اخبار دیگران

راهنمای خرید کالسکه نوزاد مناسب برای محیط های مختلف + مزایا

همه ما می‌دانیم که خرید سیسمونی کودک به‌ خصوص کالسکه نوزاد، برای والدینی که به‌تازگی می‌خواهند بچه‌دار شوند، تجربه‌ای بسیار شیرین و لذت بخش است. کالسکه نوزاد یکی از اقلام مهم و کاربردی در لیست لوازم نقلیه کودک است و سبب حفظ آسایش و امنیت کودک می‌شود و از آنجایی که حمل کودک برای پدر و مادر بسیار حائز اهمیت است، پس هنگام خرید سیسمونی، والدین باید به نکاتی توجه نمایند. لازم است بدانیم که، قبل از خرید کالسکه به چه مواردی باید دقت کرد؟ انواع کالسکه از نظر کیفیت چگونه است؟ و معیارهای انتخاب کالسکه چه هستند؟

ما در مقاله راهنمای خرید کالسکه نوزاد قصد داریم، شما را با انواع کالسکه و نحوه استفاده از آن آشنا کنیم؛ پس تا پایان این مبحث ما را همراهی کنید.

انواع کالسکه نوزاد

شاید برایتان جالب باشد که محل زندگی شما به نوع کالسکه‌ای که نیاز دارید و تهیه می‌کنید بستگی دارد. پس هنگام خرید، به شهر یا روستایی که در آن سکونت دارید دقت فرمایید.

در شهرها و پیاده‌روها برای مسافت طولانی باید از کالسکه‌های محکم و با دوام استفاده کرد. برای پدر و مادرانی که قصد پیاده روی و ورزش با کودک خود دارند، کالسکه‌های ورزشی بهترین گزینه هستند و اما کسانی که مسافت بسیار زیادی را با ماشین طی می‌کنند، کالسکه‌ای را باید تهیه کنند که حمل و نقل آن آسان باشد.

در ادامه به انواع مختلف از کالسکه‌های نوزاد می‌پردازیم.

 

کالسکه‌های سنتی

کالسکه‌های سنتی یا استاندارد دارای یک سایبان، یک میز کوچک در جلو و سبدی در زیر کالسکه هستند. در برخی نمونه‌ها صندلی آن روبروی والدین است و در برخی نمونه‌ها هم در هر دو جهت قرار می‌گیرند.

بهترین سایت های خرید فالوور اینستاگرام ایرانی در سال 1402

 

کالسکه‌های ورزشی

برای کسانی که اهل ورزش یا پیاده‌روی‌های طولانی هستند، کالسکه‌ ورزشی بهترین گزینه است. کالسکه‌های ورزشی در جنگل، طبیعت و حتی در معابر شهری هنگام مواجه با شیب تند و جدول‌ها قابل استفاده هستند، اما اندازه‌های آن‌ها کمی بزرگ است. هنگام دویدن چرخ‌های جلو را قفل کنید تا ثابت بماند و مانع از انحراف کالسکه شود.

 

کالسکه‌های دوقلو و یا چندقلو

این سبک از کالسکه نوزاد، برای والدینی که بچه‌های دوقلو یا چندقلو دارند، بسیار کاربردی است. کالسکه نوزاد دوقلو به شما کمک می‌کنند که فرزندان خود را داخل کالسکه بگذارید و به راحتی جابه‌جا کنید. این نوع کالسکه‌ها در دو نوع کنار هم و پشت هم قرار دارند که مدل پشت سر هم به علت اشغال جای کم‌تر، گزینه‌ی مناسب‌تری است.

 

کالسکه‌های عصایی

کالسکه‌های عصایی با وزن کم‌تر از 6 کیلو، به کالسکه‌های چتری هم معروف هستند. کالسکه‌های عصایی تشک ندارند و صندلی‌های آن قابل تنظیم نیستند. این مدل کالسکه نوزاد برای پیاده‌روی و کسانی که خودرو ندارند انتخابی مناسب است و از نظر قیمت بسیار مقرون به صرفه هستند.

 

کالسکه‌های چهار چرخ

کالسکه‌های چهار چرخ صندلی ندارند و کریر روی پایه‌های چرخ آن نصب می‌شود. این نوع کالسکه‌ها بسیار سبک هستند و از فلز ساخته شده‌اند. به راحتی جمع می‌شوند و قابل حمل هستند، اما توجه داشته باشید که با بالا رفتن سن کودک، این نوع کالسکه‌ها هم غیرقابل استفاده می‌شوند.

 

کالسکه‌های مسافرتی

کالسکه‌های مسافرتی شامل کریر و کالسکه اصلی است که کریر روی کالسکه وصل می‌شود. این مدل کالسکه وزن بسیار سنگینی دارد اما برای نوزادان بهترین انتخاب است؛ زیرا به راحتی کریر از کالسکه جدا می‌شود و اختلالی در خواب کودک ایجاد نمی‌کند.

خدمات آموزشگاه بازیگری و سینمایی

ویژگی های کالسکه نوزاد هنگام خرید

ویژگی‌های کالسکه نوزاد هنگام خرید

همان‌طور که در بالا گفته شد، کالسکه یکی از اقلام کاربردی سیسمونی نوزاد است که تهیه آن سبب حفظ ایمنی کودک و حمل و نقل آسان می‌شود. این محصول برای مادرانی که توانایی در آغوش گرفتن طولانی فرزند خود را ندارند ضروری است.

در ادامه معیارهایی برای خرید کالسکه نوزاد را خدمت شما بیان خواهیم کرد.

 

جنس کالسکه نوزاد

جنس کالسکه نوزاد به سبب تماس پوستی نوزاد با کالسکه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. کالسکه‌ای تهیه کنید که از آلومینیوم سبک‌تری استفاده شده باشد و جنس مرغوبی داشته باشد.

 

کمربند ایمنی کالسکه

یکی از نکات بسیار مهم هنگام خرید کالسکه نوزاد، امنیت بالا و داشتن استاندارد برای نگهداری و محافظت از کودک است. کمربند باید محکم باشد و بین پاهای کودک قرار بگیرد. قبل از تهیه کالسکه حتما تجهیزات ایمنی و کمربند را بررسی کنید تا هنگام استفاده کودک از آن، دچار مشکل نشود.

 

ارتفاع قابل تنظیم دسته کالسکه نوزاد

ارتفاع قابل تنظیم دسته کالسکه نوزاد یکی از ویژگی‌های حائز اهمیت هنگام خرید  است. ارتفاع را طوری تنظیم کنید که به کمر فشار نیاید، اما اگر به تنهایی از کالسکه استفاده می‌کنید، کالسکه‌های دسته ثابت هم کافی است.

 

توجه به چرخ‌های کالسکه نوزاد

داشتن چرخ‌های بادوام و محکم از ویژگی‌های مهم کالسکه نوزاد است که هنگام خرید باید به آن توجه کرد. چرخ‌های کالسکه باید باکیفیت باشند تا زمان مواجه با موانع و سطوح ناهموار تعادل خود را حفظ کنند.

 

فضای اضافی کالسکه نوزاد

از آنجایی که هنگام پیاده‌روی یا بیرون رفتن با کودک باید با خود وسایل حمل کنید، پس کالسکه‌های نوزاد با فضای کافی برای قرار دادن وسایل، بسیار کاربردی است و فشار کم‌تری برای هل دادن و حمل وسایل لازم خواهد بود.

برای نوروز رویایی از امروز برنامه ریزی کنید!

 

چه زمانی کالسکه بخریم؟

همان‌طور که می‌دانید زمان نشستن در کالسکه برای هر کودک متفاوت است و قانونی برای زمان خرید کالسکه نوزاد وجود ندارد. برخی والدین خرید کالسکه را به بعد از 3 یا 4 ماهگی نوزاد موکول خواهند کرد، اما به این نکته توجه داشته باشید که کودک شما بتواند گردن و سر خود را ثابت نگه دارد و نشستن آن را اذیت نکند، در غیر این صورت می‌توانید کالسکه‌ای تهیه کنید که 180درجه تخت شود و فرزند خود در آن دراز بکشد. پس توجه داشته باشید که کالسکه‌هایی که کریر روی آن نصب می‌شوند، بهترین گزینه برای ماه‌های اول نوزاد هستند.

 

سوالات متداول راهنمای خرید کالسکه نوزاد

1) کالسکه خارجی یا ایرانی بخریم؟

کالسکه‌های زیادی در برندهای ایرانی و خارجی وجود دارند، اما اخیرا کالسکه‌هایی با مارک‌های معتبر ایرانی موجود هستند که از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند.

2) آیا کالسکه نوزاد دسته دوم هم می‌توان خریداری کرد؟

اگر خرید کالسکه نو برایتان کمی دشوار و پرهزینه است، می‌توانید از دوستان خود قرض بگیرید و یا یک کالسکه دسته دوم تهیه کنید، اما هنگام خرید کالسکه به تمامی نکات، دقت حاصل فرمایید.

خرید و قیمت کالسکه نوزاد

سخن آخر

در این مقاله ما به تمامی نکات برای خرید کالسکه نوزاد پرداختیم. همان‌طور که گفته شد کالسکه وسیله‌ای ایمن برای حمل کودک است و از خطرات احتمالی و بروز حادثه جلوگیری خواهد کرد.

امیدوارم تا اینجای مقاله از مطالب گفته شده لذت برده باشید. جهت خرید سیسمونی نوزاد شما می توانید از سایت ایبی نی نی که اولین سایت نیازمندی در حوزه کودک و نوجوان است، دیدن فرمایید. از دسته بندی محصولات این سایت می توان به  خرید اسباب بازی کودک ، لوازم اتاق کودک و نوجوان، پوشاک کودک و نوجوان و سایر موارد اشاره کرد.

بهترین ادکلن برای ولنتاین
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا