اخبار دیگران

راهنمای خرید کواد کوپتر و نکاتی که احتمالا نمی‌دانید!

اگر قصد خرید کوادکوپتر را دارید، راهنمای خرید کواد کوپتر  به شما کمک می‌کند تا بهترین انتخاب را داشته باشید. با داغ شدن بازار کوادکوپتر، بسیاری از تولیدکنندگان شروع به ساخت پهپادها، کوادکوپترها و انواع پرنده‌های بدون سرنشین کردند. در همین حال، شرکت‌های بزرگ مدل‌هایی از کوادکوپتر را عرضه می‌کنند که رقابت را از نظر کیفیت تقریبا غیرممکن می‌کنند. اما علاوه بر کیفیت پارامتر قیمت  هم  باید با آن بالانس شود. برای آشنایی بیشتر با ویژگی‌های یک کواد‌کوپتر ایده‌آل با این مطلب از بسایت لوازم کودک و نوچوان ایبی نی نی همراه باشید.

آشنایی با پهپاد و کوادکوپتر

قبل از شروع مباحث اصلی راهنمای خرید کواد کوپتر بهتر است با مفاهیم آن آشنا شوید. به هر نوع هواپیمایی که سرنشین ندارد، چه نظامی و چه تفریحی، پهپاد گفته می شود. پهپادها را می‌توان به گونه‌ای طراحی کرد که شبیه هواپیما یا هلیکوپتر با روتور باشد. پهپادها دو ویژگی متمایز دارند؛ اول اینکه توسط ISO (واحد کنترل موتور) کنترل می‌شوند و دوم اینکه می‌توانند برای مدت طولانی پرواز کنند.

از طرف دیگر کوادکوپتر کلمه‌ای برای پهپادهای دارای چهار روتور است. در نتیجه، گاهی اوقات از آن‌ها به عنوان هلیکوپترهای کوادروتور یاد می‌شود، هر اسپینر ملخ و موتور مخصوص به خود را دارد. کوادکوپترها هم همیشه با کنترل از راه دور به جای کامپیوترهای از پیش برنامه ریزی شده کنترل می‌شوند.

انتخاب کوادکوپتر مناسب

اولین قدم برای خرید کوادکوپتر، تعیین کاربرد و استفاده از آن در لیست لوازم الکترونیک است. برای درک بهتر آنچه می‌خواهید با پهپاد خود انجام دهید، در این راهنمای خرید کواد کوپتر توصیه می‌شود، سوالات زیر را از خود بپرسید:

  • برای چه هدفی از داده‌های خود استفاده خواهید کرد؟
  • چند وقت یک‌بار کوادکوپتر شما پرواز خواهد کرد؟
  • به چه نوع فیلم‌ها و تصاویری نیاز دارید؟
  • کوادکوپتر در کدام آب‌و‌هوا پرواز خواهد کرد؟
آشنایی با انواع ژل و فیلر و معرفی برندهای معتبر آن

برای چه هدفی از داده های خود استفاده خواهید کرد؟

پاسخ به این سوال تعیین می‌کند که چگونه می‌خواهید از پهپاد خود ارزش کسب کنید و چه نوع نرم‌افزاری را برای خرید نیاز دارید. داشتن برنامه‌ای برای استفاده از داده‌ها نه تنها به شما کمک می‌کند تا پهپاد مناسب را پیدا کنید، بلکه در زمان عملیات در حال انجام، در زمان و هزینه هم صرفه‌جویی می‌کند. بررسی اطلاعات کوادکوپترهای مختلف و راهنمای خرید کواد کوپتر در منابع مختلف به شما کمک خواهد کرد تا برنامه‌ای برای استفاده از داده‌های خود به دست آورید.

چند وقت یکبار کوادکوپتر شما پرواز خواهد کرد؟

یک پهپاد در سطح حرفه‌ای (همه انتخاب‌های برتر ما متناسب با شرایط)، برای مقاومت در برابر شرایط یک سایت ساخت‌و‌ساز، با حمایت بیمه جامع ساخته می‌شود. تعداد پرواز روی سخت‌افزار و بیمه‌ای که برای کوادکوپتر نیاز دارید، تأثیر می‌گذارد. اگر قصد دارید روزانه (یا حتی هفتگی) کوادکوپتر خود را به پرواز درآورید، سهولت استفاده را در نظر بگیرید و مطمئن شوید که گزینه مورد نظر شما کشش آن را دارد.

به چه نوع فیلمها و تصاویری نیاز دارید؟

در نظر گرفتن نیازهای تصویربرداری شما نیازهای سخت افزاری شما را بیشتر روشن می‌کند. پهپادهای مختلف در جمع‌آوری انواع مختلف داده‌های بصری عالی هستند؛ بنابراین مطمئن شوید که کوادکوپتر شما قابلیت عملکرد مناسبی دارد.

کوادکوپتر در کدام آب و هوا پرواز خواهد کرد؟

باد و باران دو چالش بزرگ شما در هنگام پرواز کوادکوپتر هستند، اما نه به دلایلی که ممکن است فکر کنید. اکثر پهپادهای مدرن می‌توانند در وزش باد شدید پایدار بمانند، اما نور کم و آب باران می‌تواند ضبط تصاویر واضح و دقیق را دشوار کند. از این رو انتخاب یک پهپاد مناسب برای شرایط آب‌و‌هوای طوفانی و بارانی یکی از موارد مهم راهنمای خرید کواد کوپتر محسوب می‌شود.

پارچه شانل و پارچه کشمیر؛ دو انتخاب محبوب زمستانی

 مقاوت کواد کوپتر در شرایط آب و هوایی مختلف

ویژگی‌های اساسی کوادکوپترها

در راهنمای خرید کواد کوپتر حتما باید به ویژگی‌های کلیدی اشاره کرد تا افرادی که قصد خرید کوادکوپتر دارند، این ویژگی ها را در نظر بگیرند. برخی از مهم‌ترین ویژگی‌ها عبارت‌اند از:

  • کیفیت دوربین
  • قابلیت دوری از موانع
  • راحتی در استفاده
  • دوام و پایداری

کیفیت دوربین

کیفیت دوربین یک عامل تعیین کننده در عملکرد پهپاد است. اگر تصویربرداری دقیق یا سینمای هوایی اولویت شماست، از گیمبال 3 محوره غافل نشوید. یک دوربین با کیفیت بالاتر بهتر نتیجه خواهد داد. پهپادها دو نوع محموله دارند: مدولار و ثابت. پهپادهای مدولار دارای قطعات قابل تعویض هستند، به این معنی که می‌توانید دوربین و تیغه‌های روتور را تعویض کنید. در حالی که این یک مزیت بزرگ در موارد خاص است، محموله‌های ثابت، ساده‌تر و ارزان‌تر هستند و به تخصص کم‌تری نیاز دارند.

قابلیت دوری از موانع

هنگام کنترل از راه دور یک پهپاد، از دست دادن ارتباطات اجتناب‌ناپذیر است و این چالش، حالت پرواز بازیابی و تشخیص برخورد را بسیار ارزشمند می‌کند. دوربین‌های رادیویی پیشرفته، مانند Zero Zero V-Coptr Falcon، در هر زمانی که پهپاد در هوا معلق است، از موانع 360 درجه اجتناب می‌کنند.

دوربین‌های رادیویی که برای جلوگیری از موانع عالی هستند، مطمئن‌ترین سیستم در بازار امروز هستند. وقتی سیگنال بین کنترلر و پهپاد از بین برود، به حالت پروازی خاصی نیاز خواهید داشت که کوادکوپتر بدون از دست دادن تشخیص برخورد، به طور خودکار راه خود را به ایمنی پیدا می‌کند. قابلیت دوری از موانع از مهم‌ترین ویژگی‌ها در راهنمای خرید کواد کوپتر است که باید به آن توجه ویژه‌ای کرد.

چطور می توانیم به منزل خود جلوه ای زیباتر ببخشیم؟

راحتی در استفاده

اینکه چقدر راحت می‌توانید هواپیمای بدون سرنشین خود را به پرواز درآورید، در سرعت گرفتن داده‌ها و مدت زمانی که کارمندان شما در یک بیزینس صرف یادگیری پرواز می‌کنند، تفاوت ایجاد می‌کند. این یکی از مزیت‌های اصلی داشتن کواد‌کوپتر بار ثابت است. شما نیازی به لیست تجهیزات یا مشخصات ابزار نخواهید داشت که این کار را آسان‌تر می‌کند.

پهپادها برای حفظ مسیرهای پروازی دقیق، نیاز به کالیبراسیون دارند. انتخاب یک پهپاد با دستورالعمل‌های واضح از تاخیرهای غیرمنتظره و جمع‌آوری بد اطلاعات جلوگیری می‌کند. هواپیماهای بدون سرنشین با حالت‌های پروازی از پیش تعیین شده، قابل دسترسی از طریق یک کنترلر صفحه لمسی، یادگیری کار کردن با کوادکوپتر را برای افراد تازه کار آسان‌تر می‌کنند.

دوام و پایدار کواد کوپتر

دوام و پایداری

در مواردی مانند پرواز با هواپیمای بدون سرنشین بر بالای ساختمانی که شما انتخاب زیادی در مورد زمان و شرایطی که در آن پرواز می‌کنید ندارید؛ شما باید تصاویر خود را به طور منظم دریافت کنید. پهپاد شما باید بتواند در برابر آب‌و‌هوای نامساعد و برخوردهای گاه به گاه مقاومت کند.

اگر کوادکوپتر شما دائماً در هوای طوفانی پرواز می‌کند، پهپادی با مقاومت سرعت باد 20 مایل در ساعت را توصیه می‌کنیم. پایداری پهپاد در بادهای شدید باعث کاهش مصرف باتری می‌شود؛ بنابراین زمان پرواز بالای 27 ساعت به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید در شرایط سخت کواد‌کوپتر را به کار گیرید.

سوالات متداول

1) ارزان‌ترین کوادکوپتر موجود چقدر قیمت دارد؟

ارزان‌ترین کوادکوپتر DJI با قیمتی در حدود دو میلیون و پانصد هزار تومان عرضه می‌شود.

2) محدوده قیمت کوادکوپترها چگونه است؟

برای مدل‌های مبتدی قیمت کوادکوپتر تا 5 میلیون تومان و برای مدل‌های حرفه‌ای از 5 تا 25 میلیون تومان متغیر است.

نصاب دوربین مداربسته

3) بهترین مارک کوادکوپتر کدام است؟

سایما، DJI و MJX به عنوان مارک‌های برتر کوادکوپتر یاد می‌شوند.

سخن پایانی

در نهایت، همیشه قبل از خرید لوازم مرتبط با سرگرمی و فراغت، تحقیق خود را انجام دهید و انواع مقالات  را بررسی کنید تا مزایا و معایب وسیله مورد استفاده مدنظر خود را بیابید. به دلیل گستردگی برندهای موجود و تنوع فناوری به کار رفته در آن‌ها، انتخاب از بین مدل‌های مختلف چالش‌ برانگیز است. در نتیجه، ابتدا خواسته‌های خود را ارزیابی کنید، چنانچه بخواهید یک کوادکوپتر برای کسب و کار بخرید یا نه، به یاد داشته باشید که کوادکوپترها تجهیزات گران قیمتی هستند که ممکن است به راحتی خراب شوند؛ بنابراین انتخاب کوادکوپتری با قطعات در دسترس در بازار بسیار مهم است.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا