اخبار بازیگرانبازیگران ایرانیبازیگران مردبیوگرافی بازیگران

ناگفته های زندگی فرهاد قائمیان بازیگری که عاشق و خادم اهل‌بیت(ع) است

در این بخش بیوگرافی فرهاد قائمیان بازیگر معروف سینما و تلویزیون را مرور میکنیم. بیوگرافی فرهاد قائمیان از بازیگران مرد خوب و توانمند کشورمان که بیشتر او را با سریال وفا به یاد می آوریم ، به همراه اطلاعاتی از زندگی شخصی و هنری او با عکس های شخصی او را میبینیم.امروز از 0 تا 100 با بیوگرافی فرهاد قائمیان آشنا میشویم. در ادامه با بازیگرآنلاین همراه باشید.

فرهاد قائمیان چند سال سن دارد؟

فرهاد قائمیان زاده ۱۵ اسفند ۱۳۴۴ است و ۵۶ سال سن دارد.

فرهاد قائمیان با کدام فیلم به شهرت رسید؟

فرهاد قائمیان با فیلم وفا به شهرت رسید.

تحصیلات فرهاد قائمیان چقدر است؟

فرهاد قائمیان فارغ التحصیل مقطع دیپلم است.

فرهاد قائمیان فعالیت خود را از چه سالی آغاز کرد؟

فرهاد قائمیان از سال 1370 تا کنون فعالیت میکند.

خلاصه بیوگرافی فرهاد قائمیان

نام اصلیفرهاد قائمیان
تاریخ تولد۱۵ اسفند ۱۳۴۴ (۵۶ سال)
محل تولداردبیل
محل زندگیتهران
تحصیلاتدیپلم
پیشهبازیگر
سالهای فعالیت۱۳۷۰ تاکنون
وضعیت تاهلنامشخص
قد180 سانتی متر

بیوگرافی فرهاد قائمیان

بیوگرافی فرهاد قائمیان

طمانینه، وقار، آرامش و لحن فرهاد قائمیان، به‌خوبی در بازیگری به کار او آمده و باعث شده به اقتضای نقش و فیلمنامه، به‌راحتی روی مرز شخصیت‌های مثبت و منفی حرکت کند و در صورت نیاز کاراکتر، به سمت یکی از این دو قطب بغلتد.

شاید احمدرضا درویش با آگاهی از همین ویژگی، قائمیان را برای نقش دشوار حر بن یزید ریاحی در «رستاخیز» انتخاب کرد؛ شخصیتی در جبهه دشمن که درست سر بزنگاه تغییر موضع می‌دهد و در سپاه دوست قرار می‌گیرد. قائمیان فارغ از برخی نقش‌های منفی که همه آنها را با جذابیت و پرقدرت بازی کرده، دلی و آگاهانه، دلبسته نقش‌هایی با تبار دینی و معنوی و رگ و ریشه بومی و میهنی است. هم کارنامه‌اش این را به ما می‌گوید و هم اظهار ارادت همیشگی‌اش به اهل‌بیت(ع). دغدغه او به جبهه و جنگ و دفاع‌مقدس، حتی در دیدار صمیمانه برخی اهالی فرهنگ و هنر با رهبری – که بخشی از آن در مستند «غیررسمی» منتشر شد – هم بروز یافت و قائمیان از کمیت پایین فیلم‌ها و سریال‌های دفاع‌مقدس گلایه کرد.در ادامه بازیگرآنلاین را دنبال کنید تا نگاهی به بیوگرافی فرهاد قائمیان داشته باشیم.

در بیوگرافی فرهاد قائمیان آمده است: وی متولد 15 اسفند 1344 در در اردبیل محله عالی قاپو است.

ماجرای فوت همسر نسیم ادبی چه بود؟
عکس زیر خاکی فرهاد قایمیان
عکس زیر خاکی فرهاد قایمیان

فرهاد قائمیان بازیگر کم حرف و آرامی است. می‌توان در یک جمله گفت او از آن دست افرادی است که هرگز به دنبال هیاهوی مطبوعاتی نبوده و به همین دلیل همیشه بدون حاشیه کارش را انجام می‌دهد . وی نقش‌هایش را در هر یک از سریال‌ها متفاوت انتخاب میکند و مخاطبان رسانه ملی همیشه با دیدن او در یک نقش تازه کاملا غافلگیر شوند.

میگوید از سنین کودکی، جادوی هنر، مسحورم کرده بود. صحنه تئاتر و پرده نقره ای سینما برایم خیال انگیز بود و کلک خیالم را، تا دوردست های آبی کودکانه می برد

در بیوگرافی فرهاد قائمیان لازم به ذکر است:او تحصیلاتش را تا مدرک دیپلم ادامه داد و از آن پس به دلیل علاقه زیادی که به بازیگری داشت و با حمایت خانواده اش در کلاس های تئاتر شرکت کرد و به تدریج وارد دنیای بازیگری شد.

قد فرهاد قائمیان

در بیوگرافی فرهاد قائمیان بهتر است بدانید قد او 180 سانتی متر است.

جوانی فرهاد قایمیان
جوانی فرهاد قایمیان

بیوگرافی خانواده فرهاد قائمیان

با تشویق خانواده و حمایت برادرانم تئاتر را آموختم و این هنر مرا با سینما پیوند زد

تماشای بی شمار فیلم های سینمایی و سپس ورود به عرصه سینمای هشت میلی متری، کلنجار رفتن با دوربین، ساخت فیلم کوتاه، تدوین و گویندگی، تهیه کنندگی مدیریت تولید و در نهایت بازیگری ….

لحظه های شیرین زندگی فرهاد قائمیان

پس از سال ها، کلک خیالم هنوز در دوردست های آبی کودکانه پرسه می زند

همیشه یاد عزیزترین کسم در دنیاست که حضورم را، در عرصه جادویی هنر شیرین کرده است. یاد و خاطره مادرم، تنها آموزگارم !

ازدواج و وضعیت تاهل فرهاد قائمیان

بیشترین جستجوها در بیوگرافی فرهاد قائمیان درباره همسر ایشان است که شما عزیزان میخواهید بدانید همسر ایشان کیست.

از ازدواج و زندگی خصوصی فرهاد قائمیان هیچ اطلاعاتی در دسترس نمی باشد. در صورت دریافت هر خبری، حتماً به انتشار خواهیم رساند.

علایق و حقایقی درباره فرهاد قائمیان

در ادامه بیوگرافی فرهاد قائمیان مروری میکنیم بر علایق و حقایقی درباره ی او.با ما همراه باشید.

فرهاد قائمیان خادم افتخاری امام رضا

ارادت فرهاد قائمیان به اهل‌بیت(ع)، تنها زبانی و حضور در نقش‌هایی مرتبط با این فضا نیست، بلکه او با خادمی افتخاری حرم حضرت امام‌رضا(ع) در سال ۹۳ و پیوستن به جمع بانیان موکب آستان حضرت معصومه(س)در سال ۹۵، در عمل هم عشق و دلبستگی‌اش به اهل‌بیت(ع) را نشان داد.

همه چیز درمورد احسان کرمی بازیگر چپ دست سینما

در بیوگرافی فرهاد قائمیان جالب است بدانید اخیرا در جشنواره فیلم صالح از او تجلیل شد و حجت‌الاسلام احسان بی‌آزار تهرانی، نشان خادمی افتخاری امامزاده صالح(ع) را به این بازیگر اعطا کرد. قائمیان بعد از دریافت این نشان گفت خدا را شاکر است که توفیق خادمی امامزاده صالح(ع) را بعد از خادمی حضرت امام‌رضا(ع) و حضرت معصومه(س) پیدا کرده است.

فرهاد قائمیان خادم افتخاری امام رضا
فرهاد قائمیان خادم افتخاری امام رضا

مداح مورد علاقه فرهاد قائمیان

در بیوگرافی فرهاد قائمیان او در مصاحبه ای گفت با احترام به تمام مداحان عزیز کشورم، مرحوم حاج سلیم مودن زاده محبوب ترین مداح مورد علاقه من است، این مداح تورک زبان در سال 95 درا فانی را وداع گفت

فرهاد قائمیان در مراسم افطاری ابراهیم رئیسی

او در فروردین ۱۴۰۱، در مراسم افطاری ابراهیم رئیسی که برای دست‌اندرکاران هنر تدارک دیده شده بود، حاضر شد.

فرهاد قائمیان در مراسم افطاری ابراهیم رئیسی
فرهاد قائمیان در مراسم افطاری ابراهیم رئیسی

شروع فعالیت هنری فرهاد قائمیان

در بیوگرافی فرهاد قائمیان میخوانیم او فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۷۰ با بازی در فیلم‌های کوتاه آغاز کرد و در ۲۸سالگی و با فیلم «دمرل» محصول سال ۱۳۷۲ وارد سینما شد.

دمرل را یدا… صمدی کارگردانی کرد و فیلمنامه‌اش را هم گروهی نوشته‌بودند که رضا کیانیان، یکی از نویسندگان آن بود.

این فیلم که قصه‌ای قدیمی از خطه آذربایجان و داستان پهلوانی به نام دمرل را روایت می‌کرد، بیشتر به دلیل حضور علیرضا لرستانی در نقش اصلی موردتوجه قرار گرفت. لرستانی، قهرمان پیشین کشتی ایران و آسیا در وزن فوق‌سنگین بود.

نخستین حضور سینمایی قائمیان جوان در دقیقه ۴۳ فیلم و در نقش پهلوان گیلانی اتفاق می‌افتد. او درحالی‌که سبیل و موهای فری دارد، دستش را به پشت زده و ابرویی بالا انداخته و با صدای دوبله‌شده، رو به دوربین و خطاب به دمرل این دیالوگ‌ها (اولین دیالوگش در سینما و تنها دیالوگش در دمرل) را می‌گوید: «آن را که چشمان بازتر داشت و نادیدنی‌ها را می‌دید، از نعمت بینایی محروم می‌کرد.»

بازی قائمیان مختصر بود و چیز چندان ویژه‌ای نداشت اما حالت چهره و آرامش او در همان مجال اندک هم در یاد تماشاگر می‌ماند

من كار تئاتر را از سال هاي پيش در شهرستان شروع كردم و با كار تئاتر وارد تلويزيون و سينما شدم به صورت حرفه ای از سال 72 با فيلم دمرل آقاي صمدی وارد سينما شدم.كار من به عنوان يک شغل صرفا بازيگری است

پوستر فیلم دمرل

دو سال بعد قائمیان، به‌طور محسوسی پیشرفت کرد و درحالی‌که در فیلم اول، نامش در تیتراژ اولیه نبود، در فیلم «سکوت کوهستان» به کارگردانی یدا… نوعصری نقش اصلی فیلم را بازی می‌کرد. این فیلم هم حال و هوایی شبیه دمرل داشت و در فضایی روستایی می‌گذشت. قائمیان را همان اول به نقش رشید و در هیبت مردی مبارز سوار بر اسب می‌بینیم با تفنگی بر دوش و قطار فشنگی بر سینه. صداپیشگی بهرام زند، ابهت بازی و شخصیت قائمیان را در فیلم تقویت می‌کرد.
فرهاد قائمیان در فیلم سکوت کوهستان
فرهاد قائمیان در فیلم سکوت کوهستان
قائمیان در سومین حضور سینمایی خود (دومین همکاری با یدا… صمدی) هم در اثری روستایی و با مایه قصه‌های شفاهی آذربایجان و تقریبا با همان شکل و شمایل دو فیلم قبلی ظاهر می‌شود. نقش‌آفرینی قائمیان در قالب شخصیت آیدین (باز هم با صداپیشگی بهرام زند)، پخته‌تر از دو بازی پیشین است.
پس از آن در سال 1377 در فیلم سینمایی هیوا به کارگردانی رسول ملاقلی پور و در کنار جمشید هاشم پور بازی کرد.
جایگاه قائمیان در سینما اما با فیلم چهارم و در همکاری با رسول ملاقلی‌پور، تثبیت شد. تجربه‌های بازی در فیلم‌هایی سخت و در فضایی پهلوانی و پرکشمکش، پشتوانه خوبی برای حضور در فیلم جنگی و دفاع‌مقدسی «هیوا» بود.

اگر تعلقات بومی و فرهنگی مرتبط با زادگاه و خاستگاه آذری قائمیان در همکاری با یدا… صمدی بروز یافت، همکاری با ملاقلی‌پور این فرصت را در اختیار این بازیگر قرار دارد تا علاوه‌بر ابراز دلبستگی‌های قبلی، علقه‌های اعتقادی و میهن‌پرستانه‌اش را در قالب فیلم‌های دفاع مقدسی نشان دهد.

نقش جاریه مرحوم ماهچهره خلیلی در مختارنامه

جالب است که در تیتراژ اول هیوا، اسم قائمیان به‌عنوان بازیگر مهمان می‌آید. حضور او در نقش عباس میرآب به‌قدری درست و درخشان است که تحسین تماشاگران و منتقدان را به همراه دارد و قائمیان نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد هفدهمین دوره جشنواره فیلم فجر می‌شود. اینجا برای اولین‌بار صدای واقعی خود قائمیان را می‌شنویم.

یکی از امتیازات نقش، بازی طنازانه اوست که فضای دشوار و جنگی تونل را تعدیل می‌کند و به رزمنده‌ها روحیه می‌دهد. خوشامد رحیم (جمشید هاشم‌پور) به میرآب با رقص و خواندن ترانه‌ای ترکی، یکی از به‌یادماندنی‌ترین لحظات فیلم است. از منظر تاویل و تفسیر، یک پای نقش عباس در جنگ تحمیلی بود و یک پای شخصیتش در کربلا و نامگذاری و ارجاعات ملاقلی‌پور درباره این کاراکتر، مشابهت‌های نقش را با ساقی تشنگان نینوا بیشتر می‌کرد.

جمشید هاشم پور و فرهاد قائمیان در فیلم هیوا
جمشید هاشم پور و فرهاد قائمیان در فیلم هیوا
در پنجمین فیلمش دیگر خبری از سبیل نیست و چهره تازه‌ای از قائمیان می‌بینیم. او در «نسل سوخته» به کارگردانی رسول ملاقلی‌پور، نقش یک سرهنگ متعهد و دغدغه‌مند و دلسوز نیروی انتظامی به‌نام رئوف مظفرپور را بازی می‌کند. اگرچه نقش به اهمیت و زیبایی عباس میرآب در هیوا و همکاری بعدی با ملاقلی‌پور در «قارچ سمی» نیست اما به‌قدر کفایت شخصیت‌پردازی و دیالوگ‌های شنیدنی برای قائمیان وجود دارد، مثل این: «این دونه‌های تسبیح هرکدوم یه درده، وقتی نشه داد بزنم این دونه‌ها هرکدوم یه گله میشه بین من و اونی که اون بالاست.»
پس از آن در سال ۱۳۷۹ به فعالیت در تلویزیون پرداخت و در حرفه‌های مختلفی همچون بازیگر، تهیه‌کننده، مدیر تولید و طراح صحنه و لباس ایفای نقش کرد.
فرهاد قائمیان علاوه بر فعالیت‌های سینمایی و تلویزیونی، بازیگری و کارگردانی تئاتر را نیز در کارنامه هنری خود دارد.

شهرت فرهاد قائمیان

یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌های قائمیان – شاید بهترین بازی‌اش تا این لحظه در سینما – بازی در فیلم قارچ سمی و در نقش سلیمان است.

زندگی کیسان دیباج بازیگر سریال از سرنوشت؛ از خوانندگی تا بازیگری

فرهاد قائمیان اگر چه بازی موفقی در «نسل سوخته» رسول ملاقلی پور داشت اما با بازی در « قارچ سمی» توانایی خود را به رخ همگان کشید تا جایی که نامزد لوح زرین بهترین بازیگر مرد را بدست آورد.

به خاطر بازی خاصی كه در فيلم قارچ سمی سال 80 ارائه داد توانست نظر خيلي از كارگردان های مطرح را به خود جلب كند و راه جدیدی برای وی در عرصه بازیگری باز شود

دوست و همرزم قهرمان فیلم، دومان قائمی (جمشید هاشم‌پور) که در آسایشگاه اعصاب و روان روزگار می‌گذراند و حضور مظلومانه‌اش، یادآور ارزش‌ها و اعتقادات گذشته و دوران دفاع مقدس است. اینجا هم رگ و ریشه شخصیت، آذری است و از تبار خود قائمیان. خلق موقعیت‌های دراماتیک و دیالوگ‌های تاثیرگذار، با درک و دریافت درست و بازی خوب و همدلانه قائمیان، نقش سلیمان را ماندگار می‌کند. مواجهه سلیمان با دخترش صنوبر که مدام به او می‌گوید: «تو بابای من نیستی، تو دیوونه‌ای» یکی از سخت‌ترین و سوزناک‌ترین لحظات بازی قائمیان است. این حضور قائمیان اگرچه راه به جایزه‌ای در جشنواره‌ها نبرد، اما بسیار به دل تماشاگران و منتقدان نشست و تحسین‌های زیادی را نصیب او کرد.

جمشيد هاشم پور ، فرهاد قائميان در فيلم قارچ سمي
جمشيد هاشم پور ، فرهاد قائميان در فيلم قارچ سمي

قائمیان در ادامه باز هم در فیلمی که فضای مرتبط با جبهه و جنگ دارد، بازی می‌کند؛ «سفر به فردا» ساخته محمدحسین حقیقی. اما مهم‌ترین تفاوت این نقش‌آفرینی، بازی قائمیان در نقشی منفی به‌نام ناصر است که برای نخستین‌بار در کارنامه‌اش اتفاق می‌افتد.

جمشيد هاشم پور ، فرهاد قائميان در فيلم سفر به فردا
جمشيد هاشم پور ، فرهاد قائميان در فيلم سفر به فردا

با وجود اینها قائمیان اگرچه اوج بازیگری‌اش را تا اینجا با رسول ملاقلی‌پور تجربه کرد، اما چند نقش خوب دیگر را هم به کارنامه‌اش اضافه کرده است. یکی از این نقش‌ها را در فیلم «به رنگ ارغوان» اثر ابراهیم حاتمی‌کیا می‌بینیم؛ بااین‌که بار قهرمانی فیلم روی دوش حمید فرخ‌نژاد است اما شخصیت شفق (قائمیان) هم حضور کاریزماتیکی دارد و تقریبا تا پایان فیلم صحبت از بازگشت و ملاقاتش با دخترش ارغوان (خزر معصومی) است. نکته مهم این‌که بازی قائمیان درست و به‌اندازه است و توقعات پیشتر‌شکل‌گرفته ما را از نقش برآورده می‌کند.

پایان سریال پرحاشیه «شبکه مخفی زنان»

حاتمی‌کیا به‌قدری از همکاری با قائمیان رضایت داشت که تا اینجا دو بار دیگر او را برای بازی در فیلم‌هایش فراخوانده‌است: دعوت و بادیگارد. در این دومی، نقش یک مامور اطلاعات نشسته روی ویلچر را به پیچیده‌ترین و مرموزترین شکل ممکن بازی می‌کند و بازخواست و سین جیم کردنش از روی وظیفه‌شناسی، شخصیت را تا آن‌سوی نقش‌های خاکستری و چه‌بسا ضد قهرمان می‌برد.

بازی متفاوت قائمیان در نقش حر بن‌ یزید ریاحی در فیلم هنوز اکران‌نشده «رستاخیز» ساخته احمدرضا درویش، یکی از شاه‌نقش‌های کارنامه این بازیگر است. نقشی که قائمیان به خاطر آن جایزه ویژه جشنواره الغدیر عراق را به دست آورد که سال ۹۵ در نجف‌اشرف برگزار شد. اعتقاد و دلبستگی قائمیان به اهل‌بیت(ع)، در ترکیب با توان بازیگری قائمیان به کمک نقش آمده و آزادگی و عشق و ارادت این چهره به امام‌حسین(ع) را در این روایت سینمایی برجسته می‌کند.

قائمیان و درویش در یک برنامه زنده تلویزیونی، توضیحاتی درباره نقش حر در فیلم رستاخیز دادند که مرور آن قابل‌تامل است. قائمیان در آن گفت‌وگو درباره روز دیدار با درویش توضیح می‌دهد: «لحظه پیشنهاد بازی در نقش حر برای من لحظه‌ای بسیار به‌یادماندنی و باعث افتخار بود. آقای درویش از پشت میز بلند شدند و گفتند می‌خواهم این فیلمنامه را دودستی به شما بدهم. من واقعا لیاقت این حرف را نداشتم ولی این قیام به اعتبار متن اصلی و آن مضمون بود.» او در ادامه می‌گوید: «می‌دانستم داریم فیلم عظیمی می‌سازیم. به آقای درویش گفتم چهار روز به من وقت بدهید تا ببینم اصلا توانایی بازی در این نقش را دارم یا نه.»

درویش هم به فیلمبرداری از سکانس شهادت حر در فیلم اشاره می‌کند و می‌گوید: «فرهاد قائمیان در نقش حر به شهادت رسیده بود (با نیزه‌ای فرورفته در شکم) و قرار بود دوربین به‌آرامی به صورت ایشان نزدیک شود و از سوی دیگر کادر هم لباس حضرت امام‌حسین(ع) را ببینیم. در ادامه هم قرار بود بازیگر نقش حضرت بنشینند و دست روی سر حر بگذارند و آن جمله مخصوص را بگویند: «آنچنان که مادرت تو را آزاده نامید، در روز رستاخیز آزاده‌ای.» اما آقای قائمیان در آن وضعیت در گوش من چیزی گفت که هیچ‌وقت یادم نمی‌رود. او گفت: «می‌تونم ازت خواهش کنم خودت پشت بلندگو این جمله امام‌حسین(ع) را بگویی؟» درحالی‌که نیاز نبود ما این جمله امام را سر صحنه بگوییم و بعد در مرحله صداگذاری این دیالوگ را ضبط کنیم و روی این نما بگذاریم. به‌هرحال من این جمله را پشت بلندگو گفتم و رسیدیم به تصویر بسته آقای قائمیان و دیدم گوشه چشم ایشان اشک حلقه زده و خاک روی آن را گرفته است.»

معرفی سریال پرستاره نیوکمپ به کارگردانی منوچهر هادی
حر بن‌ یزید ریاحی در فیلم رستاخیز
حر بن‌ یزید ریاحی در فیلم رستاخیز

آخرین نقش مهم و متفاوت قائمیان در سینما، به حضور او در فیلم «مصلحت» (حسین دارابی) و در نقش یک روحانی صاحب قدرت و ذی‌نفوذ در دهه ۶۰ برمی‌گردد. طمانینه و وقار و آرامش همیشگی قائمیان اینجا و در قالب این نقش، به پیچیدگی‌های شخصیت دامن می‌زند و کاراکتر او را تا آخرین لحظه‌ها پیش‌بینی‌ناپذیر می‌کند؛ این‌که برای نجات فرزندش، چشم بر حقیقت می‌بندد یا در جایگاه مهم و بالای قضایی، سمت عدالت می‌ایستد.

فعالیت های فرهاد قائمیان در تلویزیون

در بیوگرافی فرهاد قائمیان میخوانیم: او که در سینما شهرتی دست و پا کرده بود، با نخستین حضور جدی‌اش در تلویزیون هم خودی نشان داد و مخاطبان بیشتری پی به هنر او بردند و قائمیان را به‌عنوان بازیگری کاربلد جدی گرفتند. نقش منفی یک جاسوس اسرائیلی به نام خرچنگ در سریال «وفا» (محمدحسین لطیفی)، با آرامش و خونسردی بازی قائمیان ارتقا یافت و ماندگار شد.

شاید به جرات بتوان گفت فرهاد قائمیان شهرتش را مدیون نقشی به نام خرچنگ در سریال وفا ساخته محمد حسین لطیفی است.

فرهاد قائمیان در فیلم وفا
فرهاد قائمیان در فیلم وفا

وفا داستان جوانی به نام ژوبین پناهی است که به جرم جاسوسی برای کشور اسرائیل در لبنان زندانی است. او به دلیل مشکلات روحی و روانی که پس از کشته شدن پدر و مادرش در انفجار بمبی در قبرس، پیدا کرده به بیمارستان منتقل می شود. در این زمان مامور ویژه ای از طرف موساد و سازمان امنیت ملی اسرائیل برای ربودن او از آسایشگاه روانی وارد ایران می شود و…

همچنین در سال ۱۳۸۴ دومین تجربه تلویزیونی اش را با سریال ” شهریار” کاری از کمال تبریزی به دست آورد.

بیوگرافی رضا رویگری
فرهاد قائمیان در فیلم شهریار
فرهاد قائمیان در فیلم شهریار

قائمیان در سال 1392 با سریال زمانی برای عاشقی بار دیگر به کارگردانی محمد حسینی لطیفی در یک سریال مناسبتی ایفای نقش کرد.

فرهاد قائمیان در سریال زمانی برای عاشقی
فرهاد قائمیان در سریال زمانی برای عاشقی

او اینبار در نقش حاج مرتضی بزرگ خانواده و بازاری اهل خدا ست که یک اتفاق ناخواسته زندگی او را از این رو به آن رو می کند. او تصمیم می گیرد به حال و هوایی که سال ها از آن غفلت کرده بازگردد.

در بیوگرافی فرهاد قائمیان بااین‌که او در ادامه حضور تقریبا مستمری در تلویزیون داشته و با کارگردان‌های معتبری چون کمال تبریزی (شهریار)، مهدی فخیم‌زاده (بی‌صدا فریاد کن)، بهروز افخمی(عملیات ۱۲۵)، یدا… صمدی (شوق پرواز) و … کار کرد و بازی‌هایش دارای استانداردی همیشگی بود اما هیچ‌کدام از نقش‌هایش به اندازه همان خرچنگ در وفا گل نکرد.

فرهاد قائمیان در فیلم شوق پرواز
فرهاد قائمیان در فیلم شوق پرواز

در بیوگرافی فرهاد قائمیان میخوانیم: سال ۹۴ و در «تعبیر وارونه یک رویا» (فریدون جیرانی) بار دیگر نقشی مهم و تعیین‌کننده بازی کرد: محسن روانبخش. البته بازی در اثری با حال و هوای جاسوسی می‌توانست برای قائمیان کلیشه‌ای باشد اما با بازی متفاوت بازیگر، نقش شباهتی به حضورش در وفا (موفق‌ترین و مشهورترین بازی قائمیان در تلویزیون) نداشت.

فرهاد قائمیان در فیلم تعبیر وارونه یک رویا
فرهاد قائمیان در فیلم تعبیر وارونه یک رویا

درخشش فرهاد قائمیان در سریال گاندو

او در سریال گاندو موفق شد عملکرد بسیار زیبایی داشته باشد و نقش مهمی را بر عهده بگیرد

نقش ساعد بهرامی که جاسوس آمریکایی بود را بازی کرد و مورد استقبال مردم قرار گرفت یکی از کاراکترهای مهمی که در این مجموعه تلویزیونی حضور داشت و آقای فرهاد قائمیان در آن بازی میکرد.

فرهاد قائمیان در سریال گاندو
فرهاد قائمیان در سریال گاندو

شما در حال مطالعه بیوگرافی فرهاد قائمیان در بازیگرآنلاین هستید.برای اطلاعات بیشتر با ما تا پایان این مطلب همراه باشید.

این هنرمند محبوب در حال حاضر از بهترین هنرمندان کشورمان بوده در چندسال اخیر سریال و فیلم های معروف و پر بیننده ای را بازی کرده است.

در بیوگرافی فرهاد قائمیان آخرین سریالی که او در آن حضور داشته بچه مهندس 4 بوده که در ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ آغاز و در ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ به پایان رسید.

او در سریال پرطرفدار” بچه مهندس” در نقش صادق توفیقی مقدم با کارگردانی علی غفاری حضور داشته است. او در این سریال با بازیگران محبوبی چون کامران تفتی، روزبه حصاری، شیوا خسرومهر، فرناز رهنما، مهشید جوادی، ساعد هدایتی، مهرداد فلاحتگر، نسیم باقریان، فریده دریامج و … همبازی بوده.

ناگفته های زندگی هنری حسن زارعی بازیگر سریال آفتاب پرست
فرهاد قائمیان در سریال بچه مهندس
فرهاد قائمیان در سریال بچه مهندس

گفتگوی خواندنی با فرهاد قائمیان

در پایان برای آشنایی بیشتر با بیوگرافی فرهاد قائمیان می‌توانید مصاحبه‌ای کوتاه با ایشان را بخوانید.

آقای قائمیان همیشه با انتخاب نقش‌هایتان مخاطبان را غافلگیر می‌کنید و هر بار شما را در لباس یک شخصیت تازه می‌بینند. در این سریال چه نقشی را بازی می‌کنید؟

بازی در سریال تاریکی شب روشنایی روز، سومین همکاری من با حجت قاسم‌زاده‌اصل است و افتخار دارم دوباره در کنار این کارگردان، نقش خوبی را ایفا کنم. فیلمنامه، مهم‌ترین مساله‌ای است که همیشه قبل از بازی به آن توجه می‌کنم. خوشبختانه فیلمنامه این سریال بسیار خوب نوشته شده و به زعم من یک نقطه عطف در تلویزیون محسوب می‌شود.متن، بستر عاشقانه و سیاسی دارد و در مقطعی از تاریخ ایران می‌گذرد. این برای من خیلی دوست‌داشتنی است و می‌دانستم با بازی در این سریال تجربه خوبی برایم رقم می‌خورد. ضمن این‌که سال‌هاست با قاسم‌زاده رفاقت دارم و خوشحالم بار دیگر با هم همکاری می‌کنیم. در این مجموعه هم نقش بهنام طریقت را بازی می‌کنم که شخصیت اصلی قصه سریال تاریکی شب روشنایی روز است.

تعاملتان با کارگردان چطور است و آیا این اعتماد دو طرفه وجود دارد تا با فکر آزاد نقش را بازی کنید؟

گرچه بازی در این سریال سومین همکاری من و آقای قاسم‌زاده است و سال‌ها با هم رفیق هستیم، اما همه این موارد باعث نمی‌شود که کار را راحت و بدون دردسر در نظر بگیریم. اتفاقاً هر دو در کار سختگیر هستیم. ضمن این‌که قاسم‌زاده می‌داند از بازیگر چه می‌خواهد و به شخصیتش احترام می‌گذارد. این ویژگی بسیار مثبت این کارگردان است که با اشراف به متن کارش را انجام می‌دهد. از سوی دیگر این مساله برای همه بازیگران اهمیت دارد که با آسودگی خاطر کارشان را انجام بدهند و بتوانند به هم اعتماد کنند.نمی‌گویم متفاوت هستم، اما ترجیح می‌دهم سالی یک کار انجام بدهم اما با یک فیلمنامه خوب و قابل دفاع. دلم می‌خواهد کارهایم قابل دفاع باشدبه اعتقادم نگه داشتن مخاطب تلویزیون نسبت به مدیوم‌های دیگر خیلی سخت‌تر است، چون هم زمان سریال طولانی‌تر است و هم این‌که بازی‌ها باید درست در آورده شوددر مجموع نگاه و لبخند مردم، حتی زمان‌هایی که نامم را به یاد نمی‌آورند هم برایم جذاب است. واقعیت این است که مردم، ما را به اینجا رسانده‌اندالبته جمله‌ای می‌خواهم بگویم که به هیچ وجه تعارف نیست، اما نوع نگاهی که قاسم‌زاده به کار دارد، باعث شده آرامش در کار وجود داشته باشد. انتخاب عوامل هم بدرستی انجام شده و من با بیشتر دوستان که پشت و جلوی دوربین همکاری می‌کنند، فعالیت داشته‌ام و این باعث خوشحالی است.

همسر بهنوش بختیاری چه کسی است؟ + ماجرای طلاق

شما در طول این سال‌ها با وسواس و گزیده نقش‌هایتان را انتخاب کردید. آیا فیلمنامه‌های خوبی پیشنهاد نمی‌شود یا این طور ترجیح می‌دهید؟

مسلما فیلمنامه‌های خوب داریم، شاید من سعادت این را نداشتم که در خدمت دوستان باشم. هر بازیگری برای کارش معیارهایی دارد و من مستثنا از این مساله نیستم. به همین دلیل سعی می‌کنم نقشی را انتخاب کنم که حرفی برای گفتن داشته باشد و دوستش داشته باشم.البته نمی‌گویم متفاوت هستم، اما ترجیح می‌دهم سالی یک کار انجام بدهم، اما با یک فیلمنامه خوب و قابل دفاع. دلم می‌خواهد کارهایم قابل دفاع باشد و خدا را شاکرم در این سال‌ها فیلمنامه‌هایی را کار کرده‌ام که دوستشان داشتم و با خوشحالی به همه کارهایم فکر می‌کنم و همه نقش‌هایم را تا به امروز دوست داشته‌ام.

فکر می‌کنید خودتان تا چه میزان توانسته‌اید مخاطبان را نسبت به بازی‌تان راضی نگه دارید؟

در این باره من نباید اظهار نظر کنم، اما بازخوردهایی که از جامعه می‌گیرم، نشان می‌دهد در کارم موفق بوده‌ام. البته منظورم موفقیت مطلق نیست، ولی در مجموع نگاه و لبخند مردم، حتی زمان‌هایی که نامم را به یاد نمی‌آورند هم برایم جذاب است. واقعیت این است که مردم ما را به اینجا رسانده‌اند و داوران نهایی مردم هستند که می‌توانیم خودمان را در ترازوی قضاوت آنها قرار بدهیم. مردم تکیه‌گاه ما هستند و من برایشان خیلی احترام قائلم.

لیست آثار هنری فرهاد قائمیان

در ادامه بیوگرافی فرهاد قائمیان بازیگر بچه مهندس باید بگوییم در جدول‌های جداگانه می‌توانید فهرست آثاری که او در آنها به هنرنمایی پرداخته است را مشاهده کنید.

آثار سینمایی فرهاد قائمیان

  1. دمرل (۱۳۷۲)
  2. سکوت کوهستان (۱۳۷۴)
  3. سارای (۱۳۷۶)
  4. هیوا (۱۳۷۷)
  5. نسل سوخته (۱۳۷۸)
  6. قارچ سمی (۱۳۸۰)
  7. سفر به فردا (۱۳۸۰)
  8. رنگ شب (۱۳۸۰)
  9. شهر زیبا (۱۳۸۲)
  10. تارا و تب توت فرنگی (۱۳۸۲)
  11. شوریده (۱۳۸۳)
  12. به رنگ ارغوان (۱۳۸۳)
  13. رامی (۱۳۸۵)
  14. مخمصه (۱۳۸۶)
  15. احضار شدگان (۱۳۸۶)
  16. شکار روباه (۱۳۸۷)
  17. زندگی با چشمان بسته (۱۳۸۷)
  18. کارناوال مرگ (١٣٨٧)
  19. دعوت (۱۳۸۷)
  20. تهران در جستجوی زیبایی (اپیزود سوم، تهران، سیم آخر) (۱۳۸۷)
  21. استرداد (۱۳۹۰)
  22. رستاخیز (۱۳۹۱)
  23. ناخواسته (۱۳۹۲)
  24. اسب سفید پادشاه (۱۳۹۳)
  25. بادیگارد (۱۳۹۴)
  26. مصلحت (۱۳۹۹)
مهران مدیری چه ماشین هایی سوار میشه؟
فرهاد قائمیان در فیلم استرداد
فرهاد قائمیان در فیلم استرداد

آثار تلویزیونی فرهاد قائمیان

سالعنواننقشکارگردانتوضیحات
١٣٧٩ابر و خورشید
١٣٨۴شهریارحاج میرآقا خشگنابیکمال تبریزیشبکه دو
١٣٨۴وفاآرینان نیکونظر (خرچنگ)محمدحسین لطیفیشبکه سه
١٣٨۵به دنیا بگویید بایستدبازجومحمدرضا آهنجشبکه پنج
١٣٨۶بی‌صدا فریاد کنسرهنگ باقریمهدی فخیم زادهشبکه دو
١٣٨٧عملیات ۱۲۵بهروز افخمیشبکه پنج
١٣۸۸شوق پروازیدالله صمدیشبکه یک
١٣٨٨نردبام آسمانمحمدحسین لطیفیشبکه یک
١٣٩٠لبه آتشجواد افشارشبکه یک
١٣٩٢یادآوریسرگرد مکیحجت قاسم زاده اصلشبکه آی فیلم
١٣٩٢زمانی برای عاشقیحاج مرتضیمحمدحسین لطیفیشبکه پنج
١٣٩٢سرزمین کهنکمال تبریزیشبکه سه
١٣٩۴تعبیر وارونه یک رؤیامحسن روانبخشفریدون جیرانیشبکه یک
١٣٩۶هست و نیستحسین سهیلی زادهشبکه دو
١٣٩۶سر دلبرانبهمنمحمدحسین لطیفیشبکه یک
١٣٩٧گشت پلیسرامین آتیهمهرداد خوشبختشبکه سه
١٣٩٧تاریکی شب، روشنایی روزحجت قاسم زاده اصلشبکه دو
١٣٩۷گاندوساعد بهرامیجواد افشارشبکه سه
١٣٩۸بچه مهندس ٣صادق توفیقی مقدمعلی غفاریشبکه دو
١۴٠٠بچه مهندس ۴صادق توفیقی مقدماحمد کاوریشبکه دو

جوایز و افتخارات فرهاد قائمیان

فرهاد قائمیان سال ۷۷ برای بازی در فیلم هیوا نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر شد.

منتقدان سینما در سال ۱۳۸۰، وی را برای بازی در فیلم قارچ سمی ملاقلی پور، جزو ده بازیگر برتر سینمای ایران معرفی کردند.

جشنواره فیلم فجر مشهد نیز سال ۱۳۸۲، جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را، برای بازی در فیلم تارا و تب توت فرنگی به وی اهدا کرد.

فرهاد قائمیان در فیلم تارا و تب توت فرنگی
فرهاد قائمیان در فیلم تارا و تب توت فرنگی

در سال ۱۳۹۵ در جشنواره الغدیر عراق که در نجف برگزار شد، جایزه ویژه این جشنواره به فرهاد قائمیان برای بازی در فیلم روز رستاخیز اهدا شد؛ این فیلم هنوز مجوز اکران عمومی را نگرفته‌است.

  • برنده جایزه ویژه بهترین بازیگر مرد جشنواره رسانه ای الغدیر ۱۳۹۵
  • کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد سی و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر‏ ۱۳۹۱
  • کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد هفدهمین دوره جشنواره فیلم فجر‏ ۱۳۷۷
  • برنده جایزه جشنواره غدیر در فیلم رستاخیز
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا