اخبار بازیگرانبازیگران ایرانیبازیگران زنبیوگرافی بازیگران

ماجرای غم انگیز فوت پدر سوگل خلیق در اولین روز فیلمبرداری او

در این بخش بیوگرافی سوگل خلیق بازیگر معروف سینما و تلویزیون را مرور میکنیم. بیوگرافی سوگل خلیق از بازیگران زن خوب و توانمند کشورمان که بیشتر او را با سریال دلدار به یاد می آوریم ، به همراه اطلاعاتی از زندگی شخصی و هنری او با عکس های شخصی او و خانواده اش را میبینیم.امروز از 0 تا 100 با بیوگرافی سوگل خلیق آشنا میشویم. در ادامه با بازیگرآنلاین همراه باشید.

سوگل خلیق چند سال سن دارد؟

سوگل خلیق زاده 16 آبان 1367 است و 33 سال سن دارد.

سوگل خلیق مجرد است یا متاهل؟

سوگل خلیق در حال حاضر مجرد است.

تحصیلات سوگل خلیق چقدر است؟

تحصیلات سوگل خلیق لیسانس رشته کارگردانی تئاتر است.

سوگل خلیق فعالیت خود را از چه سالی آغاز کرد؟

سوگل خلیق از سال 1390 تا کنون فعالیت میکند.

خلاصه بیوگرافی سوگل خلیق

نام اصلیسوگل خلیق
تاریخ تولد16 آبان 1367
تحصیلاتلیسانس رشته کارگردانی تئاتر
پیشهبازیگر
سالهای فعالیت۱۳۹۰ تاکنون
وضعیت تاهلمجرد

بیوگرافی سوگل خلیق

بیوگرافی سوگل خلیق

در بیوگرافی سوگل خلیق آمده است :وی متولد 16 آبان 1367 در تهران ، بازیگر سینما و تلویزیون است.

کودکی سوگل خلیق
کودکی سوگل خلیق
سوگل خلیق در کودکی
سوگل خلیق در کودکی
کودکی سوگل خلیق و پدرش
کودکی سوگل خلیق و پدرش

در بیوگرافی سوگل خلیق لازم به ذکر است او فارغ التحصیل لیسانس رشته کارگردانی تئاتر از دانشگاه هنر تهران می باشد که از روی صحنه شروع کرد تا اینکه از 26 سالگی با فیلم دو جلوی دوربین رفت

بیوگرافی خانواده سوگل خلیق

در اولین روز تصویرداری سریال دلدار در سال 97 پدرم فوت شد که بعد از سه روز مرخصی سرکار رفتم و نقشم را بازی کردم که خیلی برایم سخت بود

خانم خلیق در دی ماه 99 دو سال بعد از فوت پدر ، مادر مهربانش را از دست داد

عکس سوگل خلیق و مرحوم مادرش
عکس سوگل خلیق و مرحوم مادرش

ایشان یک برادر به نام سهراب دارد که از او دو سال بزرگتر است.

عکس سوگل خلیق و برادرش
عکس سوگل خلیق و برادرش
سوگل خلیق و برادرش در آغوش پدرشان
سوگل خلیق و برادرش در آغوش پدرشان
عکس خانوادگی سوگل خلیق
عکس خانوادگی سوگل خلیق

ازدواج و وضعیت تاهل سوگل خلیق

بیشترین جستجوها در بیوگرافی سوگل خلیق درباره همسر ایشان است که شما عزیزان میخواهید بدانید همسر ایشان کیست.

ریما رامین فر کیست ؟ بیوگرافی کامل ریما رامین فر و همسرش امیر جعفری و ماجرای ازدواجشان

این بازیگر هنوز مجرد است و ازدواج نکرده و البته علاقه‌ای هم ندارد که رسانه‌ها درباره زندگی خصوصی‌اش چیزی بنویسند و تلاش میکند که رسانه‌ها چیزی درباره زندگی خصوصی او مطلع نشوند.

او در مصاحبه ای در این باره گفته است: همه‌ی انرژی ام را برای کارگردانی و بازیگری قرار داده‌ام و فکر ازدواج ندارم.

علایق و حقایقی درباره سوگل خلیق

در ادامه بیوگرافی سوگل خلیق مروری میکنیم بر علایق و حقایقی درباره ی او.با ما همراه باشید.

هنرپیشگی تنها هدف سوگل خلیق

بـه گفته خودش هرچیزی راکه باعث شود برای مدتی وادار بـه کم‌کاری یا ترک کار هنرپیشگی شود کنار گذاشته‌اسـت. سوگل خلیقی علاقه خاصی بـه دنیای مد و طراحی دارد اما فعالیت دراین حوزه را هم کنار گذاشته اسـت چراکه بـه گفته خودش فعلاً یک هدف بزرگ دارد.

معیار انتخاب نقش سوگل خلیق

فرمول ثابتی را برای انتخاب نقش دنبال نمی‌ کنم و معیارهای مختلفی را مدنظر قرار می‌ دهم ، گاهی این معیار چالش بازیگری است …

نقش های مورد علاقه سوگل خلیق

جذاب ترین تجربه ام در تئاتر قصه ظهر جمعه محمد مساوات بود و در سینما هم فیلم دو به کارگردانی سهیلا گلستانی را بازی کردم که نقش ام را خیلی دوست داشتم

در تلویزیون هم سریال دل دار برایم تجربه ارزشمندی بود که باهاش شناخته شدم

سوگل خلیق در تئاتر و سینما

من در کنار بازی در تئاتر در سینما هم فعالیت دارم و این شانس را دارم نقش های تفاوتی را در تئاتر بازی کنم و به همین خاطر بسیار خوشحال هستم

علاقه سوگل خلیق به کارگردانی

او قصد دارد از دنیای هنرپیشگی وارد دنیای نویسندگی و کارگردانی شود. خلیق می‌گوید: مـن قصد دارم کارگردان شوم از آنجایی که دغدغه مسایل اجتماعی دارم و میخواهم کاری برای این جامعه بکنم کارگردانی را دنبال خواهم کرد هم رشته تحصیلی‌ام در دانشگاه است و هم علاقه بسیار زیادی به کارگردانی دارم.

اما برای این که کارگردان خوبی شوم باید تجربیاتی در حوزه سینما داشته‌ باشم. اما این را میدانم که قطعا کارگردانی را دنبال خواهم کرد.

بازیگران ایرانی طرفدار پرسپولیس را بشناسید + عکس و فیلم

علاقه سوگل خلیق به تئاتر

سوگل خلیق از علاقه‌اش به تئاتر می‌گوید: هرچند تئاتر از نظر مالی نمی‌تواند من را به عنوان بازیگر تامین کند، اما براساس علاقه همیشه اولویت اولم تئاتر بوده و بعد سینما و تحت شرایطی تلویزیون می‌باشد.

فراغت سوگل خلیق

واقعیت اینکه آنقدر اوقات فراغت برایم نمی ماند اما سعی می کنم با مادرم معاشرت کنم.

سوگل به تغذیه سالم و ورزش بسیار اهمیت میدهد جالب است بدانید او دونده خوبی است و هر روز یک ساعت ورزش میکند. اوقات فراغتش را هم با کتاب‌خوانی و تماشای فیلم پر میکند.

قضاوت های بی رحم

گاهی متاسفانه در نظر دادن و قضاوت کردن بی رحم می شویم و بدون در نظر گرفتن همه چیز اظهار نظر می کنیم و این اذیت کننده است

مثلا برای یکی از نقش هایم یکی با ادبیات بدی به من نوشته بود که چقدر زشت هستم یا می گویند انگار از خواب بیدار شدی و بازی کردی که بنظرم می شود محترمانه هم نظر داد

نسبت سوگل خلیق با شیدا خلیق

در بیوگرافی سوگل خلیق لازم به ذکر است که وی هیچ نسبتی با شیدا خلیق دیگر بازیگر سینما و تلویزیون ندارد ، البته در برخی شبکه های مجازی این دو را خواهر نامیدند ، امام سوگل یک برادر به نام سهراب دارد.
و همچنین دختر ناهید مسلمی بازیگر پیشکسوت سینمای ایران نیز نبوده و شیدا خلیق دختر ناهید مسلمی می باشد.

نسبت سوگل خلیق و شیدا خلیق
نسبت سوگل خلیق و شیدا خلیق

شروع فعالیت هنری سوگل خلیق

در بیوگرافی سوگل خلیق آمده است: وی بصورت حرفه ای از سال 1387 وقتی 20 ساله و دانشجو بود از گروه تئاتری رادیکال 14 شروع کرد.

او سپس سال 1393 در 26 سالگی بعد از پنج سال تئاتر با فیلم “دو” به کارگردانی و نویسندگی گلستانی با تهیه کنندگی و بازیگری پرویز پرستویی جلوی دوربین رفت. سوگل خلیق از معدود بازیگرانی بود که در اولین تجربه بازیگری اش با هنرپیشه های مشهور از جمله پرویز پرستویی و به مهرانه میهن ترابی هم بازی شده است.

نازنین بنیادی بازیگر ایرانی سریال ارباب حلقه ها کیست؟
سوگل خلیق و پرویز پرستویی در فیلم دو
سوگل خلیق و پرویز پرستویی در فیلم دو

سوگل خلیق در این دوران در کلاس‌های بازیگری امین تارخ و تهمینه میلانی دوره‌هایی را گذارند و در واقع همین کلاسها سکوی پرتاب او بود.

او بعد از این فیلم و با توجه به موفقیتی که در ان به دست آورده بود برای فیلم خماری انتخاب شد. فیلم سینمایی خماری درباره یک جوان است که نقش آن را مهرداد صدیقیان بازی می‌کند و عاشق آهنگسازی و خوانندگی است و بعد از مدتی شانسی نصیبش میشود که به سفارت اتریش برود و در آنجا یکبار شانسش را امتحان کند اما در مسیر راه اتفاقات عجیبی مواجه می‌شود که موضوع داستان را شکل می‌دهد.

سوگل خلیق و مهرداد صدیقیان در فیلم خماری
سوگل خلیق و مهرداد صدیقیان در فیلم خماری

اولین تجربه تلویزیونی سوگل خلیق

در سال 1395 با سریال پرواز در ارتفاع صفر با نقش شیرین به کارگردانی عبدالحسین برزیده اولین بار وارد قاب تلویزیون شد.سوگل خلیق در سریال پرواز در ارتفاع صفر نقش شیرین همسر کیومرث را بازی می کند .

او در این سریال همبازی شاهرخ استخری است .سریالی که توسط آقای عبدالحسن برزیده کارگردانی شده است و درباره جنگ دفاع مقدس علیه رژیم بعث عراق می باشد.در این سریال بازیگرانی همچون حدیثه تهرانی و شاهرخ استخری و بهاره ریاحی بازی می‌کنند.

سوگل خلیق در سریال پرواز در ارتفاع صفر
سوگل خلیق در سریال پرواز در ارتفاع صفر

بازی سـوگل خلیق در سریال “نجوا”

سوگل خلیق در مجموعه “نجوا” به عنوان یکی از بازیگران اصلی به ایفای نقش پرداخت. پخش این سریال در سال 97 از شبکه یک سیما بود. سوگل خلیق در این کار نقش دختری هم سن خود را بازی کرد که در موقعیت های خاصی قرار میکیرد.

شهرت سوگل خلیق

اما شهرت اش سال 1398 با سریال دلدار در نقش رویا نظری کنار محمدرضا غفاری به شهرت رسید.

سوگل خلیق در این مجموعه به عنوان یکی از بازیگران نقش‌ اصلی با دیگر بازیگرانی همچون الناز حبیبی، نیما رییسی، بهزاد فراهانی، علی اوسیوند، رویا جاویدنیا و کمند امیرسلیمانی همبازی شده است.

همه چیز در مورد بابک حمیدیان بازیگر چپ دست سینمای ایران
سوگل خلیق و محمدرضا غفاری در سریال دلدار
سوگل خلیق و محمدرضا غفاری در سریال دلدار

بازی سوگل خلیق در نقش ترنس در سریال همگناه

خانم بازیگر با سریال همگناه سال 98 در نقش ترنس جلوی دوربین رفت که می گوید خود انتخاب این نقش (ترنس) بخاطر چالش برانگیز بودنش خیلی جذاب بود

ولی واقعیت اینکه همانقدر که جذابیت دارد اما خیلی ترسناک است ، چون این آدما خیلی نزدیک به ما زندگی می کنند و دنیای پیچیدگی دارند

سوگل خلیق در نقش ترنس
سوگل خلیق در نقش ترنس
سوگل خلیق در سریال همگناه
سوگل خلیق در سریال همگناه

گفتگوی خواندنی با سوگل خلیق

در پایان برای آشنایی بیشتر با بیوگرافی سوگل خلیق می‌توانید مصاحبه‌ای کوتاه با ایشان را بخوانید.

خانم خلیق! در مجموعه دل‌دار نقش یک‌زن مطلقه به نام رونا را بازی کردید. معمولا نگاه مردم به زن مطلقه سنگین است و همین کار شما را سخت‌تر می‌کرد. وقتی قرار شد چنین نقشی را بازی کنید، واکنش و برخوردتان با نقش چگونه بود؟

همه خصوصیات رونا برایم جذاب بود و من را برای ایفای نقش به تفکر و چالش وا می‌داشت. گرچه شخصیت رونا به لحاظ اتفاقاتی که برایش در زندگی می‌افتد از من دور بود و تجربه‌ای هم نداشتم، اما دلم می‌خواست خودم را به جای رونا بگذارم و درست این نقش را بازی کنم.

همان‌طور که خودتان هم تاکید کردید نگاه جامعه به زنان مطلقه سنگین است و مردم هم درباره شان قضاوت می‌کنند، بی‌آن‌که بدانند آن خانم در چه شرایطی مجبور به طلاق شده است.

طلاق نباید منجر به متوقف شدن یک زن در جامعه و فعالیت اجتماعی‌اش شود. در مجموع ایفای نقش رونا سخت بود، گرچه می‌دانستم نقش بازی می‌کنم، اما حرف‌هایی که رونا به خاطر شکست زندگی اولش از دیگر شخصیت‌های قصه می‌شنید، برایم دردناک بود.

شما با چه نگاهی این نقش را بازی کرده‌اید؟

از اساس با این نگاه سنگین نسبت به زن مطلقه مخالفم! باید منطقی برخورد کنیم و نباید خیلی سریع قضاوت کنیم.

برای نقش رونا ما‌به‌ازایی هم داشتید؟

ما‌به‌ازای خاصی نداشتم، اما در نزدیکان دیده بودم خانمی که بنا به هر دلیلی جدا شده بود. اما رونای قصه دل‌دار خیلی سنی نداشته که مجبور به جدایی شده بود. در مجموع بعد از خواندن فیلمنامه و صحبت با کارگردانان به نقش رسیدم.

مدل عینک آفتابی بازیگران مشهور مرد ایرانی

شخصیت رونا را دوست داشتید؟

بله، خیلی با رونا ارتباط برقرار کردم. با این که از شخصیت من دور بود.

کدام ویژگی و رفتار رونا شما را برای بازی در سریال دل‌دار ترغیب کرد؟

رونا دختر محکمی است و علاوه بر مدیریت و استقلالش، در او یک دختر عاشق پیشه هم می‌بینیم که خیلی جذاب است. شاید در نگاه اول استقلال و عاشق پیشه بودن رونا را در تقابل ببینید.

یعنی فردی که استقلال داشته باشد، نمی‌تواند عاشق شود؟

نه! منظورم این نیست. شاید اگر سریع و سطحی به فردی نگاه کنیم که شخصیت محکمی دارد، از او بعید بدانیم عاشق هم شود و این مساله را در تقابل بدانیم. در مجموع رونا ویژگی‌های جذابی داشت که من را برای بازی ترغیب کرده بود.

شما باید نقش یک زن مطلقه را بازی می‌کردید، در حالی که خودتان هنوز ازدواج نکرده اید. البته یک بازیگر نباید همه نقش‌هایش را از قبل تجربه کرده باشد، اما به هر حال شاید ازدواج می‌کردید بیشتر می‌توانستید با رونا ارتباط برقرار کنید؟

من هم با این صحبت موافق هستم که نباید همه نقش‌ها را از قبل تجربه کرده باشیم. اما دلم می‌خواهد نقش‌هایی را بازی کنم که از شخصیت خودم دور باشد، چون این طور بیشتر من را به تفکر و چالش برای ایفای نقش دعوت می‌کند.

قضاوت با مردم است که من تا چه میزان توانسته‌ام نقش رونا را درست خلق کنم، اما این اطمینان را می‌دهم که همه تلاش و انرژی‌ام را برای نقش گذاشته ام. البته نه تنها من، بلکه همه عوامل این تلاش را داشتند.

واکنش‌های پدر، برادر، آرش، مادر آرش و… نسبت به رونا باعث می‌شود تا او را در موقعیت‌های عجیب و غریب قرار بدهد، اما جالب است که شما به عنوان خالق رونا بازی گل درشتی ندارید، حتی وقتی رونا عصبانی می‌شود، باز هم رفتار‌های اوراکت نمی‌بینیم و همیشه آرامش خاصی در چهره‌اش است، آیا این مساله تعمدی بود؟

تمام نکات خواندنی زندگینامه الهام حمیدی و همسرش و عکس های جذاب او

نظر برادران محمودی هم این‌طور بود که رونا خیلی رفتار‌هایی با هیجان بالا نداشته باشد و بخشی دیگر هم خواسته خودم به عنوان سوگل خلیق بود. به هر حال رونا در موقعیت‌های مختلفی که قرار می‌گیرد، مدیریت بحران دارد.

شخصا هم این طور هستم که وقتی تلخ‌ترین و عجیب‌ترین اتفاق در زندگی ام افتاده و با این که از درون متلاشی شدم، اما بیرون انتقال ندادم. گرچه رفتار‌های درونگرا ضربه می‌زند، اما از شلوغ بازی فراری هستم! به همین دلیل ترجیح دادم که رفتار‌های اوراکت نداشته باشم.

فکر نمی‌کردید شاید با انتقادی در این باره رو‌به‌رو شوید؟

شاید بعضی بگویند رونا بی‌حس و بی‌حال است، اما این طوری بودن رونا را دوست داشتم و برایم جذاب بود. ضمن این‌که قبول کنید رونا یک فرد حامی و مستقل است، به همین دلیل رفتار‌های شلوغ بازی در مواقع بحران با شخصیت او همخوانی نداشت.

برخی اعتقاد دارند شما این نقش را بی‌حس و حال بازی کردید، اما من عقیده دارم که آرامش زیادی در مواقع بحران در چهره تان دیده می‌شود؟

من رونا را طوری بازی نکردم که خنثی باشد، بلکه دلم می‌خواست مدیریت بحران او در موقعیت‌های سخت مشخص شود که نشأت‌گرفته از روحیات او بود. من هنگام ایفای نقش اصلا بی‌حس و بی‌حال یا خنثی نبودم.

همه بازیگران قبل از رفتن جلو دوربین، معیار‌هایی برای نقش دارند که شامل کارگردان، دیگر بازیگران، متن و… می‌شود. شما چه اتفاقی در رونا دیدید؟

مهم‌ترین جذابیتی که سریال دل‌دار برایم داشت، کار کردن با برادران محمودی بود. ضمن این‌که نمونه رونا‌ها در جامعه به‌ویژه در تهران زیاد است. دختران مستقل و محکم. رونا عجیب و غریب نیست. او عادی است و واکنش‌های او را در شرایط ویژه می‌بینیم.

برادران محمودی برای ایفای نقش رونا تا چه میزان به شما آزادی عمل می‌دادند؟

طوطیا تنابنده را پیر کرد

کاملا همراه بودند. البته من هم خیلی کنجکاوی نمی‌کردم، اما هر قسمت از دیالوگ‌ها به نظرم بهتر بود طور دیگری باشد، حتما نظرم را می‌گفتم و آن‌ها هم اگر می‌دیدند درست است، پذیرا بودند.

بخش‌هایی از کار را جمشید محمودی کار کرده و بخش‌هایی را نوید محمودی. به هر حال هر فردی ویژگی‌های کاری خودش را دارد، حتی میان برادران و خواهران هم اختلاف نظر وجود دارد. کار کردن با برادران محمودی برایتان سخت نبود؟

واقعیت این است که بخش عمده کار را با جمشید محمودی کار کردم، ولی با این حال دچار تضاد در مسیر کارگردانی و بازی نشدیم. آن دو خیلی به هم نزدیک فکر و تمام وقت با هم مشورت می‌کردند. فقط در خصوصیات فردی تفاوت‌هایی داشتند، ولی در کار تفاوتی وجود نداشت که ما را دچار مشکل کند.

پس بازی شما از یکدستی خارج نمی‌شود؟

نه، اصلا. بعید می‌دانم برای کسی هم پیش آمده بود.

معمولا سریال‌های مناسبتی بیشتر دیده می‌شوند. آیا پخش رمضانی هم تاثیری در انتخاب‌تان داشت؟

بله، اما هر موقع از سال برادران محمودی به من پیشنهاد کار بدهند، حتما قبول می‌کنم. به هر حال مردم سریال‌های مناسبتی را بیشتر دنبال می‌کنند.

الان خودتان سریال دل‌دار را تماشا می‌کنید و آیا دیگر سریال‌های رمضانی را هم می‌بینید و در ذهن‌تان ماراتن مناسبتی بودن شکل می‌گیرد یا نه؟

سریال خودمان را دو سه بار می‌بینم.

یعنی همه تکرار‌ها را دنبال می‌کنید؟

(با خنده) دوست دارم سریال خودمان را دقیق ببینم. دیگر سریال‌ها را هم جسته و گریخته می‌بینم، اما بیشتر بازی دوستانم را دنبال می‌کنم. به هر حال تماشا کردن کار خودمان را از این لحاظ دوست دارم که برایم زحمات و نتایج کارمان مهم است.بیوگرافی سوگل خلیق

خودتان راهم نقد می‌کنید؟

بله. خیلی زیاد.

حتی رونا راکه این شب‌ها می‌بینید، نقد خواهید کرد؟

(با خنده) بله. طوری که موقع سریال خانواده‌ام به من می‌گویند پاشو پاشو از بس غر می‌زنی! شاید تماشاگر با این دقت نبیند.

مروری بر زندگی هنری و آثار اندرو گارفیلد بازیگر نقش اسپایدرمن

پس نسبت به نقد منفی گارد نمی‌گیرید؟

نه، اگر نقدی منطقی باشد، چه ایرادی دارد. اتفاقا به کار من هم کمک می‌کند.

در یکی از مصاحبه‌هایتان گفته بودید باید شرایط خاصی باشد که بازی در یک سریال را بپذیرید. هنوز هم این عقیده را دارید؟‌

نمی‌دانم این حرف را زده‌ام یا نه، اما می‌دانم خیلی تصمیم نداشتم الان کار در سریال‌ها را شروع کنم.

چرا؟

راستش همیشه تئاتر برایم اولویت داشته و تصمیم داشتم اگر قرار باشد کار تصویر انجام بدهم، سینما اولویتم باشد، ولی وقتی قرار شد با برادران محمودی کار کنم، دیدم که شرایط خیلی خوبی است، چون کار با آن‌ها فوق‌العاده است.

ضمن این که دوست داشتم تجربه کار مناسبتی هم داشته باشم. به هر حال تعداد مخاطبان تلویزیون زیاد است و خدا را شکر می‌کنم که تا به امروز به غیر از یکی دو مورد نظرات مثبت گرفتم و این برایم خیلی جذاب بود، اما گاهی متاسفانه در نظر دادن و قضاوت کردن بی‌رحم می‌شویم و بدون در نظر گرفتن همه چیز اظهار نظر می‌کنیم و این اذیت‌کننده است.

نظر بی‌رحمانه‌ای درباره خودتان شنیده‌اید؟

راجع به بازی‌ام، ولی فکر می‌کنم که نیازی نیست به کسی بگوییم چقدر زشتی!

مگر به شما گفته‌اند زشت هستید؟

بله. البته خدا را شکر بازتاب‌های مثبت داشتم و فقط دو مورد نظر منفی داشتم که زیر پست دل‌دار یکی به من گفته بود زشت هستم و با ادبیات بدی هم مطرح کرده و یکی هم گفته بود که انگار از خواب بیدار شدی و بازی کردی! به نظرم می‌توان نظرات را گفت، اما با ادبیات محترمانه. حتی قرار نیست همدیگر را قانع کنیم، ولی می‌شود بدون پرخاش و تند‌صحبت کردن هم با هم حرف بزنیم و نظرات مان را بگوییم.بیوگرافی سوگل خلیق

اشاره کردید اولویت‌تان تئاتر است، چطور با دستمزد پایین آن کنار آمده‌اید؟ این در حالی است که جوانان میل بیشتری به دیده شدن دارند و بازیگران جوان دوست دارند هر چه زودتر وارد کار تصویر شوند.

کنایه محسن کیایی به این شخص جنجال به پا کرد

رشته تحصیلی‌ام کارگردانی تئاتر است. با شما موافق هستم دستمزد تئاتر در حدی نیست که بتوان حتی درباره‌اش صحبت کرد و دیده شدن برای همه جذاب است و من هم مستثنا از این مساله نیستم، اما با این حال تئاتر و روی صحنه بودن حالم را خوب می‌کند و جای همه چیز را می‌گیرد.

بهترین تئاتری که بازی کردید، چه بوده؟

جذاب‌ترین تجربه‌ام در تئاتر قصه ظهر جمعه محمد مساوات بود. در سینما فیلم‌دو به کارگردانی سهیلا گلستانی را بازی کردم که نقش‌ام را خیلی دوست داشتم و گروه فوق العاده بودند. در تلویزیون هم سریال دل‌دار برایم تجربه ارزشمندی است.

برای پذیرش نقش هم معیار‌هایی دارم. فارغ از پیچیدگی‌های نقش نگاه می‌کنم که آیا از پس نقش می‌توانم به‌خوبی بر بیایم یا نه. هر چه نقش از من دورتر باشد، برایم جذاب‌تر است.

در یکی از اپیزود‌های سریال محکومین نقش یک دختر دبیرستانی را به‌عهده داشتم که به لحاظ عاطفی وابستگی زیادی به پدرش داشت، اما او به خاطر مشکلات مالی به زندان افتاد و این دختر تصمیم می‌گیرد با طلبکار‌های پدرش صحبت کند. در اولین روز تصویربرداری این کار پدر خودم فوت شد و بعد از سه روز مرخصی سر کار رفتم و نقشم را بازی کردم.

برایتان سخت نبود سه روز بعد از فوت پدرتان سر صحنه بروید و بازی کنید؟

خیلی سخت بود. در منگی عجیبی بودم؛ ولی همین هم به حالم خیلی کمک کرد.

این در حالی است که مردم دنیای بازیگران را رنگی می‌بینند بدون آن‌که به مشکلات و سختی‌هایش نگاه کنند؟

بازیگری دنیای ویژه‌ای دارد و بی‌رحم هم است. به عنوان مثال یکی از دوستان ما باید شب در تئاتر فجر نمایشی را اجرا می‌کرد که همان روز پدرش فوت شد. در هر حالتی که باشیم باید شب به موقع برای اجرا حاضر شویم. همین نمونه بی‌رحمی این دنیاست.

نگین معتضدی برای بار دوم ازدواج کرد

لیست آثار هنری سوگل خلیق

در ادامه بیوگرافی سوگل خلیق بازیگر همگناه باید بگوییم در جدول‌های جداگانه می‌توانید فهرست آثاری که او در آنها به هنرنمایی پرداخته است را مشاهده کنید.

فیلم های سینمایی سوگل خلیق

  • شب طلایی (۱۴۰۰)
  • مردن در آب مطهر (۱۳۹۸)
  • ماهور (۱۳۹۶)
  • خماری (۱۳۹۴)
  • در سکوت (۱۳۹۳)
  • دو (۱۳۹۳)
سوگل خلیق در فیلم مردن در آب مطهر
سوگل خلیق در فیلم مردن در آب مطهر

تئاترهای سوگل خلیق

  • خروس لاری ۱۳۹۷ (امید سهرابی)
  • اهالی هوا ۱۳۹۶ (دیانا فتحی)
  • عاقبت عشاق سینه‌چاک ۱۳۹۶ (بهرام تشکر)
  • و خداوند «هایم» را فراموش کرده‌است ۱۳۹۵ (هامون سیدی)
  • روزهای بی باران ۱۳۹۵ (امین بهروزی)
  • او شمال من جنوب من شرق و غرب من بود ۱۳۹۴ (محمد ولیزادگان)
  • قصه ظهر جمعه ۱۳۹۲ (محمد مساوات)
  • عکس اتفاق عزیز ۱۳۹۱ (محمد مساوات)
  • بازیخانه قیاس‌الدین‌مع‌الفارق ۱۳۹۱ (محمد مساوات)
  • این روبان سیاه ۱۳۹۰ (محمد مساوات)
  • نمایشنامه خانی “کرگدن” ۱۳۹۹(علیرضا آرا)
سوگل خلیق در نمایش خروس لاری
سوگل خلیق در نمایش خروس لاری

مجموعه های تلویزیونی سوگل خلیق

  • دل دار ۱۳۹٨ (جمشید محمودی و نوید محمودی)
  • نجوا ۱۳۹۷ (ابراهیم شیبانی)
  • محکومین ۱۳۹۶ (سیدجمال سیدحاتمی)
  • پرواز در ارتفاع صفر ۱۳۹۶ (عبدالحسن برزیده)

سوگل خلیق در نمایش خانگی

  • هم گناه (مصطفی کیایی-١٣٩٨) در نقش سیما
  • سیاوش (سروش محمدزاده-١٣٩٩) در نقش جیران
  • قبله عالم (حامد محمدی-۱۴۰۰) در نقش مونس‌السلطنه
سوگل خلیق در قبله ی عالم
سوگل خلیق در قبله ی عالم

فیلم کوتاه های سوگل خلیق

  • یک اتفاق نه چندان ساده ۱۳۹۲ (وحید رابودان)
  • سقف کاذب (محسن نجفی مهری – ۱۳۹۹) در نقش تینا

صفحه اینستاگرام سوگل خلیق

سوگل خلیق ، از سلبریتی های فعال در اینستاگرام بوده و ظرف چند سال اخیر 308 پست به اشتراک گذاشته که بررسی اینستاگرامش، در واقع مروری است بر بیوگرافی سوگل خلیق و فعالیت هنری ایشان در عرصه سینما و تلویزیون. لذا برای آشنایی با سبک زندگی دیجیتالی سوگل خلیق و پشت صحنه فیلم ها و سریال هایی که ایشان در آن نقش آفرینی کرده است و بیوگرافی سوگل خلیق ، به اینستاگرامش مراجعه کنید. آدرس اینستاگرام سوگل خلیق @sogolkhaligh میباشد و 170 هزار دنبال کننده دارد.
صفحه اینستاگرام سوگل خلیق

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا