌کردم صددرصد بود! در طول مدت تولید سریال اسکویید گیم مطمئن بودم این اثر یا یک شاهکار خواهد بود و یا تبدیل به شکستی جبران نشدنی خواهد شد. اما در نهایت در مدت زمان کوتاهی با استقبالی باور نکردنی روبه‌رو شدیم.»

کارگردان اسکویید گیم درباره شیوه روایت داستانش این‌طور توضیح می‌دهد: «سادگی بازی‌ها و خرده داستان‌های شخصیت‌ها در سریال اسکویید گیم به مخاطبان جهانی این امکان را داده که با این سریال به‌خوبی ارتباط برقرار کنند. سایر سریال‌ها یا فیلم‌های ژانر مشابه یک قهرمان دارند که معماهای دشواری را برای برنده شدن حل می‌کند. اما این سریال داستان بازندگان است. هیچ برنده‌ای وجود ندارد، هیچ نابغه‌ای وجود ندارد، بلکه فردی است که با کمک دیگران هر قدم را جلو می‌برد.»

هوانگ دونگ هیوک در رابطه با استفاده از مربع، مثلث و دایره در طراحی لباس سربازها هم توضیح جالبی می‌دهد: «دلیل استفاده از مربع، مثلث و دایره در لباس عوامل اجرایی بازی، علاقه‌ام به کنسول پلی‌استیشن است! دلیل استفاده نکردن از X هم این بوده که این سمبل در پلتفرم‌های دیگر مثل ایکس‌باکس هم وجود دارد که هیچ علاقه‌ای به آن‌ها ندارم!»

واکنش های بازیگران به درگذشت علی سلیمانی
هوانگ دونگ-هیوک نویسنده و کارگردان سریال اسکویید گیم
هوانگ دونگ-هیوک نویسنده و کارگردان سریال اسکویید گیم

حاشیه‌های سریال اسکویید گیم

  • پخش سریال اسکویید گیم باعث شده تا شرکت ارائه‌دهنده اینترنت کره‌جنوبی به نام «اس‌کی برادبند» از نتفلیکس شکایت کند. با این هدف که هزینه‌های افزایش ترافیک مصرفی کاربرانش و بهینه‌سازی خدمات را به جیب بزند.
  • همه این‌ها در حالی است که کره‌جنوبی یکی از پرسرعت‌ترین اینترنت‌های جهان را دارد و حالا به دلیل همین استقبال گسترده، طلب حدود ۲۷.۲ میلیارد وون (۲۲.۹ میلیون دلار) کرده. نتفلیکس هم مدعی است توانسته در کره جنوبی بیش از ۱۶ هزار شغل ایجاد کند و حدود ۷۷۰ میلیارد وون سرمایه‌گذاری کرده است. یعنی حدود ۵.۶ میلیارد وون کمک به اقتصاد این کشور.

بازخوردهای سریال اسکویید گیم

بازخورد منتقدان

این مجموعه با نقدهای عموماً مثبتی همراه بود. وبگاه راتن تومیتوز از مجموع ۶۲ نقد، امتیاز ۹۴٪ و میانگین ۸٫۲ از ۱۰ را به این مجموعه داد.در متاکریتیک، این مجموعه امتیاز میانگین ۶۹ از ۱۰۰ را بر اساس ۱۳ نقد دریافت کرد که نشانگر «نقدهای در مجموع مطلوب» است.

این مجموعه به‌خاطر شباهت‌هایی که با فیلم ژاپنی هر طور خدایان بخواهند داشت مورد انتقاد قرار گرفت. این فیلم اقتباسی از مانگایی با همین نام است که در سال ۲۰۱۴ منتشر شد و داستان آن حول محور نسخه‌های خطرناکی از بازی‌های کودکانه مانند نسخهٔ ژاپنی «نور قرمز، نور سبز» می‌چرخد. هوانگ دونگ-هیوک در پاسخ به ادعاهای مبنی بر سرقت ادبی گفت، کار بر روی فیلم‌نامه را از سال ۲۰۰۸ آغاز کرده و شباهت‌های بین دو فیلم که در هنگام فیلم‌بردای از آن‌ها مطلع شده، تصادفی است.او اذعان داشت، از کمیک‌ها و انیمیشن‌های ژاپنی همچون نبرد سلطنتی و بازی دروغین الهام گرفته‌است.

بازخورد عموم

این مجموعه به نخستین درام کره‌ای تبدیل شد که در سطح جهانی، در صدر جدول ۱۰ مجموعهٔ تلویزیونی پربینندهٔ هفتگی نتفلیکس قرار گرفت و در ۹۰ کشور از جمله ایالات متحده و بریتانیا شمارهٔ یک شد. به گزارش نتفلیکس، اسکویید گیم ۲۸ روز پس از انتشار با بیش از ۱۱۱ میلیون بیننده در سطح جهانی، رکورد بریجرتون با ۸۲ میلیون بیننده در دسامبر ۲۰۲۰ را شکست و به پربیننده‌ترین مجموعهٔ این شبکه تبدیل شد. هوانگ معتقد است محبوبیت این مجموعه به این خاطر است که در آن «بزرگسالان مستأصل، به شکلی کنایه‌آمیز جان خود را برای پیروزی در بازی‌های کودکانه در معرض خطر قرار می‌دهند» و همین‌طور آشنا بودن و سادگی بازی‌ها موجب می‌شود که تمرکز اصلی بر روی شخصیت‌پردازی باشد.همچنین گوناگونی طبقهٔ اجتماعی شخصیت‌هایی که در اسکویید گیم شرکت می‌کنند، به‌خاطر هم‌ذات‌پنداری بینندگان با یک یا چندین شخصیت، موجب جذب بیشتر مخاطب می‌شود.

طبق آمار ارائه‌شده از سول سپلایر (Sole Supplier)، فروش پیراهن‌های سبز در کره افزایش پیدا کرده‌است. یک فروشنده خیابانی سئول که دالگونا، یک بیسکویت لانه زنبوری که در سریال نشان داده شد درست می‌کند به رویترز گفت که طرفداران از ساعت ۱۱ صبح در خارج از آشپزخانه خیابانی او صف می‌گیرند. هویون جونگ در نقش کانگ سه-بیوک بازیکن شمارهٔ ۰۶۷ به عنوان نماینده لوئی ویتون انتخاب شده و تعداد فالوورهای اینستاگرام او از ۴۰۰٬۰۰۰ به ۱۷ میلیون رسید.

آمازون بیش از ۲۰۰۰ نتیجه برای عبارت «اسکویید گیم» فهرست کرده‌است. در گوگل ترندز، پلت‌فرم داخلی موتور جستجو که علاقه کاربران را ردیابی می‌کند، به عنوان یک عبارت جستجوی «breakout» رتبه‌بندی می‌شود. مینیونگ کیم، نایب رئیس محتوا برای نتفلیکس، با تکیه بر موفقیت فیلم انگل (۲۰۱۹) و گروه‌های موسیقی کی-پاپ بی‌تی‌اس و بلک‌پینک، گفت: «مخاطبان در سراسر جهان عاشق داستان‌ها، هنرمندان و فرهنگ کره‌ای می‌شوند». امسال، این پلت‌فرم قصد دارد ۵۰۰ میلیون دلار برای محتوای کره‌ای هزینه کند.

این محبوبیت همچنین باعث شده که پلیس بریتانیا به نوجوانان هشدار دهد که از بازی الگوبرداری نکنند. گفته می‌شود دعوت‌ها برای شرکت در شبیه‌سازیاسکویید گیم به‌صورت آنلاین در حال پخش است. پلیس متروپولیتن در بیانیه‌ای گفت: «ما از یک پست در رسانه‌های اجتماعی آگاه هستیم و در حال کار برای یافتن جزئیات بیشتر به منظور اطمینان از برنامه پلیس هستیم.»

بسیاری از منتقدان اسکویید گیم را به عنوان نخستین مجموعه تلویزیونی که مشکلات واقعی زندگی در کره جنوبی را به جهانیان نشان می‌دهد تحسین کرده‌اند. مشکلاتی چون فقر، رسوایی‌های سیاسی و تجاری، زن‌ستیزی، زندگی اسفناک فراریان و پناهندگان از کره شمالی، استثمار مهاجران، و رابطه پیچیده با چین از جمله مسائلی هستند که در اسکویید گیم به تصویر کشیده می‌شوند.

سریال اسکویید گیم از دید روانشناسی

داستان یک انتقاد کاملاً آشکار از جامعه سرمایه‌داری ماست که در رقابت است. فقرا در بازی مرگ و زندگی به معنای واقعی کلمه برای زنده ماندن رقابت می‌کنند. و همهٔ این‌ها برای سرگرمی ثروتمندان است. در زمانه‌ای که بیشتر مردم نگران بی‌عدالتی اجتماعی هستند و افراد بیشتری سرخورده شده‌اند، این نوع بازتاب در مورد بی‌عدالتی اجتماعی در سرمایه‌داری به وضوح به فروش می‌رسد.

معرفی فیلم های کوئنتین تارانتینو، مرد خشن سینما

توضیح روانی برای محبوبیت آنچه اسکویید گیم را متمایز می‌کند این است که دو بعد روانشناختی دارد که انتقاد اجتماعی را برای مخاطبین جهانی قابل هضم‌تر می‌کند. در حالی که ما با رقبا همذات پنداری می‌کنیم و خود را جای آنها می‌گذاریم، این تنها کاری نیست که انجام می‌دهیم. پس از چند قسمت، مشخص می‌شود که این بازی‌ها توسط وی‌آی‌پی‌ها تماشا می‌شود که به رقبا پول می‌دهند، درست مانند مسابقات اسب‌دوانی. به معنای دیگر، وقتی این سریال را تماشا می‌کنیم، موقعیت بسیار مشابهی با این وی‌آی‌پی‌ها داریم که از تشخیص برای فهمیدن اینکه چه کسی در این دور می‌میرد و چه کسی زنده می‌ماند لذت می‌برند؛ بنابراین ما یک دیدگاه دوگانه داریم: ما با رقبا همسو هستیم و نگران هر حرکت آن‌ها هستیم، اما ما نیز با وی‌آی‌پی‌ها همسو هستیم، و بازی‌ها را با خونسردی مشاهده می‌کنیم. جابجایی بین این دو دیدگاه مهم‌ترین حرکت ابتکاری نمایش است.

بازی‌های کودکان بسیار نمادین هستند زیرا نشان می‌دهد که رقابت مرگ و زندگی از همان دوران کودکی ما آغاز می‌شود. در واقع، بازی‌های کودکان استعاره‌های خوبی برای زندگی بزرگسالان است. این مجموعهٔ نمایشی همچنین نشان می‌دهد که زندگی ما مانند مجموعه‌ای از بازی‌های بی‌رحمانه است که در آن‌ها برای زنده ماندن تلاش می‌کنیم. در واقع، بازیکنان از طبقه‌های مختلف جامعه، از جمله معتاد به قمار، سرپرست تیم سرمایه‌گذاری در یک شرکت اوراق بهادار، یک فراری از کرهٔ شمالی، همچنین یک مرد مسن بی‌حوصله، یک گانگستر و یک محکوم سابق در بین آن‌ها وجود دارد. حتی یک پزشک، یک کشیش و یک کارگر خارجی از پاکستان به بازی می‌پیوندند. سایت‌های بازی مانند یک عالم کوچک از جامعه ما به نظر می‌رسند. هنگام انجام بازی‌ها، بازیکنان غالباً انسانیت خود را از دست می‌دهند و غرایز حیوانی خود را در شرایط مختلف شدید آشکار می‌کنند؛ بنابراین، برای زنده‌ماندن، باید دیگران را فریب دهند، خیانت کنند. از این نظر، هر بازی بازتاب‌دهنده مشکلاتی است که به راحتی در جامعه قابل‌ تشخیص است. داستان سریال همچنین یادآوری بخش‌هایی از هر طور شما دوست دارید اثر شکسپیر است که در بخشی از آن می‌گوید: «همه جهان صحنه است. و همه مردان و زنان فقط بازیکن هستند. و یک نفر در زمان خود نقش‌های زیادی بازی می‌کند.» بینندگان با تماشای اسکویید گیم متوجه می‌شوند که این درام به طرز چشمگیری مشکلات ذاتی جامعه ما را منعکس می‌کند.

رمز ارز منسوب به سریال اسکویید گیم

سریال اسکویید گیم که به یکی از پرطرفدارترین سریال‌های تاریخ تبدیل شده است برند رمزارز مخصوص به خود را معرفی کرد که قیمت آن به شکل سرسام‌آوری در حال بالا رفتن بود.این رشد با سرعت سرسام‌آوری ادامه داشت اما بعد از مدت کوتاهی، رمزارز منسوب به سریال اسکویید گیم با ارزش ۳ میلیون پوند یک‌ شبه سقوط کرد و ارزش این رمز ارز تقریبا به صفر رسید سپس مشخص شده که این ارز دیجیتال یک کلاهبرداری بوده که بیش از ۳ میلیون دلار به خریدارانش ضرر زده است.‌

معرفی بازیگران سریال اسکویید گیم

لی جونگ-جه از بازیگران سریال اسکویید گیم در نقش سئونگ گی-هون

لی جونگ-جه از بازیگران سریال اسکویید گیم در نقش سئونگ، شرکت‌کننده شماره 456 را بازی می‌کند. او یک راننده و معتاد به قمار است که با مادرش زندگی می‌کند و در تلاش است دخترش را از لحاظ مالی تامین کند. وی در مسابقه شرکت می‌کند تا بدهی‌های خود را تسویه کند. در واقع لی جونگ-جه در میان بازیگران اسکویید گیم، ایفای نقش اصلی سریال را بر عهده دارد.

لی جونگ-جه (Lee Hung-jae) بازیگر و مدل کره‌ای، متولد 15 دسامبر 1972 (24 آذر 1351) در سئول است. او حرفه خود را با مدلینگ آغاز کرد و از سال 1994، بازیگری در تلویزیون را نیز تجربه کرد. پس از بازی فوق‌العاده‌اش در فیلم An Affair (1998)، پیشرفت چشمگیری به عنوان بازیگر داشت. از آن زمان به بعد او را در فیلم‌هایی با ژانرهای مختلف از جمله فیلم عاشقانه Over the Rainbow (2002)، فیلم اکشن Typhon (2005) و فیلم نوآر New World (2013) دیدیم.

لی جونگ-جه در نقش سئونگ گی-هون
لی جونگ-جه در نقش سئونگ گی-هون

پارک هه-سو از بازیگران سریال اسکویید گیم در نقش چو سانگ-وو

پارک هه-سو از بازیگران سریال اسکویید گیم نقش چو سونگ-وو با شماره 218 را دارد. او یکی از دانش‌آموزان بااستعداد فارغ‌التحصیل از دانشگاه ملی سئول و رئیس تیم سرمایه‌گذاری در یک شرکت اوراق بهادار است. وی اکنون به علت دزدیدن پول مشتریان، از سوی پلیس تحت تعقیب است.

پارک هه-سو (Park Hae-soo) بازیگر کره‌ای، متولد 21 نوامبر 1981 برابر با 30 آبان 1360 در کره جنوبی است. او بازیگری را از سال 2007 با تئاتر آغاز کرد. او در سال 2017 برای بازی در سریال Prison Playbook جایزه بهترین بازیگر تازه‌وارد را کسب کرد. از جدیدترین آثار او می‌توانیم به فیلم Time to Hunt (2020)، فیلم By Quantum Physics: A Nightlife Venture (2019) و سریال Rocket Boys (2021) اشاره کنیم. وی در ورژن کره‌‌ای سریال Money Heist که در دست ساخت است، در نقش برلین حضور دارد.

معرفی کامل سریال آمریکایی پوکر فیس (Poker Face)
پارک هه-سو در نقش چو سانگ-وو
پارک هه-سو در نقش چو سانگ-وو

وی ها-جون از بازیگران سریال اسکویید گیم در نقش هوانگ جون-هو

بازی در نقش هوانگ جون-هو در سریال کره ای اسکویید گیم برای او شهرت بین‌المللی به ارمغان آورد. او در سریال اسکویید گیم نقش یک افسر پلیس را دارد که برای یافتن برادر گمشده خود وارد بازی می‌شود.

وی ها-جون (Wi Ha-joon) بازیگر و مدل کره‌ای، متولد 5 آگوست 1991 (14 مرداد 1370) است. این بازیگر جذاب زیر نظر کمپانی MSTeam Entertainment فعالیت خود را از سال 2012 آغاز کرد. وی با فیلم Gonjiam: Haunted Asylum (2018) و فیلم Midnight (2021) شناخته می‌شود. اگر از طرفداران سریال‌های کره‌ای باشید احتمالا او را با نقش جی سئو-جون در سریال Romance Is a Bonus Book (2019) و یا نقش یه جی-هون در سریال 18 Again (2020) به یاد می‌آورید.

وی ها-جون در نقش هوانگ جون-هو
وی ها-جون در نقش هوانگ جون-هو

هویون جونگ از بازیگران سریال اسکویید گیم در نقش کانگ سه-بایوک

این هنرپیشه از بازیگران سریال اسکویید گیم در نقش کانگ سه-بایوک یا بازیکن شماره 067 را بازی می‌کند. این شخصیت مهاجری فراری از کره شمالی است و برای برنده شدن در بازی و کمک به خانواده‌اش، خصوصا برادر کوچکش، در این بازی شرکت کرده است.

هویون جونگ (HoYeon Jung) مدل و بازیگر کره ای متولد 23 ژوئن 1994 برابر با 2 تیر 1373 است. مجله Vogue از این هنرمند به عنوان «مدل برتر بعدی کره» یاده کرده است. او توسط وبسایت Models.com به عنوان یکی از 50 نفری که در فهرست مدل‌های برتر قرار گرفته‌اند انتخاب شده است. در اکتبر 2021 هویون جونگ به عنوان سفیر جهانی برند لویی ویتون انتخاب گشت.

بازی در سریال اسکویید گیم اولین تجربه بازیگری هویون جونگ است. او پیش از این در کار مدلینگ بوده و حتی عکس او روی جلد مجله وگ (Vogue) نیز چاپ شده بود. پس از بازی در این سریال میلیون ها نفر به تعداد دنبال کنندگان او در شبکه های اجتماعی اضافه شده است. کارگردان سریال می‌گوید: «هنوز فیلم تست بازیگری او را نگاه می کنم و فکر می کنم او هدیه ای بود که برای ما فرستاده شد. او دقیقا بازیگری بود که در ذهنم ساخته بودم.»

هویون جونگ در این سریال نقش کانگ سای بایوک را ایفا کرده بود. بازیگر زنی که تا پنجمین دور بازی توانست زنده بماند.

هویون جونگ در نقش کانگ سه-بایوک
هویون جونگ در نقش کانگ سه-بایوک

اوه یئونگ-سو از بازیگران سریال اسکویید گیم در نقش اوه ایل-نام

اوه یئونگ-سو یکی از بازیگران اسکویید گیم محسوب می‌شود که نقش اوه ایل-نام یا همان شماره 001 را در این سریال بازی کرده است. این شخصیت پیرمردی بیمار است که تومور مغزی دارد و ترجیح داده به جای اینکه منتظر مرگش بماند، در این بازی خطرناک شرکت کند.

اوه یئونگ-سو (Oh Yeong-su) بازیگر کره ای متولد سال 1944 است. او بازیگری را از تئاتر و در سال 1967 آغاز کرد و طبق صحبت‌های خودش، در بیشتر از 200 اثر حضور داشته است. او سپس وارد حرفه بازیگری در سینما و تلویزیون شد و به واسطه تجربه‌اش در نمایش‌های بودایی، اغلب نقش راهب‌ها را بازی کرده است. برخی از آثار او عبارتند از فیلم درام Spring, Summer, Fall, Winter… and Spring محصول سال 2003، سریال تاریخی اکشن The Return of Iljimae و سریال God of War.

اوه یئونگ-سو در نقش اوه ایل-نام
اوه یئونگ-سو در نقش اوه ایل-نام

هو سونگ-ته از بازیگران سریال اسکویید گیم در نقش جانگ دئوک-سو

هو سونگ-ته از بازیگران سریال اسکویید گیم در نقش جانگ دئوک-سو، یعنی بازیکن شماره 101 را بازی می‌کند: یک گانگستر خطرناک که وارد بازی شده تا بتواند بدهی‌های سنگینش را تسویه کند.

هو سونگ-ته (Heo Sung-tae) بازیگر کره ای متولد سال 1977 است که در کارنامه کاری‌اش بیشتر از 60 فیلم و سریال دارد. او در سال 2016 با بازی در فیلم اکشن تاریخی The Age of Shadows به شهرتی جهانی رسید. از آثار دیگرش می‌توانیم به فیلم اکشن The Outlaws محصول سال 2017، فیلم زامبی Rampant محصول سال 2018، فیلم اکشن کمدی Hitman: Agent Jun محصول سال 2020 و سریال Psychopath Diary اشاره کنیم.

هو سونگ-ته در نقش جانگ دئوک-سو
هو سونگ-ته در نقش جانگ دئوک-سو

انوپام تریپاتی از بازیگران سریال اسکویید گیم در نقش علی

انوپام تریپاتی از بازیگران سریال اسکویید گیم یکی از نقش‌های اصلی را ایفا کرده و به واسطه همین نقش به شهرتی جهانی رسیده است. او در واقع نقش علی، بازیکن شماره 199 را بازی می‌کند: یک کارگر خارجی از پاکستان است که کارفرمایش ماه‌هاست حقوقش را پرداخت نکرده و برای محافظت از خانواده‌اش وارد بازی می‌شود.

انوپام تریپاتی (Anupam Tripathi) از بازیگران خارجی هندی مقیم کره جنوبی است. او در فیلم‌ها و سریال‌های کره‌ای متعددی حضور داشته است. بیشتر نقش‌هایی که به او داده می‌شوند یک کارگر مهاجر در جامعه کره است. او در سال 2014 با بازی در فیلم درام Ode to My Father وارد سینما شد.

انوپام تریپاتی در نقش علی
انوپام تریپاتی در نقش علی

کیم جو-ریونگ در نقش هان می-نیو

کیم جو-ریونگ از بازیگران سریال اسکویید گیم در نقش هان می-نیو، بازیکن شماره 212 را دارد: زنی اسرارآمیز و حیله گر که ادعا می‌کند مادری فقیر و تنها است.

کیم جو-ریونگ (Kim Joo-ryoung) بازیگر کره ای متولد 10 سپتامبر 1976 برابر با 19 شهریور 1355 است. برخی از آثار این هنرپیشه عبارتند از فیلم جنایی Memories of Murder محصول سال 2003، فیلم جاده ای My Dear Enemy محصول سال 2008، فیلم روانشناختی Bluebeard محصول سال 2017، فیلم Recalled محصول سال 2021 و سریال Doctor John.

عشق و حال برزو ارجمند و همسرش لب دریا

دیگر بازیگران سریال اسکویید گیم (بازیگران مکمل)

سریال اسکویید گیم 2021 بازیگران بسیاری دارد که در فهرست زیر به اختصار با نام و نقش برخی از بازیگران سریال اسکویید گیم آشنا می‌شویم. دیگر بازیگران سریال اسکویید گیم عبارتند از:

  • یو سونگ-جو (Yoo Sung-joo) از بازیگران سریال اسکویید گیم در نقش بیونگ-گی، بازیکن شماره 111: دکتری که به طور مخفی با کارمندان فاسد این مجموعه کار می‌کند
  • لی یو-می (Lee Yoo-mi)از بازیگران سریال اسکویید گیم در نقش جی-یئونگ، بازیکن شماره 240: دختری جوان که تازه از زندان آزاد شده است
  • کیم سی-هیون (Kim Si-hyun) از بازیگران سریال اسکویید گیم در نقش کشیش، بازیکن شماره 244
  • لی سانگ-هی (Lee Sang-hee) از بازیگران سریال اسکویید گیم در نقش شیشه ساز، بازیکن شماره 017
  • کیم یون-تائه (Kim Yun-tae) از بازیگران سریال اسکویید گیم در نقش بازیکن شماره 069
  • لی جی-ها (Lee Ji-ha) از بازیگران سریال اسکویید گیم در نقش بازیکن شماره 070
  • کواک جا-هیونگ (Kwak Ja-hyoung) از بازیگران سریال اسکویید گیم در نقش بازیکن شماره 278
  • کریس چان (Chris Chan) از بازیگران سریال اسکویید گیم در نقش بازیکن شماره 276

حقایقی درباره ی پیرمرد سریال اسکویید گیم

قبل از همه باید به این نکته اشاره‌کنیم که تو سریال هیچ‌وقت از پدر کاراکتر اصلی صحبتی نمیشه. حتی توی خونه شون هم عکسی از پدرش نیست و مادرش تنها زندگی میکنه. این میتونه اشاره‌ای باشه به این‌که احتمالاً پدرش سال‌ها پیش او نارو رها کرده باشه.

حقایقی درباره ی پیرمرد سریال بازی مرکب

نکته قابل‌توجه این است که روی کارت‌بانکی مادر کاراکتر اصلی می‌بینیم ک فامیلی او ((oh)) هست. اینجاست که نام فامیلی پیرمرد هم ((oh)) هست! این احتمال وجود داره که مادر فامیلی شوهرش را بعد از ازدواج برای خودش انتخاب کرده اما پسر چون از پدرش به خاطر ترک آن‌ها متنفر بوده است فامیلی خود را عوض کرده است!

کاراکتر اصلی فکر می‌کند که رمز کارت مادرش تاریخ تولد خودش است. بر اساس رمزی که او در قسمت اول وارد می‌کند (0426) می‌فهمیم که تولد او 26 آپریل است. پیرمرد در مرحله تیله‌بازی می‌پرسد که امروز چندم ماه است؟ و وقتی می‌فهمد که 24 ام است می‌گوید ((تولد پسرم نزدیکه))!

حقایقی درباره ی پیرمرد سریال بازی مرکب

در مرحله تیله‌بازی پیرمرد می‌گوید که این محله خیلی شبیه محلهٔ بچگی‌هایش است! و فقط این دو نفر هستند که چنین حرفی را به زبان می‌آورند!

در قسمت سوم کاراکتر اصلی می‌گوید که شیر را نمی‌تواند هضم کند. پیرمرد به او می‌گوید احتمالاً وقتی بچه بودی خیلی کتک می‌خوردی. کاراکتر اصلی با تعجب می‌پرسد که تو از کجا میدونی؟! پیرمرد در جواب می‌گوید که پسر خود من هم دقیقاً چنین مشکلی داشت!

حقایقی درباره ی پیرمرد سریال بازی مرکب

هر مرحله که کار سخت می‌شد پیرمرد به نحوی کمک می‌کرد تا کاراکتر اصلی زنده بماند (مخصوصاً مراحل طناب‌کشی و تیله‌بازی). درواقع او چون می داست به‌زودی می‌میرد می‌خواست که پسرش قهرمان مسابقات شود و درنتیجه بعد از مرگش، او مسابقات را اداره کند و میراثش را به او بسپارد. حتی درحرکتی نمادین لباس شماره 1 خود را به او می‌دهد!

حقایقی درباره ی پیرمرد سریال بازی مرکب

ضمناً ما تو طول سریال می‌بینیم که کاراکتر اصلی شدیداً معتاد به ((قمار)) هست. او با شرط‌بندی روی اسب‌ها زندگی خود و خانواده‌اش را به نابودی کشونده. در مقابل پیرمرد هم به نظر می‌رسد که خانواده خودش رو ترک کرده تا بتونه به علاقه‌اش که قمار هست برسه. البته قمار روی جون انسان‌ها! خصوصیت مشترکی که احتمالاً از پدر به پسر رسیده است…

عوامل سریال اسکویید گیم

  • نویسنده و کارگردان: هوانگ دونگ-هیوک
  • کشور سازنده: کره جنوبی
  • پلتفرم منتشرکننده: نتفلیکس
  • زبان‌ها: کره‌ای – انگلیسی
  • ژانر: اکشن، دلهره‌آور، درام

۱۰ اشتباه، گاف و نکته پنهان در سریال اسکویید گیم

هر چه افراد بیشتری این سریال را تماشا کنند، دقت و جستجو برای یک اشتباه و گاف نیز بیشتر خواهد بود. اگر چه اسکویید گیم از نگاه بسیاری یک سریال دقیق و با جزئیات حساب شده به نظر می‌رسید، اما پربیننده‌ترین سریال این روزهای نتفلیکس نیز از اشتباه و گاف دور نبوده است.

شماره بازیکنان گاه عوض می‌شد

در ابتدای سریال اسکویید گیم اعلام شد که ۴۵۶ نفر در اسکویید گیم شرکت دارند و به هر یک نیز شماره‌ای خاص بسته به ترتیب ثبت نامشان در بازی داده شده بود. شماره شخصیت‌های اصلی داستان در تمام طول سریال یکسان بود، اما به نظر می‌رسد که تهیه کنندگان سریال اسکویید گیم توجه کمتری به جزئیات مربوط به شخصیت‌های فرعی‌تر داشته‌اند. برای مثال بازیگر شماره ۰۶۱ که در این ویدیو می‌بینید در ابتدای سریال یک زن بود. اما تصویر بازیکنان حذف شده یک مرد را با آن شماره نشان می‌دهند. این اشتباه در اپیزودهای دیگری نیز برای دیگر بازیکنان رخ داده است.

شماره بازیکنان گاه عوض می‌شد

یکی از بازیکنان بیش از ۱۰۰ سال عمر داشت

بازیکن شماره ۰۱۷ در جریان پنجمین بازی نسبت به دیگر بازیکنان یک برتری داشت، آنجایی که باید تشخیص می‌دادند کدام شیشه امن است و می‌توانند روی آن بپرند. او به خاطر تجربه اش در حوزه شیشه می‌توانست بگوید کدام شیشه محکم سازی شده و کدام یک خواهد شکست. از این رو مدیر بازی تصمیم می‌گیرد به پرونده او نگاهی بیندازد و در ادامه مشخص می‌شود که او سابقه کار در یک کارخانه تولید شیشه را داشته است. اما یک کاربر ردیت متوجه اشتباهی جالب در مورد سال تولد این بازیکن در پرونده‌اش شده است. در پرونده این بازیکن تاریخ تولدش سال ۱۸۹۷ ذکر شده که نشان می‌دهد ۱۲۴ سال سن دارد. البته نتفلیکس نیز متوجه این اشتباه شده و چند روز پس از انتشار سریال، این مشکل را حل کرده و تاریخ تولد او را به ۱۹۸۷ تغییر داده است.

همه چیز درباره شزم! خشم خدایان

یکی از بازیکنان بیش از ۱۰۰ سال عمر داشت

شکل چتر روی دیوار بین صحنه‌ها تغییر می‌کند

در دومین بازی، بازیکنان باید از میان ۴ شکل یکی را انتخاب کنند؛ دایره، مثلث، ستاره یا چتر. در ادامه مشخص می‌شود که آن‌ها باید شکل انتخاب شده توسط خود را از داخل یک دالگونا یا صفحه شکری بیرون بیاورند. اما برخی تماشاگران تیزبین متوجه تغییری در ظاهر چترهای روی دیوار بین دو صحنه شده‌اند. در ابتدا قسمت پایین چتر صاف است، اما در صحنه‌های بعدی این چترها در قسمت پایین نیز حالت موجی می‌گیرد که درآوردن آن از داخل دالگونا را دشوارتر می‌سازد.

شکل چتر روی دیوار بین صحنه‌ها تغییر می‌کند

سئونگ گی-هون یکی از بازیگران سریال اسکویید گیم در یک صحنه ادای غذا خوردن را در می‌آورد

این یکی برای کسانی که متوجهش نشده‌اند بسیار باورنکردنی است. در اپیزود سوم، گی-هون یکی از بازیگران سریال اسکویید گیم در مورد کیفیت غذای خود گله و شکایت می‌کند. شاید به همین خاطر بود که در صحنه غذا خوردن ترجیح داده به جای زدن قاشق در داخل غذا، هوا بخورد. اگر این سکانس را دوباره تماشا کنید می‌بینید که او با قرار دادن قاشق خالی در دهان، ادای غذا خوردن را درمی‌آورد.

 سئونگ گی-هون در یک صحنه ادای غذا خوردن را در می‌آورد

ترجمه‌های نادرست بسیاری در زیرنویس سریال دیده می‌شد

یک کاربر توییتری دیدگاه خود نسبت به دیالوگ‌های کره‌ای و زیرنویس‌های انگلیسی آن بیان کرده و به نادرستی برخی از این زیرنویس‌ها که به تغییر معنی دیالوگ‌های اصلی منجر شده، اشاره می‌کند. برای مثال در سکانسی که هان می-نیئو یکی از بازیگران سریال اسکویید گیم (بازیکن شماره ۲۱۲) سعی دارد بازیکنان تیم شخصیت‌های اصلی ماجرا را متقاعد کند که او را انتخاب کنند، در زیرنویس انگلیسی این دیالوگ دیده می‌شود: «من نابغه نیستم، اما هر طور هست موفق می‌شوم». این کاربر می‌گوید که بازیکن شماره ۲۱۲ در این سکانس می‌گوید: «من خیلی باهوشم، اما هیچگاه فرصت درس خواندن را پیدا نکردم». او همچنین می‌گوید که این دیالوگ به بخش مهمی از سناریو اشاره دارد، زیرا استعاره «باهوش، اما فقیر» عبارتی بسیار آشنا در رسانه‌های کره جنوبی است.

ترجمه‌های نادرست بسیاری در زیرنویس سریال دیده می‌شد

تلفن همراه گی-هون از بازیگران سریال اسکویید گیم هم مدام مشکل داشت

در انتهای سریال، گی-هون از بازیگران سریال اسکویید گیم را می‌بینیم که به ایستگاه قطار می‌رود و با سامسونگ S۷ خود با دخترش صحبت می‌کند. اما هنگامی که در داخل فرودگاه انتظار سوار شدن به هواپیما را می‌کشد، در یک صحنه کوتاه می‌بینیم که او یک سامسونگ S۳ در دست دارد.

تلفن همراه گی-هون هم مدام مشکل داشت

شارژ تلفن همراه هوانگ جون-هو یکی دیگر از بازیگران سریال اسکویید گیم هیچ وقت تمام نمی‌شود

تلفن همراه پلیس داستان سریال اسکویید گیم یکی از نکات پربحث سریال است که به خاطر باتری بسیار ایده آل، اما غیرواقعی است باعث بحث‌ها و شوخی‌هایی در شبکه‌های اجتماعی شده است. برای حدود یک هفته، جون-هو از گوشی همراه خود برای گرفتن عکس، ویدیو و یادداشت برداری استفاده می‌کند. هیچگاه دیده نمی‌شود او گوشی‌اش را شارژ کند، اما تا پایان گوشی او شارژ دارد.

شارژ تلفن همراه هوانگ جون-هو هیچ وقت تمام نمی‌شود

کانگ سائه-بیوک از بازیگران سریال اسکویید گیم با لهجه کره شمالی صحبت می‌کند

بینندگان غیر کره‌ای سریال اسکویید گیم متوجه این بخش مهم از بازیگر نقش کانگ سائه-بیوک نخواهند شد. کانگ دختری فراری اهل کره شمالی است و در سکانس‌هایی خاص لهجه شمالی خود را آشکار می‌کند. وقتی سائه-بیوک در کنار دیگر شخصیت‌های سریال است برای اینکه مورد تبعیض و بدرفتاری قرار نگیرد با لهجه جنوبی صحبت کرده و رفتار آن‌ها را تقلید می‌کند. او تنها زمانی از لهجه شمالی استفاده می‌کند که در حال صحبت با برادرش و همچنین استخدام کننده بازیکنان است.

کانگ سائه-بیوک با لهجه کره شمالی صحبت می‌کند

سریال ها و فیلم های مشابه اسکویید گیم

سریال THE PURGE (پاکسازی)

سریال پاکسازی در سال ۲۰۱۳ ساخته شده است. این سریال داستان یک روز است که در آن تمام جرم‌ها، ازجمله قتل، قانونی می‌شوند. فصل دوم پاکسازی نسبت به فصل اول دارای اتفاقات شگفت‌انگیز بیشتر و حول چهار گروه جداگانه از افراد است که گرد هم می‌آیند تا سعی کنند شب پاکسازی خود را زنده نگه دارند.

همانند اسکویید گیم، درام پرج فقط به یک بازی خشونت‌آمیز بقا محدود نمی‌شود. طرفداران در این سریال خواهند دید که در ۳۶۴ روز دیگر سال که در آن خبری از بی‌قانونی نیست چه اتفاقاتی رخ خواهد داد و چگونه اتفاقات شب پاکسازی روی مردم تأثیر خواهد گذاشت.

معرفی فیلم نبودنت؛ فیلمی که بعد از ۳ سال اکران شد

سریال THE PURGE (پاکسازی)

سریال ALICE IN BORDERLAND (آلیس در سرزمین مرزی)

آلیس در سرزمین مرزی بر اساس یک مانگا (کمیک ژاپنی) به همین نام ساخته شده است. گروهی از افراد به مکانی خاص منتقل می‌شوند و در یک بعد متناوب به دام می‌افتند، جایی که برای زنده ماندن باید در بازی‌های خطرناک شرکت کنند.

این سریال مانند یک تکه رنگارنگ و پر جنب و جوش از سریال‌ها و فیلم‌های مختلف است. بازی اسکویید گیم در جزیره‌ای منزوی واقع شده است، حوادث موجود در آلیس در سرزمین مرزی با قرار دادن کل سریال در توکیو متروکه، مفهوم بازی مرگبار را به سطح دیگری می‌برد. سریال دارای قهرمانان و افرادی عادی است که مهارت‌های منحصر به فردی ندارند و همه برای زنده ماندن تلاش می‌کنند. سراسر فیلم پر از استرس است و خشونت در قاب‌های رنگ رنگی در فیلم قرار گرفته‌اند.

سریال ALICE IN BORDERLAND (آلیس در سرزمین مرزی)

سریال SWEET HOME (خانه دوست داشتنی)

داستان این سریال فانتزی ترسناک بر اساس یک انیمیشن مانگا (کمیک مصور) ساخته شده است و درباره ساکنین یک آپارتمان است که با ورود هیولاها به آخرالزمان وارد می‌شوند. هیون سا (بازیگر نقش اول سریال) بعد از یک تراژدی دردناک به یک جوان افسرده تبدیل شده و به یک آپارتمان دور از محل کار و زندگی خود می‌رود. حالا با آمدن هیولاها باید از خودش و همسایه‌ها مراقبت کند. این سریال مثل سریال “اسکویید گیم” به مسائل روان‌شناسانه و پیچیده بین افراد و تفکرات آنها می‌پردازد.

سریال SWEET HOME (خانه دوست داشتنی)

فیلم BATTLE ROYALE (بازی بقا)

فیلم بتل رویال که بر اساس رمانی داستانی از کوشون تاکامی تولید شده است، موج جدیدی از داستان‌های هیجان‌انگیز سبک بقا را تحت تأثیر خود قرار داده است؛ بتل رویال این ژانر را از پایه آغاز کرد. این فیلم در مورد ۴۲ دانش‌آموز کلاس نهم است که به جزیره‌ای دور افتاده و متروک فرستاده می‌شوند و توسط یک دولت ظالم مجبور می‌شوند تا زمانی که یکی زنده بماند با یکدیگر بجنگند. پس از گذشت سه روز، اگر بیش از یک نفر زنده بمانند، همه کشته می‌شوند، مانند مسابقات اسکویید گیم، فقط یک برنده می‌تواند وجود داشته باشد.

اولین و تنها کتاب تا کامی در سال ۱۹۹۹ منتشر شد و از آن به بعد تبدیل به یک سریال مانگا و یک فیلم بلند به کارگردانی فوکاساکو شد. بتل رویال فوق‌العاده خشن است و همچنین یک طرح جذاب و شخصیت‌های چند بُعدی را ارائه می‌دهد.

فیلم BATTLE ROYALE (بازی بقا)
فیلم BATTLE ROYALE (بازی بقا)

انیمه سریالی KAIJI (کایجی)

این مجموعه انیمیشنی به سبک بقا ساخته شده است و در آن یک قمارباز در فقر زندگی می‌کند که اکثر افراد بدهکار هستند و طبقه حاکم این افراد را از طریق مجموعه‌ای از بازی‌های پیچیده مجبور به پرداخت بدهی می‌کند.

قهرمان داستان توانسته خود را از مشکلات بزرگ دور کند و از درگیری‌های مالی به دور باشد، اما یک کلکسیونر می‌گوید که وی به خاطر ضمانت وام همکار سابقش که ناپدید شده است بدهکار است و برای پرداخت بدهی باید به کشتی وارد می‌شود که در آن بازی‌های خطرناک و کشنده را انجام می‌دهند تا جایی که بدهی خود را به طور کامل پس بدهد.

انیمه سریالی KAIJI (کایجی)
انیمه سریالی KAIJI (کایجی)

مجموعه فیلم‌های THE HUNGER GAMES (بازی‌های گرسنگی)

مجموعه فیلم بازی‌های گرسنگی بزرگترین اثری است که از فرمت بقا و مبارزه به سبک بتل رویال استفاده می‌کند. به طور کلی این اثر یکی دیگر از داستان‌های برجسته بر سبک بقا محور است. با این حال، پیام سیاسی و اجتماعی درون آن برجسته‌تر از اسکویید گیم است و این مجموعه فیلم در نهایت به یک انقلاب ختم می‌شود. فیلم هانگر گیم به دلیل رتبه بندی PG-۱۳ (رده بندی فیلم و سریال بر اساس سن) برای کسانی که در مورد خشونت نگرانند از گرافیک بسیار کمتری نسبت به اسکویید گیم برخوردار است.

داستان فیلم به صورتی است که دختری که در یک مسابقه مرگبار بی‌رحمانه به جنگ اعزام می‌شود و در نهایت نماد یک انقلاب می‌شود. این فیلم بر اساس مجموعه‌ای از کتاب‌های سوزان کالینز ساخته شده است و در آینده‌ای در شهری متروکه و دور افتاده اتفاق می‌افتد، جایی که کشور کاتنیس (کشوری خیالی با آشوب و اختلاف طبقانی زیاد) در آن زندگی می‌کند، به طبقات اجتماعی متمایزی تقسیم می‌شود که به نام مناطق با حکومت فاسد در پایتخت همه را با طبقه خود همسو می‌کند. هر سال، هر منطقه باید دو کودک را برای مبارزه در مسابقه مرگ به نام بازی‌های گرسنگی بفرستد که در آن تنها یک کودک مجاز به زنده ماندن است.

مجموعه فیلم‌های THE HUNGER GAMES (بازی‌های گرسنگی)
مجموعه فیلم‌های THE HUNGER GAMES (بازی‌های گرسنگی)

سریال LIAR GAMES (بازی‌های دروغی)

دا جونگ (کیم سو یون) دختر دانشجویی است که به خاطر مشکلات و بدهی مجبور به شرکت در یک مسابقه رقابتی ذهنی خطرناک می‌شود، در سریال بازی‌های دروغی فرد برای برد باید دیگر شرکت کنندگان را فریب دهد و باعث کشته شدن بازیکنان دیگر شود تا برنده مسابقه و صاحب جایزه ۱۰ میلیارد وون (حدود ۹ میلیون دلار) شود.

سریال LIAR GAMES (بازی‌های دروغی)
سریال LIAR GAMES (بازی‌های دروغی)

آلبوم تصاویر بازیگران سریال اسکویید گیم

عکس های پشت صحنه بازیگران سریال اسکویید گیم

عکس های پشت صحنه بازیگران سریال بازی مرکب عکس های پشت صحنه بازیگران سریال بازی مرکب عکس های پشت صحنه بازیگران سریال بازی مرکب عکس های پشت صحنه بازیگران سریال بازی مرکب

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا