اخبار بازیگرانبیوگرافی بازیگران

زندگینامه ساغر قناعت بازیگر نقش مرجان در سریال بوم و بانو + تصاویر

در بیوگرافی ساغر قناعت آمده است وی زاده ۲۶ آذر ۱۳۷۳ در تهران و بازیگر اهل ایران است. بیوگرافی ساغر قناعت و اطلاعات بیشتر در مورد او را در بازیگرنیوز بخوانید.

ساغر قناعت متولد چه سالی است؟

ساغر قناعت متولد ۲۶ آذر ۱۳۷۳ است.

ساغر قناعت فعالیت هنری خود را از چه سالی آغاز کرد؟

ساغر قناعت فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۹۴ آغاز کرده است.

مدرک تحصیلی ساغر قناعت چیست؟

مدرک تحصیلی ساغر قناعت رشته کارگردانی تئاتر است.

ساغر قناعت در تلویزیون در چه فیلمی نقش آفرینی کرده است؟

ساغر قناعت در تلویزیون در فیلم بوم و بانو نقش آفرینی کرده است.

نگاهی بر بیوگرافی ساغر قناعت

نام اصلیساغر قناعت
زمینه فعالیتبازیگر
تولد۲۶ آذر ۱۳۷۳ ‏
محل تولدتهران، ایران
محل زندگی:تهران
ملیتایرانی
سال‌های فعالیت۱۳۹۴-اکنون
مدرک تحصیلیرشته کارگردانی تئاتر

ساغر قناعت از بازیگران زن سینما و تلویزیون فارغ التحصیل لیسانس رشته کارگردانی تئاتر در دانشکده هنر و معماری می باشد ، آرزویش به بازیگری و شهرت با فیلم ماریالا شروع شد و حالا هدفش نخل طلا است.

حضور در فیلم مالاریا ساخته پرویز شهبازی نخستین تجربهٔ بازیگری او بود.

ساغر قناعت با شال مشکی رنگ

خانواده ساغر قناعت

در بیوگرافی خانواده ساغر قناعت آده است وی در یک خانواده ۵ نفری بدنیا آمده است و سه خواهر هستند، او ته تغاری و آخرین فرزند خانواده می باشد.

شروع بازیگری ساغر قناعت

در بیوگرافی ساغر قناعت در مورد نحوه ی ورود او به سینما و شهرتش آمده است : این هنرمند برای فیلم مالاریا کلیپی برای آقای پرویز شهبازی فرستادند و بعد از تست برای نخستین بار جلوی دوربین رفتند. خوب است بدانید که آقای شهبازی کارگردان کشورمان، خانم قناعت را از بین ۱۵۰۰ نفر که برای نقش فیلم مالاریا تست داده بودند وی را انتخاب کرد. او در این فیلم به شهرت رسید و چهره اش بیشتر شناخته شد.

ماجرای خواندنی ورود سیاوش طهمورث به عرصه بازیگری

ساغر قناعت در کنار ساعد سهیلی در صحنه ای از فیلم مالاریا

ساغر قناعت در فیلم روز بلوا

فیلم سینمایی روز بلوا به کارگردانی بهروز شعیبی سال 98 ساخته شد و برای اولین بار در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش گذاشته شد.

ساغر قناعت ایفاگر نقش کوتاهی در این فیلم سینمایی بود اما این تجربه و کار کردن در کنار بهروز شعیبی یکی از اتفاقات خوب کارنامه هنری اش بود.

این بازیگر جوان در فیلم روز بلوا با هنرمندانی چون بابک حمیدیان، لیلا زارع، داریوش ارجمند، محسن کیایی، زکیه بهبهانی، محمد علیمحمدی، مسعود دلخواه و پاشا جمالی همبازی بود.

تیپ مشکی ساغر قناعت در کنار بهروز شعیبی با لباس سورمه ای

حضور او در فیلم جشن دلتنگی

او در سال 1396 در فیلم جشن دلتنگی ایفای نقش کرد. ساغر قناعت در این فیلم هم در کنار بازیگرانی معروفی مانند بابک حمیدیان، مینا ساداتی، بهنام تشکر و محسن کیایی جلوی دوربین رفت.

بیوکرافی ساغر قناعت

فعالیت ساغر قناعت در تلویزیون

و در سال 1399 اولین بار در سریال بوم و بانو در نقش مرجان به کارگردانی سعید سلطانی نقش آفرینی نمود. در این سریال نیز با بازیگران مطرحی همچون مسعود رایگان، دیبا زاهدی، آتیلا پسیانی، بهنام تشکر و … بازی میکند.

این بازیگر جوان در سریال تاریخی بوم و بانو که داستان آن در دوره پهلوی اول میگذرد با گریم و لباس هایی مناسب نقش های تاریخی مقابل دوربین رفت و شباهت هایی در این سریال میان و دیبا زاهدی بازیگر نقش خواهرش وجود دارد.

تیزر فیلم بوم و بانو با خضور بازیگران فیلم

تلویزیون محدودیت دارد!

کارگردانی را خیلی دوست دارم و در آینده حتما فیلم خواهم ساخت ، البته منظورم این نیست که بازیگری را دوست ندارم اما نمی دونم جای پیشرفت آن چقدر است. ترجیح می دهم در سنیما بازی کنم و به هیچ وجه نمی خواهم در سریال های تلویزیون بازی کنم چون علاقه ای به سخت گیری های مربوط به رعایت برخی محدودیت ها ندارم.

ماجرای ازدواج رز رضوی و محمدرضا شریفیان چه بود؟

ازدواج و همسر ساغر قناعت

از نکات پر جستجوی بیوگرافی ساغر قناعت وضعیت تاهل اوست. ساغر قناعت هنوز ازدواج نکرده و مجرد میباشد.

فعالیت ساغر قناعت در اینستاگرام

پیج اینستاگرام ساغر قناعت با آدرس زیر فعال است :

www.instagram.com/sagharghanaat

بیوگرافی ساغر قناعت و پیج اینستاگرام ساغر قناعت

پیج اینستاگرام ساغر قناعت با بیش از 8هزار followers فعال است.اطلاعات بیشتر در مورد بیوگرافی ساغر قناعت را در پیج اینستاگرامش دنبال کنید.www.instagram.com/sagharghanaat

علاقه مندی های ساغر قناعت

در بیوگرافی ساغر قناعت در مورد علاقمندی های او از زبان خودش آمده است :

در اوقات فراغتم بیشتر بیرون می روم چون خیلی اهل معاشرت هستم و اصلا نمی توانم داخل خانه تنها باشم ولی در بعضی مواقع کتاب هم می خوانم. در حد معمول در فضای مجازی فعالیت می کنم و به نظرم حضور در فضای مجازی کاملا لازم است. کشور فرانسه را خیلی دوست دارم شاید بخاطر همین هست که دوست دارم روزی نخل طلا را بگیرم و این یکی از اهداف هنری ام می باشد که برایش تلاش می کنم.

کارنامه ی هنری او

سینما

 
سالنام فیلمنقشکارگردان
۱۳۹۴مالاریاحناپرویز شهبازی
۱۳۹۶جشن دلتنگیساراپوریا آذربایجانی
۱۳۹۸روز بلوابهروز شعیبی

تلویزیون

 
سالنام سریالنقشکارگردان
۱۳۹٩بوم و بانومرجانسعید سلطانی

افتخارات ساغر قناعت

  • بهترین بازیگر فستیوال بین المللی اورنبورگ روسیه – 2017
  • بهترین بازیگر جشنواره استانبول – 2017

مصاحبه ای با ساغر قناعت

علت دوری سه‌ساله ساغر قناعت از سینما

ساغر قناعت حدود سه سال پیش با حضور در فیلم سینمایی «مالاریا» ساخته پرویز شهبازی به سینما آمد بعد از آن مدت‌‌ ها از او خبری نبود تا این‌که سال گذشته در فیلم جدید پوریا آذربایجانی با عنوان «جشن دلتنگی» با موضوع فضای مجازی مقابل دوربین رفت. با ساغر قناعت، ایفاگر یکی از نقش‌ های اصلی این فیلم سینمایی به گفت‌وگو نشستیم که در ادامه می خوانید.

بیوگرافی حمید لولایی

بعد از حضور در فیلم سینمایی «مالاریا» چیزی حدود دو سال کار نکردید تا با فیلم «جشن دلتنگی» دوباره در سینما شما را دیدیم، دو سال مدت کمی نیست، از آن‌ جایی که تجربه اولتان با پرویز شهبازی بود می‌ خواستید در ادامه هم با نقش‌ ها و فیلم‌ های مهم ظاهر شوید و پیشنهاد‌‌ها برایتان جذاب نبود یا ترجیح‌ تان این است که با طمأنینه در سینما کار کنید؟

بعد از حضور در «مالاریا» و تجربه همکاری با پرویز شهبازی، برایم مهم بود با کسی کار کنم و در فیلمی دیده شوم که در مقابل «مالاریا» پس‌رفت به حساب نیاید. آقای شهبازی نیز روی این مسئله حساسیت داشت و همه به نوعی اتفاق نظر داشتند که تا زمان اکران «مالاریا» صبر کنم و بعد انتخاب کنم که سر چه فیلمی بروم.

به همین دلیل تا زمان اکران «مالاریا» صبر کردم، متاسفانه اکران این فیلم هم به تعویق افتاد و به‌ خاطر این موضوع میان فیلم اول و دومم این فاصله نسبتا طولانی پیش آمد. البته پس از «مالاریا» بیشتر نقش‌ هایی که به من پیشنهاد شد شبیه به «حنا» بودند؛ دختربچه‌ ای ساده که از شهرستان فرار کرده بود. اصلا دوست نداشتم دوباره حنای «مالاریا» را تکرار کنم.

تا این‌که نقش سارا در فیلم «جشن دلتنگی» پیشنهاد شد. به نظرم نقش متفاوتی بود و احساس کردم جای بازی دارد. به‌ طور کل فیلمنامه و نقش را دوست داشتم و تفاوت سارا با نقش‌ های پیشنهادی دیگر باعث شد بازی در «جشن دلتنگی» را قبول کنم.

پس این‌ طور که می‌ گویید تفاوت نقش‌ ها برایتان خیلی مهم است، همین مسئله می‌ تواند در ادامه شما را گزیده‌کار کند این در حالی است که در فیلم‌ های ما تنوع و تفاوت زیادی در شخصیت‌‌ ها وجود ندارد…

معرفی بهترین سریال های تاریخی و مذهبی ایرانی

من چون اول راه بازیگری هستم دوست دارم نقش‌ های متفاوت بازی کنم شاید بعد‌‌ها اگر به پختگی بیشتری برسم خودم این تفاوت را در نحوه ارائه بازی‌ام ایجاد کنم. بازی نقش‌های متفاوت برایم مهم است اما این تفاوت مگر تا کجا می‌تواند ادامه داشته باشد؟

خودتان بهتر می‌دانید، به‌خصوص این‌که شخصیت‌ های زن فیلمنامه‌‌ ها به جهت تنوع خیلی محدود هستند و تفاوت زیادی وجود ندارد. بیشتر امیدوارم که در ادامه راه قصه و شخصیت در درون قصه متفاوت باشد.

خیلی‌‌ ها در زمان جشنواره «جشن دلتنگی» را در منع فضای مجازی دانستند البته خود من اصلا با این نگرش موافق نیستم و به نظرم پوریا آذربایجانی تلاش کرده بود به آسیب‌‌ های این فضا و تنهایی انسان امروز نگاه کند، اما با این همه به نظرتان با وجود درگیری عمیق و افراطی که انسان امروز با فضای مجازی دارد «جشن دلتنگی» تا چه اندازه توانسته به مخاطب خود این تلنگر را بزند؟

اول در جواب این‌ که برخی فکر می‌ کنند «جشن دلتنگی» در منع فضای مجازی است، باید بگویم به هیچ وجه «جشن دلتنگی» نمی‌ خواهد استفاده از فضای مجازی را منع کند. فضای مجازی و اینستاگرام در فیلم، بیشتر بهانه‌ ای است تا تنهایی انسان حال حاضر به تماشاگر نشان داده شود و بگوییم شاید این فضا در همین دوری و تنهایی تاثیرگذار است.

در پاسخ بخش دوم سوال‌تان باید بگویم واقعا نمی‌ دانم تا چه حد در این زمینه موفق بودیم و توانستیم به مخاطب تلنگر بزنیم. البته این نکته را اضافه کنم که به‌طور کلی اکثر آدم‌‌ ها نسبت به این موضوع یک گاردی دارند به خصوص این‌ که در این برهه زمانی بحث فیلترینگ هم پیش آمده است.

همه چیز درباره بیوگرافی مهران مدیری اسطوره طنز ایران

چند روز پیش نقدی خواندم که موضوع فیلم ما را به فیلترینگ حال حاضر ربط داده بود در حالی‌ که فیلم «جشن دلتنگی» در زمانی ساخته شد که اصلا بحث فیلتر هیچ یک از شبکه‌‌ های اجتماعی مطرح نبود و باز هم می‌ گویم اساسا این فیلم در منع فضای مجازی نیست بلکه فقط آگاهانه به آسیب‌‌ های آن نگاه می‌ کند.

خودتان تا چه اندازه با فضای مجازی درگیر هستید؟

همه ما درگیر هستیم، من خودم همین چند روز که تلگرام فیلتر شده واقعا اذیت شدم اما در رابطه با اینستاگرام اصلا این‌ طور نیستم که هر اتفاق زندگی شخصی و کاری‌ ام را فورا استوری کنم تا همه در جریان قرار بگیرند یا مثل خیلی از هم‌ سن‌ و سال‌‌ های خودم مدام عکس بگیرم و منتشر کنم. در حد معمول در فضای مجازی فعالیت می‌ کنم و به نظرم حضور در فضای مجازی کاملا لازم است.

مواجهه‌تان با شخصیت سارا چطور بود؟ به فیلمنامه و کد‌‌های پوریا آذربایجانی بسنده کردید یا برای ایفای آن ما به‌ ازای بیرونی داشتید؟

بعد از این‌ که فیلمنامه را خواندم سعی کردم روی کلیت آن تمرکز نکنم، شاید این چیزی است که از آقای شهبازی با خود به همراه دارم چون او در «مالاریا» فقط آنچه به تو مربوط بود را می‌ گفت و سعی می‌ کرد تو را درگیر چیزهایی که برای نقشت اهمیت ندارد، نکند.

به همین دلیل در «جشن دلتنگی» هم سعی کردم خودم را خیلی درگیر قصه اپیزود‌‌های دیگر نکنم همان‌ طور که در فیلم هم می‌ بینید قصه سارا و جهان با ماجراهای دیگر فاصله دارد.

معرفی سریال کره ای فریبکاری لذت بخش Delightfully Deceitful 2023

بیشتر تمرکز خود را روی نقش سارا و مواجهه آن با شخصیت جهان گذاشتم. از ابتدا پوریا آذربایجانی خیلی در مورد شخصیت و گذشته او با من صحبت کرد و درواقع کاراکتر را روان‌ شناسی می‌ کرد. چند فیلم به من پیشنهاد داد که آن‌ ها را ببینم البته نه برای این‌ که مثل بازیگران آن فیلم‌ ها بازی کنم بلکه به‌ خاطر این‌ که بتوانم فضا را بهتر درک کنم.

درکل دیالوگ‌‌ هایی که با کارگردان داشتم و همچنین توجه به چند شخصیت واقعی سبب شد به دیدگاهی نسبت به شخصیت سارا برسم و بتوانم آن را ایفا کنم. خوشبختانه تا آن‌ جا که می‌ دانم آقای آذربایجانی هم از خروجی بازی‌ ام رضایت داشت.

«جشن دلتنگی» چند زندگی را روایت می‌کند اما در روایت‌‌های خود دچار پراکنده‌ گویی می‌ شود و آن انسجامی را که توقع داریم نمی‌بینیم.

پوریا آذربایجانی نقطه‌‌ های متفاوتی از آدم‌‌ها را در «جشن دلتنگی» به هم وصل کرد. سارا یک قصه داشت و شخصیت‌‌ های اپیزود‌‌های دیگر قصه خودشان را داشتند اما به هم گره خوردند.

این فیلم، دست روی موضوعی گذاشته است که پرداخت به آن و خلق شخصیت‌‌ هایی برای روایت این موضوع نیاز به نگاه روان‌ شناسانه‌ ای دارد اما بعضا با این مواجه می‌ شویم که شخصیت‌‌ ها در سطح باقی ماندند و خیلی با تودرتو‌‌های آن‌ ها برخورد نمی‌ کنیم.

تا حدودی با حرف شما موافقم البته من بازیگر فیلم هستم و خیلی نمی‌ توانم پاسخ این سوال را بدهم. شاید بتوان گفت «جشن دلتنگی» بیشتر قصه‌ محور بوده و طرح موضوع موردنظر برایش در اولویت قرار داشته است.

همه چیز درباره الهه حصاری از بازیگری تا یوگا و مادر بسیار جوانش

فارغ از شخصیت جهان، قاطبه کاراکتر‌‌هایی که در فیلم با فضای مجازی خود را درگیر کردند زنان هستند، به نظر خودتان در کشور ما زنان بیشتر مبتلا به این قضیه هستند و مورد آسیب‌‌های فضای مجازی قرار می‌ گیرند؟

به نظرم جهان آن‌ قدر با فضای مجازی درگیر بود برای کل جامعه مردان کفایت می‌ کرد (باخنده) اما به‌طور کلی با بخش اصلی سوال‌تان موافقم به نظرم زنان بیشتر به این ارتباط نیاز دارند و به‌ نوعی تنها‌تر هستند تا جایی که به اطراف خودم هم وقتی نگاه می‌ کنم می‌ بینم زنان به نسبت مردان بیشتر با فضای مجازی درگیر شدند این مسئله حتی ربطی به سن و سال هم ندارد. دلیل اصلی این موضوع را نمی‌ دانم اما فکر می‌ کنم شاید به‌ خاطر تمایل به ارتباط و تنهایی بیشتر در دنیای زنان باشد.

جالب است فیلم «جشن دلتنگی» به موازات فیلترینگ برخی شبکه‌‌ های مجازی اکران شده، به نظرت این قضیه می‌ تواند تأثیری در اکران فیلم داشته باشد؟

نمی‌ دانم بازخورد‌‌ها مثبت خواهد بود یا منفی، حتی نمی‌ دانم با وجود این اتفاقات مردم گارد می‌ گیرند یا نه، اما امیدوارم اکران خوبی را داشته باشیم.

شما در رشته کارگردانی تحصیل می‌ کنید، می‌ خواهید بازیگری را ادامه دهید یا در آینده به فعالیت در رشته تحصیلی‌ تان رجوع می‌ کنید؟

رشته تحصیلی‌ ام کارگردانی است و در آینده دور فیلم خواهم ساخت. کارگردانی را خیلی دوست دارم البته منظورم این نیست که بازیگری را دوست ندارم اما نمی‌ دانم جای پیشرفت آن چقدر است. ترجیح من بازی در سینماست و به هیچ وجه نمی‌ خواهم در سریالی حضور پیدا کنم.

زندگینامه نرگس محمدی و علی اوجی

نگاهی بر تصاویر ساغر قناعت

ساغر قناعت در یک رستوران با لباس کرمی

تیپ مشکی ساغر قناعت در کنار مسعود ردایی و آذرخش فراهانی با لباس سبز

تیپ مشکی ساغر قناعت در کنار ندا عقیقی با تیپ آبی

پوستر فیلم مالاریا با عکسی از ساغر قناعت

ساغر قناعت با مانتوی سفید در کنار آذرخش فراهانی

بیوگرافی ساغر قناعت

ساغر قناعت با شال مشکی و پالتو کرم

ساغر قناعت

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا