اخبار بازیگرانبازیگران خارجیبازیگران مردبیوگرافی بازیگران

زندگی جانی دپ ستاره پول ساز هالیوود | از ماجراهای سخت دوران کودکی تا حواشی اخیر او

در این بخش بیوگرافی جانی دپ ملقب به مرد هزار چهره سینمای جهان را مرور میکنیم. بیوگرافی جانی دپ که از بازیگران مرد جذاب و محبوب دنیاست و او را بیشتر با فیلم دزدان دریایی کارائیب میشناسیم ، به همراه اطلاعاتی از زندگی شخصی و هنری او و حواشی زیادی که به خاطر اتفاقاتی که در هنگام زندگی مشترک او با امبر هرد افتاده است را میخوانیم. امروز از 0 تا 100 با بیوگرافی جانی دپ آشنا میشویم. در ادامه با بازیگرآنلاین همراه باشید.

همسر فعلی جانی دپ کیست؟

جانی دپ از آخرین همسرش آمبر هرد طلاق گرفته و مجرد است.

جانی دپ چند سال دارد؟

جانی دپ متولد 9 ژوئن ۱۹۶۳ است و ۵۹ سال سن دارد.

معروف ترین فیلم جانی دپ چند کدام است؟

جانی دپ در فیلم دزدان دریایی کارائیب  هنرنمایی کرده است که با همان فیلم به شهرت رسید.

جانی دپ چند فرزند دارد؟

جانی دپ دو فرزند از همسر دوم خود ونسا پارادی دارد.

خلاصه بیوگرافی جانی دپ

نام اصلیجان کریستوفر دپ دوم
نام هنریجانی دپ
تاریخ تولد۹ ژوئن ۱۹۶۳ ‏(۵۹ سال)
محل تولداوونزبروو، کنتاکی، آمریکا
پیشه
  • بازیگر
  • تهیه‌کننده
  • موسیقی‌دان
سالهای فعالیت1984 تاکنون
همسرلاری آلیسون (ا. ۱۹۸۳–ج. ۱۹۸۵)
امبر هرد (ا. ۲۰۱۵–ج. ۲۰۱۷)
شریک زندگیونسا پارادی (۱۹۹۸–۲۰۱۲)
فرزندانلی لی رز دپ (زاده 1999) و جان کریستوفر جک دپ سوم (زادهٔ 2002)
قد178 سانتی متر

بیوگرافی جانی دپ

بیوگرافی جانی دپ

در بیوگرافی جانی دپ با نام کامل جان کریستوفر دپ دوم (انگلیسی: John Christopher Depp II)آمده است:وی در نهم ژوئن سال 1963 در اوونسبرو واقع در کنتاکی به دنیا آمد.

عکس کودکی جانی دپ
عکس کودکی جانی دپ

در بیوگرافی جانی دپ درباره ی تحصیلات او لازم به ذکر است این بازیگر در زمان دبیرستان تحصیلات را کنار گذاشت تا موسیقی را ادامه دهد؛ حالا بازیگر مشهوری شده و تهیه کنندگی، فیلمنامه نویسی و کارگردانی هم می کند

عکس جوانی جانی دپ
عکس جوانی جانی دپ

در بیوگرافی جانی دپ بهتر است بدانید قد او 178 سانتی متر ،وزن او 78 کیلوگرم ، رنگ چشم او مشکی و رنگ موهای او نیز مشکی است.

بیوگرافی خانواده جانی دپ و دوران کودکی او

در بیوگرافی جانی دپ درباره ی خانواده اش میخوانیم: در آن زمان پدر وی سنیور جان، مهندس شهرسازی و مادرش بتی، پیشخدمت بود.

جان کریستف دپ پدر جانی دپ
جان کریستف دپ پدر جانی دپ

او یک برادر به نام دنیل دارد که رمان‌نویس است و دو خواهر نیز به نام‌های دبی و کریستی (که اکنون مدیر شخصی او است) دارد. خانواده او از مهاجران فرانسوی پروتستان بودند که در حدود سال ۱۷۰۰ در ویرجینیا ساکن شدند.

دنیل دپ برادر جانی دپ
دنیل دپ برادر جانی دپ

در بیوگرافی جانی دپ بهتر است بدانید جانی در کودکی رابطه ی چندان دلچسبی با پدرش نداشت. رابطه اش با مادرش نیز بد نبود ولی پدربزرگ را به هر کس دیگری ترجیح می داد، به طوری که بیشتر زمانش را در کنار وی سپری کرده و خاطرات شیرین بسیاری را از این دوران در ذهنش دارد.

خانواده جانی دپ
خانواده جانی دپ

کودکی جانی دپ

7 سال بیشتر نداشت که پدربزرگش از دنیا رفت. پس از آن بود که تغییر منزل های متعدد خانواده اش هم آغاز شد و همین عامل بهانه ای شد برای وخامت شرایط روحی او. خانواده ی وی در طی کمتر از یک دهه، بیست بار خانه عوض کردند تا اینکه در نهایت فلوریدا را برای سکونت دائمی خود برگزیدند. جانی در این مقطع، دائماْ دست به خود آزاری می زد و با چاقو به جان خود می افتاد، به طوری که در حال حاضر جای هفت زخم در بدنش باقی مانده که همگی متعلق به این دوران است.

در مصاحبه‌ای که سال ۱۹۹۳ داشت، عنوان کرد: «بدن من نوعی مجله‌است. مانند کاری که سربازها می‌کنند. هر خالکوبی معنی خاصی دارد. چه می‌خواهد توسط خودت با چاقو صورت گرفته باشد یا توسط یک هنرمند این رشته.»

در بیوگرافی جانی دپ آمده است:او برای اینکه بتواند با پدر و مادر همسرش صحبت کند، مجبور شد فرانسوی یاد بگیرد!

بچه عجیبی بودم. میخواستم بروسلی باشم، میخواستم پلیس باشم وقتیکه 5 سالم بود.

علاقه جانی دپ به موسیقی

در ادامه بیوگرافی جانی دپ آمده است: سال 1975 در سن 12 سالگی او زمانی که مادرش متوجه علاقه ی وی به موسیقی شد، برای اینکه دست از خودآزاری هایش بردارد برای او گیتاری به قیمت 25 دلار خرید. او با گیتاری که مادرش بعنوان کادوی تولد برایش خریده بود شروع به نواختن در گاراژ راکهای مختلف کرد تا اینکه در 15 سالگی پدر و مادرش جدا شدند و او نزد مادرش باقی ماند.

پتی سو پالکر مادر جانی دپ
پتی سو پالکر مادر جانی دپ

مادرش سپس با رابرت پالمر (متوفی سال ۲۰۰۰) ازدواج کرد. در بیوگرافی جانی دپ گفتنی است رابطه جانی دپ در جوانی با ناپدری‌اش صمیمانه بود به طوریکه او همیشه از رابرت پالمر به عنوان «الهام بخش من» یاد می‌کند.

دپ در مراسم گرمی سال 2016 آهنگی را به یاد ناپدری‌اش نواخت و گفت:

«کلمات این آهنگ برای ادای احترام به ناپدری‌ام است؛ کسی که 15 سال پیش فوت کرد. او واقعا شخص خوبی بود، اگرچه کمی بدنام بود و بیش از نیمی از عمرش را در زندان گذراند. این ترانه را به افتخار او می‌خوانم.»

و سپس جانی با گیتاری که مادرش در 12 سالگی به او هدیه داده بود شروع به نواختن کرد.

در همین سن و سال بود که موسیقی و به طور خاص، راک اند رول را کشف کرد. از آن به بعد جانی خود را در اتاق حبس می کرد و شب و روز گیتار می نواخت.

یک سال بعد مدرسه را رها کرد و تمام وقتش را روی موسیقی گذاشت. دو هفته بعد تصمیم گرفت به مدرسه بازگردد ولی مدیر مدرسه به او گفت که به دنبال رویایش برود و موسیقی‌دان شود. خود او سه سال حضورش در دبیرستان را دورانی بسیار خسته کننده و نفرت انگیز توصیف می کند.او با یک گروه موسیقی بنام بچه ها نوازندگی اش را ادامه داد تا اینکه وارد نوشتن آهنگ هم شد.

این گروه موفقیت محلی نسبتاً کمی را تجربه کرد. اعضای گروه بچه‌ها برای دستیابی به قراردادی برای ضبط موسیقی، راهی لس آنجلس شدند و نام گروه را به “روش شش تیر” تغییر دادند ولی پیش از ضبط آهنگ، این گروه متلاشی شد.

در لس آنجلس به عضویت گروه سیتی انجلز درآمد و آنها را در اولین اجرای رسمیشان تحت عنوان اندوه مرد جوان همراهی کرد. او در این مدت به شغل هایی نظیر مکانیکی، فروش تلفنی خودکار و کار در پمپ بنزین پرداخت.

ازدواج و وضعیت تاهل جانی دپ

بیشترین جستجوها در بیوگرافی جانی دپ درباره همسران اوست که شما عزیزان میخواهید همسر ایشان را بشناسید.

ازدواج اول جانی دپ

در بیوگرافی جانی دپ میخوانیم: جانی در بیست سالگی با لوری آن آلیسون بیست و پنج ساله، خواهر خواننده و نوازنده ی گیتار بیس گروه آشنا شده و پس از مدتی با او ازدواج کرد.

ستاره های مرد سینما که سنشان از 40 سال عبور کرده است

اگرچه عمر این رابطه کوتاه بود ولی نقطه ی عطفی بزرگ در زندگی حرفه ای جانی به حساب می آمد چرا که لوری به واسطه ی گریمور بودنش مقدمات آشنایی جانی را با نیکولاس کیج فراهم کرد. کیج که در آن زمان به واسطه ی حضور در فیلم های فرانسیس فورد کوپولا، عمویش، اعتباری برای خود به هم زده بود، نخستین کسی بود که پیشنهاد بازیگری را به جانی داد و موجبات حضور وی در نخستین فیلم سینماییش را فراهم کرد.

جانی دپ و همسر اولش لوری آن آلیسون
جانی دپ و همسر اولش لوری آن آلیسون

طلاق جانی دپ از لوری آن آلیسون

درست یکسال بعد از شروع بازیگری و دو سال زندگی مشترک با همسرش که او را از بیکاری به بازیگری رسانده بود به مشکل خورد و از یکدیگر جدا شدند

روابط عاشقانه جانی دپ

در بیوگرافی جانی دپ لازم به ذکر است او بعد از آن ۴ رابطه ناموفق دیگر داشت: در سال ۱۹۸۵ با شریلین فن آشنا شد و رابطه آن‌ها ۳ سال طول کشید. بعد با وینونا رایدر در نمایش توپ‌های بزرگ آتشین در ژوئیه ۱۹۸۹ آشنا شد و از ژوئیه ۱۹۹۰ به مدت ۳ سال با هم نامزد بودند.از سال ۱۹۹۴ به مدت ۴ سال با کیت ماس، سوپر مدل انگلیسی نامزد بود.

شرلین فن از پارتنر های سابق جانی دپ
شرلین فن از پارتنر های سابق جانی دپ
جانی دپ و وینونا رایدر
جانی دپ و وینونا رایدر
کیت ماس پارتنر سابق جانی دپ
کیت ماس پارتنر سابق جانی دپ

ازدواج دوم جانی دپ + فرزندان جانی دپ

در نهایت جانی دپ سال 1998 در زمان فیلم‌برداری دروازه نهم با وانسا پارادی بازیگر و خواننده فرانسوی وارد عشق و عاشقی شد که ثمره آن دو فرزند؛ یک دختر و یک پسر بود

فرزندان جانی دپ
فرزندان جانی دپ

این زندگی هم بعد از 14 سال نهایت سال 2012 به طلاق ختم شد

هر دو فرزندش، لیلی و جک از روی اسامی دو کارکتر اصلی فیلم افسانه ( 1995 ) نامگذاری شده اند.

لی‌لی رز که به بیماری سختی مبتلا شده بود در سال ۲۰۰۷ بهبود یافت. بیماری او نوعی عفونت باکتری اشریشیا کلی بود که نزدیک بود منجر به از کار افتادن کلیه‌های او شود و باعث شد که مدتی طولانی در بیمارستان بستری شود.جانی دپ برای تشکر از بیمارستان بزرگ خیابان اورموند، در نوامبر ۲۰۰۷ لباس کاپیتان جک اسپرو را پوشید و ۴ ساعت برای بچه‌های بیمار کتاب داستان خواند و سال ۲۰۰۸ حدود ۲ میلیون دلار به بیمارستان کمک کرد.

جانی دپ و همسر دومش وانسا پارادی
جانی دپ و همسر دومش وانسا پارادی

او دربارهٔ پدر بودن گفته‌است: پدر بودن پایه و اساس محکمی در زندگی، کار و همه چیز است. نمی‌توانی عشق عمیقی را که نسبت به بچه‌ها به وجود می‌آید تصور کنی. پدر شدن من یک تصمیم آگاهانه نبود، بخشی از مسیر شگفت‌انگیزی بود که در آن قرار داشتم. قسمت و سرنوشت بود. تا 27 می 1997 هر آنچه انجام داده بودم یک جور خیال باطل بوده، بودن بدون زندگی کردن و سرانجام تولد دخترم به من زندگی بخشید.

پدر شدن تغییر بزرگی در زندگی من بود، اما بیشتر از اینکه تغییر باشد، باعث شد خودم را پیدا کنم. ونسا و فرزندانم شالوده زندگی من هستند و هنگامی که با آنها هستم احساس میکنم جایی هستم که باید باشم.

عکس جانی دپ و دخترش
عکس جانی دپ و دخترش

همچنین در مورد کشور آمریکا گفته :آمریکا گنگ است، مثل یک طوله سگ گنگ و لال که دندان های بزرگی دارد و می تواند گازت بگیرد و به تو صدمه بزند. دخترم 4 سالش است و پسرم 1 سال، دوست دارم آن ها آمریکا را مثل یک اسباب بازی شکسته ببینند، دوست دارم آنها برسیش کنند، این ور و آن ورش کنند و بعد ترکش کنند بروند.

در بیوگرافی جانی دپ بهتر است بدانید خانواده دپ قبل از جدایی دپ و پارادی در خانه‌ای درشهر مودون در حاشیه پاریس، دو خانه در لس آنجلس، جزیره‌ای در باهاما (جزیره‌ای که دپ آن را خریده‌است) و ویلایی در شهر کوچکی در ۲۰ کیلومتری سن-تروپه در جنوب فرانسه زندگی می‌کردند.

او در سال ۲۰۱۱ از فرانسه به آمریکا بازگشت چون فرانسه از او خواسته بود که ساکن دائمی آن کشور شود و در این صورت او مجبور می‌شد به هر دو کشور (آمریکا و فرانسه) مالیات پرداخت کند.

ازدواج سوم جانی دپ

دپ سال ۲۰۱۲ با امبر هرد بازیگر و مدل آمریکایی در فیلم خاطرات عجیب و غریب آشنا شد

در شروع ملاقات های این دو نفر با هم جانی دپ برای نشان دادن احساس اش به امبر هرد، یک اسب به او هدیه داد!

مجله معتبر «پیپل» در هفدهمین روز از ژانویه ۲۰۱۴ فاش کرد که جانی از زندگی غیر متعارف و غیر اخلاقی اش در رابطه با زنان متعدد، به عنوان شریک زندگی خسته شده است و قصد دارد زندگی رسمی و زناشویی خود را با امبر آغاز کند و از بودن در کنار او بسیار راضی است.

جانی دپ به فاصله چند ماه با پیپل گفت و گو کرد و گفت قصد دارد همه سال های بعدی زندگی شان را نیز در کنار امبر سپری کند. او برای اولین بار از حلقه نامزدی اش رونمایی کرد و نشان داد رابطه اش با هرد در وضعیتی کاملا جدی قرار دارد. او دو فرزند نامشروع خود را نیز مورد ستایش قرار داد و تأکید کرد که قصد دارد در کنار امبر، زندگی خانوادگی شلوغ تری داشته باشدو در همین مصاحبه گفت: من عاشق بچه ها هستم. حالا دو فرزند عالی دارم و دوست دارم تعداد آن ها را به ۱۰۰ برسانم.

این دو، یک سال پس از آشنایی هم خانه شدند و با اینکه جانی دپ هیچ اعتقادی به زندگی مشترک نداشت و بارها در گفتگوهایش اعلام کرده بود با هیچ زنی زندگی زناشویی رسمی را تجربه نخواهد کرد اما در 4فوریه سال 2015 با امبر هرد پیمان ازدواج بست.

امبر هرد در کنار همسرش جانی دپ
امبر هرد در کنار همسرش جانی دپ

حواشی اخیر طلاق جانی دپ از امبر هرد

جانی دپ، هنرپیشه آمریکایی این روز‌ها در دادگاه حاضر شده بود تا در پرونده اعاده حیثیت خود علیه امبر هرد شهادت دهد و اخیرا امبر هم در این دادگاه سخنرانی کرده است. دپ با ارائه شواهد به دادگاه گفت شش سال است به خاطر اعمال هرد آزار دیده. وی اضافه کرد که زندگی حرفه‌ای او به همین دلیل نابود شده است.

ستاره دزدان دریایی کارائیب گفت: «هدف من حقیقت است، چون این مسئله که تمام کسانی که در طی این سال‌ها مرا شناخته‌اند فکر کنند من یک شارلاتانم، مرا می‌کشد.»

در پاسخ‌های بلند و پر پیچ و خم، جانی دپ حمله به امبر هرد را به طور کامل رد کرد و پیام‌های ناشایستی که برای او فرستاده بود (که بعضی از ادعا‌های هرد بر اساس این پیام‌هاست.) را به نحوه صحبت کردن Hunter S. Thompson، دوستش و نویسنده مشهور آمریکایی مربوط دانست.

دپ مدعی است که هرد، از سال ۲۰۱۵ که با هم ازدواج کردند، از همسری مهربان به زنی که مدام به او بد و بیراه می‌گفت و حمله می‌کرد، تغییر کرد. همین سبب شد او خیلی وقت‌ها در اتاق‌های دیگر، مثل دستشویی خودش را حبس کند تا از دست هرد در امان باشد.

بازیگر نقش آیسان در سریال سقوط را بیشتر بشناسید

پرونده اعاده حیثیت در چه رابطه‌ای است؟

پرونده حول محور آپ-اد واشینگتن پست در سال ۲۰۱۸ است. در آن امبر هرد خودش را چهره‌ای سرشناس که مورد خشونت خانگی قرار گرفته است معرفی می‌کند. در این مقاله مستقیماً به جانی دپ اشاره نشده، اما او مدعی است که این نوشته او را متهم می‌کند. چرا که به اتهاماتی اشاره دارد که هرد توسط آن‌ها تلاش داشت علیه دپ حکم ممنوعیت بگیرد.

از ابتدا مشخص شد که این دادگاه بسیار تلخ خواهد بود. وکیل امبر هرد در جایی گفت این دادگاه شبیه سریالی آبکی پر از افترا و تهمت خواهد بود.

طرف هرد هفته دیگر در این دادگاه شش ماهه شنیده خواهد شد. تا اینجای کار تنها طرف شاکی، دپ، دفاع کرده‌اند. هرد و وکلایش ادعا می‌کنند به خاطر اینکه جانی دپ در طول این رابطه تحت تاثیر مواد مخدر بود صلاحیت شهادت دادن ندارد. آن‌ها همچنین اعتقاد دارند که طبق متمم اول قانون اساسی ایالات متحده آمریکا و آزادی بیان، امبر هرد حق داشت خودش را طوری که می‌خواست معرفی کند.

در دادگاه عنوان شد که دپ در کودکی مورد خشونت واقع می‌شد. دوستان او نیز روی شخصیت او شهادت‌های مثبت دادند. دستیار سابق هرد نیز جز شاهدان بود. او شهادت داد که هیچ وقت آزاری از سمت دپ ندید، اما هرد دفعات زیادی سر او فریاد کشید و زمانی که از هرد خواست به حقوقش بیافزاید، این مدل آمریکا به صورتش تف کرد.

لارل اندرسون، مشاور زناشویی، که این زوج را سال ۲۰۱۵ دیده بود اذعان داشت که هر دو سمت به یکدیگر آزار می‌رساندند. اما تمامی شواهد مبنی بر آزار توسط مشاور زناشویی دیگر به نام دیوید کیپل که با آن‌ها ملاقات داشت، رد شد.

اما این زوج که زمانی در کنار یکدیگر شاد بودند، چگونه به این نقطه رسیدند؟در بیوگرافی جانی دپ بیاید نگاهی داشته باشیم به گذشته پرماجرای دپ و هرد.

  • ۲۰۰۹، جانی دپ و امبر هرد سر فیلمبرداری The Rum Diary با هم ملاقات می‌کنند

دپ و هرد در فیلم The Rum Diary آشنا شدند. این فیلم سینمایی بر اساس کتابی با همین نام نوشته Hunter S. Thompson است. این فیلم که در آن کاراکتر‌های جانی دپ و امبر هرد وارد رابطه‌ای عاطفی می‌شوند، در گیشه عملکرد ناامید کننده‌ای داشت.

  • ۲۰۱۲، جانی دپ و امبر هرد وارد رابطه می‌شوند

بعد از جدایی جانی دپ از پارتنرش، خواننده، بازیگر و مدل فرانسوی به نام ونسا پارادی، (پس از ۱۴ سال زندگی مشترک و دو فرزند)، هرد و دپ وارد رابطه می‌شوند. در دادگاه اینطور عنوان شد که رابطه آن‌ها در اواخر سال ۲۰۱۱ و اوایل ۲۰۱۲ شکل گرفت.

  • ۲۰۱۳، زمانی که هرد ادعا می‌کند برای اولین بار مورد آزار جسمی قرار گرفت

در سال ۲۰۱۳ این زوج با یکدیگر دعوا می‌کنند که هرد مدعی است در همین دعوا دپ برای اولین بار او را می‌زند. بر اساس گفته‌های هرد این اتفاق زمانی افتاد که هرد خالکوبی جانی دپ تحت عنوان «Wino Forever» را مسخره کرد. این خالکوبی در گذشته «Winona Forever» بود. یادگاری از رابطه دپ با وینونا رایدر، بازیگر آمریکایی.

دپ این ادعا را رد کرد: «هرگز همچین اتفاقی نیفتاد. چرا باید به خاطر اینکه کسی خالکوبی روی بدنم را مسخره کرده انقدر خشمگین شوم؟ این ادعا هرگز با عقلم جور در نمی‌آمد.»

  • ۲۰۱۴، جانی دپ و امبر هرد نامزد می‌کنند

پاپاراتزی‌ها امبر هرد را بیرون از خانه‌اش با حلقه نامزدی دیدند. این مسئله سوالاتی راجع به نوع رابطه دپ و هرد مطرح کرد. جانی دپ پس از مدتی در مصاحبه‌ای با دیلی میل رابطه‌اش با هرد را عمومی کرد. او از برنامه‌هایش برای ازدواج و اینکه حلقه‌اش شبیه حلقه دخترهاست گفت: «مشخص است که نامزد هستیم، نه؟ آنچنان بی سر و صدا نبودیم.»

۲۰۱۴، هرد ادعا می‌کند در هواپیمای شخصی آن‌ها آزار جسمی صورت می‌گیرد
هرد مدعی است که دپ در سال ۲۰۱۴ و در هواپیمای شخصی آن‌ها در مسیر بوستن به لس آنجلس او را آزار داده. هرد می‌گوید جانی دپ به دلیل استفاده از الکل و مواد مخدر بدمست بود. دپ این ادعا‌ها را رد کرد. او گفت قبل از پرواز تنها دو قرص همراه با یک گلاس شامپاین خورده بود.

حلقه ازدواج آمبر هرد
حلقه ازدواج آمبر هرد
  • ۲۰۱۵، جانی دپ و امبر هرد ازدواج می‌کنند

در مراسمی خصوصی در خانه‌اشان واقع در لس آنجلس این دو بازیگر با یکدیگر ازدواج می‌کنند. ازدواجی که مجله People آن را گزارش می‌کند.

  • ۲۰۱۵، جانی دپ و هرد پس از شکستن قوانین واردات استرالیا ویدیوی عذرخواهی منتشر می‌کنند

پس از سر و صدای زیاد به خاطر ورود سگ‌های این زوج به استرالیا و شکستن قوانین واردات این کشور، هرد و دپ ویدیویی منتشر کردند و در آن ابراز ندامت کردند.

در این ویدیو جدی جانی دپ و امبر هرد پذیرفتند که استرالیا قوانین سختی برای واردات دارد و گفتند که به آن احترام می‌گذارند چرا که برای حفظ اکوسیستم خاص کشور است. هرد اضافه کرد: «ببخشید که مدارک پیستول و بو را به موقع آماده نکردیم، ایمن نگه داشتن استرالیا مهم است.»

  • ۲۰۱۵، جانی دپ مدعی است که انگشتش در دعوایی با امبر هرد قطع می‌شود
قطع شدن انگشت جانی دپ
قطع شدن انگشت جانی دپ

دپ مدعی است که در استرالیا بعد از اینکه وکلای او از هرد خواستند تا عهدنامه قبل از ازدواج را امضا کند، هرد خشمگین شد. دپ می‌گوید در این دعوا بخشی از انگشت وسط او قطع شد، چون هرد بطری وودکا را به سمت او پرت کرد. او می‌گوید در آن زمان راجع به این موضوع به کادر درمان دروغ گفت تا از هرد محافظت کند.

  • ۲۰۱۶، جدل راجع به مدفوع روی تخت

در دادگاه دپ راجع به آخرین دعوا بین این زوج صحبت کرد. دپ مدعی است هرد مدفوع خود را به طرفی از تختشان که جانی دپ در آن می‌خوابد مالید. جانی دپ می‌گوید هرد اصرار داشت این کار را گردن سگ‌ها بیاندازد.

طبق گفته‌های دپ این جدل چنان اوجی گرفت که هرد به دوستانش زنگ زد و تظاهر کرد که جانی دپ دارد او را کتک می‌زند. خیلی زود پس از این اتفاق هرد تلاش کرد حکم ممنوعیت بگیرد و با زخم‌هایی روی صورتش دیده شد.

دپ در دادگاه شهادت داد که هرد پشت تلفن به دوستانش می‌گفت: «منو نزن جانی!» با اینکه او اصلاً کنار هرد نایستاده بود.

  • ۲۰۱۶، هرد به دلیل آزار درخواست طلاق می‌دهد

در سال ۲۰۱۶ هرد درخواست طلاق خود را اعلام و دلیل آن را آزار فیزیکی عنوان می‌کند. آزار فیزیکی که معمولاً وقتی دپ از الکل و مواد مخدر استفاده می‌کرد رخ می‌داد. هرد واقعه خاصی را عنوان کرد که در آن دپ با پرت کردن تلفن همراه به صورت او، صورتش را کبود کرد. این واقعه توسط پلیس لس آنجلس مورد بررسی قرار گرفته بود و طبق گفته‌های آن‌ها هیچ جرمی اتفاق نیفتاده بود.

امیررضا دلاوری و عشق او به دخترش دیار

سخنگوی جانی دپ گفت هرد در تلاش است قبل از جدایی با ادعای دروغین آزار به معامله مالی موردنظر خود برسد.

تصاویر کتک خورده آمبر هرد
تصاویر کتک خورده آمبر هرددفاع از جانی دپ
  • ۲۰۱۷، توافق ۷ میلیونی طلاق نهایی می‌شود

در ورقه استشهاد در سال ۲۰۱۷، هرد درخواستش برای حکم ممنوعیت و نفقه را پس گرفت.

هرد ادعا می‌کند که ۷ میلیون دلار به دست آمده را به خیریه بخشید.

بعد از ماجراهای پیش آمده درباره خشونت جانی دپ در برابر همسرش امبر هرد، دو همسر سابق وی و دخترش از او دفاع کردند.

ونسا پارادی (شریک زندگی جانی دپ از سال 1998 تا 2012):در تمام این سال هایی که من جانی را می شناسم، او هیچ وقت آسیب فیزیکی به من نزد و این ماجراها به هیچ وجه شبیه 14 سال زندگی فوق العاده من با این مرد نیست.

لیلی رز دپ (دختر جانی دپ):پدر من، مهربان ترین و دوست داشتنی ترین آدمیه که من میشناسم، او هیچ چیزی جز یک پدر فوق العاده برای من و برادرم نبوده و هرکس هم که او را بشناسد، همین حرف را میزند.

لوری آن آلیسون، اولین همسر جانی دپ:جانی هیچ وقت در طول رابطه مان به من آسیب فیزیکی نزد. او حتی با خشم هم فریاد نمیزد.

در این مدت علاوه همسران سابق جانی دپ و دخترش، افراد سرشناس دیگری مانند پل بتانی، میکی رورک و .. نیز از او دفاع کردند و او را مردی آرام دانستند.

  • ۲۰۱۷، طلاق پایان یافت

نزدیک به یک سال پس از درخواست هرد طلاق در سال ۲۰۱۷ قطعی شد. دپ املاکش (از جمله جزیره خصوصی‌اش در باهاما) را نگه داشت و هرد سگ‌هایش را که تلاش کرد غیر قانونی به استرالیا وارد کند.

هر دو طرف قراردادی امضا کردند که طبق آن نمی‌توانند از ازدواج یا پروسه طلاقشان بدگویی کنند.

  • ۲۰۱۸، هرد آپ-ادی برای واشینگتن پست می‌نویسد

هرد آپ-ادی برای واشینگتن پست می‌نویسد که به خاطر همین آپ-اد از او شکایت می‌کنند. در این نوشته او راجع به رفتار با کسانی که مورد خشونت خانگی قرار گرفتند می‌نویسد: «من چهره‌ای عمومی که نماینده خشونت خانگی است هستم و خشم فرهنگ ما را وقتی زنی صحبت می‌کند را به خوبی حس کردم.»

  • ۲۰۱۹، جانی دپ اعاده حیثیت ۵۰ میلیون دلاری علیه هرد را آغاز می‌کند

شکایت جانی دپ از هرد که امروز در جریان است در واقع از سال ۲۰۱۹ شروع شد. دپ مدعی است که هرد به دروغ داستان‌سرایی می‌کند تا اذهان عمومی نسبت به خودش را مثبت کند. در این شکایت همینطور عنوان شده که هرد خود یک آزارگر است.

در ادعای متقابل از طرف امبر هرد با این تلاش که شکایت دپ بررسی نشود، هرد زخم‌های روی دستان و پاهایش را وقتی دپ او را روی شیشه شکسته می‌کشید توصیف کرد.

  • ۲۰۲۰، صدای ضبط شده هرد که در آن به حمله کردن به دپ اعتراف می‌کند، رو می‌شود

در ۲۰۲۰ دیلی میل صدا‌های ضبط شده منتشر می‌کند که در آن امبر هرد به زدن جانی دپ اعتراف کرده و این دو راجع به خشونت در رابطه‌شان صحبت می‌کنند.

هرد در این فایل‌ها می‌گوید: «ببخشید که نزدم… که خوب با کف دستم چک نزدم تو صورتت، ولی من داشتم چک می‌زدم، مشت نمی‌زدم. عزیزم، کسی به تو مشت نزده.»

او ادامه می‌دهد: «نمی‌دونم حالت دستم چطوری بود، ولی تو حالت خوبه، من بهت آسیب نزدم، بهت مشت نزدم، داشتم همینجوری می‌زدمت.»

دپ در جواب می‌گوید: «من دیشب اون جا رو ترک کردم. واقعاً به خاطر اینکه دیگه نمی‌تونم حتی با ایده فیزیکی‌تر شدن دعواهامون کنار بیام، اینکه بیشتر فیزیکی با هم درگیر شیم. چون اگه ادامه می‌دادیم خیلی افتضاح می‌شد. عزیزم بهت یه بار گفتم. من دارم از ترس سکته می‌کنم ما شبیه یه صحنه جنایی بشیم.»

هرد پاسخ داد: «نمی‌تونم بهت قول بدم که دیگه فیزیکی برخورد نمی‌کنم. خدایا من گاهی انقدر عصبانی می‌شم که اصلاً کنترلم رو از دست می‌دم.»

  • جولای تا نوامبر ۲۰۲۰، دپ علیه نیوز بریتانیا

در بریتانیا دادگاهی شکل گرفت که در آن دپ مدعی بود که توسط روزنامه The Sun بدنام شده است. این روزنامه او را به دلیل مسئله‌اش با هرد یک «همسر آزار» (Wife beater) معرفی کرد. دپ از دن ووتن که در The Sun سردبیر است و نیوز بریتانیا شکایت کرد.

در این دادگاه دپ از سمت همسر سابقش شهادت‌های مثبت به دست آورد و ادعا کرد که هرد مدفوعش را روی تختشان گذاشت و همینطور حین ازدواج با جیمز فرانکو و ایلان ماسک به جانی دپ خیانت کرد.

پس از سه هفته قاضی پرونده گفت توصیف ووتن از اتفاقات درست بودند.

  • نوامبر ۲۰۲۰، جانی دپ از فیلم Fantastic Beasts اخراج می‌شود

دپ در این اسپین آف از سری فیلم‌های هری پاتر نقش ویلن داستان، یعنی گریندل‌والد را بازی می‌کرد. او پس از تصمیم دادگاه علیه او در بریتانیا نقشش را از دست داد و کمپانی برادران وارنر او را اخراج کرد.

این هنرپیشه در بیانیه‌ای در پیج شخصی اینستاگرام خود نوشت: «می‌خواهم همه بدانید که کمپانی برادران وارنر از من خواست تا از نقش گریندل‌والد در Fantastic Beasts استعفا دهم. من به این خواسته احترام گذاشتم و پذیرفتم. دلم می‌خواهد این را بگویم. تصمیم سورئال دادگاه در بریتانیا تلاش من برای رسیدن و گفتن حقیقت را متوقف نمی‌کند. من درخواست استیناف خواهم داد.»

دپ اضافه کرد: «عزم من راسخ می‌ماند و قصد دارم ثابت کنم که این ادعا‌ها علیه من حقیقت ندارند. زندگی شخصی و هنری من به خاطر این لحظات خدشه دار نمی‌شوند.»

درخواست استیناف دپ در انتهای همان ماه رد شد.

  • آپریل ۲۰۲۲، دادگاه دپ و هرد در ویرجینیا آغاز می‌شود

این دادگاه ما را به امروز می‌رساند، در حالی که دادگاه هنوز در جریال است. چه کسی می‌داند نتیجه چه خواهد بود؟

  • جانی دپ دادگاه را برد | امبر هرد ۱۵ میلیون دلار جریمه شد

تمام اعضای هئیت منصفه به صورت متفق القول اعلام کردند تمامی اتهام‌های که امبر هرد به جانی دپ در نشریه واشینگتن پست زده است دروغ و غلط هستند.

در حکم صادر شده امبر هرد محکوم به پرداخت دو خسارت ۱۰ و ۵ میلیون دلاری شده است و این جانی دپ بوده است که قربانی خشونت خانگی شده است.

پیروزی جانی دپ در دادگاه آمریکا
پیروزی جانی دپ در دادگاه آمریکا

اظهار نظر جانی دپ و امبر هرد در مورد حکم دادگاه

در عصر روز اعلام رأی دادگاه، بسیاری از حاضران در کنسرت بلند شده و دقایقی برای دپ دست زدند.

جانی دپ در واکنش به رأی دادگاه که عمدتاً به نفع وی بود بیانیه ای منتشر کرده و گفت: «هیئت منصفه زندگی ام را به من برگرداندند. واقعاً مرا شرمنده کردند. حقیقت هیچگاه از بین نمی رود. امیدوارم که تلاش من برای افشای حقیقت به دیگران کمک کرده باشد، مردان و زنان، کسانی که خود را در جایگاه من یافته اند و اینکه کسانی که آن ها را پشتیبانی می کنند هرگز تسلیم نشوند».

حضور همسر و دختر علی سلیمانی در یک برنامه تلوزیونی

در نهایت قاضی مقدار خسارات تعیین شده توسط هیئت منصفه را به ۳۵۰,۰۰۰ دلار که بالاترین مقدار خسارت افترا در ویرجینیا بود کاهش داد. بدین ترتیب مقدار تمام خسارتی که جانی دپ از امبر هرد خواهد گرفت به ۱۰.۴ میلیون دلار می رسد و خانم هرد هیچ خسارتی از دپ دریافت نخواهد کرد.

هرد که در تمام مدت اعلام رأی دادگاه ساکت بود در بیانیه ای گفت که قلبش شکسته است و مدعی شد هیئت منصفه مدارکی که از او حمایت می کرد را نادیده گرفته اند.

دادگاه جانی دپ
دادگاه جانی دپ

پس از جدایی از هرد خبر ازدواج جانی دپ با رقصنده ی 20 ساله روسی منتشر شد. خبرها حاکی از آن است که پس از عروسی ، این زن و شوهر به روسیه سفر می کنند تا با خانواده پولینا گلن ( همسر جدید دپ) آشنا شوند.

به گزارش رسانه ها، این دختر جوان روسی دو سال پیش، به لس آنجلس آمده است و یک سال است که با جانی دپ آشنا شده است. دپ از همه مهمانان عروسی خواسته است تا اطلاعات این عروسی را فاش نسازند. (صحت این خبر هنوز تایید نشده است)

جانی دپ و پولینا گلن
جانی دپ و پولینا گلن

علایق و حقایقی درباره جانی دپ

در ادامه بیوگرافی جانی دپ مروری میکنیم بر علایق و حقایقی درباره ی او.با ما همراه باشید.

  • جانی دپ به خاطر تخریب یک آپارتمان در سال 94 دستگیر شد.
  • جانی دپ هرکجا که می‌رود همیشه یک‌دست لباس کاپیتان جک اسپارو را همراه خود دارد.
  • در جریان یکی از فیلم‌برداری‌ها، دختر بچه‌ای با یک نامه پیش جانی دپ آمد و از او خواست تا به او بخاطر مشکلی که در مدرسه به وجود آمده کمک کند. دپ نیز لباس کامل جک اسپارو را پوشید و به کلاس دختر رفت تا مشکلش را حل کند.
  • رابرت دنیرو درباره او گفته:بدون جانی سینما یک چیزی کم داشت.
  • جانی برای خودش یک اسم مستعار با نام آقای بوگندو انتخاب کرد که البته مورد توجه قرار نگرفت.
  • همچنان در هتل زندگی میکند و هیچ ماشین و خانه ای ندارد.
  • زمانی که با وینونا رایدر نامزد بود، بر بروی بازویش عبارتی با این مضمون ” وینونا برای همیشه ” حک کرده بود اما زمانی که از وی جدا شد، برای پاک کردن آن عبارت، عمل جراحی بر روی بازویش انجام داد.
  • عاشق این است که به همراه دخترش انیمیشن ببیند.
  • زمانی که کودک بود به شکلات آلرژی داشت.
  • جانی دپ در سال 1999 مقابل رستورانی در لندن، به علت درگیری با یک پاپاراتزی دستگیر شد.
  • من خجالتیم، خیال پردازم یا هر چیزی که شما بهش بگین. از شهرت متنفرم و ازش دوری میکنم.
  • تنها مخلوقاتی که عشق خالص را منتقل می کنند سگها و بچه ها هستند.
  • جوایز برای من ارزشمند هستند اما در مقایسه با جمله کودک 10 ساله ای که به من میگوید ( عاشق کاپیتان اسپارو هستم ) هیچ ارزشی ندارند.
  • با اینکه یکی از پردرآمدترین بازیگران مشهور است، اما تا به حال برنده اسکار نشده است.
  • او با نیکولاس کیج رابطه صمیمانه‌ای دارد.
  • ارتباط جدا نشدنی‌ای با جیمی کمل دارد.
  • وی تا به حال دو بار به عنوان جذاب‌ترین مرد زنده دنیا انتخاب شده است.
  • او تاکنون در 8 فیلم با Tim Burton همکاری داشته است.

شرکت فیلمسازی جانی دپ

در بیوگرافی جانی دپ آمده است: در سال ۲۰۰۴ جانی دپ شرکت فیلم‌سازی اینفینیتم نیهیل را برای پروژه‌هایی که خودش بازیگر و/یا تهیه‌کننده آنهاست تأسیس کرد.نام این شرکت، لاتین و به معنای «هیچِ بی‌نهایت» است.جانی دپ مدیر عامل اجرایی شرکت است و خواهرش کریستی امور اجرایی شرکت را به عهده دارد.

اولین محصول این شرکت فیلم خاطرات عجیب و غریب بود که در سال ۲۰۱۱ تولید شد و از رمانی با همین نام نوشته هانتر اس. تامپسون اقتباس شده بود. نویسنده و کارگردان این فیلم بروس رابینسون است.دپ دربارهٔ این فیلم گفته‌است: «خاطرات عجیب و غریب عمل کردن به قولی بود که به هانتر داده بودم. من این رمان را قبل از اینکه چاپ شود پیدا کردم. هانتر آن را در آرشیوش در زیرزمین گذاشته بود. از نثر زیبای آن متعجب شدم. نمی‌توانستم باور کنم که در سن ۲۲ سالگی آن را نوشته‌است. با هم تصمیم گرفتیم که آن را به فیلم تبدیل کنیم. از اول این یک کار مشترک بود. حالا به قولم عمل کردم.»

فیلم بعدی این شرکت هیوگو به کارگردانی مارتین اسکورسیزی در سال ۲۰۱۱ ساخته‌شد. این فیلم برنده ۵ جایزه آکادمی اسکار در بخش‌های: بهترین جلوه‌های ویژه، بهترین تدوین فیلم، بهترین صداگذاری، بهترین فیلم‌برداری و بهترین کارگردان هنری در سال ۲۰۱۲ شد.

محصول بعدی این شرکت فیلم سایه‌های سیاه به کارگردانی تیم برتون است که ۱۰ مه ۲۰۱۲ اکران شد.

سایه های سیاه با بازی جانی دپ در سال 2013
سایه های سیاه با بازی جانی دپ در سال 2013

علاقه جانی دپ به موسیقی

در بیوگرافی جانی دپ یکی از علاقه‌مندی‌های او، موسیقی است. او از سن ۱۲ سالگی نواختن گیتار را شروع کرد. سپس به عنوان یک گیتاریست، از گیتار اسلاید برای نواختن آهنگ حل شدن یا(fade in-out) در آلبوم الان اینجا باش (۱۹۹۷) برای گروه اوئیسیز و همچنین ترانه «ناپدید» که بی ساید آهنگ نَرو (Don’t Go Away) بود، استفاده کرد.

او همچنین نوازنده گیتار آکوستیک در فیلم شکلات و آهنگ فیلم روزی روزگاری در مکزیک بوده‌است.

او دوست شان مک گوان (Shawn McGuan) خواننده گروه پوگس بود و در اولین آلبوم تک‌خوانی مک گوان با او همکاری کرد.او همچنین عضو گروه پی بود.

او دربارهٔ تأثیر موسیقی عنوان کرده‌است: «هیچ چیزی مثل موسیقی نیست. هیچ چیزی مثل موسیقی چنین تأثیر عمیقی روی انسان نمی‌گذارد. موسیقی می‌تواند احساساتی را در ما به وجود آورد که قبلاً از وجودشان بی‌خبر بودیم. این جادوی موسیقی روی صحنه، فیلم یا هرجای دیگر است. من عاشق موسیقی هستم. وقتی که کلمات نمی‌توانند احساسات ما را تحت تأثیر قرار دهند، موسیقی خیلی خوب این کار را انجام می‌دهد.»

او در نماهنگ وسیع پهناور (۱۹۹۱) اثر تام پتی بازی کرده‌است. همچنین در کلیپ آلیس اثر آوریل لوین (۲۰۱۰) در نقش کلاهدوز دیوانه هنرنمایی کوتاهی داشت.

علاقه جانی دپ به موسیقی
علاقه جانی دپ به موسیقی

رستوران داری جانی دپ و …

در بیوگرافی جانی دپ جالب است بدانید جانی دپ به همراه ونسا پارادی به پرورش انگور و تولید شراب در باغ انگور در شمال سن-تروپه در جنوب شرق فرانسه می‌پرداخته‌است.او به شراب‌های فرانسوی از جمله شراب بوردو علاقه بسیار دارد و طی مصاحبه‌ای که با نشریه فیگارو داشت، عنوان کرد: «با این شراب‌ها انسان به نیروانا دست می‌یابد».او همچنین به همراه شان پن، جان مالکوویچ و مایک هاکنل صاحب رستوران-بار فرانسوی من ری در شانزلیزه بود

لباس های پاره جانی دپ

در بیوگرافی جانی دپ معروفیت او در پوشش به لباس های جین پاره او بر می گردد او در سال 2010 توسط مجله مدلینگ بعنوان یکی از 25 مرد خوش لباس معرفی شد

«فسیل» در یک قدمی رسیدن به فروش 90 میلیاردی

اصالتم سرخ پوست است

او در مصاحبه ای گفت گمان میکنم یک سرخ پوست هستم

مادر بزرگم کمی سرخ پوست بود و در چروکی، آیووا بزرگ شد، اهل کنتاکی بودن من نیز با این قضیه جور در می آید آنجا پر از چروکی و سرخ پوست است

ولخرجی جانی دپ

جانی به شدت ولخرج است، شرکت «منجمت گروپ» که مدیریت امور مالی او را برعهده داشته اعلام کرده که او ماهانه، مبلغ دو میلیون دلار هزینه می‌کند. این شرکت گفته که با آنکه بارها در خصوص وضعیت مالی به او هشدار داده، اما او نمی‌پذیرفت که به اندازه توانایی خود خرج کند. جانی دپ در سال‌های گذشته حدود ۷۵ میلیون دلار برای خرید، بازسازی و مبلمان ۱۴ خانه و همچنین ۳ میلیون دلار برای پخش کردن خاکستر جنازه هانتر اس. تامپسون، نویسنده آمریکایی هزینه کرده‌است.

در ادامه بیوگرافی جانی دپ این شرکت ریز هزینه‌های او را به این صورت اعلام کرده‌است:

  • خرید قایق تفریحی ۴۵ متری: ۱۸ میلیون دلار
  • راه‌اندازی کمپانی ضبط و توزیع موسیقی (که شکست خورد): ۴ میلیون دلار
  • هزینه مراسم پخش خاکستر هانتر تامپسون: ۳ میلیون دلار
  • حقوق ۴۰ کارمند: ۳۰۰ هزار دلار (ماهانه)
  • هزینه نگهداری هواپیمای شخصی: ۲۰۰ هزار دلار (ماهانه)
  • نگهبانی ۲۴ ساعته: ۱۵۰ هزار دلار (ماهانه)
  • خرید شراب: ۳۰ هزار دلار (ماهانه)
  • ۱۲ انبار: برای نگهداری اشیا و وسایل صحنه فیلم
  • خرید و نگهداری ۲۰۰ اثر هنری: میلیون‌ها دلار
  • خرید و نگهداری ۷۰ گیتار کمیاب: میلیون‌ها دلار

جانی دپ عشق خاکوبی

جانی دپ حدود ۲۰ خالکوبی دارد که بیشتر آن‌ها نشان دهنده اشخاص و اتفاق‌های مهم زندگی‌اش هستند: روی بازوی راستش نیم‌رخ یک بومی آمریکایی و یک روبان که رویش قبلاً اسم وینونا رایدر نوشته شده بود (Winona forever) و بعد از جدایی شان دو حرف آن را پاک کرد (Wino forever)، لی‌لی رز (اسم دخترش) بالای قلبش، بتی سو (اسم مادرش) و یک مثلث برعکس روی بازوی چپش، سه قلب در قسمت داخلی بازوی چپش (قلب‌ها به ترتیب برای ونسا، لی‌لی رز و جک هستند) و یک پرنده در حال پرواز بر روی آب با کلمه جک (اسم پسرش) روی ساعد راستش (پرنده به سویش پرواز می‌کند نه اینکه از او دور شود)

خالکوبی های بدن جانی دپ
خالکوبی های بدن جانی دپ

اعتیاد جانی دپ به الکل و مواد مخدر

در بیوگرافی جانی دپ آمده است: جانی دپ سال‌های زیادی از عمرش را درگیر الکل و مواد مخدر بود. او از سن 12 سالگی شروع به کشیدن سیگار کرد و پس از آن الکل وارد زندگی‌اش شد. جانی دپ در جوانی در مصاحبه‌ای در سال 1997 اعلام کرد که در طول ضبط فیلم What’s Eating Gilbert Grape به شدت تحت‌تاثیر آثار مخرب الکل بوده است. دپ در مصاحبه دیگری در سال 2008 اعلام کرد که سال‌های زیادی از عمرش را با الکل مسموم کرده است. او در سال 2013 اعلام کرد که الکل و سیگار را ترک کرده است.

در سال 2016 همسر سابق وی یعنی امبر هرد اعلام کرد که دپ بخاطر استفاده از مشروبات الکلی از بیماری پارانویا رنج می‌برد. در سال 2018 گزارشگری به اسم استیفن رادریک (Stephen Rodrick) در مجله رولینگ استون اعلام کرد که دپ همیشه همراه خودش مواد مخدر حمل می‌کند و ادعایش در دادگاه مبنی بر این‌که ماهیانه فقط 300 هزار دلار خرج مشروبات الکی می‌کند، خنده‌دار و بی‌معنی است.

بیماری جانی دپ

در عکس هایی که جانی دپ با طرفداران خود در یکی از هتل های روسیه گرفته است ، بسیار لاغر و ضعیف به نظر می رسد .

واکنش کاربران فضای مجازی نسبت به این تصاویر نیز بسیار جالب بود .

یکی از طرفداران جانی دپ در زیر یکی از عکس ها کامنت گذاشته بود : قهرمانم بیمار شده است .

ماجرای بیماری جانی دپ وقتی جدی تر شد که در بسیاری از عکس ها به همراه عینک و کلاه دیده می شد .

هنوز خبر رسمی در مورد نوع بیماری و تایید آن منتشر نشده است .

بیماری جانی دپ
بیماری جانی دپ

شروع فعالیت هنری جانی دپ

همانطور که پیش تر نیز در بیوگرافی جانی دپ گفتیم همسر اولش لوری او را به نیکلاس کیج بازیگر مشهور هالیوود معرفی کرد و جانی توسط او اولین تجربه بازیگری اش را در سال 1984 با فیلم کابوس در خیابان الم (Nightmare on Elm Street) شروع کرد

او نقش دوست قهرمان فیلم، نانسی تامپسون (با بازی هدر لنگن‌کمپ) و یکی از قربانیان فردی کروگر را بازی کرد.

پس از بازی در فیلم Private Resort در سال 1985، او اولین گزینه کارگردان برای ایفای نقش یک اسکیت‌باز آمریکایی (Thrashin) در فیلم درام تراشین محصول سال ۱۹۸۶ بود، اما بعداً توسط تهیه‌کننده فیلم کنار گذاشته شد.

پس از این او در فیلمی به نام جوخه(Platoon)محصول سال 1986 به کارگردانی الیور استون و با موضوع جنگ ویتنام در نقش سربازی ویتنامی نقش‌آفرینی کرد.

سپس سر صحنه فیلم کوتاه احمق‌ها با شریلین فن آشنا و نامزد شد. جانی دپ و شرلین فن برای فیلم تراشین در سال ۱۹۸۶ تست دادند و هر دو پذیرفته شدند. کارگردان فیلم جانی دپ را به عنوان ستاره اصلی برگزید. این نقش دومین نقش اصلی او محسوب می‌شد. اما بعداً تهیه‌کننده فیلم با انتخاب کارگردان مخالفت و او را رد کرد.

حضور جانی دپ در تلویزیون

در بیوگرافی جانی دپ آغاز موفقیت‌های او به نقش اصلی مجموعه تلویزیونی خیابان جامپ شماره ۲۱ را برای شبکه رسانه‌ای فاکس در سال ۱۹۸۷ بازی کرد.

او به این علت بازی در این فیلم را پذیرفت تا بتواند با فردریک فورست که الهام‌بخش او بوده‌است هم‌بازی شود.

نقش مکمل او، سل جنکو دوست قدیمی‌اش بود که در نقش خدمتکاری به نام بلوفیش بازی کرد.

او در این مجموعه به یک بازیگر نوجوان محبوب تبدیل شد. موفقیت این سریال، او را به یک بازیگر محبوب نوجوان در اواخر دهه ۱۹۸۰ تبدیل کرد. اما با این وجود مدتی بعد احساس کرد که مجبور به بازی در این نقش شده‌است. پس از آن تصمیم گرفت فقط در فیلم‌هایی بازی کند که احساس می‌کند مناسب او هستند.

او در دههٔ ۱۹۹۰ بیشتر در فیلم‌های مستقل ایفای نقش می‌کرد و اغلب نقش شخصیت‌های عجیب و غریب را به تصویر می‌کشید.

شهرت جانی دپ

پس از آن در سال ۱۹۹۰ در فیلم ادوارد دست‌قیچی به کارگردانی تیم برتون بازی کرد که موفقیت فیلم به ارتباط طولانی مدت آن دو انجامید و آینده حرفه‌ای جانی دپ را تحت تأثیر قرار داد.

شخصیت ادوارد دست قیچی نشان می‌دهد که استعداد دپ تنها در شخصیت‌های باحال یا منفی خلاصه نمی‌شود. او می‌تواند در نقش یک جنتلمن دوست داشتنی و معصوم ظاهر شود که به راحتی می‌توان شیفته او شد. همه ما دوست داریم ادوارد را در آغوش بگیریم، مگر نه؟

معرفی سریال ترکی پر طرفدار مولانا جلال الدین رومی

حقایقی جالب درباره ی جانی دپ در فیلم ادوارد دست‌قیچی

  • جانی دپ اقرار کرد که وقتی اولین بار فیلم‌نامه را خواند مانند بچه‌ها گریه کرد.
  • او وینونا رایدر را راضی کرد که در این فیلم ظاهر شود بنابراین وینونا از “پدرخوانده ۳” (Godfather: Part III – ۱۹۹۰) بیرون آمد.
  • جالب است بدانید که ادوارد در کل فیلم تنها ۱۶۹ کلمه بر زبان می‌آورد.
  • این فیلم اولین همکاری تیم برتون و جانی دپ است.
  • اگر دست‌های عجیب ادوارد توجه تان را جلب کرده باید بدانید که برای ساخت این دست‌ها گل‌های مصنوعی را با سیم توری پوشانده و سپس یک لایه آرماتور استیل روی آن کشیده‌اند.
جانی دپ در فیلم ادوارد دست قیچی
جانی دپ در فیلم ادوارد دست قیچی

تهیه‌کننده سینما آقای اسکات رودین در مصاحبه‌ای اظهار داشت که درواقع جانی دپ نقش تیم برتون را در تمام فیلم‌هایش ایفا می‌کند. اگرچه تیم برتون این نظر را رد کرد، اما جانی دپ با اسکات رودین موافق بود.

در کتاب Burton on Burton که مصاحبه‌ای با همین کارگردان است، جانی دپ در مورد تیم برتون گفت «او مانند برادر من است، یک دوست و یک روح شجاع».

او به مدت دو سال فیلمی بازی نکرد تا اینکه در سال 1993 در فیلم Benny and Joon ایفای نقش کرد. او در همان سال در فیلم چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار می‌دهد (What’s Eating Gilbert Grape )در کنار لئوناردو دی کاپریو و جولیت لوئیس (Juliette Lewis) بازی کرد. فیلمی درام با بازی فوق‌العاده دی کاپریو در سن 18 سالگی که نقش یک فرد عقب‌مانده را بازی می‌کند.

این فیلم به خوبی نشان می‌دهد که جانی دپ یک بازیگر همه کاره است. بازی او در نقش گیلبرت گریپ بسیار جذاب است و به سرعت احساسات شما را برمی انگیزد. علاوه بر نقش او، لئوناردو دی کاپریو جوان هم بسیار خوب ظاهر می‌شود. مجله Variety در این باره گفت: “جانی دپ با شخصیت پردازی جذاب و مهربان مرکزیت داستان را به خود اختصاص می‌دهد.”

حقایقی جالب درباره ی جانی دپ در فیلم چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار می‌دهد

  • جانی دپ نسبت به توهین به شخصیت ماما از دارلین کتس حس بدی داشت و پس از فیلم برداری اغلب از او عذرخواهی می‌کرد. دپ به کتس گفت، “می‌خواهم بدانی از این که درباره تو یا شخصیت ات آن حرف‌ها را بزنم واقعاً تنفر دارم.”
  • او همچنین در نظر داشت که شخصیت گیلبرت گریپ را به عنوان شخصی نشان دهد که نیمی از اوقات خواب و نیمی را بیدار است و به همین دلیل نسبت به حوادث زندگی بی حس شده. جولیت لوئیس در این باره کاملاً با او موافق بود. او حتی نگران بود که بازی‌اش خسته کننده به نظر برسد. با این حال لاسه هالستروم با لوئیس موافق بود و به نظرش دپ در این نقش خوش درخشید.
  • جانی دپ اعتراف کرد که در فیلم برداری این فیلم با لئوناردو دی کاپریو به مشکل برخورد. او در یک مصاحبه گفت: “آن فیلم بنا به دلایلی دوران سختی برای من بود. نمی‌دانم چرا. من او (لئوناردو دی کاپریو) را شکنجه دادم. واقعاً این کار را کردم. او همیشه درباره بازی‌های کامپیوتری حرف می‌زد. گفتم که دوران سختی بود… من به او می‌گفتم که دیگر به تو سیگار نمی‌دهم زیرا مجبوری سیگار را از مادرت پنهان کنی. تنها می‌توانم بگویم که حقیقتاً برای لئو احترام قائلم. او در آن فیلم واقعاً تلاش کرد و بیشتر وقتش را به تحقیق کردن اختصاص می‌داد. او برای موفق شدن آمده بود، سخت تلاش می‌کرد و همه استعدادهایش را به کار می‌برد.
جانی دپ در فیلم چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار می‌دهد
جانی دپ در فیلم چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار می‌دهد

آخرین فیلمی که دپ در این سال بازی کرد رؤیای آریزونا (Arizona Dream )نام داشت که با واکنش مثبت منتقدین همراه بود.

در سال 1994 جانی دپ برای بازی در نقش Ed Wood دوباره با تیم برتون همکاری کرد. این فیلم زندگی‌نامه یکی از عجیب‌ترین کارگردانان سینما است. دپ در آن دوران افسرده بود و امیدی به فیلم و فیلم‌سازی نداشت؛ اما طبق اظهارات خودش ده دقیقه پس از آنکه جزئیات پروژه را شنید، احساس کرد که شانسی دوباره به او داده شده تا از افسردگی بیرون آمده و از بازی در این فیلم لذت ببرد.

منتقدین نیز واکنش‌های بسیار مثبتی نسبت به فیلم اد وود و بازی جانی دپ نشان دادند. جانت ماسلین (Janet Maslin) در نقدی که از فیلم ارائه داد اظهار کرد که جانی دپ با بازی در این فیلم ثابت کرد که بازیگر پرتوان و بزرگی است. او بخاطر بازی در این نقش کاندید جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد شد.

حقایقی جالب درباره ی جانی دپ در فیلم اد وود

  • او درباره شخصیت پردازی اد وود گفت که این فیلم ترکیب ۳ چیز است: ترکیبی از خوش بینی کور رونالد ریگان، اشتیاق ربات Tin Woodman  در فیلم جادوگر شهر از و شخصیت کیسی کیزم (هنرپیشه و مجریِ برجستهٔ رادیوی آمریکایی.
  • خانه پیشین اد وود در هالیوود که مشرف به کلوپ شبانه‌اش (The Viper Room) بود، قبلاً به بازیگر معروف یعنی بلا لاگوسی تعلق داشت.
  • این فیلم از اولین فیلم‌های برتر تیم برتون است.
جانی دپ در فیلم اد وود
جانی دپ در فیلم اد وود

در سال 1995 بود که جانی دپ در سه فیلم ایفای نقش کرد. فیلم اول دون خوان دی‌مارکو (Don Juan DeMarco )است که با مارلون براندو هم‌بازی بود. فیلم دوم مرد مرده (Dead Man ) نام داشت که کاملا سیاه و سفید بود و کارگردانی آن را آقای «جیم جارموش» بر عهده داشت. این فیلم از نظر فروش موفق نبود و منتقدان نیز نظرات متفاوتی در مورد آن داشتند. آخرین فیلم نیز آخرین لحظه (Nick of Time )در سبک جنایی و رازآلود بود که چه از نظر منتقدین و چه در گیشه موفق ظاهر نشد.

جانی دپ در مرد مرده
جانی دپ در مرد مرده

در سال 1997 جانی دپ در فیلم درام جنایی دانی براسکو (Donnie Brasco ) با آل پاچینو هم‌بازی شد. دپ در این فیلم نقش جوزف دی. پیستون (Joseph D. Pistone) را ایفا می‌کرد که یک مامور مخفی FBI بود و سعی داشت مافیا نیویورک را شناسایی کند. دپ برای بازی در این نقش مدتی را با جوزف دی. پیستون برای درک کردن شخصیت او سپری کرد؛ زیرا این فیلم براساس خاطرات این شخص ساخته شده بود. دانی براسکو هم از دیدگاه منتقدین و هم در گیشه بسیار موفق ظاهر شد. منتقدین اظهار داشتند که جانی دپ یکی از بهترین اجراهای خود را در این فیلم به نمایش گذاشته است.

جانی دپ در فیلم دانی براسکو
جانی دپ در فیلم دانی براسکو

همکاری بعدی جانی دپ با تیم برتون بر سر فیلم اسلیپی هالو (Sleepy Hallow) در سال 1999 رقم خورد. جانی دپ همیشه فیلم‌هایی را برای بازی انتخاب می‌کرد که شخصیت اصلی برایش جذاب بود و اصلا به موفقیت فیلم در گیشه اهمیت نمی‌داد. منتقدین شخصیت دپ را در فیلم‌ها «نماد تنهایی» توصیف می‌کردند. دپ معتقد بود فیلم‌های ناموفقش در گیشه بخاطر ضعف استودیو در فهم فیلم و یا کم کاری آنان در تبلیغ کردن فیلم در رسانه‌ها است.

«آه سرد» روی پرده سینماهای هنر و تجربه میرود

شخصیت جانی دپ در این فیلم (ایکابد کرین)، بسیار خوب شخصیت پردازی شده و با فضای تاریک فیلم ادغام گشته است. این فیلم هم ساخته تیم برتون است که با تحسین راجر ابرت مواجه شد: “جانی دپ بازیگری است که می‌تواند کاملاً در شخصیت داستان غرق شود و فیلم‌های برتون بیش از هر فیلم دیگری این فرصت را به او می‌دهد.”

حقایقی جالب درباره ی جانی دپ در فیلم اسلیپی هال

  • جانی دپ در صحنه پایانی تمام بدلکاری‌ها را خودش انجام داد و به دنبال اسب کشیده شد، اما نگران نباشید زیرا جلیقه ضد گلوله به تن کرده بود.
  • بر اساس تاریخ ایکابد کرین یک مرد بدقیافه بود. به همین دلیل جانی پیشنهاد کرد که با پروتز، چهره‌اش را بدقیافه کنند. اما برتون می‌خواست با نشان دادن شخصیت درونی کریح و قبیح زشت بودن او را نشان دهد.
  • در ابتدا برایش عجیب بود که کریستینا ریچی معشوقه او باشد زیرا او را از نه سالگی می‌شناخت.
  • دپ اسبی را که در فیلم Sleepy Hollow از آن استفاده می‌کرد را به سرپرستی قبول کرد.
جانی دپ در فیلم اسلیپی هالو
جانی دپ در فیلم اسلیپی هال

در سال 2003 در همکاری با استودیو والت دیزنی، جانی دپ به ایفای نقش در فیلم دزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاه (Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl) پرداخت که در گیشه بسیار موفق ظاهر شد. او در این فیلم بخاطر بازی در نقش کاپیتان جک اسپارو کاندید بهترین بازیگر مرد در اسکار شد و از بهترین فیلم های جانی دپ است.

احتمالاً مشهورترین نقش جانی دپ، کاپیتان جک اسپارو است که با میکاپی تیره، رفتاری همانند دزدان دریایی، یک لوتی عاشق پیشه، تیراندازی ماهر و شمشیربازی خبره (و البته خوش شانس) کاراکتری کاملا آشنا و دوست داشتنی است . آیا بنظرتان او جذاب‌ترین دزد دریایی تاریخ سینما نیست؟

حقایقی جالب درباره ی جانی دپ در نقش کاپیتان جک اسپارو

  • او می‌خواست که جک اسپارو بینی نداشته باشد و از چیزهای احمقانه مانند فلفل و سرماخوردگی بترسد اما دیزنی این ایده را رد کرد.
  • او از لنزهای مخصوصی استفاده کرد که همانند عینک آفتابی بود بنابراین دیگر می‌توانست به راحتی به خورشید نگاه کند.
  • او تکیه کلام Savvy جک اسپارو را به کار برد.
  • جک اسپارو در فیلم یک دندان طلا دارد. ایده دندان طلا به دپ تعلق نداشت اما دپ حدس زد که تولیدکنندگان خواستار دندان طلای کمتری خواهند بود، بنابراین به دندان پزشکش گفت که دندان طلایی بیشتری ایمپلنت کند تا به نوعی با عوامل فیلم چانه بزند. در نهایت تعداد دندان‌های طلای اسپارو همان تعدادی بود که دپ در نظر داشت.
جانی دپ در نقش کاپیتان جک اسپارو
جانی دپ در نقش کاپیتان جک اسپارو

بعد از این فیلم دپ بخاطر بازی در فیلم «در جستجوی ناکجا آباد» (Finding Neverland) کاندید جایزه بهترین بازیگر مرد در اسکار شد.

این فیلم نشان می‌دهد که جانی دپ می‌تواند بدون میکاپ های رنگارنگ نیز در یک دنیای فانتزی نقش قهرمان را ایفا کند. بازی او در نقش جی‌ام بری شاید دست کم گرفته شد اما واقعا خیره کننده بود. او وقار و جذابیت را به این داستان واقعی داد.

حقایقی جالب درباره ی جانی دپ در فیلم در جستجوی ناکجاآباد

  • سه صحنه از این فیلم حذف شد. دقیقاً پس از فیلم برداری این صحنه‌ها جانی دپ به کارگردان گفت که این صحنه‌ها حذف می‌شوند و دقیقاً هم همان اتفاق رخ داد.
  • جانی دپ اولین بازیگری بود که قرارداد بازی در این فیلم را امضا کرد. کیت وینسلت نفر بعدی بود.
  • در صحنه شام رسمی، جانی دپ در زیر صندلی جولی کریستی یک دستگاه ایجاد صدای باد شکم قرار می‌دهد. سپس با استفاده از ریموت کنترل خود صدا را پخش می‌کرد. این صحنه بیش از صحنه بازی با قاشق‌ها باعث خنده کودکان می‌شد.
جانی دپ در فیلم در جستجوی ناکجاآباد
جانی دپ در فیلم در جستجوی ناکجاآباد

در همان سال بود که جانی دپ در نقش ویلی وانکا در فیلم چارلی و کارخانه شکلات‌سازی (Charlie and the Chocolate Factory) با کارگردانی تیم برتون بازی کرد. این فیلم هم از دیدگاه منتقدین و هم در گیشه بسیار موفق ظاهر شد

دنیای شیرین و خوشمزه چارلی و کارخانه شکلات اش یکی از دوست داشتنی‌ترین دنیاهای فانتزی و کودکانه است. ویلی وانکا یک شخصیت دوست داشتنی و جالب است که ظاهرش به دل بچه‌ها می‌نشیند. مجله رولینگ استون در این باره می‌گوید: “جانی دپ به خوبی نیاز شخصیت ویلی وانکا به دیده شدن را می‌فهمد. جانی دپ بیش از جین وایلدر توانست به خواسته‌ها و رازهای قلبی وانکا پی ببرد. شاید دپ و برتون در نشان دادن قوه تخیل خود زیاده روی کنند اما این زیاده روی قطعاً به دل می‌نشیند.”

حقایقی جالب درباره ی چارلی و کارخانه شکلات سازی با بازی جانی دپ

  • جانی دپ تنها بازیگری بود که تیم برتون برای این نقش در نظر داشت.
  • دپ بدون خواندن فیلم نامه قرارداد را امضا کرد و در نظر داشت تا شیوه متفاوتی از جین وایلدر، که در نسخه سال ۱۹۷۱ نقش آفرینی کرد، پیش بگیرد.
  • تیم برتون و جانی دپ در خلق این شخصیت از مجری‌های برنامه‌های کودک الهام گرفتند.
  • این فیلم دومین فیلم شکلاتی جانی دپ است! اولین آن شکلات (Chocolat – ۲۰۰۰) بود.
چارلی و کارخانه شکلات سازی با بازی جانی دپ
چارلی و کارخانه شکلات سازی با بازی جانی دپ
چارلی و کارخانه شکلات سازی با بازی جانی دپ
چارلی و کارخانه شکلات سازی با بازی جانی دپ

دپ بخاطر بازی در این فیلم کاندید بهترین بازیگر مرد فیلم موزیکال و کمدی در گلدن گلوب شد. سال بعد دپ به عنوان صداپیشه در انیمیشن عروس مردگان (Corpse Bride) به کارگردانی تیم برتون همکاری کرد.

دپ در سال 2006 با ادامه سری دزدان دریایی کارائیب با نام Dead Man’s Chest و در سال 2007 با نام At World’s End موفقیت خود را در گیشه ادامه داد. وی همچنین به عنوان صداپیشه در بازی ویدئویی دزدان دریایی کارائیب: افسانه جک اسپارو (Pirates of the Caribbean: The Legend of Jack Sparrow) حضور داشت.

وی در سال 2007 با تیم برتون در فیلم موزیکال سوئینی تاد: آرایشگر شیطانی خیابان فلیت (Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street) همکاری داشت.

دپ برای بازی در این نقش خیلی اطمینان نداشت؛ زیرا احساس می‌کرد از عهده آواز خواندن در فیلم بر نمی‌آید. او سعی کرد در این مدت فیلم‌های موزیکال مورد علاقه خودش را دوباره ببیند و از یکی از دوستانش برای تمرین آواز کمک گرفت. دپ بخاطر بازی در این نقش در گلدن گلوب برنده جایزه بهترین بازیگر مرد فیلم موزیکال/کمدی شد.

شاید کاپیتان جک اسپارو شخصیت موردعلاقه ما از جانی دپ باشد اما هیچ کس نمی‌تواند انکار کند که سوئینی تاد یک قاتل تمام عیار است. او در این فیلم تنها شبیه بنجامین بارکر انتقام جو نیست بلکه در حین اصلاح صورت مشتری‌ها می‌تواند به زیبایی آواز بخواند. او یک آرایشگر شیطانی است!

حقایقی جالب درباره ی جانی دپ در فیلم سوئینی تاد

  • در برخی از صحنه‌های فیلم، سوئینی به سرعت تیغ اصلاح را باز می‌کند. این تیغ در حقیقت مکانیکی است و دکمه‌ای دارد که با فشردن آن تیغ به سرعت باز می‌شود، جانی دپ با انگشت خود این دکمه را پنهان می‌کرد. از آنجاییکه در نگه داشتن تیغ‌های واقعی دچار مشکل بود شخصاً سفارش داد تا این تیغ را بسازند.
  • او برای آماده سازی صدای خود برای این نقش به همراه دوست قدیمی و تولیدکننده موسیقی بروس ویتکین نمونه‌های آزمایشی از صدایش را بدون مدرس موسیقی در وست هالیوود ضبط کرد. او همچنین حین بازی در فیلم دزدان دریایی کارائیب: پایان جهان (Pirates of the Caribbean: At World’s End – ۲۰۰۷) آوازخوانی را تمرین کرد.
  • کت بزرگی که او در این فیلم می‌پوشد یک کت چرم تیره Belstaff است که مخصوص او طراحی شده است.
سیر تا پیاز زندگی مهوش وقاری از معلمی تا بازیگری و شهرت
جانی دپ در فیلم سوئینی تاد
جانی دپ در فیلم سوئینی تاد

در سال 2009، جانی دپ، جود لاو و کالین فارل در فیلم The Imaginarium of Doctor Parnassus به جای هیث لجر (Heath Ledger) ایفای نقش کردند زیرا قبل از اینکه فیلمبرداری به پایان برسد، متاسفانه لجر جان خود را از دست داده بود و هر سه بازیگر نام‌برده در فیلم تمامی حقوق دریافتی خود را به دختر لجر یعنی ماتیلدا  اهدا کردند. در همان سال بود که جانی دپ در فیلم «دشمن مردم» (Public Enemies) نقش گانگستری به نام John Dillinger را ایفا کرد که براساس داستانی واقعی ساخته شده بود.

هفتمین همکاری تیم برتون با دپ در فیلم «آلیس در سرزمین عجایب» (Alice in Wonderland) در سال 2010 رقم خورد.

یکی دیگر از شخصیت‌های جالب و رنگارنگ جانی دپ شخصیت کلاهدوز دیوانه در فیلم “آلیس در سرزمین عجایب” محصول سال ۲۰۱۰ است. میا واشیکوفسکا بازیگر نقش آلیس در این باره گفت، “آلیس و کلاهدوز دیوانه شخصیت‌های عجیب و تنهایی هستند و به همین دلیل دوستی عمیقی میان آن‌ها شکل می‌گیرد.” برتون هم درباره او گفت که جانی دپ تلاش کرد علاوه بر دیوانه بودن وجه جذاب دیگری هم به کلاهدوز دیوانه ببخشد.

حقایقی جالب درباره ی جانی دپ در فیلم آلیس در سرزمین عجایب

  • این فیلم هفتمین همکاری جانی دپ و تیم برتون بود.
  • جانی دپ اقرار کرد که فیلم برداری در یک پس زمینه سبزرنگ در پایان روز خسته کننده و گیج کننده بود. اما او در عین حال دوست دارد که در فیلم برداری مانعی وجود داشته باشد.
  • تیم برتون و جانی دپ تلاش کردند که این شخصیت علاوه بر دیوانه بودن مشخصه‌های جالب دیگری هم داشته باشد. بنابراین آن‌ها پیش از خلق این شخصیت بارها آن را طراحی نمودند.
  • او برای تکامل لهجه اسکاتلندی خود در این فیلم، برنامه کمدی اسکاتلندی Rab C. Nesbitt را تماشا کرد.
جانی دپ در فیلم آلیس در سرزمین عجایب
جانی دپ در فیلم آلیس در سرزمین عجایب

دنباله مجموعه دزدان دریایی کارائیب با نام On Stranger Tides در سال 2011 موفقیت دیگری برای جانی دپ در گیشه رقم زد. در همان سال، دپ صداپیشگی مارمولکی به نام رنگو را در انیمیشنی با همین اسم بر عهده داشت.

جانی دپ دزدان دریایی کارائیب 2011
جانی دپ دزدان دریایی کارائیب 2011

همکاری بعدی جانی دپ و تیم برتون در فیلم Dark Shadow در سال 2012 بود که با بازیگرانی همچون هلنا بونهام کارتر، میشل فایفر و ایوا گرین هم‌بازی شد. این فیلم برگرفته از سریال ترسناکی با همین اسم بود که طی سال‌های 1966 تا 1971 پخش می‌شد.

سال 2013 برای دپ ناکامی سختی را به دنبال داشت. در این سال فیلم رنجر تنها (The Lone Ranger) با بازی جانی دپ در نقش سرخ‌پوست، واکنش‌های منفی‌ای را از سمت منتقدین و سرخ‌پوست‌های آمریکا به دنبال داشت. فروش این فیلم در گیشه به حدی پایین بود که ضرر 190 میلیون دلاری به استودیو والت دیزنی وارد کرد.

در سال 2016 جانی دپ در فیلمی کمدی به نام زندگی دونالد ترامپ (Donald Trump’s The Art of the Deal: The Movie)  نقش دونالد ترامپ را بازی کرد. منتقدین بازی او را در این فیلم تحسین کردند، به طوری که روزنامه آنلاین The A.V. Club در متن خود اظهار کرد «چه کسی فکرش را می‌کرد که جانی دپ برای برگشتن به دوران اوج خود به بازی در نقش دونالد ترامپ احتیاج داشت؟». در همان سال دپ برای بازی در قسمت دوم فیلم آلیس در سرزمین عجایب یعنی Alice Through the Looking Glass مورد ستایش منتقدین قرار گرفت.

در سال 2017 جانی دپ با بازی در پنجمین دنباله از سری فیلم‌های دزدان دریایی کارائیب یعنی Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales، تحسین منتقدین را برانگیخت. جانی دپ و گلشیفته فراهانی در این فیلم هم‌بازی بودند. وی در فیلم جنایی و درام Murder on the Orient Express که اقتباسی از رمان «آگاتا کریستی» و کارکتر «هرکول پوآرو» بود نیز نقش بسیار کوتاهی ایفا کرد.

در سال 2018 دو فیلم با بازی دپ منتشر شد. فیلم اول در سبک کمدی و درام با نام The Professor بود که از سمت منتقدین و گیشه بازخورد خوبی دریافت نکرد. فیلم بعدی دنباله جانوران شگفت‌انگیز یعنی Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald بود که از سمت طرفداران این رمان، انتقادهای زیادی به دپ وارد شد.

جانی دپ در جانوران شگفت انگیز
جانی دپ در جانوران شگفت انگیز

او در سال 2019 در فیلم Waiting for the Barbarians حضور پیدا کرد و پس از آن در سال 2020 در فیلم Minamata بازی کرد. همچنین جانی دپ در یک مینی سریال به نام Puffins Impossible محصول سال 2021 نقش‌آفرینی کرده است.

انفجار گیشه به دست جانی دپ

دپ به عنوان سومین بازیگر پول‌ساز دنیا برای فیلم‌سازان نیز به حساب می‌آید. فیلم‌هایی که وی در آن نقش‌آفرینی داشته در جهان بیش از 10 میلیارد دلار فروش داشته‌اند. از پرفروش‌ترین کارهای سینمایی این بازیگر می‌توان به سری فیلم‌های دزدان دریایی کارائیب (Pirates of the Caribbean) اشاره کرد که بیش از 4.5 میلیارد دلار فروش داشته است.

پس از آن، فیلم جانوران شگفت‌انگیز (Fantastic Beasts) با 1.3 میلیارد دلار، آلیس در سرزمین عجایب (Alice in Wonderland) با 1 میلیارد دلار، چارلی و کارخانه شکلات‌سازی (Charlie and the Chocolate Factory) با 474 میلیون دلار و فیلم توریست (The Tourist) با 278 میلیون دلار فروش در رتبه‌های بعد قرار دارند.

توریست با هنرنمایی جانی دپ و آنجلینا جولی
توریست با هنرنمایی جانی دپ و آنجلینا جولی

لیست آثار هنری جانی دپ

در ادامه بیوگرافی جانی دپ بازیگر آلیس در سرزمین عجایب باید بگوییم در جدول‌های جداگانه می‌توانید فهرست آثاری که او در آنها به هنرنمایی پرداخته است را مشاهده کنید.

سالعنواننقش(ها)توضیحات
۱۹۸۴کابوس در خیابان المگلن لانتز
۱۹۸۵استراحتگاه خصوصیجک مارشال
۱۹۸۶جوخهلرنر
۱۹۹۰کرای-بیبیوید «کرای-بیبی» والکر
۱۹۹۰ادوارد دست‌قیچیادوارد دست‌قیچی
۱۹۹۱فردی مرده‌است: آخرین کابوسگلن لانتزحضور افتخاری
۱۹۹۳رؤیای آریزونااکسل بلکمار
۱۹۹۳بنی و جونسم
۱۹۹۳چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار می‌دهدگیلبرت گریپ
۱۹۹۴اد ووداد وود
۱۹۹۵دون خوان دی‌مارکوجان ای. دی‌مارکو / Don Juan
۱۹۹۵مرد مردهویلیام بلیک
۱۹۹۵آخرین لحظهجین واتسون
۱۹۹۶مرد کنخودشحضور افتخاری
۱۹۹۷دانی براسکودانی براسکو / Joseph D. Pistone
۱۹۹۷شجاعRaphaelهمچنین تهیه‌کننده و نویسنده مشترک
۱۹۹۸ترس و نفرت در لاس وگاسRaoul Duke
۱۹۹۸لس آنجلس بدون نقشهWilliam Blakeحضور افتخاری
۱۹۹۹دروازه نهمDean Corso
۱۹۹۹همسر فضانوردSpencer Armacost
۱۹۹۹اسلیپی هالوIchabod Crane
۲۰۰۰شکلاتRoux
۲۰۰۰پیش از آغاز شبBon Bon / Lt. Victor
۲۰۰۰مردی که گریستCesar
۲۰۰۱کوکائینGeorge Jung
۲۰۰۱از جهنمFrederick Abberline
۲۰۰۳روزی روزگاری در مکزیکSheldon Sands
۲۰۰۳دزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاهCaptain Jack Sparrow
۲۰۰۴خوشبختی تا ابدL’inconnuحضور افتخاری
۲۰۰۴پنجره مخفیMorton “Mort” Rainey
۲۰۰۴در جستجوی ناکجاآبادJ. M. Barrie
۲۰۰۴افسارگسیختهJohn Wilmot, 2nd Earl of Rochester
۲۰۰۵چارلی و کارخانه شکلات‌سازیWilly Wonka
۲۰۰۵عروس مردهVictor Van Dortصداپیشه
۲۰۰۶دزدان دریایی کارائیب: صندوقچه مرد مردهCaptain Jack Sparrow
۲۰۰۷دزدان دریایی کارائیب: پایان جهانCaptain Jack Sparrow
۲۰۰۷سوئینی تاد: آرایشگر شیطانی خیابان فلیتBenjamin Barker / Sweeney Todd
۲۰۰۹دشمنان ملتJohn Dillinger
۲۰۰۹دکتر پارناسوس، مردی که به شیطان رودست زدTony (1st Transformation)حضور افتخاری
۲۰۱۰آلیس در سرزمین عجایبTarrant Hightopp / Mad Hatter
۲۰۱۰توریستFrank Tupelo / Alexander Pearce
۲۰۱۱رنگوRango, Lars, Raoul Dukeصداپیشه
۲۰۱۱دزدان دریایی کارائیب: سوار بر امواج ناشناختهCaptain Jack Sparrow
۲۰۱۱خاطرات عجیب و غریبPaul Kempهمچنین تهیه‌کننده
۲۰۱۱جک و جیلخودشحضور افتخاری ذکرنشده
۲۰۱۱هوگون/متهیه‌کننده
۲۰۱۲خیابان جامپ شماره ۲۱Tom Hansonحضور افتخاری ذکرنشده
۲۰۱۲سایه‌های سیاهBarnabas Collins
۲۰۱۳رنجر تنهاتنتوهمچنین تهیه‌کننده اجرایی
۲۰۱۳خوش به حالشانMatthew Smithحضور افتخاری
۲۰۱۴برتریDr. Will Caster
۲۰۱۴عاج فیلGuy LaPointe
۲۰۱۴به‌سوی جنگلThe Big Bad Wolf
۲۰۱۵موردکایCharlie Mortdecaiهمچنین تهیه‌کننده
۲۰۱۵عشاء ربانی سیاهJames “Whitey” Bulger
۲۰۱۶یوگا هوزرزGuy LaPointe
۲۰۱۶هنر معامله دونالد ترامپ: فیلمدونالد ترامپ
۲۰۱۶آلیس در آن‌سوی آینهTarrant Hightopp / Mad Hatter
۲۰۱۶جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌هاگلرت گریندلوالد
۲۰۱۷غده سیاهنیوکلیر مد تکفیلم کوتاه
۲۰۱۷دزدان دریایی کارائیب: مردگان حکایت نمی‌کنندکاپیتان جک اسپارو
۲۰۱۷قتل در قطار سریع‌السیر شرقجان کاستتی / ادوارد راچت
۲۰۱۸شرلوک نومزشرلوک گنومزصداپیشه
۲۰۱۸کشتزارهای لندنچیک پورچسحضور افتخاری ذکرنشده
۲۰۱۸جانوران شگفت‌انگیز: جنایات گریندل‌والدگلرت گریندل‌والد
۲۰۱۸پروفسورریچارد براون
۲۰۱۸شهر دروغ‌هاراسل پول
۲۰۱۹در انتظار بربرهاسرهنگ جول
۲۰۲۰میناماتادابلیو. یوجین اسمیتهمچنین تهیه‌کننده
معرفی بهترین فیلم های عاشقانه و رمانتیک تاریخ سینما

آثار تلویزیونی جانی دپ

List of television series
سالعنواننقشتوضیحات
۱۹۸۵بانوی آبیلیونل ویلندقسمت: «جانوران شکاری»
۱۹۸۶خشمدونی فلیشرتله‌فیلم
۱۹۸۷–۱۹۹۰خیابان جامپ شماره ۲۱افسر توماس «تام» هانسون، جونیورسری منظم (قسمت ۸۰)
۱۹۹۹جانشین دیبلیخودشقسمت: «مهمانی سلبریتی»
۲۰۰۰د فست شوخودشقسمت: «آخرین نمایش فست شو برای همیشه»
۲۰۰۴پادشاه تپهیوگی ویکتورقسمت: «بازگشت هنگ»، صداپیشه
۲۰۰۹باب‌اسفنجی شلوارمکعبیجک کاهونا لاگوناقسمت: «باب‌اسفنجی شلوارمکعبی در برابر بیگ وان»، صداپیشه
۲۰۱۱زندگی خیلی کوتاه استخودشقسمت ۲
۲۰۱۲فمیلی گایادوارد دست قیچیقسمت: «لوئیس از پوسته خود بیرون می‌آید»، حضور افتخاری در نقش صداپیشه
۲۰۲۰پافین‌هاجانی پافصداپیشه
TBAپافین‌های غیرممکنفیلم ها یا برنامه های تلویزیونی که هنوز اکران نشده اندجانی پاف

بازی‌های ویدئویی جانی دپ

List of video games
سالعنواننقشتوضیحات
۲۰۰۶دزدان دریایی کارائیب: افسانه جک اسپاروکاپیتان جک اسپاروصداپیشه
۲۰۱۱لگو دزدان دریایی کارائیب: بازی ویدئوییکاپیتان جک اسپاروصداپیشه

فیلم مستند جانی دپ

List of documentary films
سالعنواننقشتوضیحات
۱۹۹۹The Source: The Story of the Beats and the Beat Generationجک کرواک
۲۰۰۲گم‌شده در لامانچاخودشUncredited
۲۰۰۳صبحانه با هانترخودش
۲۰۰۳چارلی: زندگی و هنر چارلی چاپلینخودش
۲۰۰۶Buy the Ticket, Take the Ride: Hunter S. Thompson on Filmخودش
۲۰۰۶دریای عمیق سه‌بعدیراویVoice role
۲۰۰۶When the Road Bends… Tales of a Gypsy Caravanخودش
۲۰۰۷Joe Strummer: The Future Is Unwrittenخودش
۲۰۰۷Runnin’ Down a Dreamخودش
۲۰۰۸Gonzo: The Life and Work of Dr. Hunter S. ThompsonراویVoice role
۲۰۱۰When You’re StrangeراویVoice role
۲۰۱۲For No Good Reasonخودش
۲۰۱۲Radiomanخودش
۲۰۱۲Sunset Stripخودش
۲۰۱۳Don’t Say No Until I Finish Talking: The Story of Richard D. Zanuckخودش
۲۰۱۴Don Rickles: One Night OnlyخودشTelevision documentary
۲۰۱۶Doug Stanhope: No Place Like Homeن/مExecutive producer
۲۰۱۸Platoon: Brothers in Armsخودش
۲۰۲۰Crock of Gold: A Few Rounds with Shane MacGowanخودشAlso producer

جوایز و افتخارات جانی دپ

فیلم‌های جانی دپ بیش از ۳٫۱ میلیارد دلار آمریکا در آمریکا و بیش از ۷٫۶ میلیارد دلار در جهان فروش داشته‌است. او بارها نامزد دریافت بهترین جایزه‌ها از جمله جایزه گلدن گلوب و جایزه اسکار شده‌است و جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد فیلم موزیکال یا کمدی را برای سوئینی تاد: آرایشگر شیطانی خیابان فلیت و جایزه انجمن بازیگران فیلم برای بهترین بازیگر مرد را برای دزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاه برنده شده‌است.

مجله پیپل تاکنون دو بار در سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۹ او را به عنوان جذاب‌ترین مرد معرفی کرده‌است.

نام جانی دپ در کتاب رکوردهای جهانی گینس به عنوان گران‌ترین بازیگر با دستمزد ۷۵ میلیون دلار ثبت شده‌است.

در سال ۱۹۹۵ مجله امپایر جانی دپ را به عنوان یکی از ۱۰۰ ستاره تاریخ سینما انتخاب کرد و مقام ۶۷ را در بین ۱۰۰ ستاره همیشگی سینما به او داد.

در سال ۲۰۰۱ یکی از ۲۰ چهره دنیای سرگرمی شناخته شد. و در سال ۲۰۱۲ وبسایت IMDB جانی دپ را به عنوان بهترین بازیگر سینمای جهان در ۱۰ سال گذشته معرفی کرد.

جایزهٔ اسکار
سالجایزهفیلمنتیجه
۲۰۰۸جایزهٔ اسکار بهترین بازیگر نقش اول مردسوئینی تادنامزدشده
۲۰۰۵جایزهٔ اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرددر جستجوی سرزمین رویایینامزدشده
۲۰۰۴جایزهٔ اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرددزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاهنامزدشده
جایزهٔ بفتا
سالجایزهفیلمنتیجه
۲۰۰۵جایزهٔ بفتا بهترین بازیگر نقش اول مرددر جستجوی سرزمین رویایینامزدشده
۲۰۰۴جایزهٔ بفتا بهترین بازیگر نقش اول مرددزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاهنامزدشده
جایزهٔ گلدن گلوب
سالجایزهفیلمنتیجه
۲۰۱۱جایزهٔ گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد فیلم موزیکال یا کمدیآلیس در سرزمین عجایبنامزدشده
جایزهٔ گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد فیلم موزیکال یا کمدیتوریستنامزدشده
۲۰۰۸جایزهٔ گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد فیلم موزیکال یا کمدیسوئینی تادبرنده
۲۰۰۷جایزهٔ گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد فیلم موزیکال یا کمدیدزدان دریایی کارائیب: صندوق مرد مردهنامزدشده
۲۰۰۶جایزهٔ گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد فیلم موزیکال یا کمدیچارلی و کارخانهٔ شکلات‌سازینامزدشده
۲۰۰۵جایزهٔ گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد فیلم درامدر جستجوی سرزمین رویایینامزدشده
۲۰۰۴جایزهٔ گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد فیلم موزیکال یا کمدیدزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاهنامزدشده
۱۹۹۵جایزهٔ گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد فیلم موزیکال یا کمدیاد وودنامزدشده
۱۹۹۴جایزهٔ گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد فیلم موزیکال یا کمدیبنی و جوننامزدشده
۱۹۹۱جایزهٔ گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد فیلم موزیکال یا کمدیادوارد دست‌قیچینامزدشده
نگاهی به سریال نوروزی شهر هرت که در شبکه نمایش خانگی منتشر شد
جایزهٔ انجمن بازیگران نمایش
سالجایزهفیلمنتیجه
۲۰۰۵جایزهٔ انجمن بازیگران نمایش برای نقش آفرینی درخشاندر جستجوی سرزمین رویایینامزدشده
۲۰۰۴جایزهٔ انجمن بازیگران نمایش /بازیگر مرد نقش اصلی برای نقش آفرینی درخشاندزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاهبرنده
۲۰۰۱جایزهٔ انجمن بازیگران نمایش برای نقش آفرینی درخشانشکلاتنامزدشده
جایزهٔ سینمایی ام‌تی‌وی
سالجایزهبخشفیلمنتیجهتوضیحات
۲۰۰۸جایزهٔ فیلم ام‌تی‌ویبهترین نقش کمدیدزدان دریایی کارائیب: پایان جهانبرنده
۲۰۰۸جایزهٔ فیلم ام‌تی‌ویبهترین نقش منفیسوئینی تاد: آرایشگر شیطانی خیابان فلیتبرنده
۲۰۰۷جایزهٔ فیلم ام‌تی‌ویبهترین بازیدزدان دریایی کارائیب: صندوق مرد مردهبرنده
۲۰۰۴جایزهٔ فیلم ام‌تی‌ویبهترین بازیگر مرددزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاهبرنده
۲۰۰۴جایزهٔ فیلم ام‌تی‌ویبهترین تقش کمدیدزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاهنامزدشده
۲۰۰۴جایزهٔ فیلم ام‌تی‌ویبهترین تیمدزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاهنامزدشدهبه همراه اورلاندو بلوم
۱۹۹۴جایزهٔ فیلم ام‌تی‌ویبهترین نقش کمدیبنی و جوننامزدشده
۱۹۹۴جایزهٔ فیلم ام‌تی‌ویبهترین اجرای دو نفریبنی و جوننامزدشدهبه همراه مری استوارت مسترسون
جایزهٔ برگزیده مردم
سالجایزهبخشفیلمنتیجهتوضیحات
۲۰۱۲جایزهٔ برگزیده مردمصداپیشه انیمیشن محبوبرنگوبرنده
۲۰۰۷جایزهٔ برگزیده مردمستارهٔ مرد محبوبدزدان دریایی کارائیب: صندوق مرد مردهبرنده
۲۰۰۷جایزهٔ برگزیده مردمستارهٔ مرد محبوبدزدان دریایی کارائیب: صندوق مرد مردهبرنده
۲۰۰۷جایزهٔ برگزیده مردمستارهٔ اکشن مرد محبوب و ستاره مرد محبوب و زوج محبوبدزدان دریایی کارائیب: صندوق مرد مردهبرندهزوج محبوب با کیرا نایتلی
۲۰۰۵جایزهٔ برگزیده مردمستارهٔ مرد محبوبدر جستجوی سرزمین رویایینامزدشده
۲۰۰۵جایزهٔ برگزیده مردمبهترین ترکیبدر جستجوی سرزمین رویایینامزدشدهبه همراه کیت وینسلت
۲۰۰۴جایزهٔ برگزیده مردمبازیگر مرد محبوبدزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاهنامزدشده
جایزهٔ آکادمی فیلم‌های علمی –تخیلی، فانتزی و ترسناک آمریکا
سالجایزهبخشفیلمنتیجه
۲۰۰۸جایزهٔ ساترنبهترین بازیگر مردسوئینی تادنامزدشده
۲۰۰۵جایزهٔ ساترنبهترین بازیگر مرددر جستجوی سرزمین رویایینامزدشده
۲۰۰۴جایزهٔ ساترنبهترین بازیگر مرددزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاهنامزدشده
۲۰۰۲جایزهٔ ساترنبهترین بازیگر مردجهنمینامزدشده
۲۰۰۰جایزهٔ ساترنبهترین بازیگر مرداسلیپی هالونامزدشده
جایزهٔ انجمن منتقدان پخش‌کنندهٔ فیلم
سالجایزهبخشفیلمنتیجه
۲۰۰۸جایزهٔ برگزیده منتقدینبهترین بازیگرسوئیینی تادنامزدشده
۲۰۰۵جایزهٔ برگزیده منتقدینبهترین بازیگردر جستجوی سرزمین رویایینامزدشده
۲۰۰۴جایزهٔ برگزیده منتقدینبهترین بازیگردزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاهنامزدشده
جایزهٔ امپایر
سالجایزهبخشفیلمنتیجه
۲۰۰۹جایزهٔ امپایربهترین بازیگرسوئینی تادنامزدشده
۲۰۰۶جایزهٔ امپایربهترین بازیگرچارلی و کارخانه شکلات سازیبرنده
۲۰۰۵جایزهٔ امپایربهترین بازیگردر جستحوی سرزمین رویایینامزدشده
۲۰۰۴جایزهٔ امپایربهترین بازیگردزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاهبرنده
جایزهٔ انجمن منتقدان فیلم لندن
سالجایزهبخشفیلمنتیجه
۱۹۹۶جایزهٔ ALFSبازیگر سالاد وودبرنده
جایزهٔ ALFSبازیگر سالدون خوان دی‌مارکوبرنده
جایزهٔ ستلایت
سالجایزهبخشفیلمنتیجه
۲۰۱۰جایزهٔ ستلایتبهترین بازیگر مرد فیلم درامدشمنان مردمنامزدشده
۲۰۰۶جایزهٔ ستلایت طلاییبازیگر برگزیده فیلم درام/ماجراجوییدزدان دریایی کارائیب: صندوق مرد مردهبرنده
۲۰۰۵جایزهٔ ستلایت طلاییبهترین بازیگر مرد فیلم درامدر جستجوی سرزمین رویایینامزدشده
۲۰۰۴جایزهٔ ستلایت طلاییبهترین بازیگر مرد فیلم کمدی /موزیکالدزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاهنامزدشده
۲۰۰۴جایزهٔ ستلایت طلاییبهترین بازیگر مرد فیلم کمدی /موزیکالروزی روزگاری در مکزیکونامزدشده
۲۰۰۰جایزهٔ ستلایت طلاییبهترین بازیگر مرد فیلم کمدی /موزیکالاسلیپی هالونامزدشده
جایزهٔ برگزیده کودکان نیکلودین
سالجایزهبخشفیلمنتیجه
۲۰۱۳جایزهٔ بلیمپبازیگر مرد محبوبسایه‌های سیاهبرنده
۲۰۱۲جایزهٔ بلیمپبازیگر مرد محبوبدزدان دریایی کارائیب: سوار بر امواج ناشناختهنامزدشده
۲۰۱۲جایزهٔ بلیمپصدای محبوب انیمیشنرنگونامزدشده
۲۰۱۱جایزهٔ بلیمپبازیگر مرد محبوبآلیس در سرزمین عجایببرنده
۲۰۰۸جایزهٔ بلیمپستاره مرد محبوبدزدان دریایی کارائیب: پایان جهانبرنده
۲۰۰۷جایزهٔ بلیمپستاره مرد محبوبدزدان دریایی کارائیب: صندوق مرد مردهنامزدشده
۲۰۰۶جایزهٔ بلیمپصدای محبوب انیمیشنعروس مردهنامزدشده
جایزهٔ فیلم و تلویزیون ایرلندی
سالجایزهبخشفیلمنتیجه
۲۰۰۵جایزهٔ مخاطببهترین بازیگر بین‌المللیچارلی و کارخانهٔ شکلات سازینامزدشده
۲۰۰۴جایزهٔ مخاطببهترین بازیگر بین‌المللیدزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاهبرنده
جایزهٔ ملی فیلم انگلیس
سالجایزهبخشفیلمنتیجه
۲۰۰۸جایزهٔ فیلم ملیبهترین بازیگر مردسوئینی تاد: آرایشگر شیطانی خیابان فلیتبرنده
۲۰۰۷جایزهٔ فیلم ملیبهترین بازیگر مرددزدان دریایی کارائیب: پایان جهاننامزدشده
جایزهٔ رمبراند
سالجایزهبخشفیلمنتیجه
۲۰۱۱جایزهٔ رمبراندبهترین بازیگر بین‌المللیآلیس در سرزمین عجایببرنده
۲۰۰۸جایزهٔ رمبراندبهترین بازیگر بین‌المللیدزدان دریایی کارائیب: پایان جهانبرنده
۲۰۰۷جایزهٔ رمبراندبهترین بازیگر بین‌المللیدزدان دریایی کارائیب: صندوق مرد مردهبرنده
جوایز برگزیده نوجوانان
سالجایزهفیلمنتیجهتوضیحات
۲۰۱۱جایزهٔ بهترین بازیگر مرد اکشنتوریستبرنده
جایزهٔ بهترین بازیگر مرد در ژانر تخیلیدزدان دریایی کارائیب:سوار بر امواج ناشناختهنامزدشده
جایزهٔ بهترین صداپیشه انیمیشنرنگوبرنده
۲۰۱۰جایزهٔ بهترین بازیگر مرد در ژانر تخیلیآلیس در سرزمین عجایبنامزدشده
۲۰۰۹جایزهٔ بهترین ستاره فیلم تابستاندشمنان مردمنامزدشده
۲۰۰۸جایزهٔ بهترین نقش منفیسوئینی تادبرنده
۲۰۰۸جایزهٔ بهترین بازیگر مرد بهترین فیلم ماجراجویی اکشندزدان دریایی کارائیب: پایان جهانبرنده
۲۰۰۶جایزهٔ بهترین بازیگر کمدیچارلی و کارخانهٔ شکلات‌سازیبرنده
۲۰۰۵جایزهٔ بهترین بازیگر مرد در ژانر درامدر جستجوی سرزمین رویایینامزدشده
۲۰۰۴جایزهٔ بهترین جنگیدندزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاهبرندههمراه با اورلاندو بلوم
جایزهٔ بهترین دروغگودزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاهبرنده
دیگر جوایز
سالجایزهبخشفیلمنتیجه
۱۹۹۹پیاده‌روی مشاهیر هالیوودستارهبرنده
۲۰۰۰جایزهٔ سرگرمی‌های بلاکباستربازیگر محبوب فیلم ترسناکاسلیپی هالوبرنده
۲۰۰۴جوایز سینمایی ام‌تی‌وی مکزیکبهترین نگاهدزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاهبرنده

صفحه اینستاگرام جانی دپ

جانی دپ ، از سلبریتی های فعال در اینستاگرام بوده و ظرف چند سال اخیر 23 پست به اشتراک گذاشته که بررسی اینستاگرامش، در واقع مروری است بر بیوگرافی جانی دپ و فعالیت هنری ایشان. لذا برای آشنایی با سبک زندگی دیجیتالی جانی دپ و پشت صحنه فیلم ها و سریال هایی که ایشان در آن نقش آفرینی کرده است و بیوگرافی جانی دپ ، به اینستاگرامش مراجعه کنید. آدرس اینستاگرام جانی دپ @johnnydepp میباشد و بیش از 26 میلیون دنبال کننده دارد.

صفحه اینستاگرام جانی دپ

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. Form the cradle to the grave.
    اون یکی سخن پیامبر .
    مردانی از سرزمین پارس
    ….سلام آقای دپ……زندگی بر وفق مرادت هست.اصیلی …..نمی‌دانم…از سیری ….نمی‌دانم…..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا